Τρίτη 24 Φεβρουαρίου 2009
Συνέντευξη Τύπου ΕΕΠΝΑ, 13-11-2008: Αποκαλύψεις για την ακρίβεια
Σε «ομηρία» παραμένει ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά των καυσίμων, με αποτέλεσμα να παραμένουν σε «ομηρία» και οι καταναλωτές, που πληρώνουν τα καύσιμα με μεγάλο «καπέλο», συγκριτικά με τις τιμές στις άλλες χώρες της Ευρωζώνης.
Αυτό τόνισε σε συνέντευξη Τύπου που παραχωρήθηκε σήμερα ο πρόεδρος της Ένωσης Εμπόρων Πετρελαιοειδών Νομού Αττικής κ. Θεόδωρος Δελαγραμμάτικας, αποκαλύπτοντας τις νομοθετικές και κανονιστικές ρυθμίσεις στην αγορά, που δεν επιτρέπουν την ανάπτυξη υγιούς ανταγωνισμού.
Η Ε.Ε.Π.Ν.Α έχει καταγγείλει στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλες τις ρυθμίσεις που έχουν καθιερωθεί στην Ελλάδα και βρίσκονται σε απόλυτη αντίθεση με το πνεύμα και το γράμμα του Κοινοτικού Δικαίου (το πλήρες κείμενο της καταγγελίας βρίσκεται στην ιστοσελίδα της Ε.Ε.Π.Ν.Α, στη διεύθυνση www.benzini.gr).
Ειδικότερα, έχει ζητήσει τον έλεγχο του νομοθετικού καθεστώτος της προμήθειας, των εισαγωγών και της διακίνησης των πετρελαιοειδών προϊόντων με ίδια μεταφορικά μέσα, όπως ρυθμίζονται δυνάμει των διατάξεων των άρθρων 7 παρ. 2 και 10, 10 και 12 του νόμου 3054/2002 και των συναφών κανονιστικών εθνικών διατάξεων, ως αντίθετου στις διατάξεις των άρθρων 28, 29, 43, 86 και 87 της Συνθήκης Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων.
Μεταξύ άλλων, τονίστηκε στη συνέντευξη Τύπου από τον πρόεδρο της Ε.Ε.Π.Ν.Α. ότι:
- Η ρύθμιση που υποχρεώνει τους εισαγωγείς καυσίμων να έχουν την ευθύνη τήρησης των εθνικών αποθεμάτων ασφαλείας (κατανάλωση 90 ημερών) ισοδυναμεί με απαγόρευση των εισαγωγών καυσίμων, με αποτέλεσμα να μην υφίστανται τα διυλιστήρια πιέσεις ανταγωνισμού.
- Ο τομέας εμπορίας καυσίμων (χονδρικής και λιανικής) παραμένει υπό την «ομηρία» των εταιρειών εμπορίας, οι οποίες συνάπτουν λεόντειες συμβάσεις με τους βενζινοπώλες, μέσω των οποίων συντηρούνται σε υψηλά επίπεδα οι τιμές λιανικής.
- Τα δίκτυα των εταιρειών εμπορίας δεν εκτίθενται σε πιέσεις ανταγωνισμού στη λιανική από ανεξάρτητους εμπόρους, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη. Οι ανεξάρτητοι έμποροι εμποδίζονται να προμηθευτούν καύσιμα απευθείας από τα διυλιστήρια σε τιμές ανταγωνιστικές, αφού δεν έχουν δικαίωμα απόκτησης ιδιόκτητων μεταφορικών μέσων, ενώ τα διυλιστήρια τους επιβάλλουν μεγάλα «καπέλα» τιμών.
- Δυστυχώς, η Επιτροπή Ανταγωνισμού δεν έχει επιτελέσει το καθήκον της, δηλαδή να κηρύξει ως ανεφάρμοστες όλες τις διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας που σαφώς αντιβαίνουν το κοινοτικό Δίκαιο, όπως έχει δικαίωμα με βάση τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου.
- Επίσης, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, με την απόφαση 377/V/2008, που παραμένει μέχρι σήμερα αδημοσίευτη επέτρεψε στα Ελληνικά Πετρέλαια να επιβάλλουν σύμβαση προσχώρησης με τους ανεξάρτητους εμπόρους, η οποία ενσωματώνει δυσμενείς όρους και «καπέλο» τιμών. Η ίδια η Επιτροπή, όμως, σε πρόσφατο κείμενο διαβούλευσης αναγνωρίζει ότι ο τρόπος τιμολόγησης των καυσίμων από τα διυλιστήρια κατά την πώληση σε ανεξάρτητους εμπόρους καθιστά ανενεργό το νόμο που επιτρέπει την απευθείας προμήθεια καυσίμων από τα διυλιστήρια!
Η Ένωση Εμπόρων Πετρελαιοειδών καλεί άλλη μια φορά την κυβέρνηση να δώσει τέλος στην «ομηρία» της αγοράς καυσίμων, αλλά ιδιαιτέρως τονίζει προς την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ως Ανεξάρτητη Αρχή αρμόδια για την τήρηση της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας και την προστασία επιχειρήσεων και καταναλωτών, να επιτελέσει στο ακέραιο το καθήκον της, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες παρέμβασης που παρέχονται από το εθνικό και το κοινοτικό Δίκαιο.
=======================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.