Κυριακή 14 Ιουνίου 2009

Τι πολιτική προοπτική μπορεί να έχει μια εκλογική νίκη χωρίς πολιτικό περιεχόμενο και βασισμένη σε αερολογίες;

Μπορεί να έχει διάρκεια και συνέχεια, ή απλώς θα εξυπηρετεί τα συμφέροντα της μόνιμης και σταθερής κυβέρνησης του τόπου, δηλαδή των νταβατζήδων;
Μπορούν οι δήθεν “δημοσκόποι-επικοινωνιολόγοι”, οι διαφημιστές τη συμφοράς, να κατευθύνουν ένα πολιτικό κόμμα χωρίς θέσεις και προτάσεις;
Πόσο εφήμερες είναι οι εκλογικές νίκες χωρίς μια οργανωτική-πολιτική δομή και συγκρότηση, αλλά βασισμένες σε περιστασιακές πολιτικές δημοσκοπήσεων;

Όλα αυτά με αφορμή τη σημερινή δημοσιογραφική έρευνα «ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ- Η νύχτα των παπαγάλων», “Ιός”, Ελευθεροτυπία, 14 Ιούνη 2009(*)

Και… σκέψεις μας που έχουν καταγραφεί:
Στο ρυθμό των "δημοσκοπήσεων", αν και έχουμε εκφράσει άποψη γι' αυτές... 4% η διαφορά... (2 Ιούνη 2009)
Δυστυχώς, το «παιχνίδι» γίνεται, όπως είχαμε αναλυτικά γράψει, για:
1. Για να εξυπηρετήσουν τις πολιτικές των καναλαρχών-εργολάβων (εύκολος έλεγχος του πολιτικού συστήματος και της όποια κυβέρνησης, μικρή ήττα Καραμανλή, μικρή νίκη Παπανδρέου…)
2. Μ’ ένα σμπάρο δύο τρυγόνια: επιβολή όσων αναγκαίων-απαραίτητων των διαφημιστών (τους ονομάζουν επικοινωνιολόγους), με «έλεγχο» των πολιτικών θέσεων (μιλάει κανείς για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, Δωρεάν Ιατροφαρμακευτική Περίθαλψη, Δημόσιες Υπηρεσίες Κοινωνικής Ωφέλειας, μισθούς, συντάξεις;) και ταυτόχρονα άφθονο χρήμα…
3. Διάλυση της όποια οργανωτικής ανάπτυξης των κομμάτων (εξαιρουμένου του ΚΚΕ), ανάδειξη-προώθηση κομμάτων για αποφυγή μιας ισχυρής αυτοδυναμίας (οποιουδήποτε είναι νικητής) και συνεπώς μέσω των διαφημιστών: κόμματα έρμαια «τεχνοκρατών» που δεν έχουν επισκεφτεί ούτε μια λαϊκή αγορά…2. Άρμεγμα χρημάτων από τα πολιτικά κόμματα και δέσμευσή τους για «δουλειές», μόλις καταλάβουν την κυβερνητική εξουσία (κυβερνητική, διότι η πραγματική εξουσία παραμένει στους καρχαρίες) κ.α.π.
Με αφορμή τις πρόσφατες δημοσκοπήσεις, ως συνεισφορά σε έναν διάλογο προβληματισμού και αναζητήσεων, επισημαίνουμε:
1. Οι δημοσκοπήσεις εμπεριέχουν τα «συμφέροντα» των εντολέων τους (αυτό είναι γνωστό, όχι μόνον στους επαΐοντες, αλλά στον καθένα μας)... (20 Σεπτέμβρη 2008)
Σημαντικός θα είναι ο «ρόλος» των δήθεν «δημοσκοπήσεων», ώστε να οδηγούν την κοινή γνώμη… (18 Φλεβάρη 2009)
…Οι μάζες περιθωριοποιούνται και τα κόμματα αναζητούν τη συνδρομή των “ειδικών” για να ανιχνεύσουν-παγιδεύσουν την κοινή γνώμη… Η εκλογική μάχη μετατοπίζεται στην τεχνική κατασκευή ορισμένων κριτηρίων, ανάμεσα στα ομοιόμορφα κόμματα, ώστε ν’ αναδειχθεί ο ικανότερος διαχειριστής μιας κοινωνικής συναίνεσης προς όφελος της αγοράς… (19 Αυγούστου 2008)
Σήμερα οι πολίτες δεν συμμετέχουν ενεργά, αλλά ούτε και μαζικά, στη διαμόρφωση της πολιτικής. Η πολιτική είναι μια εσωτερική, κλειστή υπόθεση λίγων. Η πολιτική εξουσία και ο πλούτος συγκεντρώνονται στα χέρια λίγων και “εκλεκτών” (“επικοινωνιολόγοι”, πανεπιστημιακοί, “δημοσκόποι”, “εκλογολόγοι”, Golden Boys, αλλά και Pretty Boys…) …η προσφυγή των κομμάτων στην αναζήτηση και συνδρομή “ειδικών”, για να ανιχνεύσουν-παγιδεύσουν την κοινή γνώμη. Η προσπάθεια χειραγώγησης των πολιτών από μια ελίτ με τεχνικές-διαφημιστικές πολιτικές, που βαπτίζονται “επιστημονικές μέθοδοι επικοινωνίας”, έχει “κοντά ποδάρια”…. (20 Σεπτέμβρη 2008)
Λένε τα ίδια, γιατί οι επικοινωνιολόγοι τους, σκέπτονται με τον ίδιο τρόπο… (16 Δεκέμβρη 2008)
δήθεν επικοινωνιολόγοι της συμφοράς, για να «δημιουργήσουν συσπείρωση» λένε και πληρώνονται αδρά για τις ανοησίες τους, δημιουργούν τ’ αντίθετα αποτελέσματα… Ας έχουν άλλοι την «ευθύνη»… (5 Ιούνη 2009)

Άσχετο
Γιατί τα γράφουμε;
Το διασκεδάζουμε…
Το διασκεδάζουμε ΠΟΛΥ, αφού δεν είμαστε δημοσιογράφοι, δεν είμαστε δημοσκόποι, δεν παίζουμε σε κανένα παιχνίδι…
Και… γιατί δεν μπορούν να μας κλείσουν το στόμα οι διαφημιστές της κακής ώρας. Άσε που γινόμαστε εφιάλτης τους, όταν μας διαβάζει κάποιος νοήμων και βάζει προβληματισμούς…

(*) ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ

Η νύχτα των παπαγάλων
Οταν παράγγελνε το γνωστό τηλεοπτικό σποτάκι με τους παπαγάλους, η Ν.Δ. ασφαλώς δεν φανταζόταν ότι λίγες βδομάδες αργότερα οι παπαγάλοι θα έπαιρναν την εκδίκησή τους εναντίον της. Γιατί την περασμένη Κυριακή αδιαμφισβήτητοι νικητές αναδείχθηκαν αυτά τα συμπαθή πτηνά, μεταμορφωμένα σε διαμορφωτές της κοινής γνώμης.
Ζήσαμε χωρίς αμφιβολία την πιο χειραγωγημένη εκλογική διαδικασία από την περίοδο της μεταπολίτευσης, με πρωταγωνιστές τις εταιρείες δημοσκοπήσεων που τους τελευταίους μήνες κυριάρχησαν σε ασφυκτικό βαθμό στην πολιτική σκηνή, εξαφανίζοντας αναλύσεις και διαλύοντας την επιχειρηματολογία των κομμάτων.
Και, βέβαια, ας μην παραξενεύεται κανείς με το ταυτόσημο λάθος που εμφάνισαν στις 7 το βράδυ τα exit polls όλων ανεξαιρέτως των εταιρειών...
Μια δημοσιογραφική έρευνα που τα λέει ΟΛΑ, στον "Ιό της Κυριακής", Ελευθεροτυπία, 14 Ιούνη 2009

* Κάθε πολιτικό κόμμα έχει τους δικούς του διαφημιστές-“επικοινωνιολόγους”, παραγωγού προώθησης προϊόντων, που έχουν επιβάλει οι νταβατζήδες του πολιτικού συστήματος, για να ελέγχουν απόλυτα κόμματα, θέσεις, πολιτική…
Τα γράφαμε και νομίσαμε στ’ αλήθεια ότι είμαστε γραφικοί…
Να που όμως έρχεται ο “Ιός Κυριακής” και τ’ αποτυπώνει με μελάνι…

Για του λόγου το αληθές: Τι πολιτική προοπτική μπορεί να έχει μια εκλογική νίκη χωρίς πολιτικό περιεχόμενο και βασισμένη σε αερολογίες;
==============================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.