Πέμπτη 5 Νοεμβρίου 2015

Ποια είναι η διαφορά της Γενοκτονίας από την Εθνοκάθαρση - [Προβοκάτορας ή "λαγός" ο Ν. Φίλης εν όψει Τσίπρα στη Τουρκία]

Σάλο και πολλές αντιδράσεις έχει προκαλέσει η δήλωση του υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη για τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου, ο οποίος ουσιαστικά ανέφερε ότι ήταν Εθνοκάθαρση.
Η δήλωση του Νίκου Φίλη για τη Γενοκτονία των Ποντίων επαναφέρει το θέμα στην επικαιρότητα:
Προκλητικότατος εμφανίστηκε ο Νίκος Φίλης στην εκπομπή «ενικός» στο Star αφού αμφισβήτησε ανοιχτά την Γενοκτονία των Ποντίων. Ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε την άποψη, που είχε εκφράσει ως δημοσιογράφος, πως επιστημονικά η γενοκτονία των Ποντίων δεν ήταν… γενοκτονία αλλά εθνοκάθαρση.«Έκανα τη δήλωση ότι πριν από χρόνια ως δημοσιογράφος συμμεριζόμενος απόψεις πολλών ιστορικών και πολλών διεθνολόγων κάναμε διάκριση ανάμεσα στην εθνοκάθαρση την αιματηρή και το φαινόμενο της γενοκτονίας» είπε ο υπουργός Παιδείας.
Και γνωρίζοντας προφανώς πως θα προκαλέσει εκ νέου αντιδράσεις αυτό που είπε,, έσπευσε να πει πως «αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε το αίμα, τον πόνο, όσα έχουν υποστεί οι Πόντιοι, από τη θηριωδία των Τούρκων. Αυτό είναι άλλο πράγμα και άλλο πράγμα η γενοκτονία με αυστηρή επιστημονική έννοια».
Αναλυτικά η δήλωση: 

«Πριν από χρόνια ως δημοσιογράφος, έκανα τη δήλωση, συμμεριζόμενος απόψεις πολλών ιστορικών και πολλών διεθνολόγων. Κάναμε διάκριση ανάμεσα στην εθνοκάθαρση την αιματηρή και το φαινόμενο της γενοκτονίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε το αίμα, τον πόνο, όσα έχουν υποστεί οι Πόντιοι, από τη θηριωδία των Τούρκων. Αυτό είναι άλλο πράγμα και άλλο πράγμα η γενοκτονία με αυστηρή επιστημονική έννοια», δήλωσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, στον Νίκο Χατζηνικολάου και “στον ενικό”. 
Τα όσα είπε ο κ. Φίλης προκάλεσαν την αντίδραση ενός άνδρα που βρισκόταν στο κοινό , που του φώναξε «γενοκτονία ήταν». «Εντάξει, δεν θα μπω σε αυτό το διάλογο. Καμία αντίρρηση. Υπάρχουν απόψεις. Ούτε εγώ θέλω να επιβάλλω τις προσωπικές μου απόψεις ως κρατική πολιτική. Η κρατική πολιτική αναγνωρίζει ημέρα γενοκτονίας του Ποντιακού ελληνισμού».
Επέμεινε όμως: «Αν γίνει η συζήτηση ψύχραιμα επί επιστημονικού επιπέδου, είναι άλλο πράγματα η εθνοκάθαρση όσο αιματηρή κι αν είναι κι άλλο η γενοκτονία». Ερωτηθείς μάλιστα γιατί αισθάνεται την ανάγκη να κάνει αυτή τη διάκριση, ο υπουργός Παιδείας είπε: «Ο πρώτος λόγος γιατί πιστεύω ότι υπάρχει μια υποβάθμιση της γενοκτονίας όταν ονομάζουν τα φαινόμενα της εθνοκάθαρσης, γενοκτονία».
Σωρεία αντιδράσεωνΜιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Focus Θεσσαλονίκης 103,6, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Συλλόγων, Χαράλαμπος Αποστολίδης, χαρακτήρισε τον υπουργό Παιδείας ως «προσωποποίηση της Κερκόπορτας και του Εφιάλτη», συμπληρώνοντας ότι «έλειψε από τη Βουλή η κ. Ρεπούση και μάλλον ο κ. Φίλης έσπευσε να συμπληρώσει το κενό».
«Ο Νίκος Φίλης κινείται στα όρια της εθνικής προδοσίας» είπε ο κ. Αποστολίδης, προσθέτοντας ότι τη γενοκτονία των Ποντίων έχουν αναγνωρίσει μεταξύ άλλων τόσο ευρωπαϊκά κοινοβούλια, όσο και αμερικανικές πολιτείες.
Ως αδίστακτη πρόκληση στην εθνική μνήμη, αλλά και στις αποφάσεις της Βουλής των Ελλήνων χαρακτήρισε τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας ο πρόεδρος της ΝΔ, Ευάγγελος Μεϊμαράκης.
«Ενώ, με απόφασή της, το 1994 η Βουλή των Ελλήνων αναγνώρισε επίσημα τη Γενοκτονία των Ποντίων και κήρυξε τη 19η Μαΐου ως “Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο”, εικοσιένα χρόνια από τότε ο υπουργός Παιδείας παραμερίζει την απόφαση εκείνη και αρνείται τη Γενοκτονία των Ποντίων, υποστηρίζοντας ότι πήρε τη θέση αυτή ως δημοσιογράφος.
Ιδεοληψίες και προσωπικές εμμονές δεν μπορεί να ανατρέπουν την Ελληνική Ιστορία. Ο Πρωθυπουργός οφείλει να πάρει έμπρακτα θέση απέναντι στο διολίσθημα Φίλη» υπογράμμισε ο κ. Μεϊμαράκης.
«Όταν ο θλιβερός κ. Φίλης αντιληφθεί τους αγώνες που δόθηκαν για να αναγνωριστεί η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου ίσως να ξεπεράσει τις εθνικά επικίνδυνες ιδεοληψίες του», τονίζει ο υποψήφιος για την προεδρία της ΝΔ Απόστολος Τιζτζικώστας και ζητά την παραίτηση του υπουργού.
«Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες δολοφονήθηκαν και το επίσημο ελληνικό κράτος έχει αναγνωρίσει τη γενοκτονία από το 1994 κηρύσσοντας τη 19η Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο».
Αν υπουργός αυτής της καταστροφικής για τον τόπο κυβέρνησης δε σέβεται ούτε τους νεκρούς, ούτε τις αποφάσεις του ίδιου του κράτους του, να του υπενθυμίσουμε ότι το Δεκέμβριο του 2007 τη γενοκτονία των Ποντίων αναγνώρισε και η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών.
Ο Χρήστος Γιανναράς στις 19 Μαΐου του 2006, στην πλατεία Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη ήταν κεντρικός ομιλητής για τη γενοκτονία. Έχει μια φράση διδακτική για τον κ. Φίλη: “Το νόημα αυτής εδώ της σύναξης δεν μπορεί να είναι παρά μόνο μία ρεαλιστική πολιτική δέσμευση: ότι θα αποδοκιμάζουμε πάντοτε με την ψήφο μας κάθε πολιτική ηγεσία, οποιασδήποτε επίπλαστης ή πραγματικής ιδεολογικής απόχρωσης, που επιδεικτικά παραγνωρίζει την ευαισθησία του λαού μας για τη Γενοκτονία του ποντιακού και του μικρασιατικού Ελληνισμού’.
Tι είπε ο Π. ΨωμιάδηςΟι δηλώσεις προκάλεσαν την παρέμβαση και του πρώην περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Παναγιώτη Ψωμιάδη, ο οποίος τόνισε: «Θα συμβούλευα τον κ. Τσίπρα ενόψει της επικείμενης επίσκεψης του στην Άγκυρα να προτείνει στον κ. Νταβούτογλου τον κ. Φίλη για τη θέση του νέου υπουργού Παιδείας στη γείτονα χώρα. Άλλωστε οι «προοδευτικές» του απόψεις ελάχιστα απέχουν από την επίσημη τουρκική γραμμή που θέλει τους Πόντιους να προκάλεσαν οι ίδιοι την τραγική μοίρα τους.
Είναι σαφές πως αυτός ο άνθρωπος που προσβάλει βάναυσα τη μνήμη των εκατοντάδων χιλιάδων νεκρών της Γενοκτονίας πρέπει να απομακρυνθεί άμεσα από τη θέση του. Και αναρωτιέται κανείς, δεν υπάρχουν σε αυτή τη κυβέρνηση πατριωτικές φωνές που να απαιτήσουν την άμεση καρατόμηση του; Νομίζω πως πλέον ο ίδιος ο πρωθυπουργός πρέπει να πάρει αποφάσεις».
Τζιτζικώστας: Κύριε Φίλη παραιτηθείτε. Κύριε Τσίπρα διώξτε τονΑπό την πλευρά του , ο υποψήφιος για την προεδρία της Νέας Δημοκρατίας Απόστολος Τζιτζικώστας έκανε την ακόλουθη δήλωση αναφορικά με την απαράδεκτη και ανιστόρητη τοποθέτηση του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη, με την οποία αμφισβητεί τη Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου:
«Όταν ο θλιβερός κ. Φίλης αντιληφθεί τους αγώνες που δόθηκαν για να αναγνωριστεί η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου ίσως να ξεπεράσει τις εθνικά επικίνδυνες ιδεοληψίες του.
Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες δολοφονήθηκαν και το επίσημο ελληνικό κράτος έχει αναγνωρίσει τη γενοκτονία από το 1994 κηρύσσοντας τη 19η Μαΐου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο».
Αν υπουργός αυτής της καταστροφικής για τον τόπο κυβέρνησης δε σέβεται ούτε τους νεκρούς, ούτε τις αποφάσεις του ίδιου του κράτους του, να του υπενθυμίσουμε ότι το Δεκέμβριο του 2007 τη γενοκτονία των Ποντίων αναγνώρισε και η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών.
Ο Χρήστος Γιανναράς στις 19 Μαΐου του 2006, στην πλατεία Αγίας Σοφίας στη Θεσσαλονίκη ήταν κεντρικός ομιλητής για τη γενοκτονία. Έχει μια φράση διδακτική για τον κ. Φίλη: “Το νόημα αυτής εδώ της σύναξης δεν μπορεί να είναι παρά μόνο μία ρεαλιστική πολιτική δέσμευση: ότι θα αποδοκιμάζουμε πάντοτε με την ψήφο μας κάθε πολιτική ηγεσία, οποιασδήποτε επίπλαστης ή πραγματικής ιδεολογικής απόχρωσης, που επιδεικτικά παραγνωρίζει την ευαισθησία του λαού μας για τη Γενοκτονία του ποντιακού και του μικρασιατικού Ελληνισμού”.
Κύριε Φίλη παραιτηθείτε. Κύριε Τσίπρα διώξτε τον». (iapopsi)


Με μια γρήγορη ματιά στο λεξικό του Γ. Μπαμπινιώτη μπορεί κάποιος να διαπιστώσει την εξής διαφορά ανάμεσα στις δύο λέξεις:
Γενοκτονία: Η βάσει σχεδίου συστηματική και ολοκληρωτική εξόντωση φυλής ή έθνους.
Εθνοκάθαρση: Ο μαζικός αφανισμός ή εκδίωξη των μελών μιας εθνότητας από μια περιοχή για γεωπολιτικούς σκοπούς.
Σύμφωνα με τον δρα Βασίλειο Θ. Μεϊχανετσίδη, μέλος της Διεθνούς Ενώσεως Μελετητών Γενοκτονίας και όσα είχε πει το 2014 στην Ελευθεροτυπία, όταν μια ανάλογη συζήτηση είχε ανοίξει: «Ενώ η γενοκτονία συνιστά συγκεκριμένο έγκλημα του διεθνούς (ποινικού) δικαίου, ο όρος εθνοκάθαρση χρησιμοποιείται ως γενική ονομασία (generic term) για να περιγράψει ένα σύνολο εγκλημάτων, όπως π.χ. τα εγκλήματα πολέμου, τα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, αλλά και το ίδιο το έγκλημα της γενοκτονίας. Με άλλα λόγια, ο όρος εθνοκάθαρση δεν έχει λάβει ρητή νομική αναγνώριση, αν και επιμέρους στοιχεία της πρακτικής αυτής ορίζονται και τιμωρούνται από το διεθνές ή το εθνικό δίκαιο. Ως εκ τούτου, τα γεγονότα κατά των Ελλήνων του Πόντου και ευρύτερα κατά των Οθωμανών Ελλήνων νομικώς στοιχειοθετούν το έγκλημα της γενοκτονίας, μπορούν όμως να περιγραφούν και ως εθνοκάθαρση».
Η γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου αναφέρεται σε σφαγές και εκτοπισμούς εναντίον Ελληνικών πληθυσμών στην περιοχή του Πόντου που πραγματοποιήθηκαν από το κίνημα των Νεότουρκων κατά την περίοδο 1914-1923. Εκτιμάται ότι στοίχισε τη ζωή περίπου 213.000-368.000 Ελλήνων. Οι επιζώντες κατέφυγαν στον Άνω Πόντο (στην ΕΣΣΔ) και μετά τηΜικρασιατική Καταστροφή το 1922, στην Ελλάδα. Τα γεγονότα αυτά αναγνωρίζονται επισήμως ως γενοκτονία και από διεθνείς οργανισμούς όπως η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών.
Θεωρείται μια από τις πρώτες σύγχρονες γενοκτονίες. Η γενοκτονία ήταν ένα προμελετημένο έγκλημα, το οποίο η κυβέρνηση των Νεότουρκων έφερε σε πέρας με συστηματικότητα. Οι μέθοδοι που χρησιμοποίησε ήταν ο ξεριζωμός, η εξάντληση στις κακουχίες, τα βασανιστήρια, η πείνα και η δίψα, και τα στρατόπεδα θανάτου.
Η Τουρκία δεν αναγνωρίζει τη Γενοκτονία και μιλά για απώλειες στον πόλεμο.

Τι είπε ο Νίκος Φίλης για τη Γενοκτονία των Ποντίων

Ο υπουργός Παιδείας υποστήριξε πως η σφαγή των Ποντίων δεν ήταν γενοκτονία, προκαλώντας σάλο και αντιδράσεις.
«Πριν από χρόνια ως δημοσιογράφος, έκανα τη δήλωση, συμμεριζόμενος απόψεις πολλών ιστορικών και πολλών διεθνολόγων. Κάναμε διάκριση ανάμεσα στην εθνοκάθαρση την αιματηρή και το φαινόμενο της γενοκτονίας. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν αναγνωρίζουμε το αίμα, τον πόνο, όσα έχουν υποστεί οι Πόντιοι, από τη θηριωδία των Τούρκων. Αυτό είναι άλλο πράγμα και άλλο πράγμα η γενοκτονία με αυστηρή επιστημονική έννοια», ανέφερε ο κ. Φίλης, μιλώντας στο Star.
«Πιστεύω ότι υπάρχει μια υποβάθμιση της γενοκτονίας, όταν ειδικά όχι μόνο η Ελλάδα και άλλες χώρες ονομάζουν τα φαινόμενα της εθνοκάθαρσης, γενοκτονία», συμπλήρωσε, κληθείς να σχολιάσει γιατί αισθάνεται την ανάγκη να κάνει αυτή τη διάκριση.

Τι έγραφε ο Ν. Φίλης σε άρθρο του στην Αυγή με τίτλο «παλαιοκομματισμός και "Γενοκτονία"»

Δεν είναι η πρώτη φορά που αυτή η άποψη διατυπώνεται από τον υπουργό Παιδείας. Στις 20 Αυγούστου 2014, σε άρθρο του στην εφημερίδα «Αυγή», με τίτλο «Παλαιοκομματισμός και "Γενοκτονία"», ο Νίκος Φίλης ανέφερε πως τα περί γενοκτονίας ήταν μία απόφαση εσωτερικής πολιτικής σκοπιμότητας και όχι διεθνούς σημασίας, συμπληρώνοντας ότι η «η αιματηρή εκδίωξη των χριστιανικών πληθυσμών από τον Πόντο, τη Μικρά Ασία και την Ανατολική Θράκη είναι τυπικό παράδειγμα εθνοκάθαρσης, με βάση την οποία διαλύθηκε η πολυεθνική Οθωμανική Αυτοκρατορία σε συμπαγή εθνικά κράτη, συμπεριλαμβανομένου και του τουρκικού».
«Ο όρος Γενοκτονία καθιερώνεται στο Διεθνές Δίκαιο μετά το Ολοκαύτωμα των Εβραίων και παραπέμπει σε βιομηχανικά σχεδιασμένη κρατική (της χιτλερικής Γερμανίας) επιδίωξη εξαφάνισης ενός ολόκληρου έθνους. Στο Ολοκαύτωμα δεν εμπλέκονται εδαφικές διεκδικήσεις. Η Γενοκτονία είναι απόλυτη και αφορά ένα ολόκληρο έθνος, όπου κι αν κατοικεί. Γι' αυτό επί μισό αιώνα δεν υπήρξε χρήση του όρου για άλλη σφαγή πληθυσμών. Η έννοια Γενοκτονία απέκτησε διευρυμένη και χρησιμοθηρική έννοια, μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, όταν διεθνή όργανα χαρακτήριζαν ως Γενοκτονία τη σφαγή στη Ρουάντα ή ακόμη και τη σερβική επιθετικότητα εναντίον των μουσουλμάνων της Βοσνίας. Σε κάθε περίπτωση, υπήρχε διεθνής, δηλαδή γενική αναγνώριση της όποιας "Γενοκτονίας".
Στην Ελληνική Ιστορία η Μικρασιατική Καταστροφή ποτέ δεν χαρακτηρίστηκε ως Γενοκτονία. Γράφαμε, διδασκόμασταν, θυμόμαστε την Καταστροφή. Αυτό έχει σημασία για να αντιληφθούμε ότι η όψιμη μετακίνηση σε επίπεδο ορολογίας υποκρύπτει απόπειρα μετάλλαξης της ιστορικής εμπειρίας και των γεγονότων, η οποία μάλιστα "επισημοποιείται" με την παραγωγή μιας νέας, μεροληπτικής ιστορίας», έγραφε ο κ. Φίλης.

Οι σφοδρές αντιδράσεις

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ποντιακών Συλλόγων, Χαράλαμπο Αποστολίδη, συνέκρινε ευθέως τον υπουργό Παιδείας με τη Μαρία Ρεπούση και να έκανε λόγο για κίνηση «στα όρια της εθνικής προδοσίας».
Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Focus Θεσσαλονίκης 103,6, ο κ. Αποστολίδης χαρακτήρισε τον υπουργό Παιδείας ως «προσωποποίηση της Κερκόπορτας και του Εφιάλτη», συμπληρώνοντας ότι «έλειψε από τη Βουλή η κ. Ρεπούση και μάλλον ο κ. Φίλης έσπευσε να συμπληρώσει το κενό».
Ο κ. Αποστολίδης δήλωσε ότι «ο Νίκος Φίλης κινείται στα όρια της εθνικής προδοσίας», συμπληρώνοντας ότι τη γενοκτονία των Ποντίων την έχουν αναγνωρίσει μεταξύ άλλων τόσο ευρωπαϊκά κοινοβούλια, όσο και αμερικανικές πολιτείες.
Αδίστακτη πρόκληση στην εθνική μνήμη, αλλά και στις αποφάσεις της Βουλής των Ελλήνων χαρακτήρισε τις δηλώσεις Φίλη ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Βαγγέλης Μεϊμαράκης.
Να θέσει εκτός κυβέρνησης τον κ. Φίλη κάλεσε τον πρωθυπουργό, ΑλέξηΤσίπρα, ο υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Απόστολος Τζιτζικώστας. «Όταν ο θλιβερός κ. Φίλης αντιληφθεί τους αγώνες που δόθηκαν για να αναγνωριστεί η Γενοκτονία των Ελλήνων του Πόντου ίσως να ξεπεράσει τις εθνικά επικίνδυνες ιδεοληψίες του. Περισσότεροι από 350.000 Έλληνες δολοφονήθηκαν και το επίσημο ελληνικό κράτος έχει αναγνωρίσει τη γενοκτονία από το 1994 κηρύσσοντας τη 19η Μαΐου ως "Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο". Αν υπουργός αυτής της καταστροφικής για τον τόπο κυβέρνησης δε σέβεται ούτε τους νεκρούς, ούτε τις αποφάσεις του ίδιου του κράτους του, να του υπενθυμίσουμε ότι το Δεκέμβριο του 2007 τη γενοκτονία των Ποντίων αναγνώρισε και η Διεθνής Ένωση Μελετητών Γενοκτονιών... Κύριε Φίλη παραιτηθείτε. Κύριε Τσίπρα διώξτε τον», ανέφερε ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας.
Την αποπομπή του Νίκου Φίλη ζήτησε και ο Άδωνις Γεωργιάδης. «Είναι αδύνατον ο κ. Φίλης να παραμένει στη θέση του αμφισβητώντας την Ομόφωνη απόφαση της Βουλής για την Γενοκτονία», έγραψε ο υποψήφιος πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter.

Ένα ενδιαφέρον άρθρο του Ανδρέα Ανδριανόπουλου φιλοξενείται στο news247 με τίτλο:
Ο "πόλεμος" για τις δηλώσεις του Νίκου Φίλη και οι όροι που έχουν πολιτικό περιεχόμενο. Η διαφορά της γενοκτονίας από την εθνοκάθαρση
Αδυνατώ να κατανοήσω τον θόρυβο που ξέσπασε από την άκαιρη, είναι η αλήθεια, δήλωση του Υπουργού Παιδείας κ. Νίκου Φίλη. Το τελευταίο πράγμα που θα ήθελα είναι να συμφωνήσω μαζί του. Εκτιμώ πάντως πως, εντελώς θεωρητικά, έχει δίκιο.
Οι όροι δεν είναι νομικοί. Έχουν καθαρά πολιτικό περιεχόμενο. Η γενοκτονία αναφέρεται στην εξαφάνιση ενός έθνους από το πρόσωπο της γης, στα πλαίσια βέβαια των εδαφικών και πραγματικών δυνατοτήτων αυτού που την επιχειρεί.
Σαν τέτοια ιστορικά αναδείχθηκε η εξόντωση των Εβραίων από όλα τα εδάφη που είχε υπό τον έλεγχό της η Ναζιστική Γερμανία. Εξίσου γενοκτονία υπήρξε η εξόντωση και ο αφανισμός των Αρμενίων από τα εδάφη στα οποία ασκούσε την εξουσία η Οθωμανική ακόμη τότε Τουρκία.
Εθνοκάθαρση, από την άλλη μεριά, αποκαλείται το ξεκλήρισμα μιας εθνότητας από μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή. Αυτό υπέστησαν οι μουσουλμανικοί πληθυσμοί σε περιοχές της Βοσνίας από τους Σέρβους εθνικιστές.
Το ίδιο συνέβη στη Ρουάντα παλαιότερα όπως και νωρίτερα στη Καμπότζη και τη Βιρμανία. 
Για τον Ποντιακό ελληνισμό η ιστορική πραγματικότητα ομιλεί μόνη της. Έγιναν άγριες σφαγές σε βάρος του, σε περιοχές των Τουρκικών παραλίων της Μαύρης Θάλασσας. Χιλιάδες όμως Πόντιοι μεταφέρθηκαν στη Μακεδονία και σε άλλα μέρη της Ελλάδας από την Τουρκία, με την ανταλλαγή των πληθυσμών. Αν είχε γίνει γενοκτονία, που βρέθηκαν;
Δεν αποτελεί βέβαια η εθνοκάθαρση μικρότερης εμβέλειας έγκλημα από την γενοκτονία. 
Δεν κατανοώ λοιπόν την ουσία του θορύβου που ξέσπασε.
*Ο Ανδρέας Ανδριανόπουλος υπήρξε για πολλά χρόνια Βουλευτής, Υπουργός και Δήμαρχος Πειραιά. Από το 1994 έχει εγκαταλείψει την πολιτική κι απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα της οικονομίας, στην ενημέρωση και στον πανεπιστημιακό χώρο.

Κ. Φωτιάδης: Άμεση παραίτηση όλων των Ποντίων βουλευτών. Διαφορετικά να μην επιστρέψουν στις έδρες τους


==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.