Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Ο νέος νόμος 4327/15 ΦΕΚ Α΄ 50/14-5-2015, για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (Σε επόμενη νομοθετική πρωτοβουλία αναμένουμε την αποκατάσταση διωχθέντων εκπαιδευτικών και επιλογή Διευθυντών Πειραματικών και Προτύπων)

Σχετικά: Ο νέος νόμος για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία. Αποκατάσταση διωχθέντων εκπαιδευτικών και επιλογή Διευθυντών Πειραματικών και Προτύπων

Γράφει ο Δρ Αναστάσιος Κουτσούκος (Όλες οι αναρτήσεις του)

ΥΠΟΜΝΗΜΑ  ΑΙΤΗΜΑ ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ & ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Προς
Κύριο Αναπληρωτή Υπουργό  Παιδείας κ. ΚουράκηΤάσο
Κύριο Πρόεδρο ΔΕΠΠΣ κ. Τσελφέ Βασίλη
Κοινοποίηση: Πρυτάνεις,  Βουλευτές, ΔΕΠΠΣ, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ, ΣΕΕΔΔ, ΓΕΔΔ, ΜΜΕ
Θέμα. Ο νέος νόμος  4327/15  ΦΕΚ Α΄ 50/14-5-2015, για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία.
Σε επόμενη νομοθετική πρωτοβουλία αναμένουμε την αποκατάσταση διωχθέντων εκπαιδευτικών και επιλογή Διευθυντών Πειραματικών και Προτύπων.

Κριτική. Συμπεράσματα. Προτάσεις.
Ο νέος νόμος νόμος  4327/15  ΦΕΚ Α΄ 50/14-5-2015για τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία είναι θετικός. Επίσης, σύμφωνα με σοβαρές διαβεβαιώσεις το ΥΠΟΠΑΙΘ, προτίθεται να θέσει σε διαβούλευση το συνολικό πλαίσιο λειτουργίας των Πειραματικών σχολείων στο προσεχές μέλλον και εκεί θα συζητηθούν όλα τα ζητήματα εξαρχής. Συνεπώς, στο πλαίσιο αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε τις θέσεις μας.
Το μόνο που μένει είναι να ρυθμιστεί η επιστροφή των εκπαιδευτικών στα Πειραματικά, που έχασαν τον οργανική τους θέση από το 2011 με την εφαρμογή του νόμου Διαμαντοπούλου, ν. 3966/2011. Στους ανωτέρω αδικηθέντες εκπαιδευτικούς αν δεν μπορεί τώρα να δοθεί οργανική θέση, να δοθεί 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα αυτών, που πήραν 5ετή θητεία με τον νόμο 3966/2011.
Προσωρινή λύση μπορεί να δώσει το άρθρο Άρθρο 14 του παρόντος Νόμου, αφού τροποποιηθεί ως εξής. Ιδρύεται ξεχωριστός πίνακας εκπαιδευτικώνμε αίτησή τους, με ευθύνη της ΔΕΠΠΣ,  σύμφωνα με το άρθρο Άρθρο 12, γ, του παρόντος νόμου, από τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν με οργανική θέση στο Πειραματικά πριν τον νόμο 3966/2011 και για οποιοδήποτε λόγο χάσανε την οργανική τους θέση.
Για κάθε κενό που προκύπτει στα Πειραματικά σχολεία, προηγούνται οι εκπαιδευτικοί αυτής της λίστας εκπαιδευτικών Πειραματικών με οργανική θέση ως το 2011, οι οποίο τοποθετούνται, με δική τους αίτηση κατά προτίμηση στο Πειραματικό που υπηρετούσαν και μετά επιλέγονται οι εκπαιδευτικοί από την λίστα με τους αναπληρωτές των Πειραματικών και Προτύπων ή τους ωρομίσθιους των απλών σχολείων.
 Επίσης, η επιλογή των νέων Διευθυντών να γίνει, αφού επιστρέψουν στα Πειραματικά οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί.
Ο νέος Νόμος 4327/15  ΦΕΚ Α΄ 50/14-5-2015, ορίζει τα εξής:
Άρθρο 10
Διάκριση Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων
1. Το άρθρο 36 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) αντικαθίσταται ως εξής:
« 1. Οι σχολικές μονάδες που έχουν χαρακτηριστεί ως «Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία» αποχαρακτηρίζονται και ορίζονται ως «Πειραματικά Σχολεία», εκτός από τις παρακάτω σχολικές μονάδες που ορίζονται ως «Πρότυπα Σχολεία»:
α) Βαρβάκειο Πρότυπο Γυμνάσιο,
β) Πρότυπο Γυμνά- σιο Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά,
γ) Πρότυπο Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης,
δ) Πρότυπο Γυμνάσιο Αναβρύτων,
ε) Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων,
στ) Πρότυπο ΓΕΛ Βαρβακείου Σχολής,
ζ) Πρότυπο ΓΕΛ Ιωνιδείου Σχολής Πειραιά,
η) Πρότυπο ΓΕΛ Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης,
θ) Πρότυπο ΓΕΛ Αναβρύτων.
2. Ο όρος «Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο» καταργείται. Όπου αναφέρεται ο όρος «Πρότυπα Πειραματικά» Σχολεία νοούνται εφεξής τα «Πρότυπα» και τα «Πειραματικά» σχολεία, όπως αυτά ορίζονται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου.
3. Όπου αναφέρεται ο όρος «Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων» νοείται εφεξής η «Διοικούσα Επιτροπή Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων».
4. Τα Πειραματικά σχολεία είναι σχολικές μονάδες που ανήκουν σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, όπου δοκιμάζονται νέα προγράμματα σπουδών και ωρολόγια προγράμματα, διδακτικά εργαλεία, σχολικά εγχειρίδια και άλλο εκπαιδευτικό υλικό, διδακτικές μέθοδοι, τρόποι διοίκησης και λειτουργίας της σχολικής μονάδας.
Οι πιλοτικές αυτές εφαρμογές σχεδιάζονται από το Υπουργείο Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, μετά από γνώμη του Ι.Ε.Π., των Πανεπιστημίων ή των ερευνητικών κέντρων που σχετίζονται με την εκπαίδευση, καθώς και από τη Δ.Ε.Π.Π.Σ. ή τις ίδιες τις σχολικές μονάδες, με στόχο τη συναγωγή συμπερασμάτων αξιοποιήσιμων για τη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής.
Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων διαθέτουν αυξημένα τυπικά προσόντα και κυρίως την κατάλληλη επιστημονική και παιδαγωγική κατάρτιση και διδακτική εμπειρία, ώστε να είναι σε θέση να υλοποιήσουν τις πιλοτικές εφαρμογές, να συμβάλουν στην αποτίμηση των αποτελεσμάτων τους και να προσφέρουν την απαραίτητη ανατροφοδότηση για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού σχεδιασμού, οι δε μαθητές και μαθήτριες εισάγονται με τρόπο που δεν παραβιάζει τις βασικές προϋποθέσεις ενός κατά το δυνατόν τυχαίου δείγματος, απαραίτητη προϋπόθεση για την εξαγωγή ασφαλών συμπερασμάτων.
5. Ο όρος «Πρότυπα» αναφέρεται στις συγκεκριμένες σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της παραγράφου 1 του παρόντος. Έχουν εκπαιδευτικούς με αυξημένα τυπικά προσόντα και διδακτική εμπειρία και όσον αφορά το μαθητικό δυναμικό αυτών των σχολικών μονάδων, ορίζονται τα κριτήρια και ο τρόπος εισαγωγής των μαθητών και των μαθητριών στην πρώτη τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με τη διαδικασία που προβλέπεται στις διατάξεις του άρθρου 44 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), όπως τροποποιείται με το άρθρο 11 του παρόντος.
Τα Πρότυπα σχολεία μπορούν να εισηγηθούν στη Δ.Ε.Π.Π.Σ. την προσαρμογή των διδακτικών μεθόδων, των μεθόδων αξιολόγησης και του ετήσιου προγραμματισμού των γνωστικών αντικειμένων, σύμφωνα με τα κριτήρια που θέτει κάθε σχολείο.
6. Τα Πειραματικά σχολεία, κατ’ εξοχήν, αξιοποιούνται για την εκπαίδευση με πρακτική άσκηση των προπτυχιακών φοιτητών και σπουδαστών Τμημάτων Α.Ε.Ι., καθώς και των μεταπτυχιακών φοιτητών στις επιστήμες της εκπαίδευσης (αγωγής), σε συνεργασία με τις αντίστοιχες Σχολές και Τμήματα.
Σε αυτό το πλαίσιο δύνανται να αξιοποιούνται και τα Πρότυπα σχολεία.
7. Κατά τα λοιπά τόσο τα Πειραματικά όσο και τα Πρότυπα Σχολεία εξυπηρετούν από κοινού με όλα τα υπόλοιπα σχολεία τους σκοπούς και τους στόχους της εκπαίδευσης όπως ορίζονται στην κείμενη νομοθεσία.»
9 Άρθρο 11
Το άρθρο 44 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Τα Πειραματικά Νηπιαγωγεία μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Δημοτικά, τα οποία επίσης μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Γυμνάσια και εκείνα μπορεί να συνδέονται με Πειραματικά Λύκεια. Τα Πρότυπα Γυμνάσια, επίσης, μπορεί να συνδέονται με Πρότυπα Λύκεια.
2.α) Ως συνδεδεμένα Πειραματικά σχολεία ορίζονται τα ακόλουθα:
3. Η σύνδεση σχολικών μονάδων, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου θα πραγματοποιείται εφεξής με απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων, ύστερα από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ.. Τα συνδεδεμένα Πειραματικά ή Πρότυπα σχολεία διατηρούν τη διοικητική τους αυτοτέλεια.
4. Ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών που μπορεί να εγγραφούν στο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο ή Πειραματικό Γυμνάσιο ή Πειραματικό Λύκειο είναι τουλάχιστον ίσος με τον αριθμό των αποφοίτων του συνδεδεμένου Πειραματικού Νηπιαγωγείου ή Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου ή Πειραματικού Γυμνασίου αντίστοιχα. Αν οι ιδιαίτερες υλικοτεχνικές και άλλες συνθήκες στην ανώτερη βαθμίδα επιτρέπουν μεγαλύτερο αριθμό τμημάτων από ό,τι στην κατώτερη ή επιτρέπουν αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, το οικείο Ε.Π.Ε.Σ. καταθέτει αιτιολογημένη εισήγηση στη Δ.Ε.Π.Π.Σ., η οποία αποφασίζει τον ακριβή αριθμό των μαθητών που θα εγγραφούν στο σχολείο που εισηγείται την εν λόγω αύξηση. Τα παραπάνω ισχύουν και στην περίπτωση των συνδεδεμένων Πρότυπων Γυμνασίων και Πρότυπων Λυκείων.
5. Η εισαγωγή μαθητών και μαθητριών στα Πειραματικά Σχολεία γίνεται αποκλειστικά με κλήρωση και υπό όρους απόλυτης διαφάνειας.
Την κατά σχολείο εφαρμογή των διαδικασιών κλήρωσης αναλαμβάνει το Επιστημονικό Εποπτικό Συμβούλιο σε άμεση συνεργασία με τον διευθυντή του σχολείου, το σύλλογο διδασκόντων και το σύλλογο γονέων και κηδεμόνων.
Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. διασφαλίζει το αδιάβλητο της διαδικασίας της κλήρωσης στα Πειραματικά σχολεία.
Σε κάθε περίπτωση η κλήρωση των μαθητών και μαθητριών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη και μόνο, ενώ για τη μετάβαση από το σχολείο της μίας βαθμίδας στο σχολείο της επόμενης βαθμίδας εκ- παίδευσης με το οποίο συνδέεται, εφόσον αυτό υπάρχει, δεν διενεργείται επιπλέον κλήρωση. Διαδικασίες κλήρωσης μαθητών και μαθητριών διενεργούνται μετά την εισαγωγική σχολική τάξη μόνο για τη συμπλήρωση τυχόν κενών θέσεων που προκύψουν στην επόμενη τάξη της ίδιας ή της επόμενης βαθμίδας, στην περίπτωση που το σχολείο είναι συνδεδεμένο με σχολείο επόμενης βαθμίδας. Οι κληρώσεις αυτές γίνονται με ευθύνη των οργά- νων διοίκησης της σχολικής μονάδας.
6. Η διαδικασία και τα κριτήρια επιλογής μαθητών και μαθητριών στα Πρότυπα Γυμνάσια καθορίζονται κάθε φορά με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., ύστερα από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του Ε.Π.Ε.Σ. του σχολείου.
Η Δ.Ε.Π.Π.Σ., επίσης, συντονίζει και έχει τη γενική ευθύνη για την εφαρμογή των σχετικών διαδικασιών και διασφαλίζει το αδιάβλητο αυτών.
Η επιλογή των μαθητών και μαθητριών αφορά στην εισαγωγική σχολική τάξη (Α΄ τάξη Γυμνασίου) και μόνο, ενώ η σχολική πορεία των μαθητών και μαθητριών από το Γυμνάσιο στο Λύκειο των σχολείων αυτών υπόκειται μόνο στις ενδοσχολικές απολυτήριες εξετάσεις.
Η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων στα Πρότυπα Σχολεία στις λοιπές τάξεις πλην της εισαγωγικής γίνεται με την ίδια διαδικασία με την οποία επιλέχθηκαν αρχικά οι μαθητές που φοιτούν στην ίδια τάξη.
Την ευθύνη για αυτή τη συμπληρωματική διαδικασία έχουν τα όργανα διοίκησης του σχολείου στο οποίο έχουν προκύψει οι κενές θέσεις.
7. Κάθε ενδιαφερόμενος δικαιούται να συμμετέχει στις διαδικασίες επιλογής μίας και μόνο μίας σχολικής μονάδας.
Στην περίπτωση των δευτεροβάθμιων σχολικών μονάδων κάθε ενδιαφερόμενος οφείλει να καταθέσει την αίτηση συμμετοχής του στις διαδικασίες επιλογής είτε σε μία Πειραματική είτε σε μία Πρότυπη σχολική μονάδα.
8. Ο αριθμός των μαθητών και μαθητριών σε κάθε τμήμα για το Νηπιαγωγείο ή την Α΄ Δημοτικού ή την Α΄ Γυμνασίου ή την Α΄ Λυκείου Πειραματικού ή Πρότυπου Σχολείου για κάθε σχολικό έτος καθορίζεται με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ., που εκδίδεται ύστερα από αιτιολογημένη εισήγηση του ΕΠ.Ε.Σ. κάθε σχολείου, αφού ληφθούν υπόψη οι συνθήκες λειτουργίας του.
9. Η επιλογή των μαθητών και μαθητριών στα Πειραματικά ή Πρότυπα Σχολεία, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου, γίνεται ανεξάρτητα από τον τόπο διαμονής τους.
Η ευθύνη και τα έξοδα μετακίνησης των μαθητών και μαθητριών βαρύνουν τους ασκούντες τη γονική τους μέριμνα τόσο για την πλήρη φοίτησή τους όσο και για τη φοίτησή τους στους ομίλους.»
Άρθρο 12
Αρμοδιότητες της Δ.Ε.Π.Π.Σ.
Το εδάφιο γ΄ της παρ. 3 του άρθρου 40 του ν. 3966/2011, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
«γ. Επιλέγει τους εκπαιδευτικούς των Πειραματικών και των Πρότυπων σχολείων, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 48.»
Άρθρο 13
Διευθυντής, Υποδιευθυντής και σύλλογος διδασκόντων
1. Η παρ. 3 του άρθρου 42 του ν. 3966/2011, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Ο Διευθυντής και ο Υποδιευθυντής του Πειραματικού και Πρότυπου Σχολείου επιλέγονται για διετή θητεία, σύμφωνα με τα κριτήρια και τη διαδικασία που προβλέπεται για τις λοιπές σχολικές μονάδες. Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των πειραματικών και προτύπων σχολείων, εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν 18 τουλάχιστον μήνες προϋπηρεσία με οργανική θέση ή θέση επί θητεία σε ένα από τα σχολεία, τα οριζόμενα ως πειραματικά ή ως πρότυπα, και διαθέτουν τα προσόντα άσκησης καθηκόντων Διευθυντή στα λοιπά σχολεία αντίστοιχης βαθμίδας. Πρόσθετη προϋπόθεση υποβολής υποψηφιότητας σε θέση Διευθυντή συνιστά η κατοχή διδακτορικού διπλώματος ή μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης.»
2. Οι παράγραφοι 2, 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 42 του ν. 3966/2011, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, καταργούνται.
3. Με την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου λήγει η θητεία των Διευθυντών και των Υποδιευθυντών των Πειραματικών και Πρότυπων σχολείων, οι οποίοι εξακολουθούν να ασκούν τα καθήκοντά τους μέχρι να αναλάβουν υπηρεσία οι νέοι Διευθυντές και Υποδιευθυντές.
Άρθρο 14
Θέματα εκπαιδευτικού προσωπικού
1. Η παρ. 2 του άρθρου 48 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Ως εκπαιδευτικοί των Πειραματικών και Πρότυπων Σχολείων επιλέγονται δημόσιοι εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας, καθώς και δημόσιοι εκπαιδευτικοί διαφορετικής βαθμίδας που δύνανται από τις ισχύουσες κάθε φορά διατάξεις να απασχολούνται και στις δύο βαθμίδες εκπαίδευσης, οι οποίοι/ες έχουν τουλάχιστον τετραετή διδακτική υπηρεσία στη δημόσια ή ιδιωτική εκπαίδευση.
Στις αρχές κάθε ημερολογιακού έτους εκδίδεται προκήρυξη της Δ.Ε.Π.Π.Σ., ύστερα από εισηγήσεις των ΕΠ.Ε.Σ., η οποία δημοσιεύεται σε δύο ημερήσιες εφημερίδες πανελλήνιας κυκλοφορίας και με την οποία καλούνται οι εκπαιδευτικοί που έχουν τα νόμιμα προσόντα και επιθυμούν να επιλεγούν σε θέσεις με θητεία εκπαιδευτικών των Πειραματικών ή Πρότυπων Σχολείων να υποβάλουν αίτηση που συνοδεύεται από τα αναγκαία δικαιολογητικά, εντός της προθεσμίας που προβλέπεται στην προκήρυξη.»
2. Η παρ. 9 εδάφιο δ΄ του άρθρου 48 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118), ως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής: «Αν για οποιονδήποτε λόγο δεν καταστεί δυνατή η πρόσληψη αναπληρωτών με αυξημένα ακαδημαϊκά προσόντα, σύμφωνα με τα παραπάνω, τα κενά καλύπτονται από τους πίνακες κατάταξης αναπληρωτών εκπαιδευτικών των μη πρότυπων και πειραματικών σχολείων.»
Άρθρο 15
Λοιπές ρυθμίσεις
1. Το άρθρο 52 του ν. 3966/2011 (Α΄ 118) αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Για τα θέματα που δεν ρυθμίζονται από τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου εφαρμόζονται συμπληρωματικά οι διατάξεις που ισχύουν για τις σχολικές μονάδες της δημόσιας πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
2. Με αποφάσεις του Υπουργού Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διεξαγωγή της κλήρωσης ή της γραπτής ή άλλης δοκιμασίας και εν γένει θέματα εφαρμογής των διατάξεων του παρόντος, στο πλαίσιο της ομαλής μετάβασης στο νέο πλαίσιο λειτουργίας των αναφερομένων στο παρόν σχολικών μονάδων.
3. Μεταβατικά, για το σχολικό έτος 2015-2016 στις Β΄ και Γ΄ τάξεις Γυμνασίων και Λυκείων των Πειραματικών και των Προτύπων και για το σχολικό έτος 2016-2017 στις Γ΄ τάξεις Γυμνασίων και Λυκείων των Πειραματικών και των Προτύπων η πλήρωση τυχόν κενών θέσεων θα γίνει με εξετάσεις, που θα διενεργηθούν με ευθύνη των σχολικών μονάδων, εκτός εάν η Διοικούσα Επιτροπή μετά από εισήγηση του Συλλόγου Διδασκόντων και του ΕΠ.Ε.Σ. του σχολείου ορίσει διαφορετικά.
4. Η θητεία των μελών των ΕΠ.Ε.Σ. παρατείνεται έως τη λήξη του σχολικού έτους 2014-2015, εφόσον εξακολουθούν να συντρέχουν οι προϋποθέσεις ορισμού τους.
Ειδικά για το ημερολογιακό έτος 2015 δύναται η θητεία των μελών των ΕΠ.Ε.Σ. να παραταθεί με απόφαση της Δ.Ε.Π.Π.Σ.. 5. Για το σχολικό έτος 2014-2015 οι τίτλοι σπουδών των σχολείων, που χαρακτηρίζονται με το παρόν ως Πειραματικά ή Πρότυπα, θα εκδοθούν με το χαρακτηρισμό «Πρότυπο Πειραματικό».

Θέμα  2. Επιλογή Διευθυντών Γενικών σχολείων και Διευθυντών Πειραματικών και Προτύπων
3. Μοριοδότηση για επιλογή Διευθυντών Γενικών σχολείων  και Προτύπων και Πειραματικών σχολείων
Τροπολογίες. Ανάλυση  Παρατηρήσεις, Προτάσεις.
Κύριε Υπουργέ, Κυρίες Κύριοι,
Προτείνουμε να αργήσει και να καθυστερήσει, η εφαρμογή του νέου νόμου στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, που υπάγονται στα ΑΠΥΣΔΕ, αφού οι Διευθυντές που θα επιλεγούν, δεν θα συμμετάσχουν στην ψήφιση Προϊσταμένων και Διευθυντών, γιατί ο Προϊστάμενός τους είναι ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης που διορίζεται από τον κ. Υπουργό. Η καθυστέρηση αυτή μπορεί να βοηθήσει στην ψήφιση μιας τροπολογίας με σκοπό την δικαίωση και την αποκατάσταση του 40  %των αγωνιστών, που αντιστάθηκαν στον νόμο Διαμαντοπούλου.
Προτείνουμε τις κάτωθι τροποποιήσεις, βελτιώσεις, ανά άρθρο και αιτούμαστε να επιστρέψουν οι διωχθέντες, περίπου το 40% των εκπαιδευτικών στα Πειραματικά σχολεία, πριν την επιλογή των νέων Διευθυντών. Η επιστροφή μπορεί να γίνει με απλή τροπολογία, που θα ορίζει ότι " όσοι εκπαιδευτικοί στερήθηκαν για οποιοδήποτε λόγο την οργανική τους θέση  από το 2011 και μετά, στα πειραματικά σχολεία, επιστρέφουν στις οργανική τους θέση με την ψήφιση του νόμου αυτού".
Προτείνουμε  δύο ψηφοφορίες για την μοριοδότηση των υποψήφιων Διευθυντών για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα, αφού δεν έχουν επιστρέψει ακόμα στα Πειραματικά οι διωχθέντες..
Στην πρώτη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 10 % τον υποψήφιο και το υπόλοιπο 10% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
Στην δεύτερη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 13% τον υποψήφιο ενώ το υπόλοιπο 20% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
Επιστρέφουν στις οργανικές τους θέσεις, με αίτησή τους το σύνολο των εκπαιδευτικών των Πειραματικών σχολείων, που είχαν οργανική θέση, έως την ψήφιση του Νόμου 3966/2011 άσχετα του λόγου που την έχασαν και επιστρέφουν στις οργανικές τους θέσεις αρχικά για να ψηφίσουν τον νέο Διευθυντή και οριστικά στις 30-6-2015. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, περίπου το 40% των Πειραματικών, είχαν υψηλά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, είχαν πάρει την οργανική τους θέση, βάσει επιλογής βάσει επιστημονικών κριτηρίων, είχαν κριθεί από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ και αντιστάθηκαν στην εφαρμογή του αντιεπιστημονικού Νόμου 3699/2011. Οι υπηρετούντες με θητεία παραμένουν αν υπάρχουν ώρες διδασκαλίας ενώ προηγούνται οι έχοντες οργανική θέση. Όσοι περισσεύουν τίθενται στην διάθεση του οικείου ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ και παίρνουν οργανική θέση στην Περιφέρεια.
Σωστά γίνεται διάκριση Πειραματικών και Προτύπων. Αφού την τροπολογία αναφέρεται ξεχωριστά το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Αθηνών ΠΣΠΑ με το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Αθηνών ΠΣΠΑ,  (το οποίο σήμερα είναι ενιαίο με έναν Διευθυντή και έναν Σύλλογο Διδασκόντων), τότε α δύο αυτά σχολεία θα λειτουργούν από 30-6-2015 ως ξεχωριστές σχολικές μονάδες με άλλον Διευθυντή και Υποδιευθυντή για το ένα και άλλον για το άλλο. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει με αίτησή τους να επιλέξουν το ένα ή το άλλο σχολείο. Το αυτό για το Πειραματικό Γυμνάσιο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΠΣΠΘ και για το Πειραματικό Λύκειο του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΠΣΠΘ. Όλα τα Πειραματικά σχολεία των Πανεπιστημίων υπαγόντουσαν και υπάγονται στα ΑΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΠΕ. Ο Επόπτης Καθηγητής πρέπει να είμαι μέλος ΔΕΠΣ των οικείων Παιδαγωγικών Τμημάτων, π.χ, της Φιλοσοφικής Αθηνών για το ΠΣΠΑ και της Φιλοσοφικής Θεσσαλονίκης γα το ΠΣΠΘ. Τα λοιπά Πειραματικά και τα Πρότυπα που συνδέονται με τα Πανεπιστήμια, υπάγονται στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ. Υπουργική Απόφαση ορίζει τις λεπτομέρειες.
