Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2015

ΚΙ ΑΛΛΟ ΣΟΚ! Ο ΣΠΙΡΤΖΗΣ αυξάνει στο 1,40 ευρώ το εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες... [ από 13% στο 23% ήτοι 23-13=16,6 αντί 10 = λογική Σπίρτζη)

από "Press-GR"

Αύξηση του εισιτηρίου στις αστικές συγκοινωνίες από την 1η Ιανουαρίου του 2016 στο 1,40 ευρώ -από το 1,20 ευρώ που ισχύει σήμερα- ανακοίνωσε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στο πλαίσιο παρουσίασης του προγράμματος για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, που θα εφαρμοστεί από την 1η Ιανουαρίου του 2017.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τον υπουργό, η τιμή του μειωμένου εισιτηρίου από τα 0,60 ευρώ θα αυξηθεί στα 0,70 ευρώ. Τα εισιτήρια θα εξακολουθήσουν να έχουν ισχύ 70 λεπτά της ώρας, ενώ σε ό,τι αφορά τις τιμές των καρτών απεριορίστων διαδρομών, σημείωσε πως γίνεται προσπάθεια να παραμείνουν στα ισχύοντα επίπεδα.

Όπως σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός με την αλλαγή του ΦΠΑ από 13% στο 23% δεν μπορεί η κυβέρνηση να κάνει κάτι άλλο από το να αυξήσει το εισιτήριο, που σημαίνει ουσιαστικά αύξηση άνω του 10%. Ωστόσο, τόνισε πως η κυβέρνηση δίνει μάχη για να κρατήσει σταθερές τις τιμές στις κάρτες απεριόριστων διαδρομών, ώστε να δοθεί κίνητρο στους πολίτες να τις χρησιμοποιούν πιο συχνά. Ακόμα όμως αυτό είναι θέμα που υπάρχει σε εξέλιξη διαπραγμάτευση με τους δανειστές.
Βέβαια όπως προέκυψε από τις ερωτήσεις των δημοσιογράφων, το εισιτήριο στα μέσα μαζικής μεταφοράς έπρεπε να αυξηθεί στο 1,30 από το 1,20 που ισχύει τώρα. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε ο κ. Σπίρτζης με το 1,30 υπάρχει τεχνικό πρόβλημα γιατί σε αυτή την περίπτωση το μειωμένο εισιτήριο θα είναι στο 0,65 ευρώ, κάτι που προφανώς δεν βολεύει τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου. Έτσι η αύξηση αντί για 10% θα είναι αύξηση 16% και το εισιτήριο θα φτάσει στο 1,40 για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Πάντως, όπως επεσήμανε ο υπουργός Μεταφορών, καταβάλλεται προσπάθεια ώστε το ηλεκτρονικό εισιτήριο να εφαρμοστεί νωρίτερα, πιθανότατα να είναι έτοιμο για τα λεωφορεία σε επτά μήνες, γεγονός που θα επιτρέψει την εφαρμογή πιο ευέλικτου εισιτηρίου σε τιμές που θα καθορίζονται ανάλογα με την απόσταση που διανύει ο κάθε επιβάτης.  ...
Αυτό συνεπάγεται μείωση για τις μικρές αποστάσεις και αύξηση για τις μεγάλες. Αναφερόμενος στη σημασία του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, ο υπουργός αναφέρθηκε στη συνολική αναβάθμιση της λειτουργίας των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και την είσοδό τους στη νέα τεχνολογική εποχή, την εφαρμογή μιας δίκαιης και με κοινωνικό πρόσωπο τιμολογιακής πολιτικής, καθώς και την αναβάθμιση της οικονομικής λειτουργίας των συγκοινωνιακών Οργανισμών, την αντιμετώπιση χρόνιων παθογενειών και στρεβλώσεων. "Στρεβλώσεις που δημιουργούν οικονομικές και άλλες επιπτώσεις στην καθημερινή λειτουργία του συγκοινωνιακού έργου, με πιο σημαντική από αυτές, την αντιμετώπιση της εισιτηριοδιαφυγής, αλλά και των πλαστών εισιτηρίων", είπε ο υπουργός.

Πρόσθεσε, επίσης, πως με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα υπάρξει μείωση της εισιτηριοδιαφυγής, ποιότητα παροχής υπηρεσίας προς τους πολίτες σε συνδυασμό με την τηλεματική, όχι πλαστά εισιτήρια - που μπορεί να οδηγήσουν σε μια πραγματικά δίκαιη πολιτική σε ό,τι αφορά τις τιμές των εισιτηρίων. Σημείωσε, ακόμη, ότι με την τιμολογιακή πολιτική και γενικότερα με τις πολιτικές του υπουργείου, θα επιτραπεί επιτέλους η αύξηση των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών και ο εξορθολογισμός του κόστους, που θα επιφέρουν σταδιακά την μείωση της κρατικής επιχορήγησης και την μείωση του κόστους για τους χρήστες και τις ειδικές πληττόμενες κοινωνικές ομάδες.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Παναγιώτης Σγουρίδης, τόνισε πως η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου "θα φέρει κοινωνική δικαιοσύνη", γιατί όπως είπε, υπάρχουν περιοχές που πληρώνουν την εισιτηριοδιαφυγή μέσα από τους φόρους, χωρίς να εξυπηρετούνται από τις αστικές συγκοινωνίες.

Κατά τη διάρκεια της τελετής παράχθηκαν τα τρία κλειδιά (master Keys) του συστήματος, τα οποία θα δημιουργήσουν την αυξημένη ασφάλεια του, ενάντια σε οποιαδήποτε προσπάθεια απάτης. Οι τρεις κωδικοί των master Keys δημιουργήθηκαν από τον υπουργό Υποδομών, την εκπρόσωπο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) Παναγιώτα Σαρούκου και τον διευθύνοντα σύμβουλο του αναδόχου σχήματος που υλοποιεί το έργο, Γ. Αγραφιώτη. Με τη δημιουργία των κλειδιών, ξεκινά η παραγωγή των μικροκυκλωμάτων που θα διαθέτουν τα νέα έξυπνα εισιτήρια και οι αντίστοιχες συσκευές-αναγνώστες, που θα τοποθετηθούν σε όλα τα μέσα μεταφοράς του Λεκανοπεδίου της Αττικής, στο πλαίσιο υλοποίησης του Αυτόματου Συστήματος Συλλογής Κομίστρου.
Τέλος, όπως γνωστοποίησε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης, εστάλησαν στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, οι νέες διοικήσεις του ΟΑΣΑ (Αστικές Συγκοινωνίες), της ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και της ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες), και πιθανόν την επόμενη εβδομάδα να ορισθούν οι ημερομηνίες για την ακρόασης τους.


==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

1 σχόλιο:

  1. Ακριβώς όπως και στη Γερμανία το εισητήριο κοστίζει όσο η απόσταση...

    http://www.kvb-koeln.de/german/tarif/eng.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή