Σάββατο 11 Μαΐου 2013

Ενημερωτικό για απεργία εκπαιδευτικών Μάη ’13 - Ποια είναι, όμως, τα αιτήματα της απεργίας, προς το παρόν; [ Όχι στις μνημονιακές πολιτικές που διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση]




Ενημερωτικό για απεργία εκπαιδευτικών Μάη ’13

Λοιπόν, χτες είχαμε διάφορες ενδιαφέρουσες εξελίξεις:
1.              Το ΔΣ της ΟΛΜΕ αποφάσισε επιτέλους να εισηγηθεί απεργία στις Πανελλαδικές ( http://goo.gl/Nl5vx ). Την απόφαση εισηγήθηκαν οι Παρεμβάσεις (1 έδρα) και οι ΣΥΝΕΚ(2 έδρες) και την υπερψήφισαν ΔΑΚΕ(3) και ΠΑΣΚ(3). Το ΠΑΜΕ (2 έδρες) την καταψήφισε αντιπροτείνοντας 48ωρη απεργία 16 και 17/05. Τη δική του πρόταση στήριξαν μόνο οι Παρεμβάσεις και ΣΥΝΕΚ οπότε δεν πέρασε. Αξίζει να σημειωθεί εδώ:
·    Το ΔΣ μόνο εισηγείται, ΔΕΝ αποφασίζει. Αυτό γιατί η ΟΛΜΕ έχει ένα από τα πιο δημοκρατικά καταστατικά Ομοσπονδίας στην Ελλάδα ( http://goo.gl/yMWZG ). Αυτές που αποφασίζουν, ανάλογα με το καταστατικό της καθεμιάς, είναι οι τοπικές Ενώσεις Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης(ΕΛΜΕ). Για να παρθεί πανελλαδική απόφαση συγκαλείται Συνέλευση των Προέδρων των 89 ΕΛΜΕ, οι οποίοι και μεταφέρουν την εντολή που έχουνε λάβει από την ΕΛΜΕ τους. Κάθε ΕΛΜΕ για να αποφασίσει έχει δικές της διαδικασίες αλλά μπορεί να το κάνει και με απόφαση Διοικητικού Συμβουλίου κι όχι απαραίτητα Γενικής Συνέλευσης. Ωστόσο, όλες οι παρατάξεις δεσμεύτηκαν, επειδή είναι σημαντική απόφαση, να προσπαθήσουν να μεταφέρουν αποφάσεις ΓΣ. Για να παρθεί απόφαση στη Συνέλευση των Προέδρων, χρειάζεται μια πρόταση να ψηφιστεί από τα 2/3 των ΕΛΜΕ και το ½ των αντιπροσώπων που έχει κάθε μια (περίπου 1 ανά 100 μέλη) ή το αντίστροφο.
·    Είναι αξιοσημείωτη στο ΔΣ της ΟΛΜΕ η μετατόπιση του ΠΑΜΕ που, ενώ πριν από 10 μέρες είχε προτείνει 48ωρη στις 14 και 15/05 (δηλ ΟΧΙ απεργία στις πανελλήνιες http://goo.gl/IXm8j ), χτες πρότεινε 48ωρη στις 16 και 17/05, δηλαδή ΝΑΙ στις Πανελλήνιες αλλά μόνο την πρώτη μέρα κι όχι διαρκείας, όπως τελικά ψηφίστηκε. Αυτό δείχνει ότι υπάρχουν τρομακτικές πιέσεις εντός του ΠΑΜΕ από τη βάση του, άρα και ΑΝΤΙΘΕΣΕΙΣ στο εσωτερικό του σε επίπεδο στελεχών, οι οποίες οξύνθηκαν πρόσφατα  ( πχ http://goo.gl/Tfxwe ).
·    Επίσης αξιοσημείωτη η υποχώρηση της ΔΑΚΕ από την αρχική επιμονή της για κάλπες ( http://goo.gl/9bcmT ), πράγμα που δείχνει ότι και εντός της υπάρχουν μεγάλες αντιθέσεις. Χαρακτηριστικό είναι, επίσης, ότι το κόμμα της ΝΔ ουσιαστικά διέγραψε τον Παπαχρήστο, αρχηγό της ΔΑΚΕ ΔΕ από μέλος της. Πέρα από τις προσωπικές πολιτικές, επιβεβαιώνεται ότι και μες στη Δεξιά βάση υπάρχουν ταξικές πλέον διαφοροποιήσεις.
·    Η ΠΑΣΚ ( http://goo.gl/t93Mo )  που έκανε ό,τι μπορούσε για να μην περάσει η απεργία τελικά σύρθηκε να την στηρίξει σε μιαν απέλπιδα προσπάθεια να διασωθεί ενόψει Συνεδρίου (τέλη Ιούνη), παρότι ο αρχηγός της και Αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ είναι Υπεύθυνος Συνδικαλιστικού του ΠΑΣΟΚ (που τάχθηκε ΚΑΤΑ της απεργίας) .
·    Οι Παρεμβάσεις ( http://goo.gl/kSJtf ) κι οι ΣΥΝΕΚ ( http://goo.gl/lwZaw ) παρουσιάστηκαν με αρραγές μέτωπο για αρχή.
2.      Από τα κοινοβουλευτικά πολιτικά κόμματα:

