Παρασκευή, 26 Ιουνίου 2015

Ιθαγένεια και Δημοκρατία (απάντηση στον Άδωνη Γεωργιάδη)

                                                                    
 του  Σωτήρη Γλυκοφρύδη
       
            Η ιστορία επαναστρέφει με αλλαγμένα ρούχα, επαναλαμβάνοντας το τέμπο της σαν να είναι φάρσα, λένε πολλοί. Η ιστορία όμως από την άλλη διδάσκει, αυτά που είναι στον ιστό της ανθρώπινης αράχνης, διαμορφώνοντας τη ροή του, κυκλικά, κάθετα και περιπλεγμένα. Κάθε υφάδι της είναι ένα γεγονός, κάθε κόμβος σημαίνει ένα πρόσωπο, ενωμένο με ένα άλλο, όπου η επιβίωση του ανθρώπου – αράχνη, κυριαρχεί.
            Πάμε στον συμπαθή Άδωνη, ο οποίος για την ιθαγένεια χρησιμοποιεί το παράδειγμα του Περικλή, λέγοντας πως η δημοκρατία ¨του¨ απέρριπτε τους νόθους και τα παιδιά των μετοίκων. Πράγματι, αλλά πόσο δημοκράτης ήταν ο Περικλής;  Οι ιστορικοί αμφιβάλλουν, θεωρώντας προσωπείο τη δημοκρατικότητά του.
΄           Ας πάμε, παλαιότερα. Εκείνος που ενέταξε τα παιδιά των μεταναστών και τους νόθους Αθηναίους στον Αττικό κορμό, ήταν ο Κλεισθένης. Αυτοί αποτελούσαν, μαζί με τους πιο φτωχούς, τη δύναμή του. Ο Αρμόδιος και ο Αριστογείτων ήταν παιδιά μεταναστών έχοντας ασαφή πολιτικά δικαιώματα, τα οποία ο Κλεισθένης προωθούσε. Στο φόνο του Ίππαρχου εξορίστηκε ο Κλεισθένης ως ηθικός αυτουργός. Όταν επανήλθε, κατά το 509, η πρώτη του ενέργεια ήταν να εντάξει τους νόθους και τους μεταναστόπαιδες στον κοινωνικό κορμό. Για αυτό έκανε τις 4 φυλές, 10, και 136 δήμους, διπλασιάζοντας τον πληθυσμό της πόλης. Εάν δεν έδινε πλήρη δικαιώματα στους νόθους (από πατέρα Αθηναίο και μάνα από αλλού) δεν θα υπήρχε ο Θεμιστοκλής, όπως υπήρξε τότε.
Μετά από χρόνια συνέβη αυτό που είχε συμβεί επί Σόλωνα προς Πεισίστρατο. ...
Οι μη ακραιφνείς Αθηναίοι, εντασσόμενοι σε πρώτη φάση στον Αττικό κορμό έγιναν άρχουσα καθεστυκία τάξη, ιδίως επί Πεισίστρατου. Και ξέχασαν την καταγωγή τους, ότι ήσαν πρώην μέτοικοι, ακόμη και οι Νηλιείδες, - Κοδρίδες- Πεισιστρατίδες.  Οι πιο ακραιφνείς τότε Αθηναίοι, θεωρούμενοι γηγενείς, είχαν καταγωγή από την Πύλο! Και οι 4 Αθηναϊκές φυλές, ουδεμία σχέση είχαν με τις παλαιότερες, τις προ και μετά Πελασγικές. Αυτό που συμβαίνει πάντα, είναι ότι, ο θεωρούμενος πιο ¨γηγενής¨ αν ψάξει το σόι του προκύπτει μετανάστης.
Τα παιδιά των μεταναστών, πρέπει να μπορούν να πολιτογραφηθούν και να πάρουν την Ελληνική ιθαγένεια εφόσον γεννήθηκαν εδώ και μετέχουν των κοινών εθίμων και θρησκείας. Και της κοινής παιδείας, ενίοτε, αν και η τελευταία έπαψε πια να θεωρείται κοινή πέραν του δημοτικού σχολείου.
Αυτά για αποκατάσταση της Αλήθειας, σε ένα τόπο που η αλήθεια είναι κίβδηλη και φοράει προσωπείο, όπως λέει ο Παρμενίδης.

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου