Τετάρτη 4 Μαΐου 2011

«Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία» : Τελική Κριτική επί του Νομοσχεδίου - Παιδαγωγική κριτική / Τελικό Υπόμνημα & Ανοιχτή Επιστολή

Γράφει ο Δρ  Αναστάσιος Κουτσούκος, 

Προς
Κύριο Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου
Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας
Κυρία Φώφη Γεννηματά, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
κ. Γιάννη Πανάρετο, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό  Παιδείας
Κοινοποίηση:  κ.κ. Βουλευτές, Πρυτάνεις Πανεπιστημίων και Καθηγητές Παιδαγωγικών Τμημάτων, Διευθυντές Πειραματικών, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ, Εκπαιδευτικούς, Μ.Μ.Ε.
Κοινοποίηση: Εισηγήτρια: κ. Όλγα Ρενταρή - Τέντε
Αθήνα,  3-5-2011

«Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία» :

Τελική Κριτική επί του Νομοσχεδίου - Παιδαγωγική κριτική.

Επιστημονική συμβολή στην εποικοδομητική κριτική του νέου κατατεθειμένου Νομοσχεδίου περί «Προτύπων  και Πειραματικών». Τελικές Παρατηρήσεις, Κριτική, Συμπεράσματα, Προτάσεις.

Αν η κ. Υπουργός ήθελε να δείξει την νέα ψηφιακή εποχή των νέων σχολείων θα μπορούσε να τα ονομάσει «Πειραματικά Ψηφιακά» ή «Πρότυπα Ψηφιακά σχολεία».
Υπάρχουν τρεις τύποι σχολειών:
α) «Πειραματικά των ΑΕΙ» (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με  κλήρωση),  
 β) Πειραματικά υπάρχοντα  (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με  κλήρωση)  και   
γ)  Πρότυπα (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με  εξετάσεις, τα οποία  θα δημιουργηθούν, αλλά δεν πρέπει να έχουν δίπλα τον όρο πειραματικά).
 Τα  «Πειραματικά των ΑΕΙ»  είναι ιδιαίτερη κατηγορία και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν. Δεν μπορούν τα «Πειραματικά των ΑΕΙ»,  να ενταχθούν στο νομοσχέδιο ως Πρότυπα  Πειραματικά, γιατί η εισαγωγή των μαθητών σε αυτά είναι και πρέπει να είναι με κλήρωση. Άρα ή θα εξαιρεθούν από το νομοσχέδιο ή στο άρθρο 44 παράγραφος 5 που προβλέπει εξετάσεις εισαγωγής στα Λύκεια για τα Πειραματικά Πρότυπα θα πρέπει να γίνει αλλαγή και να προστεθεί ότι για τα Πειραματικά των ΑΕΙ οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση. Δεν νοείται πανεπιστήμιο χωρίς Πειραματικά σχολείο,  όπου οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση για επιστημονικούς λόγους. Αν τα υπάρχοντα «Πειραματικά των ΑΕΙ,  που είναι ιδιαίτερη κατηγορία ονομασθούν Πρότυπα και έχουν εξετάσεις εισαγωγής,  αυτόματα δεν θα είναι Πειραματικά των ΑΕΙ και θα πρέπει τα Πανεπιστήμια,  να δημιουργήσουν νέα «Πειραματικά των ΑΕΙ».
Η αποσαφήνιση του σκοπού των δύο αντίθετων τύπων σχολείων, του Πειραµατικού και του Προτύπου, που για επιστηµονικούς λόγους δεν ταυτίζονται, είναι απαραίτητη προκειµένου να οργανωθούν και να λειτουργήσουν σωστά, αλλά και να βοηθήσουν γονείς και µαθητές να επιλέξουν τον έναν ή τον άλλο ή τον απλό τύπο σχολείου. Εποµένως εάν η Υπουργός ιδρύσει Πρότυπα - Πειραµατικά σχολεία απλά όλα θα είναι «Πρότυπα», αφού ο πειραµατισµός σε αυτά εξ ορισµού δεν µπορεί να υπάρξει γιατί το «δείγµα του µαθητικού πληθυσµού» είναι µη ασφαλές επιστηµονικά, αφού η εισαγωγή σε αυτά θα είναι µε εξετάσεις!
Και οι ανακοινώσεις της ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, και  ΠΟΣΔΕΠ,  τονίζουν «άλλο Πρότυπα άλλο Πειραματικά σχολεία», ενώ το Προτεινόμενο «Πρότυπο –Πειραματικό»  δεν υπάρχει σε καμιά χώρα και το γνωρίζουν όλοι (και γελάνε όλοι)!!Η θέση ότι δίνουμε «νέο περιεχόμενο στους ανωτέρω όρους», δεν υιοθετείται από την επιστημονική κοινότητα.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα το έχει στο νέο νομοσχέδιο το  άρθρο 44 παράγραφος 5 που προβλέπει εξετάσεις εισαγωγής στα Λύκεια για τα Πειραματικά Πρότυπα. Θα πρέπει να τροποποιηθεί ως εξής: « Η εισαγωγή στο Πειραματικό ή Πρότυπο  Γυμνάσιο και Λύκειο» μπορεί να γίνεται με κλήρωση ή με εξετάσεις ανάλογα τον τύπο του Σχολείου (πειραματικό = κλήρωση, πρότυπο= με εξετάσεις). Αυτό γίνεται με την πρόταση του ΕΠ.ΕΣ, και με Υπουργική Απόφαση. Μόνο σε μερικά νέα Πρότυπα Λύκεια θα υπάρχουν εξετάσεις και θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση. Στα Πειραματικά Λύκεια η εισαγωγή είναι με κλήρωση.
Θα πρέπει να αναβαθμιστεί πρώτα το Πανεπιστήμιο και μετά η Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Να προστεθεί στον νόμο «για κρίσεις μελών ΔΕΠ», ότι, «ουδείς μπορεί να κριθεί ως Καθηγητής Α’ Βαθμίδας ΑΕΙ και ΤΕΙ αν δεν έχει διεθνή παρουσία, εκπαίδευση και συνεργασία, τουλάχιστον δύο ετών, όπως Μεταπτυχιακό Τίτλο, Διδακτορικό τίτλο, μετα-διδακτορικό τίτλο, δημοσιεύσεις σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ. Έχει γεμίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμια από «ψευτο-Καθηγητές», που ποτέ δεν πέρασαν τα Ελληνικά σύνορα και ζουν «ως αγράμματοι και απομονωμένοι» από την Ευρωπαϊκή και Διεθνή επιστημονική Κοινότητα!
Έχει βελτιωθεί σημαντικά το νομοσχέδιο σε σχέση με το προσχέδιο, αλλά χρειάζονται μερικές βασικές τροποποιήσεις για να είναι εύχρηστο και αποδεκτό από όλους!
Πιθανά,  η Υπουργός είναι θύμα κάποιων Συμβούλων που της «τραβάνε το χαλί κάτω από τα πόδια της» και όταν «φύγει»,  θα αναγνωρίσουν οι ίδιοι ότι είναι «άλλο Πρότυπα άλλο Πειραματικά σχολεία», ενώ το Προτεινόμενο «Πρότυπο –Πειραματικό»  δεν υπάρχει σε καμιά χώρα και το γνωρίζουν!! Οι ίδιοι οι Υπουργοί μαζεύουν δικούς τους Συμβούλους και ψευτο-Πανεπιστημιακούς χωρίς πραγματικά προσόντα, τους δίνουν θέσεις σε Πανεπιστήμια και μετά ζητάνε από τους «αγράμματους Πανεπιστημιακούς» συμβουλές! Ποιος να συμβουλεύσει ποιον! Έτσι αναπαράγεται ο «φαύλος κύκλος των αγραμμάτων» Συμβούλων Πανεπιστημιακών μη σοβαρών συμβουλών προς Υπουργούς και νομοσχέδιων – εκτρωμάτων, όπως το παρόν! Για όλα αυτά φταίει ο έντιμος εκπαιδευτικός του Πειραματικού που έκανε καλά την δουλειά του και πάνε να τον «ξεσπιτώσουν»,  για να φέρουν πάλι τους «αγράμματους – φίλους»  και να ξαναμπούμε στον «φαύλο κύκλο της αμάθειας και ακυβερνησίας»! Είναι ορατό,  ότι για τις προτεινόμενες αλλαγές,  δεν έχει γίνει καμιά επιστημονική έρευνα και όλα στηρίζονται σε «εκτιμήσεις, διαδόσεις, και απλές σκέψεις»!
Περίληψη
Τα πειραματικά και τα Πρότυπα είναι δύο αντίθετα σχολεία που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Τα πρώτα Πειραματικά είναι τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων, δηλ, είναι κτήμα – μέρος των πανεπιστημίων και υπάρχει Επόπτης Καθηγητής που ορίζει το Πανεπιστήμιο.  Τα υπόλοιπα Πειραματικά «συνδέονται» με το Πανεπιστήμιο, και δεν είναι κτήμα – μέρος των Πανεπιστημίων και σε αυτά δεν υπάρχει Επόπτης Καθηγητής του Πανεπιστημίου. Η  εισαγωγή γίνεται με κλήρωση.
Τα πρότυπα σχολεία είναι τα σχολεία της «Αριστείας». Έχουν  δηλαδή στόχο την  εκπαίδευση αρίστων μαθητών που να αποτελούν πρότυπο για την κοινωνία και τους άλλους μαθητές, με αμφίβολα αποτελέσματα. Στα πρότυπα σχολεία (όπως παλιά στο Βαρβάκειο, Ζωσιμαία,  στην Ιωνίδειο κλπ…) η επιλογή μαθητών φυσικό είναι να γίνεται με εξετάσεις αφού στόχος τους είναι η εκπαίδευση των δήθεν αρίστων, όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης όσων δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς τους. Είναι τα σχολεία της συντήρησης, της Χούντας και της «ψευτο ελίτ». Από τα Πρότυπα θα ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες.  Η εισαγωγή γίνεται μόνο με εξετάσεις (ίσως όχι αντικειμενικές). Σκοπός τους είναι η διαρκής συντήρηση της καθεστηκυίας τάξεως.
Τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία μπορούν να διακριθούν σε:
a.       -  Τα Πειραματικά του Παν/μιου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
b.      -  Τα  Πειραματικά των Πανεπιστημίων Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας κλπ… Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
c.       -  Τα πειραματικά που «συνδέονται» με τα Π.Ε.Κ.  (αλλά δεν είναι του πανεπιστημίου) και σε αυτά εντάχτηκαν με το νόμο του 1985 τα ιστορικά τα τότε «πρότυπα» Βαρβάκειο κλπ..  που μετονομάστηκαν το 1985 σε «πειραματικά» και τα  λοιπά Πειραματικά των Νομών και συνδέονται με τα Π.Ε.Κ. Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).  , και
d.      -  Τα νέα  Πρότυπα σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης (που θα ιδρυθούν με τον νέο νόμο. Αν στα σχολεία αυτά υπάρχουν εξετάσεις τότε η λέξη «πειραματικά» δεν ισχύει και προστίθεται για να δημιουργεί σύγχυση)


Παρατήρηση. Επιβάλλεται να υπάρχει ένας ορισμένο αριθμός «Πειραματικών των Πανεπιστημίων» (Α.Ε.Ι),  γιατί δεν εννοούνται Πανεπιστήμια χωρίς Πειραματικά Σχολεία, στα οποία η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Παραμένει η ίδια δομή του εξαετούς ενιαίου Γυμνασίου – Λυκείου και παραμένει ο Επόπτης Καθηγητής Επιστημών Αγωγής.
Οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών των ΑΕΙ έχουν υψηλά προσόντα και εξ’ορισμού παραμένουν στην οργανική  θέση τους για  να μην διαλυθούν και αυτά που υπάρχουν! Να ιδρυθούν Πειραματικά των ΑΕΙ εκεί που δεν υπάρχουν.

Επιβάλλεται επίσης να υπάρχει ένας ορισμένος αριθμός Πειραματικών που «συνδέονται με τα Πανεπιστήμια» και Τ.Ε.Ι., (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι.), για την σωστή εφαρμογή των ερευνών, των διδακτικών ασκήσεων, της επιμόρφωσης των νέων εκπαιδευτικών κλπ. Η ΑΣΠΑΙΤΕ οφείλει να πρωτοπορήσει και σε αυτόν το τομέα ιδρύοντας τα πρώτα Πειραματικά της ΑΣΠΑΙΤΕ  στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Θράκη.


Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:

α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
 β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με  κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
γ) Πρότυπο Σχολείο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις). Αυτά απλά θα μπορούν με τον νέο νόμο,  να «συνεργάζονται» με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ.

Σε κανένα σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν ταυτόχρονα και οι δύο όροι π.χ. Πρότυπο-Πειραματικό.  Με Υπουργική Απόφαση δίδεται ο τίτλος στο κάθε σχολείο ανάλογα αν οι μαθητές εισάγονται με κλήρωση = Πειραματικά ή οι μαθητές εισάγονται με εξετάσεις = Πρότυπο.
Στο νομοσχέδιο φαίνεται ότι σε όλα τα Λύκεια θα εισάγονται οι μαθητές με εξετάσεις,  πράγμα που δεν είναι σωστό και καλό είναι, η ρύθμιση αυτή να γίνεται με Υπουργική Απόφαση!
Τα Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων, που ίδρυσε ο Γεώργιος Παπανδρέου, ο Αλέξανδρος  Δελμούζος,  ο Ανδρέας Παπανδρέου κινδυνεύουν να αφανιστούν από το νέο νομοσχέδιο!   Η Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου, πιθανά, να είχε αγαθές προθέσεις και να ήθελε να δημιουργήσει νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», και νέα Πειραματικά που «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια (στη θέση αυτών που συνδεόντουσαν από τον νόμο 1566/1985 με τα Π.Ε.Κ.),  αλλά η εισαγωγή του όρου «Πρότυπο» και οι «κρίσεις εκπαιδευτικών ανά πενταετία» και ο τρόπος παρουσίασης των «αλλαγών»,  περιέπλεξε τα πράγματα.  Η κ. Άννα Διαμαντοπούλου φέρεται να επαναφέρει τα Πρότυπα, τα σχολεία της Χούντας και της Συντήρησης! Τρίζουν τα κόκκαλα των αγωνιστών της δημοκρατίας!
Πειραματικό και Πρότυπο δύο διαφορετικές και αντίθετες έννοιες… που οι δήθεν ειδικοί δεν αντιλαμβάνονται!  Επίσης,  άλλο Πειραματικό Σχολείο «του» Πανεπιστημίου και άλλο «Πειραματικό» Σχολείο (του Νομού λειτουργίας,  που εντάσσεται στα Π.Ε.Κ. από τον νόμο 1566/1985) και άλλο Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο!
1.      Πειραματικό Σχολείο «του» Πανεπιστημίου : Είναι ειδική κατηγορία και οφείλει να εξαιρεθεί από τον νέο νόμο. Ανήκει στο πανεπιστήμιο, η Σύγκλητος ασχολείται με τα βασικά θέματα λειτουργίας της, έχει πανεπιστημιακό άσυλο, έχει Επόπτη Πανεπιστημιακό Καθηγητή. Το ΠΣΠΑ αποτελείται από εξατάξιο δημοτικό και εξατάξιο Γυμνάσιο Λύκειο και κρατάει ακόμα και σήμερα αυτή την δομή. Η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
2.      Πειραματικά Σχολεία:  η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση (χωρίς εξετάσεις).
3.      Πρότυπα Σχολεία: η εισαγωγή γίνεται μόνο με εξετάσεις (Σχολεία της Συντήρησης και της Χούντας). Η εισαγωγή γίνεται με εξετάσεις.
4.      Πρότυπα-Πειραματικά: Δεν υπάρχουν και αν η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με εξετάσεις, τότε θα είναι Πρότυπα και δίπλα  ό όρος «Πειραματικά θα υπάρχει για να δημιουργεί σκόπιμη σύγχυση»!
5.      Πειραματικό Σχολείο που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο: Δεν ανήκει στο Πανεπιστήμιο. Δεν έχει επόπτη Καθηγητή Πανεπιστημιακό, απλά συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο.
Συμπαραστεκόμαστε στο δύσκολο έργο της εργατικότατης κ. Άννας Διαμαντοπούλου και του Υπουργείου και για το λόγο αυτό κάνουμε την παρούσα εποικοδομητική κριτική και γράφουμε την αληθινή σκληρή πραγματικότητα, για να διαφυλάξουμε και την ίδια και το Υπουργείο και το «αύριο» της παιδείας!
Οι πιο σημαντικές παρατηρήσεις:
1.      Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:
α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
γ) Πρότυπο Σχολείο που θα «συνεργάζεται»  με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
2.      Αν η κ. Υπουργός ήθελε να δείξει την νέα ψηφιακή εποχή των νέων σχολείων, θα μπορούσε να τα ονομάσει Πειραματικά Ψηφιακά ή Πρότυπα Ψηφιακά σχολεία. Επίσης, θα μπορούσε να τα ονομάσει Νέα Πειραματικά ή Νέα Πρότυπα σχολεία. Ποτέ, όμως, δεν μπορεί να τα ονομάσει Πρότυπα Πειραματικά (και με τους δύο αντικρουόμενους επιστημονικά όρους ταυτόχρονα).
3.      Η «κρίσεις ανά (5) πενταετία» είναι εξωπραγματικές, ανεδαφικές, αντιεπιστημονικές και καταρρακώνουν το κύρος του εκπαιδευτικού και δηλητηριάζουν τον χώρο της παιδείας. Δεν μπορεί να υπάρξει «κρίση» χωρίς μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα. Πιθανά πολλοί εκπαιδευτικοί με προσόντα,  δεν θα θελήσουν να μπουν σε αυτή την 5ετή κρίση και ανασφάλεια και να μείνουν σε ένα απλό σχολείο! Αν δεχτούμε ότι μετά από δύο κρίσεις 5+ 5 = 10,  ο εκπαιδευτικός θα «εκδιωχτεί»  από το σχολείο αυτό για να πάει σε απλά σχολεία είναι αντιφατικό. Η ίδια ρύθμιση πρέπει τότε να ισχύσει για αποσπασμένους Συμβούλους Υπουργών, Βουλευτών, για Σχολικούς Συμβούλους, για Καθηγητές Πανεπιστημίων κλπ…
4.      Οι εκπαιδευτικοί των Πειραματικών των ΑΕΙ (όπως το ΠΣΠΑ οδός Σκουφά, που πέρυσι είχε την μεγαλύτερη επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις) έχουν υψηλά προσόντα και εξ’ορισμού παραμένουν στην οργανική  θέση τους για  να μην διαλυθούν και αυτά που υπάρχουν! Να ιδρυθούν Πειραματικά των ΑΕΙ εκεί που δεν υπάρχουν.
5.      Προσοχή, στο νέο νομοσχέδιο  άρθρο 44 παράγραφος 5 πρέπει να προστεθεί  η εισαγωγή στα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων»  (ΠΣΠΑ), πρέπει να συνεχίζεται να γίνεται με κλήρωση και για το Δημοτικό και για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο.
6.      Επίσης, στο νέο νομοσχέδιο  άρθρο 44 παράγραφος 5 για τα μη Πειραματικά των ΑΕΙ, το προτεινόμενο  άρθρο αυτό να τροποποιηθεί « Η εισαγωγή στο Πειραματικό ή Πρότυπο  Γυμνάσιο και Λύκειο» μπορεί να γίνεται με κλήρωση ή με εξετάσεις ανάλογα τον τύπο του Σχολείου (πειραματικό = κλήρωση, πρότυπο= με εξετάσεις) και την πρόταση του ΕΠ.ΕΣ, με Υπουργική Απόφαση. Μόνο σε μερικά νέα Πρότυπα Λύκεια θα υπάρχουν εξετάσεις και θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση.
7.      Στο άρθρο 51 και 52 του νέου νόμου, και στις Μεταβατικές διατάξεις, προστίθεται η διάταξη: « Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, Αλεξανδρούπολης, οφείλουν να λειτουργούν με το υπάρχον νομικό καθεστώς, που ορίζει τη δομή λειτουργία, μεταθέσεις κλπ.. (Νόμος4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 και 1985 εδάφιο 10 του Ν.1566/1985 άρθρο 31. Μάλιστα στην παράγραφο 10 του νόμου Ν.1566/1985, γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ των «Πειραματικών των Πανεπιστημίων», που συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν!
8.      Στα άρθρα 50 και 51 καλύτερα οι ημερομηνίες να διαγραφούν και να οριστούν οι αλλαγές με Υπουργικές Αποφάσεις μετά την ψήφιση του Νομοσχεδίου, για να γίνει πιο ευέλικτο!
9.      Η εφαρμογή των «αλλαγών» να γίνει σταδιακά, σε βάθος χρόνου  και με επίβλεψη επιστημονικής επιτροπής από σοβαρούς ειδικούς και εκπαιδευτικούς. Να μπουν στην Επιτροπή και έμπειροι Καθηγητές όπως ο κ. Κασσωτάκης Μιχάλης, αλλά και νεότεροι Επιστήμονες.


Τελικές Παρατηρήσεις Συμπεράσματα Προτάσεις.

Έχει βελτιωθεί σημαντικά το νομοσχέδιο σε σχέση με το προσχέδιο.
10.  Τα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία μπορούν να διακριθούν σε
a.       -  Τα Πειραματικά του Παν/μιου Αθηνών (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Αυτά τα σχολεία πρέπει να εξαιρεθούν από τον νέο νόμο! Οι εκπαιδευτικοί αυτών των σχολείων να παραμείνουν ως έχουν.
b.      -  Τα  Πειραματικά των Πανεπιστημίων Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας κλπ.. η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Αυτά τα σχολεία πρέπει να εξαιρεθούν από τον νέο νόμο!
c.       -  Τα Πειραματικά που «συνδέονται» με τα Π.Ε.Κ.  (αλλά δεν είναι του πανεπιστημίου) και σε αυτά εντάχτηκαν με το νόμο του 1985 τα ιστορικά τα τότε «πρότυπα» Βαρβάκειο κλπ..  που μετονομάστηκαν το 1985 σε «πειραματικά» και τα  λοιπά Πειραματικά των Νομών και συνδέονται με τα Π.Ε.Κ. , η εισαγωγή γίνεται με κλήρωση. Μερικά από αυτά μπορεί να μετατραπούν σε «Πρότυπα» και η εισαγωγή να γίνεται με εξετάσεις.
d.      -  Τα νέα  Πρότυπα σχολεία της Δημόσιας Εκπαίδευσης, στα οποία ο όρος Πειραματικά δίπλα δεν πρέπει να υπάρχει( η εισαγωγή να γίνεται με εξετάσεις). Η εισαγωγή είναι με εξετάσεις.

e.       Οπότε στο άρθρο 36 πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ Προτύπων και Πειραματικών και τα σχολεία θα είναι ή Πρότυπα ή Πειραματικά ή Πειραματικά των ΑΕΙ (τα οποία θα πρέπει να συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν), ποτέ όμως και με τους δύο τίτλους π.χ. Πρότυπα-Πειραματικά!

11.  Επιβάλλεται να υπάρχει ένας ορισμένο αριθμός «Πειραματικών των Πανεπιστημίων» (Α.Ε.Ι),  γιατί δεν εννοούνται Πανεπιστήμια χωρίς Πειραματικά Σχολεία, στα οποία η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση. Παραμένει η ίδια δομή του εξαετούς ενιαίου Γυμνασίου – Λυκείου και παραμένει ο Επόπτης Καθηγητής Επιστημών Αγωγής. Αυτό το καθορίζει ως ένα σημείο το νέο νομοσχέδιο αλλά πρέπει να γίνει πιο σαφές, ειδικά στην εισαγωγή στο Λύκειο που πρέπει να γίνεται με κλήρωση.
12.  Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:
α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με  κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
γ) Πρότυπο Σχολείο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
Σε κανένα σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν ταυτόχρονα και οι δύο όροι π.χ. Πρότυπο-Πειραματικό.

13.  Επιβάλλεται επίσης να υπάρχει ένας ορισμένος αριθμός Πειραματικών που «συνδέονται με τα Πανεπιστήμια» και Τ.Ε.Ι., (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι.), για την σωστή εφαρμογή των ερευνών, των διδακτικών ασκήσεων, της επιμόρφωσης των νέων εκπαιδευτικών κλπ… Η ΑΣΠΑΙΤΕ οφείλει να πρωτοπορήσει και σε αυτόν το τομέα ιδρύοντας τα πρώτα Πειραματική της ΑΣΠΑΙΤΕ  στην Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Κρήτη, Θράκη.
14.  Είναι αναγκαίο η Υπουργός κ. Διαμαντοπούλου:
α)  να κρατήσει ως έχουν τα υπάρχοντα (5)  «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (Αθήνας, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας)
β) να δημιουργήσει νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» και Τ.Ε.Ι. εκεί που δεν υπάρχουν (Θράκη. Θεσσαλία, Ήπειρος, ) στα Παιδαγωγικά Τμήματα κλπ..
γ) να δημιουργήσει ένα αριθμό «Πειραματικών» που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι. (πέραν των Πειραματικών των Α.Ε.Ι και
δ) μερικά – αν θέλει - να τα κάνει «Πρότυπα» (που θα «απλά θα συνεργάζονται» με τα Π.Ε.Κ. και τα  Τ.Ε.Ι. και τα Πανεπιστήμια).

15.   Από τα υπόλοιπα σχολεία  – αν θέλει η Υπουργός - να  πάρει έναν μικρό αριθμό και να τα κάνει Πρότυπα, αλλά χι να κάνει όλα τα σχολεία Πρότυπα!. Πειραματικά – Πρότυπα δεν υπάρχουν!!! Θα είναι μια αντιεπιστημονική πρωτοτυπία! Από τα Πρότυπα θα ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες!
16.  Η επιλογή των νέων Προτύπων,  πρέπει να γίνει με κάποια κριτήρια  από τα λεγόμενα «ιστορικά» Πειραματικά Σχολεία, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που ιδρύθηκαν και λειτουργούν με το νόμο του Γεωργίου Παπανδρέου (Γέρου της Δημοκρατίας) και έχουν υψηλό μορφωτικό επίπεδο.
17.  Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων, όπως το ΠΣΠΑ του Πανεπιστημίου Αθηνών και το Πειραματικό του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης ΑΠΘ, που ιδρύθηκαν και λειτουργούν με το νόμο 4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 του Γεωργίου Παπανδρέου (Γέρου της Δημοκρατίας) εξαιρούνται του νέου νόμου και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν!
18.  Δεν πρέπει να διαταραχτούν οι «οργανικές θέσεις» των ήδη διδασκόντων στα Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων (ΠΣΠΑ και ΑΠΘ)  και να προωθηθεί ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός τους.
19.  Όσον αφορά  νέους τους εκπαιδευτικούς που θα εργάζονται σε Πειραματικά σχολεία προτείνουμε να επιλέγονται με βάση τυπικά και ουσιαστικά προσόντα από το ΚΥΣΔΕ. Τυπικά προσόντα θεωρούνται εκτός του βασικού πτυχίου, μεταπτυχιακοί τίτλοι συναφείς με το αντικείμενο διδασκαλίας. Η εισαγωγή της «συνέντευξης» θα επιφέρει κακά και δεν θα είναι «αντικειμενική». Είναι ένα δώρο στον εκάστοτε Υπουργό να βάζει τους «δικούς του».
20.  Εκτός από τους «Ομίλους Αριστείας»,  πρέπει να υπάρχουν και «Όμιλοι υποβοήθησης ασθενέστερων μαθητών» ή «μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες». Οι διδακτική των μαθημάτων πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη σε κάθε μαθητή που έχει ανάλογες ανάγκες. Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών, αλλά η εισαγωγή να γίνεται με «κλήρωση».
21.  «Δικαίωμα σε όλους στη δημόσια δωρεάν Παιδεία»! «Σωστή η κατάργηση της η «ταξικής» βάσης του 10  για τα Πανεπιστήμια! «Μαθητοκεντρική παιδεία»!. «Τέλος η οικογενειοκρατία και η ρουσφετολογία στα σχολεία και ΑΕΙ και ΤΕΙ» ! Να σταματήσει η πίεση των Αποφοίτων και Συλλόγου γονέων στην διοίκηση του σχολείου, γιατί τα κίνητρά τους δεν είναι αθώα,  ουδέτερα ή επιστημονικά. Συχνά παρεμβαίνουν στις διοικήσεις των σχολείων και συμπεριφέρονται ως υπερ-διευθυντές «κοτζαμπάσηδες».
22.  Θετικό κρίνεται το πολυνομοσχέδιο, σε γενικές γραμμές, για την εκπαίδευση. Χρειάζονται κάποιες βελτιώσεις, προσθήκες και διευκρινήσεις, αλλά προσοχή στα «κεκτημένα του υπάρχοντος διδακτικού προσωπικού», που στην πλειοψηφία του είναι «δημοκρατικό».!
23.  Με το νομοσχέδιο, η σχέση του εκπαιδευτικού με την εκπαίδευση επαναπροσδιορίζεται υπηρετώντας την αρχή ‘’Πρώτα ο Μαθητής’’. Στόχος είναι η ανάδειξη του εκπαιδευτικού σε πρωταγωνιστή των αλλαγών για την αναβάθμιση της εκπαίδευσης για αυτό και προωθείται μια σειρά καινοτόμων πρωτοβουλιών του Υπουργείου Παιδείας που αφορούν το σύνολο της εργασιακής διαδρομής των εκπαιδευτικών.
24.  Το νομοσχέδιο οφείλει να εμπνέει στους μαθητές, φοιτητές, γονείς, εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, αξιοκρατία, κοινωνική δικαιοσύνη, αναγνώριση της «προσπάθειας» και ανάπτυξη της «κριτικής σκέψης».
25.  Η εισαγωγή των νέων τεχνολογιών είναι θετικότατη, αλλά με «μέτρο» για να μη διαταραχτεί η ψυχική ισορροπία των μαθητών. Τέλος, τα επιστημονικά επιτεύγματα και συμπεράσματα της σύγχρονης ψυχολογίας, παιδαγωγικής  και των επιστημών της αγωγής, μπορούν να συνεισφέρουν ένα σοβαρό επιστημονικό υπόβαθρο με πανελλήνια,  ευρωπαϊκή και διεθνή εμβέλεια και αποδοχή! Σωστή η εισαγωγή Ψυχολόγων στα σχολεία και θα μπορούσαν να μπουν και ειδικοί Παιδαγωγοί
26.  Αν κάποιο από τα υπάρχοντα «Πειραματικά» δεν μπορεί να ενταχθεί στον νέο Νόμο λόγω των κριτηρίων συνεχίζει να λειτουργεί ως από Πειραματικό σχολείο, που «απλά συνεργάζεται»  με το Πανεπιστήμιο. Στο άρθρο 36 πρέπει να γίνει σαφής διάκριση μεταξύ των Προτύπων και Πειραματικών!
27.  Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών ανά 5ετία με σκοπό το αν παραμείνουν στο Σχολείο είναι ανεδαφική και θα περιπλέξει την λειτουργία των Σχολείων, αφού θα είναι έρμαιο εξωθεσμικών παρεμβάσεων (μέσον, «ρουφιανιά», η μίζα, η σκόπιμη σπίλωση συναδέλφων, ο παραγοντισμός κλπ)... Κανείς εκπαιδευτικός δεν θα δεχτεί την « νέα κρίση», αν δεν υπάρχει ταυτόχρονη μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα! Αυτή η διάταξη μπορεί να προκαλέσει απροθυμία εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν τα νέα σχολεία. Επιτρέπεται μετά από διετή διδασκαλία η απόσπαση του εκπαιδευτικού (χωρίς το ειδικό επιμίσθιο θέσης).
28.  Πριν καν ψηφιστεί ο νέος Νόμος κυκλοφορούν ήδη ονόματα Διευθυντών, μελών Επιστημονικών Επιτροπών, κλπ… Πανεπιστημιακών, που θα στελεχώσουν την νέα δομή! Άραγε που είναι η αξιοκρατία, η αδιαβλητότητα του νέου συστήματος;
29.  Με το νέο νόμο να υπάρξει «ρύθμιση των ορίων» των δραστηριοτήτων των «Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων» και «συλλόγων Αποφοίτων», γιατί η κατάσταση ‘έχει ξεφύγει’ και πολλές φορές παρεμβαίνουν απροκάλυπτα στην λειτουργία και διοίκηση του σχολείου.
30.  Να σταματήσει η υποχώρηση του Υπουργείου, στην  πίεση των «Συλλόγων Αποφοίτων» και των «Συλλόγων Γονέων» στην διοίκηση  και λειτουργία του σχολείου, γιατί τα κίνητρά τους δεν είναι αθώα, ουδέτερα ή επιστημονικά, αλλά κατάφωρα ιδιοτελή.
31.  Καλό είναι να κρατηθούν χαμηλοί τόνοι στα περί «μεγάλης μεταρρύθμισης» γιατί αναστατώνεται, χωρίς λόγο, η εκπαιδευτική Κοινότητα και να υιοθετηθεί ο όρος «αλλαγή». Δεν μπορούμε να κάνουμε ποιοτικότερη την Εκπαίδευση με λιγότερη χρηματοδότηση!
32.  Θα πρέπει πρώτα να «καθαρίσει το Πανεπιστήμιο» από τους ανίκανους,  την οικογενειοκρατία και τον νεποτισμό και μετά να μιλήσουμε για αξιοκρατία στην Μέση Εκπαίδευση. Θα πρέπει να προστεθεί στον νόμο «για κρίσεις μελών ΔΕΠ», ότι, «ουδείς μπορεί να κριθεί ως Καθηγητής Α’ Βαθμίδας ΑΕΙ και ΤΕΙ αν δεν έχει διεθνή παρουσία, εκπαίδευση και συνεργασία, τουλάχιστον δύο ετών, όπως Μεταπτυχιακό Τίτλο, Διδακτορικό τίτλο, μετα-διδακτορικό τίτλο, δημοσιεύσεις σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ. Έχει γεμίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμια από «ψευτο-Καθηγητές», που ποτέ δεν πέρασαν τα Ελληνικά σύνορα και ζουν «ως αγράμματοι και απομονωμένοι» από την Ευρωπαϊκή και Διεθνή επιστημονική Κοινότητα!
33.  Να προσέχουν οι Υπουργοί τους «Συμβούλους» και «καλοθελητές», γιατί και οι ίδιοι «συμβούλευαν»,  πριν λίγα χρόνια την κ. Μαριέττα Γιαννάκου με τα γνωστά αποτελέσματα.
34.  Δεν μπορεί να καταργηθούν ούτε να τροποποιηθούν τα Πειραματικά Σχολεία του Πανεπιστημίου Αθηνών  (ΠΣΠΑ)  και Θεσσαλονίκης ΑΠΘ και αν το κάνει είναι παράνομο και αντισυνταγματικό, διότι υπάγονται απευθείας στα Πανεπιστήμια! Και αυτά τα σχολεία έχουν άριστες επιδόσεις χωρίς να υπηρετούν μόνο την ολιγαρχία, αλλά όλους τους πολίτες!  Οι εκπαιδευτικοί αυτών των Σχολείων πρέπει να παραμείνουν ως έχουν, γιατί με την ίδια λογική θα πρέπει να κρίνει πάλι από την αρχή όλο το Πανεπιστημιακό προσωπικό όλων των βαθμίδων (ενώ οι καταγγελίες, για αναξιοκρατία στα Πανεπιστήμια δεν ερευνώνται)!.
35.  Στο νεοσυσταθέν όργανο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών) άρθρο 40, να μην υπάρχουν ως μέλη της Δ.Ε.Π.Π.Σ. δύο άτομα «προσωπικότητες κατά προτίμηση απόφοιτοι των Προτύπων Σχολειών»! Έτσι οι ανεπάγγελτοι νέο-φασίστες βρήκαν και δουλειά και μισθό και ισχύ να διοικούν την παιδεία, από το «πουθενά», που ήταν πριν λίγο και κανείς δεν διαμαρτύρεται για αυτήν την έκνομη, αντισυνταγματική, ρατσιστική, αντι-επιστημονική, αντι-δημοκρατική διάταξη!
36.  Καλούμε την Υπουργό να αποσύρει ατή την «φωτογραφική διάταξη» (άρθρο 40, ε) κατά προτίμηση «απόφοιτοι των Προτύπων Σχολειών» και να την αντικαταστήσει με «δύο διδάκτορες επιστημών αγωγής – εκπαιδευτικούς, έναν Πρωτοβάθμιας και έναν Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» ή δύο αιρετοί. Δεν μπορούν να συμμετέχουν άτομα της ιδιωτικής εκπαίδευση!
37.  Στο νεοσυσταθέν όργανο Δ.Ε.Π.Π.Σ. (Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων Πειραματικών) άρθρο 40,  να αλλάξει η φράση « το Δ.Ε.Π.Π.Σ. αποφασίζει» με τη φράση  « το Δ.Ε.Π.Π.Σ. γνωμοδοτεί» στο ΚΥΣΔΕ ή στον Υπουργό. Δηλαδή η λειτουργία του Δ.Ε.Π.Π.Σ. να είναι μόνο «γνωμοδοτική, συμβουλευτική, αλλά όχι «δεσμευτική». Δεν μπορεί το Δ.Ε.Π.Π.Σ.  να αποφασίζει για Διευθυντές, Συμβούλους, Εκπαιδευτικούς, χωρίς την τελική απόφαση του ΚΥΣΔΕ και ΚΥΣΠΕ.
38.  Οι όροι στο νέο νόμο  (άρθρο 37) «Πρότυπο Πειραματικό» να αντικατασταθούν με τους όρους «Πρότυπο ή/και Πειραματικό»  με το «ή» διαζευκτικό στην μέση ή κτο «και», που σημαίνει ότι ένα σχολείο είτε θα είναι Πρότυπο ή θα είναι Πειραματικό. Την τελική απόφαση μετά από γνωμοδότηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. θα έχει το ΚΥΣΔΕ ή ΚΥΣΠΕ ανάλογα και μετά ο Υπουργός.
39.  Το πιο σημαντικό είναι εκτός από τους «Ομίλους Αριστείας»,  πρέπει να υπάρχουν και «Όμιλοι υποβοήθησης ασθενέστερων μαθητών» ή «μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες». Οι διδακτική των μαθημάτων πρέπει να γίνεται εξατομικευμένη σε κάθε μαθητή που έχει ανάλογες ανάγκες. Δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις για την εισαγωγή των μαθητών, αλλά η εισαγωγή να γίνεται με «κλήρωση», όπως γίνεται και να είναι αδιάβλητη.
40.  Προσοχή, στο νέο νομοσχέδιο  άρθρο 44 παράγραφος 5 πρέπει να προστεθεί  η εισαγωγή στα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων»  (ΠΣΠΑ), πρέπει να συνεχίζεται να γίνεται με κλήρωση και για το Δημοτικό και για το Γυμνάσιο και για το Λύκειο. Η εισαγωγή στα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων»  (ΠΣΠΑ), πρέπει να συνεχίζεται να γίνεται με κλήρωση.
41.  Επίσης, στο νέο νομοσχέδιο  άρθρο 44 παράγραφος 5 για τα μη Πειραματικά των ΑΕΙ, το προτεινόμενο  άρθρο αυτό να τροποποιηθεί « Η εισαγωγή στο Πειραματικό ή Πρότυπο  Γυμνάσιο και Λύκειο» μπορεί να γίνεται με κλήρωση ή με εξετάσεις ανάλογα τον τύπο του Σχολείου (πειραματικό = κλήρωση, πρότυπο= με εξετάσεις) και την πρόταση του ΕΠ.ΕΣ, με Υπουργική Απόφαση. Μόνο σε μερικά νέα Πρότυπα Λύκεια θα υπάρχουν εξετάσεις και θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση.
42.  Το προτεινόμενο  άρθρο  44 παράγραφος 5 αυτό να τροποποιηθεί « Η εισαγωγή στο Πειραματικό ή Πρότυπο Λύκειο» μπορεί να γίνεται με κλήρωση ή με εξετάσεις ανάλογα τον τύπο του Σχολείου (πειραματικό = κλήρωση, πρότυπο= με εξετάσεις) και την πρόταση του ΕΠ.ΕΣ, με Υπουργική Απόφαση. Μόνο σε μερικά νέα Πρότυπα Λύκεια θα υπάρχουν εξετάσεις και θα ορίζεται με Υπουργική Απόφαση.
43.  Στα παλαιά Πρότυπα Σχολεία, αυτά υπάρχει μια μειοψηφία αποφοίτων που δημιουργούν «συλλόγους»,  με σκοπό τον συντηρητικό – φασιστικό έλεγχο της εκπαίδευσης και θέλουν μέσω του νέου νόμου να μπουν και στα Δ.Ε.Π.Π.Σ..(άρθρο 40). Επομένως τα νέα όργανα δεν πρέπει να έχουν ΚΑΝΕΝΑΝ εκ των προτέρων, απόφοιτο των Προτύπων ή Πειραματικών Σχολείων. Στο νέο νόμο  άρθρο 46 του νέου νόμου πρέπει να προστεθεί « Τα υπάρχοντα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης Μακεδονίας συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, τόσο στην δομή, όσο και στο εκπαιδευτικό προσωπικό τους
44.  Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»: α) το Δ.Ε.Π.Π.Σ. (μόνο εισηγείται στο ΚΥΔΣΕ για Διευθυντές, σχολικούς Συμβούλους, εκπαιδευτικούς, β) η τελική απόφαση είναι του ΚΥΣΔΕ, όπου μπορεί να προσφύγει όποιος αδικήθηκε.
45.  Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»:  Δεν διαταράσσεται η οργανική θέση για τους ήδη υπηρετούντες στα Πειραματικό του Πανεπιστημίου και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
46.  Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»:  Για τους νέους εκπαιδευτικούς που μετατίθενται μετά από πρόταση του Δ.Ε.Π.Π.Σ.. και τελική γνωμοδότηση του ΚΥΣΔΕ μετατίθενται νέοι εκπαιδευτικοί κάτοχοι διδακτορικών τουλάχιστον με πενταετή προϋπηρεσία και χωρίς «συνέντευξη». Το σύνολο των μορίων να  είναι 50 πενήντα και προέρχεται από την επιστημονική 20 μονάδες, παιδαγωγική επάρκεια, προϋπηρεσία, 20 μονάδες από δημοσιεύσεις, βιβλία κλπ., 10 μονάδες, σύνολο 50 μονάδες. Να διαγραφεί η «συνέντευξη».
47.  Στο άρθρο 48 του νέου νόμου περί «διδακτικού προσωπικού»:  Οι εκπαιδευτικοί που μετατέθηκαν και συμπλήρωσαν  επιτυχώς, (2) διετή διδακτική υπηρεσία σε Πειραματικό σχολείο, αυτόματα εντάσσονται στην σχολική μονάδα, και διατηρούν την θέση αυτή χωρίς νεότερη «κρίση». Η «κρίσεις ανά (5) πενταετία» είναι εξωπραγματικές, ανεδαφικές, αντιεπιστημονικές και καταρρακώνουν το κύρος του εκπαιδευτικού και δηλητηριάζουν τον χώρο της παιδείας. Δεν μπορεί να υπάρξει «κρίση» χωρίς μετεξέλιξη σε ανώτερη βαθμίδα. Πιθανά πολλοί εκπαιδευτικοί με προσόντα δεν θα θελήσουν να μπουν σε αυτή την 5ετή κρίση και ανασφάλεια και να μείνουν σε ένα απλό σχολείο! Αν δεχτούμε ότι μετά από δύο κρίσεις 5+ 5 = 10, ο εκπαιδευτικός θα εκδιωχτεί από το σχολείο αυτό για να πάει σε απλά σχολεία είναι αντιφατικό. Η ίδια ρύθμιση πρέπει τότε να ισχύσει για αποσπασμένους Συμβούλους Υπουργών, Βουλευτών, για Σχολικούς Συμβούλους , για Καθηγητές Πανεπιστημίων κλπ..
48.  Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο θα πρέπει να καθορίζεται:
α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
 β) Πειραματικό που «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με  κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά του νόμου του 1985.