·         Η ΝΔ προφανώς και καταδίκασε την απεργία ( http://goo.gl/1Skcs ) . Το ίδιο και το ΠΑΣΟΚ ( http://goo.gl/2MzA6 ) κι η ΔΗΜΑΡ ( http://goo.gl/UkLji ) . Μάλιστα πήρανε ουσιαστικά και απόφαση υπέρ της επιστράτευσης των καθηγητών.
·         Ο ΣΥΡΙΖΑ ενώ αρχικά, με τοποθετήσεις στελεχών του πήρε ξεκάθαρη θέση ΥΠΕΡ της απεργίας ( http://goo.gl/S96fB ), στη συνέχεια, μέσω του εκπροσώπου του, Σκουρλέτη, υπαναχώρησε ( http://goo.gl/L0947 ) για να διορθώσει τελικά τη θέση ξανά μερικώς ΥΠΕΡ των αιτημάτων της απεργίας ( http://goo.gl/FGDfW ). Προφανώς και μες στο εσωτερικό του υπάρχουν αντιθέσεις ( http://goo.gl/N3UcW ), τις οποίες θα προσπαθήσει να επιλύσει μεταφέροντας το πεδίο αλλού: στο να ρίξει τις ευθύνες στην Κυβέρνηση.
·         Η ΧΑ καταδίκασε την απεργία ( http://goo.gl/SE2NB ), στηρίζοντας για μια ακόμη φορά τη συγκυβέρνηση.
·         Οι ΑΝΕΛ ( http://goo.gl/0BaC3 ) έχουνε μια επαμφοτερίζουσα θέση, η οποία ναι μεν είναι ΚΑΤΑ της συγκεκριμένης κινητοποίησης αλλά ρίχνει τις ευθύνες στην Κυβέρνηση.
·         Το ΚΚΕ καλεί σε απεργία με το δικό του τρόπο και πετάει το μπαλάκι στην ΑΔΕΔΥ.

3.      Τα μεγάλα ΜΜΕ έχουν ξεκάθαρα πάρει θέση ΚΑΤΑ της κινητοποίησης, με λίγες εξαιρέσεις. Προσπαθούνε να ενεργοποιήσουνε τον «κοινωνικό αυτοματισμό». Μέχρι στιγμής ΔΕΝ το έχουνε πετύχει όσο θα θέλανε, κυρίως λόγω της γενικότερης τραγικής οικονομικής κατάστασης. Σίγουρα, όμως, η πλειοψηφία της κοινωνίας είναι ΚΑΤΑ της απεργίας.

4.      Η ΔΟΕ (οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας) θα συνεδριάσει τη Δευτέρα για να αποφασίσει κινητοποιήσεις και στην Πρωτοβάθμια, ενώ η ΑΔΕΔΥ πιέζεται να καλύψει τις κινητοποιήσεις. Βλέπε τις δηλώσεις του Προέδρου της ΔΟΕ εδώ: http://goo.gl/Y9qpV αλλά και εδώ όπου οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις ΠΕ ζητάνε απεργία διαρκείας στην ΠΕ:  http://goo.gl/NT0Tp .

5.      Η κυβέρνηση, φοβούμενη το φαινόμενο «ντόμινο» και την ανάφλεξη κοινωνικής εξέγερσης και ταυτόχρονα θεωρώντας ότι έχει και την κοινωνία με το μέρος της, αποφάσισε ουσιαστικά χτες επιστράτευση των καθηγητών, πριν καν αποφασιστεί η απεργία. Η επιστράτευση κι η ομαλή διεξαγωγή των εξετάσεων παρουσιάζει καταρχάς μεγάλες τεχνικές δυσκολίες, αφενός γιατί είναι δύσκολο να τυπώσει μες σε λίγες μέρες 85.000 φύλλα πορείας, αφετέρου γιατί το «σπάσιμο» των Πανελληνίων απαιτεί απλά το «σπάσιμο» σε μόλις ένα(1) Εξεταστικό Κέντρο από τα εκατοντάδες σε όλη την Επικράτεια. Πέραν τούτου, η επιστράτευση ΔΕΝ λύνει και το θέμα της διόρθωσης των γραπτών αλλά και όλων των άλλων εξωδιδακτικών εργασιών (βαθμοί, ενδοσχολικές, κτλ) που μπορούν να μπλοκαριστούν εύκολα ανά σχολείο μέχρι το τέλος του Ιούνη.

6.       Το βασικό πρόβλημα της κυβέρνησης είναι ότι αντιμετωπίζει έναν κλάδο χωρίς να έχει καταφέρει να στήσει ολοκληρωμένες συμμαχίες εντός αυτού, αφού η πολιτική της είναι πολιτική επικοινωνίας κι όχι βάσης. Έχει ανοίξει επίσης πάρα πολλά μέτωπα (ωράριο, επιθεωρητισμός, αναγκαστικές μεταθέσεις, απολύσεις, αργίες για ψύλλου πήδημα χωρίς δίκη, Νέο Λύκειο, Νέο Τεχνολογικό Λύκειο, κλείσιμο σχολείων, υποχρηματοδότηση, βιβλία, κτλ). Προφανώς, κάπου μπορεί να σκοντάψει.

7.      Από κει και πέρα, οι διαθέσεις του κλάδου θα φανούν τη Δευτέρα μόλις ανοίξουν τα σχολεία. Ο αγώνας προφανώς θα είναι πολύ δύσκολος. Δεν πρέπει κανείς να έχει αυταπάτες. Η κυβέρνηση επέλεξε η ίδια το χρόνο της σύγκρουσης (τα επιχειρήματα περί έγκαιρης κάλυψης των αναγκών από μια κυβέρνηση που έχει αφήσει τα σχολεία με 2.000 κενά ακόμη και τώρα απλά είναι γελοία…) για να τσακίσει ένα από τα μεγαλύτερα και πιο οργανωμένα σωματεία της χώρας αλλά και για να διαλύσει εντελώς το Δημόσιο. Ούτως ή άλλως, με 30% ανεργία, οποιαδήποτε απεργία είναι πολύ δύσκολο να πετύχει τους στόχους της. Τέλος, θα πρέπει κανείς να έχει υπόψη του ότι, όπως έλεγε κι ο Πουλαντζάς, «σε συνθήκες δικτατορίας κάθε συντεχνιακός αγώνας γίνεται πολιτικός». Σε απλά ελληνικά, είναι δύσκολο και για την κυβέρνηση να υποχωρήσει, τουλάχιστον φανερά.

8.      Επομένως, το κεντρικό ερώτημα που ίσως τεθεί στις Γενικές Συνελεύσεις της Τρίτης δεν είναι τα αιτήματα αλλά το «πώς αντιμετωπίζεται η επιστράτευση;», γιατί απλά δε φαίνεται ΑΚΟΜΗ να υπάρχει μέση οδός. Εάν αυτό απαντηθεί με κάποιο τρόπο και πειστεί έστω κι ένα μειοψηφικό κομμάτι του κλάδου να «σπάσει» τις Πανελλήνιες με κάθε κόστος, τότε τα ψωμιά της κυβέρνησης είναι λίγα. Εάν δεν απαντηθεί, τότε οι Πανελλήνιες, τουλάχιστον σε πρώτη φάση θα γίνουν. Αυτό το ξέρει η κυβέρνηση, για αυτό κι επέλεξε να παίξει το πιο σκληρό χαρτί από την αρχή με ρίσκο να χάσει πολλά αλλά να κερδίσει ακόμη περισσότερα. Με αυτήν την έννοια, ίσως το μόνο αίτημα που θα είχε νόημα θα ήταν να «πέσει η κυβέρνηση».

9.       Ποια είναι, όμως, τα αιτήματα της απεργίας, προς το παρόν; Η κυβέρνηση επιμένει ότι είναι μόνο το «ωράριο». Το ίδιο, όμως, το ΔΣ της ΟΛΜΕ ( http://goo.gl/wTkfW ) έβαλε τα εξής αιτήματα (με μαύρα τα αιτήματα-με πλαγιαστά τα σχόλιά μου):
·             Καμία απόλυση εκπαιδευτικού – Διασφάλιση των εργασιακών δικαιωμάτων μονίμων και αναπληρωτών.
Ήδη, το Υπουργείο σχεδιάζει την απόλυση 10.000 περίπου συμβασιούχων εκπαιδευτικών (αναπληρωτών) μέσω της μη ανανέωσης της σύμβασής τους. Οι εκπαιδευτικοί αυτοί έχουν ήδη πολλά χρόνια προϋπηρεσίας στην πλάτη τους στις 4 γωνιές της Ελλάδας. Ακόμη, με τις διάφορες αναδιαρθρώσεις θα απολυθούν(!) χιλιάδες ακόμη εκπαιδευτικοί που αρχικά ανήκουν στους λεγόμενους αδύναμους κρίκους («αδυνατούντες» να προσφέρουν διδακτικό έργο, τεχνικές ειδικότητες, ξενόγλωσσοι, κτλ).
·             Άμεση απόσυρση του Π.Δ. για τις υποχρεωτικές μεταθέσεις.
Μέχρι τώρα οι μεταθέσεις στη Δημόσια Εκπαίδευση ήταν αξιοκρατικές: οι εκπαιδευτικοί είχανε δικαίωμα να υποβάλλουν αίτηση μετάθεσης για οπουδήποτε στην Ελλάδα βάσει αντικειμενικών και μετρήσιμων κριτηρίων. Με βάση τα κενά που υπολογίζονταν κάθε Μάρτη, τα Υπηρεσιακά Συμβούλια διενεργούσανε τις μεταθέσεις. Όμως, εάν κάποιος εκπαιδευτικός κατείχε οργανική θέση, δεν τον κουνούσε σχεδόν ούτε ο ίδιος ο Πρωθυπουργός. Αυτό θεσπίστηκε γιατί παλιότερα είχε παρατηρηθεί το φαινόμενο διάφοροι καλοθελητές για πολιτικούς και προσωπικούς λόγους να στέλνουν τους «ανεπιθύμητους» να υπηρετήσουν όσο πιο μακριά από τον τόπο τους γινόταν. Τώρα, επανέρχεται ουσιαστικά το καθεστώς που ίσχυε επί χούντας, αφού βάσει τεχνητών αναγκών μπορεί ο εκπαιδευτικός να σταλεί οπουδήποτε(!) στην Ελλάδα με τη ζωή του να διαλύεται. Στην ουσία, καταργούνται οι οργανικές θέσεις και το «αμετάθετο».
·             Άμεση κατάργηση των νόμων για το νέο Πειθαρχικό Δίκαιο (ν.4093/12 και 4057/12) που έχει θέσει υπό διωγμό τους εκπαιδευτικούς.
Με τους νόμους αυτούς καταργήθηκε το τεκμήριο της αθωότητας. Έτσι, ένας οποιοσδήποτε υπάλληλος, εφόσον κληθεί σε απολογία για οτιδήποτε, θεωρείται ένοχος μέχρι να αποδειχθεί το αντίθετο (μπορεί μετά κι από 10 χρόνια στο Συμβούλιο της Επικρατείας)!! Μέχρι τότε θεωρείται «επίορκος» και τίθεται σε καθεστώς «αυτοδίκαιης αργίας». Σημειωτέον ότι αυτό δεν αφορά μόνο υπηρεσιακά ζητήματα αλλά και οποιαδήποτε κατηγορία-καταγγελία ποινικής ή αστικής φύσης από σοβαρό πλημμέλημα και πάνω!!!
·             Απόσυρση του ΠΔ για την Αξιολόγηση. Κατάργηση του ν.4142/13 για την Αρχή Διασφάλισης Ποιότητας.
Στο ΠΔ γιγαντώνεται ο ρόλος του διευθυντή αλλά και των Σχολικών Συμβούλων που πλέον γίνονται οι παλιοί Επιθεωρητές. Αυτοί αξιολογούνε με 0-100, κριτήρια όπως η φαντασία(!) κι η δημιουργικότητα(!!). Στο νόμο αξιολογούνται οι εκπαιδευτικοί από μαθητές και γονείς αλλά κι από εταιρείες ιδιωτικές (ακόμη κι αλλοδαπές!) πάνω σε πράγματα όπως το «ήθος» τους, η ελλιπής φοίτηση των μαθητών(!), η βαθμολογία των μαθητών, κτλ. Όποιος δεν αξιολογηθεί καλά μένει στάσιμος. Με βάση τον αναθεωρημένο Δημοσιοϋπαλληλικό Κώδικα, όποιος μένει στάσιμος 2 φορές παίρνει το δρόμο της απόλυσης.
·             Διασφάλιση των οργανικών θέσεων που απειλούνται από την αύξηση του διδακτικού ωραρίου (ν.4152/13, παρ. Θ). Κατάργηση του ν.4152/13.
Το ωράριο αυξάνεται κατά 2 ώρες την εβδομάδα. Ήδη είναι στο Μ.Ο. των άλλων χωρών: γύρω στις 30 εργασιακές ώρες, εκ των οποίων 20 διδακτικές ώρες, συν περίπου άλλες 5-10 ώρες (ανάλογα την ειδικότητα) για προετοιμασία στο σπίτι. Στην πράξη, μιλάμε για 40ωρο γεμάτο, ακόμη κι αν θεωρήσουμε τη διδακτική ώρα ίδια με οποιαδήποτε άλλη. Όμως, η σημαντικότερη συνέπεια είναι οι δεκάδες χιλιάδες απολύσεις που προκύπτουν από αυτήν την αύξηση ( http://goo.gl/i1pkO ) . Ουσιαστικά, η κυβέρνηση, αντί να προσλάβει νέους, απλά «ξεζουμίζει» τους νυν εργαζόμενους, με άμεσο αποτέλεσμα, μεταξύ άλλων, και τη χειροτέρευση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Επίσης, στην πράξη, μειώνει κι άλλο το μισθό των εκπαιδευτικών. Πχ αν υπολογίσει κανείς ότι ο εκπαιδευτικός πληρώνεται ΜΟΝΟ για το διδακτικό του έργο(πράγμα που φυσικά δεν ισχύει), τότε ένας νέος συνάδελφος πάει από 8,5 ευρώ/ώρα σε 7,7 ευρώ/ώρα, δηλ περίπου 10% επιπλέον μισθολογική μείωση!
·             Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών, ιδιαίτερα των νεότερων. Κατάργηση του ν.4024/2011.
Οι Έλληνες εκπαιδευτικοί έχουν δει τα εισοδήματά τους να περιορίζονται σχεδόν κατά 40% τα Μνημονιακά χρόνια. Πχ ένας συνάδελφος με 5-6 χρόνια υπηρεσία πήγε από τα 16.000 ευρώ/χρόνο καθαρά στα 10.000 ευρώ/χρόνο καθαρά!!! Τεράστια μείωση, ιδίως αν σκεφτεί κανείς ότι αυτό είναι στο μισό του κοινοτικού μέσου όρου:  http://goo.gl/UnnlI .
·             Καμία κατάργηση – συγχώνευση σχολείου. 25 μαθητές κατ’ ανώτατο όριο στην τάξη.
Ήδη η Διαμαντοπούλου είχε συγχωνεύσει 2.000 σχολεία πρόπερσι σε σύνολο 16.000. Το τωρινό Υπουργείο θέλει να συνεχίσει το έργο της, καταργώντας ουσιαστικά το σχολείο της γειτονιάς και φτι΄χνοντας μεγαθήρια. Ταυτόχρονα, στοχεύει στα 30άρια τμήματα από 21-22 παιδιά/τμήμα που ήταν ο προΜνημονιακός Μ.Ο., με βάση επίσημα στοιχεία: http://www.stadiodromia.gr/arthra/aglfros_10_11/2011_02_20.html
·             Να μην περάσουν τα σχέδια νόμων για το Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο που είχαν δοθεί στη δημοσιότητα το προηγούμενο διάστημα.
Δε γνωρίζουμε ακριβώς το περιεχόμενο της μεταρρύθμισης αφού του Υπουργείο, έχοντας ανοίξει πολλά μέτωπα, κρατάει κλειστά τα χαρτιά του. Ωστόσο, το ΠΑΣΟΚ, ένα από τα κόμματα της συγκυβέρνησης, είχε καταθέσει πρόταση τα Χριστούγεννα ( http://www.tovima.gr/files/1/2012/12/18/geniko.pdf ), με βάση την οποία καθιερώνονται οι Πανελλήνιες σε ΟΛΑ τα μαθήματα από την Α’ Λυκείου ενώ ήδη εφαρμόζεται ΚΟΙΝΗ τράπεζα θεμάτων σε κάποια μαθήματα στα πιλοτικά γυμνάσια (πχ Αγγλικά), ουσιαστικά ο προπομπός Πανελληνίων ΚΑΙ στο Γυμνάσιο. Ουσιαστικά, το Υπουργείο θέλει να πετάξει έξω από την εκπαίδευση χιλιάδες παιδιά και να τα στείλει στα παραγκωνισμένα από το ίδιο Τεχνολογικά Λύκεια ( http://goo.gl/QuDWa ), όπου φροντίζει με νόμο να διαμορφωθούν οι συνθήκες για δωρεάν δουλεμπορική εργασία-μαθητεία των μαθητών σε επιχειρήσεις.
·             Όχι στις μνημονιακές πολιτικές που διαλύουν τη δημόσια εκπαίδευση.
Θα ήταν αδύνατον να μιλήσει κανείς για όλα. Αρκεί όμως ένα στοιχείο: σε πολλά σχολεία πλέον οι φωτοτυπίες (αφού τα βιβλία ήταν πχ πέρσι ανύπαρκτα), οι κιμωλίες, το πετρέλαιο κτλ πληρώνονται πλέον από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς ενώ ταυτόχρονα μαθητές λιποθυμούν από την πείνα ( http://goo.gl/pqXnw )!
Όπως βλέπει κανείς εύκολα, το ωράριο είναι ένα από τα πολλά αιτήματα των εκπαιδευτικών και σίγουρα όχι το σημαντικότερο.
10.  Αυτά για αρχή. Θα συνεχίσω να ενημερώνω όσο πιο συχνά μπορώ. Προς το παρόν, το πρόγραμμα τις επόμενες μέρες έχει ως εξής:
·         Δευτέρα, 13/5 ενημερώσεις στους συλλόγους διδασκόντων όλων των σχολείων.
·         Τρίτη, 14/5 σύγκληση Γ.Σ. των ΕΛΜΕ της χώρας.
·         Τετάρτη, 15/5 σύγκληση Γ.Σ. των Προέδρων των ΕΛΜΕ στην Αθήνα.
·         24ωρη απεργία την Παρασκευή 17/5 και 5νθήμερη απεργία από 20/5 έως 24/5/2013.
·         Νέες Γ.Σ. των ΕΛΜΕ στις 23/5 και ΓΣ προέδρων στις 24/5 για επανεκτίμηση και κλιμάκωση των κινητοποιήσεων.


Κοινοτοπίες #25
 Πάνος Ντούλας,
Καθηγητής Αγγλικών,
11/05/2013
Pandou.paron@gmail.com
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.