Πέμπτη 18 Απριλίου 2024

Πως η Ελλάδα μπορεί να εμπλακεί επικίνδυνα σε χτύπημα του Ισραήλ κατά του Ιράν-Δημ.Κωνσταντακόπουλος

 

Ζούμε στην εποχή της αρπαγής της γεωπολιτικής αξίας της Ελλάδας… 

Ο δημοσιογράφος-συγγραφέας Δημήτρης Κωνσταντακόπουλος, αναλύει όσα συμβαίνουν στην χώρα και γύρω απ΄ αυτή…Αφορμή είναι η εμπλοκή της στην κρίση της Μέσης Ανατολής ,η οποία είναι σοβαρή και μπορεί να γίνει επικίνδυνη. 

Ο κ.Κωνσταντακόπουλος εξηγεί πως υπάρχει ενδεχόμενο ο ελληνικός εναέριος χώρος να χρησιμοποιηθεί από την ισραηλινή αεροπορία. Είναι ένα σενάριο που έχει βάση.

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Μια εξήγηση: Γράφει ο Ελευθέριος Ανευλαβής


Γράφει ο Ελευθέριος Ανευλαβής

«Φίλε ή αντίπαλε
μην τ’ αναγγείλεις πουθενά.
Δεσμώτης τήδε ίσταμαι
τοις ένδον ρήμασι πειθόμενος»
Άρης Αλεξάνδρου

«Η πρόοδος των τεχνών και όλων των άλλων γίνεται, όχι με αυτούς που εμμένουν στην καθεστηκυία τάξη, αλλά με αυτούς που διορθώνουν και τολμούν πάντοτε να κινούν κάτι των μη καλώς εχόντων: (Ισοκράτους. Ευαγόρου εγκώμιον).

Αυτά «τα μη καλώς έχοντα» περιγράφονται και επικρίνονται με γλώσσα κριτική και πολεμική.
Κραυγή οργής και αγανάκτησης για μια πολιτεία που δεν θέλει πολίτες.

Για μια πολιτεία αδιάφορη και εχθρική για τον πολίτη, που τον θεωρεί καλό μόνο ως παραγωγική μηχανή και προϊόν προς εκμετάλλευση.

Μια πολιτεία που τον πολίτη τον θέλει, σχεδόν αγράμματο, ώστε εύκολα να τον χειραγωγεί.

Μια πολιτεία, που επιζητεί να μας καταστήσει όλους, ενεργούμενα και μαζανθρώπους, εύκολη λεία στους λίγους με την πολλή δύναμη, που αποτελούν το γνωστό κατεστημένο.

Είμαστε αντίπαλοι με και πολεμούμε την ραγιάδικη νοοτροπία. Δεν πολεμούμε τους ανθρώπους, αλλά αυτό που εκφράζουν.

Δεν είναι προσωπική η αντιπαλότητα, αλλά το σύστημα έχει ονόματα. Είναι τα ονόματα αυτών που το συντηρούν, το προσδιορίζουν, το κατευθύνουν, το ανέχονται.

Πολεμική κριτική ασκείται στους πολιτικούς και την πολιτική όπως την ασκούν στις μέρες μας.

Στους υπουργούς της παιδείας, που παράγει μαζάτομα για την αγορά και όχι ανθρώπους για την κοινωνία.

Στα ΜΜΕ (Μέσα μαζικής Εγκεφαλομαλάκυνσης) των καναλαρχο-εκδοτο-εργολάβων και στους δημοσιογράφους της πειραγμένης είδησης και της απύθμενης κενότητας.

Κι ας ξεκαθαρίσουμε, επίσης, πως αυτή η πολεμική κριτική δεν στοχεύει στην ταπείνωση και τον ευτελισμό των κρινομένων :

Λάκης Λαζόπουλος: Το λάθος του Θεού! (Επεισόδιο 24ο)

 
Ο Λάκης Λαζόπουλος (IG👉 @lakislazopoulos_official), αποκλειστικά στο newsbreak.gr, κάθε Πέμπτη στις 7μ.μ. Απολαύστε τον πύρινο λόγο του, το μοναδικό του χιούμορ του, τον καυστικό σχολιασμό της επικαιρότητας αλλά και… πολλά περισσότερα! * Η ηχογράφηση/βιντεοσκόπηση έγινε στο https://minor6.com/ Διαβάστε περισσότερα εδώ 👉 https://bit.ly/Lazopoulos

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Η αυτοκρατορία της σκόνης. Νέο επεισόδιο του INFOWAR στο Attica TV


Μπορεί μερικοί κόκκοι σκόνης να έχουν καταγράψει την ιστορία της ανθρωπότητας – από το θάνατο θεών και ανθρώπων στην Τροία μέχρι την άνοδο και την πτώση των μεγαλύτερων αυτοκρατοριών;

Στο τέταρτο επεισόδιο του Infowar, που θα μεταδοθεί στο Attica TV τα μεσάνυχτα της Παρασκευής 19 Απριλίου, συναντάμε τρεις ανθρώπους που υπόσχονται να αποκρυπτογραφήσουν την πολιτική και οικονομική ιστορία της σκόνης.

