Άνθιμος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης: Χρέος της Πολιτείας η μισθοδοσία του Κλήρου
Δικαιούμαι και υποχρεούμαι να απαντήσω στο άρθρο «Οι βωμοί και το παγκάρι» του κ. Ριχάρδου Σωμερίτη που εδημοσιεύθηκε στο «Βήμα της Κυριακής» (10.7.2011),
"... Ωραία λοιπόν...Η Ορθόδοξη Εκκλησία «που στάθηκε πάντα κοντά στον λαό» θα
παραµείνει χώρια και µακριά από τις θυσίες του. Το κράτος θα συνεχίσει
να µισθοδοτεί τον κλήρο της,περιλαµβανοµένων και όσων νέων θα
προσληφθούν (κουβέντα, φυσικά,για απολύσεις...), αλλά δεν θα προχωρήσει
σε καµία πραγµατική φορολόγηση της περιουσίας και των εσόδων της. Και
δεν θα εκποιηθεί κανένα περιουσιακό στοιχείο από τα τόσα αχρησιµοποίητα
και µη «φιλέτα»που διαθέτει για να µειωθεί το εθνικό χρέος.
Αυτά προσυπέγραψε τις προάλλες, περιχαρής µάλιστα, ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος _ που πρέπει να τρέµει τον Ανθιµο της Θεσσαλονίκης περισσότερο και απότην τρόικα _ ύστερα από µια προσωπική συνεργασία του µε τον Αρχιεπίσκοπο. Που υποσχέθηκε µεγαλύτερη κοινωνική προσφορά της Εκκλησίας. ...
Με πιο απλά λόγια: ένα βελτιωµένο (ίσως)
Αυτά προσυπέγραψε τις προάλλες, περιχαρής µάλιστα, ο κ. Ευάγγελος Βενιζέλος _ που πρέπει να τρέµει τον Ανθιµο της Θεσσαλονίκης περισσότερο και απότην τρόικα _ ύστερα από µια προσωπική συνεργασία του µε τον Αρχιεπίσκοπο. Που υποσχέθηκε µεγαλύτερη κοινωνική προσφορά της Εκκλησίας. ...
πινάκιο φακής στα όποια συσσίτια. Ο καθένας µπορεί να καταλάβει ότι η κυβέρνηση, που δεν µπορεί εύκολα να τα βγάλει πέρα, ταυτόχρονα, µε τους ιδιοκτήτες ταξί, µε την ΠΝΟ, µε τους πανεπιστηµιακούς, µε τους συνδικαλιστές της ∆ΕΗ, µε τους εκπροσώπους κάθε λογής συντεχνιών, µε τους «Αγανακτισµένους» που οργίζονται µόνο το βραδάκι, µε το που πέφτει ο ήλιος, ενώ πριν το Σύνταγµα είναι ο παράδεισος κάθε παρεµπορίου, µε τουςκουκουλοφόρους και µε πολλούςάλλους, δεν µπορεί να τα βγάλει πέρα και µε τους παπάδες. Αυτό µόνο ο Σηµίτης το πέτυχε, µε τις ταυτότητες.
Αν ήταν συνεπής µε όσα διατείνεται ότι πιστεύει η Ορθόδοξη Εκκλησία, θα έπρεπε να είναι το στήριγµα του λαού και να συµµερίζεται τις τύχες και τους πόνους του. Πέρα από τα µεγάλα λόγια, δενσυµβαίνει όµως κάτι τέτοιο. Και αυτό είναι προκλητικό. Κυρίως που ορισµένοι εφηµέριοι (αλλά και Μητροπολίτες)
δεν διστάζουν να λαϊκίζουν ασύστολα από άµβωνος και να δηλώνουν και αυτοί «αγανακτισµένοι» (π.χ. ο εκ γενετής αγανακτισµένος Ανθιµος), µερικοί µάλιστα µε το ύφος του δήθεν οσιοµάρτυρα διωκόµενου από την «ξενόδουλη» εξουσία.
Η αλήθεια είναι ότιη Πολιτεία έχει αποδεχθεί σιωπηρά µια πολύ παράδοξη και συνταγµατικά ανορθόδοξη (!) κατάσταση: δεν προχωρεί στον χωρισµό της από την Εκκλησία, της επιτρέπει να παρεµβαίνει πολύ συχνά σε θέµατα πολιτικής, όπως η Παιδεία, αλλά ταυτόχρονα της αναγνωρίζει ένα καθεστώς «ετεροδικίας» και «ετερονοµίας» που θυµίζει λεόντειο εταιρεία. Ή πιο απλά: «τα δικά σου δικά µου και τα δικά µου δικά µου»: Για ποιον λόγο το καθεστώς της τεράστιας εκκλησιαστικής περιουσίας είναι από κάθε άποψη τόσο διαφορετικό από το καθεστώς της περιουσίας του κάθε πολίτη και της κάθε συλλογικότητας,κυρίως όταν το Κράτος (εµείς όλοι) καλείται να µισθοδοτεί τους λειτουργούς της; Ολα αυτά είναι πονηρά, χαµερπή, τιποτένια. Και δεν αρµόζουν σε κανέναν ."
somerit@otenet.gr
...και που δεν μπορεί να μείνη αμάχητο, διότι γέμει ανακριβειών και προκαταλήψεως. Εχω αναγνώσει πολλά κείμενα του κ. Ρ.Σ., από τα παλαιά, στο «Βήμα», και γνωρίζω τις απόψεις του και την αρνητική στάση του έναντι της Εκκλησίας. Το περίβλημα των υποκειμενικών απόψεών του είναι το εισαγγελικόν ύφος, και ας δεχθούμε ότι είναι δικαίωμά του, όσον και αν είναι αντιπαθές στη δημοσιογραφία. Παραθέτω τώρα τις απαντήσεις μου στο ως άνω δημοσίευμα του κ. Ρ. Σωμερίτη, χάριν και των αναγνωστών σας.
1 Η μισθοδοσία του ιερού κλήρου είναι υποχρέωση του Ελληνικού Κράτους προς την Ορθόδοξη Εκκλησία δι΄ όσα έπραξε και προσέφερε ο αιώνιος αυτός θεσμός στα τετρακόσια χρόνια δουλείας του Ελληνισμού, αφού διετήρησε την ορθόδοξη πίστη στη συνείδηση του λαού μας, εκράτησε γνήσια την ελληνική γλώσσα σε τόσες γενεές, και ήταν πάντοτε πρώτη η Εκκλησία σε όλα τα επαναστατικά κινήματα και προ πάντων στην επανάσταση του 1821. Ενδεκα (11) πατριάρχες απαγχονίσθηκαν ή επνίγησαν στον Βόσπορο, εκατό (100) περίπου Αρχιερείς εβασανίσθησαν και εφονεύθησαν, από τον Διονύσιο τον Σκυλόσοφο μέχρι τον Χρυσόστομο Σμύρνης, ενώ σε έξι χιλιάδες (6.000) υπολογίζονται οι θανατωθέντες λειτουργοί της Εκκλησίας, κατά τη διάρκεια του αγώνος του 1821 για την ελευθερία μας. Ολους αυτούς ακολούθησε ο υπόδουλος χριστιανικός λαός και έκανε πολλαπλάσιες θυσίες για την αποτίναξη του τουρκικού ζυγού.
2 «Η τεράστια εκκλησιαστική περιουσία» κατά την εκτίμηση του κ. Ρ.Σ. είναι στην πραγματικότητα ένας μύθος. Αλλοι πολέμιοι της Εκκλησίας ομιλούν για «πακτωλό χρημάτων και αμύθητη περιουσία της Εκκλησίας». Πρόκειται για ασύστολα ψεύδη! Το μεγάλο τμήμα της εκκλησιαστικής περιουσίας εδόθηκε στο ελληνικό Κράτος το 1934 για τους ακτήμονες και το δεύτερο τμήμα εκτάσεως 750.000 στρεμμάτων εδόθηκε και πάλι στο Κράτος για τους ακτήμονες το 1952. Το 1922 χάριν των προσφύγων η Εκκλησία διέθεσε όλα τα χρυσά και αργυρά αφιερώματα των ιερών Ναών και των ιερών Μονών για να βοηθήση στην αποκατάστασή τους. Τα αστικά ακίνητα του άλλοτε ΟΔΕΠ και τώρα της ΕΚΥΟ μόλις που καλύπτουν τη μισθοδοσία των υπαλλήλων της Ιεράς Συνόδου και των Υπηρεσιών αυτής.
