Υπάρχει λόγος που οι ειδικοί επιμένουν να κάνετε λίστα για τα ψώνια σας πριν πάτε στο σούπερ μάρκετ και να προσπαθήσετε να την τηρήσετε αλλά και να μην πηγαίνετε για ψώνια πεινασμένοι.
Κάθε σημείο σε ένα σούπερ μάρκετ είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να σας κάνει να ξοδεύετε περισσότερα χρήματα και να αγοράζετε περισσότερα πράγματα από όσα χρειάζεστε στην πραγματικότητα.
Το καροτσάκι για τα ψώνια εφευρέθηκε το 1938 προκειμένου να επιτρέπει στους καταναλωτές να αγοράζουν μεγαλύτερες ποσότητες χωρίς να χρειάζεται να τα κουβαλάνε.
Τα περισσότερα σούπερ μάρκετ τοποθετούν τα ράφια με τα λουλούδια ή τα τρόφιμα του φούρνου κοντά στην είσοδο, ώστε να έχετε περισσότερες πιθανότητες να αγοράσετε κάτι όσο το καρότσι είναι ακόμα άδειο και το ηθικό σας σε υψηλά επίπεδα.
Ένας ακόμα λόγος που τοποθετούν τα λουλούδια και τα φρέσκα ψωμάκια στην είσοδο είναι η μυρωδιά. Τέτοιου είδους μυρωδιές αυξάνουν τις πιθανότητες να κάνετε αυθόρμητες αγορές αλλά και σας φτιάχνουν τη διάθεση.
Τα σούπερ μάρκετ τοποθετούν το γάλα και άλλα απαραίτητα τρόφιμα στο βάθος του καταστήματος ώστε να πρέπει να διασχίσετε με όλο το κατάστημα.
Οι διάδρομοι είναι κατασκευασμένοι με τέτοιο τρόπο ώστε να κατευθύνουν τους καταναλωτές να τα διασχίζουν μόνο σε ευθεία γραμμή και να μην κόβουν δρόμο για να πάνε στον διπλανό διάδρομο.
Στα περισσότερα καταστήματα οι καταναλωτές περπατούν από δεξιά προς τα αριστερά, όπως ακριβώς συμβαίνει και όταν οδηγεί κανείς και γι’ αυτό το λόγο τα προϊόντα τοποθετούνται στην δεξιά πλευρά.
Τα προϊόντα και τα τρόφιμα που θέλει το σούπερ μάρκετ να προωθήσει περισσότερο βρίσκονται στο ύψος των ματιών του καταναλωτή, όπως για παράδειγμα τα πιο ακριβά δημητριακά.
Αντίστοιχα, τα δημητριακά που έχουν την περισσότερη ζάχαρη και είναι τα αγαπημένα των παιδιών είναι σε χαμηλότερο ράφι, ώστε να είναι στο οπτικό τους πεδίο.
Τα σημείο όπου σας προτρέπουν να δοκιμάσετε λίγο τυρί ή άλλα προϊόντα, προσπαθούν να σας καθυστερήσουν προκειμένου να προωθήσουν τα νέα τους τρόφιμα.
Το μέγεθος μετράει. Τα σούπερ μάρκετ που έχουν πάρα πολύ κόσμο, αποθαρρύνουν τους καταναλωτές από το να παραμείνουν πολύ χρόνο μέσα, να κάνουν αυθόρμητες αγορές και τελικά αγοράζουν πολύ λιγότερα πράγματα και είναι λιγότερο κοινωνικοί και περισσότερο νευρικοί.
Τα ζεστά χρώματα είναι πιο φιλικά προς τους καταναλωτές.
Έρευνες έχουν δείξει ότι η απαλή μουσική κάνει τους ανθρώπους να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα, ενώ η δυνατή μουσική τους κάνει να κινούνται γρήγορα μέσα στο σούπερ μάρκετ. Η κλασσική μουσική, ωθεί τους καταναλωτές να αγοράζουν πιο ακριβά προϊόντα.
Το πιο επικερδές σημείο σε ένα σούπερ μάρκετ είναι αυτό που βρίσκεται στο ταμείο.
Πηγή: Business Insider
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.