Παρασκευή 11 Μαρτίου 2011

Απαγορέψτε και τις διαδηλώσεις, πριν καταλάβουν ότι πρέπει να βγουν στο δρόμο και να εξεγερθούν

Κρίση; Φτώχεια για λαό; Οργή για τους εκμεταλλευτές του; 
Πιθανότητα κοινωνικών συγκρούσεων, εξεγέρσεων, επαναστάσεων;

Ε τότε προφανώς η άρχουσα τάξη "πρέπει" να περικόψει ένα τέτοιο λαϊκό κίνημα "εν τη γεννέσει του". Άλλωστε, "των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν".

Πριν έναν αιώνα, πράγματα που σήμερα πολλοί τα θεωρούν ως "αυτονόητα", όπως πχ η δυνατότητα να συναθροίζεται ο λαός, να διαδηλώνει, να κάνει σωματεία ή και λαϊκά-εργατικά κόμματα, κτλ ήταν απαγορευμένα. Πράγμα που δείχνει βέβαια και το ότι τίποτα δεν είναι "αυτονόητο", για όλα υπάρχει η αντίθετη άποψη και θα πρέπει κανείς να παλέψει αν θέλει να βρει το δίκιο του. Οι εργάτες πάλεψαν και κατέκτησαν αυτά τα "αυτονόητα" δικαιώματα.

Εξάλλου, δείτε πχ το παράδειγμα της Κίνας, που εμφανώς την προτιμούν οι κεφαλαιοκράτες και πηγαίνουν εκεί για επενδύσεις: Όλα τα κόμματα είναι απαγορευμένα εκτός από το αυτοαποκαλούμενο "κομμουνιστικό" (!!!) Κόμμα Κίνας. Οι εργάτες δεν έχει καν το πολιτικό δικαίωμα της ψήφου, ούτε βέβαια το δικαίωμα να φτιάξουν ένα δικό τους κόμμα.

Και όποτε βγαίνουν σε πορείες, κινητοποιήσεις, κτλ τότε η άρχουσα τάξη στέλνει τα αντίστοιχα ΜΑΤ, ή και το στρατό, και τους καταστέλλει.

Βλέπουμε λοιπόν πως η Κίνα έχει και άλλα "πλεονεκτήματα" που προσελκύουν τον κεφαλαιοκράτη:
Δεν είναι μόνο τα χαμηλά εργατικά μεροκάματα, αλλά και η καταστολή, λογοκρισία, κτλ εναντίον των εργατών, που τους εμποδίζουν να οργανωθούν και να παλέψουν για μια βελτίωση της [άθλιας - άρα πολύ ανταγωνιστικής] κατάστασης τους.

Ένα τέτοιο περιβάλλον βλέπουμε να αναπτύσσεται και στη "δύση" πλέον, μέσα στο γενικότερο κλίμα "κινεζοποίησης" της κοινωνίας από την άρχουσα τάξη.

Ο Καρατζαφέρης, βλέποντας την κοινωνία να βράζει, ζητά να περιοριστούν οι πορείες. Παρόμοιες προτάσεις έχουν εδώ και χρόνια και οι βιομήχανοι, κτλ.

Σαφώς βέβαια και θα πρέπει να αντιταχθούμε σε αυτά τα σχέδια, που τα πιο αντιδραστικά στοιχεία της κοινωνίας προτείνουν για να περιορίσουν το λαό. Ωστόσο, υπάρχει και μία ακόμα παράμετρος που θα πρέπει να δούμε: Είναι κρίσιμο, ειδικά σε μια συγκυρία σαν και αυτή, να έχουμε νικηφόρες και αποτελεσματικές κινητοποιήσεις. Αυτό που εκμεταλλεύονται οι ακροδεξιοί είναι πως οι κινητοποιήσεις τα τελευταία χρόνια είχαν μειωμένη αποτελεσματικότητα, και άρα δεν έπειθαν την κοινωνία. Από την άλλη, ο λαός πλέον όμως κατεβαίνει στις πορείες. Και όσο αυτό συνεχίζεται, τόσο περισσότερο θα κινδυνεύουν οι κυβερνώντες.

Είναι λοιπόν φανερό ότι βάζουν τώρα αυτό το ζήτημα, διότι τώρα είναι σε "οριακό" σημείο ο κόσμος: Αν το αφήσουν, σε λίγο ούτε οι "αγανακτισμένοι μαγαζάτορες" δε θα θέλουν να περιοριστούν οι πορείες, διότι θα έχουν βάλει λουκέτο (ας όψεται και το μνημόνιο που ο Καρατζαφέρης ψήφισε), και θα συμμετέχουν και αυτοί στις πορείες! Μόνο ο ΣΕΒ θα έχει μείνει, και γενικά τα εντελώς μεγάλα παράσιτα, τα μικρομεσαία -αν φερθούν έξυπνα βέβαια- δε θα στηρίζουν πλέον εύκολα τέτοιες προτάσεις.

Και όχι μόνο αυτό, αλλά η "κινεζοποίηση" των εργατών συνεχίζεται ακάθεκτη - προφανώς και οι εργάτες δε θα δέχονται για πάντα να είναι σε αυτή την κατάσταση.

Τώρα λοιπόν που ακόμα ο λαός δεν έχει πολυκαταλάβει τι γίνεται, τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τέτοιου είδους κινήσεις μιας "light έκδοσης χούντας" - μιας χούντας λιγότερο αυταρχικής βέβαια (να κρατάμε μερικά προσχήματα), αλλά με πολύ περισσότερη φτώχεια και μιζέρια, διότι δεν είμαστε στη δεκαετία 60-70 που ο καπιταλισμός είναι σε φάση ανάπτυξης, αλλά είμαστε σε φάση απο-ανάπτυξης.

Πρόταση νόμου για περιορισμό των διαδηλώσεων κατέθεσε το ΛΑΟΣ

Πρόταση νόμου κατέθεσε το ΛΑΟΣ για την άσκηση του δικαιώματος του συνέρχεσθαι σε υπαίθριες συναθροίσεις και τον «εξορθολογισμό του πλαισίου διαδηλώσεων και πορειών στα αστικά κέντρα».

Το ΛΑΟΣ επικαλούμενο το άρθρο 11 του Συντάγματος, το οποίο κατοχυρώνει το δικαίωμα του συνέρχεσθαι, υποστηρίζει ότι υπάρχει κατάχρηση του δικαιώματος. Όπως αναφέρουν οι βουλευτές του ΛΑΟΣ αποτέλεσμα αυτής της κατάχρησης είναι η παραβίαση άρθρων του Συντάγματος που προστατεύει την επαγγελματική ελευθερία, την ελεύθερη συμμετοχή του πολίτη στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου (αρθ. 5 παρ. 1 Σ), αλλά και το δικαίωμά του να κινείται ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς σε όλη την επικράτεια (αρθ. 5 παρ. 4 Σ) και το δικαίωμα εργασίας όλων των εργαζομένων (αρθ. 22 παρ. 1 Σ).

Ας δούμε ένα-ένα τα σημεία αυτά:

επαγγελματική ελευθερία, δικαίωμα εργασίας όλων των εργαζομένων:
Ο Καρατζαφέρης βέβαια σιγά που νοιάζεται για τα εργασιακά δικαιώματα του εργάτη. Εδώ ψηφίζει τον έναν αντιλαικό νόμο μετά τον άλλο (με αποκόρυφωμα το μνημόνιο). Το δικαίωμα που όντως τον νοιάζει είναι το δικαίωμα του εργοδότη να κόψει την απεργία από τον εργάτη.

το δικαίωμά του να κινείται ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς σε όλη την επικράτεια:
Εδώ απλά προσπαθεί να απευθυνθεί στους "αγανακτισμένους οδηγούς". Στην πραγματικότητα, ποτέ δεν γίνεται όλοι να κινούνται ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς, με την έννοια ότι είτε ο απεργός θα βγει στο δρόμο, μπλοκάρωντας την κυκλοφορία, είτε δε θα βγει και άρα η κυκλοφορία θα προχωρήσει. Είτε οι εργάτες θα κυκλοφορήσουν στο δρόμο κινητοποιούμενοι, είτε οι "οδηγοί αυτοκινήτων". Η εργατική διεκδίκηση είναι πιο σημαντική, και αυτή θα πρέπει να έχει προτεραιότητα. Σήμερα είναι οι εργάτες του τάδε κλάδου, αύριο του άλλου κλάδου, μεθαύριο είναι γενική απεργία, κτλ. Όπως και να έχει, η ιδιότητα του εργάτη είναι απείρως πιο σημαντική από αυτή του "οδηγού". Ο εργάτης πρέπει να σκέφτεται ως εργάτης, όχι ως οδηγός: Το να τον γυρίσουν πίσω σε ένα εργασιακό μεσαίωνα, και μετά να του κόψουν και το δικαίωμα της κινητοποίησης είναι απλά μη αποδεκτό, και δε θα πρέπει να το χάσει προκειμένου...να γυρίζει με το αυτοκίνητο.

ελεύθερη συμμετοχή του πολίτη στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου:
Μα και η απεργία και η κινητοποίηση συμμετοχή είναι. Απλά δεν είναι το είδος της συμμετοχής που ονειρεύεται η άρχουσα τάξη, που πολύ θα ήθελε να μη γίνεται καμία κινητοποίηση, και όλοι απλά να εκτελούν το θέλημα της αδιαμαρτύρητα, ώστε να μεγιστοποιούνται έτσι τα κέρδη της.
 
Πρόταση νόμου για εξορθολογισμό πλαισίου διαδηλώσεων και πορειών

Διαδηλώσεις-κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια. Ένα φαινόμενο που πρέπει να εκλείψει.

Αιτιολογική έκθεση
1. Γενικά
Το δικαίωμα του συνέρχεσθαι και οι συναθροίσεις, συγκεντρώσεις, πορείες και διαδηλώσεις κατοχυρώνονται στο αρθ. 11 Σ. Συγκεκριμένα ορίζεται: «1. Οι Έλληνες έχουν το δικαίωμα να συνέρχονται ήσυχα και χωρίς όπλα. 2. Μόνο στις δημόσιες υπαίθριες συναθροίσεις μπορεί να παρίσταται η αστυνομία. Οι υπαίθριες συναθροίσεις μπορούν να απαγορευτούν με αιτιολογημένη απόφαση της αστυνομικής αρχής, γενικά, αν εξαιτίας τους επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια, σε ορισμένη δε περιοχή, αν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής, όπως νόμος ορίζει».
Από τη διατύπωση της συνταγματικής επιταγής καθίσταται σαφές ότι το δικαίωμα του συνέρχεσθαι δεν είναι απόλυτο, αλλά μπορεί αιτιολογημένα να περιοριστεί. Συγκεκριμένα αφορά α) μόνο στους Έλληνες Πολίτες (ρητή διατύπωση παρ. 1), β) οι συναθροίσεις πρέπει να διενεργούνται ησύχως και χωρίς όπλα και γ) στις υπαίθριες δημόσιες συναθροίσεις πρέπει να λαμβάνεται υπόψη η δημόσια ασφάλεια και η ομαλή κοινωνικοοικονομική ζωή του τόπου (παρ. 2). Άλλωστε σε κάθε περίπτωση και το δικαίωμα του συνέρχεσθαι με τη διενέργεια πορειών και διαδηλώσεων δε μπορεί να ασκείται καταχρηστικά όπως ρητά αναφέρεται στο αρθ. 25 παρ. 3 Σ «η καταχρηστική άσκηση δικαιώματος δεν επιτρέπεται», πράγμα που άλλωστε ισχύει σε όλες τις δυτικές δημοκρατίες.
Τα τελευταία έτη διάφορες ενώσεις προσώπων και συνδικαλιστικά σωματεία ασκούν καταχρηστικώς το δικαίωμά τους, οργανώνοντας πορείες και διαδηλώσεις στο κέντρο της Αθήνας. Συγκεκριμένα και πριν ακόμη από την έλευση της οικονομικής κρίσης ήταν συχνό το φαινόμενο μικρές συγκεντρώσεις, κάτω των 500 ατόμων, να παραλύουν το κέντρο της πόλης καταλαμβάνοντας κεντρικές οδικές αρτηρίες.
Αποτέλεσμα αυτής της καταχρηστικής ασκήσεως του εν λόγω δικαιώματος είναι να παραβιάζεται το άρθρο 5 παρ. 1 Σ, που προστατεύει την επαγγελματική ελευθερία, καθώς ο εμπορικός κόσμος στο κέντρο των Αθηνών αδυνατεί να συμμετάσχει ελεύθερα στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας.
Συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία καταδεικνύουν ότι τα εμπορικά καταστήματα στο κέντρο της Αθηνάς πλήττονται ακόμη περισσότερο, ακριβώς λόγω της αναταραχής που προκαλείται από τις καθημερινές πορείες με τη διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής της πόλης. Ο έμπορος λοιπόν που αποδίδει 23% ΦΠΑ και φορολογείται με 40% έως 45%, πλήττεται από τους λαθρομετανάστες με το παραεμπόριο και πληρώνει καθημερινά την κρατική διαφθορά και γραφειοκρατία, αλλά και πλήθος εισφορών (ΙΚΑ, ΟΑΕΕ, δημοτικά τέλη) αδυνατεί να ασκήσει το αυτονόητο δικαίωμα του να συμμετάσχει ανεμπόδιστα στην οικονομική ζωή, επειδή κάποιοι παραλύουν καθημερινά τη χώρα, ασκώντας καταχρηστικά το δικαίωμα του συνέρχεσθαι.
Παράλληλα με το πλήγμα που δέχεται ο εμπορικός κόσμος, το συνεχές κλείσιμο των δρόμων του κέντρου προσβάλει και το συνταγματικό δικαίωμα του απλού πολίτη να συμμετέχει ελεύθερα στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου (αρθ. 5 παρ. 1 Σ), αλλά και του δικαιώματος του να κινείται ελεύθερα και χωρίς περιορισμούς σε όλη την επικράτεια (αρθ. 5 παρ. 4 Σ). Παράλληλα πλήττεται και το δικαίωμα εργασίας όλων των εργαζομένων (αρθ. 22 παρ. 1 Σ), καθώς αδυνατούν να έχουν πρόσβαση στην εργασία τους και να ασκήσουν αυτή απρόσκοπτα.
Περαιτέρω, κάποιες πορείες και διαδηλώσεις, επειδή ακριβώς οι διοργανωτές τους το ανέχονται, γίνονται πόλος έλξης εγκληματικών στοιχείων, που εμφανώς συμμετέχουν σε αυτές για να προκαλέσουν επεισόδια. Παράλληλα, σε συγκεντρώσεις λαθρομεταναστών, που αρκετές φορές χωροθετούνται σε ευαίσθητους συμβολικά τόπους, λαμβάνει χώρα πληθώρα εκνόμων συμπεριφορών που προκαλούν το λαϊκό αίσθημα και πλήττουν την αντίληψη της δημόσιας ασφάλειας.
Σκοπός της παρούσης προτάσεως νόμου είναι ο εξορθολογισμός του πλαισίου διεξαγωγής των πορειών και διαδηλώσεων κατά τέτοιο τρόπο ώστε να ασκείται στα πλαίσια των συνταγματικών επιταγών, χωρίς να θίγεται ο πυρήνας του δικαιώματος, αλλά και χωρίς να θίγονται τα συνταγματικά δικαιώματα των υπολοίπων πολιτών από καταχρηστική άσκηση του δικαιώματος των υπαιθρίων συναθροίσεων.

2. Κατ’ άρθρο
Στο άρθρο 1 εξειδικεύεται η παρ. 2 του αρθ. 11 Σ
Στο άρθρο 2 καθορίζονται οι όροι των υπαίθριων συναθροίσεων, ώστε να μην πλήττονται τα συνταγματικά δικαιώματα των λοιπών πολιτών και να μη παραλύει η κοινωνικοοικονομική ζωή του τόπου. Σκοπός του άρθρου είναι να μένει πάντα ελεύθερη δίοδος στις λεωφόρους και οδούς, ώστε να μπορούν οι πολίτες να κινούνται ελεύθερα και ο εμπορικός κόσμος να μην καταστρέφεται.
Στο άρθρο 3 απαγορεύεται η συμμετοχή ατόμων με καλυμμένα ή αλλοιωμένα χαρακτηριστικά στις δημόσιες συναθροίσεις, κατά τους όρους που έχει θέσει το θέμα το ίδρυμα Μαραγκοπούλου. Σημειωτέον, πάγια είναι η νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Δικαιωμάτων του Ανθρώπου υπέρ αυτής της θέσης, που καθιέρωσε την υποχρέωση του Κράτους να προστατεύει τους πολίτες από ταραχοποιά στοιχεία τα οποία επιχειρούν να παρακωλύσουν την ομαλή διεξαγωγή της διαδήλωσης ή άλλων αναλόγων εκδηλώσεων (βλ. απόφαση ΕΔΔΑ, Plattform «Arzte fur das Leben», 21 Ιουνίου 1988, Σειρά Α’, αρ. 139, παρ. 32). Η υποχρέωση επιβάλλεται, μάλιστα, γενικότερα από το αρθ. 5 της ΕΣΔΑ (βλ. Αλίκη Γιωτοπούλου - Μαραγκοπούλου, Ιδιώνυμο Αδίκημα η Κουκούλα, Καθημερινή 15.02.09).
Στο άρθρο 4 καθορίζεται η ευθύνη των διοργανωτών που δε θα τηρήσουν τα άρθρα του παρόντος.
Στα άρθρα 5 και 6 καθορίζονται οι καταργούμενες διατάξεις και η έναρξη ισχύος του νόμου.

Πρόταση νόμου
Άρθρο 1
Δημόσιες συναθροίσεις

1. Στις δημόσιες συναθροίσεις παρίσταται η αστυνομία, η οποία μεριμνά για την δημόσια ασφάλεια και τη μη διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής του τόπου.
2. Οι διοργανωτές των συναθροίσεων οφείλουν να λάβουν έγγραφη άδεια από την αστυνομική αρχή 48 ώρες πριν τη διεξαγωγή της συναθροίσεως.
3. Η αστυνομία δύναται με αιτιολογημένη απόφαση να απαγορεύσει τις συναθροίσεις, εάν επίκειται σοβαρός κίνδυνος για τη δημόσια ασφάλεια ή εάν απειλείται σοβαρή διατάραξη της κοινωνικοοικονομικής ζωής ορισμένης περιοχής.
Άρθρο 2
Δημόσιες συναθροίσεις - Όροι

1. Η αστυνομία μεριμνά ώστε οι δημόσιες συναθροίσεις να γίνονται κατά τέτοιο τρόπο που να μη προκαλείται δυσλειτουργία στην κοινωνική και οικονομική ζωή του τόπου.
2. Οι διαδηλωτές, βάσει του όγκου της συνάθροισης, θα πρέπει να περιορίζονται σε χώρους που να μην παρεμποδίζουν την ελεύθερη κίνηση των πολιτών και των συγκοινωνιών στις λεωφόρους και οδούς των αστικών κέντρων.
3. Μόνο εάν οι συναθροίσεις είναι εξαιρετικά ογκώδεις και τουλάχιστον άνω των δέκα χιλιάδων ατόμων μπορεί με αιτιολογημένη απόφαση της η αστυνομική αρχή να επιτρέψει χρήση μέρους των λεωφόρων και οδών του αστικού κέντρου.
4. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει πάντοτε ένα τμήμα της λεωφόρου ή οδού να παραμένει ανοικτό, ώστε να δύνανται οι πολίτες και οι συγκοινωνίες να κυκλοφορούν απρόσκοπτα και στα δύο ρεύματα της λεωφόρου ή της οδού.
Άρθρο 3
Απαγόρευση συμμετοχής με καλυμμένα χαρακτηριστικά

1. Οι συμμετέχοντες στις δημόσιες συναθροίσεις απαγορεύεται να αποκρύπτουν ή να αλλοιώνουν με τεχνητά μέσα και ιδίως με χρήση κουκούλας και κράνους τα χαρακτηριστικά του προσώπου τους ώστε να μην αναγνωρίζονται.
2. Όποιος συμμετέχει σε συναθροίσεις με απόκρυψη ή αλλοίωση των χαρακτηριστικών του προσώπου του, ώστε να μην αναγνωρίζεται, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους.
Άρθρο 4
Ευθύνη διοργανωτών

Οι διοργανωτές ευθύνονται σε αστική αποζημίωση των αμέσως ζημιωθέντων από βανδαλισμούς που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια της συνάθροισης, εάν δεν τηρήσουν τα άρθρα του παρόντος.
Άρθρο 5
Καταργούμενες διατάξεις

Από την έναρξη ισχύος του παρόντος Νόμου καταργείται κάθε γενική ή ειδική διάταξη που αντίκειται στις διατάξεις του, εκτός εάν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις.
Άρθρο 6
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς του παρόντος Νόμου αρχίζει από τη δημοσίευσή του στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα 11.03.2011
Οι Βουλευτές του ΛΑ.Ο.Σ
Καρατζαφέρης Γεώργιος, Πρόεδρος ΛΑ.Ο.Σ, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Αϊβαλιώτης Κωνσταντίνος, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Ανατολάκης Γεώργιος, Βουλευτής Β’ Πειραιώς
Αποστολάτος Βαΐτσης, Βουλευτής Α’ Πειραιώς
Βελόπουλος Κυριάκος, Βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης
Βορίδης Μαυρουδής (Μάκης), Βουλευτής Αττικής
Γεωργιάδης Σπυρίδων - Άδωνις, Βουλευτής Β’ Αθηνών
Κολοκοτρώνης Άγγελος, Βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης
Κοραντής Ιωάννης, Βουλευτής Επικρατείας
Μαρκάκης Παύλος, Βουλευτής Μαγνησίας
Παπανδρέου - Παπαδάκη Ουρανία, Βουλευτής Ευβοίας
Πλεύρης Αθανάσιος, Βουλευτής Α’ Αθηνών
Πολατίδης Ηλίας, Βουλευτής Σερρών
Ροντούλης Αστέριος, Βουλευτής Λαρίσης
Χρυσανθακόπουλος Αλέξανδρος, Βουλευτής Αχαΐας


==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.