3 Ο υπουργός Οικονομικών κ. Ευάγγελος Βενιζέλος δεν «προσυπέγραψε» απολύτως τίποτε στην Ιερά Σύνοδο με τον Αρχιεπίσκοπο, ως αναληθώς γράφει ο συνεργάτης σας κ. Ρ.Σ., και η αναφορά του στη στάση του κ. Ευ. Βενιζέλου έναντι εμού ως Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης είναι παντελώς ανύπαρκτη, ψευδής και τόσον αγενής απέναντί μας, ώστε ντρέπομαι να την καταγράψω εδώ και πάλιν. Διευκρινίζω ότι ο κ. Βενιζέλος το μόνο που εχαρακτήρισεν ως ανακριβές και ανύπαρκτο σχέδιο είναι ότι «οι μισθοί των εφημερίων θα μειωθούν κατά 50%». Κατά τα άλλα η επικοινωνία του με την Ιερά Σύνοδο και οι εκατέρωθεν διαβεβαιώσεις που διετυπώθησαν είχαν ως σκοπό τη δημιουργία ενός κλίματος ενότητος των δύο θεσμών του πνευματικού και εθνικού μας βίου, που είναι πάντοτε, αλλ΄ ιδιαίτερα τώρα, τόσο χρήσιμο για την επικίνδυνη κρίση που περνάμε.
4 Ως Επίσκοπος της Ορθοδόξου Εκκλησίας ουδέποτε παρέστησα εμαυτόν ως «αγανακτισμένο» όπως κακοβούλως με χαρακτηρίζει ο κ. Ρ.Σ., επειδή ο ατυχήσας σε όλο το υπό κρίση δημοσίευμά του εμφανίζεται να μη γνωρίζη ότι οι ορθόδοξοι Χριστιανοί, κληρικοί και λαϊκοί, αισθάνονται λυτρωμένοι στη ζωή τους, με τη δωρεά του Χριστού και την προσωπική τους μετάνοια για τα λάθη τους.
5 Οφείλω να πληροφορήσω επίσης τον κ. Ρ. Σωμερίτη ότι κατά το έτος 2010 όλα τα νομικά πρόσωπα της Εκκλησίας της Ελλάδος, Ιερά Σύνοδος, Μητροπόλεις, Ιεροί Ναοί, Ιερές Μονές και Ιδρύματα, επλήρωσαν όλους τους νομοθετημένους νέους φόρους στο Κράτος μας. Τα αποδεικτικά χαρτιά μας είναι στη διάθεση κάθε ενδιαφερομένου. Ο κ. Σωμερίτης ειρωνεύεται και τα συσσίτια της Εκκλησίας, τα οποία καλύπτουν ημερησίως πάνω από 10.000 περιπτώσεις ανέχειας των αδελφών μας. Γι΄ αυτό όμως τον συμβουλεύω: κύριε Ριχάρδο, «μην παίζετε εν ου παικτοίς», «κοινή γαρ η τύχη και το μέλλον αόρατον».
Απάντηση: Ο αρθρογράφος μας κ. Ριχάρδος Σωμερίτης επισημαίνει: Ο κ. Ανθιμος, όπως πάντα, είναι Ανθιμος. Και τα «επιχειρήματά» του «ανθιμικά». Σημειώνω πάντως ότι αναλαμβάνει και την υπεράσπιση του κ. Βενιζέλου...
Σχετικό: 1967 και 1973: Εκκλησία και χούντα – οι δυο όψεις
Χρ. Γιανναράς: περιθωριακοί ψυχοπαθείς, ρασοφορεμένοι βάνδαλοι
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.