Πολύ σωστές οι κάτωθι διατάξεις
Άρθρο 17
Προϋποθέσεις επιλογής
Προϋποθέσεις επιλογής
ζ) Υποψήφιοι για τις θέσεις Διευθυντών των πειραματικών και προτύπων σχολείων, εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που έχουν 18 τουλάχιστον μήνες προϋπηρεσία με οργανική θέση ή θέση επί θητεία σε ένα από τα σχολεία τα οριζόμενα από τον παρόντα νόμο ως πειραματικά ή ως πρότυπα και διαθέτουν τα προσόντα άσκησης καθηκόντων Διευθυντή στα λοιπά σχολεία αντίστοιχης βαθμίδας.
Στην ψηφοφορία συμμετέχουν μόνιμοι και αναπληρωτές εκπαιδευτικοί. Αν εκπαιδευτικός διδάσκει σε περισσότερες σχολικές μονάδες ή Ε.Κ. ψηφίζει στη σχολική μονάδα όπου έχει τις περισσότερες ώρες, με βάση την απόφαση διάθεσης των Υπηρεσιακών Συμβουλίων που επικαιροποιούν και αποστέλλουν αλφαβητικό πίνακα με τις αποφάσεις των διαθέσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία, πριν τη διαδικασία  επιλογής των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων.
6. Δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης εκπαιδευτικός, ο οποίος έχει καταδικαστεί τελεσίδικα για πειθαρχικό παράπτωμα με την ποινή της προσωρινής ή της οριστικής παύσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 109 του Υπαλληλικού Κώδικα (κ.ν. 3528/2007, Α΄ 26) ή για τον οποίον συντρέχουν τα κωλύματα διορισμού της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ίδιου Κώδικα.Επίσης δεν επιλέγεται ως στέλεχος της εκπαίδευσης, εκπαιδευτικός, του οποίου τα πιστοποιητικά των αντικειμενικών κριτηρίων που προσκομίζονται κατά τη διαδικασία επιλογής είναι πλαστά ή αναληθή με σκοπό την παραπλάνηση της υπηρεσίας.
Παράγραφος Δ΄:
α) Για τους υποψηφίους  Διευθυντές σχολικών μονάδων και Ε.Κ.
Το κριτήριο αυτό αποτιμάται με τη μυστική ψηφοφορία του συλλόγου διδασκόντων της σχολικής μονάδας που ο υποψήφιος θα επιλέξει σύμφωνα με τα οριζόμενα κατωτέρω. Στην μυστική ψηφοφορία δεν συμμετέχει ο ίδιος ή σύζυγος ή συγγενής έως δευτέρου βαθμού εξ αίματος.
Η μοριοδότηση των υποψήφιων Διευθυντών, δεν μπορεί να είναι η ίδια , για τους υποψήφιους για Γενικά ή Τεχνικά σχολεία και ίδια για τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία
1.      Σύμφωνα με την τροπολογία για την επιλογή των Διευθυντών Σχολείων προβλέπει –εκτός εάν υπάρξουν αλλαγές- την εξής μοριοδότηση για τα Γενικά Λύκεια:
  • 12 μόρια οι ψήφοι του Συλλόγου Διδασκόντων (γίνεται αναγωγή του 33%)
  • 14 μόρια   προϋπηρεσία  των εκπαιδευτικών εκ των οποίων 11 προϋπηρεσία και 3 θέση ευθύνης
  •   4 μόρια το σύνολο των Μεταπτυχιακών και Διδακτορικών
  •   2  μόρια το δεύτερο πτυχίο
  • Λιγότερο από 0,5  μόριο ΤΠΕ Β Επιπέδου
  • Mέχρι 0,5 μόριο η ξένη γλώσσα, ανάλογα το επίπεδο
Σύμφωνα με τα παραπάνω προκύπτουν οι εξής διαπιστώσεις :
Α. Συρρικνώνεται η μοριοδότηση των επιστημονικών προσόντων
Β. Εξομοιώνονται περίπου τα Διδακτορικά με τα Μεταπτυχιακά
Γ. Αυξάνεται η μοριοδότηση της αρχαιότητας
Δ. Δεν υπάρχει μοριοδότηση στην συγγραφή βιβλίων, άρθρων κλπ. και επαφίεται στον Σύλλογο η μοριοδότηση.
2.      Μοριοδότηση για τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία, προτείνουμε:
Στα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία πρέπει να λαμβάνονται υπόψη πιο πολύ τα επιστημονικά και παιδαγωγικά προσόντα.
Α. Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων υπαγόντουσαν στην Περιφέρεια Εκπαίδευσης και στα ΑΠΥΣΔΕ όπου πέρναγαν συνέντευξη οι υποψήφιοι και η επιλογή των Διευθυντών γινόταν βάσει πρότασης του οικείου Πανεπιστημίου, που ανήκε το Πειραματικό του Πανεπιστημίου και για παράδειγμα για το ΠΠΣΠΑ Σκουφά 43 Κολωνάκι, εισηγείτο τη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών. Παρόμοια επιλογή γινόταν για το Πειραματικό του πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης Πάτρας, Κρήτης κλπ.
 Β. Τα υπόλοιπα Πειραματικά και τα Πρότυπα,  υπάγονται στα ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ και η επιλογή Διευθυντών γινόταν από τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ, όπου εκεί γινόταν η συνέντευξη των υποψηφίων.
Προτείνουμε για τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, η συνέντευξη να αντικατασταθεί από την ψήφο του Συλλόγου διδασκόντων, αλλά κατά την γνώμη μας είτε πρέπει να εισηγείται το οικείο Πανεπιστήμιο ή η ΔΕΠΠΣ με ποσοστό μορίων 10% και ο Σύλλογος το υπόλοιπο 13%
  • 12 μόρια οι ψήφοι του Συλλόγου Διδασκόντων (γίνεται αναγωγή του 33%)
  • 10 μόρια   προϋπηρεσία  των εκπαιδευτικών εκ των οποίων 8 προϋπηρεσία και 2 θέση ευθύνης
  • Περίπου 5 μόρια το σύνολο των Μεταπτυχιακών 2,5  και Διδακτορικών 4
  • Λιγότερα από 2  μόρια το δεύτερο πτυχίο
  • Λιγότερο από ένα  μόριο ΤΠΕ Β Επιπέδου
  • Mέχρι 1 μόριο η ξένη γλώσσα, ανάλογα το επίπεδο
  • Πρόταση 4 μόρια διδασκαλία στο πανεπιστήμιο, βιβλία δημοσιεύσεις κλπ..
Σύμφωνα με τα παραπάνω προκύπτουν οι εξής διαπιστώσεις :
Α. Αυξάνεται η μοριοδότηση των επιστημονικών προσόντων
Β. Μοριοδοτούνται τα Διδακτορικά και τα Μεταπτυχιακά
Γ. Μειώνεται η μοριοδότηση της αρχαιότητας
Δ. Αυξάνεται η μοριοδότηση της συγγραφής βιβλίων, της διδασκαλίας με το Π.Δ. 407 σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ, οι δημοσιεύσεις η συμμετοχή σε συνέδρια κλπ. Ειδικά για τους υποψήφιους των Πειραματικών των Πανεπιστημίων.
Παρατηρήσεις, Προτάσεις.
Πρέπει να μελετηθούν οι ακρότητες της εφαρμογής του νέου συστήματος.
Θεωρητικά σε  κάθε σχολείο,  μπορούν να πάρουν το 20% μόνο πέντε υποψήφιοι.
Στα Πειραματικά και Πρότυπα προτείνουμε να μπορούν να είναι υποψήφιοι όσοι συγκέντρωσαν το 10% και θεωρητικά μπορούν δέκα υποψήφιοι. Το υπόλοιπο 10% για τα Πειραματικά και Πρότυπα προτείνουμε να το μοριοδοτεί η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστήμιο
Άρθρο 18
Κριτήρια επιλογής
Προτείνονται οι εξής αλλαγές.
Για να γίνει η επιλογή Διευθυντών στα Πειραματικά σχολεία πρέπει να επιστρέψουν πρώτα οι διωχθέντες εκπαιδευτικοί. Προτείνονται δύο ψηφοφορίες.
Η ψηφοφορία πρέπει να γίνει σε δύο φάσεις.
