Σχετικό: Σούρλας: Έτσι γίνεται τόσα χρόνια η λαθρεμπορία καυσίμων
Παρατίθεται η ανακοίνωση της Αστυνομίας για την εξάρθρωση της σπείρας, τα μέλη της οποίας συνελήφθησαν για συστηματικό λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου.
Αυτούσια η ανακοίνωση:
Εξαρθρώθηκε μετά από πολύμηνη μεθοδική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δυτικής Αττικής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, πολυμελής εγκληματική ομάδα η οποία από διετίας και πλέον διέπραττε συστηματικά λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης παρακρατούσαν ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Χθες και σήμερα, κατά την διάρκεια οργανωμένης και συντονισμένης επιχείρησης συνελήφθησαν σε διάφορες περιοχές της Αττικής 15 ημεδαποί – μέλη της εγκληματικής οργάνωσης ηλικίας από 36 έως 62 ετών.
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ...
(«ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Στους συλληφθέντες περιλαμβάνονται και δύο κρατικοί υπάλληλοι και ειδικότερα ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α. και υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, οι οποίοι είχαν ενταχθεί στην εγκληματική οργάνωση με τον διακριτό ρόλο να ενημερώνουν για επικείμενους ελέγχους.
Στη δικογραφία περιλαμβάνονται και άλλοι εννιά ημεδαποί – μέλη της εγκληματικής οργάνωσης οι οποίοι αναζητούνται.
Αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση είχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και δύο ακόμα άτομα, υπάλληλος και συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.
Η μεθοδολογία που ακολουθούσε η εγκληματική οργάνωση διακρίνονταν σε διαφορετικά-επιμέρους επίπεδα δράσης, σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.
Πιο αναλυτικά, όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.
Ακολούθως, το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες. Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με 12 πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.
Επιπλέον προέκυψε ότι, σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.
Ειδικότερα, υπάλληλοι-οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.
Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για ίδιο όφελος 11 τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, με διαγραφόμενη την προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση 3 έως 4 τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί (πετρέλευση) και να παραπλανούν τους αρμόδιους Τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου. Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150€, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Στην εγκληματική οργάνωση είχε ενταχθεί υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, ο οποίος έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, αποφεύγοντας έτσι ενδεχόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Για τον ίδιο λόγο, η εγκληματική οργάνωση ενημερωνόταν για επικείμενους ελέγχους από ανώτερο υπάλληλο του ΥΠ.Ε.Κ.Α., ο οποίος, λόγω της ιδιότητάς του, είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της Υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών (εντολές ελέγχου) και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία ελέγχου.
Σε έρευνες που ενεργήθηκαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε «συνεργαζόμενο» πρατήριο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
Οι αναλογούντες διαφυγόντες δασμοί και φόροι υπερβαίνουν το ποσό των 3.500.000€.
Εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης είναι πολύ μεγαλύτερο και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών.
Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγούνται απογευματινές ώρες σήμερα στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.
Σούρλας: Έτσι γίνεται τόσα χρόνια η λαθρεμπορία καυσίμων
Επιτέλους, άρχισε η πάταξη των κυκλωμάτων λαθραίας διακίνησης των καυσίμων και πιστεύω σύντομα και της πάταξης των κυκλωμάτων για νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Γιώργος Σούρλας, με αφορμή την εξάρθρωση του κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων και τη σύλληψη 16 ατόμων.
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Παρατίθεται η ανακοίνωση της Αστυνομίας για την εξάρθρωση της σπείρας, τα μέλη της οποίας συνελήφθησαν για συστηματικό λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου.
Αυτούσια η ανακοίνωση:
Εξαρθρώθηκε μετά από πολύμηνη μεθοδική έρευνα της Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Δυτικής Αττικής της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, πολυμελής εγκληματική ομάδα η οποία από διετίας και πλέον διέπραττε συστηματικά λαθρεμπόριο ναυτιλιακού πετρελαίου.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης παρακρατούσαν ναυτιλιακό πετρέλαιο μετά από ανεφοδιασμό πλοίων ναυτιλιακών εταιρειών και στη συνέχεια το διοχέτευαν σε πρατήρια υγρών καυσίμων, όπου, μετά από πρόσμιξη με πετρέλαιο κίνησης το διέθεταν και πάλι στην αγορά.
Χθες και σήμερα, κατά την διάρκεια οργανωμένης και συντονισμένης επιχείρησης συνελήφθησαν σε διάφορες περιοχές της Αττικής 15 ημεδαποί – μέλη της εγκληματικής οργάνωσης ηλικίας από 36 έως 62 ετών.
Σε βάρος τους σχηματίσθηκε δικογραφία για σύσταση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση, λαθρεμπορία υγρών καυσίμων σε βαθμό κακουργήματος, απάτη κατ΄ επάγγελμα και κατ΄ εξακολούθηση σε βαθμό κακουργήματος, νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες ...
(«ξέπλυμα βρώμικου χρήματος»), ενεργητική και παθητική δωροδοκία κατ΄ εξακολούθηση και κατάχρηση εξουσίας.
Στους συλληφθέντες περιλαμβάνονται και δύο κρατικοί υπάλληλοι και ειδικότερα ανώτερος υπάλληλος του ΥΠ.Ε.Κ.Α. και υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, οι οποίοι είχαν ενταχθεί στην εγκληματική οργάνωση με τον διακριτό ρόλο να ενημερώνουν για επικείμενους ελέγχους.
Στη δικογραφία περιλαμβάνονται και άλλοι εννιά ημεδαποί – μέλη της εγκληματικής οργάνωσης οι οποίοι αναζητούνται.
Αρχηγικό ρόλο στην οργάνωση είχαν ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος εταιρείας εμπορίας πετρελαιοειδών και δύο ακόμα άτομα, υπάλληλος και συνεργάτης της ίδιας εταιρείας.
Η μεθοδολογία που ακολουθούσε η εγκληματική οργάνωση διακρίνονταν σε διαφορετικά-επιμέρους επίπεδα δράσης, σε όλη τη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής ναυτιλιακού καυσίμου.
Πιο αναλυτικά, όπως προέκυψε από την έρευνα, αρχικά οι οδηγοί βυτιοφόρων-υπάλληλοι της εταιρείας, κατά την μετάβασή τους στα σημεία ελλιμενισμού διαφόρων πλοίων, ανά την επικράτεια (πλοία ακτοπλοϊκών γραμμών, επαγγελματικά και ποντοπόρα) δεν παρέδιδαν ολόκληρη την ποσότητα του πετρελαίου, η οποία αναγράφονταν στα παραστατικά.
Ακολούθως, το υπόλοιπο του πετρελαίου το επέστρεφαν στην εταιρεία και στη συνέχεια οι αρχηγοί της εγκληματικής οργάνωσης το διέθεταν εκ νέου στο εμπόριο, μέσω «συνεργαζόμενων» πρατηρίων υγρών καυσίμων, ενώ σε πολλές περιπτώσεις το επαναδιέθεταν αυτούσιο στους πλοιοκτήτες. Μέχρι στιγμής έχει προκύψει ότι η εγκληματική οργάνωση «συνεργαζόταν» με 12 πρατήρια υγρών καυσίμων στην Αττική.
Επιπλέον προέκυψε ότι, σε πολλές περιπτώσεις, άτομα που εμπλέκονταν στη διαδικασία μεταφοράς, διακίνησης, παράδοσης και παραλαβής των καυσίμων, ενεργούσαν και για λογαριασμό τους.
Ειδικότερα, υπάλληλοι-οδηγοί των βυτιοφόρων, κατά την επιστροφή του παράνομα παρακρατηθέντος ναυτιλιακού καυσίμου, δεν το επέστρεφαν στο σύνολό του, αλλά παρακρατούσαν και για ίδιο όφελος μεγάλες ποσότητες, τις οποίες διέθεταν με χαμηλότερη τιμή σε συγκεκριμένους πρατηριούχους, αποκομίζοντας έτσι μεγάλα χρηματικά ποσά.
