Σχετικό: Οι δοσίλογοι ετοιμάζονται για την επόμενη μέρα... με νέο ιδιώνυμο;
Η πολιτική επιστράτευση είναι η υποχρεωτική παροχή των προσωπικών υπηρεσιών των ατόμων που επιτάσσονται, καθώς και των πόρων και μέσων που είναι απαραίτητα για την παροχή αυτών των υπηρεσιών. Κηρύσσεται με βάση το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» (Π.Σ.Ε.Α.) (ΦΕΚ Α΄ 236/1974)[1], το άρθρο 18 του οποίου επιτρέπει την πολιτική επιστράτευση στην περίπτωση "πολιτικής κινητοποίησης".
Η απόφαση για την ενεργοποίηση του μηχανισμού πολιτικής επιστράτευσης βαραίνει τον εκάστοτε αρμόδιο υπουργό. Οι νομαρχίες μοιράζουν στους επιστρατευόμενους "φύλλα ατομικής προσκλήσεως πολιτικής επιστράτευσης" (αντίστοιχα με τα "φύλλα πορείας" της στρατιωτικής επιστράτευσης). Όσοι αρνούνται να υπακούσουν δικάζονται με αυτόφωρο.
Σχετικές με το ζήτημα είναι οι διατάξεις των άρθρων 18 παρ.3 και 22 παρ.4 του Συντάγματος.
Το 2006 η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ναυτεργατών (ΠΝΟ) κατέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αμφισβητώντας την ισχύ του Ν.Δ. 17/1974, καθώς αυτό είχε εκδοθεί με βάση το παλιότερο Σύνταγμα του 1952. Το ΣτΕ δεν αποφάσισε ποτέ επί του θέματος, καθώς στο μεταξύ η Κυβέρνηση απέσυρε την απόφαση της επίταξης.
Τάδε έφη: Κώστας Χρυσόγονος. Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ΑΠΘ
Το Άρθρο 22 του Συντάγματος απαγορεύει κατηγορηματικά οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας.
Κατ' εξαίρεση μόνο επιτρέπεται η επιβολή επίταξης προσωπικού υπηρεσιών (πολιτική επιστράτευση) σε περιπτώσεις πολέμου ή στρατιωτικής επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση των αναγκών της άμυνας της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
Η αόριστη επίκληση στην απόφαση του πρωθυπουργού για την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών των
εκπαιδευτικών της μέσης εκπαίδευσης «κινδύνων για την υγεία των υποψηφίων» των επικείμενων πανελλαδικών εξετάσεων από την ενδεχόμενη αναβολή τους δεν υπάγεται σε καμία από τις περιπτώσεις αυτές. Ειδικότερα είναι εμφανές ότι το υποθετικό ενδεχόμενο να υποστούν νευρικό κλονισμό μεμονωμένοι υποψήφιοι δεν αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια υγεία κατά την έννοια του Συντάγματος. ...
Πρέπει να επισημανθεί εξάλλου ότι πρόκειται τουλάχιστον για την τρίτη κήρυξη πολιτικής επιστράτευσης εντός του 2013, χωρίς τη συνδρομή των συνταγματικών προϋποθέσεων.
Η παραβίαση του Συντάγματος από έξη φαίνεται πως κινδυνεύει να καταστεί δεύτερη φύση της μνημονιακής εξουσίας. (tsak-giorgis)
Τάδε έφη: Γ. Κατρούγκαλος, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ΑΠΘ
Τάδε έφη: Ευάγγελος Βενιζέλος, Πολιτική επιστράτευση και απεργία, Επιθεώρηση
Εργατικού Δικαίου, 1986, σελ. 726-734:
Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών δεν
συνδέεται με τον έλεγχο νομιμότητας μιας απεργίας. Οι λόγοι αυτοί δεν είναι από τους προβλεπόμενους στο άρθρο 22 παρ. 3 Συντάγματος και η επίκλησή τους θα καθιστούσε την επίταξη προφανώς παράνομη. Μπορεί η απεργία ως factum να συνιστά λόγο εφαρμογής του άρθρου 22 παρ. 3 εδ. β΄να συγκροτεί την αντικειμενική υπόσταση των λόγων για τους οποίους είναι κατά το Σύνταγμα δυνατή η επίταξη υπηρεσιών; Εδώ δεν μπορεί να γίνει λόγος ούτε για πόλεμο, ούτε για επιστράτευση, ούτε για θεομηνία.
