Τετάρτη 5 Μαΐου 2010

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Τίτλος: «Σπουδή στον Παρμενίδη (Περί Φύσεως)»


Εκδόσεις «ΕΚΑΤΗ», Χ.Κ. ΝΙΚΟΛΑΚΗΣ
Εθν. Αντιστάσεως 94 –14671 Ν. Ερυθραία
http:// ekati.gr/

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Τίτλος: «Σπουδή στον Παρμενίδη (Περί Φύσεως)»
Συγγραφέας: Σωτήρης Φ. Γλυκοφρύδης
Διαστάσεις: 14 x 21
Αριθμός σελίδων/Βιβλιοδεσία: Διακόσιες οκτώ (208)/ Χαρτόδετο (μαλακό)
Έκδοση: 2010
Τιμή (με Φ.Π.Α.): 13,65€
Κατηγορία: Mελέτη

ISBN: 978-960-408-117-2

Το έργο του Παρμενίδη Περί Φύσεως θεωρείται ένα από τα πλέον δυσνόητα αλλά και ορθολογιστικά κείμενα της φιλοσοφίας, αποδίδοντας στο δημιουργό του το δισυπόστατο χαρακτηρισμό του «ιδρυτή της μεταφυσικής και της λογικής».
Είναι όμως, όντως, έτσι;

Το κείμενο ερμηνεύεται με βάση την κατεύθυνση του νου του Ελεάτη στοχαστή. Σκέπτεται την όντως σκέψη του. Ως εκ τούτου, η κατανόησή του γίνεται βατή. Αυτά που προκύπτουν αναθεωρούν δεδομένα, αλλά και επιφέρουν ερωτήματα, όπως:

Τι δεν κατάλαβε ο Πλάτων και τι δεν ήθελε να αποδεχθεί ο Αριστοτέλης; Πώς προέκυψε να είναι ο Αρίσταρχος ο Σάμιος δημιουργός της ηλιοκεντρικής θεωρίας και οι Λεύκιππος - Δημόκριτος της άτμητης ή ατομικής; Τι θα έλεγε, αν μιλούσε, ο Σωκράτης; Μήπως το λεγόμενο «προπατορικό αμάρτημα» ήταν η εκτροπή του λόγου (ως νόηση και ομιλία) και απαγορευμένος καρπός η σύγκριση, ο δυισμός; Χάθηκε η Αλήθεια από τη διάσταση των αλόγων του μυαλού και της καρδιάς ή από λάθος άλογα και την ενδελέχεια του δρόμου; Είναι η πηγή του κβαντικού φωτός το Ον της θρησκείας, το όντως ον της φιλοσοφίας, η όντως αρχή της φυσικής;

Όλα αυτά προκύπτουν σαν αποχρών λόγος, σπουδάζοντας το κείμενο του Παρμενίδη.

==========================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.