Με αφετηρία ένα περίεργο σημάδι στην οροφή του μεγαλύτερου σιδηροδρομικού σταθμού του Μανχάταν ταξιδεύουμε από το Westminster Hall στο Λονδίνο μέχρι τη Γροιλανδία  και πίσω στην Αμερική για να διηγηθούμε συναρπαστικές και σκονισμένες ιστορίες από ορισμένα από τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα των τελευταίων αιώνων.  . . .

Το INFOWAR του Αρη Χατζηστεφάνου, ένα από τα παλιότερα ελληνικά podcast, επέστρεψε στην τηλεόραση. Σε κάθε επεισόδιο μια φαινομενικά απλή παρατήρηση από τη ζωή στη Νέα Υόρκη μετατρέπεται σε έναυσμα για την ανάλυση κρίσιμων κοινωνικών, πολιτικών και οικονομικών φαινομένων που επηρεάζουν τη ζωή των ανθρώπων σε όλο τον κόσμο. . .

Τα αποικιακά πανεπιστήμια των ΗΠΑ και η Παλαιστίνη


Του Αρη Χατζηστεφάνου

Εφημερίδα των Συντακτών

Στα μέσα Οκτωβρίου του 2023 ακροδεξιές, φιλο-ισραηλινές οργανώσεις μίσθωσαν ένα φορτηγάκι, ανάρτησαν τις φωτογραφίες φοιτητών του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ οι οποίοι ασκούσαν κριτική στο Ισραήλ και άρχισαν να το περιφέρουν στους δρόμους γύρω από το Πανεπιστήμιο κατηγορώντας τους για αντισημιτισμό. Λίγους μήνες αργότερα ένα αντίστοιχο φορτηγάκι έκανε την ίδια διαδρομή, αυτή τη φορά για να διαπομπεύσει δημόσια την πρόεδρο του ίδιου Πανεπιστημίου.

Η Κλοντίν Γκέι αναγκάστηκε τελικά σε παραίτηση την περασμένη εβδομάδα, όταν υπερσυντηρητικά μέσα ενημέρωσης και ανώνυμοι καταδότες άρχισαν να εξαπολύουν ανυπόστατες κατηγορίες για λογοκλοπή σε επιστημονικές δημοσιεύσεις της –κατηγορία την οποία η αρμόδια επιτροπή του Χάρβαρντ διέψευσε. 
«Το ηλεκτρονικό μου ταχυδρομείο ξεχείλισε από ύβρεις και απειλές δολοφονίας, ενώ χρησιμοποίησαν εναντίον μου τη λέξη που αρχίζει από Ν περισσότερες φορές από όσες μπορώ να μετρήσω» εξηγούσε η ίδια στην επιστολή παραίτησής της.

Ήταν η δεύτερη επικεφαλής κορυφαίου εκπαιδευτικού ιδρύματος (Ivy League) των ΗΠΑ η οποία εξαναγκαζόταν σε παραίτηση σε διάστημα λίγων εβδομάδων από τη στιγμή που το ισραηλινό λόμπι και κορυφαία στελέχη του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος εξαπέλυσαν μια πρωτοφανή επίθεση εναντίον της ελευθερίας του λόγου στα Πανεπιστήμια. . . .

Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

Για τις “Τραχίνιες” του Σοφοκλή : Γνώση, Χρόνος, Πάθος [ Ο χρησμός παρέχει στους ανθρώπους την επισφαλή και άρα ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ πεποίθηση ότι μπορούν να ελέγξουν τη μοίρα τους, άρα τελικά, αντί να τους συνδράμει, καταλήγει να τους οδηγεί στην καταστροφή]


Αρχαία ερείπια στην πεδιάδα της Ηράκλειας Τραχίνας στη Φθιώτιδα.



Όπερα «ΤΡΑΧΙΝΙΕΣ» του Σοφοκλή σε μουσική του Παναγιώτη Καρούσου

   

Στις Τραχίνιες περιγράφονται τα βάσανα του Ηρακλή και η εξιλέωση της Δηιάνειρας, με τον τραγικό θάνατό της. Η οπερατική τραγωδία παρουσιάζει την ελληνική μυθολογία και φιλοσοφία με δωρικό λυρισμό. 
Στις Τραχίνιες, όπως και σε άλλα του Παναγιώτη Καρούσου, η αρχαία ελληνική τραγωδία συνδυάζεται με το μελαγχολικό ρομαντισμό των αριών σε στυλ bel-canto, στοιχεία που την αναδεικνύουν ως ένα σημαντικό οπερατικό έργο της νέας εποχής, «μια πρωτότυπη έξαρση του λυρισμού στην όπερα». 
 Το Σύνολο Κλασικής Μουσικής Φιλαρμονικής ΚΕΠΑΠ Δήμου Κορινθίων παρουσίασε την όπερα «Τραχίνιες» του Σοφοκλή σε μουσική του Παναγιώτη Καρούσου και σκηνοθεσία της Ειρήνης Κώνστα.

  


Οι Τραχίνιες και οι απόγονοί τους
Η αρχαία Τραχίνα ήταν μια μικρή κι ασήμαντη κωμόπολη. Γειτόνευε, βεβαίως, με το ένδοξο βασίλειο της Θήβας, κι είναι βέβαιο ότι οι Τραχιναίοι θα την είχανε μια ζήλεια –ανάλογη της ζήλειας που έχουμε εμείς για τη Γερμανία, π.χ., ή τις ΗΠΑ. Μπορεί και στην αρχαία Τραχίνα να πίστευαν ότι στα περίλαμπρα παλάτια της Θήβας έχουν συμβάλει και εκείνοι, ασφαλώς θύματα εκμετάλλευσης των ηγεμόνων.

Ο,τι κι αν πίστευαν για τον εαυτό τους, πάντως, οι κάτοικοι της Τραχίνας, η πραγματικότητα δεν άλλαζε: δεν ήταν τίποτα παραπάνω από ένα μικρό και ανυπόληπτο χωριό. 
Τίποτα πραγματικά μεγάλο δεν συνέβαινε εκεί. Και οι άνθρωποι ζούσαν την πλήξη τους λατρεύοντας τον Ηρακλή, που θεωρούσαν κάτι σαν προστάτη τους από τους δαίμονες –το σημερινό αντίστοιχο, ας πούμε, του πολιούχου της Θήβας, του Αγίου Ιωάννου του Καλοκτένη. 
Στην κοινωνία εκείνη της ακινησίας, μια ημέρα οι γυναίκες του χωριού, οι Τραχίνιες, ανακαλύπτουν ότι ο Ηρακλής δεν είναι ακριβώς ο προστάτης τους αλλά (τι τρομερό!) είναι δαίμονας ο ίδιος, κήρυκας μιας καταστροφής. Της δικής τους καταστροφής. Και καταρρέει μπροστά τους ο κόσμος.

Σε αυτό το φόντο ξετυλίγεται η πλοκή των «Τραχινιών» του Σοφοκλή, ενός από τα πιο ενδιαφέροντα κείμενα του αρχαίου δράματος, που ανεβαίνουν απόψε στην Επίδαυρο, σε παραγωγή του Εθνικού Θεάτρου σκηνοθετημένες από τον Θωμά Μοσχόπουλο. 
Είναι φόντο που, τηρουμένων των αναλογιών, θα μπορούσε να παραπέμπει στη σύγχρονη Ελλάδα. Μια χώρα που πορευόταν απρόσκοπτα προς την ευημερία, ώσπου ξαφνικά οι πολίτες της διαπίστωσαν ότι ο τρόπος για να κατακτηθεί αυτή η ευημερία ήταν δηλητηριώδης. Τα χρήματα με τα οποία προοδεύαμε δεν ήταν δικά μας, η πολιτική δεν εξασφάλιζε τη φρόνιμη διακυβέρνηση. 
Και κάπως έτσι, όταν ό,τι νομίζαμε επωφελές αποδείχθηκε δηλητηριώδες, πήγε και ο δικός μας κόσμος κατά διαβόλου.

Στην υπέροχη αλληγορία του Σοφοκλή, η λύση δίνεται από έναν νέο ηγέτη, τον Υλλο –κατά σύμπτωση είναι γιος του Ηρακλή, πράγμα που σημαίνει ότι δεν έχει σημασία από πού κατάγεσαι αλλά αν είσαι έτοιμος για τη δουλειά. 
Με το που παίρνει στα χέρια του τα ηνία, καλεί τις γυναίκες της Τραχίνας και, κατ’ επέκταση, τους συγχωριανούς του, αν θέλουν να μην παραδοθούν στη δυστυχία να πάψουν να περιμένουν οτιδήποτε από τους θεούς (δεν πρόκειται αυτοί να ασχοληθούν μαζί τους, έχουν πράγματα σοβαρότερα να κάνουν) και να κουνήσουν τα χέρια τους. 
Επιλέγοντας με βάση τη λογική και εμπιστευόμενοι πρόσωπα –όχι επειδή ξέρουν να λένε ωραία λόγια.

Μας αρέσει να μιλάμε επιδοκιμαστικά για την τρισχιλιετή αρχαιότητα, να λέμε ότι είμαστε κατευθείαν απόγονοι των αρχαίων. 
Αντί να επαιρόμαστε για έναν πολιτισμό που ανήκει σε όλη την ανθρωπότητα, θα ήταν απείρως σημαντικότερο να προσπαθήσουμε να τον καταλάβουμε.

 Ορεινό σιδηροδρομικό πέρασμα. Τραχίνα - Φαράγγι Ασωπού Ιανουάριος 2018 

 

ΟΙ ΤΡΑΧΙΝΙΕΣ ΤΟΥ ΣΟΦΟΚΛΗ ΣΤΟ ΛΟΥΤΡΑΚΙ  
 

Οι Τραχίνιαι είναι θεατρικό έργο (τραγωδία) του Σοφοκλή γραμμένο τον 5ο αιώνα π.Χ., γνωστό κυρίως για την αρνητική εμφάνιση του Ηρακλή.

Το έργο διαδραματίζεται στην Τραχίνα, όπου η ερωτευμένη Δηιάνειρα περιμένει με αγωνία τον Ηρακλή μαζί με τον γιό τους, τον Ύλλο.  . . .

Πέτρινα Χρόνια (1985) [HD 1080p] ελληνική ταινία - «Να μην τους κρύβεις ότι είσαι κομμουνιστής, ότι έφαγες ξύλο…» – Η τελευταία συνέντευξη της Ελένης Βούλγαρη – Γκολέμα



Ο Μιλτος Γκολέμας ήταν ο μικρότερος πολιτικός κρατούμενος της δικτατορίας
Ένα μικρό αφιέρωμα στο παιδί που γεννήθηκε στη φυλακή ("Πέτρινα Χρόνια") και που μεγαλώνοντας έγινε γνωστός ζωγράφος

 


Η ιστορία αρχίζει το 1954, με τη γνωριμία τους, και συνεχίζεται στα σκληρά χρόνια της παράνομης δράσης του ΚΚΕ, όπου θα έρθουν αντιμέτωποι με συλλήψεις και φυλάκιση. 

Στον ελάχιστο χρόνο ελευθερίας που τους δίνεται, θα προσπαθήσουν να χαρούν ο ένας τον άλλο. Το 1967, με τη χούντα των συνταγματαρχών, η Ελένη θα κλειστεί στις φυλακές Αβέρωφ όπου θα γεννήσει τον γιο της. 

Ο τελευταίος θα μεγαλώσει στη φυλακή και θα παντρέψει, επίσης μέσα στη φυλακή, τους γονείς του. Η λύτρωση για το ζευγάρι θα έρθει το 1974, με τη μεταπολίτευση.

 Το 1985, ο Παντελής Βούλγαρης, ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες σκηνοθέτες ("Νύφες", "Ψυχή Βαθιά", "Το Τελευταίο Σημείωμα") γυρίζει μια ξεχωριστή πολιτική ταινία. "Ξεχωριστή", όχι για τη θεματολογία της. 

Εκείνη την εποχή το Ελληνικό Κράτος χρηματοδοτούσε δεκάδες ταινίες και σειρές προπαγανδιστικού χαρακτήρα με σκοπό να διαμορφώσει τη συνείδηση του "αγωνιστή της Αριστεράς".  . . .

Δευτέρα 15 Απριλίου 2024

Τα μαθηματικά πίσω από τα μετάλλια Fields 2014 - Maryam Mirzakhani Memorial: Μία επίμονη εξερευνήτρια αφηρημένων επιφανειών

 on  •
Από αριστερά, Αρτούρ Αβίλα, Μαντζούλ Μπαργκάβα, Μάρτιν Χαίρερ και Μάριαμ Μιρζακάνι.

Ένας Μία επίμονη εξερευνήτρια αφηρημένων επιφανειών:

Το μνημειώδες έργο της Maryam Mirzakhani αντλεί βαθιές συνδέσεις μεταξύ της τοπολογίας, της γεωμετρίας και των δυναμικών συστημάτων.

Μάριαμ Μιρζακάνι 

Δείτε ένα βίντεο για την  Maruam Mirzakhani ΕΔΩ:Simons Foundation and International Mathematical Union

Δείτε ένα βίντεο για την Maruam Mirzakhani ΕΔΩ:Simons Foundation and International Mathematical Union

Η πρώτη γυναίκα στον κόσμο που έλαβε το βραβείο Φιλντς, γεννήθηκε το 1977 στην Τεχεράνη και σήμερα είναι καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Πρίνστον. Η Μάριαμ Μιρζακάνι έγινε κυρίως γνωστή για την εργασία της στη γεωμετρία και τα δυναμικά συστήματα και συγκεκριμένα για επιφάνειες Ρίμαν και τους . . .

Ο τσοπάνης, ο λύκος, το μαντρί και τα πρόβατα


Ο ΤΣΟΠΑΝΗΣ , Ο ΛΥΚΟΣ ,ΤΟ ΜΑΝΤΡΙ, ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑ ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΚΑΙ.... ΜΗΝ ξεχνάνε κάποιοι , πως αφού ο λύκος νικήθηκε μια φορά μπορεί να νικηθεί και πάλι....

Δυο φορές και τρεις καιρούς, πριν από πολλά-πολλά χρόνια σε μια καταπράσινη κοιλάδα στους πρόποδες του ψηλού βουνού, ζούσαν τα πρόβατα. Ήταν ευτυχισμένα γιατί ήταν ελεύθερα.
Έβοσκαν το χορτάρι της κοιλάδας, έπιναν το καθαρό νερό από το διπλανό ρυάκι, γεννούσαν τα αρνιά τους, τα τάιζαν με το γάλα τους και τα μεγάλωναν για να συνεχίσουν τον κύκλο της ζωής. Τα καλοκαίρια με τις μεγάλες ζέστες, άραζαν κάτω από τους ίσκιους των φτελιάδων, τραγουδούσαν, έλεγαν ιστορίες, διάβαζαν και γενικά έκαναν ότι κάνει κάθε ξένοιαστο πρόβατο στη ζωή του.
Το χειμώνα με τα μεγάλα κρύα, είχαν το μαλλί τους να τα ζεσταίνει και τις μικρές σπηλιές στους πρόποδες του βουνού για να προφυλάσσονται από τις βροχές και τα χιόνια.
Στην άκρη της κοιλάδας είχαν χτίσει οι άνθρωποι τα σπίτια τους και έφτιαξαν ένα χωριό.
Οι άνθρωποι τα πήγαιναν καλά με τα πρόβατα. 
Που και που έδιναν στα πρόβατα λίγη τροφή κι εκείνα το ανταπέδιδαν με λίγο γάλα, όταν δεν το ήθελαν για τα αρνιά τους.
Κάποιοι άνθρωποι, από το σόι των τσοπαναραίων, άρχισαν να πονηρεύονται.
Σκέφτηκαν πως θα ήταν πολύ καλό γι’ αυτούς να μπορούσαν να παίρνουν από τα πρόβατα όλο το γάλα και το μαλλί και, γιατί όχι, να σφάζουν και κανένα πρόβατο για να γεμίζουν τα τραπέζια τους.
Πήγαν λοιπόν και το ζήτησαν επίσημα από τα πρόβατα.
Τα πρόβατα αρνήθηκαν χωρίς δεύτερη κουβέντα και τα κριάρια μετέφεραν στους τσοπαναραίους την απόφασή τους.
Καθόλου δεν άρεσε στους τσοπαναραίους η άρνηση αυτή. 

Πώς ήταν δυνατόν τα πρόβατα να αρνηθούν την πρότασή τους; 

Κυριακή 14 Απριλίου 2024

Σ. Σονιάδου για τα δάνεια σε ελβετικό φράγκο: Οι δανειολήπτες πληρώνουν το δυσβάσταχτο 70% που προέκυψε λόγω της ισοτιμίας – Τι ζητούν από τον Άρειο Πάγο οι Συλλόγου Δανειοληπτών Ελβετικού Φράγκου ΣΥΔΑΝΕΦ

  • Στις 19 Απριλίου θα συζητηθεί στον Άρειο Πάγο συλλογική αγωγή του ΣΥΔΑΝΕΦ κατά συγκεκριμένης τράπεζας

Μετρά αντίστροφα ο χρόνος για τη κρίσιμη συζήτηση στον Άρειο Πάγο, στις 19 Απριλίου, της συλλογικής αγωγής 1.600 δανειοληπτών ελβετικού φράγκου κατά συγκεκριμένης Τράπεζας. Για τη νέα δικαστική μάχη και το τι προσμένουν τα μέλη του Συλλόγου Δανειοληπτών Ελβετικού Φράγκου ΣΥΔΑΝΕΦ, στο ΔΣ του οποίου συμμετέχει, μίλησε η Δέσποινα Σονιάδου.

«Από το 2006 -’07 που χορηγήθηκαν αυτά τα δάνεια φτάσαμε μέχρι σήμερα να μετράμε περίπου τα 15 χρόνια με μια ισοτιμία, η οποία ξεκίνησε από το 1,67 και σήμερα είναι κάτω από το 1 προς 1. Αυτό σημαίνει ένα 70% στο κεφάλαιο και όχι στον τόκο. Ο τόκος είναι άλλο μέρος του δανείου» ανέφερε η κα Σονιάδου στην . . .

Αντιδημοκρατική εκτροπή η απαγόρευση εισόδου του Γιάνη Βαρουφάκη στη Γερμανία - Η ΕΕ του κεφαλαίου δεν μεταρρυθμίζεται, μόνο ανατρέπεται


▸Επικίνδυνη αυταρχική εκτροπή με πανευρωπαϊκές συνέπειες αποτελεί η απόφαση του γερμανικού Υπουργείου Εσωτερικών να απαγορεύσει εκδηλώσεις αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό και την είσοδο του Γιάνη Βαρουφάκη και άλλων ομιλητών στην εκδήλωση από άλλες ευρωπαϊκές χώρες στη Γερμανία.  

Σύμφωνα με τον επικεφαλής του ΜέΡΑ25 η απαράδεκτη ονομαστική απαγόρευση επεκτείνεται σε κάθε πολιτική δραστηριότητα ακόμα και στην συμμετοχή του σε οποιαδήποτε εκδήλωση στη Γερμανία μέσω βίντεο διαδικτυακά!  

Ακόμα ανακοινώθηκε ότι απαγορεύεται ακόμα και η δημοσιοποίηση του βίντεο αλληλεγγύης στον Παλαιστινιακό λαό και καταδίκης της ισραηλινής επιθετικότητας σε οποιαδήποτε γερμανική ιστοσελίδα! 

O Γιάνης Βαρουφάκης θα συμμετείχε στη διεθνής «Διάσκεψη για την Παλαιστίνη» την οποία οι γερμανικές αρχές έκλεισαν με αφορμή την προβολή βίντεο του . . .

Μπάιντεν σε Νετανιάχου: Δεν θα σας στηρίξουμε στρατιωτικα εναντίον του Ιράν - Biden told Bibi U.S. won't support an Israeli counterattack on Iran


Του Αρη Χατζηστεφάνου

Οι ΗΠΑ δεν πρόκειται να στηρίξουν στρατιωτικά το Ισραήλ σε ενδεχόμενη νέα επίθεση εναντίον του Ιράν είναι το μήνυμα που έστειλε ο Μπάιντεν στον Νετανιάχου σύμφωνα με την συνήθως καλά πληροφορημένη για τα εσωτερικά του Λευκού Οίκου, ιστοσελίδα Axios.

Το ίδιο προκύπτει και από τη δημόσια τοποθέτηση του Αμερικανού προέδρου ο οποίος πέρα από τις συνηθισμένες αναφορές στη στήριξη προς το Ισραήλ αρκέστηκε να αναφέρει ότι θα επιδιώξει να υπάρξει κοινή «διπλωματική απάντηση» στο πλαίσιο των G7.

Από την πλευρά του το δίκτυο NBC επικαλούμενο καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρει ότι μιλώντας σε συνεργάτες του ο Μπάιντεν ανέφερε πως ο «Ισραηλινός πρωθυπουργός επιχειρεί να παρασύρει τις ΗΠΑ σε μια ευρύτερη σύρραξη».

Αν επιβεβαιωθούν αυτές οι πληροφορίες ο Νετανιάχου φαίνεται να βρίσκεται σε ιδιαίτερα δύσκολη θέση καθώς έχει ήδη υποσχεθεί σαρωτική αντεπίθεση εναντίον του Ιράν η οποία όμως μπορεί να μετατραπεί σε αποστολή αυτοκτονίας εάν δεν έχει εξασφαλίσει  την έμπρακτη στήριξη της Ουάσινγκτον.

Σαφείς αποστάσεις από το Τελ Αβίβ κράτησε και το Πεκίνο αναφέροντας ότι ο τελευταίος κύκλος έντασης είναι αποτέλεσμα του πολέμου που διεξάγει το Ισραήλ στη Γάζα ενώ η Σαουδική Αραβία – μέχρι πρότινος βασικός αντίπαλος της Τεχεράνης στην περιοχή – αρκέστηκε να ζητήσει αυτοσυγκράτηση από όλες τις πλευρές.

Ενδεικτικό του αδιεξόδου του Ισραήλ είναι ότι ζήτησε εσπευσμένα τη σύγκλιση του συμβουλίου ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών – τον οποίο μέχρι πρότινος παρουσίαζε σαν υποχείριο της Χαμάς.

Αρκετοί στρατιωτικοί αναλυτές υποστηρίζουν ότι το Ιράν χρησιμοποιώντας drones χαμηλού κόστους και πυραύλους που μπορούσαν έυκολα να αναχαιτιστούν από την ισραηλινή και την αμερικανική αεράμυνα πραγματοποίησε μια «μετρημένη» επίθεση σαν απάντηση στο βομβαρδισμό της πρεσβείας του στη Συρία.

Παρόλα αυτά οι φωτογραφίες ιρανικών πυραύλων που πετούν πάνω από το κτίριο του ισραηλινού κοινοβουλίου, το γεγονός ότι η Τεχεράνη εκτόξευσε για πρώτη φορά drones από δικό της έδαφος και η άρνηση του Ισραήλ να δείξει εικόνες από στρατιωτικές βάσεις που χτυπήθηκαν, ανατρέπει άρδην την αντίληψη ισχύος στη Μέση Ανατολή σε βάρος του Τελ Αβίβ.

https://x.com/snarwani/status/1779349322410397714

Το ερώτημα είναι αν o Νετανιάχου, που επιχειρεί με κάθε μέσο να διευρύνει τις συγκρούσεις για να διατηρήσει την πρωθυπουργία (και να μην καταλήξει στη φυλακή), θα αρκεστεί σε κάποιο συμβολικό πλήγμα ή θα επιχειρήσει να βυθίσει την περιοχή στο αίμα. . . .

Γιατί το Ιράν επέλεξε να επιτεθεί με drones στο Ισραήλ - «Ένας πόλεμος σουρεάλ» ή Η ψυχολογική πίεση στους κατοίκους του Ισραήλ ?


Το δοκιμασμένο όπλο και η μαζική του παραγωγή από την Τεχεράνη που θέλει να το κάνει κάτι σαν το «καλάσνικοφ» των Σοβιετικών – «Είναι μικρά και αναλώσιμα», λένε στρατιωτικοί αναλυτές - Η ψυχολογική οπτική της επίθεσης που κράτησε άγρυπνους όλη νύχτα τους Ισραηλινούς

Η απόφαση του Ιράν να χρησιμοποιήσει drones για να επιτεθεί σ το Ισραήλ, τη νύχτα της 13ης Απριλίου, κήρυξε μια «νέα εποχή» του πολέμου με drones από την Τεχεράνη. Τα drones χρησιμοποιούνται εδώ και χρόνια από πολλές χώρες. Για παράδειγμα, το Ισραήλ ήταν μια από τις πρώτες χώρες στον κόσμο που πρωτοστάτησε στη χρήση drones στον πόλεμο στα τέλη της δεκαετίας του 1970 και στις αρχές της δεκαετίας του 1980.

Οι ΗΠΑ χρησιμοποίησαν, επίσης, το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Predator, πρώτα για επιτήρηση τη δεκαετία του 1990 και στη συνέχεια για στοχευμένα χτυπήματα στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Δείτε live εικόνα από την περιοχή:

Αυτοί που έχασαν από τον «Kανένα»: Η εξίσωση είναι δύσκολη, αλλά η ανατροπή δεν είναι απίθανη…


Φίλες και φίλοι καλημέρα

Είναι δύσκολη η ελληνική εξίσωση. Κανονικός γόρδιος δεσμός. Αγγίζουν τα όρια του ανεξήγητου όσα καταγράφονται από τις εταιρείες δημοσκοπήσεων και στη συνέχεια μεταφράζονται σε ψήφους στην κάλπη. 


Σήμερα, για παράδειγμα, οκτώ στους δέκα θεωρούν ότι ο Μητσοτάκης έχει προσωπικές ευθύνες για τη συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών. 
Οκτώ στους δέκα δηλώνουν απογοητευμένοι για τα μέτρα αντιμετώπισης της ακρίβειας. 
Οκτώ στους δέκα, επίσης, δηλώνουν δυσαρεστημένοι για τα θέματα ασφάλειας, εγκληματικότητας, κράτους δικαίου. 
Ταυτόχρονα, η γενική δυσαρέσκεια είναι κυρίαρχη σε όλα σχεδόν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των μετρήσεων. 
Κερασάκι στην τούρτα τα χαμηλότερα ποσοστά δημοφιλίας που συγκεντρώνει ο Κυριάκος Μητσοτάκης μεταξύ των προέδρων της ΝΔ από το 1996 μέχρι σήμερα (Εβερτ, Καραμανλής, Σαμαράς, Μεϊμαράκης).

Κι όμως, παρά τις δυσμενείς για τον Μητσοτάκη μετρήσεις, η συζήτηση για τις επερχόμενες κάλπες φαίνεται να εξαντλείται στο ποιος θα είναι δεύτερος και πόσο μεγάλη διαφορά θα έχει από τον πρώτο, που θα είναι αδιαμφισβήτητα ο Κυριάκος. 

Δυστυχώς, ο μόνος που αναμετράται στα ίσα με τον πρωθυπουργό και ενίοτε τον ξεπερνάει είναι ο «Kανένας». 

Πολλοί θα ισχυριστούν ότι κανένας δεν έχασε από τον «Kανένα». 
Ίσως εδώ να βρίσκεται η απάντηση για το ελληνικό παράδοξο της κυριαρχίας Μητσοτάκη. Κυριαρχεί επειδή δεν έχει αντίπαλο. 
Ίσως όμως αυτό να αποτελεί βολική εξήγηση. Γιατί και του Σαμαρά και των υπολοίπων μέχρι να συντριβούν από τον Τσίπρα το 2015, στο μεσοδιάστημα, βασικός αντίπαλός τους ήταν ο «Kανένας».

Σε κάθε περίπτωση, η Ιστορία μάς έχει επίσης διδάξει ότι πανίσχυροι πρωθυπουργοί σύντομα απώλεσαν τη λαϊκή υποστήριξη όταν η δυσαρέσκεια κορυφώθηκε και εκφράστηκε ταυτόχρονα από τα μέσα ενημέρωσης. 
Ο Μητσοτάκης όσο έχει αντίπαλο τον «Kανένα» και συμμάχους τα ΜΜΕ θεωρεί ότι μάλλον δεν κινδυνεύει. 
Όσο όμως αυξάνεται η πίεση από την κοινωνία τόσο πιο δύσκολο θα είναι να παραμένει στο απυρόβλητο από τα ΜΜΕ. 
Η εξίσωση είναι δύσκολη, αλλά η ανατροπή δεν είναι απίθανη…

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Παρακολουθήστε τη ζωντανή κάλυψη του Al Jazeera για τον πόλεμο στη Γάζα. #GettingTheFacts #YourRightOurDuty . Για έκτακτες ειδοποιήσεις, ακολουθήστε @AJENews .

 

 Μείνετε ενημερωμένοι: Παρακολουθήστε το Al Jazeera English Live: 
@Al Jazeera English, εστιάζουμε σε άτομα και γεγονότα που επηρεάζουν τις ζωές των ανθρώπων. 
Φέρνουμε στο φως θέματα που συχνά δεν αναφέρονται, ακούγοντας όλες τις πλευρές της ιστορίας και δίνοντας μια «φωνή στους άφωνους». 
Προσεγγίζοντας περισσότερα από 270 εκατομμύρια νοικοκυριά σε περισσότερες από 140 χώρες σε όλο τον κόσμο, οι θεατές μας εμπιστεύονται το Al Jazeera English για να τους κρατήσει ενήμερους, εμπνευσμένους και ψυχαγωγικούς. 
Η αμερόληπτη, βασισμένη σε γεγονότα αναφορά μας κερδίζει τον παγκόσμιο έπαινο και τον σεβασμό. 
Είναι η μοναδική μας επωνυμία δημοσιογραφίας στην οποία βασίζεται ο κόσμος. Αναδιαμορφώνουμε τα παγκόσμια μέσα ενημέρωσης και εργαζόμαστε συνεχώς για να ενισχύσουμε τη φήμη μας ως ένα από τα πιο σεβαστά κανάλια ειδήσεων και επικαιρότητας στον κόσμο.

===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Σάββατο 13 Απριλίου 2024

Η Ελλάδα του Κώστα Μπαλάφα: «Στο πρόσωπο κάθε ανθρώπου είναι σκαμμένη η ζωή του» [Φώτο και VIDEO]


Κώστας Μπαλάφας (1920-2011)

«Εδώ είναι ένας λαός τρανταχτός που πέρασε διά πυρός και σιδήρου… Αυτόν το λαό φωτογραφίζω». Ο Κώστας Μπαλάφας διέσωσε με τον φακό του την εικόνα μιας Ελλάδας που χάνεται, αποτυπώνοντας με μοναδική τέχνη και ευαισθησία την ζωή, τα τοπία, τους αγώνες, τις συνήθειες και τον πολιτισμό της πατρίδας μας των κατοχικών και μεταπολεμικών χρόνων, μέσα από φωτογραφίες που θεωρούνται πλέον εμβληματικές για ολόκληρες γενιές και εθνική κληρονομιά του λαού μας. 

Ο λόγος του, ζεστός, ταπεινός και ανθρώπινος -όπως ακριβώς έζησε και δημιούργησε και ο ίδιος- συνοδεύει ξεχωριστά τα αριστουργήματα της απαράμιλλης τέχνης του που μας άφησε, ορισμένα από τα οποία προβάλλουμε σε τούτο το ελάχιστο αφιέρωμα, που αποτολμούμε στην μνήμη του, στην αυγή του νέου χρόνου.

Ο φωτογράφος της Ρωμιοσύνης:

Παρασκευή 12 Απριλίου 2024

Τραγωδία στα Τέμπη: Ανένδοτος Καρυστιανού κατά Αδειλίνη - «Σαν κυβερνητικός εκπρόσωπος, ντροπιαστική μέρα για τη δικαιοσύνη»


«Γιατί η κ. Αδειλίνη από την 17η θέση ιεραρχίας βρέθηκε πρώτη; Πληρούσε τα κριτήρια;» διερωτάται με νόημα η χαροκαμένη μάνα και πρόεδρος του Συλλόγου Τέμπη 2023


Χθες, λοιπόν, εγώ θεωρώ ότι
 ήταν ακόμα μια ντροπιαστική ημέρα για τη δικαιοσύνη και για την Ελλάδα», τόνισε η Μαρία Καρυστιανού, ασκώντας αμείλιτη κριτική στην εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Γεωργία Αδειλίνη για τις χθεσινές δηλώσεις της, στο φόρουμ των Δελφών, εξαπολύοντας παράλληλα βολές για τις προαγωγές της.

Η εισαγγελέας προκάλεσε σφοδρές αντιδράσεις από τους συγγενείς των θυμάτων με τις αναφορές της στο φόρουμ των Δελφών, όταν υπεραμύνθηκε των χειρισμών της στην υπόθεση.

Συγκεκριμένα είπε: «Διαψεύδω κατηγορηματικά ότι αντί να διαβεβαιώσω οποιανδήποτε συγγενή προσέφυγε σε εμένα σε ότι θα κάνουμε ό,τι απαιτεί η δικαιοσύνη, τον παρέπεμψα να βρει παρηγοριά στην εκκλησία. 
Διαψεύδω κατηγορηματικά ότι συμπεριφέρθηκα με αυτόν τον κυνισμό που μου αποδίδεται».

«11 μήνες μετά δόθηκε εντολή απ’ την κ. Αδειλίνη να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας και να τα δει με σεβασμό. Λίγο αργά δεν ήταν;»

Εν συνεχεία, αρνούμενη να συνεχίσει να δώσει συνέχεια στα όσα μεταφέρονται για τον διάλογο μεταξύ συγγενών και εισαγγελέως, η πρόεδρος του Συλλόγου «Τέμπη 2023» τόνισε ότι «πρωτίστως θα περίμενε από την ανεξάρτητη δικαιοσύνη, να αποφύγει τέτοιους σχολιασμούς, για τα όσα λέγονται στο γραφείο της και να απαντήσει γιατί μετά από τόσους μήνες είμαστε υποχρεωμένοι να ψάχνουμε ακόμη για υπολείμματα των νεκρών παιδιών μας ή εκρηκτική ύλη σε παρακείμενα χωράφια».

«Χθες, λοιπόν, εγώ θεωρώ ότι ήταν ακόμα μια ντροπιαστική ημέρα για τη δικαιοσύνη και για την Ελλάδα. Να απαντήσω επίσης σχετικά με αυτό που είπε ότι έδωσε εντολή στην εισαγγελέα Λαρίσης να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας, να της θυμίσω ότι αυτό έγινε τον 11ο μήνα και μέχρι τον 11ο μήνα -μέχρι δηλαδή να ακουστεί η άποψη της Ευρωπαίας εισαγγελέως- τα δικά μας τα αιτήματα παρέμεναν στην τύχη τους. Τίποτα δεν γινόταν. Και ξαφνικά 11 μήνες μετά δόθηκε εντολή απ’ την κ. Αδειλίνη να ικανοποιηθούν τα αιτήματά μας και να τα δει με σεβασμό. Λίγο αργά δεν ήταν;» τόνισε χαρακτηριστικά.

«Θα μας ενδιέφερε από την κ. Αδειλίνη, αντί να ακούσουμε τα σχόλια για αυτά που ειπώθηκαν που είναι πολύ εύκολο να αποδειχθούν, να ακούσουμε την άποψή της για την κίνηση της κα Κεχαγιά, της πρώην εισαγγελέως Λάρισας, η οποία αρχειοθέτησε τη μήνυσή μας για τον κ. Τριαντόπουλο. Και εκεί είναι η ουσία του θέματος για εμάς» είπε η κ. Καρυστιανού.

«Δεν σκόνταψαν στο όνομα Τριαντόπουλος; Δεν έχουν δει το δημόσιο βίντεο όπου ο κ. Τριαντόπουλος ομολογεί ότι με εντολή πρωθυπουργού έκανε τις παρεμβάσεις στον χώρο; . . .