« Οι αγράμματοι, φαίνεται, σε αυτή την χώρα,
να είναι η πλειοψηφία και να υπερισχύουν των εγγράμματων»!
«Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ), η πρόταση για τα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία το «νέο νομοσχέδιο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, ΑΘΗΝΑ». Προτεινόμενη τροπολογία, ρύθμιση για τα «Πειραματικά σχολεία των ΑΕΙ και ΤΕΙ».
• «Πειραματικά σχολεία των ΑΕΙ»: Με κλήρωση εισάγονται οι μαθητές.
• «Πρότυπα Πειραματικά»: Με εξετάσεις εισάγονται οι μαθητές.
Θέμα 1. : Τα Πειραματικά σχολεία των ΑΕΙ, ιδρύθηκαν με τον Νόμο 4376 του 1929 και υπηρετούν την πειραματική έρευνα στην παιδεία, οι μαθητές σε αυτά πρέπει να εισάγονται με κλήρωση για να είναι το δείγμα «τυχαίο». Καμία σχέση δεν έχουν με τα «Πρότυπα Πειραματικά» της κ. Διαμαντοπούλου, που υπηρετούν την «αριστεία»... Απλά οι σύμβουλοι της κ. Διαμαντοπούλου τα «μπέρδεψαν»!
Δεν είναι δυνατόν ο παιδαγωγικός τομέας των πανεπιστημίων να μην έχει τουλάχιστον ένα «Πειραματικό σχολείο» για την σωστή εκπαίδευση των φοιτητών σε όλους τους τύπους μαθητών, δηλ. και τον άριστο μαθητή αλλά και τον μειωμένης απόδοσης...
Πρέπει να διατηρηθούν σε κάθε Πανεπιστήμιο ένα Πειραματικό Δημοτικό και Πειραματικό Γυμνάσιο, Λύκειο, όπου θα τελούν υπό την εποπτεία του αρμόδιου Παιδαγωγικού Τομέα και οι μαθητές σε αυτά θα εισάγονται μόνο με κλήρωση για την σωστή εκπαίδευση των φοιτητών των παιδαγωγικών τομέων, οι οποίοι πρέπει να εκπαιδεύονται σε όλους τους τύπους μαθητών, ακόμα και στους σχολικά αδύναμους!
Αν δεν διατηρηθούν τα πειραματικά των ΑΕΙ, τότε η εκπαίδευση των φοιτητών θα είναι ελλιπής και τα πτυχία τους θα είναι υποβαθμισμένα. Οι αυριανοί καθηγητές πρέπει να γνωρίζουν να αντιμετωπίζουν όλες τις κατηγορίες των μαθητών γιατί δεν θα διοριστούν όλοι σε «πρότυπα», αλλά και σε υποβαθμισμένες περιοχές, όπου οι μαθητές είναι χαμηλής απόδοσης.
Θέμα 2.:
Τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ), τα Πρότυπα Πειραματικά, οι κρίσεις των εκπαιδευτικών και το Θεσμικό πλαίσιο Προτύπων Πειραματικών σχολείων». Παρατηρήσεις, Ανάλυση, Επισημάνσεις, Προτάσεις.
ΦΕΚ 118/2011 Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία, Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ (Ν.3966/2011). Συμπληρωματικός νόμος 4072/2012, ΦΕΚ. 86/Α΄/19-4-2012, διατάξεις ιαια) έως και ιστιστ) της παρ. 4α του άρθρου 329 του Ν. 4072/2012 (ΦΕΚ 86/Α΄/2012).
Θέμα 3. : Στο νέο νομοσχέδιο για τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, θα μπορούσε να εισαχθεί διάταξη, τροπολογία, η οποία να διαχωρίζει, σαφώς, τα «Πειραματικά των ΑΕΙ» από τα λοιπά «Πρότυπα Πειραματικά».
Προτεινόμενη τροπολογία, ρύθμιση: Τα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», που ιδρύθηκαν με το νόμο 4376/16-08- 1929 και το νόμο 4600/2-05-1930, είναι ξεχωριστή κατηγορία και συνεχίζουν να λειτουργούν ως έχουν. Στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπως το Π.Σ.Π.Α.) δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής σε καμία βαθμίδα και οι μαθητές, πρέπει να επιλέγονται με κλήρωση, για να είναι τυχαίο το δείγμα των μαθητών, όπως απαιτούν οι σύγχρονες επιστήμες αγωγής. Η όλη δομή π.χ. του Π.Σ.Π.Α. ως σχολείου, οφείλει να λειτουργεί με το προϋπάρχον νομικό
καθεστώς (ενιαίο Δημοτικό, Γυμνάσιο - Λύκειο με έναν Διευθυντή). Οι ήδη υπηρετούντες σε αυτά, με οργανική θέση, διατηρούν την οργανική τους θέση. Καμία κατάργηση οργανικών θέσεων, δεν πρέπει να γίνει και οι υπηρετούντες, σε αυτά δεν «αξιολογούνται» με την διαδικασία του νέου νόμου (Ν.3966/2011) και με τον νόμο 4072, ΦΕΚ86/ 11-4-2012, γιατί έχουν αξιολογηθεί από το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε και Κ.Υ.Σ.Π.Ε., με βάσει τους προϋπάρχοντες νόμους περί «Πειραματικών των Πανεπιστημίων». Οι μεταθέσεις, αποσπάσεις, αξιολογήσεις, γίνονται από το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε και Κ.Υ.Σ.Π.Ε.,
με πρόταση του Επόπτη Καθηγητή, όπως γινόταν έως σήμερα… Τα «Πειραματικά σχολεία των ΑΕΙ», δεν πρέπει να συγχέονται με τα «Πρότυπα Πειραματικά» του νόμου (Ν.3966/2011). Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. δεν έχει καμία αρμοδιότητα επί των «Πειραματικών των ΑΕΙ και ΤΕΙ» και την ανώτατη Εποπτεία την έχει ο Επόπτης Καθηγητής και τριμελής Επιτροπή Πανεπιστημιακών, που ορίζει το οικείο Πανεπιστημιακό Ίδρυμα ή Τμήμα. Η εκλογή της Διεύθυνσής τους, γίνεται μέσω ΑΠΥΣΔΕ και ΑΠΥΣΠΕ, με την σύμφωνη γνώμη του Επόπτη Καθηγητή και της τριμελούς επιτροπής.
Μπορούν να δημιουργηθούν και σε άλλα Πανεπιστήμια, ή Τμήματα ΑΕΙ και ΤΕΙ, σχολεία «Πειραματικά των ΑΕΙ και ΤΕΙ». Επίσης, μπορούν ομοίως, να δημιουργηθούν στο ίδιο Πανεπιστήμιο - εκτός από το Πειραματικό του Πανεπιστημίου - για την πληρέστερη εκπαίδευση των φοιτητών, σχολεία «ενταγμένα στα ΑΕΙ και ΤΕΙ», ή «Πειραματικά ψηφιακά σχολεία», «συνεργαζόμενα» με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, όπου η εγγραφή των μαθητών θα γίνεται με κλήρωση... Υπουργική απόφαση, ορίζει ποια σχολεία είναι «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», ποια «Πειραματικά
ψηφιακά σχολεία», «συνεργαζόμενα» με τα ΑΕΙ και ΤΕΙ, ποια είναι «Πρότυπα Πειραματικά» και ορίζει τις προϋποθέσεις και κανόνες λειτουργίας τους.
Προτεινόμενη τροπολογία (αντιμετώπισης της διαφθοράς) : Σε κάθε Διεύθυνση του Υπουργείου Παιδείας και σε κάθε Περιφέρεια Εκπαιδευτική, σε κάθε Πρυτανεία Πανεπιστημίου, δημιουργείται «ειδικό τμήμα αντιμετώπισης της διαφθοράς». Στο τμήμα αυτό ερευνώνται οι καταγγελίες για διαφθορά, για κακοδιοίκηση, για παράνομα πτυχία, για πλασματικές προϋπηρεσίες κλπ… πριν αποσταλούν στον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης.
Προτεινόμενη τροπολογία (για την ανύψωση του επιπέδου των Ελληνικών Πανεπιστημίων) : Στα ΑΕΙ και ΤΕΙ, για την εκλογή Αναπληρωτή Καθηγητή και Καθηγητή, απαιτούνται πλην των άλλων τυπικών προσόντων και η «διεθνής αναγνώριση του έργου του υποψηφίου», που σημαίνει να έχει τουλάχιστον ένα πανεπιστημιακό τίτλο Μεταπτυχιακό ή Διδακτορικό από αναγνωρισμένο πανεπιστήμιο του Εξωτερικού ή τουλάχιστον τρεις πρωτότυπες δημοσιεύσεις σε ξένη γλώσσα σε αναγνωρισμένα διεθνή επιστημονική περιοδικά του εξωτερικού κλπ…
Θέμα 4. : Δεν μπορεί τα Πανεπιστήμια να μην έχουν «Πειραματικά των Πανεπιστημίων, όπου οι μαθητές θα εισάγονται μόνο με κλήρωση, σε όλες τις βαθμίδες, για να είναι το «δείγμα τυχαίο», όπου θα γίνονται αντικειμενικές διδασκαλίες και έρευνες, όπως απαιτεί η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη…
Θέμα 5. : Το Υπουργείο οφείλει να χωρίσει τα Πειραματικά των ΑΕΙ από τα λοιπά Πρότυπα Πειραματικά, είτε με εγκύκλιο, είτε με τροπολογία.
Θέμα 6. : Η Φιλοσοφική Σχολή Αθήνας, οφείλει να έχει την ανώτατη εποπτεία του Π.Σ.Π.Α. και οφείλει να ορίζει δικό της Επόπτη Καθηγητή, όπως γινόταν έως σήμερα. Δεν είναι δυνατόν ο παιδαγωγικός τομέας των πανεπιστημίων να μην έχει τουλάχιστον ένα Πειραματικά σχολείο, όπου οι μαθητές θα εισάγονται με κλήρωση, για την σωστή εκπαίδευση των φοιτητών. Οι φοιτητές πρέπει να εκπαιδεύονται σε όλους τους τύπους μαθητών, ακόμα και στους χαμηλής απόδοσης! Σκεφτείτε μια πανεπιστημιακή κλινική ιατρικής να είχε μόνο «υγιείς ασθενείς» δηλ.
«αρίστους», τότε δεν θα μπορούσε να εκπαιδεύσει σωστά τους φοιτητές της. Μην μπερδεύουμε τον πειραματισμό με την αριστεία.
Θέμα 7. : Χαιρετίζουμε θετικά την απόφαση των νέων Υπουργών και Υφυπουργών, να φέρουν τροποποιήσεις στους «Νόμους της κ. Διαμαντοπούλου»! Επίσης
Θέμα 8. Πρέπει να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα «επιθέσεων χρυσαυγιτών» κατά μαθητών και καθηγητών και τα φαινόμενα και θυλάκων χρυσαυγιτών στα Πρότυπα Πειραματικά.
Θέμα 9. Πρέπει να αντιμετωπιστούν τα φαινόμενα αυθαιρεσιών, συκοφαντιών, σκευωριών, «εκβιασμών» Διευθυντών σε καθηγητές ενόψει της «αξιολόγησης».
Παρατήρηση: Η εφαρμογή του νέου νόμου (Ν.3966/2011) θα γίνει σε φάσεις και θα διαρκέσει χρόνια, έως την ολοκλήρωσή του. Επομένως οι καταργούμενες διατάξεις νόμων, θα καταργηθούν επίσης σταδιακά, όπως το άρθρο 31 του νόμου 1566/1985, για να μην υπάρχει κενό νόμου (και μερικοί ίσως σχεδόν καθόλου)!
Επισήμανση βασική: Γίνεται σκόπιμη σύγχυση στην χρήση των όρων:
α) «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (που ιδρύθηκαν με το νόμο 4376/16-08-1929 και το νόμο 4600/2-05-1930 και "ανήκουν" στα Πανεπιστήμια, όπως το Π.Σ.Π.Α. Αθήνας (Σκουφά 43, ΤΚ. 10673 Αθήνα)
β) του όρου «Πειραματικό», που αφορά τα απλά μη Πανεπιστημιακά Πειραματικά, που ήταν «συνδεδεμένα» με τα Π.Ε.Κ. και ιδρύθηκαν με το νόμο 1566/1985.
γ) του νέου όρου «Πειραματικά Πρότυπα», που ιδρύθηκαν με τον νέο νόμο (Ν.3966/2011) και μόνο «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια, αλλά δεν είναι «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», δηλ. δεν «ανήκουν» στα Πανεπιστήμια και ΤΕΙ.!
Τα Πειραµατικά των ΑΕΙ, τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία.
Τα Πειραµατικά και τα Πρότυπα είναι δύο αντίθετα σχολεία που εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς. Η πρώην υπουργός Παιδείας φέρεται να έχει δηλώσει, ότι µε τα πειραµατικά σχολεία θα επανέλθει η µίµηση προς την «Αριστεία».
Το Πειραµατικό σχολείο είναι ταυτόσηµο µε πειραµατική διδασκαλία, δηλαδή δοκιµασία νέων παιδαγωγικών και διδακτικών µεθόδων, τη σύνδεση µε το πανεπιστήµιο. ∆εν έχει να κάνει µε την «Αριστεία» αλλά µε τον πειραµατισµό σε νέες παιδαγωγικές µεθόδους (χωρίς να αποκλείεται και η άριστη επίδοση των µαθητών). Τα πειραµατικά σχολεία ποτέ δεν καταργήθηκαν, άλλαξε απλά ο τρόπος εισαγωγής µαθητών σε αυτά (µε κλήρωση), κάτι εντελώς συµβατό µε τον τίτλο τους. Η σύνδεση µε το πανεπιστήµιο είναι απαραίτητη, γιατί δεν δοκιµάζεις
παιδαγωγικές και διδακτικές µεθόδους µόνο σε µαθητές πουείναι ήδη άριστοι ή έχουν έναν πολύ υψηλό δείκτη γνώσεων, για να βγάλεις αντικειµενικά συµπεράσµατα. Εποµένως, αν στα υπάρχοντα πειραµατικά σχολεία του πανεπιστηµίου βάλουµε «εξετάσεις εισαγωγής», τότε οποιαδήποτε πανεπιστηµιακή έρευνα ή διδασκαλία δεν θα είναι πλέον αντικειµενική και επιστηµονική!
Τα Πρότυπα σχολεία είναι τα σχολεία της «Αριστείας», τα σχολεία της «ελίτ». Έχουν δηλαδή στόχο την εκπαίδευση άριστων µαθητών, που να αποτελούν πρότυπο για την κοινωνία και τους άλλους µαθητές, µε αµφίβολα αποτελέσµατα. Στα πρότυπα σχολεία (π.χ. Βαρβάκειο) η επιλογή µαθητών, φυσικό είναι να γίνεται µε εξετάσεις αφού στόχος τους είναι η εκπαίδευση των δήθεν αρίστων, όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης όσων δεν µπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθµούς τους.
Η αποσαφήνιση του σκοπού των δύο αντίθετων τύπων σχολείων, του πειραµατικού (δημοκρατικού σχολείου) και του προτύπου (νέο-φασιστικού σχολείου), που για επιστηµονικούς λόγους δεν ταυτίζονται, είναι απαραίτητη προκειµένου να οργανωθούν και να λειτουργήσουν σωστά, αλλά και να βοηθήσουν γονείς και µαθητές να επιλέξουν τον έναν ή τον άλλο ή τον απλό τύπο σχολείου. Εποµένως, εάν η πρώην Υπουργός – παρά τις αντιδράσεις - ίδρυσε με τον νέο νόμο (Ν.3966/2011) τα «Πρότυπα – Πειραµατικά σχολεία», απλά όλα θα είναι «πρότυπα», αφού ο
πειραµατισµός σε αυτά εξ ορισµού δεν µπορεί να υπάρξει γιατί το «δείγµα του µαθητικού πληθυσµού» είναι µη ασφαλέςεπιστηµονικά, αφού η εισαγωγή σε αυτά θα είναι µε εξετάσεις!
Είναι αναγκαίο, ο νέος Υπουργός, να κρατήσει έναν ορισµένο αριθµό Πειραµατικών, που θα συνδέονται µε τα Πανεπιστήµια και τα υπόλοιπα αν θέλει να τα κάνει Πρότυπα. Η θέση για «πρότυπα – πειραµατικά» είναι αντιεπιστηµονική και αντιφατική. Τα Πρότυπα -Πειραµατικά δεν υπάρχουν. Είναι µια αντιεπιστηµονική παγκόσμια πρωτοτυπία! Η έως σήμερα ύπαρξή τους, μόνο προβλήματα έφερε. Από τα Πρότυπα θα ξεπηδήσουν οι αυριανοί νέο-φασίστες.
Τα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», που ιδρύθηκαν με το νόμο 4376/16-08-1929 και το νόμο 4600/2-05-1930 είναι ξεχωριστή κατηγορία. Στα Πειραματικά των Πανεπιστημίων (όπως το Π.Σ.Π.Α.) δεν πρέπει να υπάρχουν εξετάσεις εισαγωγής σε καμία βαθμίδα και οι μαθητές πρέπει να επιλέγονται με κλήρωση για να είναι τυχαίο το δείγμα. Η όλη δομή π.χ. του Π.Σ.Π.Α. ως σχολείου οφείλει να λειτουργεί με το προϋπάρχον νομικό καθεστώς. Το Π.Σ.Π.Α., εποπτεύεται από την Φιλοσοφική Σχολή. Καμία κατάργηση οργανικών θέσεων, δεν πρέπει να γίνει και οι υπηρετούντες, σε
αυτό δεν «αξιολογούνται» με την διαδικασία του νέου νόμου και με τον νόμο 4072, ΦΕΚ86/ 11-4-2012, γιατί έχουν αξιολογηθεί από το Κ.Υ.Σ.Δ.Ε και Κ.Υ.Σ.Π.Ε., με βάσει τους προϋπάρχοντες νόμους περί Πειραματικών των Πανεπιστημίων.
Η εφαρμογή του νέου ανεπαρκούς νόμου (Ν.3966/2011) θα γίνει σε φάσεις και θα διαρκέσει χρόνια, έως την ολοκλήρωσή του. Επομένως, οι καταργούμενες διατάξεις νόμων, θα καταργηθούν επίσης σταδιακά, όπως το άρθρο 31 του νόμου 1566/1985, για να μην υπάρχει κενό νόμου (και μερικοί ίσως σχεδόν καθόλου)! Επίσης οι χρονικές ημερομηνίες «κρίσεων», που εισάγει ο νόμος 4072/2012, διατάξεις ιαια) έως και ιστιστ) της παρ. 4α του άρθρου 329 του Ν. 4072/2012 (ΦΕΚ 86/Α΄/2012) είναι ανεδαφικές. Οι διατάξεις είναι χρονικά σύντομες και δεν εγγυώνται την αντικειμενική
κρίση των υποψηφίων. Τα όργανα που εισάγουν οι νέοι νόμοι, δεν εγγυώνται αντικειμενική επιστημονική κρίση, αλλά ούτε τα κριτήρια αξιολόγησης είναι αντικειμενικά και επιστημονικά και όλα βασίζονται στο «να τελειώνουμε γρήγορα»! Οι νόμοι αυτοί πρέπει να «παγώσουν» για μια διετία, ώστε να υπάρξει ένα σοβαρό, επιστημονικά και διοικητικά, νομικό πλαίσιο των Πειραματικών των ΑΕΙ και των Προτύπων σχολείων.
Επισήμανση βασική: Γίνεται σκόπιμη σύγχυση στην χρήση των όρων:
α) «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» (που ιδρύθηκαν με το νόμο 4376/16-08-1929 και το νόμο 4600/2-05-1930 και "ανήκουν" στα Πανεπιστήμια και η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση.
β) του όρου «Πειραματικό», που αφορά τα απλά μη Πανεπιστημιακά Πειραματικά, που ήταν «συνδεδεμένα» με τα Π.Ε.Κ. και ιδρύθηκαν με το νόμο 1566/1985 και η εισαγωγή των μαθητών τους γινόταν με κλήρωση.
γ) του νέου όρου «Πειραματικά Πρότυπα», που ιδρύθηκαν με τον νέο νόμο (Ν.3966/2011) και μόνο «συνδέονται» με τα Πανεπιστήμια (οι μαθητές ειδικά στο Λύκειο εισάγονται με εξετάσεις), αλλά δεν είναι «Πειραματικά των Πανεπιστημίων», δηλ. δεν «ανήκουν» στα Πανεπιστήμια. Τα «Πειραματικά των ΑΕΙ», οφείλουν να συνεχίσουν να λειτουργούν ως έχουν!Ας δημιουργηθούν 15 Πρότυπα και 15 Πειραματικά σχολεία για το καλό όλων!
Το Υπουργείο οφείλει, να χωρίσει τα «Πειραματικά των ΑΕΙ» από τα «Πρότυπα». Ο όρος «Πρότυπα Πειραματικά» είναι αντιφατικός, αντιεπιστημονικός και αδόκιμος. Μόνο προβλήματα δημιούργησε. Ας ονομαστούν «Πειραματικά ψηφιακά» και «Πρότυπα ψηφιακά σχολεία», για να δείξουμε την νέα ψηφιακή εποχή. Επομένως, τα υπάρχοντα Πειραματικά των «Πανεπιστημίων» (ΑΕΙ), συνεχίζουν να λειτουργούν ως «Πειραματικά των Πανεπιστημίων (ΑΕΙ)», όπως το ΠΣΠΑ, γιατί «ανήκουν» στα ΑΕΙ και αξιολογούνται μόνο από τα Πανεπιστήμια.
Ελπίζουμε ο κ. Υπουργός, να δει πάλι το ευαίσθητο θέμα των Πειραματικών των Πανεπιστημίων.
Υπάρχει ελπίδα. Αντισταθείτε!
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Διδάκτωρ Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου της Σορβόννης.
Πολιτευτής (Έντιμου) ΠΑΣΟΚ Β΄ Αθήνας, Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη,
Τ.Κ. 151 21 Αθήνα, Τηλ. 698 020 3968,
www.koutsoukos-anastasios.gr e-mail: ankoutsoukos@yahoo.gr
Υ. Γ. Έχει υποβληθεί στο Υπουργείο Παιδείας και άλλο Υπόμνημα με Αρ. Πρωτ. 107977/Δ2- 19-9-2011 και στην Πρυτανεία ΕΚΠΑ με Αρ. Πρωτ. 1112000929/19-9-2011.Έχει υποβληθεί στο Υπουργείο Παιδείας, στην Δ/νση Β/θμιας με αρ. Πρωτ. 86554/26-7-2012, 22136/15-2-2013, στην ΔΕΠΠΣ 22136/15-2-2013, και 15-2-2013, στο γραφείο του κ. Υφυπουργού κ. Παπαθεοδώρου Θεοδώρου 15-2-2013, στο γραφείου του κ. Γενικού Γραμματέα κ. Κυριαζή Θανάση, με αρ. Πρωτ. 10625/26-7-2012, 271/15-2-2013,στο Γρ. Νομικού Συμβούλου με αρ.. Πρωτ. 2490/26-7-2012. στο γραφείο του Υπουργού κ. Αρβανιτόπουλου Κων/νου με αρ. Πρωτ. 6110/26-7-2012 και 15-2-2013
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.