Σάββατο 20 Αυγούστου 2016

Μια κοινωνία η οποία δεν καλύπτεται από το "κοινό περί δικαίου αισθήματος", ζει σε ένα εχθρικό περιβάλλον Ανισότητας και ΜΗ Απόδοσης Δικαίου


"Μετά από διαφωνία εισαγγελέα και ανακρίτριας, ο 77χρονος τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό."

Τι σημαίνει αυτό και γιατί αυτή η διαφωνία του εισαγγελέα;
Είναι ένα ερώτημα που μπορεί να ενέχει στον απλό πολίτη πολλά και διάφορα ενδεχόμενα ερωτηματικά, αλλά εμείς θα πάρουμε την καλή περίπτωση ότι έδρασε κατά συνείδηση και ότι η ανακρίτρια να ήταν υπέρ του δέοντος υπερβολική και έτσι να προφυλακίζονται οι "φερόμενοι δράστες" και στο τέλος να καταλήγουν αθώοι, όταν τα ανώτατα δικαστήρια διαβλέπουν ότι οι νέοι συνάδελφοί τους έδρασαν ως και υπερβολικά αυστηροί και τυπολάτρες.

Αυτό που δεν έχουν απαντήσει όμως οι επαγγελματίες της Θέμιδας είναι το γεγονός της "δικαστικής πλάνης" όταν σε ανώτερο βαθμό αθωώνεται ένας "φερόμενος" (παρότι το είχε παραδεχτεί ή υπήρξαν αξιόπιστοι  αυτόπτες μάρτυρες) ότι τέλεσε αξιόποινη πράξη και έχει καταδικαστεί πρωτόδικα.

Συμβαίνουν πάρα πολλά και δυστυχώς η δικαιοσύνη δεν αυτοπροστατεύεται και δεν αυτοκαθάρεται, αλλά πολλές φορές γινόμαστε κοινωνοί παρά ή υπό δικαστικών και λοιπών στοών και αποφάσεων που παρά το ότι παίρνονται στο "όνομα του ελληνικού λαού" αντιβαίνουν ηχηρά στο λεγόμενο "κοινό περί δικαίου αισθήματος". Μια κοινωνία η οποία δεν καλύπτεται από το "κοινό περί δικαίου αισθήματος", ζει σε ένα εχθρικό περιβάλλον Ανισότητας, Αναξιοκρατίας και ΜΗ Απόδοσης Δικαίου,

Χαρακτηριστικό παράδειγμα και το υπενθυμίζουμε το πως "Απέφυγε την προφυλάκιση, αν και υπήρχαν «σοβαρές ενδείξεις ενοχής», και τέθηκε ελεύθερος με όρους ο γνωστός Μαντέλης", για οικονομικά εγκλήματα βέβαια, κατά του δημοσίου, και όχι για 4 θανάτους όπως στη προκείμενη περίπτωση.

Αλλά ας πάμε στην εν λόγω περίπτωση που έχει αναστατώσει την κοινή γνώμη, που βλέπει από τη μία να εμπλέκονται κυβερνητικά στελέχη με παρουσίες και απειλές κατά ερωτώντων με εύλογα ερωτήματα και απαιτούν διαψεύσεις και όχι εξώδικα και δίκες και από την άλλη να έχουμε διαφωνίες ανακριτού και εισαγγελέα. Αυτό δεν δίνει την αίσθηση δικαίου και την σιγουριά για δίκαιη δίκη, δεδομένου ότι εάν το παραπάνω πολύνεκρο δυστύχημα είχε εξελιχθεί αντίθετα, δηλ το τουριστικό σκάφος είχε εμβολίσει το ταχύπλοο τότε θα ακούγαμε το ξάδερφο δικηγόρο να ισχυρίζεται ότι "Η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους" αλλά στον ΜΗ ξάδερφο και ο υπαίτιος θα αφηνόταν ο ελεύθερος; (έστω και με τους περιοριστικούς όρους)

Παρακολουθούμε την υπόθεση και ευχόμαστε η δικαιοσύνη να πράξει το καθήκον της κατά συνείδηση και να λάμψει η αλήθεια. Το έχει ανάγκη ο τόπος το έχει ανάγκη και ο απλός πολίτης του μεροκάματου που βλέπει "μέτρα και σταθμά" κατά περίπτωση...

Για τα "Στοχαστικά Γονατογραφήματα"

Νάσος

ΥΣ:  Παρακάτω τα σχετικά στοιχεία του τραγικού δυστυχήματος :

«Εγκληματία, θα σε κάψουμε!»: Οργή και θρήνος από τους συγγενείς των θυμάτων στην Αίγινα

Οργή και θρήνος από τους συγγενείς των θυμάτων στην Αίγινα. Η επεισοδιακή προσαγωγή του 77χρονου χειριστή του ταχύπλοου στην Εισαγγελία Πειραιά. Δηλώσεις του δικηγόρου του, Αλέξανδρου Λυκουρέζου, συγγενών θυμάτων και του Υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα (Ειδήσεις ΣΚΑΪ/ΕΡΤ, 17/8/2016)
"Εύχομαι στον οδηγό του ταχύπλοου να ζήσει χρόνια και να θυμάται αυτό που έκανε"

Ελεύθερος ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος

Ελεύθερος ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος


Ελεύθερος με περιοριστικούς όρους αφέθηκε μετά τη μαραθώνια απολογία του ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, φερόμενος κατά δήλωσή του ως ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που προκάλεσε το ναυτικό δυστύχημα στην Αίγινα και τον θάνατο 4 ανθρώπων. Μετά από διαφωνία εισαγγελέα και ανακρίτριας, ο 77χρονος τέθηκε σε κατ' οίκον περιορισμό.

Η ανακρίτρια ήταν υπέρ της προφυλάκισής του ενώ η εισαγγελέας κατά. Σύμφωνα με τις νέες διατάξεις, μετά τη διαφωνία αφέθηκε ελεύθερος έως ότου, εντός πενθημέρου, αποφασίσει το συμβούλιο πλημμελειοδικών Πειραιά.





Το βράδυ της Παρασκευής οδηγήθηκε στο σπίτι του στο Κολωνάκι και θα φυλάσσεται από το λιμενικό σώμα, ενώ από το Σάββατο τη φύλαξη την αναλαμβάνει η Ελληνική Αστυνομία.

Η απολογία του ξεκίνησε στις 14:00 και ολοκλήρώθηκε λίγο μετά τις 22:00. Παρουσία ισχυρής δύναμης του Λιμενικού και υπό τις αποδοκιμασίες συγγενών των θυμάτων, βγήκε από το όχημα και μεταφέρθηκε στα γραφεία της Ε' τακτικής ανακρίτριας. Σε βάρος του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για δύο κακουργηματικές κατηγορίες και δύο πλημμεληματικές κατηγορίες.








Τι υποστήριξε στην απολογία του  


«Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προ Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου.


Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του
Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής», επικαλείται στην απολογία του στην ανακρίτρια Πειραιά ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος.

«Το Βήμα» δημοσιεύει ολόκληρο το απολογητικό του υπόμνημα στο οποίο μεταξύ άλλων ο κατηγορούμενος επικαλείται παρόμοιο περιστατικό, το 2008, στον Πόρο όπου είχε αποδοθεί αμέλεια στον χειριστή ενός ταχύπλοου που είχε παρασύρει και σκοτώσει τον επιβάτη μίας βάρκας.

Ο 77χρόνος ανέφερε ότι μετά το συμβάν ήρθε φουσκωτό σκάφος, το οποίο παρέλαβε αυτόν και τους συνεπιβαίνοντές του και τους έβγαλε στις ακτές της Αίγινας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ


Επιπλέον ο 77χρονος - εκπροσωπείται νομικά από τον δικηγόρο Πειραιά κ. Γιάννη Ηρειώτη - αρνείται τις αναφορές σε καταθέσεις μαρτύρων ότι προχωρούσε σε επικίνδυνους ελιγμούς και στην ανάπτυξη μεγάλης ταχύτητας.

Συγκεκριμένα υποστηρίζει ότι «η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος «DUENDE» κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Επιπλέον στο απολογητικό του υπόμνημα λέει ότι «είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα».

Κύριος στόχος του 77χρονου είναι να μην του αποδοθεί το αδίκημα του «ενδεχόμενου δόλου» που αλλάζει την μορφή της κατηγορίας εναντίον του και οδηγεί στην προφυλάκιση του.

Οσον αφορά την μη παραμονή του στο σημείο του ναυαγίου και στην υποβοήθηση των επιβατών του πλοιαρίου επικαλείται το γεγονός ότι «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ηθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο». Γι αυτό τον λόγο θα επικαλεστεί μαρτυρίες των συνεπιβατών του, ενός δύτη και ενός ναυτικού που κάλεσε για βοήθεια.

Ανακοίνωση της οικογένειας θυμάτων - δραματική έκκληση για να "φωτιστεί η αλήθεια"

"Να φωτιστεί η αλήθεια" ζητά η οικογένεια του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης που πνίγηκαν στο τραγικό δυστύχημα στην Αίγινα, την περασμένη Τρίτη, όταν το ταχύπλοο που οδηγούσε ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος εμβόλισε το πλοιάριο "ΑΝΤΩΝΙΑ", στο οποίο επέβαιναν.

Σε ανακοίνωσε που εξέδησε η δικηγορική εταιρεία "Βλάσσης και Συνεργάτες", που εκπροσωπεί την οικογένεια που έχασε τον 44χρονο πατέρα και την 5χρονη κόρη του, αμφισβητούνται τα όσα αναφέρει ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος στην απολογία του και μάλιστα γίνεται λόγος για «συγκάλυψη γεγονότων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση των δικηγόρων της οικογένειας:

​«Παρακαλούμε οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν, ή τις προσπάθειες συγκάλυψης του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει, για να φωτιστεί η αλήθεια»«Την 16-08-2016 και περί ώρα 12:30, στην περιοχή της Μονής στην Αίγινα, το τουριστικό σκάφος «ΝΤΟΥΕΝΤΕ» σκόρπισε τον θάνατο, αφαιρώντας τέσσερις ανθρώπινες ζωές, μεταξύ των οποίων και του Θεοδοσίου Κατιφέ και της πεντάχρονης κόρη του Σεβαστής.

Το συγκεκριμένο σκάφος, με κυβερνήτη τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο κατά μεταγενέστερη δήλωση του ιδίου, αφού εγκατέλειψε αβοήθητους, τους ναυαγούς που εκείνο δημιούργησε, επιδόθηκε σε μία προσπάθεια κάλυψης, συγκάλυψης και αποφυγής ευθυνών, την ίδια χρονική στιγμή που πλήθος προσώπων είχε ανάγκη για άμεση παροχή βοήθειας, που πιθανώς θα έσωζε ζωές.

Μετά από συνεννόηση με δικούς του ανθρώπους, όπως ο ίδιος ο φερόμενος χειριστής αναφέρει, προσήλθε σκάφος που ρυμούλκησε το δικό του, αλλά και έσπευσαν στον τόπο του δυστυχήματος δύο φουσκωτά, ένα μεγάλο, το οποίο παρέλαβε και αποβίβασε τους τρεις συνεπιβαίνοντες του, στις ακτές της Αίγινας και ένα άλλο φουσκωτό το οποίο παρέλαβε τον ίδιο τον φερόμενο κατά δήλωση του ως κυβερνήτη και τον οδήγησε στην περιοχή Φάρος, όπου αυτοκίνητο άλλου προσώπου, τον παρέλαβε και τον οδήγησε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, 2,5 ώρες μετά το συμβάν. Εκεί εμφανίσθηκε με τον δικηγόρο του, με τον οποίο προφανώς είχαν επικοινωνία κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ συμβάντος και εμφανίσεως του στο Λιμεναρχείο.



Την ίδια ώρα άνθρωποι πέθαιναν αβοήθητοι, αλλά ο συγκεκριμένος κατά δήλωση του κυβερνήτης, αφού αποποιήθηκε κάθε ευθύνης, δήλωσε και τα ονόματα των συνεπιβαινόντων του, όλοι κατά δήλωση του αρκετά μεγάλοι ηλικιακά, αλλά με διάθεση για κρουαζιέρα, με ταυτόχρονη ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων από ισχυρές σε ιπποδύναμη μηχανές.

Επειδή ουδείς από τους ισχυρισμούς αυτούς αντέχει σε σοβαρή κριτική, παρακαλούμε οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν, ή τις προσπάθειες συγκάλυψης του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει, για να φωτιστεί η αλήθεια. Το έχει ανάγκη η οικογένεια των θυμάτων, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία».

Σε ανακοίνωση ο Δρίτσας αναφέρει ότι παρενέβη στην προανακριτική διαδικασία για να... τους πει να κάνουν τη δουλειά τους...
Την ίδια ώρα, έκκληση "να σταματήσει επιτέλους, η απαράδεκτη και επικίνδυνη μικροπολιτική εκμετάλλευση του τραγικού συμβάντος στην Αίγινα" έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, υπογραμμίζοντας οτι "η τυμβωρυχία και η πολιτική αγυρτεία, δε χωρούν σε τέτοιες τραγικές στιγμές", με αφορμή τη σφοδρή κριτική που δέχτηκε τόσο από πολιτικά κόμματα όσο και από ανώτατους αξιωματικούς του λιμενικού, με αφορμή τη στάση του.

Ο Θοδωρής Δρίτσας βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στην Αίγινα - στιγμιότυπο με τον δήμαρχο του νησιού
Ο Θοδωρής Δρίτσας βρέθηκε από την πρώτη στιγμή στην Αίγινα - στιγμιότυπο με τον δήμαρχο του νησιού


​"Επικαλούμενος τη θεσμική μου ιδιότητα και ευθύνη και μόνο αυτές, κάνω ειλικρινή έκκληση να σταματήσει επιτέλους, για την απαράδεκτη και επικίνδυνη μικροπολιτική εκμετάλλευση του τραγικού συμβάντος στην Αίγινα"

"Επικαλούμενος τη θεσμική μου ιδιότητα και ευθύνη και μόνο αυτές, κάνω ειλικρινή έκκληση να σταματήσει επιτέλους, για την απαράδεκτη και επικίνδυνη μικροπολιτική εκμετάλλευση του τραγικού συμβάντος στην Αίγινα", αναφέρει ο υπουργός Ναυτιλίας σε ανακοίνωση που έδωσε στη δημοσιότητα και προσθέτει: "ζητώ από όλους, όσους έχουν θέση ευθύνης στο Δημόσιο βίο, να συμβάλλουν ενεργά σε αυτό. Το οφείλουμε στα θύματα της τραγωδίας, στις οικογένειές τους και στους οικείους τους. Η πολιτική και επικοινωνιακή "τυμβωρυχία" δε μπορεί να γίνει ανεκτή.

«Η μόνη παρέμβασή μου στην προανακριτική διαδικασία, ως αρμόδιος και υπεύθυνος Υπουργός, ήταν από την πρώτη στιγμή, να ζητήσω να μη μείνει καμία πτυχή του τραγικού συμβάντος αδιερεύνητη. Οι αρμόδιες Λιμενικές Αρχές κινήθηκαν και κινούνται στην κατεύθυνση αυτή με επαγγελματισμό και υπηρεσιακή υπευθυνότητα, επιτελώντας το καθήκον τους σε συνεργασία με τις Εισαγγελικές-Ανακριτικές Αρχές και υπό την εποπτεία τους.

Εκ παραλλήλου, όπως ήδη έχουμε ανακοινώσει, η ενίσχυση των κανονισμών ασφάλειας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, όπως και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει αποτελέσει, ήδη από μηνών, ειδικό αντικείμενο μελέτης. Μετά το τρέχον συμβάν της Αίγινας και μόλις συνταχθούν και παραδοθούν επίσημα, οι εκθέσεις της Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ) και άλλων συναρμόδιων διευθύνσεων του Υπουργείου, θα ληφθούν αποφάσεις, ώστε σε εύλογο χρόνο να τεθεί σε εφαρμογή ένα επαρκώς βελτιωμένο θεσμικό πλαίσιο.

Όμως θεωρούμε για μια ακόμη φορά υποχρέωσή μας να τονίσουμε ότι η τυμβωρυχία και η πολιτική αγυρτεία, δε χωρούν σε τέτοιες τραγικές στιγμές. Η κατασκευή ανύπαρκτων ειδήσεων δε γεννά μόνο θλίψη, αλλά και οργή. Πρόκειται για κατάντια».

Φωτορεπορτάζ: Παναγιώτης ΣαγκούρηςΕπιμέλεια: Σωτήρης Σκουλούδης

Διαβάστε ακόμη:
Σενάρια συγκάλυψης του μοιραίου χειριστή

Σενάρια συγκάλυψης του μοιραίου χειριστή

Περιπλέκεται το κουβάρι της υπόθεσης με τη ναυτική τραγωδία στην Αίγινα , καθώς υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις ότι ο χειριστής του μοιραίου ταχυπλόου δεν είναι αυτός που παρουσιάζεται, ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος, αλλά νεαρότερα άτομα πιθανότατα συγγενείς του, και ότι γίνονται προσπάθειες συγκάλυψης, με εμπλοκή ή συμμετοχή μάλιστα στελεχών της κυβέρνησης! Για το θέμα έχει ξεσπάσει πολιτική θύελλα με ανακοινώσεις κομμάτων που ζητάνε πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης. 

Ο γνωστός ποινικολόγος υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα» από τη στιγμή που ο κατηγορούμενος είναι στενός συγγενής του
Η αιφνίδια απόφαση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου να αποσυρθεί από συνήγορος υπεράσπισης του 77χρονου κατηγορουμένου, ο οποίος φέρεται να ήταν ο χειριστής του μοιραίου ταχύπλοου που εμβόλισε τουριστικό σκάφος με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τέσσερις άνθρωποι, προκαλεί ακόμα περισσότερα ερωτήματα που αναζητούν επίμονα απάντηση. Ο γνωστός ποινικολόγος υποστήριξε σε ανακοίνωσή του ότι «δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα» από τη στιγμή που ο κατηγορούμενος είναι στενός συγγενής του.

Η απόφαση αυτή έρχεται μία μόλις ημέρα μετά τις δηλώσεις του στην είσοδο των Δικαστηρίων Πειραιά, όπου μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι«η αμέλεια δεν οφείλεται στον χειριστή του σκάφους». Με τους συγγενείς των θυμάτων να ζητούν απονομή Δικαιοσύνης και την τοπική κοινωνία του νησιού να παρακολουθεί «μουδιασμένη» τις εξελίξεις στην πολύκροτη υπόθεση, η λιμενική αρχή εστιάζει την προσοχή της σε σειρά γεγονότων τα οποία ενδεχομένως να οδηγήσουν σε ριζική ανατροπή του διαμορφωθέντος σκηνικού.




Αναλυτικά η δήλωση του γνωστού ποινικολόγου:

Υπάρχει ένας άγραφος κανόνας που υποδεικνύει στον δικηγόρο να μην αναλαμβάνει σοβαρές ποινικές υποθέσεις στενών συγγενών του. Και τούτο, γιατί στις περιπτώσεις αυτές δεν μπορεί να ασκήσει με την απαιτούμενη ψυχραιμία και νηφαλιότητα τα υπερασπιστικά του καθήκοντα, αλλά τείνει να προσέρχεται στη διαδικασία με ψυχολογία διαδίκου και όχι συνηγόρου, γεγονός που δεν συμβάλλει στην ορθή επιτέλεση του έργου του. Μετά την αυθόρμητη συμπαράσταση που όφειλα να επιδείξω στον πρώτο μου εξάδελφό, Θρασύβουλο Λυκουρέζο, αμέσως μετά τη ναυτική τραγωδία της Αίγινας, νιώθω συναισθηματικά την ανάγκη να αποσυρθώ από την περαιτέρω εκπροσώπηση και υπεράσπισή του, όντας βέβαιος ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει το χρέος της.

Οι άνθρωποι που επέβαιναν στο ταχύπλοο, σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά ή έχουν κατατεθεί στις Αρχές μέχρι τώρα, εκτός από τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο ήταν οι Επαμεινώνδας Βενετσιάνος (83 ετών), Ευθυμία Βενετσιάνου (80 ετών)  και η Θεοδότη Καρακάση (65 ετών). Και οι τρεις στις καταθέσεις τους στο λιμεναρχείο δήλωσαν ότι το ταχύπλοο το κυβερνούσε ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος (διαβάστε παρακάτω μαρτυρίες στο zougla.gr που ανατρέπουν αυτή την εκδοχή)...
Στην ερώτηση των Αρχών προς τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο γιατί δεν κάλεσε εκείνος το λιμεναρχείο εκείνος απάντησε ότι ήταν «σε κατάσταση σοκ» και ανέφερε ότι μαζί του ήταν άλλοι οι παραπάνω τρεις επιβαίνοντες και ότι μετά το ατύχημα κάλεσε έναν γνωστό του δύτη και έναν ακόμα ναύτη άλλης θαλαμηγού, οι οποίοι μετέφεραν τους τέσσερις επιβάτες του ταχύπλοου στην θαλαμηγό ιδιοκτησίας γυναίκας από την Ελβετία! Μάλιστα ομολόγησε ότι δεν κάλεσε ποτέ για τη διάσωση των ανθρώπων, που είχε χτυπήσει...

Κατέθεσε δε ότι έτρεχε με ταχύτητα 21 μιλίων την ώρα.



Ερωτήματα για τον χειριστή του ταχύπλοου
Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η ναυτική τραγωδία, κάτοικοι του νησιού δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ο χειριστής του ταχύπλοου να μην ήταν ο 77χρονος αλλά ένα από τα άτομα που βρίσκονταν μαζί του στο σκάφος -ή ακόμα και να μην ήταν ο ίδιος ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος στο σκάφος! Όπως είπαν, ο ηλικιωμένος βγήκε μπροστά προκειμένου να πάρει πάνω του την ευθύνη, προστατεύοντας με αυτόν τον τρόπο το αγαπημένο του πρόσωπο. Στο μικροσκόπιο του Λιμενικού Σώματος έχουν μπει σειρά ενδείξεων που τείνουν προς αυτήν την κατεύθυνση. Πηγή από την Ελληνική Ακτοφυλακή που μίλησε στο zougla.gr ανέφερε μεταξύ άλλων:

Από την πρώτη στιγμή που έγινε γνωστή η ναυτική τραγωδία, κάτοικοι του νησιού δεν απέκλειαν το ενδεχόμενο ο οδηγός του ταχύπλοου να μην ήταν ο 77χρονος αλλά ένα από τα άτομα που βρίσκονταν μαζί του στο σκάφος«Μετά από ναυτικό ατύχημα παραμένεις στο σημείο και δεν πας σπίτι σου να περιμένεις να σε συλλάβουν (όπως έγινε στην περίπτωση του 77χρονου, ο οποίος φώναξε ο ίδιος τους λιμενικούς να τον συλλάβουν σε σπίτι συγγενικού του προσώπου). Παραμένεις στο σημείο, ακόμα και αν βουλιάζεις και εσύ από το ατύχημα που δημιούργησες. Μοιράζεσαι τα σωστικά και τη ζωή σου την ίδια, αν χρειαστεί».

«Η έννοια της "εγκατάλειψης" είναι πολύ πιο αυστηρή στη θάλασσα απ’ ότι στη ξηρά (με τους ασυνείδητους οδηγούς αυτοκινήτων που παρατούν τα θύματά τους αιμόφυρτα στην άσφαλτο). Στη θάλασσα η εγκατάλειψη είναι απάνθρωπη και δεν συμβαίνει ούτε μεταξύ εχθρικών πολεμικών πλοίων που αφού βυθίσει το ένα το άλλο, περισυλλέγουν ναυαγούς, οι οποίοι τελούν στη συνέχεια υπό κράτηση. Διεθνής ηθικός κανόνας της ναυτοσύνης πάνω απ’ ολα!» πρόσθεσε η ίδια πηγή στο zougla.gr.

Αυτό, λοιπόν, που ακούγεται και εξετάζεται κατά τη διάρκεια της προανάκρισης είναι ότι κυβερνήτης του ταχύπλοου ήταν ο ανιψιός του 77χρονου, στον οποίο έχει μεγάλη αδυναμία καθώς ο ίδιος είχε χάσει τον υιό του ή ο γαμπρός του (άνδρας της κόρης του). Ο υπουργός ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας ανατρέπει αυτό το σενάριο δηλώνοντας ότι  «η κόρη και ο γαμπρός του Λυκουρεζου προσκόμισαν εισητήρια που βεβαίωναν πως ταξίδεψαν από την Κρήτη προς Αθήνα το απόγευμα της του δυστυχήματος όταν ενημερωθηκαν για τα γεγονότα».



Στο μικροσκόπιο των αρχών έχουν μπει και μαρτυρίες κατά τις οποίες το ταχύπλοο εκινείτο με μεγάλη ταχύτητα και ο χειριστής του είχε προχωρήσει σε επικίνδυνους ελιγμούς -εξέλιξη που ενδεχομένως να συνδέεται με το νεαρό της ηλικίας του και να μη συνάδει μ’ έναν ηλικιωμένο.

Αυτό πιστεύει και ο αδελφός του νεκρού καπετάνιου της λάντζας, που δηλώνει βέβαιος ότι ο 77χρονος δεν είναι ο δράστης του τραγικού ναυτικού δυστυχήματος της Αίγινας. Μιλώντας την Τετάρτη στον ΣΚΑΪ καταγγέλλει μάλιστα ότι ο χείριστης του ταχύπλοου έδρασε με απόλυτη ψυχραιμία για να καλύψει τα ίχνη του, σημειώνοντας ότι μετά το ναυτικό δυστύχημα, ο φερόμενος ο δράστης και οι υπόλοιποι επιβάτες του ταχύπλοου εγκατέλειψαν το σημείο και πήγαν σε κατοικία της Αίγινας για να σχεδιάσουν τις επόμενες κινήσεις τους.

«Σηκωθήκανε και φύγανε, πήγαν σπίτι τους συμβουλευτήκανε τι θα πούνε, και τώρα που θα πάει σε κανένα νοσοκομείο ποιος να τιμωρηθεί; Ο 80χρόνος; πλάκα κάνουμε;» ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως υποστήριξε μια από τις επιβάτες της λάντζας την προηγούμενη ημέρα το ίδιο ταχύπλοο έκανε επικίνδυνους ελιγμούς στο ίδιο ακριβώς σημείο της τραγωδίας...
Νέα ανατροπή προκύπτει από μαρτυρία κυβερνήτη σκάφους της Αιγίνας:  αποβιβάστηκαν δύο επιβάτες του ταχύπλοου κρυφά στη Μονή και... αντικαταστάθηκαν!

Ένας κυβερνήτης σκάφους που έσπευσε να βοηθήσει στο ναυάγιο και επιθυμεί να διατηρήσει την ανωνυμία του, ισχυρίζεται -και η μαρτυρία των όσων λέει ότι είδε αναφέρθηκε στο zougla.gr - ότι εκείνες τις κρίσιμες ώρες παρατήρησε το μοιραίο ταχύπλοο και διαπίστωσε ότι αμέσως μετά τη σύγκρουση προσάραξε για λίγη ώρα σε παραλία της νήσου Μονή, όπου εκεί αποβιβάστηκαν κρυφά 2 άτομα! Και άρα προφανώς οι δύο που αποβιβάστηκαν δεν αναζητούνται από τις Αρχές...

Μάλιστα λέγεται ότι ήταν δύο νεαροί που αφού αφέθηκαν στο νησί «αντικαταστάθηκαν» από άλλους επιβαίνοντες, εκ των οποίων και ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, που ανέλαβε και την ευθύνη!


Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, από εκείνο ακριβώς το σημείο έγινε κλήση προς το λιμενικό και αναφορά του συμβάντος από τους υπαίτιους που επέβαιναν στο ταχύπλοο -η επιχείρηση διάσωσης ήταν ήδη σε εξέλιξη- και το στίγμα της κλήσης έχει καταγραφεί από τις λιμενικές αρχές...

Στη συνέχεια, το ταχύπλοο ρυμουλκήθηκε από άλλο ειδικό σκάφος που κατέφθασε στο σημείο και, αντί να συνδράμει στις προσπάθειες περισυλλογής των ναυαγών, το μετέφερε στο λιμάνι της Αίγινας...



«Τι δουλειά έχει ο υπουργός στην προανακριτική διαδικασία»;

Ερωτηματικά προκύπτουν από τη στάση του υπουργού Ναυτιλίας, ενώ κάποιοι «βλέπουν» προσπάθειες επηρεασμού της έρευνας που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Ο Θοδωρής Δρίτσας με τον δήμαρχο της Αίγινας κατά την άφιξή του
Ο Θοδωρής Δρίτσας με τον δήμαρχο της Αίγινας κατά την άφιξή του


Ανώτατος αξιωματικός του Λιμενικού Σώματος αναφέρει στο zougla.gr ότι είναι πρωτοφανές γεγονός ένας υπουργός Ναυτιλίας, ο Θοδωρής Δρίτσας εν προκειμένω, να φεύγει από τις διακοπές του και να συμμετέχει σε μυστική προανακριτική διαδικασία που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, και μάλιστα να κάνει δηλώσεις στον Τύπο σχετικά με τα πορίσματά της.

Κύκλοι από την Αίγινα αναφέρουν ότι ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος διατηρεί πολύ φιλικές σχέσεις με στελέχη της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - που επισκέπτονται συχνά το νησί της Αίγινας- και η προσωπική εμπλοκή του υπουργού να σχετίζεται με αυτό το γεγονός... 

Ο ίδιος ο υπουργός μάλιστα σε δηλώσεις του έσπευσε να χαρακτηρίσει ως «έμπειρο» χειριστή τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο...

Πολιτική θύελλα 
Για τις πρωτοφανείς ενέργειες του Θοδωρή Δρίτσα το ΠΑΣΟΚ εξαπέλυσε επίθεση και τονίζει σε ανακοίνωσή του:

«Εύλογες απορίες προξενεί η θεσμικά ανεπίτρεπτη δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Θοδωρή Δρίτσα σχετικά με το τραγικό ναυτικό ατύχημα στην Αίγινα που έχει συγκλονίσει το πανελλήνιο. Έστω με αφορμή το τραγικό συμβάν ο αρμόδιος Υπουργός θα έπρεπε άμεσα και κατά προτεραιότητα να ασχολείται για την αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου θαλάσσιων συγκοινωνιών και τη διαδικασία χορήγησης και αναθεώρησης των αδειών οδήγησης σκαφών.

Αντί αυτού και ενώ η υπόθεση βρίσκεται στο στάδιο της ανάκρισης, σπεύδει παραβιάζοντας ευθέως την αρχή της διάκρισης των εξουσιών και παρεμβαίνοντας άκομψα στη Δικαιοσύνη ως συνήγορος του κατηγορουμένου. Γιατί άραγε;»

Την ίδια ώρα, το Ποτάμι ζητάει άρση του τηλεφωνικού απορρήτου των επιβαινόντων ώστε να φωτιστούν σημαντικές πτυχές των γεγονότων...

Η κυβερνητική εκπρόσωπος Όλγα Γεροβασίλη από την πλευρά της, σχολιάζοντας διάφορες φημολογίες που γράφτηκαν στο διαδίκτυο, που ενέπλεκαν τα ονόματα των κ.κ. Γ. Σταθάκη, Αλ. Φλαμπουράρη και Θ. Δρίτσα στο τραγικό ναυτικό δυστύχημα, σε δήλωσή της Γεροβασίλη αναφέρει:

«Κακοήθεις ούτως ή άλλως, απελπισμένοι γιατί κάθε σχέδιο αποδόμησης της κυβέρνησης ναυαγεί εξακολουθητικά, «ανακάλυψαν» σήμερα στους επιβαίνοντες στο φονικό ταχύπλοο και στην παρέα του κατηγορούμενου, τους υπουργούς Αλέκο Φλαμπουράρη, Γιώργο Σταθάκη και Θοδωρή Δρίτσα. Αφού το δυστύχημα έγινε στην Αίγινα και δύο εκ των τριών υπουργών έχουν σπίτι στην Αίγινα, άρα αυτοί προκάλεσαν το δυστύχημα. Η τραγωδία όμως δεν αφήνει περιθώρια ανοχής σε ψεύδη. Για τους συκοφάντες αυτή τη φορά ζητήθηκε από την δίωξη ηλεκτρονικού εγκλήματος, ο άμεσος εντοπισμός τους, προκειμένου να υποστούν τις συνέπειες».

