Τρίτη, 21 Μαρτίου 2017

Τα παραμύθια περί «μη σκανδάλου Βατοπεδίου»

Μπορείς να πεις ψέματα για την ιστορία, αλλά δεν μπορείς να την αλλάξεις με αυτά. 
Κάπως έτσι με ψέματα και λογικές υπερβάσεις, μετά την αθώωση του Εφραίμ και των συγκατηγορούμενών του, κάποιοι προσπαθούν να εμφανίσουν την αθώωση ως μη ύπαρξη σκανδάλου.

Σχετικά από το 2008 του ιστοχώρου μας

Ο Αντιπρόεδρος - θέλω να γίνω βεζίρης στη θέση του βεζίρη -, της ΝΔ, απαιτεί να ζητήσω δημόσια συγνώμη για τη «δήθεν αποκάλυψη του σκανδάλου». Ας δούμε λοιπόν την αλήθεια και την ιστορία.

Το σκάνδαλο του Βατοπεδίου που αποκάλυψε το Κουτί της Πανδώρας το 2008, υπήρξε και πιστοποιήθηκε ως σκάνδαλο, με την απόφαση 197/2015 από το τριμελές Εφετείο Κομοτηνής (σύνθεση πρόεδρος Χρήστος Τζανέρικος και μέλη Μυρσίνη Παπαχίου και Μιχάλη Κακαμανούδη). Σε αυτή την απόφαση καταγράφεται αμετάκλητα πως η λίμνη Βιστωνίδα και οι παραλίμνιες περιοχές ανήκουν στο Δημόσιο.

Στη δίκη λοιπόν των μοναχών, δεν κρίθηκε το σκάνδαλο, όπως θέλουν να λένε, αλλά η ηθική αυτουργία του Εφραίμ και των λοιπών στο σκάνδαλο. Σύμφωνα λοιπόν με το δικαστήριο, δεν αποδείχθηκε η ηθική αυτουργία και εκφράζεται η άποψη πως ό,τι έκαναν οι μοναχοί το έκαναν από την πεποίθησή τους πως η λίμνη ανήκει στη Μονή. Να σημειώσουμε πως σε αυτή τη δίκη δεν συμμετείχε , επειδή απεβίωσε, ένα βασικό πρόσωπο κατηγορούμενος, η Σταματίνα Μαντέλλη.

Άρα λοιπόν το σκάνδαλο υπήρξε με δικαστική βούλα και φυσικά με την απλή λογική η οποία δεν...
ανατρέπεται επειδή κάποιοι θα το ήθελαν. Ποιοί είναι οι φυσικοί αυτουργοί, ποιοί το διέπραξαν; Σύμφωνα με την Εισαγγελία τρεις Υπουργοί της ΝΔ, ο (πρόσφατα αποθανών) Ευάγγελος Μπασιάκος, ο Αλέξανδρος Κοντός και ο Πέτρος Δούκας. Τα αδικήματά τους όμως παραγράφηκαν, από το εσπευσμένο κλείσιμο της Βουλής το 2009. Έτσι παραπέμφθηκαν σε δίκη τα μη πολιτικά πρόσωπα μόνο.

Τι είχαν κάνει οι υπουργοί της ΝΔ; Ενώ είχε εκδικαστεί αγωγή της Μονής Βατοπεδίου εναντίον του Ελληνικού Δημοσίου με την οποία διεκδικούσε τη λίμνη και ενώ αυτή η απόφαση είχε βγει υπέρ του Δημοσίου, η πρόεδρος του δικαστηρίου (μειοψήφισε υπέρ της Μονής) καθυστερούσε να την καθαρογράψει. Στο μεσοδιάστημα ο Δούκας, ως υπουργός Οικονομικών και ενώ αναμενόταν δικαστική απόφαση, έκανε παραδοχή πως η λίμνη ανήκε στη Μονή. Οι δύο άλλοι υπουργοί με τη σειρά τους, προχώρησαν στην ανταλλαγή της έκτασης της λίμνης που παρανόμως παραχώρησαν στη Μονή Βατοπεδίου, με οικόπεδα φιλέτα σε όλη τη χώρα.

Φυσικά στο σκάνδαλο υπήρξε εμπλοκή του Ανδρέα Βγενόπουλου, ο οποίος δανειοδότησε τη Μονή για να αγοράσει μετοχές των εταιρειών συμφερόντων του και να εμφανίσει το «θαύμα της εύρωστης MIG». Η έρευνα τότε για τις ύποπτες οικονομικές συναλλαγές της Μονής, έγινε από την Εισαγγελέα Γεωργία Τσατάνη και τον πραγματογνώμονα της ΤτΕ Κωνσταντίνο Γεωργάρα, που, ώ του θαύματος (άλλο θαύμα αυτό), μερικά χρόνια μετά επιχείρησαν να αθωώσουν το Βγενόπουλο για το σκάνδαλο της Λαϊκής Τράπεζας.

Η αθώωση λοιπόν του Εφραίμ, στηρίζεται στην παραδοχή πως δεν είχε δόλο αλλά βαθιά πίστη πως η λίμνη ανήκε στο Μοναστήρι. Είναι αθώωση του Εφραίμ και τίποτα άλλο, για λόγους που κάποιος μπορεί να σκεφτεί ή να παραθέσει. Το σκάνδαλο του Βατοπεδίου υπήρξε, ως ένα από τα μεγαλύτερα μεταπολεμικά σκάνδαλα. Είμαστε περήφανοι που το αποκαλύψαμε. Και έχει καταγραφεί ως σκάνδαλο και νομικά. Τα άλλα είναι για να κάνει τουιτ ο Άδωνης και χαρά όσοι τη γλύτωσαν.


==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

1 σχόλιο:

  1. ΟΙ “ΠΛΑΝΕΣ” ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ
    Ή
    ΜΕΡΙΚΑ ΛΟΓΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΘΩΩΣΗ ΤΟΥ ΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΕΦΡΑΙΜ
    Σημαντικό θέμα της χθεσινής ημέρας η αθώωση του ηγουμένου Εφραίμ και των συγκατηγορουμένων του, για την υπόθεση του ανταλλαγής των εκτάσεων της λίμνης Βισθονίδας με εκτάσεις του Δημοσίου.
    Η κοσμική δικαιοσύνη απήλλαξε τον Ηγούμενο Εφραίμ από την κατηγορία της ηθικής αυτουργίας και ο ηγούμενος, ευχαρίστησε γι΄αυτό πρωτίστως τον Θεό και την Παναγία, αφήνοντας να φανεί πως πιστεύει ότι η απόφαση των δικαστών ήταν κατά κάποιον τρόπο “θεόπνευστη” !!!!!!
    Νομίζω ότι έτσι συμπεριφερόμενος, έδειξε πως δεν έχει αντιληφθεί ότι υπέπεσε σε δεύτερη πλάνη χειρότερη από την πρώτη.
    Η δεύτερη αυτή πλάνη του είναι ότι πιστεύει ότι ο Θεός και η Παναγία “συμφωνούν” με τις ενέργειές του και τον βοήθησαν στην δικαστική του περιπέτεια!!!!!
    Η πρώτη του πλάνη, ότι “χριστιανικά” χειρίστηκε το ζήτημα των εκτάσεων της λίμνης Βισθονίδας!!!!
    Ας το εξετάσουμε το θέμα δεχόμενοι πως η δεύτερη πλάνη είναι πρόδηλη, εάν είναι υπαρκτή η πρώτη.
    Στην επί του Όρους ομιλία Ο Κύριος μας, ζητά από τους Χριστιανούς να είναι το “άλας της Γης” και το “φως του κόσμου” και να ακολουθούν το“Ου δύνασθε Θεώ δουλεύειν και μαμωνά”.
    Ο Ηγούμενος Εφραίμ έπρεπε να είχε προβληματιστεί πολύ, όταν ξεκίνησε την ιστορία της διεκδίκησης της κυριότητας της λίμνης Βισθονίδας, σχετικά με το αν η ενέργειά του αυτή ήταν σύμφωνη με τις ανωτέρω εντολές του Κυρίου και εξηγούμαι γιατί :
    Οι Μονές , ως συλλογικές κοινωνικές οντότητες (νομικά πρόσωπα), στην κοινωνική λειτουργία της οικονομίας, θα πρέπει να τηρούν όσα η Χριστιανική μας πίστη ορίζει και όπως αυτά στην Αγία Γραφή και στα κείμενα των πατέρων της Εκκλησίας είναι καταχωρημένα.
    Έτσι δεν είναι Χριστιανικά σωστό, στην εποχή μας, σε μια οικονομία με θεσμούς αντιχριστιανικούς και ανθρωποκτόνους, οι Μονές να λειτουργούν στο σκέλος της παραγωγής προϊόντων και υπηρεσιών, όπως λειτουργούν άλλα φυσικά ή νομικά πρόσωπα. Δεν επιτρέπεται να έχουν μετοχές εταιριών και μεγάλες ακίνητες περιουσίες και έτσι μέσω του χρηματοπιστωτικού συστήματος να αποκτά μια Μονή χρηματικούς πόρους , που προέρχονται κατά βάση από την κλοπή της υπεραξίας της εργασίας των εργαζομένων και στη συνέχεια να ενεργεί αγαθοεργίες για να ανακουφίσει εκείνους που έχουν ανάγκη. Αυτό μπορεί κανείς αβίαστα να το διαπιστώσει όταν θα μελετήσει τα σχετικά χωρία στην Αγία Γραφή και κυρίως στην σχετική Πατερική Διδασκαλία (π.χ. Εξ. 22, 26 Λευιτ. 24 Ματθ. 21, 13 23,13 Λουκ.16,1-13 “κατά Τοκιζόντων”Γρηγορίου Νήσσης, “Προς τους πλουτούντας” Μεγάλου Βασιλείου, “ ΙΒ ομιλία στην Α προς Τιμόθεον επιστολή” Ιωάννου του Χρυσοστόμου) .
    Ανίσχυρο και ψεύτικο είναι το επιχείρημα ότι ενεργώντας έτσι θα εξασφαλίσει η όποια Μονή πόρους για το έργο της Εκκλησίας , αφού Χριστιανικά ο σκοπός δεν αγιάζει τα μέσα.
    Οι απλοί χριστιανοί ( ως φυσικά πρόσωπα) φυσικά δεν μπορούν να υπάρξουν, εάν δεν μετάσχουν στην διαδικασία της παραγωγής των αγαθών και υπηρεσιών, αγνοώντας τους κανόνες του καπιταλιστικού συστήματος. Στην διαδικασία όμως της διανομής των αγαθών και υπηρεσιών, τα λαϊκά μέλη της Εκκλησίας επιδιώκοντας την αυτάρκεια, οφείλουν το περίσσευμα που θα προκύψει από το εισόδημά τους να το προσφέρουμε στις Ενορίες τους, ώστε με έργα χριστιανικά να καλυφθούν ανάγκες άλλων αδελφών των μελών της κοινωνίας.
    Σε ότι αφορά τις Μονές πρέπει να έχουν τόση ακίνητη περιουσία όση μπορούν οι μοναχοί οι ίδιοι να καλλιεργήσουν και να έχουν τόσα υλικά αγαθά όσα είναι αναγκαία για την συντήρησή τους.
    Είναι πολύ λυπηρό να καταφεύγουν στα δικαστήρια εναντίον απλών ανθρώπων ή Κοινοτήτων ή ακόμη και του Κράτους μας διεκδικώντας την κυριότητα ακινήτων και να επικαλούνται την εφαρμογή νόμων που σαφέστατα είναι αντιχριστιανικοί.
    Η Ιερά Μονή Βατοπεδίου συμπεριφέρθηκε δυστυχώς ως “θεσμικός επενδυτής” δηλαδή με την νοοτροπία και την φιλοσοφία του “οικονομικού ανθρώπου”,δηλαδή της αντιχρηστιανικής εκείνης ανθρωπίνης προσωπικότητας που είναι το αποτέλεσμα των λειτουργιών “ της αγοράς” .

    ΑπάντησηΔιαγραφή