Διαστάσεις χιονοστιβάδας προσλαμβάνουν, πλέον, οι προσφυγές στη Δικαιοσύνη κατά του Μνημονίου ΙΙΙ (Ν. 4093/2012). Τα σκήπτρα μέχρι τώρα κατέχουν οι δικαστές, οι οποίοι, ενώ συνεχίζουν να καταθέτουν ομαδικά προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, τώρα ξεκίνησαν να καταθέτουν και αγωγές στο Μισθοδικείο.
Παράλληλα, μετά την κατάθεση της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, και πάλι κατά του Μνημονίου ΙΙΙ, της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας των δημοσίων υπαλλήλων, τη σκυτάλη πήραν οι ένστολοι όλων των κατηγοριών (στρατιωτικοί, αστυνομικοί, κ.λπ.), οι οποίοι κατέθεσαν σήμερα ομαδικές αιτήσεις (προσφυγές).
Ειδικότερα, τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων έξι δικαστικών ενώσεων (Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος, Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας, Ένωση Διοικητικών Δικαστών και Ένωση Μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους), προσέφυγαν στο Μισθοδικείο.
Υπενθυμίζεται, ότι όλες οι δικαστικές ενώσεις, αλλά και 602 δικαστές και εισαγγελείς κατέθεσαν προσφυγές κατά του Μνημονίου ΙΙΙ, των μειώσεων των αποδοχών τους και της αναδρομικής (από 1.8.2012) τμηματικής επιστροφής που υποχρεώθηκαν των «αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών» στο Δημόσιο.
Με το Μνημόνιο ΙΙΙ, αλλά και με απόφαση του υπουργού Οικονομικών προβλέπεται η τμηματική επιστροφή των επιπλέον αποδοχών που έλαβαν οι δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί από 1.8.2012 έως 31.12.2012, λόγω της αναδρομικής μείωσης των μισθών και συντάξεών τους. ...
Οι ενώσεις με τις αγωγές τους στο Μισθοδικείο υποστηρίζουν, ότι οι περικοπές των αποδοχών των δικαστών και εισαγγελέων παραβιάζουν τα άρθρα 17, 26, 87, 88 και 100Α του Συντάγματος, όπως και το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Επιπρόσθετα, οι δικαστικές ενώσεις, τονίζουν ότι ανάλογες περικοπές (μικρότερης έκτασης) στις αποδοχές συναδέλφων τους άλλων χωρών, κρίθηκαν αντισυνταγματικές από τα συνταγματικά δικαστήρια της Ιταλίας (το 2012), της Σλοβενίας (το 2006), της Πολωνίας (το 2004), της Τσεχίας (το 2005), αλλά και από τη Διοικητική Ολομέλεια του Αρείου Πάγου το περασμένο έτος (2012). Την ίδια στιγμή 79 ειρηνοδίκες προσέφυγαν σήμερα στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά και πάλι του Μνημονίου ΙΙΙ.
Επίσης, ομοσπονδίες και ενώσεις από όλες τις κατηγορίες των ενστόλων κατέθεσαν σήμερα προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά του Μνημονίου ΙΙΙ και της αναδρομικής, από την 1η Αυγούστου 2012, επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέσεων αποδοχών τους.
Συγκεκριμένα, στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσέφυγαν:
1) Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος).
2) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων.
3) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος.
4) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού.
5) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού.
6) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας.
7) Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, καθώς επίσης 590 στρατιωτικοί και 10 λιμενικοί υπάλληλοι.
Όλες οι ενώσεις και ομοσπονδίες των ένστολων υποστηρίζουν, με τη σειρά τους, την αντισυνταγματικότητα του Μνημονίου ΙΙΙ, καθώς και της επίμαχης υπουργικής απόφασης που προβλέπει την τμηματική αναδρομική επιστροφή μέρους των αποδοχών τους, αλλά και του μισθολογίου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, της ΕΛΑΣ, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, που καθιέρωσε ο Ν. 4093/2012.
Τέλος, οι ένστολοι υποστηρίζουν ότι τα επίμαχα νομοθετήματα αντιβαίνουν στην ΕΣΔΑ.
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας όμως προσέφυγαν και δυο Περιφέρειες: η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (με έδρα την Πάτρα) και η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου (με έδρα τη Σύρο). Οι δύο επίμαχες περιφέρειες ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το… μνημόνιο ΙΙΙ (Ν. 4093/2012) κατά το σκέλος εκείνο που καταργούνται οι θέσεις κατηγορίας ΔΕ των ειδικοτήτων διοικητικού, διοικητικού – λογιστικού, διοικητικού – οικονομικού και διοικητικού γραμματέων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και έχουν διαγραφεί οι υπάλληλοι αυτοί από το μητρώο ανθρώπινου δυναμικού και από το μητρώο μισθοδοτούμενων υπαλλήλων.
Οι περιφέρειες στρέφονται κατά Ελληνικού Δημοσίου, του Ν. 4093/2012, της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της από 4.12.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Υποστηρίζουν ότι και οι τέσσερεις προσβαλλόμενες πράξεις είναι αντίθετες στα άρθρα 2, 4, 26, 72, 74, 76 101,102 και 103 του Συντάγματος.
Ειδικότερα, υπογραμμίζουν ότι ο τρόπος με τον οποίο καταργούνται συλλήβδην οι επίμαχες θέσεις στις δημόσιες υπηρεσίες είναι «πασίδηλα αντισυνταγματικός».
Η κατάργηση οργανικών θέσεων στο Δημόσιο είναι μεν επιτρεπτή, αλλά επιβάλλεται να δικαιολογείται αντικειμενικά όπως ακριβώς έγινε κατά τη θέσπιση των θέσεων αυτών. Δηλαδή να προκύπτει σαφώς ότι η διατήρηση των θέσεων αυτών δεν εξυπηρετεί τον κοινωνικό και υπηρεσιακό σκοπό για τον οποίο προβλέφθηκαν.
Με τις επίμαχες διατάξεις του μνημονίου ΙΙΙ δημιουργείται δυσλειτουργία των υπηρεσιών των περιφερειών, καθώς καταργούνται υπαλληλικές θέσεις που είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργία τους.
Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Αρ. Πρωτ.: 500/1/21
Προς: Τις Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις
Συνάδελφοι,
Η Ομοσπονδία, μετά από ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., κίνησε άμεσα τις διαδικασίες για την προσβολή ενώπιον των Ελληνικών Δικαστηρίων των περικοπών στα ειδικά μισθολόγια με το Ν. 4093/2012.
Ειδικότερα, κατά της υπ’ αριθ. οικ.2/83408/0022 Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία προβλέπει τον τρόπο παρακράτησης των αναδρομικών μειώσεων, κατατέθηκε Αίτηση Ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία έλαβε αρ. καταθ. 214/2013. Η αίτηση αυτή, της οποίας η δικάσιμος δεν έχει ακόμη προσδιορισθεί από το Δικαστήριο, έχει εισαχθεί, λόγω σπουδαιότητας, στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Οι νέες περικοπές που επέβαλε ο Ν.4093/2012, και μάλιστα αναδρομικά από 1-8-2012, στις ήδη μειωμένες αποδοχές των αστυνομικών υπαλλήλων, είναι αντίθετες με το Σύνταγμα, την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και το δικαίωμα στην περιουσία.
Η Ομοσπονδία συνεχίζει τον αγώνα, με κάθε νόμιμο τρόπο, ενάντια στα μέτρα που συστηματικά πλήττουν και υποβαθμίζουν τους αστυνομικούς.
Κατατέθηκε σήμερα (14-1-2013) από τον πληρεξούσιο δικηγόρο της Ένωσής μας, κ. Γ. Αντωνακόπουλο, στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ), η αίτηση των Περιφερειακών Ενώσεων Στρατιωτικών και πλήθους συναδέλφων από την Επικράτεια, για ακύρωση της κανονιστικής απόφασης του Υπουργού Οικονομικών με την οποία ρυθμίζεται, κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 37 της υποπαραγράφου Γ1 του άρθρου πρώτου του ν. 4093/2012, ο τρόπος επιστροφής των αποδοχών μας που θεωρήθηκαν ως αχρεωστήτως καταβληθείσες, κατόπιν των αναδρομικών περικοπών που επεβλήθησαν με τις ρυθμίσεις της υποπαραγράφου Γ1 του άρθρου πρώτου του ως άνω νόμου, διότι εξεδόθη κατ’ εφαρμογή διατάξεων νόμου που έρχονται σε ευθεία αντίθεση με τις διατάξεις των άρθρων 2 παρ. 1, 4 παρ. 5 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος καθώς και το άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.
Με την αίτησή μας επισημαίνουμε ότι οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν συνεχή παρουσία σε όλο τον Ελλαδικό χώρο επιτηρώντας και διασφαλίζοντας τα χερσαία, εναέρια και θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας. Η παρουσία αυτή εξασφαλίζεται με την επάνδρωση φυλακίων, την εκτέλεση περιπολιών και πτήσεων σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Αναλυτικότερα, ο Στρατός Ξηράς αναπτύσσοντας την απαραίτητη ισχύ των χερσαίων δυνάμεων, εξασφαλίζει την ακεραιότητα του χερσαίου χώρου, της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, το Πολεμικό Ναυτικό με την απαραίτητη ναυτική ισχύ, εξασφαλίζει τον εθνικό θαλάσσιο χώρο και διατηρεί ανοιχτές τις θαλάσσιες γραμμές συγκοινωνιών, ενώ η Πολεμική Αεροπορία διασφαλίζει τον ελληνικό εναέριο χώρο. Επιπλέον, οι Ένοπλες Δυνάμεις, διαθέτουν ένα σύγχρονο και επικαιροποιημένο σύστημα αεράμυνας υψηλής τεχνολογίας, το οποίο εξασφαλίζει την αντιμετώπιση αεροπορικών απειλών και την προστασία των ζωτικών περιοχών της πατρίδας μας. Κεντρικός άξονας της επιχειρησιακής στρατηγικής των Ενόπλων Δυνάμεων είναι η αποτροπή κάθε μορφής απειλής ή πρόκλησης ή ένοπλης επίθεσης κατά της χώρας μας και η αποτελεσματική αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσης. Η αποτελεσματική επίτευξη των ως άνω στόχων στηρίζεται στη δυνατότητα προβολής ισχύος, στη ρεαλιστική επιχειρησιακή εκπαίδευση, στην ετοιμότητα άμεσης αντίδρασης, στην κατάλληλη επιχειρησιακή σχεδίαση και στην αδιάκοπη διαθεσιμότητα των δυνάμεων ανά την επικράτεια. Προς το σκοπό αυτό, οι Ένοπλες Δυνάμεις εκπαιδεύονται συνεχώς υπό ρεαλιστικές συνθήκες, πραγματοποιώντας προγραμματισμένα ασκήσεις σε ένα περιβάλλον που προσομοιάζει κατά το δυνατό ακριβέστερα στην πραγματικότητα.
Περαιτέρω, στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεων που απορρέουν από τη συμμετοχή της Ελλάδας σε διεθνείς οργανισμούς, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συμμετέχουν και σε πολυεθνικές ασκήσεις (π.χ. του ΟΗΕ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ), μέσω των οποίων αποκτάται πολύτιμη εμπειρία σε πολυεθνικό περιβάλλον, αναπτύσσονται σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των κρατών, ενώ ταυτόχρονα προβάλλονται και οι δυνατότητες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στο εξωτερικό. Πλέον των παραπάνω περιπτώσεων, η χώρα μας είναι δυνατόν να διαθέσει στρατιωτικές δυνάμεις στο εξωτερικό, υπό εθνική διοίκηση, για την παροχή στρατιωτικής βοήθειας κάποιας άλλης χώρας, κατόπιν σχετικής διακρατικής συμφωνίας. Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι έως σήμερα χιλιάδες στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν συμμετάσχει σε επιχειρήσεις υποστήριξης ειρήνης, σε τρεις ηπείρους, με σημαντικότερες την KFOR στο Κοσσυφοπέδιο, την ISAF στο Αφγανιστάν, EUFOR- ALTHEA στην Βοσνία – Ερζεγοβίνη, την UNILIF στο Λίβανο και την ACTIVEENDEAVOUR στη Μεσόγειο, ενισχύοντας έτσι το διεθνές κύρος της χώρας μας.
Πλέον, όμως, των παραπάνω, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε καιρό ειρήνης έχουν ως αποστολή και την κοινωνική προσφορά, χωρίς ουδέποτε βέβαια να απομειώνεται το κύριο επιχειρησιακό τους έργο. Στο πλαίσιο του ρόλου αυτού, οι Ένοπλες Δυνάμεις παρέχουν καθοριστική συνδρομή στην ανακούφιση του πληθυσμού από φυσικές καταστροφές, με προσωπικό και μέσα, με υγειονομική υποστήριξη και αεροδιακομιδές, καθώς και με επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στο χερσαίο και στο θαλάσσιο χώρο. Υπενθυμίζεται ότι άρθρο 22 παρ. 4 του Συντάγματος προβλέπει την επίταξη του προσωπικού υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, σε περίπτωση επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που δύναται να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Αξίζει, επίσης, να επισημανθεί η συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων στην προστασία εν γένει του περιβάλλοντος και του δασικού πλούτου της Ελλάδας.
Ενόψει, λοιπόν, της νευραλγικής σημασίας για το εθνικό συμφέρον της επιχειρησιακής και κοινωνικής αποστολής των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και «προς ενίσχυση του κύρους και της ευθύνης» των στελεχών του, ο νομοθέτης έκρινε, κατά το παρελθόν, ότι ήταν αναγκαία η αναμόρφωση του μισθολογίου των στελεχών του (βλ. γενικές παρατηρήσεις εισηγητικής έκθεσης του ν. 2448/1996). Για το λόγο αυτό, κατά παρέκκλιση από το γενικό μισθολόγιο για τους δημοσίους υπαλλήλους, για πρώτη φορά με το ν. 2448/1996 θέσπισε ενιαίες ειδικές «μισθολογικές ρυθμίσεις των μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος», αυξάνοντας τις αποδοχές εν γένει των «ενστόλων» κατά μέσον όρο σε ποσοστό ύψους 14,5%. Σκοπός της θέσπισης του ενιαίου ειδικού μισθολογίου για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, η δομή του οποίου διατηρείται έκτοτε, είναι η παροχή (και) οικονομικής αναγνώρισης του σημαντικού επιχειρησιακού έργου των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας, το οποίο είναι, όπως προαναφέρθηκε, εξόχως κοπιώδες και φέρεται εις πέρας νυχθημερόν, χωρίς διάκριση καθημερινών και αργιών, χωρίς πρόσθετη αμοιβή η οποία να αντιστοιχεί στις πραγματικές ώρες υπερωριακής του απασχόλησης και σε διαρκή ετοιμότητα, εκ μέρους του αξιόμαχου ανθρωπίνου δυναμικού τους.
Έτσι, με την αυτή αίτηση στρεφόμαστε κατά της προαναφερθείσης απόφασης καθώς η προσβαλλόμενη είναι παράνομη και ως εκ τούτου ακυρωτέα, δεδομένου ότι, έχει εκδοθεί σε εκτέλεση διατάξεων νόμου, που έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς τις διατάξεις, τόσο του Συντάγματος, όσο και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (εφεξής: ΕΣΔΑ).
Ειδικότερα:
Α. Προσβάλλεται το δικαίωμα στην περιουσία (άρθρο 1 Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ)
Β. Παραβιάζεται η αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη (άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος)
Γ. Προσβάλλεται το δικαίωμα αξιοπρεπούς διαβίωσης (άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος) και
Δ. Παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος)
Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ο συγκεκριμένος νόμος οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε οικονομική εξαθλίωση, υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό και ερευνητικό περιβάλλον και υποσκάπτει κάθε προσπάθεια για παροχή ποιοτικών ακαδημαϊκών γνώσεων.
pdf aithsh-akyrvsh-ste-perikopes-2012.pd
espea.gr, sypeilias.blogspot.gr, nooz.gr,express.gr, poasy.gr κλπ
========================== "O σιωπών δοκεί συναινείν"
Παράλληλα, μετά την κατάθεση της προσφυγής της ΑΔΕΔΥ στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο, και πάλι κατά του Μνημονίου ΙΙΙ, της διαθεσιμότητας και της αυτοδίκαιης αργίας των δημοσίων υπαλλήλων, τη σκυτάλη πήραν οι ένστολοι όλων των κατηγοριών (στρατιωτικοί, αστυνομικοί, κ.λπ.), οι οποίοι κατέθεσαν σήμερα ομαδικές αιτήσεις (προσφυγές).
Ειδικότερα, τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων έξι δικαστικών ενώσεων (Ένωση Δικαστών και Εισαγγελέων, Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος, Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Ελεγκτικού Συνεδρίου, Ένωση Δικαστικών Λειτουργών του Συμβουλίου της Επικρατείας, Ένωση Διοικητικών Δικαστών και Ένωση Μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους), προσέφυγαν στο Μισθοδικείο.
Υπενθυμίζεται, ότι όλες οι δικαστικές ενώσεις, αλλά και 602 δικαστές και εισαγγελείς κατέθεσαν προσφυγές κατά του Μνημονίου ΙΙΙ, των μειώσεων των αποδοχών τους και της αναδρομικής (από 1.8.2012) τμηματικής επιστροφής που υποχρεώθηκαν των «αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών» στο Δημόσιο.
Με το Μνημόνιο ΙΙΙ, αλλά και με απόφαση του υπουργού Οικονομικών προβλέπεται η τμηματική επιστροφή των επιπλέον αποδοχών που έλαβαν οι δικαστικοί και εισαγγελικοί λειτουργοί από 1.8.2012 έως 31.12.2012, λόγω της αναδρομικής μείωσης των μισθών και συντάξεών τους. ...
Οι ενώσεις με τις αγωγές τους στο Μισθοδικείο υποστηρίζουν, ότι οι περικοπές των αποδοχών των δικαστών και εισαγγελέων παραβιάζουν τα άρθρα 17, 26, 87, 88 και 100Α του Συντάγματος, όπως και το Πρώτο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ).
Επιπρόσθετα, οι δικαστικές ενώσεις, τονίζουν ότι ανάλογες περικοπές (μικρότερης έκτασης) στις αποδοχές συναδέλφων τους άλλων χωρών, κρίθηκαν αντισυνταγματικές από τα συνταγματικά δικαστήρια της Ιταλίας (το 2012), της Σλοβενίας (το 2006), της Πολωνίας (το 2004), της Τσεχίας (το 2005), αλλά και από τη Διοικητική Ολομέλεια του Αρείου Πάγου το περασμένο έτος (2012). Την ίδια στιγμή 79 ειρηνοδίκες προσέφυγαν σήμερα στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά και πάλι του Μνημονίου ΙΙΙ.
Επίσης, ομοσπονδίες και ενώσεις από όλες τις κατηγορίες των ενστόλων κατέθεσαν σήμερα προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας, κατά του Μνημονίου ΙΙΙ και της αναδρομικής, από την 1η Αυγούστου 2012, επιστροφής των αχρεωστήτως καταβληθέσεων αποδοχών τους.
Συγκεκριμένα, στο Ανώτατο Ακυρωτικό Δικαστήριο προσέφυγαν:
1) Η Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής καθώς και άλλων εννέα περιφερειών (Θεσσαλονίκης, Πελοποννήσου, Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Κεντρικής Μακεδονίας, Δυτικής Μακεδονίας, Κρήτης, Ηπείρου, Έβρου και Στερεάς Ελλάδος).
2) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αστυνομικών Υπαλλήλων.
3) Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος.
4) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Στρατού.
5) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Ναυτικού.
6) Η Ένωση Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας.
7) Το Συντονιστικό Συμβούλιο των Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών, καθώς επίσης 590 στρατιωτικοί και 10 λιμενικοί υπάλληλοι.
Όλες οι ενώσεις και ομοσπονδίες των ένστολων υποστηρίζουν, με τη σειρά τους, την αντισυνταγματικότητα του Μνημονίου ΙΙΙ, καθώς και της επίμαχης υπουργικής απόφασης που προβλέπει την τμηματική αναδρομική επιστροφή μέρους των αποδοχών τους, αλλά και του μισθολογίου των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων, της ΕΛΑΣ, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, που καθιέρωσε ο Ν. 4093/2012.
Τέλος, οι ένστολοι υποστηρίζουν ότι τα επίμαχα νομοθετήματα αντιβαίνουν στην ΕΣΔΑ.
Στο Συμβούλιο της Επικρατείας όμως προσέφυγαν και δυο Περιφέρειες: η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας (με έδρα την Πάτρα) και η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου (με έδρα τη Σύρο). Οι δύο επίμαχες περιφέρειες ζητούν να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το… μνημόνιο ΙΙΙ (Ν. 4093/2012) κατά το σκέλος εκείνο που καταργούνται οι θέσεις κατηγορίας ΔΕ των ειδικοτήτων διοικητικού, διοικητικού – λογιστικού, διοικητικού – οικονομικού και διοικητικού γραμματέων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου και έχουν διαγραφεί οι υπάλληλοι αυτοί από το μητρώο ανθρώπινου δυναμικού και από το μητρώο μισθοδοτούμενων υπαλλήλων.
Οι περιφέρειες στρέφονται κατά Ελληνικού Δημοσίου, του Ν. 4093/2012, της σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και της από 4.12.2012 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου. Υποστηρίζουν ότι και οι τέσσερεις προσβαλλόμενες πράξεις είναι αντίθετες στα άρθρα 2, 4, 26, 72, 74, 76 101,102 και 103 του Συντάγματος.
Ειδικότερα, υπογραμμίζουν ότι ο τρόπος με τον οποίο καταργούνται συλλήβδην οι επίμαχες θέσεις στις δημόσιες υπηρεσίες είναι «πασίδηλα αντισυνταγματικός».
Η κατάργηση οργανικών θέσεων στο Δημόσιο είναι μεν επιτρεπτή, αλλά επιβάλλεται να δικαιολογείται αντικειμενικά όπως ακριβώς έγινε κατά τη θέσπιση των θέσεων αυτών. Δηλαδή να προκύπτει σαφώς ότι η διατήρηση των θέσεων αυτών δεν εξυπηρετεί τον κοινωνικό και υπηρεσιακό σκοπό για τον οποίο προβλέφθηκαν.
Με τις επίμαχες διατάξεις του μνημονίου ΙΙΙ δημιουργείται δυσλειτουργία των υπηρεσιών των περιφερειών, καθώς καταργούνται υπαλληλικές θέσεις που είναι απολύτως απαραίτητες για τη λειτουργία τους.
ΟΙ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
1. Πανελλήνια Ένωση Αστυνομικών
Αίτηση ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας για την προσβολή ενώπιον των Ελληνικών Δικαστηρίων των περικοπών στα ειδικά μισθολόγια με το Ν.4093-2012Αθήνα, 17 Ιανουαρίου 2013
Αρ. Πρωτ.: 500/1/21
Προς: Τις Πρωτοβάθμιες Οργανώσεις
Συνάδελφοι,
Η Ομοσπονδία, μετά από ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ., κίνησε άμεσα τις διαδικασίες για την προσβολή ενώπιον των Ελληνικών Δικαστηρίων των περικοπών στα ειδικά μισθολόγια με το Ν. 4093/2012.
Ειδικότερα, κατά της υπ’ αριθ. οικ.2/83408/0022 Απόφασης του Υπουργού Οικονομικών, η οποία προβλέπει τον τρόπο παρακράτησης των αναδρομικών μειώσεων, κατατέθηκε Αίτηση Ακύρωσης ενώπιον του Συμβουλίου της Επικρατείας η οποία έλαβε αρ. καταθ. 214/2013. Η αίτηση αυτή, της οποίας η δικάσιμος δεν έχει ακόμη προσδιορισθεί από το Δικαστήριο, έχει εισαχθεί, λόγω σπουδαιότητας, στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Οι νέες περικοπές που επέβαλε ο Ν.4093/2012, και μάλιστα αναδρομικά από 1-8-2012, στις ήδη μειωμένες αποδοχές των αστυνομικών υπαλλήλων, είναι αντίθετες με το Σύνταγμα, την αρχή της ισότητας και της αναλογικότητας, την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και το δικαίωμα στην περιουσία.
Η Ομοσπονδία συνεχίζει τον αγώνα, με κάθε νόμιμο τρόπο, ενάντια στα μέτρα που συστηματικά πλήττουν και υποβαθμίζουν τους αστυνομικούς.
2. Ένωση Στρατιωτικών Περιφέρειας Αττικής
Κατατέθηκε η αίτηση ακύρωσης στο ΣτΕ
Με την αίτησή μας επισημαίνουμε ότι οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν συνεχή παρουσία σε όλο τον Ελλαδικό χώρο επιτηρώντας και διασφαλίζοντας τα χερσαία, εναέρια και θαλάσσια σύνορα της πατρίδας μας. Η παρουσία αυτή εξασφαλίζεται με την επάνδρωση φυλακίων, την εκτέλεση περιπολιών και πτήσεων σε όλη την Ελληνική επικράτεια. Αναλυτικότερα, ο Στρατός Ξηράς αναπτύσσοντας την απαραίτητη ισχύ των χερσαίων δυνάμεων, εξασφαλίζει την ακεραιότητα του χερσαίου χώρου, της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, το Πολεμικό Ναυτικό με την απαραίτητη ναυτική ισχύ, εξασφαλίζει τον εθνικό θαλάσσιο χώρο και διατηρεί ανοιχτές τις θαλάσσιες γραμμές συγκοινωνιών, ενώ η Πολεμική Αεροπορία διασφαλίζει τον ελληνικό εναέριο χώρο. Επιπλέον, οι Ένοπλες Δυνάμεις, διαθέτουν ένα σύγχρονο και επικαιροποιημένο σύστημα αεράμυνας υψηλής τεχνολογίας, το οποίο εξασφαλίζει την αντιμετώπιση αεροπορικών απειλών και την προστασία των ζωτικών περιοχών της πατρίδας μας. Κεντρικός άξονας της επιχειρησιακής στρατηγικής των Ενόπλων Δυνάμεων είναι η αποτροπή κάθε μορφής απειλής ή πρόκλησης ή ένοπλης επίθεσης κατά της χώρας μας και η αποτελεσματική αντιμετώπιση καταστάσεων κρίσης. Η αποτελεσματική επίτευξη των ως άνω στόχων στηρίζεται στη δυνατότητα προβολής ισχύος, στη ρεαλιστική επιχειρησιακή εκπαίδευση, στην ετοιμότητα άμεσης αντίδρασης, στην κατάλληλη επιχειρησιακή σχεδίαση και στην αδιάκοπη διαθεσιμότητα των δυνάμεων ανά την επικράτεια. Προς το σκοπό αυτό, οι Ένοπλες Δυνάμεις εκπαιδεύονται συνεχώς υπό ρεαλιστικές συνθήκες, πραγματοποιώντας προγραμματισμένα ασκήσεις σε ένα περιβάλλον που προσομοιάζει κατά το δυνατό ακριβέστερα στην πραγματικότητα.
Περαιτέρω, στο πλαίσιο των συμβατικών υποχρεώσεων που απορρέουν από τη συμμετοχή της Ελλάδας σε διεθνείς οργανισμούς, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις συμμετέχουν και σε πολυεθνικές ασκήσεις (π.χ. του ΟΗΕ, του ΝΑΤΟ και της ΕΕ), μέσω των οποίων αποκτάται πολύτιμη εμπειρία σε πολυεθνικό περιβάλλον, αναπτύσσονται σχέσεις συνεργασίας και αμοιβαίας κατανόησης μεταξύ των κρατών, ενώ ταυτόχρονα προβάλλονται και οι δυνατότητες των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων στο εξωτερικό. Πλέον των παραπάνω περιπτώσεων, η χώρα μας είναι δυνατόν να διαθέσει στρατιωτικές δυνάμεις στο εξωτερικό, υπό εθνική διοίκηση, για την παροχή στρατιωτικής βοήθειας κάποιας άλλης χώρας, κατόπιν σχετικής διακρατικής συμφωνίας. Υπενθυμίζεται, εξάλλου, ότι έως σήμερα χιλιάδες στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων έχουν συμμετάσχει σε επιχειρήσεις υποστήριξης ειρήνης, σε τρεις ηπείρους, με σημαντικότερες την KFOR στο Κοσσυφοπέδιο, την ISAF στο Αφγανιστάν, EUFOR- ALTHEA στην Βοσνία – Ερζεγοβίνη, την UNILIF στο Λίβανο και την ACTIVEENDEAVOUR στη Μεσόγειο, ενισχύοντας έτσι το διεθνές κύρος της χώρας μας.
Πλέον, όμως, των παραπάνω, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις σε καιρό ειρήνης έχουν ως αποστολή και την κοινωνική προσφορά, χωρίς ουδέποτε βέβαια να απομειώνεται το κύριο επιχειρησιακό τους έργο. Στο πλαίσιο του ρόλου αυτού, οι Ένοπλες Δυνάμεις παρέχουν καθοριστική συνδρομή στην ανακούφιση του πληθυσμού από φυσικές καταστροφές, με προσωπικό και μέσα, με υγειονομική υποστήριξη και αεροδιακομιδές, καθώς και με επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης στο χερσαίο και στο θαλάσσιο χώρο. Υπενθυμίζεται ότι άρθρο 22 παρ. 4 του Συντάγματος προβλέπει την επίταξη του προσωπικού υπηρεσιών, μεταξύ των οποίων και τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, σε περίπτωση επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που δύναται να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Αξίζει, επίσης, να επισημανθεί η συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων στην προστασία εν γένει του περιβάλλοντος και του δασικού πλούτου της Ελλάδας.
Ενόψει, λοιπόν, της νευραλγικής σημασίας για το εθνικό συμφέρον της επιχειρησιακής και κοινωνικής αποστολής των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και «προς ενίσχυση του κύρους και της ευθύνης» των στελεχών του, ο νομοθέτης έκρινε, κατά το παρελθόν, ότι ήταν αναγκαία η αναμόρφωση του μισθολογίου των στελεχών του (βλ. γενικές παρατηρήσεις εισηγητικής έκθεσης του ν. 2448/1996). Για το λόγο αυτό, κατά παρέκκλιση από το γενικό μισθολόγιο για τους δημοσίους υπαλλήλους, για πρώτη φορά με το ν. 2448/1996 θέσπισε ενιαίες ειδικές «μισθολογικές ρυθμίσεις των μονίμων στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και αντίστοιχων της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και του Λιμενικού Σώματος», αυξάνοντας τις αποδοχές εν γένει των «ενστόλων» κατά μέσον όρο σε ποσοστό ύψους 14,5%. Σκοπός της θέσπισης του ενιαίου ειδικού μισθολογίου για τις Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, η δομή του οποίου διατηρείται έκτοτε, είναι η παροχή (και) οικονομικής αναγνώρισης του σημαντικού επιχειρησιακού έργου των Ενόπλων Δυνάμεων της χώρας μας, το οποίο είναι, όπως προαναφέρθηκε, εξόχως κοπιώδες και φέρεται εις πέρας νυχθημερόν, χωρίς διάκριση καθημερινών και αργιών, χωρίς πρόσθετη αμοιβή η οποία να αντιστοιχεί στις πραγματικές ώρες υπερωριακής του απασχόλησης και σε διαρκή ετοιμότητα, εκ μέρους του αξιόμαχου ανθρωπίνου δυναμικού τους.
Έτσι, με την αυτή αίτηση στρεφόμαστε κατά της προαναφερθείσης απόφασης καθώς η προσβαλλόμενη είναι παράνομη και ως εκ τούτου ακυρωτέα, δεδομένου ότι, έχει εκδοθεί σε εκτέλεση διατάξεων νόμου, που έρχονται σε ευθεία αντίθεση προς τις διατάξεις, τόσο του Συντάγματος, όσο και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (εφεξής: ΕΣΔΑ).
Ειδικότερα:
Α. Προσβάλλεται το δικαίωμα στην περιουσία (άρθρο 1 Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της ΕΣΔΑ)
Β. Παραβιάζεται η αρχή της ισότητας στα δημόσια βάρη (άρθρο 4 παρ. 5 του Συντάγματος)
Γ. Προσβάλλεται το δικαίωμα αξιοπρεπούς διαβίωσης (άρθρο 2 παρ. 1 του Συντάγματος) και
Δ. Παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας (άρθρο 25 παρ. 1 του Συντάγματος)
3. Απόφαση 716/2012 – Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας
4. ΤΕΙ Θεσσαλονίκης: Προσφυγή στο ΣτΕ κατά του ν. 4093/2012
Την προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά του προσφάτως ψηφισθέντος νόμου 4093/2012, ο οποίος προβλέπει περικοπές στους μισθούς των μελών του διδακτικού προσωπικού και οδηγεί σε απολύσεις διοικητικών υπαλλήλων, αποφάσισε η διοίκηση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, κρίνοντας ότι οι διατάξεις που προβλέπουν τα ανωτέρω είναι αντισυνταγματικές και πλήττουν το αυτοδιοίκητο των ιδρυμάτων τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.Σύμφωνα με τη διοίκηση του ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ο συγκεκριμένος νόμος οδηγεί τους εκπαιδευτικούς σε οικονομική εξαθλίωση, υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό και ερευνητικό περιβάλλον και υποσκάπτει κάθε προσπάθεια για παροχή ποιοτικών ακαδημαϊκών γνώσεων.
ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ :
1) ΑΔΕΔΥ
pdf aithsh-akyrvsh-ste-perikopes-2012.pd
espea.gr, sypeilias.blogspot.gr, nooz.gr,express.gr, poasy.gr κλπ
========================== "O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.