1η. φάση για να πάρει ο υποψήφιος το ελάχιστο ποσοστό του 20% για τα Γενικά Σχολεία και 10% στα Πειραματικά και Πρότυπα (σε αυτά το υπόλοιπο 10% να το πάρει από την ΔΕΠΠΣ ή από την τριμελή Επιτροπή του οικείου Πανεπιστημιακού Τμήματος,  που ανήκει το Πειραματικό του Πανεπιστημίου). 
2η. φάση νέα ψηφοφορία για να πάρει ο υποψήφιος τα μόρια που θα υπολογιστούν για την οριστική του κατάταξη, που θα είναι 10% από τον Σύλλογο και 20% από την ΔΕΠΠΣ ή  από την τριμελή Επιτροπή του οικείου Πανεπιστημιακού Τμήματος,  που ανήκει το Πειραματικό του Πανεπιστημίου.
Με άλλα λόγια θα μπορούσε το Οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα να αποφασίζει ποιοι υποψήφιοι θα περάσουν στην Β. φάση και η ΔΕΠΠΣ να δίνει τα μόρια περίπου 20%.
Οι ψηφοφορίες για τα Πειραματικά και Πρότυπα, πρέπει να γίνουν όταν επιστρέψουν, όσοι είχαν οργανική θέση πριν το 2011 και οι διωκόμενοι από την εφαρμογή του Νόμου3699/2011.
Πρέπει να υπάρχει λίστα με αναπληρωτές, γιατί ο επιλεγής υποψήφιος,  μπορεί στην πορεία να παραιτηθεί κλπ… Δεν μπορεί να είναι υποψήφιος Διευθυντής στα Πειραματικά κανείς αν δεν είχε οργανική θέση πριν το 2011, γιατί έτσι θα επιλεγούν αυτόματα όλοι οι Διευθυντές που είχαν έρθει με τον νόμο Διαμαντοπούλου, αφού ήδη έχουν την πλειοψηφία των επί 5ετή θητεία διδασκόντων. Ας μην ξεχνάμε ότι εδιώχθη το 40% των διδασκόντων στα Πειραματικά μετά το 2011 και στην θέση τους ήρθαν με διαβλητά κριτήρια οι λεγόμενοι με 5ετή θητεία. Πρέπει οι διωχθένετες του 2011 να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση και να ψηφίσουν τον νέο Διευθυντή και να έχουν δικαίωμα συμμετοχής ως υποψήφιοι Διευθυντές στα Πειραματικά.
Ο Σύλλογος διδασκόντων, προτείνουμε  στην δεύτερη ψηφοφορία να δίνει το 13%. Το υπόλοιπο 20% για τα Πειραματικά και Πρότυπα προτείνουμε να το μοριοδοτεί η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστήμιο σε σύνολο 33%.
Για την τελική κατάταξη προσμετρούνται τα μόρια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων (σε σύνολο 77%) και η ψηφοφορία του Συλλόγου διδασκόντων 13% και το υπόλοιπο 20% να δίνεται από το οικείο Πανεπιστήμιο ή της ΔΕΠΠΣ. (σε σύνολο 33%). Επιλέγεται Διευθυντής, αυτός που έφερε το υψηλότερο αποτέλεσμα της πρόσθεσης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων και της ψηφοφορίας του Συλλόγου Διδασκόντων, της οποίας το ανώτατο συνολικό το άθροισμα είναι 100%.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει υποψήφιος, πρέπει να γίνει νέα ψηφοφορία στις 1η Σεπτέμβρη 2015.
Σε τελευταία λύση αφού δεν υπάρχει ουδείς που θέλει να γίνει Διευθυντής, να ορίζεται Διευθυντής από το οικείο ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ ή από την ΔΕΠΠΣ με θητεία.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Θέμα:  Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία. Οργανικές θέσεις, διόρθωση αδικιών, αποκατάσταση διωχθέντων και επιλογή νέων Διευθυντών για τα Πειραματικά σχολεία. Παρατηρήσεις Προτάσεις.
Προτείνουμε δύο ψηφοφορίες για την μοριοδότηση των υποψήφιων Διευθυντών για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα.
Στην πρώτη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 10 % τον υποψήφιο και το υπόλοιπο 10% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
Στην δεύτερη φάση ο Σύλλογος θα μοριοδοτήσει με 13% τον υποψήφιο ενώ το υπόλοιπο 20% θα το δώσει η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα.
Θέμα 1. : Πρόταση τροπολογίας. Εκπαιδευτικοί που είχαν οργανική θέση σε Πειραματικά σχολεία, πριν την ψήφιση του Νόμου 3966/2011, επιστρέφουν με αίτησή τους, στις πρώην οργανικές τους θέσεις, ανεξάρτητα του λόγου που τις χάσανε. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι, για την θέση του Διευθυντή στο Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά στην πρώτη φάση ψηφοφορίας και το 10% του Συλλόγου διδασκόντων. Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Στην ψηφοφορία μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. Υποψήφιοι σε δύο σχολεία, ενώ στα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα έχουν τα ίδια μόρια, αντί της συνέντευξης (δηλ. το 33%) το λαμβάνουν μόνο με  τα μόρια της δεύτερης ψηφοφορίας για κάθε σχολείο, που είναι υποψήφιοι και δεν «μεταφέρουν» τις ψήφους σε άλλο σχολείο. Το 33% των προσόντων το λαμβάνουν, με αναλογία των ψήφων επί της 100 που έλαβαν σε κάθε σύλλογο διδασκόντων. Ουσιαστικά γίνονται δύο ψηφοφορίες. Η πρώτη για να οριστεί κανείς υποψήφιος Διευθυντής και η τελική για να πάρει τα απαιτούμενα τελικά μόρια από την ψηφοφορία. Δεν χρειάζεται κανείς να πάρει στην τελική ψηφοφορία το 51% των ψήφων, αλλά την σχετική πλειοψηφία που έλαβε κατά την τελική ψηφοφορία. Για την τελική κατάταξη προσμετρούνται τα μόρια των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων (σε σύνολο 77%) και η ψηφοφορία του Συλλόγου διδασκόντων 13% και το υπόλοιπο 20% να δίνεται από το οικείο Πανεπιστήμιο ή της ΔΕΠΠΣ. (σε σύνολο 33%). Επιλέγεται Διευθυντής, αυτός που έφερε το υψηλότερο αποτέλεσμα της πρόσθεσης των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων και της ψηφοφορίας του Συλλόγου Διδασκόντων, της οποίας το ανώτατο συνολικό το άθροισμα είναι 100%. Συντάσσεται πίνακας επιτυχόντων και αν κάποιος, που επιλέγει, δεν επιθυμεί να υπηρετήσει ή παραιτηθεί εντός του έτους, αντικαθίσταται από τον επόμενο.
Αποκατάσταση όλων των διωχθέντων εκπαιδευτικών των Πειραματικών σχολείων, που είχαν οργανική θέση, έως την ψήφιση του Νόμου 3966/2011 και επιστροφή στις οργανικές τους στις 30-6-2015. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, είχαν υψηλά τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, είχαν πάρει την οργανική τους θέση, βάσει επιστημονικών κριτηρίων, είχαν κριθεί από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ και αντιστάθηκαν στην εφαρμογή του αντιεπιστημονικού Νόμου 3699/2011.
Από αυτούς τους εκπαιδευτικούς,  α) άλλοι, δεν υπέβαλαν φάκελο, για να ενταχτούν στο νέο καθεστώς της 5ετούς θητείας, β) άλλοι, ενώ υπέβαλαν φάκελο και η  κρίση τους, είτε διακόπηκε παράνομα, άλλοι κάτω από πιέσεις απέσυραν τον φάκελο υποψηφιότητας, άλλοι αγανάκτησαν και δεν πήγαν στην λεγόμενη επιλογή – παρωδία και γ) άλλοι, ενώ επιλέχτηκαν για 5ετή θητεία στην συνέχεια παραιτήθηκαν από αυτήν, είτε παραιτήθηκαν μετά από κάποιο διάστημα, γιατί δεν θέλανε να υπηρετούν ένα θεσμό παρωδία, των λεγομένων Προτύπων Πειραματικών σχολείων, σε συνθήκες πίεσης και εξευτελισμού τους, μέσα και έξω από το σχολείο. Τέλος άλλοι αναγκαστικά, πήραν σύνταξη. Όλοι οι εκπαιδευτικοί που έχασαν την οργανική τους θέση,, είχαν  υψηλά τυπικά και ουσιαστικά  προσόντα  και πρέπει να γίνει αποκατάσταση όλων των ανωτέρω και των αδικιών, όλων εκπαιδευτικών  που  εκδιώχτηκαν ποικιλοτρόπως από το 2011, με τονΝόμο 3966/ 2011, ενώ η ανακοίνωση της ΟΛΜΕ,  πιθανά από παραδρομή, δεν περιλαμβάνει όλες αυτές τις κατηγορίες.
Αιτούμαστε, να επιστρέψουν, όλοι οι  εκπαιδευτικοί, οι οποίοι είχαν οργανικές θέσεις με απόφαση του ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ και Υπουργική Απόφαση για τοποθέτηση στα Πειραματικά και οι οποίοι, με διάφορους τρόπους εκδιώχτηκαν από το 2011 και μετά, με την ψήφιση  του Νόμο 3966/2011, (είτε δεν υπέβαλαν φάκελο, είτε υπέβαλαν και η αξιολόγησή τους διακόπηκε παράτυπα, είτε διακόπηκε για διάφορους λόγους, είτε πήραν 5ετή θητεία και στην συνέχεια παραιτήθηκαν)  στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων έως τις 30-6-2015 με δική τους αίτηση και να συνεχίζουν να διατηρούν την οργανική τους θέση. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, δικαιούνται να παρευρεθούν στην ψήφιση του υποψήφιου Διευθυντή όποτε γίνει αυτή ή να είναι οι ίδιοι υποψήφιοι και πρέπει να παρευρεθούν στα Πειραματικά έστω την ημέρα της ψηφοφορίας για το ποσοστό του 10%. Τονίζουμε, ότι για τις οργανικές τους θέσεις είχαν κριθεί από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ βάσει επιστημονικών κριτηρίων,  κάτι που σκόπιμα το απέκρυψαν κάποιοι, για να τους διώξουν. Επίσης, όσοι από αυτούς διαθέτουν διδακτορικές σπουδές να δύνανται να τύχουν τριετούς συνεχούς απόσπασης σε Πανεπιστήμια, Τμήματα και φορείς σχετικούς με το διδακτορικό τους δίπλωμα κατά προτεραιότητα των λοιπών αποσπασμένων. Τέλος, όσοι  από αυτούς έχουν εκτός από τις διδακτορικές σπουδές και αξιόλογο διδακτικό έργο και ερευνητικό και συγγραφικό έργο δύνανται να μεταταχτούν με δική τους αίτηση σε Πανεπιστήμια και φορείς σε προσωποπαγείς ή οργανικές  θέσεις εδικού διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού προς κάλυψη αναγκών των οικείων τμημάτων των Πανεπιστημίων σε ειδικό διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, σχετικό με το αντικείμενο των διδακτορικών σπουδών τους.
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι για την θέση του Διευθυντή στο Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά και το 10% του Συλλόγου των διδασκόντων στην πρώτη φάση ψηφοφορίας. Το υπόλοιπο 10% το παίρνουν από το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα που ανήκει το σχολείο. Δικαιούνται να παρίστανται στα σχολεία που είναι υποψήφιοι, την ημέρα της ψηφοφορίας. Πριν την ψηφοφορία ο κάθε υποψήφιος μπορεί να αναπτύξει τις θέσεις του, για δέκα λεπτά ενώπιον του Συλλόγου διδασκόντων, για να τον γνωρίσουν, όσοι δεν τον γνωρίζουν. Στην δεύτερη ψηφοφορία για τα Πειραματικά και Πρότυπα ο Σύλλογος δίνει 13% των μορίων και η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα το υπόλοιπο 20% των μορίων.
Θέμα 2 : Πρόταση τροπολογίας. Οι νέοι Διευθυντές στα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία πρέπει να έχουν οργανική θέση και τριετή προϋπηρεσία σε αυτά και να εκλεγούν από τον σύλλογο διδασκόντων ως τις 1-9-2015. Για να μην γίνουν Διευθυντές μόνο αυτοί, που υπηρέτησαν το μνημονιακό Πρότυπο Πειραματικό, πρέπει να επιστρέψουν ταχύτατα στις οργανικές τους θέσεις, όσοι είχαν πριν οργανική θέση σε αυτά, (έστω για να συμμετέχουν στην ψηφοφορία του νέου Διευθυντή και ας συνεχίσουν να υπηρετούν στις θέσεις που είναι τώρα ως τις 30-7-2015 οπότε θα επανέλθουν οριστικά στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά). Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι για την θέση του Διευθυντή στα Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί, πρέπει να έχουν το 10% των ψηφισάντων εκπαιδευτικών (ενώ στα Γενικά Λύκεια που δεν υπήρχε πρόβλημα ας έχουν το 20% των ψηφισάντων). Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Δηλαδή, ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να βάλει έως πέντε σταυρούς. Η ψηφοφορία γίνεται με ευθύνη τριμελούς επιτροπής, στην οποία επιτροπή δεν συμμετέχον οι υποψήφιοι, είναι μυστική και συντάσσεται πρακτικό. Οι υποψήφιοι δύνανται να παρίστανται και να ψηφίζουν. Στην ψηφοφορία μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. Πριν την ψηφοφορία ο κάθε υποψήφιος μπορεί να αναπτύξει τις θέσεις του, για δέκα λεπτά ενώπιον του Συλλόγου διδασκόντων, για να τον γνωρίσουν όσοι δεν τον γνωρίζουν.
Εκπαιδευτικοί με 5ετη θητεία, σε Πειραματικά,  αν δεν είχαν πριν οργανική θέση στα Πειραματικά ή κατά την προηγούμενη  5ετίας δεν είχαν υπηρετήσει με οργανική θέση στα συγκεκριμένα Πειραματικά  σχολεία που θέλουν να είναι υποψήφιοι, δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι σε αυτά (γιατί έτσι θα επικρατήσουν όσοι ήλθαν με τον νόμο Διαμαντοπούλου), αλλά μπορούν να είναι υποψήφιοι στα σχολεία, που υπηρέτησαν την προηγούμενη 5ετία…
Αιτούμαστε ότι, όσοι Διευθυντές δεν είχαν οργανική θέση στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων – αλλά με τον νόμο Διαμαντοπούλου Νόμος 3966/ 2011 έγιναν Διευθυντές – δεν μπορούν να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα σε Πειραματικά των Πανεπιστημίων, αν δεν είχαν οργανική θέση σε αυτά πριν τα 2011. Ας μην ξεχνάμε ότι για να εκλεγεί ένας εκπαιδευτικός Διευθυντής, σε Πειραματικό πριν τον Νόμο 3966/ 2011, χρειαζόταν τριετή προϋπηρεσία σε Πειραματικό και οργανική θέση σε Πειραματικό, κάτι που ο Νόμος 3966/ 2011 το εξαφάνισε σκόπιμα.Σωστά, ο κ. Αν. Υπουργός κ. Κουράκης, δήλωσε ότι την 1η Σεπτέμβρη θα έχουν  όλα τα Σχολεία νέους Διευθυντές, που θα εκλεγούν από το Σύλλογο Διδασκόντων. Σωστά δήλωσε επίσης,  ότι για τα σχολεία Γενικής Παιδείας και τα τεχνικά  για το κάθε σχολείο μπορούν να θέσουν υποψηφιότητα τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων. Για τα Πειραματικά και τα Πρότυπα πρέπει να μπουν κάποιες ιδιαίτερες προϋποθέσεις. Πρέπει πρώτα να επιλεγούν οι Διευθυντές για τα Γενικά, Τεχνικά Σχολεία κλπ. και μετά για τα Πειραματικά Σχολεία και τα Πρότυπα Σχολεία..
Για τα νέα Πειραματικά και Πρότυπα που θα επανιδρυθούν με τον νέο Νόμο αιτούμαστε:
Α) Να επιστρέψουν  άμεσα και με δική τους αίτηση, όσοι εκπαιδευτικοί  είχαν οργανική θέση στα πρώην Πειραματικά και την έχασαν  για διάφορους λόγους με την ψήφιση - εφαρμογή  του  Νόμου 3966/ 2011,  στις οργανικές τους θέσεις στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, έως τις 30-6-2015, (είτε δεν υπέβαλαν φάκελο είτε υπέβαλαν και η η επιλογή τους και η αξιολόγησή τους διακόπηκε παράτυπα ή διακόπηκε η επιλογή τους για διάφορους λόγους, είτε πήραν 5ετή θητεία και στην συνέχεια παραιτήθηκαν, είτε συνεχίζουν την 5ετή θητεία τους), με δική τους αίτηση, ανεξάρτητα αν επιλέχτηκαν ή όχι για 5ετή θητεία και συνεχίζουν να διατηρούν την οργανική τους θέση, με την προτεραιότητα που την είχαν αποκτήσει πριν το 2011. Η δήθεν επιλογή και αξιολόγηση για 5ετη θητεία του  Νόμου 3966/ 2011, ήταν παρωδία και τα κριτήρια φαλκιδευμένα. Όλοι αυτοί οι εκπαιδευτικοί, ήταν επιλεγμένοι από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ   βάσει επιστημονικών κριτηρίων,  κάτι που σκόπιμα το απέκρυψαν κάποιοι, για να τους διώξουν. Επίσης, όσοι από αυτούς διαθέτουν διδακτορικές σπουδές, να δύνανται να τύχουν τριετούς συνεχούς απόσπασης σε Πανεπιστήμια, Τμήματα και φορείς σχετικούς με το διδακτορικό τους δίπλωμα κατά προτεραιότητα των λοιπών αποσπασμένων. Τέλος, όσοι  από αυτούς, έχουν εκτός από τις διδακτορικές σπουδές και αξιόλογο διδακτικό έργο και ερευνητικό και συγγραφικό έργο δύνανται να μεταταχτούν με δική τους αίτηση σε Πανεπιστήμια και φορείς σε προσωποπαγείς θέσεις εδικού διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, προς κάλυψη αναγκών των οικείων τμημάτων των Πανεπιστημίων σε διδακτικό και ερευνητικό προσωπικό, σχετικό με το αντικείμενο των διδακτορικών σπουδών τους. Επιστροφή στις οργανικές θέσεις,  όσων εκπαιδευτικών  εκδιώχτηκαν από το 2011 με τον Νόμο 3966/ 2011. Αποκατάσταση αδικιών και επιστροφή στην νομιμότητα.
Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Δηλαδή, ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να βάλει έως πέντε σταυρούς, αν οι υποψήφιοι είναι πάνω από πέντε. Η ψηφοφορία γίνεται με ευθύνη τριμελούς επιτροπής στην οποία επιτροπή δεν συμμετέχον οι υποψήφιοι, είναι μυστική και συντάσσεται πρακτικό. Οι υποψήφιοι δύνανται να παρίστανται και να ψηφίζουν. Στην ψηφοφορία, μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. Υπουργικοί Απόφαση ορίζει τις λεπτομέρειες, τον τόπο, χρόνο και τις προϋποθέσεις.
Β) Οι εκπαιδευτικοί που επιλέχτηκαν επί  πενταετή θητεία, – με αδιαφανείς διαδικασίες - για τα Πρότυπα Πειραματικά με την εφαρμογή του Νόμου 3966/2011 και δεν είχαν πριν το 2011, οργανική θέση σε αυτά, κανονικά θα πρέπει να επιστρέψουν στα σχολεία της πρώην οργανικής τους θέσης ή να παραμείνουν  στην Περιφέρεια,  αφού τα πρώην Πρότυπα Πειραματικά αλλάζουν, πλέον νομικό πλαίσιο και οι εκπαιδευτικοί επί 5ετή θητεία είχαν επιλεγεί, με διαβλητά κριτήρια, για να υπηρετήσουν τον θεσμό αυτό. Μερικοί σκοπίμως περιπλέκουν την επιλογή που είχε γίνει από το ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ των εκπαιδευτικών για μόνιμη οργανική θέση στα Πειραματικά με την παρωδία επιλογής που έγινε για 5ετή θητεία. Άλλο η επιλογή για οργανική θέση, άλλο η 5ετής θητεία. Αυτοί, ας παραμείνουν προσωρινά μόνο όσοι χρειάζονται να συμπληρώσουν τις ώρες στα οργανικά κενά, αλλά χωρίς οργανική θέση. Για να πάρουν οργανική θέση στα νέα Πειραματικά, πρέπει να υποβάλλουν νέα αίτηση επιλογής με το νέο καθεστώς που θα ψηφιστεί και με τα νέα κριτήρια μεταθέσεων και αξιολόγησης, όπως ίσχυε πριν το 2011.Εκπαιδευτικοί με 5ετη θητεία, αν δεν είχαν πριν οργανική θέση στα Πειραματικά ή κατά την προηγούμενη  5ετία, δεν είχαν υπηρετήσει με οργανική θέση στα συγκεκριμένα Πειραματικά  σχολεία, που θέλουν να είναι υποψήφιοι, δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι σε αυτά (γιατί έτσι θα επικρατήσουν όσοι ήλθαν, με την παρωδία επιλογής, με τον νόμο Διαμαντοπούλου), αλλά μπορούν να είναι υποψήφιοι στα σχολεία που υπηρέτησαν την προηγούμενη 5ετία.
Γ) Άρθρο 13
Διευθυντής, Υποδιευθυντής και σύλλογος
Διδασκόντων.
Προτείνονται οι εξής αλλαγές.
Οι Διευθυντές στα Πρότυπα Πειραματικά, που επιλέχτηκαν για να εφαρμόσουν τον νόμο 3966/2011, που η θητεία τους λήγει στις 30-6-2015 και δεν είχαν οργανική θέση στα Πρότυπα πειραματικά σχολεία, που είναι τώρα Διευθυντές, επιστρέφουν στις οργανικές τους θέσεις στις 30-6-2015. Διευθυντές με  θητεία αν δεν είχαν πριν οργανική θέση στα Πειραματικά ή κατά την προηγούμενη  5ετία δεν είχαν υπηρετήσει με οργανική θέση στα συγκεκριμένα Πειραματικά  σχολεία, που θέλουν να είναι και πάλι υποψήφιοι δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι σε αυτά (γιατί έτσι θα επικρατήσουν όσοι ήλθαν με τον νόμο Διαμαντοπούλου), αλλά μπορούν να είναι υποψήφιοι στα σχολεία που υπηρέτησαν την προηγούμενη 5ετία.Ο Σύλλογος διδασκόντων, μπορεί να προτείνει στην πρώτη φάση έως (5) πέντε υποψήφιους για κάθε Πειραματικό Σχολείο. Δηλαδή ο κάθε εκπαιδευτικός μπορεί να βάλει έως πέντε σταυρούς. Η ψηφοφορία γίνεται με ευθύνη τριμελούς επιτροπής, στην οποία επιτροπή δεν συμμετέχον οι υποψήφιοι, είναι μυστική και συντάσσεται πρακτικό. Οι υποψήφιοι δύνανται να παρίστανται και να ψηφίζουν. Στην ψηφοφορία, μπορούν να συμμετέχουν και μη διδάσκοντες, π.χ. επιστάτες, καθαρίστριες, αλλά δεν μπορούν να είναι υποψήφιοι Διευθυντές. 
Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν δικαίωμα ψήφισης νέου Διευθυντή στα Πειραματικά ή να συμμετέχουν ως υποψήφιοι για την θέση του Διευθυντή στο Πειραματικά, αν έχουν τριετή προϋπηρεσία σε αυτά και το 10% του Συλλόγου των διδασκόντων στην πρώτη φάση ψηφοφορίας. Το υπόλοιπο 10% το παίρνουν από το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα που ανήκει το σχολείο. Δικαιούνται να παρίστανται στα σχολεία που είναι υποψήφιοι, την ημέρα της ψηφοφορίας. Πριν την ψηφοφορία ο κάθε υποψήφιος μπορεί να αναπτύξει τις θέσεις του, για δέκα λεπτά ενώπιον του Συλλόγου διδασκόντων, για να τον γνωρίσουν, όσοι δεν τον γνωρίζουν. Στην δεύτερη ψηφοφορία για τα Πειραματικά και Πρότυπα ο Σύλλογος δίνει 13% των μορίων και η ΔΕΠΠΣ ή το οικείο Πανεπιστημιακό Τμήμα το υπόλοιπο 20% των μορίων.
Την Διοίκηση, ώσπου να επιλεγεί νέος Διευθυντής, αν δεν έχει επιλεγεί έως 30-6-2015, ασκεί είτε ο Υποδιευθυντής είτε ο αρχαιότερος είτε ο Σύλλογος συλλογικά, ώσπου να εκλεγούν νέοι Διευθυντές στις 1-9-2015 ή στις 10-9-2015.
Όμως όσοι Διευθυντές, δεν είχαν οργανική θέση στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων – αλλά με τον Νόμο 3848/2010 και Ν.  3966/ 2011έγιναν Διευθυντές – δεν μπορούν να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα στα νέα Πειραματικά. Σε σχολεία όπου δεν υπάρχουν υποψήφιοι η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρχές Σεπτεμβρίου χωρίς να χρειαστεί το κριτήριο του 10%.  Αν και πάλι δεν υπάρχει υποψήφιος, ορίζεται προσωρινός Διευθυντής με ανάθεση, με πρόταση της Περιφέρειας ή της ΔΕΠΠΣ.
Δ) Να  απαλειφθεί η διάταξη του Νόμου  3966/ 2011 που επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων, να διδάσκουν σε Πρότυπα και Πειραματικά και να γίνονται Διευθυντές σε αυτά.
Ε) Να αποκατασταθούν, όσοι εδιώχθησαν βάσει του μνημονιακού Πειθαρχικού Δικαίου και να δοθεί Ειδική Αμνηστία, για  απλά αδικήματα που έγιναν την τελευταία 3ετία και δεν είναι κακουργηματικού περιεχομένου.
ΣΤ) Δεν μπορούν για επιστημονικούς και ηθικούς λόγους οι ίδιοι Διευθυντές που υπηρέτησαν τα Πρότυπα της κ. Διαμαντοπούλου, να υπηρετήσουν και τα Πειραματικά. Τότε μιλάμε για επιστημονικό, ηθικό και πολιτικό ξεπεσμό και πλέον κανείς σοβαρός επιστήμονας, δεν θα ξανασχοληθεί με αυτό το θέμα.

Συμπεράσματα Προτάσεις.
Ο νόμος είναι θετικός. Το μόνο που μένει είναι να ρυθμιστεί η επιστροφή των εκπαιδευτικών στα Πειραματικά που έχασαν τον οργανική τους θέση από το 2011 με την εφαρμογή του νόμου Διαμαντοπούλου, ν. 3966/2011. Στους ανωτέρω αδικηθέντες εκπαιδευτικούς αν δεν μπορεί τώρα να δοθεί οργανική θέση, να δοθεί 5τή θητεία κατά προτεραιότητα αυτών που πήραν 5ετή θητεία με τον νόμο 3966/2011.
Προσωρινή λύση μπορεί να δώσει το άρθρο Άρθρο 14 του παρόντος Νόμου αφού τροποποιηθεί ως εξής. Ιδρύεται ξεχωριστός πίνακας εκπαιδευτικών με αίτησή τους, με ευθύνη της ΔΕΠΠΣ  σύμφωνα με το άρθρο Άρθρο 12, γ, του παρόντος νόμου, από τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν με οργανική θέση στο Πειραματικά πριν τον νόμο 3966/2011 και για οποιοδήποτε λόγο χάσανε την οργανική τους θέση. Για κάθε κενό που προκύπτει στα Πειραματικά σχολεία προηγούνται οι εκπαιδευτικοί αυτής της λίστας οι οποίο τοποθετούνται με δική τους αίτηση κατά προτίμηση στο Πειραματικό που υπηρετούσαν και μετά επιλέγονται οι εκπαιδευτικοί από την λίστα με τους αναπληρωτές των Πειραματικών και Προτύπων ή τους ωρομίσθιους των απλών σχολείων.
 Επίσης, η επιλογή των νέων Διευθυντών να γίνει, αφού επιστρέψουν στα Πειραματικά οι ανωτέρω εκπαιδευτικοί.
Στα Πειραματικά και Πρότυπα αν δεν γίνει αποκατάσταση του 40% των διωχθέντων, τότε τα σχολεία αυτά παραδίδονται στους διευθυντές – θιασώτες του Νόμου Διαμαντοπούλου!
Να επιστρέψουν στις οργανικές τους θέσεις ή να πάρουν 5ετή θητεία κατά προτεραιότητα στα σχολεία που είχαν οργανική θέση πριν το 2011, όσοι είχαν οργανική θέση ως το 2011 στα Πειραματικά και διαφώνησαν με τον Νόμο Διαμαντοπούλου, είτε δεν αξιολογήθηκαν σκοπίμως, είτε δεν υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, είτε αν και κατέθεσαν φάκελο αξιολόγησης η αξιολόγησή τους ‘διεκόπη‘  με παράνομη απόφαση της ΔΕΠΠΣ ‘όπως έγινε με την δική μου περίπτωση, είτε αν και αξιολογήθηκαν για 5ετη θητεία παραιτήθηκαν μετά από ‘πιέσεις‘.
Δεν μπορούν για επιστημονικούς και ηθικούς λόγους,  οι ίδιοι Διευθυντές, που υπηρέτησαν τα Πρότυπα της κ. Διαμαντοπούλου, να υπηρετήσουν και τα Πειραματικά. Τότε μιλάμε για επιστημονικό, ηθικό και πολιτικό ξεπεσμό και πλέον κανείς σοβαρός επιστήμονας, δεν θα ξανασχοληθεί με αυτό το θέμα.
Παρά τις δήθεν αντιδικίες μεταξύ των παρατάξεων, όλοι γνωρίζουν ότι η κυβέρνηση είτε εκόντως ή ακόντως, παραδίδει τις διευθύνσεις των σχολείων για ακόμα μια 2ετία στην συντήρηση, ειδικά στα Πρότυπα και Πειραματικά, όπου ήδη έχει κατασκευαστεί πλειοψηφία.
Κάθε μέρα που περνάει, παγιώνεται η αντίληψη, ότι κάποιοι από την  κυβέρνηση " εμπαίζουν τους αγωνιστές", που αντιτάχθηκαν στον νόμο Διαμαντοπούλου, δεν θα τους επαναφέρει, αλλά αντίθετα δίνει ουσιαστικά δύο χρόνια παράταση στους Διευθυντές ‘που ήρθαν από το παράθυρο‘, με τον νόμο Διαμαντοπούλου. Οι αγωνιστές δεν θα ανεχτούν άλλο εμπαιγμό.
Δεν μπορούν για επιστημονικούς και ηθικούς λόγους οι ίδιοι Διευθυντές που υπηρέτησαν τα Πρότυπα της κ. Διαμαντοπούλου, να υπηρετήσουν και τα Πειραματικά. Τότε μιλάμε για επιστημονικό, ηθικό και πολιτικό ξεπεσμό και πλέον κανείς σοβαρός επιστήμονας δεν θα ξανασχοληθεί με αυτό το θέμα. Η προδοσία και η σύγχυση προ των πυλών. Σύγχρονη διαπίστωση.
Όμως, όσοι Διευθυντές, δεν είχαν οργανική θέση στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων – αλλά με τον Νόμο 3848/2010 και Ν.  3966/ 2011έγιναν Διευθυντές – δεν μπορούν να θέσουν εκ νέου υποψηφιότητα στα νέα Πειραματικά. Σε σχολεία όπου δεν υπάρχουν υποψήφιοι η διαδικασία επαναλαμβάνεται αρχές Σεπτεμβρίου χωρίς να χρειαστεί το κριτήριο του 10%.  Αν και πάλι δεν υπάρχει υποψήφιος, ορίζεται προσωρινός Διευθυντής με ανάθεση, με πρόταση της Περιφέρειας ή της ΔΕΠΠΣ.
Να  απαλειφθεί η διάταξη του Νόμου  3966/ 2011 που επιτρέπει σε εκπαιδευτικούς ιδιωτικών σχολείων, να διδάσκουν σε Πρότυπα και Πειραματικά και να γίνονται Διευθυντές σε αυτά.
 Να αποκατασταθούν, όσοι εδιώχθησαν βάσει του μνημονιακού Πειθαρχικού Δικαίου και να δοθεί Ειδική Αμνηστία, για  απλά αδικήματα που έγιναν την τελευταία 3ετία και δεν είναι κακουργηματικού περιεχομένου.
 Δεν μπορούν για επιστημονικούς και ηθικούς λόγους οι ίδιοι Διευθυντές που υπηρέτησαν τα Πρότυπα της κ. Διαμαντοπούλου, να υπηρετήσουν και τα Πειραματικά. Τότε μιλάμε για επιστημονικό, ηθικό και πολιτικό ξεπεσμό και πλέον κανείς σοβαρός επιστήμονας, δεν θα ξανασχοληθεί με αυτό το θέμα.
Ο νέος  νόμος  4327/15  ΦΕΚ Α΄ 50/14-5-2015για τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία είναι θετικός. Επίσης, σύμφωνα με σοβαρές διαβεβαιώσεις το ΥΠΟΠΑΙΘ, προτίθεται να θέσει σε διαβούλευση το συνολικό πλαίσιο λειτουργίας των Πειραματικών σχολείων στο προσεχές μέλλον και εκεί θα συζητηθούν όλα τα ζητήματα εξαρχής. Συνεπώς, στο πλαίσιο αυτό θα έχουμε τη δυνατότητα να αναπτύξουμε τις θέσεις μας.
Με τιμή,   
Αθήνα,  15-5-2015
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης.
Κολοκοτρώνη 7,  Πεύκη, Τ.Κ. 15121 Αθήνα. Τηλ. 6980203968
Υ.Γ. Κατατέθηκε στην αρχική μορφή στο Γραφείο του κ. Μπαλτά, του  κ. Κουράκη, στις 29-4-2015 στην ΔΕΠΠΣ κλπ..


==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.