The Lover (Ο εραστής 1992) Jean-Jacques Annaud
Jane March, Tony Ka Fai Leung, Jeanne Moreau
Ο εραστής ( γαλλικά: L'Amant) είναι ερωτική ρομαντική δραματική ταινία του 1992 σε παραγωγή Κλοντ Μπερί και σκηνοθεσία Ζαν-Ζακ Ανό. Βασισμένη στο ομώνυμο ημι-αυτοβιογραφικό μυθιστόρημα του 1984 της Μαργκερίτ Ντυράς, η ταινία περιγράφει λεπτομερώς την παράνομη σχέση μεταξύ μιας έφηβης Γαλλίδας και ενός πλούσιου Κινέζου στη Γαλλική Ινδοκίνα το 1929. Την πρωταγωνίστρια υποδύεται η Τζέιν Μαρτς και τον εραστή της ο Tony Leung Ka-fai . Στην ταινία εμφανίζεται επίσης η Ζαν Μορό ως αφηγητής.
Η ταινία ήταν υποψήφια για το Όσκαρ Καλύτερης Φωτογραφίας το 1992 και κέρδισε το βραβείο Golden Reel της Motion Picture Sound Editors το 1993 για την "Καλύτερη Μοντάζ Ήχου — Ξένο χαρακτηριστικό». Προτάθηκε για επτά Βραβεία Σεζάρ στη Γαλλία, κερδίζοντας το Βραβείο Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής.
Οι κύριοι χαρακτήρες είναι γνωστοί μόνο ως νεαρή κοπέλα και ο Κινέζος άνδρας. Οι εκδηλώσεις λαμβάνουν χώρα στο Βιετνάμ. Κόρη μιας πικραμένης, φοβισμένης, φτωχής γαλλικής οικογένειας, που ζει σε μια αγροτική περιοχή, φορά ένα παλιό λινό φόρεμα και ένα καπέλο φεντόρα και βάφει τα χείλη της έντονα κόκκινα όταν δεν την βλέπει η μητέρα της. Η αδύναμη, χήρα μητέρα της είναι δασκάλα σε παιδιά της περιοχής. Υπάρχει ένας βίαιος μεγαλύτερος αδερφός που καπνίζει όπιο και ένας συνεσταλμένος μικρότερος. Η κοπέλα είναι μοναχική αλλά εξαιρετική μαθήτρια, που ονειρεύεται να γίνει συγγραφέας.
Συνειδητοποιούν ότι «είναι αδιανόητο να έχουν μέλλον μαζί» γιατί αυτή είναι προγραμματισμένη να επιστρέψει σύντομα στο Παρίσι και εκείνος θα κάνει έναν κανονισμένο γάμο με μια Κινέζα κληρονόμο. Έχοντας επίγνωση του περιορισμένου χρόνου που έχουν μαζί, πέφτουν σε μια σχέση στην οποία απορρίπτουν όλες τις ευθύνες που συνοδεύουν τη δέσμευση. Κάθε μέρα μετά το σχολείο, το κορίτσι πηγαίνει στο δωμάτιό του, όπου κάνουν παθιασμένο σεξ. . . .Η οικογένεια του κοριτσιού ανακαλύπτει την σχέση και, αν και στην αρχή έξαλλη, το συγχωρεί επειδή ο άντρας είναι πλούσιος και μπορεί να ξεπληρώσει κάποια από τα χρέη τους. Παρά τον πλούτο του και τη φτώχεια τους, η οικογένεια τον αντιμετωπίζει με περιφρόνηση καθώς δεν είναι Ευρωπαίος.
Η υπόθεση συνεχίζεται με πάθος και ο άντρας φτάνει στο σημείο να παρακαλεί τον πατέρα του για άδεια να την παντρευτεί αντί να συνάψει τον κανονισμένο γάμο του, αλλά ο πατέρας του προτιμά να τον δει νεκρό παρά με ένα λευκό κορίτσι. Αν και συντετριμμένος, ο άντρας παντρεύεται την υποψήφια νύφη και η κοπέλα επιβιβάζεται σε ένα πλοίο μέρες αργότερα για να επιστρέψει στη Γαλλία.
Δεκαετίες αργότερα, έγινε μια επιτυχημένη συγγραφέας. Στην τελευταία σκηνή, μας λέει ότι ο Κινέζος επισκέπτεται τη Γαλλία και την έχει πάρει τηλέφωνο. Της λέει ότι ποτέ δεν σταμάτησε να την αγαπά, ούτε θα σταματήσει ποτέ.
