Μπαράζ προσφυγών στο ΣτΕ από δήμους και κινήσεις πολιτών των ανατολικών και νότιων περιοχών της πρωτεύουσας, με αίτημα την ακύρωση των φαραωνικών αυτοκινητόδρομων που προώθησε ο τέως υπουργός ΠΕΧΩΔΕ και απειλούν με τσιμεντοποίηση τον Υμηττό και τα Μεσόγεια.
Έντονες επίσης είναι οι αντιδράσεις για το σχέδιο διατάγματος που αφορά τον Υμηττό, το οποίο προωθήθηκε με συνοπτικές διαδικασίες μέσα στο καλοκαίρι, εγκρίθηκε μέσα στον Αύγουστο από τον Οργανισμό Αθήνας και, σύμφωνα με πληροφορίες, επιστράφηκε από το ΣτΕ!
Αποκαλυπτικό των αλλαγών που φέρνουν τέτοιας κλίμακας παρεμβάσεις στο Λεκανοπέδιο είναι ότι, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, την περίοδο 2000-'08, σε μια ζώνη πλάτους 1,5 χλμ. εκατέρωθεν της Αττικής οδού, ο αριθμός των κατοικιών αυξήθηκε κατά 68%, ο πληθυσμός κατά 67% και τα κυκλοφορούντα οχήματα κατά 93%!
Στη χθεσινή συνάντηση - δημόσια συζήτηση που οργάνωσε η "Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για την διάσωση του Υμηττού" στην Καισαριανή έγινε γνωστό ότι ο δήμος της πόλης κατέθεσε ήδη αίτηση ακύρωσης της κοινής υπουργικής απόφασης της 24ης Αυγούστου 2009, με την οποία εγκρίνονται οι δήθεν περιβαλλοντικοί όροι προστασίας του Υμηττού, λόγω των προωθούμενων αυτοκινητόδρομων. Σήμερα, όπως ανακοίνωσε ο δήμαρχος Χρ. Κορτζίδης, ακολουθούν από κοινού οι Δήμοι Ελληνικού και Αλίμου, καθώς και η δημοτική αρχή Αργυρούπολης, που επικεντρώνεται στις επιπτώσεις από τους προβλεπόμενους ανισόπεδους κόμβους.
«Συνεχίζουμε τις κινητοποιήσεις, για να μη γίνει κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό. Να γίνει ολοκληρωμένη κυκλοφοριακή μελέτη και να αναζητηθούν εναλλακτικές λύσεις για τη σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού με την παραλιακή λεωφόρο, που δεν θα καταστρέφουν το βουνό», δήλωσε στην «Ε» ο πολεοδόμος Πάνος Τότσικας, από τη διαδημοτική επιτροπή διάσωσης του Υμηττού, η οποία καταθέτει επίσης σήμερα προσφυγή στο ΣτΕ. Επιμένει στην επανεξέταση των στοιχείων του κυκλοφοριακού φόρτου στη λεωφόρο Βουλιαγμένης μετά την υπό κατασκευή επέκταση της γραμμής του μετρό ώς το Ελληνικό, καθώς και τις δυνατότητες που υπάρχουν για να αντιμετωπιστούν οι ανάγκες με βελτίωση του υπάρχοντος οδικού δικτύου. Σε κάθε περίπτωση, η σύνδεση της περιφερειακής Υμηττού με το κέντρο της πρωτεύουσας να γίνει μόνο με υπόγεια αρτηρία, μέσω της Πανεπιστημιούπολης, η οποία, όμως, θα καταλήγει στο «Χίλτον» και όχι στην Ούλοφ Πάλμε, όπως προβλέπουν οι υπάρχοντες σχεδιασμοί.
Στην προσφυγή στο ΣτΕ, που συνοδεύεται από τις υπογραφές 40 πολιτών δήμων γύρω από τον Υμηττό, αναλύονται οι βασικοί λόγοι ακύρωσης της κοινής υπουργικής απόφασης του περασμένου Αυγούστου, που χαρακτηρίζεται αντισυνταγματική, και επισημαίνονται τα εξής:
* Καταστρέφονται προστατευόμενες περιοχές (αισθητικό δάσος Καισαριανής, Α' και Β' ζώνη προστασίας Υμηττού, κ.λπ.). Ειδικά για τον ανισόπεδο κόμβο των 127 στρεμμάτων στο στρατόπεδο Σακέτα, προβλέπεται η κοπή 3.800 δένδρων.
* Καταστρατηγείται το ίσχυον Ρυθμιστικό, στο οποίο δεν προβλέπονται η σήραγγα Υμηττού και οι κλάδοι στην περιοχή των Μεσογείων, οι οποίοι, μάλιστα, προστέθηκαν μετά τη διαβούλευση.
* Απουσιάζει η στρατηγική μελέτη περιβαλλοντικής εκτίμησης για το σύνολο του έργου, όπως επιβάλλει η σχετική κοινοτική Οδηγία.
* Ερχεται σε αντίθεση με το ισχύον Ρυθμιστικό του 1985 και τις επιμέρους τροποποιήσεις του.
Βασικά αιτήματα όλων των φορέων γύρω από τον Υμηττό είναι να ακυρωθεί η διαδικασία δημοπράτησης του αυτοκινητόδρομου, που έχει δρομολογηθεί για τις 22 Δεκεμβρίου. Τα συναρμόδια υπουργεία Περιβάλλοντος και Υποδομών μελετούν ήδη το πάγωμα, με την Τίνα Μπιρμπίλη να επιμένει για επανασχεδιασμό, σε συνδυασμό με το νέο Ρυθμιστικό που θα ετοιμάσει, αποσύροντας το σχέδιο Σουφλιά. Θέμα αιχμής είναι το νέο θεσμικό πλαίσιο προστασίας του Υμηττού, που ζητείται να κηρυχθεί περιοχή απόλυτης προστασίας. *
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΗ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ ΑΚΥΡΩΣΗΣ
========================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.