Παρασκευή 1 Ιουλίου 2011

Υπόμνημα, Καταγγελία, Αίτηση & Ανοιχτή Επιστολή

Υπόμνημα, Καταγγελία, Αίτηση  & Ανοιχτή Επιστολή

Προς Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης

Κύριο Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου
Κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, Υπουργό Παιδείας
Κυρία Φώφη Γεννηματά, Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας
 κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου, Υφυπουργό  Παιδείας
Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, ΣΔΟΕ, Εισαγγελία
Κοινοποίηση:  κ.κ. Βουλευτές, Πρυτάνεις Πανεπιστημίων και Καθηγητές Παιδαγωγικών Τμημάτων, Διευθυντές Πειραματικών, ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΠΟΣΔΕΠ, Εκπαιδευτικούς, Μ.Μ.Ε.

Αθήνα, 1- 7-2011
«Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία» : Καταγγελία και Παρατηρήσεις και για τα  «Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία».  Η περίπτωση “διακομματικής συμμορίας στην παιδεία”, η περίπτωση ΕΛΜΕ Προτύπων, το “ΠΣΠΑ Αθηνών” και άλλες παρωδίες… στην παιδεία
Φαίνεται ότι δεν υπάρχει κάποιο σοβαρό επιστημονικό και ηθικό υπόβαθρο στο όλο σύστημα και ο καθένας «αυτόκλητος» σωτήρας, “κόβει και ράβει” κατά «το δοκούν»!

Κυρίες/οι,
Επανειλημμένα έχω γίνει δέκτης καταγγελιών, για το περίεργο «κλίμα» που επικρατεί τελευταία στον χώρο πέριξ των Πειραματικών Σχολείων και ειδικά του ΠΣΠΑ Αθηνών (Σκουφά  43, Αθήνα,  Τ.Κ.  106 73) και σε άλλα σχολεία. Για την ιστορία το ΠΣΠΑ είναι το Πειραματικό Σχολείο του Πανεπιστημίου Αθηνών και ιδρύθηκε με νόμο  4376 του 1929 “Περί ιδρύσεως Πειραματικών Σχολείων εν τοις Πανεπιστημίοις Αθηνών και Θεσσαλονίκης” και τους Νόμους του Γεωργίου Παπανδρέου. Έχει δε την πρώτη επιτυχία στις Πανελλήνιες εξετάσεις και το υπουργείο πρέπει να
 εξαιρέσει το ΠΣΠΑ από οποιαδήποτε αλλαγή. Καλύτερα να αποτελέσει παράδειγμα για άλλα Σχολεία.

Οι καταγγελίες αφορούν:
1.        Η ΕΛΜΕ Προτύπων που εκπροσωπεί μόνο δύο – τρία σχολεία από τα 35 Σχολεία!!! Είναι μια ΕΛΜΕ – σφραγίδα με ελάχιστα μέλη και από τα δύο – τρία αυτά Σχολεία, γιατί οι πιο πολλοί εκπαιδευτικοί απέχουν. Οι καταγγελίες λένε ότι η λεγόμενη ΕΛΜΕ Προτύπων εκπροσωπεί μόνο δύο – τρία  Σχολεία Το υπουργείο επέλεξε ως μοναδικό συνομιλητή την ΕΛΜΕ Προτύπων, μέλη της οποίας διόρισε και στην «Επιτροπή για την αναβάθμιση του ρόλου και της λειτουργίας των Πειραματικών Σχολείων της χώρας» (Φ.27/1546/165287/Γ1/29.12.
2010 – οι 3 από τους 4 καθηγητές που
 διορίστηκαν ανήκουν στην ΕΛΜΕ Προτύπων, ενώ
για τον 4ο δεν αναφέρεται πού ανήκει οργανικά). Το ίδιο συνέβη και  στη Βουλή, όπου η ΕΛΜΕ Προτύπων προσκλήθηκε στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ως εκπρόσωπος των εκπαιδευτικών των Πειραματικών Σχολείων και παρουσίασε τις θέσεις της (επισυνάπτονται παρακάτω), παρότι εκπροσωπεί μόνο δύο σχολεία. Η ΕΛΜΕ Προτύπων συμφωνεί με τη γενικότερη φιλοσοφία και τους σκοπούς του νομοσχεδίου, και προτείνει επιμέρους βελτιώσεις. Εκπαιδευτικοί από όλα τα Πειραματικά της Ελλάδας περίπου 35 Σχολεία, καταδικάζουν την συμπεριφορά
της μειοψηφίας της λεγόμενης ΕΛΜΕ Προτύπων και κινούνται για δημιουργία νέου φορέα (Σας επισυνάπτω το κείμενο).
2.      Οι “προγραφές” της “διακομματικής συμμορίας”. Άτομα από διαφορετικούς πολιτικούς χώρους συνασπίζονται παράνομα στο όνομα του κέρδους και δημιουργούν “συμμορίες” προς ίδιον όφελος και στήνουν Διευθυντές, υποδιευθυντές, κρίνουν καθηγητές ή συκοφαντούν καθηγητές ανάλογα αν είναι μέλη τους με χρηματισμό ή όχι!.
Ακούγεται ότι σε κάποιο σχολείο του κέντρου ήρθαν στα χέρια Διευθυντής και εκπαιδευτικοί εξαιτίας του νέου παράλογου νόμου Προτύπων Πειραματικών και της “κλίκας”. Τα ίδια θα συμβούν και αλλού, εν γνώσει του Υπουργείου.
Στην συνέχεια η Πρόεδρος της αυτοαποκαλούμενης  ΕΛΜΕ Προτύπων κ. Παπατσίμπα Λαμπρινή (που λένε τσίμπα την θέση και κάνε τον “παπά”, δηλ. μην μιλάς) περιφέρεται στο ΠΣΠΑ και αλλού και τρομοκρατεί διευθυντές και καθηγητές να συνταχθούν μαζί της και με την “κλίκα” του συζύγου της κ. Δημητριάδη (οι οποίοι καταγγέλλονται ότι παράνομα υπηρετούν στον ίδιο πανεπιστημιακό – σχολικό χώρο αφού είναι σύζυγοι), ο οποίος περιφέρεται σχεδόν άπλυτος και σχεδόν ρακένδυτος στον χώρο του σχολείου, σπιλώνοντας εκπαιδευτικούς που δεν είναι
 μαζί του ,  προκαλώντας όλους να συνταχτούν μαζί του, ο οποίος “διαδίδει” ότι έχε γνωριμίες σε Υπουργείο και πανεπιστήμια και αλλού και “θα δουν τι θα πάθουν”, Ως γνωριμίες φέρονται μάλλον η κ. Μπούντα Ελένη άγνωστη στην επιστημονική κοινότητα και λένε σύμβουλος της κ. Διαμαντοπούλου, και η οποία λένε μαζί με κάποιον Ματθαίου Δημήτρη επίσης άγνωστο στην επιστημονική κοινότητα συνέταξαν αυτό το βλακώδες νομοσχέδιο για Πρότυπα Πειραματικά που ακόμα και ο πρώην Πρόεδρος της Βουλής κ. Απόστολος Κακλαμάνης με επιστολή του το
 χαρακτηρίζει ως λάθος.
Τα ανωτέρω άτομα μηνύονται καταγγέλλονται  εγκαλούνται για “σύσταση συμμορίας” μαζί με άλλους στον χώρο της παιδείας με στόχο το ίδιον οικονομικό όφελος (κακούργημα). Παρακαλώ να κινηθεί αυτεπαγγέλτως και η διαδικασία εναντίον τους για σκόπιμη παραπλάνηση του Κοινοβουλίου, για σύσταση συμμορίας, για ψυχολογικά βασανιστήρια σε εκπαιδευτικούς, για εκβιασμό, απειλή, συκοφαντία παράνομο και ταχύτατο πλουτισμό κλπ...

3.   Ο φερόμενος εγκέφαλος της Μεταρρύθμισης είναι ο κ. Δημήτρης Ματθαίου Καθηγητής Συγκριτικής Παιδαγωγικής. Ο Κ. Ματθαίου είναι, λένε, Καθηγητής Συγκριτικής Παιδαγωγικής και καλό για την Μεταρρύθμιση είναι στην ομάδα να υπάρχουν και Καθηγητές Φιλοσοφικής Σχολής και γενικά Καθηγητές της Διδακτικής και Πειραματικής παιδαγωγικής, που έχουν εμπειρία από Μεταρρυθμίσεις όπως ο κ. Μιχάλης Κασσωτάκης, ο κ. Δανασσής Αφεντάκης και άλλοι των Σχολών Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Γιατί αγνοήθηκαν οι Καθηγητές των Σχολών
 Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  και όλη η λεγόμενη Μεταρρύθμιση γίνεται από Καθηγητές Τμημάτων Δασκάλων, Σχολικούς Συμβούλους Πρωτοβάθμιας και Συμβούλους πάλι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης; Να ερευνηθεί αυτεπάγγελτα. Να ερευνηθεί ποια η σχέση του κ. Ματθαίου με την Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας (Αρσάκεια και Τοσίτσεια Σχολεία) και τα  Κολέγια Αθηνών – Κολέγιο Ψυχικού και άλλα Ιδιωτικά Σχολεία.. Να ερευνηθεί αν υπάρχει το ιδιαίτερο φροντιστήριο και με ποια αμοιβή και σε αυτά τα Ιδιωτικά κολέγια! Πώς ακόμα επιμένει ο κ. Ματθαίου
 καιοι “συν αυτόν”  στον αντί-επιστημονικό και αντικρουόμενο τίτλο Πρότυπα-Πειραματικά, που δεν υπάρχουν σε καμιά χώρα ακόμα και με καταγγελία της ΟΛΜΕ;
Να ερευνηθεί το λεγόμενο διδακτορικό του κυρίου αυτού μήπως είναι από αυτά της Αγγλίας, Κύπρου, Παντείου, Πάτρας  που “πληρώνονται”. Μόλις έμαθα ότι ο ανωτέρω κύριος διορίστηκε πρόεδρος της ΔΕΠΣ και αν είναι αλήθεια οι προηγούμενες καταγγελίες είχαν αντίκρυσμα αληθείας και τί απέγιναν? Όπως τί απέγιναν οι καταγγελίες για την κ. Ευανθία Μακρή Μπότσαρη την Σύμβουλο της κ. Γιαννάκου για παράνομη εκλογή στην ΑΣΠΑΙΤΕ? Και κάτι άλλο επειδή τα ευρωπαϊκά κονδύλια θα τα διαχειρίζονται πλέον Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου μην
 νομίσει κανείς ότι σε αυτά δεν μπορεί να γίνει νόμιμος έλεγχος, που πάνε τα χρήματα και γιατί.

4. Την λειτουργία και την «πίεση» που ασκεί ο αυτοαποκαλούμενος Σύλλογος Αποφοίτων ΠΣΠΑ, για να προσκομίσει ίδια οφέλη. Πρόεδρος αυτού του περίεργου Συλλόγου φέρεται ο κ. Αντώνιος Τσιγώνιας, που φοίτησε εκεί επί Χούντας, και διαδίδει μόνος του,  ότι είναι «φίλος του κ. Κώστα Καραμανλή, πρώην Πρωθυπουργού»! Με την «ιδιότητα» αυτή απαίτησε,  να εγγραφούν τα παιδιά του στο ΠΣΠΑ Αθηνών, αλλά εκεί οι εγγραφές γίνονται, σωστά, με κλήρωση. Αφού δεν «κληρώθηκαν τα παιδιά του κ. «φίλου του κ. Καραμανλή», λένε οι καταγγελίες, πίεζε
εκπαιδευτικούς «να υιοθετήσουν τα παιδιά του» (αν είναι δυνατόν!!),  για να μπορέσουν έτσι να εγγραφούν στο ανωτέρω Σχολείο, ως τέκνα εκπαιδευτικών! Οι καταγγελίες συνεχίζονται για το ανωτέρω άτομο, ότι δημιούργησε «Σύλλογο Αποφοίτων ΠΣΠΑ», για να πιέσει προς αποκατάσταση των παιδιών του. Δημιουργεί ιστοσελίδες, Μπλογκ, Facebook  με σκοπό την ποδηγέτηση της λειτουργίας του Σχολείου, που είναι μια Δημόσια Υπηρεσία! Η είσοδος σε αυτήν την Δημόσια Υπηρεσία είναι «ελεύθερη ανά πάσα ώρα» για τον «έχοντα λύσει την άλυσο» κ. Πρόεδρο
Αποφοίτων ΠΣΠΑ! Λέγεται ότι ανακατεύεται συνεχώς στα θέματα του Σχολείου, πράγμα παράνομο και «πουλάει διευκόλυνση» στους γονείς που τον ακολουθούν. Οι σκέψεις του έχουν νέο-φασιστικό υπόβαθρο. Και σε άλλα Σχολεία παρατηρείται αναβίωση νέο-φασιστικών, «ελιτίστικων» αντισυνταγματικών πεποιθήσεων. Οι περισσότεροι Μαθητές, Γονείς, Εκπαιδευτικοί, έχουν θιγεί από την ανεξέλεγκτη συμπεριφορά του κ. Προέδρου Αποφοίτων! Μάλιστα έχει πιέσει,  λένε, παράγοντες του Υπουργείου, να μπορέσει να ψηφιστεί στα «μέτρα του το Νέο
Νομοσχέδιο περί «Προτύπων και Πειραματικών», ώστε ως απόφοιτος Πειραματικού να μπει στην Διοίκηση των Πειραματικών (ΔΕΠΠΣ) και από εκεί να εκβιάσει την «εγγραφή των παιδιών του στο ΠΣΠΑ κλπ…. Πολλοί αναρωτιούνται πότε πηγαίνει ο ίδιος, στην εργασία του,  αφού όλη μέρα περιφέρεται  μεταξύ ΠΣΠΑ, των πέριξ καφενείων και του Υπουργείου Παιδείας και πιθανά της ΝΔ!! Έχει γίνει δεκτός και από το Υπουργείο και έχει καταθέσει υπόμνημα ότι ο «τίτλος Πρότυπα-Πειραματικά τον καλύπτει»! Έλεος!

5.    Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων. Από κοντά από τον κ. Πρόεδρο  του   «Συλλόγου Αποφοίτων ΠΣΠΑ»,  κινήθηκε και ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων, απαιτώντας την κηδεμόνευση του Σχολείου, δηλ. μιας Δημόσιας Υπηρεσίας!. Οι καταγγελίες λένε ότι μερικοί από αυτούς περιφέρονται όλη μέρα μέσα και έξω από το Σχολείο πιέζοντας εκπαιδευτικούς και την Διεύθυνση για την αύξηση των βαθμών των παιδιών τους, Όσοι εκπαιδευτικοί δεν υποκύπτουν, εκβιάζονται με «καταγγελίες», που γίνονται αμέσως εναντίον τους! Οι καταγγελίες αυτές έχουν το
 ίδιο περιεχόμενο περίπου ανάλογα ποιον εκβιάζουν, λες και εκπορεύονται από το ίδιο «κέντρο» και γίνονται συνήθως παραμονές παράδοσης βαθμολογίας τριμήνων ή όταν χρειαστεί ο εκβιασμός. Πολλοί Μαθητές ενοχλούνται από την 24ωρη παράνομη παρουσία μερικών μελών του Συλλόγου Γονέων μέσα στο Σχολείο, γιατί το θεωρούν ότι οι γονείς αυτοί δεν ενδιαφέρονται για το Σχολείο, αλλά μόνο και μόνο για τα παιδιά τους, για ίδιον όφελος! …. Πολλοί αναρωτιούνται πότε πηγαίνουν οι ίδιοι, στην εργασία τους,  αφού όλη μέρα περιφέρονται  μεταξύ
 ΠΣΠΑ,
των πέριξ καφενείων και του Υπουργείου Παιδείας κλπ… Ενόψει του νέου Νομοσχεδίου έχουν εντείνει την παρουσία τους λες και κάτι περιμένουν, να «εκδικηθούν άραγε»;
6.      Τα χρήματα ανοικοδόμησης του ΠΣΠΑ. Πριν δυο χρόνια όποιος πολίτης πέρναγε έξω από το ΠΣΠΑ,  έβλεπε μια τεράστια ταμπέλα με ένα αστρονομικό ποσό για την ανοικοδόμηση του Σχολείου της τάξης του 1,4 εκατομμυρίων Ευρώ! Σήμερα πολλοί αναρωτιούνται, πού πήγαν όλα αυτά τα χρήματα, γιατί από μια μικρή ματιά καταλαβαίνει κανείς ότι,  όλα αυτά που έγιναν ως έργα,  δεν πλησιάζουν ούτε το 10% του ποσού που χορηγήθηκε! Πού πήγαν τα χρήματα άραγε; Να ερευνηθεί αυτεπάγγελτα.
7.      Ποια Ιδιωτικά συμφέροντα εξυπηρετούνται μέσα από Δημόσιους φορείς; Να ερευνηθεί πώς Σχολικοί Σύμβουλοι Δημόσιας Εκπαίδευσης διάκεινται ευμενώς προς τα Ιδιωτικά κολέγια, ενώ είναι οι ίδιοι υπηρέτες του Δημοσίου Σχολείου. Να ερευνηθεί ποια συμφέροντα εξυπηρετούνται και να ερευνηθεί η οικονομική επιφάνεια των ανωτέρω έως και τρίτου βαθμού συγγένειας. Γίνονται ιδιαίτερα μαθήματα και φροντιστήρια στους μαθητές των Κολεγίων; Πώς διαδίδεται ότι τα κολέγια είναι καλύτερα, έχει γίνει κάποια έρευνα; Να ερευνηθεί αν τα
 θέματα
των εξετάσεων στα Ιδιωτικά κολέγια είναι αντικειμενικά και “δεν διαρρέουν” προς τους μαθητές με το ανάλογο αντίτιμο. Είναι αντικειμενικές οι εξετάσεις στα Ιδιωτικά κολέγια; Παρίστανται εκπαιδευτικοί της Δημόσιας εκπαίδευσης τόσο στην επεξεργασία των θεμάτων, όσο και στην βαθμολόγησή τους και αν όχι, γιατί όχι;
8.      Η κ. Μπούντα Ελένη, Δασκάλα και Σύμβουλος της κ. Διαμαντοπούλου Άννας, συμφωνεί με την δήλωση της κ, Βόζεμπερκ, ότι “το θεσμό των Προτύπων-Πειραματικών σχολείων, τα οποία το ΠΑΣΟΚ περιφανώς κατήργησε, με ιδεολογικά και κομματικά κριτήρια, πριν από τρεις δεκαετίες, δημιουργώντας τα σημερινά υποβαθμισμένα Πειραματικά σχολεία, χωρίς θεσμικό πλαίσιο και στόχους, επαναφέρει η σημερινή κυβέρνηση. Αποτελεί δικαίωση της Νέας Δημοκρατίας και των επιλογών της η εξέλιξη αυτή.” ; Συμφωνεί;
9.       Γνωρίζει ο κ. Πρωθυπουργός κ. Παπανδρέου και η κ. Υπουργός τί συμβαίνει στο Υπουργείο και σε αυτό το Νομοσχέδιο και σε αυτά που έχουν συρράπτει χωρίς ειρμό, από  μερικούς δάσκαλους σε άγνοια και έκπληξη της Ελληνικής και Διεθνούς επιστημονικής Κοινότητας. Το ΠΑΣΟΚ έχει ενημερωθεί σωστά για τον νέο-φασιστικό, ελιτίστικο, Χουντικό,  ταξικό και αλλόκοτο χαρακτήρα των νέων Σχολείων;
10.      Θα πρέπει πρώτα να «καθαρίσει το Πανεπιστήμιο» από τους ανίκανους,  την οικογενειοκρατία και τον νεποτισμό και μετά να μιλήσουμε για αξιοκρατία στην Μέση Εκπαίδευση. Οι καταγγελίες είναι από το 2004 και στου υπουργείο παιδείας και στο Σώμα Επιθεωρητών και στην εισαγγελία αλλά κανείς δεν αποκαλύπτει την διακομματική συμμορία. Θα πρέπει να προστεθεί στο  νομοσχέδιο  διάταξη ότι για την ανύψωση των νέων σχολείων,  χρειάζεται πρώτα ανύψωση  του επιπέδου των ΑΕΙ και ΤΕΙ και του επιστημονικού – μορφωτικού επιπέδου των μελών
 ΔΕΠ. Εισάγεται ρύθμιση «για  τις κρίσεις μελών ΔΕΠ», ότι  «εκτός από τα λοιπά προσόνται που ήδη προβλέπονται, ουδείς μπορεί να κριθεί ως Καθηγητής Α’ Βαθμίδας ΑΕΙ και ΤΕΙ αν δεν έχει διεθνή παρουσία, εκπαίδευση και συνεργασία, τουλάχιστον δύο ετών, όπως Μεταπτυχιακό Τίτλο, Διδακτορικό τίτλο, μετα-διδακτορικό τίτλο, δημοσιεύσεις σε Διεθνή επιστημονικά περιοδικά κλπ. Έχει γεμίσει το Ελληνικό Πανεπιστήμια από «ψευτο-Καθηγητές»,  που ποτέ δεν πέρασαν τα Ελληνικά σύνορα και ζουν « ως αγράμματοι και απομονωμένοι»  από την
 Ευρωπαϊκή και Διεθνή επιστημονική Κοινότητα!
11.     Καλούμε τον Κ. Παπανδρέου Γιώργο, τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, να υπερασπίσει το Δημόσιο Πειραματικό Σχολείο, που ίδρυσε ο Παππούς του κ. Γεώργιος Παπανδρέου και ο Μεγάλος Ηγέτης Ανδρέας Παπανδρέου και να αντισταθεί στα σχέδια καταστροφής των σχολείων των Πειραματικών των Πανεπιστημίων, όπως το ΠΣΠΑ, από αυτόκλητους σωτήρες!
12.     Καλούμε τον Κ. Παπανδρέου Γιώργο, τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, να εξαιρέσει από το Νομοσχέδιο τα υπάρχοντα (τουλάχιστον 5) Πειραματικά Σχολεία των Πανεπιστημίων Αθηνών, Θεσσαλονίκης, Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας κλπ… για το κύρος της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Κυρίες/οι,  Σας παρακαλώ να ερευνήσετε σε βάθος, τις ανωτέρω καταγγελίες.
Σας παρακαλώ επίσης να τις λάβετε υπόψιν σας, όσον αφορά το προς ψήφιση Νομοσχέδιο «Περί Προτύπων και Πειραματικών» και να προτείνετε βιώσιμες, επιστημονικές και αντικειμενικές λύσεις.  Δεν μπορεί να ψηφιστεί ένα Νομοσχέδιο για να βρει εργασία ο κάθε «φίλος τέως Πρωθυπουργού»,  ή κάθε “κολλητός” με το να μπει στη Διοικούσα Επιτροπή Προτύπων, και να εγγράψει στα Πειραματικά Σχολεία τα παιδιά του! Επομένως πρέπει να εξαλειφθεί η διάταξη που λέει ότι στη ΔΕΠΠΣ θα διορίζονται «προσωπικότητες κατά προτίμηση αποφοιτήσαντες σε
 Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία». Τα Δημόσια Σχολεία είναι κτήμα όλων των Πολιτών. Ο κάθε Έλληνας, ως φορολογούμενος Πολίτης, μετέχει 1/11 εκατομμύρια στο Δημόσιο συμφέρον. Ο Πολίτης έχει δικαίωμα στην σωστή λειτουργία του Δημόσιου Πειραματικού Σχολείου και έχει δικαίωμα να το υπερασπίσει από τα αρπακτικά του Ιδιωτικού συμφέροντος.
Τα πειραµατικά και τα πρότυπα είναι δύο αντίθετα σχολεία που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Η υπουργός Παιδείας φέρεται να δηλώνει ότι µε τα πειραµατικά σχολεία θα επανέλθει η µίµηση προς την «Αριστεία».

Το πειραµατικό σχολείο είναι ταυτόσηµο µε πειραµατική διδασκαλία, δηλαδή δοκιµασία νέων παιδαγωγικών και διδακτικών µεθόδων, τη σύνδεση µε το πανεπιστήµιο. ∆εν έχει να κάνει µε την «Αριστεία» αλλά µε τον πειραµατισµό σε νέες παιδαγωγικές µεθόδους (χωρίς να αποκλείεται και η άριστη επίδοση των µαθητών). Τα πειραµατικά σχολεία ποτέ δεν καταργήθηκαν, άλλαξε απλά ο τρόπος εισαγωγής µαθητών σε αυτά (µε κλήρωση), κάτι εντελώς συµβατό µε τον τίτλο τους. Η σύνδεση µε το πανεπιστήµιο είναι απαραίτητη, γιατί δεν δοκιµάζεις
παιδαγωγικές και διδακτι κές µεθόδους µόνο σε µαθητές πουείναι ήδη άριστοι ή έχουν έναν πολύ υψηλό δείκτη γνώσεων, για να βγάλεις αντικειµενικά συµπεράσµατα. Εποµένως αν στα υπάρχοντα πειραµατικά σχολεία του πανεπιστηµίου βάλουµε «εξετάσεις εισαγωγής», τότε οποιαδήποτε πανεπιστηµιακή έρευνα ή διδασκαλία δεν θα είναι πλέον αντικειµενική και επιστηµονική!

Τα πρότυπα σχολεία είναι τα σχολεία της «Αριστείας». Έχουν δηλαδή στόχο την εκπαίδευση άριστων µαθητών που να αποτελούν πρότυπο για την κοινωνία και τους άλλους µαθητές, µε αµφίβολα αποτελέσµατα. Στα πρότυπα σχολεία η επιλογή µαθητών φυσικό είναι να γίνεται µε εξετάσεις αφού στόχος τους είναι η εκπαίδευση των αρίστων, όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης όσων δεν µπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθµούς τους.

Η αποσαφήνιση του σκοπού των δύο αντίθετων τύπων σχολείων, του πειραµατικού και του προτύπου, που για επιστηµονικούς λόγους δεν ταυτίζονται, είναι απαραίτητη προκειµένου να οργανωθούν και να λειτουργήσουν σωστά, αλλά και να βοηθήσουν γονείς και µαθητές να επιλέξουν τον έναν ή τον άλλο ή τον απλό τύπο σχολείου. Εποµένως εάν η υπουργός ιδρύσει πρότυπα – πειραµατικά σχολεία απλά όλα θα είναι «πρότυπα», αφού ο πειραµατισµός σε αυτά εξ ορισµού δεν µπορεί να υπάρξει γιατί το «δείγµα του µαθητικού πληθυσµού» είναι µη ασφαλές
επιστηµονικά, αφού η εισαγωγή σε αυτά θα είναι µε εξετάσεις!

Είναι αναγκαίο η υπουργός να κρατήσει έναν ορισµένο αριθµό πειραµατικών που θα συνδέονται µε τα πανεπιστήµια και τα υπόλοιπα να τα κάνει πρότυπα. Η θέση για πρότυπα – πειραµατικά είναι αντιεπιστηµονική. Τα πρότυπα -πειραµατικά δεν υπάρχουν. Θα είναι µια αντιεπιστηµονική πρωτοτυπία!
Ο τίτλος του κάθε σχολείου με τον νέο νόμο και με Υπουργική Απόφαση θα πρέπει να καθορίζεται:

α) Πειραματικό “του” Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), και αυτά θα είναι τουλάχιστον τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων Αθήνας (ΠΣΠΑ), Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), Πάτρας, Κρήτης, Μακεδονίας.
β) Πειραματικό που «συνδέεται - συνεργάζεται» με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με  κλήρωση), που θα είναι μερικά από αυτά που ορίζονται από τον νόμο του 1985.
γ) Πρότυπο Σχολείο  «συνδέεται» με το Πανεπιστήμιο(όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις).
Σε κανένα σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν ταυτόχρονα και οι δύο όροι π.χ. Πρότυπο-Πειραματικό.
Πριν καν ψηφιστεί ο νέος Νόμος,  κυκλοφορούν ήδη ονόματα Διευθυντών, μελών Επιστημονικών Επιτροπών, κλπ… Πανεπιστημιακών, που θα στελεχώσουν την νέα δομή, που αναφέρονται ανωτέρω! Άραγε που είναι η αξιοκρατία, η αδιαβλητότητα του νέου συστήματος; Ήδη ο κ. Ματθαίου διορίστηκε ο κ. Αντωνίου διορίστηκε άρα οι καταγγελίες για “στημένο παιγνίδι στην παιδεία ανεξάρτητα κόμματος ή αξιοκρατίας ήταν αληθής! Να σημειώσουμε ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σήμερα στα Πειραματικά Σχολεία έχει δημοκρατικό φρόνημα και υψηλά
 επιστημονική προσόντα. Αυτούς θέλουν να διώξουν οι νέο-φασίστες και να παραδώσουν τα σχολεία στον νέο-φασισμό και αύριο στους Ιδιώτες!

Με  νέο νόμο να υπάρξει «ρύθμιση των ορίων» των δραστηριοτήτων των «Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων», “Συμβούλων Υπουργών”, και «Συλλόγων Αποφοίτων», γιατί η κατάσταση ‘έχει ξεφύγει’ και πολλές φορές παρεμβαίνουν απροκάλυπτα στην λειτουργία και διοίκηση του σχολείου. Επίσης στην επιλογή του Διευθυντών και Σχολικών Συμβούλου να έχουν λόγο και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων. Να σταματήσει η υποχώρηση του Υπουργείου, στην  πίεση των «Συλλόγων Αποφοίτων» και των «Συλλόγων Γονέων» και “συμβούλων” στην διοίκηση  και
 λειτουργία του σχολείου, γιατί τα κίνητρά τους δεν είναι αθώα, ουδέτερα ή επιστημονικά, αλλά κατάφωρα ιδιοτελή. Η παρούσα είναι μια ακόμα  συμβολή στην εποικοδομητική κριτική του νέου  ψηφισθέντος Νομοσχεδίου στη Διαρκή Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, για το  «Θεσμικό πλαίσιο των Προτύπων  και Πειραματικών σχολείων».
Καλή επιτυχία στο νέο δημοκρατικό, δημόσιο, ψηφιακό, και ανθρώπινο  Πειραματικό Σχολείο!





Αθήνα, 1-7-2011
Με τιμή

Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης.
Πολιτευτής ΠΑΣΟΚ Β΄ Αθήνας,
Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη,  Τ.Κ. 151 21 Αθήνα,
Τηλ. 698 020 3968
www.koutsoukos-anastasios.gr
Υ.Γ. Η παρούσα αποτελεί μήνυση – έγκληση 3 δις ευρώ κατά των ανωτέρω και κατά παντός φυσικού – νομικού προσώπου και ηθικού αυτουργούκαι να κινηθεί και αυτεπάγγελτα η διαδικασία. Να αποσταλεί στην εισαγγελία αυτεπαγγέλτως.
Υ.Γ. Η παρούσα έχει κατατεθεί ήδη στο Υπουργείο Παιδείας στις 1-7-2011, γραφείο Υπουργού αρ. πρωτ. 6299, Αναπληρωτή Υπουργού αρ. πρωτ 1346, Γραφείο ειδικού γραμματέα  αρ. πρωτ. 418 Πρωτοβάθμιας Δευτεροβάθμιας, πρωτόκολο Υπουργείου Παιδείας 73654/Δ2 / 1-7-2011
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.