Σε άλλη περίπτωση μηχανικός πλοίου, ο οποίος συνελήφθη, είχε παρακρατήσει για ίδιο όφελος 11 τόνους ναυτιλιακό καύσιμο και προσπαθούσε να βρει τρόπο να το διαθέσει στους οδηγούς των βυτιοφόρων, με διαγραφόμενη την προοπτική για συνεχή ανεφοδιασμό του συγκεκριμένου πλοίου και παράνομη παρακράτηση 3 έως 4 τόνων καυσίμων εβδομαδιαίως.
Τα μέλη της εγκληματικής οργάνωσης για να ξεπερνούν τις διαδικασίες ελέγχου κατά την παράδοση στα ελλιμενισμένα πλοία των ποσοτήτων που είχαν παραγγελθεί (πετρέλευση) και να παραπλανούν τους αρμόδιους Τελωνειακούς υπαλλήλους ελεγκτές ή τους υπεύθυνους των πληρωμάτων για την παραλαβή του καυσίμου, χρησιμοποιούσαν ιδιαίτερα τεχνάσματα.
Ενδεικτικά, σε προσυνεννόηση με συγκεκριμένο χειριστή γεφυροπλάστιγγας για βαριά οχήματα στο κεντρικό λιμάνι του Πειραιά, εμφάνιζαν πλασματικές μετρήσεις κατά την ζύγιση του βυτιοφόρου. Οι πλασματικές μετρήσεις πραγματοποιούνταν με παρέμβαση από πριν στο λογισμικό των ηλεκτρονικών συστημάτων της γεφυροπλάστιγγας, έτσι ώστε να διασφαλίζεται το «κατά παραγγελία» επιδιωκόμενο κάθε φορά αποτέλεσμα. Για την άμεση συνέργεια στη διαδικασία αυτή ο χειριστής γεφυροπλάστιγγας, ελάμβανε ως αμοιβή για κάθε μετρικό τόνο 150€, (ένας μετρικός τόνος πετρελαίου ισούται με 1.200 λίτρα).
Στη περίπτωση όμως που ο αρμόδιος για την παραλαβή του καυσίμου συνεργούσε στην απάτη, στο να παραλάβει δηλαδή λιγότερη από την ποσότητα που αναγράφονταν στα παραστατικά, δεν πραγματοποιούσαν ζύγιση ή κατέστρεφαν τα ζυγολόγια.
Σε άλλες περιπτώσεις γέμιζαν με νερό κάποιο από τα διαμερίσματα της δεξαμενής του βυτιοφόρου, αυξάνοντας έτσι τεχνηέντως το μικτό βάρος του οχήματος, το οποίο μετά την αφαίρεση του απόβαρου, προσμετρούνταν ως μεταφερόμενο καύσιμο.
Στην εγκληματική οργάνωση είχε ενταχθεί υπάλληλος του Α΄ Τελωνείου Πειραιά, ο οποίος έναντι οικονομικών ανταλλαγμάτων, ενημέρωνε για επικείμενους ελέγχους στα πλωτά μέσα που διέθετε η εταιρεία για την διακίνηση του ναυτιλιακού καυσίμου, αποφεύγοντας έτσι ενδεχόμενες ποινικές και διοικητικές κυρώσεις.
Για τον ίδιο λόγο, η εγκληματική οργάνωση ενημερωνόταν για επικείμενους ελέγχους από ανώτερο υπάλληλο του ΥΠ.Ε.Κ.Α., ο οποίος, λόγω της ιδιότητάς του, είχε πρόσβαση σε στοιχεία για προγραμματισμένους ελέγχους της Υπηρεσίας του ή άλλων συναρμόδιων Υπηρεσιών (εντολές ελέγχου) και γνώριζε εκ των προτέρων λεπτομέρειες για τον χρόνο και τις περιοχές όπου επρόκειτο να κινηθούν τα αρμόδια συνεργεία ελέγχου.
Σε έρευνες που ενεργήθηκαν στις εγκαταστάσεις της εταιρείας και σε «συνεργαζόμενο» πρατήριο βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
- 8.000 λίτρα παρανόμως παρακρατηθέντος diesel κίνησης ναυτιλίας (marine diesel),
- 5 βυτιοφόρα μεταφοράς καυσίμων.
- 18.400 Ευρώ σε μετρητά.
Οι αναλογούντες διαφυγόντες δασμοί και φόροι υπερβαίνουν το ποσό των 3.500.000€.