Ολοκληρώθηκαν οι έρευνες του Λιμενικού για αγνοούμενους

Το μεσημέρι της Πέμπτης ολοκληρώθηκαν  οι έρευνες για τον εντοπισμό τυχόν αγνοουμένων, δύο ημέρες μετά από το τραγικό δυστύχημα. Οι έρευνες, στις οποίες συμμετείχαν ένα πλοίο ανοιχτής θάλασσας του Λιμενικού, τέσσερα περιπολικά σκάφη, ιδιωτικά πλοία, ελικόπτερο του Λιμενικού, ελικόπτερο του Πολεμικού Ναυτικού, αλλά και κλιμάκιο της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών, είχαν αρνητικά αποτελέσματα.



Από το βυθισθέν σκάφος ανασύρθηκαν νεκροί ένα κοριτσάκι 5 ετών, ο 44χρονος πατέρας της, ένας άνδρας 35 ετών και ο 58χρονος κυβερνήτης. Τραυματισμένοι είναι πέντε από τους διασωθέντες, ανάμεσα στους οποίους μία 28χρονη Ουκρανή, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ. Στο τουριστικό πλοιάριο επέβαιναν και διασώθηκαν ακόμη 15 άτομα.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το Λιμενικό Σώμα, από τα μέχρι στιγμής στοιχεία, προκύπτει ότι στο ταχύπλοο «ΝΤΟΥΕΝΤΕ», το οποίο εμβόλισε το τουριστικό σκάφος, επέβαιναν τέσσερα άτομα: Λυκουρέζος Θρασύβουλος, ετών 77, ως Κυβερνήτης του σκάφους, ο οποίος παραπέμφθηκε από τη Λιμενική Αρχή Αίγινας στην αρμόδια Εισαγγελική Αρχή με τις κατηγορίες της παράβασης των άρθρων 94, 302, 310 και 278 του Π.Κ., ήτοι συρρέον ανθρωποκτονία από αμέλεια και βαριά σωματική βλάβη καθώς και πρόκληση ναυαγίου από αμέλεια και πήρε αναβολή προκειμένου απολογηθεί την Παρασκευή ενώπιον της αρμόδιας ανακριτικής Αρχής.
Βενετσιάνος Επαμεινώνδας - Παύλος, ετών 83
Βενετσιάνου Ευθυμία, ετών 80
Καρακάση Θεοδότη, ετών 65.



Όπως ανακοίνωσε το Λιμενικό, από το βυθισθέν σκάφος «ΑΝΤΩΝΙΑ» ανασύρθηκαν νεκροί οι:

Τρίμης Στυλιανός, ετών 58, Κυβερνήτης
Κατιφές Θεοδόσιος, ετών 44
Κατιφέ Σεβαστή, ετών 5
Cherednyk Jevgen, ετών 35, χωρίς να έχει επίσημα ταυτοποιηθεί από οικείους του.

Επίσης, από τους διασωθέντες του πλοιαρίου, σύμφωνα με το Λιμενικό, τραυματίες είναι οι:

Γεωργιάδης Μιχαήλ, ετών 64
Λαμπρακόπουλος Γεώργιος, ετών 26
Λαμπρακόπουλος Μιχαήλ, ετών 16
Σίδερης Αναστάσιος, ετών 28, καθώς και η
Cherednyk Anastasiia, ετών 28, Ουκρανικής υπηκοότητας, η οποία λόγω της σοβαρότητας της κατάστασής της παραμένει ακόμα νοσηλευόμενη στο ΚΑΤ.

Τέλος, στο σκάφος «ΑΝΤΩΝΙΑ», το οποίο βυθίστηκε, επέβαιναν και διασώθηκαν και οι κάτωθι:

Πλούμπης Δημήτριος, ετών 36
Xenika – Κατιφέ Olga, ετών 44
Κατιφές Θεόδωρος, ετών 9
Αναστασίου Αναστάσιος, ετών 42
Αρκουζή Αλεξάνδρα, ετών 36
Αναστασίου Αναστασία, ετών 6
Μπενέκου Ελένη, ετών 20
Μπρέγκου Ίλντα, ετών 21
Χατζηδιάκος Άγγελος, ετών 20
Σακελλαράκης Ιωάννης – Παναγιώτης, ετών 21
Αναστασίου Ιωάννης, ετών 10
Χρυσοβελώνη Αναστασία, ετών 32
Γεωργιάδη Χρυσούλα, ετών 36
Γεωργιάδη Δανάη, ετών 9
Γεωργιάδης Κωνσταντίνος, ετών 37

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 18 Αυγούστου 2016, 19:03========================== "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.