«ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ» - ΓΚΑΖΙ
ΣΑΒΒΑΤΟ 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010
Α΄ ΜΕΡΟΣ: ΟΜΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΩΜΕΝΑ 19:00 – 21:30
1. ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ: ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ – ΓΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ: GILAD ATZMON, MATTIAS GARDELL, ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΑΚΡΗΣ
2. ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
3. ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ: «ΓΑΖΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ»
4. «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΚΡΟΥΣΤΑ» - ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΑΣΙΛΑΤΟΣ
5. BOBAN MARKOVIC BRASS BAND (ΣΕΡΒΙΑ)
6. ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ & «ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ»
Β΄ ΜΕΡΟΣ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΥΝΑΥΛΙΑ 21:30 – 23:30
1. GILAD ATZMON & “TRILOGIA”
(Γ. Τρανταλίδης – Γ. Σαμαράς – Γ. Κοντραφούρης)
2. ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ 3
(Γ. Αγγελάκας – Ντ. Σαδίκης – Στ. Αραμπατζής)
3. RABIH ABOU-KHALIL QARTET
(Rabih Abou-Khalil – L. Biondini – G. Murgia – J. Cagwin)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ – ΕΝΙΣΧΥΣΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ
Για αρκετές δεκαετίες, από τις αρχές του ’70, η ελληνική κοινωνία στάθηκε αλληλέγγυα στην Παλαιστινιακή Αντίσταση, όσο καμιά άλλη χώρα της Ευρώπης. Από κάποιο σημείο και μετά, όπως όλα τα δίκτυα αλληλεγγύης στην κοινωνία μας, άρχισε να ατονεί και αυτό. Αλλά, πριν δυο χρόνια, μέσα στην πιο σκληρή στιγμή στη 40χρονη πολιορκία της Γάζας, ήρθε ένα γεγονός παράτολμο, εύψυχο, που φάνταζε να επιζητεί το αδύνατο. Μια χούφτα άοπλοι πολίτες μπορούν να σπάσουν την πολιορκία της Γάζας;
Κι όμως αυτό ακριβώς έγινε τον Αύγουστο του 2008.
Επιβαίνοντας σε δύο ελληνικά ψαροκάικα 44 άνθρωποι από 13 χώρες, μέλη της διεθνούς πρωτοβουλίας Free Gaza Movement (www.freegaza.org) έσπασαν για πρώτη φορά, μετά από 41 χρόνια, τη θαλάσσια πολιορκία της Γάζας. Την πιο μακρόχρονη και βάρβαρη πολιορκία στην ανθρώπινη ιστορία ενός ολόκληρου λαού, από στεριά, αέρα και θάλασσα. Σαράντα ολόκληρα χρόνια, ενάμισι εκατομμύριο Ελεύθεροι Πολιορκημένοι Παλαιστίνιοι επικοινωνούν με τον έξω κόσμο μόνο μέσα από τα λαγούμια που ανοίγουν οι εύψυχοι γαβριάδες όλων των πολιορκιών...
Αυτό το οραματικό, ρομαντικό πνεύμα, αυτό το μοναδικό παράδειγμα αδούλωτου φρονήματος του παλαιστινιακού λαού είναι που συνεγείρει και πάλι τις συνειδήσεις μας. Ακολούθησαν άλλα τέσσερα ακόμη επιτυχή εγχειρήματα. Κι άλλα τρία, στα οποία οι Ισραηλινοί πειρατές, στην πρώτη περίπτωση διεμβόλισαν το σκάφος, στη δεύτερη κατά τη διάρκεια της εισβολής στην Γάζα απείλησαν να το βυθίσουν και στην τρίτη το απήγαγαν στο Ισραήλ κλείνοντας στη φυλακή και στη συνέχεια απελαύνοντας τους αγωνιστές ναυσιπλόους.
Έτσι, σήμερα, αποφασίσαμε να επιχειρήσουμε και πάλι, εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό έμπρακτα την αλληλεγγύη μας στην Παλαιστινιακό Αντίσταση. Συγκροτήσαμε την πρωτοβουλία «Ένα Καράβι για τη Γάζα» (www.shiptogaza.gr) για τη συνδιοργάνωση και συμμετοχή μας σε μια νέα, ευρύτερη, ριζικά αναβαθμισμένη, διεθνή αποστολή με το Free Gaza Movement και ισχυρές συλλογικότητες από πολλές χώρες.
Στα τέλη του Απρίλη 2010, η αποστολή με περισσότερα από 10 σκάφη, φορτηγά και επιβατηγά, πολυεθνικό πλήρωμα και επιβάτες, θα πλεύσει και πάλι προς τη Λωρίδα της Γάζας, μεταφέροντας τούτη τη φορά –κυρίως- βασικά υλικά ανοικοδόμησης (τσιμέντο, ξυλεία κ.λπ.), υλικά που το Ισραήλ έχει απαγορεύσει να μπουν στη Γάζα, και ιατροφαρμακευτικό υλικό.
Στόχος μας, εφικτός, είναι το ελληνικό τμήμα της διεθνούς αυτής αποστολής να συμμετέχει με ένα τουλάχιστον πλοίο, κατάλληλο για μεταφορά ανθρώπων και υλικών. Το πλοίο αυτό, για την απόκτηση του οποίου ξεκινήσαμε οικονομική καμπάνια, δεν θα ανήκει σε κάποιο φυσικό πρόσωπο, αλλά σε εταιρικό νομικό πρόσωπο, θα έχει συμμετοχικό και μεριδιακό χαρακτήρα και προορίζεται να αποδοθεί στον Παλαιστινιακό λαό μετά το τέλος των πρώτων αποστολών.
Η αλληλεγγύη μας δεν αφορά μόνο τη Λωρίδα της Γάζας. Με το χτίσιμο του Ισραηλινού Τείχους και τις συνεχείς βίαιες επεμβάσεις του Ισραηλινού στρατού στη Δυτική Όχθη, ο αποκλεισμός έχει επεκταθεί σε όλη την Παλαιστινιακή γη, έτσι ώστε το σπάσιμο της θαλάσσιας πολιορκίας της Γάζας να συνεπάγεται το πρώτο ελεύθερο άνοιγμα της Παλαιστίνης προς τον έξω κόσμο.
Το ταξίδι μας στη Γάζα θα τελειώσει όταν θ’ ανοίξουν τα θαλάσσια σύνορα της Γάζας. Ως τότε εμείς θα ταξιδεύουμε. Ως τότε εμείς θα κάνουμε, με τον έναν ή τον άλλον τρόπο ό,τι μπορούμε, για να φτάσει η Μεσόγειος ν’ ανοίξει ως θάλασσα, κι αυτό το στρατόπεδο συγκέντρωσης που δημιούργησαν οι Ισραηλινοί εκεί να πάψει να υπάρχει.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α΄ ΜΕΡΟΣ: ΟΜΙΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΡΩΜΕΝΑ 19:00 – 21:30
• ΠΑΛΑΙΣΤΙΝΗ: ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ – ΓΗ ΚΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ
ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ:
GILAD ATZMON (σαξοφωνίστας της τζαζ, συγγραφέας και φιλόσοφος)
MATTIAS GARDELL (καθηγητής συγκριτικής θρησκειολογίας στο Πανεπιστήμιο της Ουψάλα)
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΜΑΚΡΗΣ (καθηγητής, πρόεδρος του Τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου)
• ΕΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
α) Έκθεση έργων γνωστών καλλιτεχνών που παραχώρησαν στην πρωτοβουλία μας και θα διατεθούν προς πώληση για την ενίσχυση του σκοπού του ταξιδιού.
β) Έργα ομάδας σπουδαστών της Σχολής Καλών Τεχνών που έγιναν ειδικά για το «Ένα καράβι για τη Γάζα».
γ) Ανάρτηση σχεδίων από τα δύο κόμικς άλμπουμ του Joe Sacco: «Palestine” και “Footnotes in Gaza”
δ) Φωτογραφική έκθεση για τη Μέρα των Φυλακισμένων Παλαιαστινίων
• ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ: «ΓΑΖΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ»
Προβολή του ντοκιμαντέρ «ΓΑΖΑ ΕΡΧΟΜΑΣΤΕ» των Γ. Αυγερόπουλου & Γ. Καρυπίδη (Πρώτο Βραβείο στο φετινό 12ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης)
• «ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΚΡΟΥΣΤΑ» - ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΗ ΒΑΣΙΛΑΤΟ
Κλαρινέτο-φωνή: Έλλη Βασιλάτου
Ακορντεόν: Δημήτρης Κούστας
Κιθάρα-φωνή: Γιάννης Σιφναίος
Μπάσο: Σταύρος Ράπτης
Κρουστά: Βασίλης Βασιλάτος
Percussion Part: Ξένια Κατσικοκέρη, Παναγιώτης Βρυζάλας,
Χάρης Νείλας, Νικολέττα Ρουσογιάννη, Ιράνα Σάμιτα
Συμμετέχει: Ομάδα κρουστών του Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Τα μονοπάτια συναντιούνται... οι φίλοι πληθαίνουν... ιστοριών συνέχεια...Στήνουμε το δικό μας πανηγύρι με μάγους, τζίνια, δράκοντες, νάνους και ξωτικά...Ξετυλίγουμε το κουβάρι του νήματος για να πλέξουμε ήχους και εικόνες...Ανοίγουμε το μαγικό κουτί και αποκαλύπτουμε ζογκλέρ, DJς, φωτιές και αναπάντεχους περαστικούς...Με τα κρουστά στην καρδιά της ορχήστρας... τολμάμε τα τραγούδια και τις μουσικές μας...Και σ' αυτή τη γιορτή... είμαστε όλοι συμμέτοχοι και συνεργοί...
• BOBAN MARKOVIC BRASS BAND (ΣΕΡΒΙΑ)
Καλεσμένος αυτές τις μέρες (16-22 Απριλίου) από το Half Note Jazz Club, ο Boban έρχεται στο Γκάζι να προσθέσει αυτό που μόνο οι μπάντες χάλκινων και ιδιαίτερα της Σερβίας ξέρουν να κάνουν: να μεταμορφώνουν τις τελετές σε εκρηκτική γιορτή. Η 12μελής μπάντα, η σπουδαιότερη μπάντα χάλκινων των Βαλκανίων, έγινε αισθητή παγκοσμίως από τα φιλμ “Underground” και “Arizona Dream” του Emir Kusturica. Όμως επί σειρά ετών ήταν το Νο 1 στις διακρίσεις του φεστιβάλ της Guca, ενός μουσικού φεστιβάλ χάλκινων που γίνεται κάθε χρόνο, από το 1961, στην Κεντρική Σερβία. Μεταφέροντας μια μεγάλη μουσική παράδοση που πηγάζει από τους καυτούς ήχους και ρυθμούς των τσιγγάνων Roma της Κεντρικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, το σχήμα αυτό, υπό την καθοδήγηση του μαιτρ της τρομπέτας (ή, μάλλον, του φλούγκελχορν) Boban αλλά και του γιου του Marko Markovic, εισάγει χρώματα και αισθητική καθαρής swing, δένοντας το ανατολίτικο μελωδικό στοιχείο με φανκ ρυθμολογία και δίνοντας την εικόνα ενός ατελείωτου γλεντιού των αισθήσεων σε συνδυασμό με ιδιαίτερη αφηγηματική δράση και ενορχήστρωση. Η οργάνωση του γκρουπ (με φλούγκελχορν, κόρνα και κρουστά κυρίως) δίνει μια δυνατή μουσική βάση που «παίζει» ανάμεσα στη φολκ και την «έντεχνη» μουσική, επικεντρώνοντας σε αισθήματα όπως η χαρά και η ψυχική ανάταση. Το δημιουργικό ταλέντο του Boban Markovic – έχει κάνει την ορχήστρα γνωστή στα πέρατα του κόσμου και την φέρνει στο top της σύγχρονης world music.
• ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΡΑΚΩΣΤΑ & «ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ»
Βασιλική Καρακώστα, φωνή Νίκος Μέρμηγκας, λαούτο
Κλέων Αντωνίου, κιθάρες
Μιχάλης Καλκάνης, κοντραμπάσο
Κώστας Μερετάκης, κρουστά.
Για τη Βασιλική Καρακώστα και τους φίλους της, η μουσική έχει να κάνει με την ομαδικότητα και το συλλογικό «παίξιμο», με τη χαρά της απρόβλεπτης δημιουργίας σε παλιούς, καλούς κανόνες που σηματοδοτούν μια γιορτή – ή ένα πανηγύρι. Το «υλικό» μπορεί να είναι γνωστό και οι (πιθανές) συγκινήσεις που φέρει είναι συνήθως οικείες. Στην πράξη, όμως, οι ηχορρυθμίες διευρύνουν τους δρόμους τους και τα συναισθήματα επεκτείνουν τη δράση τους.. Με τη φετινή τους παραγωγή, την «Κουρελού», το ρεπερτόριο εκτείνεται από το παραδοσιακό στο μοντέρνο και από το λαϊκό στο έντεχνο, με το δημοτικό τραγούδι -από τον Πόντο, τη Θράκη ή την Ηπειρο- να συναντά τον Anouar Brahem, με τον Ξυδάκη και τον Πορτοκάλογλου να συμπλέουν με τις τζαζ «εκτροπές» του Μανώλη Χιώτη και το ελαφρό τραγούδι του Μεσοπολέμου, με τα rock voicings ν’ αγκαλιάζουν τα κλασικά καψουροτράγουδα... Η φωνή της Βασιλικής δίνει ξεχωριστή πνοή στα τραγούδια που έχει επιλέξει και οι συνεργάτες της χτίζουν μαζί της έναν κόσμο οικείο, γεμάτο όμως εκπλήξεις και συγκινήσεις. Είναι αυτός ο κόσμος που ξέρουμε από τις τζαζ ή ροκ εμπειρίες μας, όμως εδώ οι ταμπέλες δεν παίζουν κανένα ρόλο. Μόνο η μουσική και το αίσθημα – έτσι πρέπει να γίνεται κι έτσι βγαίνει...
GILAD ATZMON & “TRILOGIA”
Gilad Atzmon, σαξόφωνο
Γιώργος Κοντραφούρης, hamond όργανο
Γιώτης Σαμαράς, ηλεκτρική κιθάρα
Γιώργος Τρανταλίδης, ντραμς
Gilad Atzmon
Ο Gilad Atzmon (1963), ο εύψυχος Εβραίος που δηλώνει εβραιόφωνος Παλαιστίνιος, ένας από τους μαχητικότερους αντισιωνιστές και παράλληλα ένας από τους παγκόσμια γνωστούς τζαζίστες, που ενώνει την εκρηκτικότητα του bebop με τη μνήμη των ήχων της Ανατολής.
Γεννήθηκε στο Ισραήλ, υπηρέτησε στον στρατό, πολέμησε στις αρχές της δεκαετίας του '80 στον πόλεμο με τον Λίβανο. Εκεί, μέσα στα χαλάσματα και τα χαρακώματα μετεστράφη η συνείδησή του νιώθωντας ο ίδιος ναζί κατακτητής στα μάτια των Παλαισίνιων προσφύγων στους καταυλισμούς. Οι απόψεις του αποτελούν κόκκινο πανί για τους απανταχού συμπατριώτες του. Σπούδασε φιλοσοφία, άρχισε να διδάσκει, αλλά κατέληξε ένας από τους πιο δημοφιλείς και τολμηρούς τζαζίστες της γενιάς του. Αγαπά τους ήχους της Ανατολής και της Αραβικής παράδοσης, παίζει όλα τα είδη σαξόφωνου αλλά πειραματίζεται και με το κλαρίνο, τον ζουρνά και το φλάουτο.
Εγκαταστάθηκε στη Βρετανία, ίδρυσε στο Λονδίνο το Orient House Ensemble και ξεκίνησε να αναπροσδιορίζει τις μουσικές και πολιτιστικές του ρίζες. Εχει ηχογραφήσει 9 άλμπουμ μέχρι σήμερα, τα οποία συνήθως έχουν πολιτική χροιά και επιρροές από την Αραβική μουσική.Το άλμπουμ του «Exile» χαρακτηρίστηκε ως το τζαζ άλμπουμ της χρονιάς από το BBC. Έχει περιοδεύσει σε όλον τον κόσμο, ως μουσικός και ως πολιτικός ακτιβιστής - ομιλητής. Τα βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε 24 γλώσσες.
...Έχω αρνηθεί και την εβραϊκή και την ισραηλινή μου ταυτότητα. Θεωρώ τον εαυτό μου έναν πρώην Εβραίο, έναν πρώην Ισραηλινό. Υποθέτω ότι έχω εβραϊκά και ισραηλινά ίχνη στη συμπεριφορά μου, αλλά σκοπός μου είναι να τα πολεμήσω ένα προς ένα. Πολεμώ τον Ισραηλινό μέσα μου. Νιώθω ρημαγμένος και καθόλου έκπληκτος. Υποστηρίζω κάθε μορφή αντίστασης από μέρους των Παλαιστινίων. Αλλωστε, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου οι πολιτικές πρωτοβουλίες του Ισραήλ ήταν καταδικασμένες να οδηγούν πάντα σε τραγικές συνέπειες. Ο στόχος του σιωνισμού ήταν να εξασφαλίσει έναν πολιτισμένο τρόπο ζωής για τους εβραίους. Αλλά απέτυχε παταγωδώς. Η βιαιότητα με την οποία αντιδρά το Ισραήλ αγγίζει τα όρια της κτηνωδίας, αφού οδηγεί σε πολιτικές ξεκληρίσματος. Τάσσομαι στο πλευρό των Παλαιστινίων με όλη μου την καρδιά.
Είναι επίσης όλος ο δυτικός κόσμος που δεν μπορεί να ορθώσει ανάστημα, παρ' όλο που παρακολουθεί τη Γάζα να γίνεται σκόνη.
Να επιστρέψουμε στους Παλαιστίνιους την πατρίδα που τους κλέψαμε.
Γιώργος Τρανταλίδης
Η μουσική πορεία του Γιώργου Τρανταλίδη στο χώρο της τζαζ είναι ταυτόσημη με την πορεία της ελληνικής τζαζ σκηνής. Συμπληρώνει πάνω από 30 χρόνια παρουσίας στην ελληνική τζαζ δισκογραφία και σε όλο αυτό το διάστημα παραμένει ένας από τους κορυφαίους Έλληνες ντράμερ. Σε αυτή την πορεία δεν σταμάτησε να σημειώνει πρωτιές. Ήταν από τους πρώτους Έλληνες μουσικούς που έπαιξε ζωντανά στο "jazz club" του Γιώργου Μπαράκου στα τέλη της δεκαετίας του 1970. Το 1978 ηχογραφεί τον πρώτο δίσκο ελληνικής jazz μουσικής με το συγκρότημα «Sphinx». Ήταν επίσης ο πρώτος Έλληνας τζαζίστας που επεξεργάστηκε μουσικά της μορφές επικοινωνίας της τζαζ με τις παραδοσιακές μουσικές φόρμες, κατά κύριο λόγο τις ελληνικές, μια δεκαετία πριν γίνει της μόδας. « Χόρες », « Μεσόγειος », « Xαιρετισμος » και « Έρεισμα » με τη συμμετοχή των μεγάλων Έλληνων παραδοσιακων Μουσικων Γ. Κόρου και Ν Σαραγουδα. Οι δίσκοι αυτοί είχαν σαν απότέλεσμα την πρόσκλησή του στο « Jazz India Festival» και «Singapore Jazz Festival» από τους Y. Menuhin, R. Shankar και S.Rollins.
Γιώτης Σαμαράς
Γεννήθηκε στη Βουδαπέστη. Σπούδασε κιθάρα και μουσική στο κονσερβατόριο Bela Bartok. Σε αρκετά νεαρή ηλικία συμμετείχε στη jazz σκηνή της Ουγγαρίας έχοντας παίξει με σπουδαίους μουσικούς (Tony Lakatos, Fusti Balogh κ.α.), σε κλαμπ και φεστιβάλ, τόσο εντός και εκτός συνόρων Ουγγαρίας. Το 1981 ήρθε στην Ελλάδα, όπου συνεργάστηκε ως επαγγελματίας μουσικός με τα σημαντικότερα ονόματα της Ελληνικής μουσικής σκηνής, συμμετέχοντας σε πολλές ηχογραφήσεις και συναυλίες του είδους. Παράλληλα, γνωρίζοντας το Γιώργο Τρανταλίδη έγινε μόνιμο μέλος του συγκροτήματός του και εμφανίστηκε μαζί του σε πολλά κλαμπ και φεστιβάλ, παίζοντας με γνωστούς Έλληνες και ξένους μουσικούς. Το 1992 δημιουργήθηκε το πολύ γνωστό jazz συγκρότημα PAGE ONE το οποίο γράφει τη δική του ιστορία στην Ελληνική jazz σκηνή. Συνεργάστηκε σε ηχογραφήσεις με τον Βασίλη Τσαμπρόπουλο, τον Γιώργο Φακανά, τον Γιώργο Μαγγλάρα. Εκτός της jazz έχει παίξει και σε πάρα πολλούς δίσκους ελληνικής μουσικής και συνεργάζεται με τους: Μαρία Φαραντούρη, Μανώλη Μητσιά, Άλκηστη Πρωτοψάλτη. Εδώ και πολλά χρόνια διδάσκει στο Κέντρο Μουσικών Σπουδών Φίλιππος Νάκας.
Γιώργος Κοντραφούρης
Ο Γιώργος Κοντραφούρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1967. Σπούδασε κλασικό πιάνο στο Εθνικό Ωδείο. Στην ηλικία των 16, έστρεψε το ενδιαφέρον του στη τζαζ και παρακολούθησε μαθήματα τζαζ αυτοσχεδιασμού με τον Μάρκο Αλεξίου. Αποφοίτησε με Bachelor’s και Master’s degree in Jazz Performance από την Ακαδημία Sibelius στη Φινλανδία. Έχει συνεργαστεί ως πιανίστας ή οργανίστας με πολύ σημαντικούς μουσικούς όπως: Mark Johnson, Arild Andersen, Marcus Stockhausen, Louisiana Red, Keith Copeland, Andy Sheppard, Bob Brozman, Lou Donaldson, Benny Golson, Tim Hagans, Sheila JordanT. Spasov κ.α.. Έχει διδάξει τζαζ πιάνο και όργανο στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο και στο Ωδείο Athenaeum στην Ελλάδα και στην Ακαδημία Sibelius στη Φινλανδία. Έχει δώσει σεμινάρια σε διάφορες σχολές στην Ελλάδα, στην Ιρλανδία, στην Ινδονησία και στην Εσθονία. Έχει ηχογραφήσει μεγάλη σειρά δίσκων, με δικά του σχήματα ή συμμετοχές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΓΓΕΛΑΚΑΣ 3
Γιάννης Αγγελάκας, φωνή
Ντίνος Σαδίκης, τζουρά
Στάθης Αραμπατζής, κιθάρα
Ο Γιάννης Αγγελάκας γεννήθηκε το 1959 στη Θεσσαλονίκη. Είναι τραγουδιστής, μουσικός, ποιητής και ηθοποιός, ή πιο cult ροκ φιγούρα στη σημερινή μουσική σκηνή στην Ελλάδα. Έγινε γνωστός ως τραγουδιστής του συγκροτήματος «ΤΡΥΠΕΣ» , από το 1984 μέχρι το 2000 όπου διαλύθηκαν. Τα επόμενα 4 χρόνια, έπαιξε ως ηθοποιός στην ταινία του Νίκου Νικολαίδη "Ο χαμένος τα παίρνει όλα" της οποίας έφτιαξε και το soundtrack. Παράλληλα δούλευε την ιδέα μιας ορχήστρας που θα έπαιζε μια μουσική, η οποία θα υπενθύμιζε συγχρόνως το βαθύ, ξεχασμένο παρελθόν της και το πρόσφατο μέλλον της. Προέκυψε μια συνεργασία με τον τσελίστα Νίκο Βελιώτη, το πρώτο αποτέλεσμα της οποίας κυκλοφόρησε με τον τίτλο "Ανάσες των Λύκων". Οι «Επισκέπτες» είναι η ορχήστρα που έφτιαξε ο Γ. Αγγελάκας μετά τη διάλυση του συγκροτήματος «ΤΡΥΠΕΣ» το 2001. Αποτελείται από 14 πολύ γνωστούς μουσικούς, ισορροπώντας ανάμεσα στο παραδοσιακό, το ρεμπέτικο και το λαϊκό από τη μια, το rock και τον ηλεκτρικό ήχο από την άλλη, με πολύ ιδιαίτερο τρόπο. Ο δίσκος τους ¨ΑΠΟ ΔΩ ΚΑΙ ΠΑΝΩ¨ είναι μια ξεχωριστή πρόταση για την ελληνική μουσική και γνώρισε μεγάλη αποδοχή. Οι συναυλίες των ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ με την εξαιρετική σκηνική παρουσία και μουσική μετατρέπονται σε ένα πολύχρωμο πανηγύρι ρυθμών και ηχοχρωμάτων. Η τελευταία δουλεία του είναι το soundtrack στην ταινία του Παντελή Βούλγαρη «Ψυχή βαθειά».
RABIH ABOU-KHALIL QARTET
Rabih Abou-Khalil, ούτι
Gavino Murgia, φωνή
Luciano Biondini, ακορντεόν
Jarrod Cagwin, ντραμς
O Rabih Abou-Khalil, από τους σημαντικότερους μουσικούς της παγκόσμιας world music σκηνής, συνθέτης και εξαιρετικός δεξιοτέχνης – σολίστ στο ούτι. Μεγάλωσε στη Βυρητό και μαθήτευσε στο κονσερβατόριο της Βυρητού, πλάι στον βιρτουόζο στο ούτι Georges Farah. Κατά τη διάρκεια του Εμφυλίου πολέμου, το 1978, μετακόμισε στην Γερμανία όπου σπούδασε κλασικό φλάουτο στην Ακαδημία μουσικής του Μονάχου με τον Walter Theurer. Κράτησε όμως ζωντανή την επαφή του με την παραδοσιακή μουσική της πατρίδας του, μέσα από πολλά ταξίδια στη Μέση Ανατολή, συνεχίζοντας τις σπουδές του με τους δεξιοτέχνες στο ούτι Σύριους Michael Awad και Jabak Ji. Στο Μόναχο ήρθε σε επαφή με μουσικούς της τζαζ όπως ο Mal Waldron, ο Benny Bailey, κ.α. που τον ενθάρρυναν να αναπτύξει στις συνθέσεις του τον συνδυασμό της παραδοσιακής αραβικής μουσικής με ήχους της τζαζ. Έτσι προέκυψε μια νέα ερμηνεία – εκδοχή της μουσικής του παράδοσης, που καλωσορίστηκε όχι μόνο στη Δύση αλλά και από τον Αραβικό κόσμο. Πολλές συνθέσεις του έχουν εμπνευστεί από από χιουμοριστικές ιστορίες που κοινό παρονομαστή έχουν «την παράνοια στην επικοινωνία μεταξύ των πολιτισμών». Το πνεύμα της τζαζ διατρέχει όλες τις παραγωγές του την ίδια ώρα που οι μελωδικές μπαλάντες του αναζωπυρώνουν τις μνήμες της ποιητικών αρχών του αραβικού πολιτισμού, χωρίς να ακούγονται παραδοσιακές. Έχει συνεργαστει με τους: Kronos String Quartet, Balanescu String Quartet, Ian Garbarek, Gidon Kremer, Yo-Yo Ma, κ.α. Έχει γράψει μουσική για μεγάλες ορχήστρες όπως αυτή του BBC Concert Orchestra και το Ensemble Modern. Πέρα από συνθέτης ο Rabih Abou-Khalil είναι εξαιρετικός δεξιοτέχνης – σολίστ στο ούτι, το παραδοσιακό όργανο με την πιο πλατιά διαδοση στον Αραβικό κόσμο. Μεγάλη σειρά από δίσκους του έχουν εκδοθεί από την ECM και την ENJA (Compositions and Improvisations, Bitter Harvest, Between Dusk and Dawn, Nafas, Bukra, Roots and Sprouts, Al-Jadida, Blue Camel κ.λπ.). Σε αυτούς τους δίσκους συνεργάστηκε με πολλούς μουσικούς μεταξύ των οποίων και οι: Charlie Mariano, Glen Velez, Sonny Fortune, Ramesh Shotham, Selim Kusur, Nabil Khaiat κ.α.. Έχει συμμετάσχει σε πλήθος φεστιβάλ σε Γερμανία, Αγγλία, Αυστρία, Ολλανδία, Ιταλία, Ελβετία κ.α. Με τους μουσικούς που συνεργάζεται σ’ αυτή τη συναυλία έχει εκδώσει τον δίσκο «Morton’s foot”.
========================================================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Σάββατο 17 Απριλίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.