Η απεργιακή κινητοποίηση αυτή καθαυτή ως γεγονός δεν συνιστά καμιά από τις περιπτώσεις αυτές.
Η επίταξη είναι μέσο προσανατολισμένο σε τελείως διαφορετικό σκοπό.
Το άρθρο 22 παρ. 3 εδ. β΄ δεν έρχεται να πολλαπλασιάσει και να εντείνει τους περιορισμούς του απεργιακού δικαιώματος, αλλά να εξυπηρετήσει μία διαφορετική τελεολογία - ακόμα και όταν διασταυρώνεται με απεργιακές κινητοποιήσεις.
[Στο ίδιο τεύχος υπάρχουν και άρθρα για την αντισυνταγματικότητα της πολιτικής επιστράτευσης των Β. Βασιλείου, Θ. Θεοδώρου, Α. Καρακατσάνη, Λ. Ντάσιου]
Από τον νομικό Μπάμπη Κουρουνδή [Από Νομικά Ανάλατα μέσω Σίβυλλα, μοντάζ Γρέκι]
Πάρα πολύ αισιόδοξες οι εκτιμήσεις του μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ, Αγγελικής Φατούρου, που ακούσαμε να μας λέει στην τηλεόραση του Extra3. Η συνδικαλίστρια πιστεύει ότι αύριο στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ θα υπερψηφιστεί η πρόταση της ΟΛΜΕ για απεργία στις 17 του μήνα, την πρώτη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, και απεργία από 20-24.
Ταυτόχρονα η Α. Φατούρα κατάγγειλε ότι για πρώτη φορά στα χρονικά συμβαίνει να ποινικοποιείται απεργία η οποία δεν έχει καν κηρυχτεί. «Αυτή την φορά ποινικοποιείται η σκέψη και η πρόθεση απεργίας» τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι «ουσιαστικά πρόκειται για αναστολή του Συντάγματος».
Σύμφωνα με την ίδια πάντα είναι εντυπωσιακό που αν και η ΟΛΜΕ έχει καλέσει από το Σάββατο τον υπουργό Παιδείας σε δημόσιο τηλεοπτικό διάλογο, αυτός δεν απαντά, και ασκεί πολιτική με non paper
Η πολιτική επιστράτευση κηρύσσεται με βάση το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 "Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης", το οποίο αναφέρει ότι κατάσταση εκτάκτου ανάγκης είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση προκαλούμενη είτε από φυσικά ή από άλλα γεγονότα ή από ανωμαλίες κάθε φύσης και η οποία έχει ως αποτέλεσμα την παρακώλυση και τη διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 18 του Νομοθετικού Διατάγματος /17/1974 επιτρέπει την πολιτική επιστράτευση του προσωπικού, σε περίπτωση πολιτικής κινητοποίησης.
Το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 εκδόθηκε πριν από την ισχύ του Συντάγματος του 1975 με βάση τις διατάξεις του Συντάγματος του 1952.
Διαδικασία Εφαρμογής
Σε όλους όσοι καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους διανέμονται τα "φύλλα ατομικής προσκλήσεως πολιτικής επιστράτευσης" γνωστά και ως "φύλλα πορείας". Την ευθύνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας έχουν οι κατά τόπους νομαρχίες.
Κυρώσεις
Η άρνηση αποδοχής του φύλλου πορείας επισύρει ποινικές ευθύνες, αλλά και διοικητικές ποινές. Στην περίπτωση αυτή κινείται άμεσα η αυτόφωρη διαδικασία και με εισαγγελική παρέμβαση αυτός που αρνείται το φύλλο πορείας συλλαμβάνεται και δικάζεται στο Αυτόφωρο. Σε περίπτωση που λείπει ο παραλήπτης του φύλλου πορείας, αυτό θα θυροκολληθεί στο σπίτι του και θα πρέπει να εντοπιστεί άμεσα από την Αστυνομία.
Χρονικό επιστρατεύσεων στη χώρα μας
-1979: επιστρατεύονται οι τραπεζικοί υπαλλήλοι, αφού με την απεργία τους είχαν "παραλύσει" οι τράπεζες.
-1983: επιστράτευση των οδηγών - ιδιοκτητών βυτιοφόρων εξαιτίας της παρατεταμένης απεργίας τους. Παράλληλα, είχε κηρυχθεί και επίταξη των βυτιοφόρων αυτοκινήτων υγρών καυσίμων δημόσιας χρήσης και πολιτική επιστράτευση των οδηγών - απεργών. (Το ΣτΕ το οποίο εξέτασε την προσφυγή των απεργών, δικαίωσε την απόφαση της διοίκησης, συνδέοντας την παρατεταμένη απεργία με το μεγάλο κύμα κακοκαιρίας και την έλλειψη καυσίμων σε νοσοκομεία).
-1986: Επιστράτευση των χειριστών και ιπτάμενων μηχανικών της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
-1994: επίταξη των λεωφορείων πολιτών που είχαν συμβληθεί με τον ΟΑΣΑ.
-2002: πολιτική επιστράτευση των απεργών ναυτεργατών, ύστερα από τα σοβαρά προβλήματα αποκλεισμού της νησιωτικής Ελλάδας, εξαιτίας της παρατεταμένης απεργίας της ΠΝΟ.
-2006: πολιτική επιστράτευση των απεργών ναυτεργατών.
7. Οι διατάξεις ιδίως των άρθρων 2 παρ. 5, 18, 19, 22 και 23 του ν.δ. 17/1974 δεν εφαρμόζονται εφεξής για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης σε καιρό ειρήνης, εφόσον έρχονται σε αντίθεση προς τις διατάξεις αυτού του άρθρου. Επίσης δεν εφαρμόζεται και κάθε άλλη διάταξη που είναι αντίθετη προς τις διατάξεις αυτού του άρθρου.
ΣτΕ: Απερρίφθη το αίτημα της ΟΛΜΕ για προσωρινή διαταγή
Η κύρια προσφυγή (αίτηση ακύρωσης) της ΟΛΜΕ θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 7 Ιουνίου 2013 με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας, Ηρ. Τσακόπουλο, και βοηθό τον Β. Γκέρτσο.
«Προτιμώ να πέσει η κυβέρνηση παρά να κάνω πίσω με την απεργία των καθηγητών!» δήλωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.
Δε γνωρίζω αν το έχετε καταλάβει αλλά έχουμε δύο πρωθυπουργούς σε ένα.
Κι έχουμε και τον Antonis Samaras που όταν βγαίνει στο εξωτερικό διαπραγματεύεται με …πυγμή, με …σθένος, βαρά το χέρι στο τραπέζι (για να σκοτώσει κάποιο μυγάκι), σηκώνεται όρθιος, απεκδύεται των ενδυμάτων του και βροντοφωνάζει να το ακούσουν όλοι οι Ευρωπαίοι (μεταξύ των οποίων και κάτι κτηνοβάτες εταίροι μας) YES TO EVERYTHING!
Πραγματικά Αντώνη αυτή η κυβέρνηση το μόνο που κάνει είναι για π-έσιμο (όποιος θέλει βέβαια μπορεί να αλλάξει το πρώτο γράμμα). - freepen
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Η πολιτική επιστράτευση είναι η υποχρεωτική παροχή των προσωπικών υπηρεσιών των ατόμων που επιτάσσονται, καθώς και των πόρων και μέσων που είναι απαραίτητα για την παροχή αυτών των υπηρεσιών. Κηρύσσεται με βάση το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» (Π.Σ.Ε.Α.) (ΦΕΚ Α΄ 236/1974)[1], το άρθρο 18 του οποίου επιτρέπει την πολιτική επιστράτευση στην περίπτωση "πολιτικής κινητοποίησης".
Η απόφαση για την ενεργοποίηση του μηχανισμού πολιτικής επιστράτευσης βαραίνει τον εκάστοτε αρμόδιο υπουργό. Οι νομαρχίες μοιράζουν στους επιστρατευόμενους "φύλλα ατομικής προσκλήσεως πολιτικής επιστράτευσης" (αντίστοιχα με τα "φύλλα πορείας" της στρατιωτικής επιστράτευσης). Όσοι αρνούνται να υπακούσουν δικάζονται με αυτόφωρο.
Σχετικές με το ζήτημα είναι οι διατάξεις των άρθρων 18 παρ.3 και 22 παρ.4 του Συντάγματος.
Το 2006 η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ναυτεργατών (ΠΝΟ) κατέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αμφισβητώντας την ισχύ του Ν.Δ. 17/1974, καθώς αυτό είχε εκδοθεί με βάση το παλιότερο Σύνταγμα του 1952. Το ΣτΕ δεν αποφάσισε ποτέ επί του θέματος, καθώς στο μεταξύ η Κυβέρνηση απέσυρε την απόφαση της επίταξης.
Τάδε έφη: Κώστας Χρυσόγονος. Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ΑΠΘ
Το Άρθρο 22 του Συντάγματος απαγορεύει κατηγορηματικά οποιαδήποτε μορφή αναγκαστικής εργασίας.
Κατ' εξαίρεση μόνο επιτρέπεται η επιβολή επίταξης προσωπικού υπηρεσιών (πολιτική επιστράτευση) σε περιπτώσεις πολέμου ή στρατιωτικής επιστράτευσης ή για την αντιμετώπιση των αναγκών της άμυνας της χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από θεομηνία ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.
Η αόριστη επίκληση στην απόφαση του πρωθυπουργού για την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών των
εκπαιδευτικών της μέσης εκπαίδευσης «κινδύνων για την υγεία των υποψηφίων» των επικείμενων πανελλαδικών εξετάσεων από την ενδεχόμενη αναβολή τους δεν υπάγεται σε καμία από τις περιπτώσεις αυτές. Ειδικότερα είναι εμφανές ότι το υποθετικό ενδεχόμενο να υποστούν νευρικό κλονισμό μεμονωμένοι υποψήφιοι δεν αποτελεί κίνδυνο για τη δημόσια υγεία κατά την έννοια του Συντάγματος. ...
Πρέπει να επισημανθεί εξάλλου ότι πρόκειται τουλάχιστον για την τρίτη κήρυξη πολιτικής επιστράτευσης εντός του 2013, χωρίς τη συνδρομή των συνταγματικών προϋποθέσεων.
Η παραβίαση του Συντάγματος από έξη φαίνεται πως κινδυνεύει να καταστεί δεύτερη φύση της μνημονιακής εξουσίας. (tsak-giorgis)
Τάδε έφη: Γ. Κατρούγκαλος, Καθηγητής Συνταγματικού Δικαίου ΑΠΘ
Τάδε έφη: Ευάγγελος Βενιζέλος, Πολιτική επιστράτευση και απεργία, Επιθεώρηση
Εργατικού Δικαίου, 1986, σελ. 726-734:
Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών δεν
συνδέεται με τον έλεγχο νομιμότητας μιας απεργίας. Οι λόγοι αυτοί δεν είναι από τους προβλεπόμενους στο άρθρο 22 παρ. 3 Συντάγματος και η επίκλησή τους θα καθιστούσε την επίταξη προφανώς παράνομη. Μπορεί η απεργία ως factum να συνιστά λόγο εφαρμογής του άρθρου 22 παρ. 3 εδ. β΄να συγκροτεί την αντικειμενική υπόσταση των λόγων για τους οποίους είναι κατά το Σύνταγμα δυνατή η επίταξη υπηρεσιών; Εδώ δεν μπορεί να γίνει λόγος ούτε για πόλεμο, ούτε για επιστράτευση, ούτε για θεομηνία.
Η απεργιακή κινητοποίηση αυτή καθαυτή ως γεγονός δεν συνιστά καμιά από τις περιπτώσεις αυτές.
Η επίταξη είναι μέσο προσανατολισμένο σε τελείως διαφορετικό σκοπό.
Το άρθρο 22 παρ. 3 εδ. β΄ δεν έρχεται να πολλαπλασιάσει και να εντείνει τους περιορισμούς του απεργιακού δικαιώματος, αλλά να εξυπηρετήσει μία διαφορετική τελεολογία - ακόμα και όταν διασταυρώνεται με απεργιακές κινητοποιήσεις.
[Στο ίδιο τεύχος υπάρχουν και άρθρα για την αντισυνταγματικότητα της πολιτικής επιστράτευσης των Β. Βασιλείου, Θ. Θεοδώρου, Α. Καρακατσάνη, Λ. Ντάσιου]
Από τον νομικό Μπάμπη Κουρουνδή [Από Νομικά Ανάλατα μέσω Σίβυλλα, μοντάζ Γρέκι]
Πάρα πολύ αισιόδοξες οι εκτιμήσεις του μέλους του ΔΣ της ΟΛΜΕ, Αγγελικής Φατούρου, που ακούσαμε να μας λέει στην τηλεόραση του Extra3. Η συνδικαλίστρια πιστεύει ότι αύριο στις γενικές συνελεύσεις των ΕΛΜΕ θα υπερψηφιστεί η πρόταση της ΟΛΜΕ για απεργία στις 17 του μήνα, την πρώτη μέρα των πανελλαδικών εξετάσεων, και απεργία από 20-24.
Ταυτόχρονα η Α. Φατούρα κατάγγειλε ότι για πρώτη φορά στα χρονικά συμβαίνει να ποινικοποιείται απεργία η οποία δεν έχει καν κηρυχτεί. «Αυτή την φορά ποινικοποιείται η σκέψη και η πρόθεση απεργίας» τόνισε χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι «ουσιαστικά πρόκειται για αναστολή του Συντάγματος».
Σύμφωνα με την ίδια πάντα είναι εντυπωσιακό που αν και η ΟΛΜΕ έχει καλέσει από το Σάββατο τον υπουργό Παιδείας σε δημόσιο τηλεοπτικό διάλογο, αυτός δεν απαντά, και ασκεί πολιτική με non paper
Η πολιτική επιστράτευση κηρύσσεται με βάση το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 "Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης", το οποίο αναφέρει ότι κατάσταση εκτάκτου ανάγκης είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση προκαλούμενη είτε από φυσικά ή από άλλα γεγονότα ή από ανωμαλίες κάθε φύσης και η οποία έχει ως αποτέλεσμα την παρακώλυση και τη διατάραξη της οικονομικής και κοινωνικής ζωής της χώρας.
Συγκεκριμένα, το άρθρο 18 του Νομοθετικού Διατάγματος /17/1974 επιτρέπει την πολιτική επιστράτευση του προσωπικού, σε περίπτωση πολιτικής κινητοποίησης.
Το Νομοθετικό Διάταγμα 17/1974 εκδόθηκε πριν από την ισχύ του Συντάγματος του 1975 με βάση τις διατάξεις του Συντάγματος του 1952.
Διαδικασία Εφαρμογής
Σε όλους όσοι καλούνται να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους διανέμονται τα "φύλλα ατομικής προσκλήσεως πολιτικής επιστράτευσης" γνωστά και ως "φύλλα πορείας". Την ευθύνη για την παρακολούθηση της διαδικασίας έχουν οι κατά τόπους νομαρχίες.
Κυρώσεις
Η άρνηση αποδοχής του φύλλου πορείας επισύρει ποινικές ευθύνες, αλλά και διοικητικές ποινές. Στην περίπτωση αυτή κινείται άμεσα η αυτόφωρη διαδικασία και με εισαγγελική παρέμβαση αυτός που αρνείται το φύλλο πορείας συλλαμβάνεται και δικάζεται στο Αυτόφωρο. Σε περίπτωση που λείπει ο παραλήπτης του φύλλου πορείας, αυτό θα θυροκολληθεί στο σπίτι του και θα πρέπει να εντοπιστεί άμεσα από την Αστυνομία.
Χρονικό επιστρατεύσεων στη χώρα μας
-1979: επιστρατεύονται οι τραπεζικοί υπαλλήλοι, αφού με την απεργία τους είχαν "παραλύσει" οι τράπεζες.
-1983: επιστράτευση των οδηγών - ιδιοκτητών βυτιοφόρων εξαιτίας της παρατεταμένης απεργίας τους. Παράλληλα, είχε κηρυχθεί και επίταξη των βυτιοφόρων αυτοκινήτων υγρών καυσίμων δημόσιας χρήσης και πολιτική επιστράτευση των οδηγών - απεργών. (Το ΣτΕ το οποίο εξέτασε την προσφυγή των απεργών, δικαίωσε την απόφαση της διοίκησης, συνδέοντας την παρατεταμένη απεργία με το μεγάλο κύμα κακοκαιρίας και την έλλειψη καυσίμων σε νοσοκομεία).
-1986: Επιστράτευση των χειριστών και ιπτάμενων μηχανικών της Ολυμπιακής Αεροπορίας.
-1994: επίταξη των λεωφορείων πολιτών που είχαν συμβληθεί με τον ΟΑΣΑ.
-2002: πολιτική επιστράτευση των απεργών ναυτεργατών, ύστερα από τα σοβαρά προβλήματα αποκλεισμού της νησιωτικής Ελλάδας, εξαιτίας της παρατεταμένης απεργίας της ΠΝΟ.
-2006: πολιτική επιστράτευση των απεργών ναυτεργατών.
ΝΟΜΟΣ 3536/2007 - ΦΕΚ 42/Α'/23.2.2007
Ειδικές ρυθμίσεις θεμάτων μεταναστευτικής πολιτικής και λοιπών ζητημάτων αρμοδιότητας Υπουργείου Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης.
Αρθρο 41
Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών σε περίοδο ειρήνης.
1. Επίταξη προσωπικών υπηρεσιών και επίταξη ακινήτων και κινητών πραγμάτων, ως μέτρα πολιτικής κινητοποίησης για την αντιμετώπιση έκτακτης ανάγκης σε περίοδο ειρήνης επιτρέπονται κατά τους όρους και προϋποθέσεις των διατάξεων του άρθρου αυτού.
2. Έκτακτη ανάγκη σε περίοδο ειρήνης, που επιβάλλει την επίταξη προσωπικών υπηρεσιών, είναι κάθε αιφνίδια κατάσταση, η οποία απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων προς αντιμετώπιση αμυντικών αναγκών της Χώρας ή επείγουσας κοινωνικής ανάγκης από κάθε μορφής απειλούμενη φυσική καταστροφή ή ανάγκης που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία. Εκτακτη ανάγκη σε περίοδο ειρήνης, που επιβάλλει την επίταξη ακινήτων και κινητών πραγμάτων, είναι κάθε άμεση κοινωνική ανάγκη που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια τάξη ή υγεία.
3. Με απόφαση του Πρωθυπουργού, ύστερα από εισήγηση του Υπουργού στην αρμοδιότητα του οποίου ανήκει η αντιμετώπιση της αιτίας που προκάλεσε την έκτακτη ανάγκη, κηρύσσεται γενική ή μερική πολιτική κινητοποίηση, κατά την έννοια των αντίστοιχων διατάξεων του ν.δ. 17/1974 (ΦΕΚ 236 Α'), για την αντιμετώπιση της.
4. Με την ίδια επίσης απόφαση του Πρωθυπουργού, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 2, μπορεί να εξουσιοδοτούνται οι υπουργοί ή οι γενικοί γραμματείς περιφερειών ή οι νομάρχες να προβαίνουν, με απόφαση τους, σε επίταξη προσωπικών υπηρεσιών. Η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών πραγματοποιείται με «Φύλλα Επίταξης Προσωπικών Υπηρεσιών» που εκδίδονται από τις οικείες αστυνομικές, λιμενικές ή και πυροσβεστικές αρχές και επιδίδονται από όργανα τους και όργανα της δημοτικής αστυνομίας, καθώς και από υπαλλήλους του Δημοσίου και νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου. Από την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών απαλλάσσονται πρόσωπα που έχουν σωματική ή πνευματική αναπηρία ή άλλους λόγους υγείας, εφόσον αυτοί πιστοποιούνται με σχετική γνωμάτευση κλινικής δημόσιου νοσοκομείου.