Εκτιμάται ότι το μέγεθος της εγκληματικής δραστηριότητας της οργάνωσης είναι πολύ μεγαλύτερο και στο πλαίσιο αυτό συνεχίζονται οι έρευνες προκειμένου να διερευνηθεί όλο το εύρος της λαθρεμπορίας καυσίμων και απάτης σε βάρος ναυτιλιακών εταιρειών.
Οι συλληφθέντες με την δικογραφία που σχηματίσθηκε σε βάρος τους οδηγούνται απογευματινές ώρες σήμερα στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά.
Σούρλας: Έτσι γίνεται τόσα χρόνια η λαθρεμπορία καυσίμων
"Άρχισε το ξήλωμα των κυκλωμάτων στα καύσιμα,
γιατί στη βούληση του πρωθυπουργού είναι η πάταξή τους", δηλώνει ο ΓΓ
Διαφάνειας Γιώργος Σούρλας.
Αναλυτικά η συνέντευξή του για τις συμμορίες
λαθρεμπόρων
Επιτέλους, άρχισε η πάταξη των κυκλωμάτων λαθραίας διακίνησης των καυσίμων και πιστεύω σύντομα και της πάταξης των κυκλωμάτων για νοθευμένα καύσιμα στις Ένοπλες Δυνάμεις, δηλώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, Γιώργος Σούρλας, με αφορμή την εξάρθρωση του κυκλώματος λαθρεμπορίας καυσίμων και τη σύλληψη 16 ατόμων.
«Πρόκειται για κυκλώματα που λεηλάτησαν το δημόσιο χρήμα για
δεκαετίες», υπογραμμίζει ο κ. Σούρλας, επισημαίνοντας ότι αυτό το είπε
και ο πρωθυπουργός κ. Παπαδήμος, στη Βουλή στις
13/1/12, δηλαδή, ότι 1 δισεκ. ευρώ είναι οι απώλειες εσόδων το χρόνο, 25 δισεκ. τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια, από το λαθρεμπόριο καυσίμων. «Βέβαια, προσθέτει, δεν χρονολογείται μόνο από τότε, σίγουρα συνέβαινε και τις προηγούμενες δεκαετίες. Από αυτό εκτιμά κάποιος τι ζημιά έχει προκληθεί στο ελληνικό δημόσιο και πώς φθάσαμε στη χρεοκοπία, στην εξαθλίωση και στην εθνική ταπείνωση».
«Πάντως, τονίζει, άρχισε το ξήλωμα και εγώ θέλω να σημειώσω ότι αυτό θα προχωρήσει διότι στην πολιτική βούληση του Αντώνη Σαμαρά είναι να εξυγιάνουμε την πολιτική ζωή του τόπου, να παταχθούν τα κυκλώματα και να επικρατήσει η διαφάνεια».
Προσθέτει ότι «Ως γραμματέας Διαφάνειας αλλά και ως βουλευτής και αντιπρόεδρος της Βουλής έχω ασχοληθεί σε βάθος με το θέμα τα τελευταία 10 χρόνια. Προ ημερών, μάλιστα, είχα την ευκαιρία να πω στην Βουλή, όταν με κάλεσε η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ακριβώς σε τι κατάσταση βρισκόμαστε και πού οδηγούμαστε, κάνοντας και μια ιστορική διαδρομή πολύ θλιβερή για τα τελευταία 15 χρόνια: πώς είχαν συνταχθεί τρεις εκθέσεις για το πώς γίνεται το λαθρεμπόριο και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί, οι οποίες ωστόσο ουδέποτε αξιοποιήθηκαν. Μέσα εκεί υπήρχε ειδικό κεφάλαιο για το λαθρεμπόριο με το ναυτιλιακό καύσιμο για το οποίο συνελήφθησαν σήμερα οι 16, μεταξύ των οποίων και δύο υπηρεσιακοί παράγοντες, οι οποίοι πριν γίνει η επίσκεψη της αρμόδιας επιτροπής ειδοποιούσαν τα πρατήρια να προετοιμαστούν ώστε να μη συλληφθούν επ’ αυτοφώρω. Στην Επιτροπή της Βουλής είχα την ευκαιρία να πω ότι προχωρούν οι διαδικασίες για να εγκατασταθούν συστήματα εισροών και εκροών που έπρεπε από χρόνια να έχουν εγκατασταθεί για να μπορούμε να ελέγχουμε τι καύσιμα έρχονται, ποια είναι η πορεία που ακολουθούν και έτσι να περιορίσουμε -αν όχι να εξαλείψουμε- το λαθρεμπόριο των καυσίμων, διότι αυτοί οι λαθρέμποροι είναι συνήθως ισχυροί οικονομικοί παράγοντες».
Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι «Το θέμα είναι απλό και ξεκάθαρο: όπου υπάρχει επαρκής πολιτική βούληση δεν υπάρχει διαφθορά. Όλοι οι διαπλεκόμενοι στα γρανάζια της διαφθοράς πρέπει να υποστούν τις συνέπειες, να τιμωρηθούν και να επιστρέψουν όσα καρπώθηκαν δεκαετίες τώρα και οδήγησαν τη χώρα μας στη χρεοκοπία. Το ζήτημα των καυσίμων, διευκρινίζει ο κ. Σούρλας, δεν είναι θέμα της αρμοδιότητάς μου τώρα. Αλλά ασχολήθηκα με αυτό 10 χρόνια, απ’ όταν ήρθε σε γνώση μου μια χημική ανάλυση του Γενικού Χημείου για τα καύσιμα στην Πυροσβεστική, όταν έμεναν άρματα στις ασκήσεις και τις παρελάσεις και η μηχανή των οχημάτων της δεν ‘’άκουγε’’ το υγρό των καυσίμων και έμεναν στην ανηφόρα. Έχω καταθέσει 49 φακέλους για αποδεδειγμένη νοθεία καυσίμων και στην Τακτική Δικαιοσύνη και στη Στρατιωτική και δεν έλαβα καμία απάντηση, εδώ και ένα χρόνο».
Τέλος, σε ό,τι αφορά το λαθρεμπόριο καυσίμων, ο κ. Σούρλας εξήγησε ότι γίνεται με το ναυτιλιακό καύσιμο, το οποίο στοιχίζει μόνο 0,6 λεπτά το λίτρο, είναι φθηνό γιατί έχει αυξημένο θείο και το δίνουν στα πρατήρια. Για παράδειγμα, λένε ότι παρέδωσαν μια ποσότητα σε ένα καράβι, αυτό είναι ατελώνιστο, η παράδοση όμως είναι εικονική ή ελλειμματική. Κρατάνε μια ποσότητα δική τους, την οποία διοχετεύουν στο ελεύθερο εμπόριο αφού την αναμείξουν με κανονικό πετρέλαιο ή την αποχρωματίσουν με θειικό οξύ. Μάλιστα, το φοβερότερο όλων είναι ότι το 2003 καταργήθηκε το Δελτίο Παραγγελίας Καυσίμων από τα πλοία».
==========================13/1/12, δηλαδή, ότι 1 δισεκ. ευρώ είναι οι απώλειες εσόδων το χρόνο, 25 δισεκ. τουλάχιστον τα τελευταία 25 χρόνια, από το λαθρεμπόριο καυσίμων. «Βέβαια, προσθέτει, δεν χρονολογείται μόνο από τότε, σίγουρα συνέβαινε και τις προηγούμενες δεκαετίες. Από αυτό εκτιμά κάποιος τι ζημιά έχει προκληθεί στο ελληνικό δημόσιο και πώς φθάσαμε στη χρεοκοπία, στην εξαθλίωση και στην εθνική ταπείνωση».
«Πάντως, τονίζει, άρχισε το ξήλωμα και εγώ θέλω να σημειώσω ότι αυτό θα προχωρήσει διότι στην πολιτική βούληση του Αντώνη Σαμαρά είναι να εξυγιάνουμε την πολιτική ζωή του τόπου, να παταχθούν τα κυκλώματα και να επικρατήσει η διαφάνεια».
Προσθέτει ότι «Ως γραμματέας Διαφάνειας αλλά και ως βουλευτής και αντιπρόεδρος της Βουλής έχω ασχοληθεί σε βάθος με το θέμα τα τελευταία 10 χρόνια. Προ ημερών, μάλιστα, είχα την ευκαιρία να πω στην Βουλή, όταν με κάλεσε η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, ακριβώς σε τι κατάσταση βρισκόμαστε και πού οδηγούμαστε, κάνοντας και μια ιστορική διαδρομή πολύ θλιβερή για τα τελευταία 15 χρόνια: πώς είχαν συνταχθεί τρεις εκθέσεις για το πώς γίνεται το λαθρεμπόριο και πώς μπορεί να αντιμετωπιστεί, οι οποίες ωστόσο ουδέποτε αξιοποιήθηκαν. Μέσα εκεί υπήρχε ειδικό κεφάλαιο για το λαθρεμπόριο με το ναυτιλιακό καύσιμο για το οποίο συνελήφθησαν σήμερα οι 16, μεταξύ των οποίων και δύο υπηρεσιακοί παράγοντες, οι οποίοι πριν γίνει η επίσκεψη της αρμόδιας επιτροπής ειδοποιούσαν τα πρατήρια να προετοιμαστούν ώστε να μη συλληφθούν επ’ αυτοφώρω. Στην Επιτροπή της Βουλής είχα την ευκαιρία να πω ότι προχωρούν οι διαδικασίες για να εγκατασταθούν συστήματα εισροών και εκροών που έπρεπε από χρόνια να έχουν εγκατασταθεί για να μπορούμε να ελέγχουμε τι καύσιμα έρχονται, ποια είναι η πορεία που ακολουθούν και έτσι να περιορίσουμε -αν όχι να εξαλείψουμε- το λαθρεμπόριο των καυσίμων, διότι αυτοί οι λαθρέμποροι είναι συνήθως ισχυροί οικονομικοί παράγοντες».
Επιπλέον, υπογραμμίζει ότι «Το θέμα είναι απλό και ξεκάθαρο: όπου υπάρχει επαρκής πολιτική βούληση δεν υπάρχει διαφθορά. Όλοι οι διαπλεκόμενοι στα γρανάζια της διαφθοράς πρέπει να υποστούν τις συνέπειες, να τιμωρηθούν και να επιστρέψουν όσα καρπώθηκαν δεκαετίες τώρα και οδήγησαν τη χώρα μας στη χρεοκοπία. Το ζήτημα των καυσίμων, διευκρινίζει ο κ. Σούρλας, δεν είναι θέμα της αρμοδιότητάς μου τώρα. Αλλά ασχολήθηκα με αυτό 10 χρόνια, απ’ όταν ήρθε σε γνώση μου μια χημική ανάλυση του Γενικού Χημείου για τα καύσιμα στην Πυροσβεστική, όταν έμεναν άρματα στις ασκήσεις και τις παρελάσεις και η μηχανή των οχημάτων της δεν ‘’άκουγε’’ το υγρό των καυσίμων και έμεναν στην ανηφόρα. Έχω καταθέσει 49 φακέλους για αποδεδειγμένη νοθεία καυσίμων και στην Τακτική Δικαιοσύνη και στη Στρατιωτική και δεν έλαβα καμία απάντηση, εδώ και ένα χρόνο».
Τέλος, σε ό,τι αφορά το λαθρεμπόριο καυσίμων, ο κ. Σούρλας εξήγησε ότι γίνεται με το ναυτιλιακό καύσιμο, το οποίο στοιχίζει μόνο 0,6 λεπτά το λίτρο, είναι φθηνό γιατί έχει αυξημένο θείο και το δίνουν στα πρατήρια. Για παράδειγμα, λένε ότι παρέδωσαν μια ποσότητα σε ένα καράβι, αυτό είναι ατελώνιστο, η παράδοση όμως είναι εικονική ή ελλειμματική. Κρατάνε μια ποσότητα δική τους, την οποία διοχετεύουν στο ελεύθερο εμπόριο αφού την αναμείξουν με κανονικό πετρέλαιο ή την αποχρωματίσουν με θειικό οξύ. Μάλιστα, το φοβερότερο όλων είναι ότι το 2003 καταργήθηκε το Δελτίο Παραγγελίας Καυσίμων από τα πλοία».
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.