. . . Όπως ανάφερε και ο Τερτυλλιανός, ακριβώς επειδή με το να πιστεύεις σε έναν Εσταυρωμένο Θεό διαψεύδεται όλη η ανθρώπινη λογική που αυτός θα πίστευε: Και ο Υιός του Θεού πέθανε. Πρέπει να το πιστέψεις με κάθε τρόπο, επειδή είναι παράλογο. Και τον κηδεύσαν και αναστήθηκε. Το γεγονός είναι βέβαιο, επειδή είναι αδύνατο». Από το Western Civilization, Houghton Mifflin Company, 2007
Απολογίες (σε ήχο πλάγιο...) μέσω i-Reporter
Ο συνδυασμός του ιστορικού εβραϊκού μονοθεϊσμού (που λατρεύονταν και από πολλούς μη Ιουδαίους), με τον ορθολογισμό της Ελληνικής φιλοσοφίας ήταν ο βασικός λόγος για τον θρίαμβο του Χριστιανισμού επί Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Βέβαια υπήρχαν διαφωνίες μεταξύ των συντηρητικών πιστών που δεν ήθελαν να έχουν καμία σχέση με την παγανιστική φιλοσοφία και των πιστών οι οποίοι θεωρούσαν ωφέλιμη την ελληνική σκέψη για τον Χριστιανισμό.
Για τους συντηρητικούς Πατέρες της Εκκλησίας,
τα έργα των οποίων είναι αποδεκτά από την Εκκλησία,
η κλασσική φιλοσοφία έσφαλε εντελώς για το λόγο ότι
δεν προέρχονταν από μια θεία αποκάλυψη.
Ως εκ τούτου αποκλείεται ένας συγκερασμός της ελληνικής φιλοσοφίας και της χριστιανικής αποκάλυψης.
Η πίστη είναι περισσότερο αξιόπιστη από την ανθρώπινη λογική .
Έγραφε για παράδειγμα ο Τερτυλλιανός (150-225μ.Χ)
«Τι σχέση έχει πράγματι η Αθήνα με την Ιερουσαλήμ;
Με την πίστη την οποία έχουμε δεν επιθυμούμε να πιστέψουμε σε κάτι άλλο. Γι’αυτό είναι η πίστη μας, επειδή δεν υπάρχει τίποτα άλλο που θα έπρεπε να πιστεύουμε εκτός από αυτή.»
Άλλοι Πατέρες της Εκκλησιάς , συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είχαν ελληνική μόρφωση, αντιστάθηκαν σ’ αυτόν τον αντί-πνευματισμό. Σύμφωνα με αυτούς, η μελέτη της κλασσικής λογοτεχνίας θα μπορούσε να βοηθήσει στην διάπλαση των παιδιών , επειδή παρουσιάζει πολλά παραδείγματα ενάρετων πράξεων. Υποστήριζαν επίσης, ότι η ελληνική φιλοσοφία περιείχε μια «προ- χριστιανική ενόραση» της Θείας Σοφίας.
Ο Χριστός διόρθωσε και εκπλήρωσε αυτή την ενόραση.
Οι φωτισμένοι Πατέρες θεωρούσαν επίσης, ότι η Ελληνική φιλοσοφία βοήθησε τους χριστιανούς να εξηγήσουν τα πιστεύω τους λογικά και να αντιπαρατεθούν ευφυώς με τους Παγανιστές που επέκριναν τις χριστιανικές διδασκαλίες.
τα έργα των οποίων είναι αποδεκτά από την Εκκλησία,
η κλασσική φιλοσοφία έσφαλε εντελώς για το λόγο ότι
δεν προέρχονταν από μια θεία αποκάλυψη.
Ως εκ τούτου αποκλείεται ένας συγκερασμός της ελληνικής φιλοσοφίας και της χριστιανικής αποκάλυψης.
Η πίστη είναι περισσότερο αξιόπιστη από την ανθρώπινη λογική .
Έγραφε για παράδειγμα ο Τερτυλλιανός (150-225μ.Χ)
«Τι σχέση έχει πράγματι η Αθήνα με την Ιερουσαλήμ;
Με την πίστη την οποία έχουμε δεν επιθυμούμε να πιστέψουμε σε κάτι άλλο. Γι’αυτό είναι η πίστη μας, επειδή δεν υπάρχει τίποτα άλλο που θα έπρεπε να πιστεύουμε εκτός από αυτή.»
Άλλοι Πατέρες της Εκκλησιάς , συμπεριλαμβανομένων εκείνων που είχαν ελληνική μόρφωση, αντιστάθηκαν σ’ αυτόν τον αντί-πνευματισμό. Σύμφωνα με αυτούς, η μελέτη της κλασσικής λογοτεχνίας θα μπορούσε να βοηθήσει στην διάπλαση των παιδιών , επειδή παρουσιάζει πολλά παραδείγματα ενάρετων πράξεων. Υποστήριζαν επίσης, ότι η ελληνική φιλοσοφία περιείχε μια «προ- χριστιανική ενόραση» της Θείας Σοφίας.
Ο Χριστός διόρθωσε και εκπλήρωσε αυτή την ενόραση.
Οι φωτισμένοι Πατέρες θεωρούσαν επίσης, ότι η Ελληνική φιλοσοφία βοήθησε τους χριστιανούς να εξηγήσουν τα πιστεύω τους λογικά και να αντιπαρατεθούν ευφυώς με τους Παγανιστές που επέκριναν τις χριστιανικές διδασκαλίες.
H συνέχεια στο antinews . . . με θέμα : "Χριστιανισμός και Ελληνική Φιλοσοφία"
Επίσης και ενδιαφέροντα σχόλια από αναγνώστες.
Επίσης και ενδιαφέροντα σχόλια από αναγνώστες.
Σχετική αναφορά από το βιβλίο του <*>
Δ. ΛΙΑΝΤΙΝΗ, «ΓΚΕΜΜΑ»
Εκδόσεις: ΒΙΒΛΙΟΓΩΝΙΑ – Ακαδημίας 57, Αθήνα. Ο ΕΛΛΗΝΟΕΛΛΗΝΑΣ "Τόξων εμών άτερ Τροία δεν πέφτει". ==============================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.