Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2009

Αυθαίρετος (και) ο σταθμός Μεταμόρφωσης του Προαστιακού!

ΕΡΓΟ ΣΟΥΦΛΙΑ (από Κουρδιστό πορτοκάλι)
www.capital.gr
Του Δημήτρη Δελεβέγκου
Επέτειο ενός χρόνου... μη λειτουργίας συμπληρώνει ο σταθμός του Προαστιακού στη Μεταμόρφωση. Αν καi αποπερατώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2008, παραμένει μέχρι σήμερα εκτός δικτύου και λειτουργίας αφού η Πολεοδομία Περισσού θεωρεί το κτίσμα αυθαίρετο και αρνείται να εκδώσει την απαιτούμενη οικοδομική άδεια. Έτσι, ο συγκεκριμένος σταθμός παραμένει χωρίς ρεύμα και νερό, η Μεταμόρφωση στερείται ενός αξιόπιστου μέσου σταθερής τροχιάς και το κράτος γίνεται φτωχότερο, χάνοντας σημαντικά έσοδα.

Όπως αναφέρουν στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ στο Capital.gr, η κατασκευή του συγκεκριμένου σταθμού στη Μεταμόρφωση δεν αποτελούσε μέρος των αρχικών προγραμματισμών της εταιρείας και δημιουργήθηκε κατόπιν αιτημάτων τοπικών φορέων και κατοίκων. Αν και για το σταθμό της Μεταμόρφωσης υιοθετήθηκε η διαδικασία που εφαρμόζεται για το σύνολο των εν λειτουργία σταθμών του Προαστιακού, τα προβλήματα που ανέκυψαν ξεφεύγουν από τις αρμοδιότητες της ΕΡΓΟΣΕ.
Τι λέει η Πολεοδομία
Από την πλευρά της, η Πολεοδομία Περισσού αναφέρει ότι ο σταθμός της Μεταμόρφωσης βρίσκεται επί της Αττικής Οδού, σε κοινόχρηστο δηλαδή χώρο όπου δεν υπάρχουν όροι δόμησης και συνεπώς δεν μπορεί να εκδοθεί άδεια.

Η ΕΡΓΟΣΕ, λένε, έκανε -χωρίς αποτέλεσμα- χρήση της εγκυκλίου 61/85 του ΥΠΕΧΩΔΕ, βάσει της οποίας δεν είναι απαραίτητη η πολεοδομική άδεια για την ηλεκτροδότηση και υδροδότηση ενός κτηρίου. Ακολούθησε νέα παρέμβαση του ΥΠΕΧΩΔΕ με απόφαση που έλαβε ο αρμόδιος ΠΕΧΩΔΕ κ. Στ. Καλογιάννης η οποία αναφέρει πως “κατά παρέκκλιση μπορεί να εκδοθεί η οικοδομική άδεια” για το σταθμό, ούτε όμως και σε αυτή την περίπτωση υπήρξε πρόοδο. Και όλα αυτά όταν ήδη έχουν καταβληθεί 11.000 ευρώ προς τη ΔΕΗ για την κατασκευή δικτύου ρεύματος.

Σχετική ερώτηση στη Βουλή είχε καταθέσει τον περασμένο Μάιο ο βουλευτής Ν.Δ., κ. Κυριάκος Μητσοτάκης. Συγκεκριμένα, ζητούσε να μάθει από τον ΥΠΕΧΩΔΕ, κ. Γ. Σουφλιά και τον τότε υπουργό Μεταφορών, κ. Ευρ. Στυλιανίδη τα αίτια της πολύμηνης καθυστέρησης της έναρξης λειτουργίας του σταθμού, αλλά και ποια μέτρα θα ληφθούν για την άμεση λειτουργία του.

Αξιομνημόνευτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι ο τότε υπουργός Μεταφορών, κ. Μιχάλης Λιάπης, σε επίσκεψή που είχε πραγματοποιήσει το 2004 στη Μεταμόρφωση είχε εκφράσει τη βεβαιότητά του ότι ο σταθμός θα λειτουργήσει την άνοιξη του 2005. “Ήρθα για να σας ανακοινώσω την απόφασή μας για την κατασκευή του σταθμού του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στη Μεταμόρφωση. Έναν σταθμό, η δημιουργία του οποίου είχε εξαγγελθεί όπως ξέρετε, ξεκίνησαν ορισμένες προκαταρκτικές εργασίες αλλά στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε. Όμως προχωρά, διότι είμαστε κυβέρνηση των έργων, όχι των λόγων...” σημείωνε χαρακτηριστικά.
Η χαμένη αίγλη του Προαστιακού

Αν και αντιμετώπισε εξαρχής σοβαρά προβλήματα, ο Προαστιακός σιδηρόδρομος δεν έχει καταφέρει ακόμη να εκπληρώσει σε ικανοποιητικό βαθμό τις “μεγάλες προσδοκίες” με τις οποίες είχε συνδεθεί. Να αποτελέσει δηλαδή αναπόσπαστο κομμάτι των καθημερινών μετακινήσεων, μειώνοντας τη χρήση αυτοκινήτου.

Όπως αναφέρει στο Capital.gr, ο συγκοινωνιολόγος - καθηγητής του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, κ. Θάνος Βλαστός, δεν υπήρξε καμία μέριμνα για τον τρόπο πρόσβασης προς τους σταθμούς του Προαστιακού, ενώ οι περισσότεροι από αυτούς δε διαθέτουν χώρους στάθμευσης. «Απαιτείται αξιόπιστη δημόσια συγκοινωνία που να συνδέεται με τον Προαστιακό, εάν θέλουμε να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο συγκοινωνιακό σύστημα», σημειώνει.

Παράλληλα, η μικρή συχνότητα των δρομολογίων και το ακριβό εισιτήριο για τα δρομολόγια -σε σύγκριση και με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές πόλεις- προς αεροδρόμιο διατηρεί χαμηλά τα ποσοστά δημοφιλίας του συγκεκριμένου μέσου. Είναι ενδεικτικό ότι αρχικά ο στόχος ήταν να μετακινούνται περίπου 100.000 επιβάτες ανά ημέρα, ενώ σήμερα, σε μηνιαία βάση, οι χρήστες του Προαστιακού (προς Κιάτο, Πειραιά, Αθήνα και αεροδρόμιο) δεν ξεπερνούν τις 600 χιλιάδες.

========================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.