Πέμπτη 6 Ιανουαρίου 2011

Ενώ παραμένουν στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας οι Ελληνες εφοπλιστές... «Τρώνε από τα έτοιμα» τα νοικοκυριά!!!


Στο 15,96% το μερίδιο με βάση τη χωρητικότητα του στόλου το 2010, έναντι 15,3% το 2009

Του Νικου Μπαρδουνια
Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλίας βρέθηκαν και πάλι οι Ελληνες εφοπλιστές καθώς το 2010 ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος (πλοία 1.000 gt και άνω) διέθετε 3.150 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 186.095.162 dwt έναντι 3.064 πλοίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 169.426.690 dwt που ήταν στις αρχές του 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία που περιλαμβάνονται στην ετήσια έκδοση «Review of Maritime Transport 2010» της Unctad, η οποία δημοσιοποιήθηκε πρόσφατα. Αυτό σημαίνει ότι το μερίδιο του ελληνικού στόλου ως σύνολο του παγκοσμίου έφθασε με όρους χωρητικότητας dwt το 15,96% έναντι 15,33% το 2009.
Στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με όρους χωρητικότητας dwt παραμένει η Ιαπωνία η οποία το 2009 είχε υπερκεράσει για λίγο την Ελλάδα, ενώ στην τρίτη θέση αναρριχήθηκε η Κίνα, ξεπερνώντας τη Γερμανία που βρέθηκε στην τέταρτη θέση.
Ο στόλος των Ιαπώνων εφοπλιστών αποτελείται από 3.751 πλοία συνολικής μεταφορικής ικανότητας 183.319.680 dwt και μερίδιο 15,73%, ενώ ο στόλος κινεζικών συμφερόντων αποτελείται από 3.633 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 104.452.389 dwt. Το μερίδιο της Κίνας αυξήθηκε στο 8,96% έναντι 8,40% το 2009. ...


Ναυτιλιακοί κύκλοι σχολίασαν στην «Κ» ότι είναι άξιο προσοχής το γεγονός ότι και οι τρεις χώρες αύξησαν το μερίδιό τους στην παγκόσμια ναυτιλία το 2010 (ως ημερομηνία σύγκρισης ορίζεται η 1η Ιανουαρίου κάθε έτους) σε σύγκριση με το 2009, με την Ελλάδα να εμφανίζει τη μεγαλύτερη αύξηση.
«Η επικράτηση των Ελλήνων έγινε σε μία δύσκολη χρονιά στην παγκόσμια ναυτιλία στη διάρκεια της οποίας το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο μειώθηκε κατά 4,5% σε επίπεδα χαμηλότερα αυτών του 2007», ανέφεραν οι ίδιοι κύκλοι.
Αναφορικά με την πορεία προσφοράς νέων πλοίων στην αγορά αναφέρεται στην σχετική έκθεση ότι το 2010 σημειώθηκε νέα αύξηση του παγκόσμιου στόλου κατά 84 εκατ. dwt και έφθασε τους 1.276 εκατ. dwt (πλοία 100 gt και άνω). Η αύξηση αυτή σημειώθηκε λόγω του νέου ρεκόρ που καταγράφηκε στη ναυπήγηση νέων πλοίων (117 εκατ. dwt), ενώ σημειώθηκε και ρεκόρ στις διαλύσεις (33 εκατ. dwt). Ωστόσο, ο συνδυασμός της πτώσης της ζήτησης σε φορτία και της υπερπροσφοράς χωρητικότητας κράτησε τους ναύλους σε χαμηλά επίπεδα.
Ναυπηγήσεις από ΕλληνεςΟι Ελληνες εφοπλιστές ναυπηγούν συνολικά 689 πλοία συνολικής χωρητικότητας 62.175.567 dwt, σύμφωνα με τα στοιχεία του Οκτωβρίου του 2010 της Naftiliakis. Τα πλοία ναυπηγούνται σε διάφορα ναυπηγεία ανά τον κόσμο και ειδικότερα: 312 πλοία στην Κίνα, 296 στην Κορέα, 27 στην Ιαπωνία, 15 σε διάφορα ναυπηγεία, 14 στις Ινδίες, 11 στο Βιετνάμ, 7 στις Φιλιππίνες, 5 στη Ρουμανία, 1 στη Δανία και 1 στην Ελλάδα.
Τα υπό ναυπήγηση πλοία είναι: 148 δεξαμενόπλοια (χωρητικότητας 20.273.715 dwt), 449 bulkers (χωρητικότητας 38.377.564 dwt), 17 LPG (χωρητικότητας 214.075 dwt), 32 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (χωρητικότητας 2.323.021 dwt), 7 ανεφοδιαστικά (χωρητικότητας 30.320 dwt) και 36 διάφορα πλοία (χωρητικότητας 956.872 dwt).
Στην ετήσια έκθεση της Unctad εκτιμάται ότι το 2009 το θαλάσσιο εμπόριο ανήλθε στους 7,84 δισ. τόνους σημειώνοντας, ωστόσο, ότι το 2010 καταγράφηκε ανάκαμψη η οποία όμως ακόμη εξαρτάται από τις εύθραυστες συνθήκες που επικρατούν στην διεθνή οικονομία.
Επίσης, σημειώνεται στην έκθεση ότι ο κλάδος της ναυτιλίας και θαλάσσιων μεταφορών θα χρειαστεί πιθανόν κάποιο χρόνο για να επιστρέψει στα προ του 2009 επίπεδα, επισημαίνοντας ότι το 2008 είχε παρατηρηθεί το peak (ανώτερο όριο) σε ό,τι αφορά την πορεία του θαλάσσιου εμπορίου.

==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.