Πέμπτη, 14 Ιανουαρίου 2016

Σκουπιδοσελίδες στο Facebook και κυνηγοί του κλικ

Τα τελευταία χρόνια που το ίντερνετ κυριαρχεί στον τομέα της ενημέρωσης, έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο του «κλικ με το ζόρι». Έτσι ορίζεται ο τρόπος που κάποια site προσπαθούν να τραβήξουν από τα μαλλιά τον αναγνώστη για να κάνει το πολυπόθητο κλικ στο σύνδεσμο που θα του πετάξουν στα μούτρα. Όπως εύκολα γίνεται αντιληπτό, στο 101% 99% των περιπτώσεων η τελική είδηση είναι μία μεγαλοπρεπέστατη βλακεία , για να μην την χαρακτηρισουμε χειρότερα , που απλώς σε ξεγέλασε.
Ναι ! Το παραδεχόμαστε ότι το έχουμε κάνει κι εμείς , αλλα το καναμε στο χωριο και δεν το ξερεις . Το κάναμε παλιά και για πολύ λίγο, έχουμε μετανιώσει και για να επανορθώσουμε, θα σας δείξουμε με ποιον τρόπο λειτουργεί η όλη μπίζνα. Ο ευκολότερος τρόπος για να γίνει αυτό είναι να φτιάξουμε ένα μικρό λεξικό για να καταλάβετε τι ακριβώς παίζει.
Κάποιες σκουπιδοσελίδες το έχουν κάνει επιστήμη. Τα 10 παραδείγματα που θα δείτε παρακάτω είναι αληθινά αλλά έχουμε αφαιρέσει τα ονόματά τους για ευνόητους λόγους.
Κυνηγοί του κλικ και πώς το ελληνικό ίντερνετ προσπαθεί να ξεγελάσει τον αναγνώστη με σκουπιδοάρθρα
Πατήστε παρακάτω πάνω στην λέξη ΦΩΤΟ για να δείτε και την σχετική φωτογραφία και στην συνέχεια κλικ μέσα στο άρθρο για την συνέχεια της ανάγνωσης:

1. ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!ΣΟΚ!: Με αυτόν τον όρο συνήθως εννοούν κάτι που είναι αλήθεια απίστευτο, με την κυριολεκτική σημασία του όρου. Ας πούμε κάτι που πάει κόντρα στους νόμους της φυσικής. Ή μια μπριζόλα που περπατάει.
2. ΔΕΙΤΕ ΠΟΙΟΣ! : Αυτή η φράση είναι πασπαρτού. Στη φωτογραφία θα δεις κάτι τελείως άκυρο ή εκείνη την αγαπημένη σκιασμένη φάτσα με ένα λατινικό ερωτηματικό αντί για πρόσωπο. Αν κλικάρεις θα δεις ότι ΑΥΤΟΣ είναι κάποιος ανθυποκομπάρσος από τον πρώτο κύκλο του Κωνσταντίνου και Ελένης.
3. ΑΝΑΤΡΙΧΙΛΑ!ΣΟΚ! : Η ανατριχίλα συναντάται κυρίως σε θέματα θρησκευτικού περιεχομένου και κατά 95% ταιριάζει με κάποιο από αυτά που αν ο Παΐσιος είχε πει στα αλήθεια, θα είχε περάσει 4 ζωές μιλώντας και γράφοντας ταυτόχρονα. Αν δεις ολόκληρο το άρθρο, πιθανόν να ανακαλύψεις ότι ο Γέροντας είχε προφητεύσει το 23% ΦΠΑ στα τάμπλετ, άσχετα που αυτός εννοούσε τις ταμπλέτες για τα κουνούπια.
4. ΘΑ ΤΡΟΜΑΞΕΙΣ!: Η φράση αυτή χρησιμοποιείται για να βγάλει στην επιφάνεια τα αντανακλαστικά των Ελλήνων που βλέποντας το: «ΘΑ ΤΡΟΜΑΞΕΙΣ» σκέφτονται: «ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΡΟΜΑΞΕΙ ΡΕ»; Και μπαίνουν. Και βλέπουν μια φωτογραφία της Πάολα(ς) που είχε γίνει πρώτο θέμα στο ΚορδελιόTV τον Απρίλη του 1999.
5. ΦΟΒΕΡΟ-ΔΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ! : Ακολουθείται από άκρως περιγραφική φωτογραφία και ανορθόγραφο κείμενο. Κάνοντας το κλικ βρίσκεσαι σε ένα κείμενο με 14 διαφορετικές γραμματοσειρές και χρώματα και χωρίς κανέναν ειρμό σαν μετάφραση του google translate.
6. ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΜΕ ΝΕΚΡΟΥΣ ΠΟΥ ΖΩΝΤΑΝΕΥΟΥΝ : Μία από τις αγαπημένες μας κατηγορίες. Τίτλος πιο προκλητικός κι από μεθυσμένη Αγγλίδα στο Φαληράκι που σου φωνάζει να κλικάρεις για να δεις φαντάσματα-σκελετούς-ζόμπι. Ανοίγοντας την είδηση, θα δεις ότι ο ποιητής εννοούσε τη νεκρή μύγα και οτι μπούρδα τους κατεβεί . Bonus, η φωτογραφία συνήθως είναι τραβηγμένη με ΝΟΚΙΑ 3310.
7. ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΔΕΝ ΤΟ ΞΕΡΟΥΝ, ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΕΓΡΑΨΕ! : Μία εξίσου αγαπημένη κατηγορία. Συνοδεύεται με μερικές χιλιάδες θαυμαστικά και τη φωτογραφία με το ερωτηματικό που αναφέραμε παραπάνω. Μπαίνοντας μέσα βλέπεις ότι εννοεί τον Έλβις Πρίσλεϋ θεωρώντας πως έτσι κι αλλιώς ποτέ δεν πίστεψες ότι έχει πεθάνει.
8. ΦΡΙΚΗ! : Ένας από τους τρόπους αντίστροφης ψυχολογίας που χρησιμοποιείται ευρέως. Βλέπεις «φρίκη», λες «αποκλείεται» και κλικάρεις για να τους διαψεύσεις. Μέσα στην είδηση θα δεις αίμα-λάσπη σε κοκτέιλ, θα κάνεις
βίαιη αποβολή γαστρικού περιεχομένου (οτιδήποτε περιέχει το στομάχι, όπως φαγητό, γαστρικά υγρά, κλπ) μέσω του στόματος προς το περιβάλλον, θα κλείσεις τον υπολογιστή, αλλά αυτοί το κλικ σου θα το έχουν πάρει.
9. ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΠΡΙΝ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΟΥΝ! : Ίσως η πιο ελεεινή παρακίνηση που έχει υπάρξει από καταβολής γραφής. Πάντα, τα θέματα αυτά έχουν να κάνουν με πολιτική, αναπαράγουν θεωρίες συνομωσίας και περιέχουν αναφορές σε Ελωχείμ, Νεφελίμ, Νέα Τάξη Πραγμάτων και ψεκασμούς. Πολλά μικρά διαμάντια κυκλοφορούν με αυτό τον τίτλο.
10. ΤΑ ΛΕΓΑΜΕ ΕΜΕΙΣ/ ΕΙΧΑΜΕ ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΗΣΕΙ /ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΚΟΥΓΑΤΕ! : Τέλος, η αγαπημένη συνήθεια του Έλληνα, να αποδεικνύει πως ό,τι γίνεται, εκείνος το είχε προβλέψει. Στην προκειμένη περίπτωση, κι επειδή ο αρθρογράφος δε μπορεί να ισχυριστεί ότι είχε προειδοποιήσει τον πρωθυπουργό, βάζει μπροστά τη Μπέτυ, γυναίκα του πρωθυπουργού, για να μας δελεάσει να διαβάσουμε το μεγάλο μυστικό του πρωθυπουργικού ζεύγους και ότι άλλη χαζομάρα τους έρθει σε όλους τους τίτλους .
Μέσα σε όλη αυτή τη «σαβούρα» που τρώμε επί καθημερινής βάσης από τις σκουπιδοσελίδες υπάρχουν και ότι έχουμε αναφέρει πιο πάνω . Σκουπιδοσελιδες επίσης που με πιασιάρικους τίτλους σαν τους παραπάνω έχουν σκοπό το Like-farming. Ψέματα και φωτογραφίες που έχουν σκοπό να αποσπάσουν likes στο facebook και να σε κάνουν οπαδό σε μια σελίδα και μόλις αποκτήσουν αρκετές χιλιάδες οπαδούς, αυτές οι σελίδες προσπαθούν να ξεγελάσουν τους αναγνώστες τους για οικονομικό όφελος προωθώντας κάποιο προϊόν (συνήθως άχρηστο) ή κέρδη από διαφημίσεις (τα κέρδη από τις διαφημίσεις δεν είναι κάτι επιλήψιμο αλλά η πρακτική like-farming είναι) και πολλές από αυτές τις σελίδες αφού μαζέψουν αρκετές χιλιάδες μέλη πωλούνται σε τρίτους.
Μέσα σε όλα τα παραπάνω αλλά και άλλες παρόμοιες φράσεις/λέξεις υπάρχουν και αρκετές σκουπιδοσελίδες που για να διαβάσεις το ψεύτικο άρθρο τους η να δεις την ψεύτικη φωτογραφία σου ζητάνε να το κάνεις πρώτα κοινοποίηση . Άλλη απατεωνιά και εκείνη .
Οκ καταλάβαμε ότι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να κάνουμε κλικ σε άρθρα με πιασιάρικους τίτλους ; Μάθετε να μην «τσιμπάτε» σε κάθε τυχαίο τίτλο, σε κάθε παραπλανητική διαφήμιση

http://tinyurl.com/jywjthg
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου