Σάββατο 6 Οκτωβρίου 2012

Κοινωνική νοημοσύνη και Πασοκοκρατία

Από το «Τσοβόλα δώστα όλα» του Ανδρέα και το «φάτε ρε σύντροφοι
 αλλά μέχρι 5.000.000 δραχμές», στην αυτοκτονία Λεωνίδα Τζανή!
Η κρίση γεννά ευκαιρίες και εάν αποφασίσουμε αντί για την καταθλιπτική οπτική της καθημερινότητάς μας -που μας την επιβάλλει η μιντακή ή και για τους περισσότερους από εμάς και η οικονομική πραγματικότητα - δούμε την θετική πλευρά της ζωής , μπορούμε να καταφέρουμε να ξυπνάμε με χαμόγελο και ελπίδα ‘Always look on the bright side of life’ είναι το ηχόστρωμα, και ξεκινάμε….

Ο στόχος είναι να απολαύσουμε την ζωή μας , για να συμβεί αυτό πρέπει καταρχήν να αγαπάμε τον εαυτό μας.

Συνεπώς πρέπει να προσέξουμε την υγεία του και την σωματική και την ψυχική ,όλες δηλαδή τις βασικές του λειτουργίες ,τον ύπνο ,το φαγητό, την υγιεινή του , την διασκέδασή του, την εξάσκησή του, την παιδεία του, την εκπαίδευσή του κλπ.

Σε δεύτερο επίπεδο έρχεται η κοινωνικότητα του ατόμου, μπορεί να επιλέξει κάποιος να αποσπασθεί από την οργανωμένη κοινωνία ,να γίνει μοναχός για παράδειγμα και να χαθεί σε κάποια σκήτη για χρόνια, ή να γυρίσει πίσω στη φύση και να κάνει μια λιτή ή και πρωτόγονη αν θέλετε ζωή, επιλογή καλώς καμωμένη και αυτή.

Επειδή όμως ο άνθρωπος είναι κοινωνικό όν η επιλογή είναι να ενταχθεί και να λειτουργήσει εντός των ορίων της κοινωνίας . ...


Αναφορικά με την κοινωνικότητα του ατόμου αντιγράφω από το βιβλίο του Goleman, Daniel , "Κοινωνική νοημοσύνη - Η νέα επιστήμη των ανθρώπινων σχέσεων":

<< ο εγκέφαλός μας είναι κοινωνικός. Εμείς οι άνθρωποι έχουμε σχεδιαστεί για κοινωνικότητα, βρισκόμαστε διαρκώς απασχολημένοι σε έναν "νευρωνικό χορό" που συνδέει τον δικό μας εγκέφαλο με τον εγκέφαλο των άλλων γύρω μας. Πολύ περισσότερο από όσο συνειδητοποιούμε, οι καθημερινές επαφές και συναντήσεις μας με τους γονείς, τους συζύγους, τους φίλους, τα αφεντικά μας, ακόμη και με ανθρώπους εντελώς άγνωστους σε μας, διαμορφώνουν τον εγκέφαλό μας και επηρεάζουν βαθιά τα κύτταρα του σώματός μας, φθάνοντας ως τα γονίδια μας -για το καλό ή το κακό μας >>


Εντός της κοινωνίας έννοιες όπως η Ελευθερία και η Δημοκρατία δοκιμάζονται συνεχώς από την ασυδοσία και την οχλοκρατία.

Τα όρια που κάθε κοινωνία θέτει καθορίζουν και την ποιότητα ζωής των μελών της.

Η Ελληνική κοινωνία πάσχει δυστυχώς από πολλές κρίσεις θεσμών και όχι απλά από μία οικονομική κρίση.

Εάν όλα τα μέλη της Ελληνικής κοινωνίας λειτουργούσαν με κοινωνική συνείδηση η οικονομική κρίση για παράδειγμα θα ήταν αντιμετωπίσιμο μέγεθος .

Το μεταναστευτικό πρόβλημα δεν θα οδηγούσε στην πόλωση της κοινωνίας .
Οι λίστες με τους φοροφυγάδες δεν θα υπήρχαν επειδή δεν θα υπήρχαν φοροφυγάδες.

Αλλά επειδή καμιά κοινωνία δεν είναι αγγελικά πλασμένη σε μια ορθολογικά δομημένη πολιτεία οι λίστες με τους φοροφυγάδες θα δημοσιοποιούνταν ,οι παραβάτες θα τιμωρούνταν ,οι κλέφτες θα αναγκαζόταν να επιστρέψουν τα κλοπιμαία ή θα τους δήμευαν τις περιουσίες τους και πάει λέγοντας….

Μέλη της Ελληνικής πολιτείας είμαστε άπαντες και συνεπώς έχουμε και την κοινωνική συνυπευθυνότητα σε όλες τις εκφάνσεις της ζωής μας που μας αναλογεί.

Η Ελλάδα της μεταπολίτευσης και των κοινωνικών παθογενειών της δεν μας προέκυψε ξαφνικά, υπάρχει ολόκληρη ιστορική αλληλουχία που την ξεκινάω χάριν συντομίας από την μικρασιατική καταστροφή και ύστερα .
Εξήγηση στο σύνδρομο του νεοπλουτισμού μπορεί ιστορικά να εξηγηθεί από την φτώχεια της προσφυγιάς του 1922 που κληρονόμησε η χώρα, από έναν παγκόσμιο πόλεμο μια κατοχή και έναν εμφύλιο με τις συνέπειές του.

Το λεγόμενο κατοχικό σύνδρομο σημάδεψε την Ελληνική κοινωνία βαθιά και η λεγόμενη γενιά του πολυτεχνείου που θεωρείται σήμερα η βασική υπαίτια για την κατάρρευση της Ελληνικής κοινωνίας είναι παιδί γονιών και παππούδων με προσφυγικά, κατοχικά και μετεμφυλιακά σύνδρομα.
Έτσι εξηγείται και η ατάκα ‘αριστερός με δεξιό πορτοφόλι’.
Η ΠΑΣΟΚοκρατία δεν τάισε τον κοσμάκη με χρήμα ,δεν του λάδωσε το αντεράκι ,τον υπερχρέωσε χωρίς να τον ρωτήσει και πολλά χρόνια μετά με το προσχηματικό ‘μαζί τα φάγαμε ‘ τον υποδούλωσε πιο πολύ από ότι η ‘επάρατος Δεξιά’, τον εκφύλισε ,τον έκανε παρτάκια και συνεπώς αντικοινωνικό.

Η φράση του Αντρέα Παπανδρέου που είναι καθοριστική για την κοινωνική εξαχρείωση του Ελληνικού λαού δεν ήταν το ‘Τσοβόλα δώστα όλα’ αλλά το φάτε ρε σύντροφοι αλλά μέχρι 5.000.000 δραχμές ,οι σύντροφοι (το λέει και η ετυμολογία της λέξης συν – τροφή δηλ. μαζί τρώνε ) βέβαια επειδή είχαν όλα μαζί τα προηγούμενα σύνδρομα έφαγαν πολύ περισσότερα και αυτοί και οι συν αυτώ παρατρεχάμενοι.

Στα τελειώματα της διακυβέρνησης Σημίτη ήταν διάχυτη στην Ελληνική κοινωνία η άποψη ότι ‘η κλεψιά είναι μαγκιά’ . (σημειώστε ότι τις εκλογές του 2000 της πήρε μετά το σκάνδαλο του Χρηματιστηρίου, τους βομβαρδισμούς της Σερβίας με Ελληνική σύμφωνη γνώμη και σε πείσμα των exit poll.)

Ήταν κατά την γνώμη μου το χειρότερο κακό που έκανε η Πασοκοκρατία στον τόπο και αυτό συνιστά την κορύφωση της αντικοινωνικότητας που παρήγαγε επιδειξιομανείς ,νεόπλουτους, απάτριδες και αιθεροβάμονες νεοέλληνες τα τέκνα πλέον της γενιάς με τα ζιβάγκο που αποσύρθηκε γαλήνια υπό τους ήχους του Τόλη και του Γιώργου στα νεότευκτα και φυσικά παρανόμως ή παρατύπως ανεγερθέντα εξοχικά της ανά την επικράτεια.

Και κάτι ακόμα για να μην ξεχνιόμαστε ,η Πασοκοκρατία ακόμα και σήμερα καλά κρατεί,και για αυτό δεν έχει αλλάξει τίποτα ουσιαστικά εκτός απο την διαδοχή κάποιων προσώπων ίσως ,ο κρατισμός ,ο συνδικαλισμός ,η σημερινή πλουτοκρατία εν γένει και η τραπεζοκρατία είναι αποκυήματά της Πασοκοκρατίας και παραμένουν ίδια και απαράλαχτα , η βιτρίνα απλά άλλαξε με την λεγόμενη τροικοκυβέρνηση Σαμαρά.)

Από πού θα βρούμε αχτίδες ελπίδας και χαράς για να αντιμετωπίσουμε την θλιβερή καθημερινότητα με όλα αυτά τα δυσάρεστα που βομβαρδιζόμαστε;

Πώς θα απολαύσουμε αυτή τη ρημάδα τη ζωή;;;

Με κλεψιές; Με παρανομίες ; Με κομπίνες; Με λαμογιές;

Η απάντηση που δίνω είναι με ανάπτυξη της κοινωνικής μας νοημοσύνης.

Και καταλήγει η περιγραφή του βιβλίου που προανέφερα <<είμαστε ικανοί για ενσυναίσθηση, συνεργασία και αλτρουισμό. Αρκεί να αναπτύξουμε την κοινωνική μας νοημοσύνη και να καλλιεργήσουμε αυτές τις ιδιότητες στον εαυτό μας και στους άλλους >>

Δεν είναι θεωρητική η προσέγγιση αυτή, η κρίση πράγματι γεννά ευκαιρίες .

Έρευνες συμπεραίνουν ότι οι επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης δεν περιορίζονται μόνο στην αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων αλλά επεκτείνονται και στις αξίες όπως η «αποταμίευση», η «υγεία», η «οι αγορές μου να αξίζουν τα χρήματα τους» η «ευθυμία», η «ηρεμία», το «σπίτι μου».Οι Έλληνες επιλέγουν να αγοράζουν Ελληνικά προϊόντα, και γενικά παρατηρείται όλο και πιο συχνά μια όλο και μεγαλύτερη συμμετοχή των πολιτών σε κοινές δράσεις που φέρνουν στο μυαλό μου τον Νιόνιο να τραγουδά ότι «των Ελλήνων οι κοινότητες φτιάχνουν άλλους γαλαξίες»



Σταχυολογώ λοιπόν από την επικαιρότητα τα κάτωθι:

Η Δήλωση Καρακίτσιου του προέδρου των εργαζομένων στα ναυπηγεία του Σκαραμαγκά όπου ‘ζητά συγγνώμη από της ένοπλες δυνάμεις’ για την κατάληψη του ΥΠΕΘΑ μπορεί να μην δικαιολογεί την ανικανότητά του στο να χαλιναγωγήσει την οχλοκρατία που αυτός υποδαύλισε ουσιαστικά αλλά αν μη τι άλλο η συγγνώμη του είναι σημάδι στοιχειώδους κοινωνικής ευθιξίας.

Αυτοκτόνησε ο Λεωνίδας Τζαννής πρώην υφυπουργός Εσωτερικών και επί σειρά ετών βουλευτής Μαγνησίας με το ΠΑΣΟΚ, που το όνομά του φέρεται ότι ήταν στη λίστα των 36 πολιτικών προσώπων που ελέγχονται από το ΣΔΟΕ για παράνομο πλουτισμό.

Το εάν ήταν στη λίστα ή όχι δεν μπορώ να το γνωρίζω αλλά και να ήταν στην λίστα πάλι δεν μπορώ να ξέρω εάν καλώς ή κακώς βρισκόταν στην λίστα αυτή , γνωρίζω όμως να σας πω ότι:

η πράξη του αυτή από μόνη της είναι γενναία ,είναι η ύψιστη συγγνώμη ,η απόλυτη μεταμέλεια και δείχνει ότι υπήρξε τουλάχιστον ένας Έλληνας πολιτικός που αρνήθηκε να ζήσει για να δει σπιλωμένη την υπόληψή του .

Και αυτό είναι κάλος οιωνός.

Ενισχύει τα αντανακλαστικά της κοινωνικής μας νοημοσύνης ,και αυτά με την σειρά τους μου δίνουν χαρά και ελπίδα.

Οι AegeanTimes


==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.