γ) Πρότυπο Σχολείο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
49.  Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας., θα συνεχίσουν να έχουν Επόπτη Καθηγητή, είναι εξατάξια (ενιαίο Γυμνάσιο Λύκειο) ανεξάρτητα του νέου νόμου και θα συνεχίσουν να λειτουργούν, ως έχουν.
50.  Στο άρθρο 50 και 51  του νέου νόμου,  προστίθεται η διάταξη: « Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, λειτουργούν με το υπάρχον νομικό καθεστώς, που ορίζει τη δομή λειτουργία, μεταθέσεις κλπ.. (Νόμος4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 και 1985 εδάφιο 10 του Ν.1566/1985 άρθρο 31. Μάλιστα στην παράγραφο 10 του νόμου αυτού γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ των «Πειραματικών των Πανεπιστημίων», που συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, και των «Πειραματικών», που απλά «συνδέονται με τα Π.Ε.Κ.».).
51.  Η Υπουργός κ. Άννα Διαμαντοπούλου καλό είναι να δημιουργήσει και νέα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», στα Πανεπιστήμια που δεν υπάρχουν, όπως στην Θράκη, στα Ιωάννινα, στο Αιγαίο, στη Θεσσαλία κλπ.. και να λειτουργούν όπως τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ) και Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ).
52.  Επίσης, κ. Άννα Διαμαντοπούλου, θα μπορούσε να δημιουργήσει ένα αριθμό «πειραματικών» (χωρίς τον όρο πρότυπο»), που θα «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια (στη θέση αυτών που συνδέονταν με τα Π.Ε.Κ. βάσει  του Νόμου 1566/1985) στο οποία θα μπορεί να εφαρμόσει αυτά που επιθυμεί, εξετάσεις κρίσεις εκπαιδευτικών κλπ… Αυτό θα είχε και μια επιστημονική αξία να συγκρίνουμε μελλοντικά τους διαφόρους τύπους σχολείων μεταξύ τους.
53.  Πιθανά η υπουργός να είχε αγαθές προθέσεις,  αλλά η ταυτόχρονη χρήση του όρου «Πειραματικό» με/ή του όρου «Πρότυπο» και οι «κρίσεις εκπαιδευτικών ανά πενταετία», περιέπλεξε τα πράγματα. Αν θέλει να δημιουργήσει και έναν αριθμό «Προτύπων», θα μπορούσε να το κάνει, τα οποία όμως θα είχαν απλή «συνεργασία» με τα Π.Ε.Κ. και τα Τ.Ε.Ι. και ΑΣΠΑΙΤΕ, τα  Πανεπιστήμια και την περιφέρεια.
54.  Στο νέο νόμο  άρθρο 46 του νέου νόμου πρέπει να προστεθεί σε μια νέα παράγραφο την 3: « Τα υπάρχοντα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης Μακεδονίας συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν, τόσο στην δομή, όσο και στο εκπαιδευτικό προσωπικό τους (γιατί οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν πανεπιστημιακή βαθμίδα – έστω την κατώτερη – είναι επιστημονικοί συνεργάτες και είναι μόνιμοι). Δεν μπορούμε μετά από προσφορά ετών να διώξουμε τους εκπαιδευτικούς των Πειραματικών των Πανεπιστημίων (ΠΣΠΑ και ΑΠΘ).
55.  Το άρθρο 48 παράγραφος 2  του νέου νομοσχεδίου, πρέπει να γίνει πιο σαφές ειδικά στους ήδη διδάσκοντες σε ιδιωτικά, δηλ. «αφού έχουν διοριστεί και μονιμοποιηθεί στην Δημόσια Εκπαίδευση, δικαιούνται να είναι υποψήφιοι και όσοι εκπαιδευτικοί έχουν διδάξει και πριν στην ιδιωτική εκπαίδευση 4 χρόνια, πριν τον διορισμό τους και την μονιμοποίησή τους»
56.  Επιτέλους, ας πάψουμε να «στοχοποιούμε» τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους Υπουργούς, που δίνουν τα πάντα στην ανύψωση της ποιότητας της παιδείας, με τα λίγα χρήματα που παίρνουν,  μέσα στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε!  Τιμή στον Έλληνα Εκπαιδευτικό! Ζήτω ο Έλληνας Εκπαιδευτικός!
57.  Να εκτιμούν οι Υπουργοί και οι ‘υπεύθυνοι’ τους ειδικούς και τους πολίτες που λένε την «αλήθεια» και δεν προφασίζονται δήθεν συμφωνία «προς ίδιον όφελος», ενώ η εκπαίδευση δοκιμάζεται. Μόνο με την αλήθεια και με πραγματικά στοιχεία θα προοδεύσουμε στο μέλλον!
58.  Στο άρθρο 51 και 52  του νέου νόμου, και στις Μεταβατικές διατάξεις,  προστίθεται η διάταξη: « Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα (5) πέντε Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας, λειτουργούν με το υπάρχον νομικό καθεστώς, που ορίζει τη δομή λειτουργία, μεταθέσεις κλπ.. (Νόμος4376/16-08-1929 και τον νόμο 4600/2-05-1930 και 1985 εδάφιο 10 του Ν.1566/1985 άρθρο 31. Μάλιστα στην παράγραφο 10 του νόμου Ν.1566/1985,  γίνεται σαφής διάκριση μεταξύ των «Πειραματικών των Πανεπιστημίων», που συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν!
59.  Στα άρθρα 50 και 51 καλύτερα οι ημερομηνίες να διαγραφούν και να οριστούν οι αλλαγές με Υπουργικές Αποφάσεις μετά την ψήφιση του Νομοσχεδίου, για να γίνει πιο ευέλικτο και εύχρηστο.!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.