---------------------------------------------
Θυμάσαι τότε ότι η Τζέιν Μαρτς ξεκίνησε την καριέρα της διαφημίζοντας προϊόντα ομορφιάς κι αντιλαμβάνεσαι πόσο φτιαγμένη είναι γι’ αυτό. (Aριστερή
φωτογραφία: Gasper Tringale. Δεξιά φωτογραφία: John Stoddart). Γεννημένη στις 20 Μαρτίου του 1973 στα περίχωρα του Λονδίνου, την έβλεπες να επιστρέφει μόνη από τη βόλτα της ένα χρόνο μετά τα γυρίσματα του Εραστή.
φωτογραφία: Gasper Tringale. Δεξιά φωτογραφία: John Stoddart). Γεννημένη στις 20 Μαρτίου του 1973 στα περίχωρα του Λονδίνου, την έβλεπες να επιστρέφει μόνη από τη βόλτα της ένα χρόνο μετά τα γυρίσματα του Εραστή.
Φοράει μια καμπαρντίνα Marks & Spencer που δεν της πάει καθόλου, αλλά έχει το πλεονέκτημα να τη δείχνει λιγάκι μεγαλύτερη. Ντροπαλή, κοκκινίζει όταν την προσεγγίζεις. «Η αιδημοσύνη είναι ίδιον της νεότητας», έγραφε ο Αντρέ Ζιντ. Και η Jane March είναι πολύ νέα.
Δείχνει πάντα η 15χρονη έφηβη και μισό που ενσάρκωνε στην ταινία. Λογικό να θέλει να φοράει μεγαλίστικα ρούχα. Ο Ζαν-Ζακ Ανό την εντόπισε βλέποντάς τη να φιγουράρει στο εξώφυλλο του περιοδικού Just Seventeen.
Και την επέλεξε αφού πρώτα πέρασε από κάστινγκ 150 κορίτσια και είδε άλλα 500 σε βίντεο. Δεν τη διάλεξε επειδή ήταν η πιο όμορφη, αλλά για το βλέμμα της. Στον Εραστή αντιπροσώπευε την τέλεια εφηβική ομορφιά – σε μόλις 159 εκ. είχες ένα κορμί αιλουροειδούς.
Tα ελαφρώς σχιστά μάτια της αλλάζουν χρώμα κάθε τόσο σε σημείο να χάνεσαι. Κι είναι αλήθεια ότι τα ελαφρώς σχιστά μάτια της αλλάζουν χρώμα κάθε τόσο σε σημείο να χάνεσαι. Αδύνατον να τους αντισταθείς.
Διαβάζεις μέσα τους την ευφυΐα, την περιέργεια, την ένταση, και μαζί μια κάποια ανησυχία, λες και μια απειλή επικρέμαται σε τούτο το σύμπαν του γκλάμουρ που γίνεται πλέον το δικό της.
Κοκκινίζει, σου προσφέρει ένα χαμόγελο, το μισάνοιχτο στόμα αλλάζει ολότελα τη φυσιογνωμία της, το βλέμμα της, ζαρώνει γοητευτικά το ροδάκινο πού ‘χει για πρόσωπο, για μια στιγμή παρατηρείς εκείνο το συναρπαστικό λακκάκι στ’ αριστερά των χειλιών της.
Θυμάσαι τότε ότι η Τζέιν Μαρτς ξεκίνησε την καριέρα της διαφημίζοντας προϊόντα ομορφιάς κι αντιλαμβάνεσαι πόσο φτιαγμένη είναι γι’ αυτό. Κι ότι είναι Ισπανοαγγλίδα από πλευράς του πατέρα της και Βιετναμέζα από κείνη της μητέρας. Τι άλλο μπορείς να περιμένεις;
Με εξαίρεση τον Εραστή, η κινηματογραφική πορεία της θα είναι μια σειρά κακών επιλογών (Δεξιά φωτογραφία: John Stoddart). Μια Κέιτ Μος πολύ πιο αθώα, πολύ πιο όμορφη, πολύ πιο ηδονική.
Όταν προβλήθηκε ο Εραστής (1992), αυτή η ημι-αυτογραφική ιστορία της Μαργκερίτ Ντυράς στην Ινδοκίνα, η Τζέιν ήταν παντού. Αντιπροσώπευε την τέλεια εφηβική ομορφιά – σε μόλις 159 εκ. είχες ένα κορμί αιλουροειδούς, ένα μικροσκοπικό μυτάκι, σαρκώδη χείλη, κι εκείνα τα μάτια… Μια ομορφιά αιθέρια, εύθραυστη, ένα κλαδάκι που μπορούσε να θρυμματιστεί στο παραμικρό φύσημα του ανέμου.
Μια γυναίκα-παιδί. Όχι λολίτα. Που ανακαλύπτει το σεξ. Ένα σεξ ιδανικό, παρθένο, άπειρο, αμόλυντο, διψασμένο. Οι σκηνές έχουν χορογραφηθεί, γυαλιστεί, η αισθητική είναι glossy, καθησυχαστική. Την επέκριναν. Στις ΗΠΑ, η διάρκεια της ταινίας μειώθηκε κατά 3 λεπτά, για να μη λογοκριθεί.
Σύμφωνα με τα λόγια του σκηνοθέτη, «αυτό το κορίτσι μου επέτρεπε να μιλήσω για τον πόθο, για τη νομιμοποίηση του πόθου, να φανερώσω τα ταμπού, το θαύμα της ηδονής, την εγκατάλειψη της σάρκας».
Κι όλ’ αυτά γλείφοντας ένα χωνάκι παγωτό σοκολάτα. Μια Κέιτ Μος πολύ πιο αθώα, πολύ πιο όμορφη, πολύ πιο ηδονική. Δυο χρόνια μετά τον Εραστή, συμμετέχει στο Color of night, ένα ερωτικό θρίλερ με παρτενέρ τον Μπρους Γουίλις (Φωτογραφία: celebritizer.com).
Αναρωτιέμαι ποια ηθοποιός σήμερα θα μπορούσε να γίνει η Τζέιμς Μαρτς. Ένα κάρο ταινίες και τηλεοπτικές σειρές τρέχουν με κορίτσια που ανακαλύπτουν την ερωτική επαφή. Χίλιες δυο εκδοχές. Αλλά η πραγματικότητα γίνεται πεζή. Αδυνατείς πια να την τραγουδήσεις, να τη συνομιλήσεις. Δεν έχεις παρά να ξαναδιαβάσεις τον Εραστή. Και να την ονειρεύεσαι.
Όταν χωρίζει στα 28 της, το Χόλιγουντ της έχει γυρίσει την πλάτη, αρκείται σε τηλεοπτικές σειρές δεύτερης διαλογής. Αλλά θέλετε να μάθετε τα περαιτέρω. Δυο χρόνια μετά τον Εραστή, συμμετέχει στο Color of night, ένα ερωτικό θρίλερ με παρτενέρ τον Μπρους Γουίλις.
Αποτέλεσμα: η ταινία εισπράττει το «Χρυσό Βατόμουρο». Ωστόσο, το περιοδικό MAXIM βρίσκει πως η μεταξύ τους ερωτική σκηνή είναι «η καλύτερη στην ιστορία του σινεμά». Μπουρδίτσες.
Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, γνωρίζεται με τον Carmine Zozzora, πάμπλουτο παραγωγό του Χόλιγουντ. Ο γάμος θα διαρκέσει από το 1993 ώς το 2001.
Έκτοτε, η κινηματογραφική πορεία της θα είναι μια σειρά κακών επιλογών.
Αρχής γενομένης από το Never Ever του 1966 με τη Σαντρίν Μπονέρ και, στη συνέχεια, με το Ταρζάν και η Χαμένη Πόλη του 1998.
Όταν χωρίζει στα 28 της, το Χόλιγουντ της έχει γυρίσει την πλάτη, αρκείται σε τηλεοπτικές σειρές δεύτερης διαλογής. Την Τζέιν Μάρτς, η χολιγουντιανή εξέλιξη δεν φαίνεται να την κόφτει.
Κι αυτό στα μάτια μου την κάνει ακόμα πιο ερωτική
(Φωτογραφία: biographypost.org).
Δοκιμάζει να επιστρέψει με την Τιτανομαχία το 2010 και την ταινία τρόμου Stalker. Αποτυχία. Θα αρκεστεί σε άχρωμες συμμετοχές σε τηλεοπτικές σειρές.
Αλλά φαίνεται πως είναι από κείνες τις σπάνια υγιείς γυναίκες του Χόλιγουντ που χέστηκε.
Τώρα είναι παντρεμένη με τον Βρετανό ηθοποιό Steven Waddington κι έχουν ένα γιο. Κι αυτό είναι που τη νοιάζει.
Την Τζέιν Μάρτς, αυτό το έξοχο μπιμπελό, η χολιγουντιανή εξέλιξη δεν φαίνεται να την κόφτει. Κι αυτό στα μάτια μου την κάνει ακόμα πιο ερωτική.
Διαβάστε ακόμα: Η δαιμονική ομορφιά της Ορνέλα Μούτι.
Πηγή : Andro.gr [ https://www.andro.gr/kentrika-themata/jane-march-lifestory/ ]
Πηγή : Andro.gr [ https://www.andro.gr/kentrika-themata/jane-march-lifestory/ ]



.jpg)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.