Toronto Declaration: No Celebration of Occupation
Ανοιχτή επιστολή στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο
Ως μέλη καναδικών και διεθνών κοινοτήτων κινηματογράφου, πολιτισμού και ΜΜΕ, εχουμε ενοχληθεί βαθιά από την απόφαση του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο να φιλοξενήσει ένα αφιέρωμα με διασημότητες για το Τελ Αβίβ. Διαμαρτυρόμαστε γιατί το TIFF οικειοθελώς ή μη, έχει γίνει συνένοχο στην μηχανή προπαγάνδας του Ισραήλ.
Το 2008, οι ισραηλινή κυβέρνηση και οι Καναδοί συνεργάτες τους Sidney Greenberg της Astral Media, David Asper της Canwest Global Communications και Joel Reitman της MIJO Corporation ξεκίνησαν την καμπάνια “Brand Israel,” «Σήμα Ισραήλ» μια καμπάνια διαφημιστική και ΜΜΕ, αξίας ενός εκατομμυρίου δολαρίων που στόχο είχε να αλλάξει την καναδική αντίληψη για το Ισραήλ. Το «Σήμα Ισραήλ» θα μετατόπιζε την επικέντρωση από την Ισραηλινή μεταχείριση των Παλαιστίνιων και τους επιθετικούς πολέμους στα επιτεύγματα του Ισραήλ στην ιατρική, την επιστήμη και την τέχνη. Ένα άρθρο στα Καναδο-εβραϊκά νέα περιέχει δήλωση του Γενικού Πρόξενου του Ισραήλ Amir Gissin που λεει ότι το Τορόντο θα είναι η πόλη όπου θα δοκιμαστεί η προβολή και μετά θα εφαρμοστεί σε όλο τον κόσμο. Όπως αναφέρει ο Gissin, το αποκορύφωμα την καμπάνιας θα είναι μια μεγάλη προβολή του Ισραήλ στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο. (Andy Levy-Alzenkopf, “Brand Israel set to launch in GTA,” Canadian Jewish News, August 28, 2008.).
Το 2009 το TIFF ανακοίνωσε ότι θα εγκαινιάσει το νέο του πρόγραμμα City to City με έμφαση στο Τελ Αβίβ. Σύμφωνα με την περιγραφή του προγράμματος από τον Cameron Bailey, έναν από τους Διευθυντές του Φεστιβάλ και υπεύθυνο για το πρόγραμμα «Οι δέκα ταινίες στο φετινό πρόγραμμα City to City θα δείξουν τα περίπλοκα ρεύματα που διατρέχουν το σημερινό Τελ Αβίβ. Γιορτάζοντας τα 100στά του γενέθλια το 2009, το Τελ Αβίβ είναι μια νεανική, δυναμική πόλη που, όπως το Τορόντο, χαίρεται την ποικιλομορφία της».
Η έμφαση αυτή στην ποικιλομορφία είναι κενό γράμμα, αν λάβουμε υπόψη την απουσία Παλαιστινίων δημιουργών από το πρόγραμμα. Επιπλέον αυτό που δεν λέει η περιγραφή αυτή είναι πως το Τελ Αβίβ είναι χτισμένο πάνω σε κατεστραμμένα Παλαιστινιακά χωριά, και πως η πόλη Jaffa, η κύρια πολιτιστική εστία της Παλαιστίνης ως το 1948, προσαρτήθηκε στο Τελ Αβίβ μετά τη μαζική εκδίωξη του Παλαιστινιακού πληθυσμού. Το πρόγραμμα αυτό αγνοεί τα όσα υποφέρουν χιλιάδες πρώην κάτοικοι της περιοχής Τελ Αβίβ/Jaffa και οι απόγονοί τους, που ζουν τώρα σε προσφυγικά στρατόπεδα στα Κατεχόμενα Εδάφη ή έχουν διασκορπιστεί σε άλλες χώρες, ανάμεσά τους και στον Καναδά. Η ματιά στο μοντέρνο, εκλεπτυσμένο Τελ Αβίβ που δεν παίρνει υπόψη της το παρελθόν της πόλης και την πραγματικότητα της Ισραηλινής κατοχής της Δυτικής Όχθης και της Λωρίδας της Γάζας, θα ήταν σαν να εκθειάζεται η ομορφιά και οι κομψοί τρόποι ζωής στο Κέηπ Τάουν ή στο Γιοχάνεσμπουργκ των λευκών κατά τη διάρκεια του Απαρτχάιντ χωρίς να ομολογείται αντίστοιχα η κατάσταση στις μαύρες περιοχές του Σοβέτο και της Khayelitsha.
Δεν διαμαρτυρόμαστε ενάντια στους μεμονωμένους Ισραηλινούς δημιουργούς που συμμετέχουν στο αφιέρωμα, ούτε προτείνουμε πως οι ισραηλινές ταινίες πρέπει να είναι ανεπιθύμητες στο Φεστιβάλ. Εντούτοις, ειδικά αμέσως μετά τη φετινή βάρβαρη επίθεση στη Γάζα, εναντιωνόμαστε στη χρησιμοποίηση ενός τέτοιου σημαντικού διεθνούς φεστιβάλ ως κομμάτι της προπαγάνδας αυτού που ο αρχιεπίσκοπος Desmond Tutu, ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Jimmy Carter, και ο πρόεδρος της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ Miguel d’Escoto Brockmann,
έχουν όλοι χαρακτηρίσει καθεστώς απαρτχάιντ.
...η συνέχεια στο blog: "Η άλλη άποψη"
========================================================"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.