Πέμπτη 12 Μαΐου 2022

Σαν σήμερα γεννήθηκε ο “δάσκαλος των δασκάλων”, ο Richard Feynman


Ο Richard Feynman γεννήθηκε σε ένα προάστιο της Νέας Υόρκης στις 11 Μαΐου του 1918. Μεγάλωσε στο Μανχάταν. Οικονομικά η οικογένειά του δεν ήταν ούτε πλούσια ούτε φτωχή. Υπήρχε άνεση, αλλά δεν ήταν πλούσιοι. Με την βοήθεια του πατέρα του -που δεν είχε ιδιαίτερη μόρφωση, αλλά ήταν φιλοπερίεργος και ζωντανός άνθρωπος- συνειδητοποίη­σε πως η επιστήμη δεν είναι απομνημόνευση, αλλά αναζήτηση βασικών αρχών.

«Έμαθα», γράφει ο ίδιος, «ότι αν γνωρίζεις το όνομα ενός πουλιού σε όλες τις γλώσσες, δεν γνωρίζεις τίποτε, απολύτως τίποτε, για το ίδιο το πουλί».

Ως νεαρός είχε την ευκαιρία να μάθει να δουλεύει εργαστηριακά. Όταν ήταν περίπου 10 χρονών, ξεκίνησε να αγοράζει παλαιά ραδιόφωνα με σκοπό να τα χρησιμοποιήσει στο “προσωπικό του εργαστήριο”, μια συλλογή από ηλεκτρικά “gadgets” και κομμάτια ηλεκτρονικών. Στην ηλικία όμως των 12, ήταν ήδη σε θέση να φτιάχνει τα ραδιόφωνα της γειτονιάς του.

Ήταν καλός στα περισσότερα επιστημονικά πράγματα, δηλαδή, σε θέματα που άπτονται με τη λέξη “επιστήμη”: αστρονομία, φυσική, χημεία, βιολογία, γεωλογία, κ.λπ.. Ήταν επίσης εξαιρετικά ταλαντούχος στα μαθηματικά, ακόμη και σε σημείο να διδαχθεί ουσιαστικά πολλά μαθηματικά, που θα τα χρησιμοποιούσε αργότερα σε μια καθημερινή βάση. Από 15 χρονών μπορούσε να λύνει διαφορικές εξισώσεις και ολοκληρώματα.

Ο Feynmann εργαζόταν χωρίς πίεση για να φτιάξει κάτι. Αυτό ήταν ένα θέμα που συνεχώς ανακαλύπτεται περιοδικά κατά τη διάρκεια της ζωής του. Οι ανταμοιβές για τις εργασίες του ήταν αποκλειστικά δικές του. Ήταν ο κριτής της αξίας του. Ήταν ένα ελεύθερο άτομο.

Όπως είναι σύνηθες για τα προικισμένα μυαλά στις Ηνωμένες Πο­λιτείες, ο...

Τα διαφορετικά πρόσωπα του «Επιστημονικού Λαϊκισμού»

Eχουμε όλοι τεράστια ευθύνη στο να σταθούμε θαρραλέα απέναντι στο φαινόμενο του «επιστημονικού λαϊκισμού», ιδιαίτερα σε εποχές μεγάλων κρίσεων, όπως η σημερινή!
Ο πρώτος τομέας σε τζίρο παγκοσμίως αφορά το εν ζωή μέλλον μας, την «τύχη» δηλαδή: Αστρολογία, Αριθμολογία, Μαντεία
Ο πρώτος τομέας σε τζίρο παγκοσμίως αφορά το εν ζωή μέλλον μας, την «τύχη» δηλαδή: Αστρολογία, Αριθμολογία, Μαντεία
PHOKIN VIA GETTY IMAGES

«Αν η Ηθική αντιπροσωπεύει το πώς θα θέλαμε να είναι ο κόσμος, η επιστήμη της οικονομίας αντιπροσωπεύει το πώς είναι στην πραγματικότητα», γράφουν στο ευρηματικό βιβλίο τους «FREAKONOMICS» οι S. Levitt και S. Dubner. Το πρόβλημα όμως, έγκειται στο πώς αντιλαμβάνονται την Ηθική αρκετοί επιστήμονες που ασχολούνται ή επηρεάζουν την Οικονομία και όχι μόνο…

Αν δούμε από μια διαφορετική οπτική την πραγματικότητα με τα μάτια της οικονομίας, θα μας ξαφνιάσει ίσως το γεγονός ότι, σύμφωνα με αρκετές σχετικές στατιστικές, οι πέντε μεγαλύτεροι τομείς της Παγκόσμιας Οικονομίας σε τζίρο, δεν αφορούν μετρήσιμους επιχειρηματικούς κλάδους, όπως π.χ. Ενέργεια, Εμπόριο, Βιομηχανία, Τουρισμός, Αγροτικός τομέας, Χρηματοπιστωτικό Σύστημα κλπ. Αφορούν κλάδους που καλύπτουν «πρωτογενείς» βασικές υπαρξιακές ανθρώπινες ανάγκες.

Ο πρώτος τομέας σε τζίρο παγκοσμίως αφορά το εν ζωή μέλλον μας, την «τύχη» δηλαδή: Αστρολογία, Αριθμολογία, Μαντεία, το φλιτζάνι του καφέ κλπ.

Ο δεύτερος αφορά το απώτερο μέλλον μας, την μετά θάνατον ζωή, δηλαδή: τις πάσης φύσεως θρησκείες και μεταφυσικούς ορίζοντες.

Ο τρίτος αφορά την «πρόκληση» της τύχης, τον επονομαζόμενο «τζόγο»: καζίνο, χαρτοπαιξία, στοιχήματα, ιπποδρομίες κλπ.

Ο τέταρτος αφορά την αναπαραγωγική υπαρξιακή μας ανάγκη, το σεξ: πορνεία, ερωτική βιομηχανία, πορνογραφία κλπ.

Ο πέμπτος, τέλος, αφορά την ανθρώπινη ευχαρίστηση από τα πάσης φύσεως θεάματα: κινηματογράφος, θέατρο, μουσική, χορός, show business, ιπποδρομίες, αθλητισμός κλπ.

Μη Ορθολογική Λήψη Αποφάσεων...

ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ live streaming || ΤΕΤΑΡΤΗ 11 ΜΑΪΟΥ 2022

 

 =====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Όταν ο Πόλεμος συνάντησε την Ειρήνη


Δεν το κρύβω, όλοι το ξέρουν: αγαπώ το Κακό. Τρελαίνομαι να βλέπω τους άλλους να υποφέρουν, να πονούν, να καταστρέφονται. Ζω για ν’ αντικρίζω τόπους ρημαγμένους. Σπίτια έρημα. Παιδιά με δάκρυα στα μάτια. Ανθρώπους με τον φόβο και την απόγνωση ζωγραφισμένα στα πρόσωπά τους.

Η όψη μου είναι άγρια. Είμαι πανύψηλος, γυμνασμένος, γεμάτος αυτοπεποίθηση. Στο πέρασμά μου σαρώνω τα πάντα. Μονίμως ντυμένος με ρούχα στρατιωτικά. Σπάνια βγάζω τις αρβύλες μου. Το κράνος δεν λείπει ποτέ απ’ το κεφάλι μου. Μαλλιά κοντοκουρεμένα. Φρύδια πυκνά. Μάτια μαύρα, σαν κάρβουνα. Χαμογελώ μόνο όταν πετυχαίνω τους στόχους μου. Όταν κατορθώνω να σπείρω τον πανικό, τον τρόμο, τη φρίκη. Μόνιμος σύντροφος και συνοδός ο πιστός λύκος μου.

Κάποιος που να μην το γνωρίζει, δεν υπάρχει: εκείνη λατρεύει το Καλό. Στο πέρασμά της τα δέντρα πρασινίζουν, τα λουλούδια ανθίζουν, η φύση ξαναγεννιέται. Πόλεις και χωριά ζωντανεύουν και πάλι. Τα σπίτια γεμίζουν με γέλια. Τα παιδιά παίζουν ξέγνοιαστα στις γειτονιές. Οι ψυχές γαληνεύουν. Η αισιοδοξία επιστρέφει.

Η όψη της είναι αγγελική. Λεπτεπίλεπτη, ήρεμη, σίγουρη για τον εαυτό της. Απ’ όπου περνάει, αφήνει πίσω της μια αύρα ελπίδας. Μονίμως ντυμένη στα λευκά. Τα μαλλιά της μακριά και κατάξανθα, σαν χρυσάφι. Τα μάτια γαλάζια, όπως η θάλασσα. Απ’ τα κερασένια χείλη της δεν φεύγει ποτέ το χαμόγελο. Όταν περπατάει με τα λεπτά της σανδάλια, είναι σαν μην πατάει στη γη. Μόνιμος σύντροφος και συνοδός το πιστό περιστέρι της.

Δεν θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη φορά που συναντηθήκαμε. Προετοιμαζόμουν μήνες γι’ αυτή τη νίκη. Όταν τελείωσαν όλα, την αναζήτησα. Είχα μεγάλη...

Έτσι θα καταστραφεί η Ελλάδα και η Κύπρος | ΖΟΟΜ (10-5-2022)

Σάββας Καλεντερίδης: Έτσι θα καταστραφεί η Ελλάδα και η Κύπρος

Τα θέματα της παραίτησης του επικεφαλής της Frontex Φαμπρίς Λεγκέρι μετά από έρευνα της Olaf, της ευρωπαϊκής υπηρεσίας καταπολέμησης της απάτης, τους εορτασμούς στην Κύπρο για 70 χρόνια από την ενθρόνιση της Βασίλισσας Ελισσάβετ, τις πιέσεις των ΗΠΑ στην Ελλάδα για αποστολή ρωσικών αντιαεροπορικών συστημάτων στην Ουκρανία και την τηλεδιάσκεψη του σχήματος 3+1 έθιξε στην εκπομπή ZOOM ο Σάββας Καλεντερίδης.

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Mother 1926 («Η Μάνα» του Μαξίμ Γκόρκι. ελληνικοί υπότιτλοι)

Βασισμένη στην ομώνυμη νουβέλα του Σοβιετικού συγγραφέα, Maxim Gorky. 

«Η Μάνα» που γράφτηκε το 1906, απεικονίζεται για πρώτη φορά στη λογοτεχνία ο αγώνας του επαναστατημένου προλεταριάτου να σπάσει τα δεσμά της σκλαβιάς του και κάτω από την καθοδήγηση του κόμματος της εργατικής τάξης να προχωρήσει στην οικοδόμηση της νέας σοσιαλιστικής κοινωνίας και τη γέννηση του νέου ανθρώπου μέσα σε αυτόν τον αγώνα. 

Με τη μοναδική γραφή του Γκόρκι δίνεται ο αγώνας των κομμουνιστών σε όλες του τις πτυχές: 

Στη δράση στις μάζες των εργοστασίων, στον αγώνα για τη μαρξιστική μόρφωση, στη σύγκρουση με τους μηχανισμούς του τσαρικού κράτους.

 
«Τα παιδιά μας, τα πολυτιμότερα κομμάτια της καρδιάς μας
δίνουν τη λευτεριά και τη ζωή τους,
χάνονται χωρίς λύπηση για τα νιάτα τους,
 τι θες, λοιπόν, να κάνω εγώ, η μάνα ;»
Μ.ΓΚ.



Τι να πρωτοπεί κανείς γι’ αυτό το αριστουργηματικό βιβλίο του Μαξίμ Γκόρκι; Για τον ύμνο των εργατών όλου του κόσμου. Για τον ύμνο της Μάνας, της οποίας η αγάπη δεν γνωρίζει όρια και σύνορα.

Μπορεί να γράφτηκε το 1906, το κείμενο όμως κατόρθωσε να παραμείνει διαχρονικό και, με τον απλό και καθάριο λόγο του, να προκαλεί ρίγη συγκίνησης στον αναγνώστη ακόμη και σήμερα.

«Το βιβλίο παρουσιάζει την πορεία της εργατικής τάξης από τη βουβή δυσαρέσκεια για τη ζωή της ως τη διαμαρτυρία, από την ακαθόριστη, την αυθόρμητη αγανάκτηση ως τη συνειδητή πολιτική πάλη, με ηγέτη το μπολσεβίκικο κόμμα.

Το πρώτο μέρος δημοσιεύτηκε στα 1906, αλλά κατασχέθηκαν τα περιοδικά που το είχαν δημοσιεύσει, ενώ το νομαρχιακό δικαστήριο της Πετρούπολης έδωσε στις εφημερίδες την παρακάτω ανακοίνωση: «…καταζητείται ο ελαιοχρωματιστής Αλεξέι Μαξίμοβιτς Πεσκόφ (Μαξίμ Γκόρκι)…». Ο Γκόρκι ζούσε τότε στην Ιταλία κι ο τόπος διαμονής του ήταν γνωστός στις τσαρικές αρχές, που όμως ήθελαν να κρατήσουν όλες τις γραφειοκρατικές διατυπώσεις για τον καταζητούμενο «ελαιοχρωματιστή». Κατηγορούσαν τον Γκόρκι για τη συγγραφή και τη δημοσίευση έργου που «…καλλιεργούσε την εχθρότητα των εργατών κατά των εύπορων τάξεων του πληθυσμού και ωθούσε σε εξέγερση…»

Το δεύτερο μέρος του βιβλίου δημοσιεύτηκε με μεγάλες χειρουργικές επεμβάσεις της τσαρικής λογοκρισίας. Ολόκληρο το μυθιστόρημα δημοσιεύτηκε για πρώτη φορά στη Ρωσία το 1917».

Είναι σαφώς επηρεασμένο από πραγματικά γεγονότα και πρόσωπα υπαρκτά. Η ηρωίδα του Γκόρκι και ο γιός της θυμίζουν πολύ «τους πρωτεργάτες της διαδήλωσης στο Σόρμοβο: την Α. Κ. Ζαλόμοβα και τον Π. Α. Ζαλόμοφ».

Ποια είναι όμως η Μάνα;

Τετάρτη 11 Μαΐου 2022

Πέθανε ο Κώστας Γκουσγκούνης σε ηλικία 92 ετών - Κώστας Γκουσγκούνης: «Ευτυχώς που πέρναγα» - Οι θρυλικές ατάκες του

Ποιος ήταν ο Κώστας Γκουσγκούνης - Η επιθυμία για την ταφή του


Κώστας Γκουσγκούνης: Πέθανε στα 92 του χρόνια από ανακοπή καρδιάς ο ηθοποιός και πρωταγωνιστής ερωτικών ταινιών.
O Κώστας Γκουσγκούνης πέθανε σε ηλικία 92 ετών από ανακοπή καρδιάς την Παρασκευή (6/5), όπως έκανε γνωστό ο φίλος του Δημήτρης Λουκάκης. 


Ο Κώστας Γκουσγκούνης νοσηλευόταν στο Θριάσιο Νοσοκομείο. Στο πλευρό του ήταν η οικογένειά του. Ο ίδιος είχε εκμυστηρευτεί στον καλό του φίλο, Δημήτρη Λουκάκη, την επιθυμία του να ταφεί στο κοιμητήριο της Αρτέμιδας. 

Κώστας Γκουσγκούνης: Η επιθυμία του να ταφεί στην Αρτέμιδα 

«Ο Κωστής έφυγε την Παρασκευή (6/5) στο Θριάσειο νοσοκομείο από ανακοπή καρδιάς. Με το χαμόγελο στα χείλη δυνατός. Ήταν εκεί μερικές ημέρες καταβεβλημένος. Δίπλα του ήταν η κόρη του Χαρούλα, ο γαμπρός του Αργύρης και τα εγγόνια Δημήτρης και Κώστας.

Λίγο πριν σβήσει λέει στον αγαπημένο του Δημητράκη: Αυτό είναι το κουστούμι που θα φορέσω. Θέλω να με πάτε στη Λούτσα στο κοιμητήριο Αρτέμιδας και θέλω το γραφείο κηδειών του φίλου μου στη λεωφόρο Μεσογείων. Μη στεναχωριέστε καλή αντάμωση», γράφει σε ανάρτησή του στο Facebook, ο Δημήτρης Λουκάκης. 


Κώστας Γκουσγκούνης: Ποιος ήταν 
- Η πρώτη του δουλειά και η πορεία στις ερωτικές ταινίες

Παρασκευή 6 Μαΐου 2022

Το Pegasus, οι παρακολουθήσεις και η αμηχανία της ΕΕ


Ποιος παρακολουθούσε ποιον στην ΕΕ με το λογισμικό Pegasus; Η Κομισιόν υπόσχεται να κάνει ό,τι μπορεί για να διαλευκάνει την υπόθεση, δηλαδή ...όχι και πολλά πράγματα.

Πολιτικοί, δημοσιογράφοι, ακτιβιστές, δικηγόροι σε όλον τον κόσμο έπεσαν θύματα παρακολούθησης με το λογισμικό Pegasus του ισραηλινού ομίλου NSO, όπως αποκάλυψε το καλοκαίρι του 2021 διεθνής ερευνητική κοινοπραξία δημοσιογράφων. Έκτοτε πληθαίνουν τα σενάρια για το ποιος παρακολουθείται. Η γαλλική εφημερίδα Le Monde υποστηρίζει ότι στις επίμαχες λίστες με τα άτομα υπό παρακολούθηση βρίσκονται τα ονόματα του γάλλου προέδρου Εμανουέλ Μακρόν και του επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Σαρλ Μισέλ. Η Διεθνής Αμνηστία καταγγέλλει ότι ο Σαουδάραβας δημοσιογράφος Κασόγκι έπεσε θύμα παρακολούθησης πριν δολοφονηθεί στην Τουρκία. Προ ημερών ο ισπανός υπουργός Προεδρίας παραδέχθηκε ότι βρέθηκε λογισμικό παρακολούθησης στο κινητό τηλέφωνο του πρωθυπουργού, ενώ η εφημερίδα El País και άλλα ΜΜΕ ανέφεραν ότι και οι ισπανικές μυστικές υπηρεσίες χρησιμοποίησαν το Pegasus για να παρακολουθούν καταλανούς πολιτικούς και δημοσιογράφους. «Catalangate» αποκαλείται στην Καταλωνία η όλη υπόθεση.

Ο ισπανός πρωθυπουργός με το κινητό του

Και το κινητό του ισπανού πρωθυπουργού υπό παρακολούθηση;

Σε μία προσπάθεια να δώσει απαντήσεις το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει συστήσει εξεταστική επιτροπή για την υπόθεση. Το πόρισμα αναμένεται μέχρι τον Απρίλιο του 2022. Εκτενής συζήτηση έγινε όμως και την Τετάρτη στην Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου στο Στρασβούργο. Για πρώτη φορά η κοινή γνώμη είχε την ευκαιρία να μάθει περισσότερα για τις εικασίες περί παρακολουθήσεων. «Η υπόθεση μας δείχνει ότι όλοι μπορούμε να γίνουμε θύματα των υποκλοπών, ήδη υπάρχουν ενδείξεις για παρακολουθήσεις σε Επιτρόπους, σε ευρωβουλευτές, σε υπαλλήλους των θεσμικών οργάνων», αναφέρει χαρακτηριστικά ο αυστριακός σοσιαλδημοκράτης Χάινες Χάιντε. Πολλά τα ερωτήματα:

Αιτιολογώντας τον πόλεμο μεταξύ Αμερικής/Δύσης και Ρωσίας/Ανατολής

(Σύντομη πραγματεία για την έννοια, την καταγωγή και τη φύση της ατομικής ιδιοκτησίας)[1]

 

Γράφει ο Κώστας Λάμπος

claslessdemocracy@gmail.com,

  

Ο πρώτος που περιέφραξε ένα κομμάτι γης και είπε μέσα του «αυτό είναι δικό μου» και βρήκε ανθρώπους αρκετά αφελείς ώστε να τον πιστέψουν, υπήρξε ο πραγματικός ιδρυτής της κοινωνίας των πολιτών. Από πόσα εγκλήματα πολέμους, φόνους, από πόσες αθλιότητες και αίσχη θα είχε απαλλάξει το ανθρώπινο γένος εκείνος που ξεριζώνοντας τους πασσάλους ή σκεπάζοντας το χαντάκι θα φώναζε στους συνανθρώπους του: «Μην ακούτε αυτόν τον αγύρτη. Χαθήκατε, αν ξεχάσετε πως οι καρποί ανήκουν σε όλους και η γη δεν ανήκει σε κανέναν.

Ζαν-Ζακ Ρουσσώ[2]

 

Είναι προφανές πως στην Ουκρανία συγκρούονται άμεσα και έμμεσα οι Ενωμένες Πολιτείες Αμερικής με την Ρωσία και κατ’ επέκταση η Δύση και το ΝΑΤΟ με την Ανατολή όπου η κάθε μια  διεκδικεί την πρωτοκαθεδρία, με θύματα την ουκρανική κοινωνία, την Ευρώπη και την ανθρωπότητα. Εκείνο που δεν είναι προφανές, είναι η βασική αιτία αυτής της σύγκρουσης. Η ιδεαλιστική φιλοσοφία βολεύεται με το να θεωρεί ως αιτία των ανταγωνισμών, των συγκρούσεων και των πολέμων, την τάχα ‘άπληστη και εκ του ‘θεού δημιουργού’ ατελή ανθρώπινη φύση’, παραγνωρίζοντας τους συστημικούς, ιστορικούς, κοινωνικούς, οικονομικούς και πολιτισμικούς όρους διαμόρφωσή της. Η φυσική και υλιστική αποκαλούμενη φιλοσοφία αποκαλύπτει πως η ανθρώπινη φύση δεν είναι υπεριστορική, αλλά διαμορφώνεται στον χώρο και στον χρόνο, ανάλογα με τη σχέση της εκάστοτε κοινωνίας με τα μέσα παραγωγής και τον τρόπο κατανομής του κοινωνικά παραγόμενου πλούτου. Με αυτή την έννοια η βασική αιτία όλων των ανταγωνισμών σε επιχειρηματικό επίπεδο, των συγκρούσεων μεταξύ κοινωνικών τάξεων και των πολέμων μεταξύ των κρατών είναι η κοινωνική ανισότητα, η οποία πηγάζει από την ατομική ιδιοκτησία πάνω στα μέσα παραγωγής και την συνεπαγόμενη ακραία ανισοκατανομή του κοινωνικά παραγόμενου πλούτου. Είναι η αχόρταγη ατομική ιδιοκτησία που μετατρέπει τα υποκείμενά της σε αντικείμενά της, τους φορείς της σε μισάνθρωπα και αντικοινωνικά όντα που για την επιβίωσή τους θεωρούν αναγκαία την καταστροφή όλων των ανταγωνιστών τους και την αποκλειστική επικράτησή τους πάνω στην κοινωνία και στην ανθρωπότητα. Όλη αυτή η νοσηρότητα κρύφτηκε και συνεχίζει δυστυχώς ακόμα και στον 21ο αιώνα να κρύβεται πίσω από ‘θεούς’ και θρησκείες, ‘αυθεντίες’ και ιδεολογίες, δόγματα και φτηνές φιλοσοφίες που επέβαλαν με την άμεση και έμμεση βία την ατομική ιδιοκτησία ως αξία υπέρτερη ακόμα και της ίδια της ανθρώπινης ζωής, της ειρήνης και της ελευθερίας.

*

Ψάχνοντας κανείς για έναν ορισμό της ατομικής ιδιοκτησίας, ανακαλύπτει ένα πλήθος διαφορετικών μεταξύ τους ορισμών, από τη σύνθεση των οποίων θα ορίζαμε ότι: ατομική

Παρασκευή 22 Απριλίου 2022

Γάκης: Τρεις φορές περισσότερες οι επιπλοκές στις γυναίκες μετά τον εμβολιασμό


Την άποψη ότι «οι επιπλοκές στις γυναίκες μετά τον εμβολιασμό κατά της Covid-19 είναι τρείς φορές περισσότερες», εξέφρασε ο γνωστός γιατρός Δημήτρης Γάκης, πρώην διοικητής του νοσοκομείου ΑΧΕΠΑ, μιλώντας στην εκπομπή «Review» του Ζοugla.gr.

Παράλληλα αναφέρθηκε και στα περιστατικά οξείας ηπατίτιδας σε παιδιά, φαινόμενο το οποίο έχει ανησυχήσει την επιστημονική κοινότητα τον τελευταίο μήνα, τονίζοντας πως «το lockdown και τα μέτρα δεν άφησαν τα παιδιά να δομήσουν σωστή ανοσία απέναντι στους ιούς». Κατά τη διάρκεια της συζήτησης εξηγεί και τα συμπτώματα που προκαλεί ο συγκεκριμένος ιός αλλά και το τι θα πρέπει να προσέξουν οι γονείς.

Μεταξύ άλλων, ο γνωστός γιατρός τάσσεται στο πλευρό των υγειονομικών σε αναστολή υποστηρίζοντας πως «η αντιμετώπιση των συγκεκριμένων ανθρώπων που δεν εμβολιάστηκαν είναι εμμονική από την πλευρά της Πολιτείας».

 «Στην Ελλάδα η πολιτική δεν έχει καμία σχέση με την προστασία του πληθυσμού, στόχος είναι η επιβολή και η κατάργηση συνταγματικών ελευθεριών», επισημαίνει.

Δείτε όλα όσα είπε στο «Review»:

Δείτε επίσης:

Τετάρτη 20 Απριλίου 2022

«Εμείς σε ποια πλευρά της Ιστορίας θα σταθούμε; Είναι ένας πόλεμος των ΗΠΑ και σύσσωμου του ΝΑΤΟ, εναντίον της Ρωσίας...»


Ειπώθηκε πλέον και ανοιχτά!

Λαβρώφ: "Η Ρωσική Ειδική Επιχείρηση έχει σχεδιαστεί, για να τερματίσει την... πορεία κυριαρχίας των ΗΠΑ στον κόσμο."

 Αν και de facto και χωρίς δηλώσεις ήταν ξεκάθαρο ότι η έκβαση της επιχείρησης στην Ουκρανία (όσο καιρό κι αν διαρκούσε) θα καθόριζε τα περιγράμματα της μελλοντικής παγκόσμιας τάξης. 

Μόλις τώρα ανακοινώθηκε και ανοιχτά.
Μπορούμε να πούμε ότι η "Αρκούδα" έχει αναλάβει αυξημένες υποχρεώσεις, απέναντι σ΄ολόκληρο τον κόσμο - ο εκφρασμένος στόχος δείχνει ξεκάθαρα ότι η σύγκρουση στην Ουκρανία σημαίνει κάτι περισσότερο από τοπικά καθήκοντα στην ουκρανική κατεύθυνση. 

Και η ίδια η εκστρατεία στην Ουκρανία, φυσικά, δεν είναι ένας "πόλεμος μεταξύ Ουκρανίας και Ρωσίας", είναι ένας πόλεμος των ΗΠΑ και σύσσωμου του ΝΑΤΟ, εναντίον της Ρωσίας, με απώτερο στρατηγικό στόχο των Ηνωμένων Πολιτειών να νικήσουν τη Ρωσία και να υποστηρίξουν την καταρρέουσα παγκόσμια ηγεμονία τους.

Η Ρωσία επιδιώκει να νικήσει τις αμερικανικές μαριονέτες στην Ουκρανία και έτσι να επισπεύσει την καταστροφή της αμερικανικής ηγεμονίας.
Αυτή είναι η ουσία αυτού που συμβαίνει.

Εμείς σε ποια πλευρά της Ιστορίας θα σταθούμε;;

===================== 
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

"Γυμνός" ο Νατοϊκός αριστερός Νόαμ Τσόμσκι!


Σχολιάζει ο Νίκος Κλειτσίκας

«Κάποιος να ενημερώσει τον Τσόμσκι ότι οι Αντάρτες του Ιταλικού ΕΑΜ
τις σβάστικες και τους χιτλερικούς σταυρούς... τους πολέμησαν.
Δεν τα έβαζαν στο...

στήθος τους.
Και να μιλήσει για τη χώρα του που εξοπλίζει και χρηματοδοτεί τους ΝΑΖΙ.
Πως κατάντησε...»
Francesca Qibla, 20 Απρίλη 2022

Καταπέλτης η Francesca Qibla, που αποδεικνύει ότι η Νατοϊκή αριστερά πήρε το όπλο της για να υπερασπιστεί το Ναζισμό!

Αφορμή το βιβλίο του "αριστερού" Νόαμ Τσόμσκι, με τίτλο «Γιατί η Ουκρανία» ("Perché l’Ucraina") που κυκλοφορεί αύριο σε πρώτη παγκόσμια παρουσίαση-έκδοση από τον ιταλικό εκδοτικό οίκο Ponte alle Grazie. και η σημερινή συνέντευξη του Τσόμσκι στην "Corriere della Sera" με τίτλο Νόαμ Τσόμσκι: «Στην Ουκρανία οι αντιστασιακοί τόσο ηρωικοί όσο οι παρτιζάνοι» (Noam Chomsky: «In Ucraina i resistenti eroici come i partigiani»).

Διαβάζουμε την παρουσίαση του βιβλίου, που εκδόθηκε από την Ponte alle Grazie ως παγκόσμια πρεμιέρα... πως ο "Noam Chomsky σκιαγραφεί τα αίτια της ρωσικής εισβολής, ξεκινώντας από μια θεμελιώδη υπόθεση":
«Η εισβολή στην Ουκρανία είναι ένα σοβαρό έγκλημα πολέμου. Συνιστάται πάντα να αναζητάτε εξηγήσεις, αλλά δεν υπάρχουν δικαιολογίες ή ελαφρυντικοί παράγοντες».

Μας λέει στη σημερινή "Corriere della Sera" ο εκπρόσωπος της Αμερικάνικης Νατοϊκής αριστεράς με το προσωπείο του "προβληματισμένου φιλόσοφου" σε διατεταγμένη υπηρεσία, με αμπελοφιλοσοφίες και για να προωθήσει τις πωλήσεις των "προοδευτικών" απόψεων του στο βιβλίο του:

«Φυσικά υπάρχουν πολλές διαφορές ανάμεσα στην ιταλική Αντίσταση και την ουκρανική αντίσταση που οδηγεί ο στρατός εναντίον της ρωσικής επίθεσης.
Η σημαντική ομοιότητα συνίσταται στο ότι κι οι δύο είναι ηρωικές και πλήρως δικαιολογημένες
».

Και μεταξύ άλλων ο "φιλόσοφος" μας δίνει το πορτρέτο του του "ηγέτη" της "αντίστασης" ο γραφικός Τσόμσκι κι αριστερός μόνον για την ευρωπαϊκή Νατοϊκή αριστερά «Ο Ζελένσκι έδειξε μεγάλο θάρρος και ακεραιότητα οδηγώντας την Ουκρανία στην υπεράσπιση από τη δολοφονική επίθεση».

Έτσι... όταν τα λέει κι ο τρανός Νόαμ Τσόμσκι... "δικαίως": «Η σκύλα του ναζισμού σε οργασμό... γέννησε μέσα στην "ελληνική" βουλή!»

Η "απάντησητης φίλης Francesca Qibla, συνοδεύεται κι από σχετικές φωτογραφίες των ινδαλμάτων του Νατοϊκού αριστερού Νόαμ Τσόμσκι:

Τρίτη 19 Απριλίου 2022

Το αίνιγμα του Nου και της Συνείδησης

Σχετικό: 

Ο εγκέφαλός μας σκέφτεται σε 11 διαστάσεις (βίντεο)


Από τότε που ο λεγόμενος Δυτικός κόσμος βγήκε από το σκοταδισμό του Μεσαίωνα πίστεψε ξανά στη δύναμη της λογικής αφήνοντας πίσω του τα μαύρα πέπλα της άγνοιας και της δεισιδαιμονίας. 

Ο αναγεννησιακός άνθρωπος ξεκίνησε μία προσπάθεια να ερμηνεύσει τον κόσμο γύρω του. Με τη δύναμη του νου και τη χρήση του πειράματος στήθηκε το οικοδόμημα της σύγχρονης επιστήμης, που άπλωσε τα ενδιαφέροντά της από το άπειρα μεγάλο (μακρόκοσμο) ως το άπειρα μικρό (μικρόκοσμος). 

Σταδιακά η επιστήμη παρουσίασε ένα μηχανιστικό μοντέλο λειτουργίας της φύσης, όπου τα πάντα εξηγούνταν με αιτιοκρατικό τρόπο και περιγράφονταν με μαθηματικά μοντέλα. Το «παράδοξο» έχασε έδαφος.

Η έρευνα στράφηκε φυσικά και στον ίδιο τον άνθρωπο, την ανατομία του, την αιτία και τη θεραπεία των ασθενειών αλλά και στον ψυχολογικό του κόσμο. 

Και εδώ επικράτησε το μηχανιστικό μοντέλο κι έτσι σήμερα κάθε φαινόμενο -σωματικό ή ψυχολογικό- τείνει να εξηγηθεί με μια σειρά χημικών αντιδράσεων, καθώς η βιοχημεία έχει προχωρήσει ακόμα και στα βάθη του εγκεφάλου. Ο άνθρωπος έχει θεωρηθεί ένα τέλειο «βιο-ρομπότ».

Για τη σύγχρονη ιατρική το ανθρώπινο σώμα αποτελεί ένα χημικό εργαστήριο, όπου η παραγωγή και έκκριση ουσιών καθορίζει την υγεία μας -σωματική και ψυχική- ακόμα και τη συμπεριφορά μας. 

Συναισθήματα, σκέψεις, αντιδράσεις, επιθυμίες φαίνονται να έχουν ως βάση τον ανθρώπινο εγκέφαλο, ένα τρομερά περίπλοκο και θαυμαστό όργανο που τείνει να ταυτιστεί με την έδρα της προσωπικότητάς μας, αυτού που ΕΙΜΑΣΤΕ!

Τα πράγματα θα ήταν έτσι «απλά», αν η ίδια η φύση δεν μας έβαζε προκλήσεις. Μια τέτοια πρόκληση είναι αυτή του ανθρώπινου νου και της έννοιας της συνείδησης. . .

Τζορντάνο Μπρούνο: Ένας μάρτυρας της φιλοσοφίας και της επιστήμης - GIORDANO BRUNO:THE MARTYRDOM-ΤΖΙΟΡΝΤΑΝΟ ΒΡΟΥΝΟ


Σημείωση: Ενδεικτικά: τα έργα του Τζορντάνο Μπρούνο διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: 

α) Διάλογοι στα ιταλικά σχετικά με τη φιλοσοφία της Φύσης, όπως “Ο δείπνος της Σαρακοστής”, “Για την Αιτία, την Αρχή και το Εν”, “Για το άπειρο, το σύμπαν και τους κόσμους”, 

β) Διάλογοι στα ιταλικά σχετικά με ένα ηθικό θέμα, όπως “Η εκδίωξη του θριαμβεύοντος κτήνους”, “Το τέχνασμα του Πήγασου”, “Για το Ηρωικό Πάθος”, και

 γ) Έργα στα λατινικά, όπως “Για το ελάχιστο τριπλό και το μέτρο του”, “Για το άπειρο και το απροσμέτρητο”, “Για τη μονάδα, το νούμερό της και τη μορφή της”. Συγγραφέας: Αλεξανδράκη Ρώμη 

 GIORDANO BRUNO:THE MARTYRDOM-ΤΖΙΟΡΝΤΑΝΟ ΒΡΟΥΝΟ:ΤΟ ΜΑΡΤΥΡΙΟ GIORDANO BRUNO: THE MARTYRDOM "

Σημείωση Βίντεο ακατάλληλο για ανηλίκους (κατόπιν αιτήματος του χρήστη που το ανέβασε)
 


Ένα μικρό ταξίδι πίσω στο χρόνο, μάς φέρνει αιώνες πριν, όταν ο ευρωπαϊκός Μεσαίωνας συναντάει την Αναγέννηση. Η μετάβαση αυτή αποτελεί μια εποχή ιστορικών αλλαγών και ανεξάντλητων προκλήσεων. Οι σταυροφορίες έχουν ανοίξει δρόμους προς την Ανατολή επιτρέποντας την άνθιση του εμπορίου, αλλά και την επαφή με την αραβική φιλοσοφία που έχει καταφέρει να διασώσει αρχαία κλασικά κείμενα από τις πυρές του δυτικού Μεσαίωνα.

Έτσι, από τον 15ο αιώνα και μετά, τα πρωτότυπα έργα των Ελλήνων κλασικών αρχίζουν να γίνονται και πάλι γνωστά στη Δύση. Ένα ρεύμα μορφωτικής ανανέωσης έρχεται από το Βυζάντιο και, με ενδιάμεσους σταθμούς τη Ρώμη και τη Φλωρεντία, φέρνει την ουμανιστική Αναγέννηση που αποτελεί την ολοκλήρωση του Μεσαίωνα μέσα από την αναβίωση της κλασικής αρχαιότητας.

Ωστόσο, όπως φαίνεται να συμβαίνει σε κάθε μεταβατική περίοδο, η προκατάληψη, η δεισιδαιμονία και τα ποταπά συμφέροντα που κυριαρχούν στον Μεσαίωνα μάχονται ενάντια στον άνεμο της αλλαγής και της Αναγέννησης. Στην πρώτη γραμμή αυτής της μάχης ενάντια στον σκοταδισμό, στέκει μία από τις σημαντικότερες φυσιογνωμίες εκείνης της ταραγμένης περιόδου, ο Τζιορντάνο Μπρούνο.

Αν και υπήρξε μεγάλος επιστήμονας, κορυφαίος αστρονόμος, πρωτοπόρος κοσμολόγος και σεβαστός ακαδημαϊκός, ο Μπρούνο έχει μείνει στην ιστορία ως ένας σπουδαίος φιλόσοφος, που επέλεξε ελεύθερα να ζήσει και να πεθάνει για τις ιδέες του. Κληρονόμος της ερμητικής παράδοσης και των αρχαίων διδασκαλιών, μυημένος στα ιερά της Ελλάδας, της Αιγύπτου και της Ανατολής, ακολούθησε μια πνευματική οδοιπορία που τον καθιέρωσε ως έναν μυστικιστή, ο οποίος πάλευε με τα απόνερα της εποχής που έφυγε και τα κύματα της εποχής που ερχόταν.

Η αρχή και η πορεία του. . .

Καζαντζάκης-Δάντης: Μεταφράζοντας τη Θεία Κωμωδία

Η ΘΕΙΑ ΚΩΜΩΔΙΑ του Dante Alighieri 
 ΚΟΛΑΣΗ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Ι 
 [Αρχίζει η Κωμωδία του Dante Alleghieri di Fiorenza, στην οποία πραγματεύεται τις ποινές και τις τιμωρίες των κακών και τα πλεονεκτήματα και τα έπαθλα των αρετών. Αρχίζει το πρώτο κάντο του πρώτου μέρους που ονομάζεται Inferno, στο οποίο ο ηθοποιός κάνει έναν πρόλογο σε όλο το έργο.]

  Italian: Dante's Inferno - Canto 1 - recited by Roberto Benigni + Translation 

Για έναν που ασχολείται και με τη μετάφραση, τα διάφορα μεταφραστικά μοντέλα έχουν μια αξία κάθαρσης και απελευθέρωσης: στην προοπτική μιας πρόδηλης αισθητικής αναζήτησης όπου συμπυκνώνονται φιλοσοφικές και κειμενικές διαστάσεις κάθε μια από τις οποίες υπόκειται σε μια σύνθετη φιλολογική συζήτηση, όποιος μεταφράζει μπορεί να αντιληφθεί με ποιο τρόπο η εσωτερική συνέπεια και η δύναμη του ποιητικού λόγου, γεννιέται από τη θέληση να μεταμοσχεύσει τα σημεία του κειμένου μέσα στον «προστατευόμενο τόπο» του Σύγχρονου, όπου ακόμη και εκείνα τα δυσεπίλυτα αινίγματα εκρήγνυνται ακέραια, στο περιπεπλεγμένο δίχτυ του αντί-κειμένου: και τότε, η προσπάθεια ερμηνείας σημαίνει αδυναμία κατανόησης. 

Περισσότερο από κατανόηση, σημαίνει πράξη: η δημιουργία ενός κειμένου στη συνείδηση του μεταφραστή περνά από το ίδιο πλέγμα υπαινιγμών που κατακλύζουν τον αναγνώστη στη μητρική γλώσσα. 

Αποστολή του μεταφραστή είναι η μεταμόσχευση των γκρίζων περιοχών σ’ έναν άλλο αστερισμό σημείων, χωρίς η αρετή της βαρύτητάς τους να χάνει την ώσμωση γύρω από τη μονάδα-άτομο.

          Ας αρχίσουμε λοιπόν το ταξίδι μας από την εικόνα του μεταφραστή ως πρώτο και βαθύ αναγνώστη του κειμένου, μια μοναδική φιγούρα μάρτυρα του χρόνου: τον Νίκο Καζαντζάκη. 

Σ’ αυτόν, η αισθητική του κειμένου του Δάντη μετατρέπεται σε ερμηνευτική στρατηγική. 

Ο Καζαντζάκης μεταφράζει αναζητώντας τη στιγμή κατά την οποία μια συγκεκριμένη οπτασία του δαντικού κόσμου μεταμορφώνεται σε ποιητική λάμψη. 

Η στιγμή κατά την οποία ο ποιητής επισκέπτεται, και θα επισκέπτεται για πάντα, τους αναγνώστες.

          Έτσι, όταν αρχίζει να μεταφράζει στα ελληνικά τη Θεία Κωμωδία, ο Καζαντζάκης δημιουργεί ένα παράδειγμα αρχαϊκής συμβίωσης ανάμεσα στη φύση και τη σκέψη.

          Στη δίνη της γλώσσας, στην Κόλαση, στο Καθαρτήριο και στον Παράδεισο, τα  Κάντι επικοινωνούν μεταξύ τους μέσα από τις αισθήσεις, τα πάθη, τις αλληγορίες, τα σύμβολα, τα τοπία, τον έρωτα, τον πόθο, ξεφεύγοντας από τη διάσταση «χρόνος».    

          Για τον Καζαντζάκη μεταφραστή, κάθε πράξη επικοινωνίας ξεκινά από μια προϋπόθεση αθωότητας: