Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2010

Η δημοσιογραφία οφείλει να αποτυπώνει ειδήσεις κι όχι να κατασκευάζει


Ο ατεκμηρίωτος τίτλος κατασπαράσσει αναίτια δύο αξιόλογους νέους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, Παντελή Ασπραδάκη και Αριάδνης Αγάτσα.

Με το πρόσχημα της αποκάλυψης της είδησης όπως και υπό του κράτους του "πιασιάρικου τίτλου" (για να πουλήσει προφανώς κατακρεουργημένα πρόσωπα πολιτικών) το άγχος και την βιασύνη της αποκλειστικότητας, δεν διστάζει να κρεμάσει στο τζιγκέλι της αγοράς της αναγνωσιμότητας, δύο από τους πιο αξιόλογους εκπροσώπους του έθνους.

Το ότι δεν διασταυρώθηκε η είδηση είναι γεγονός. Αυτό που όμως παίζει είναι, εάν όντως είχε διασταυρωθεί και για κάποιον από τους παραπάνω λόγους "κυκλοφόρησε" για να δελεάσει το αναγνωστικό κοινό.

ΔΕΝ θα εξετάσουμε εμείς τι γράφει η εν λόγω εφημερίδα στις μέσα σελίδες, ούτε θα σχολιάσουμε το αναμενόμενο συγγνώμην, του γνωστού κατά τα άλλα για το δημοσιογραφικό του ήθος κ.Νίκο Χατζηνικολάου, ή κάποιου άλλου εκπροσώπου της εφημερίδας, Θα σταθούμε όμως στον τίτλο και τον ψυχικό κλονισμό των δύο βουλευτών.

Υπάρχει τρόπο να αποκατασταθεί η άλλη άποψη που ισχυρίζονται οι δύο βουλευτές;

Προφανώς ΟΧΙ. Οι όποιες κροκοδείλιες αυριανές στρογγυλεύσεις, εκ μέρους όποιων θα έχουν την τιμιότητα και το ηθικό σθένος να απολογηθούν "στο εκάναμε λάθος", πως θα μπορέσουν ηθικά να το επανορθώσουν;

Εμείς καταλαβαίνουμε τον επαγγελματία που θέλει να (αντά) συναγωνισθεί ή να προηγηθεί σε αποκαλυπτική ειδησιογραφία, όπως καταλαβαίνουμε και τον όποιον πολίτη και ειδικά στην περίπτωση αυτή των δύο πολιτικών να πάνε στις περιφέρειές τους και να αντικρίσουν τους ψηφοφόρους τους.

Τα γράφω όλα αυτά γιατί και εμείς ως ιστοχώρος γνωρίζαμε από καιρό αυτή την είδηση και τις προσπάθειες που έκανε και η κυρία Αγάτσα (παραίτησή από τις αποδοχές ΕΡΤ), όπως και το τι έπραξε έγκαιρα και ο κύριος Ασπραδάκης (παγώματος μισθού).

Οι παραπάνω δήθεν αποκαλύψεις, ενήργησαν και επέστρεψαν σαν μπούμερανγκ αξιοπιστίας, από αποκλειστικές αποκαλύψεις της εφημερίδας"realnews" για τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ.
Είναι το τίμημα που (εισπράττει) παθαίνει ο κάθε άπειρος δημοσιογράφος, όταν χρησιμοποιεί ερασιτεχνικά το μέσον ενημέρωσης, χωρίς καν την δεοντολογία της βασικής αρχής: "Η δημοσιογραφία διασταυρώνει τις πληροφορίες πριν τις κοινοποιήσει ως ειδήσεις".

Περιμένουμε "ες αύριον τα σπουδαία" και αναδημοσιεύουμε τις δύο αφοπλιστικές απαντήσεις των δύο βουλευτών:


Νάσος

Έκλεισε οριστικά το θέμα η βουλευτής Βοιωτίας του ΠΑΣΟΚ Αριάδνη Αγάτσα.
Με δήλωσή της ξεκαθαρίζει και διευκρινίζει:

"Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα (17-1-2010) τής εφημερίδας "realnews" θα ήθελα να κάνω γνωστό ότι έχω υποβάλει την παραίτησή μου από τις αποδοχές μου στην ΕΡΤ με επιστολή μου στο διοικητικό συμβούλιο τής ΕΡΤ από την Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010, στο πλαίσιο των οικονομικών περικοπών και τής ευρύτερης πολιτικής τής κυβέρνησης.
Σας επισυνάπτω την σχετική επιστολή.

ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΤ
Αθήνα 15 Ιανουαρίου 2010
Αίτηση - Δήλωση
Αξιότιμοι κύριοι
Αμέσως μετά την εκλογή μου, ως βουλευτής Βοιωτίας οι νομικές υπηρεσίες τής Βουλής και της ΕΡΤ με διαβεβαίωσαν ότι δεν υπάρχει ασυμβίβαστο ως προς την θέση εργασίας μου στην ΕΡΤ.
Σε συνάντησή μου με τα στελέχη της ΕΡΤ κ.κ. Λαμπράκο, Φαραντόπουλο ζήτησα την κατάργηση της αποκλειστικής μου συμβάσεως ύψους 2.850 ευρω (καθαρά 1980 ευρώ), την εφαρμογή της συλλογικής σύμβασης των δημοσιογράφων (περίπου 1500 ευρώ) και την ανάθεση σε μένα καθηκόντων εργασίας.
Με απόφαση της ΕΡΤ αρ. πρωτ. 103804/20.11.2009, ανατέθηκαν σε μένα καθήκοντα σχολιαστή αθλητικών γεγονότων στη ΝΕΤ 105,8 Διεύθυνση Ειδήσεων της Γενικής Διεύθυνσης Τηλεόρασης και ηδη προετοίμαζα μια εκπομπή αθλητικού περιεχομένου η οποία είχε προγραμματιστεί για κάθε Σάββατο 3-4 μ.μ. κατόπιν συνεννόησης με τους κ.κ. Κυριακίδη, Καραχάλιο.
Είμαι περί τα 20 χρόνια επαγγελματίας δημοσιογράφος. Ωστόσο μετά τις εξαγγελίες της Κυβέρνησης, στο μέρος που με αφορά, επιθυμώ να συμβάλλω αφενός στην αντιμετώπιση τών
οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει η ΕΡΤ και αφετέρου να μην υπάρχει σύγχιση των δημόσιων ρόλων μου παρέχοντας τις υπηρεσίες μου στην κρατική τηλεόραση.
Ως εκ τούτου σάς ζητώ το πάγωμα της μισθοδοσίας μου.
Αριάδνη Αγάτσα

Απάντηση του Βουλευτή Παντελή Ασπραδάκη σε δημοσίευμα της Real News (anatolikiattikinews)
Κατόπιν σημερινού δημοσιεύματος της Real News που αφορά το άτομό μου θα ήθελα να ενημερώσω ότι έχω υποβάλλει αίτηση παγώματος μισθού όσο διαρκεί η βουλευτική μου ιδιότητα στο Δ.Σ. της ΕΡΤ Α.Ε. και την έχω κοινοποιήσει στο αρμόδιο Υπουργείο Πολιτισμού κατά ημερομηνία πριν την κυκλοφορία της εν λόγω εφημερίδας για λόγους δεοντολογίας.
Ενημερώνω επίσης ότι η υποβολή της παραίτησής μου από Διευθυντή Λειτουργίας της ΕΡΤ έγινε αμέσως μετά την ορκωμοσία μου στο Ελληνικό Κοινοβούλιο.

Από email που λάβαμε από τον κο Ασπραδάκη

Όπως μας ενημέρωσε ο κος Ασπραδάκης από Δευτέρα θα έχουμε αναλυτικότερη ενημέρωση για το θέμα.


========================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.