5. Με την ίδια απόφαση του Πρωθυπουργού, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις του δευτέρου εδαφίου της παραγράφου 2, μπορεί να εξουσιοδοτείται ο Υπουργός Οικονομίας και Οικονομικών και ο κατά περίπτωση αρμόδιος Υπουργός να προβαίνουν, με κοινή απόφαση τους, σε επίταξη ακινήτων, μη αναλώσιμων κινητών, καθώς και βιομηχανικών και εμπορικών επιχειρήσεων μαζί με τις εγκαταστάσεις τους. Η επίταξη αναλώσιμων κινητών επιτρέπεται σε εξαιρετικές περιπτώσεις που αιτιολογούνται ειδικά. Σε κατεπείγουσες περιπτώσεις, για την έκδοση της απόφασης επίταξης ακινήτων και κινητών πραγμάτων μπορεί να εξουσιοδοτείται ο οικείος Γενικός Γραμματέας της Περιφέρειας ή ο οικείος Νομάρχης. Η επίταξη ακινήτων και κινητών πραγματοποιείται με «Φύλλα Επίταξης» κατ' ανάλογη εφαρμογή της προηγούμενης παραγράφου.
6. Όποιος καλείται να προσφέρει τις υπηρεσίες του ή ακίνητο ή κινητό πράγμα κατά τις διατάξεις του άρθρου αυτού και είτε αρνείται να παραλάβει το σχετικό φύλλο επίταξης είτε αρνείται ή παραλείπει να εκτελέσει τις υποχρεώσεις που απορρέουν από την επίταξη, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών (3) μηνών.
ΣτΕ: Απερρίφθη το αίτημα της ΟΛΜΕ για προσωρινή διαταγή
Η κύρια προσφυγή (αίτηση ακύρωσης) της ΟΛΜΕ θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 7 Ιουνίου 2013 με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας, Ηρ. Τσακόπουλο, και βοηθό τον Β. Γκέρτσο.
Απερρίφθη από το Συμβούλιο της Επικρατείας το αίτημα της ΟΛΜΕ να χορηγηθεί προσωρινή διαταγή, με την οποία να «παγώνουν» προσωρινά οι κυβερνητικές αποφάσεις για την πολιτική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και την επίταξη των κτιρίων (σχολείων), που είναι αναγκαία για την διεξαγωγή των πανελλαδικών εξετάσεων.
Η κύρια προσφυγή (αίτηση ακύρωσης) της ΟΛΜΕ θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 7 Ιουνίου 2013 με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας, Ηρ. Τσακόπουλο, και βοηθό τον Β. Γκέρτσο. Η ΟΛΜΕ κατέθεσε στο ΣτΕ και αίτηση αναστολής.
Την ίδια ώρα, λίγο πριν από το μεσημέρι τυπώθηκε και η τελευταία παρτίδα των φύλλων πορείας και στη συνέχεια ξεκίνησε η επίδοσή τους στους συνολικά 86.000 εκπαιδευτικούς.
Συλλαλητήρια
Το απόγευμα της Δευτέρας πραγματοποιήθηκε συλλαλητήριο έξω από τα γραφεία της ΟΛΜΕ ενώ αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας μετέβη στο Κοινοβούλιο για να επιδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας. Στη Βουλή κατέληξε και η πορεία του ΠΑΜΕ.
Στο συλαλλητήριο είχε μεταβεί αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς επίσης και ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας του Μετρό, που επίσης είναι επιστρατευμένοι.
Εν τω μεταξύ, μιλώντας στο naftemporiki.gr, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος χαρακτήρισε «κοροϊδία» τη στάση της ΑΔΕΔΥ και έκανε γνωστό πως οι καθηγητές δεν θα μετάσχουν στην απεργία που προκήρυξε για την Τρίτη. Σύμφωνα με τον κ. Παπαχρήστο, η Ομοσπονδία είχε θέσει όλες τις ασφαλιστικές δικλίδες ώστε οι κινητοποιήσεις να μην αφορούν τους συνδικαλιστές αλλά τους καθηγητές.
Διευκρινίσεις υπουργείου Παιδείας για την επιστράτευση
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του διευκρινίζει ότι η επιστράτευση των καθηγητών ισχύει από τις 12.00 το μεσημέρι της Τετάρτης 15 Μαΐου καθώς και επίσης και ότι οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να παρουσιαστούν και να ασκούν τα καθήκοντά τους στις θέσεις όπου υπηρετούν.
Ειδικά, οι αποσπασμένοι ή όσοι έχουν διατεθεί εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρουσιαστούν και να ασκούν τα καθήκοντά τους στις θέσεις όπου αυτοί έχουν αποσπαστεί ή διατεθεί, αντίστοιχα.
Διευκρινίζει ακόμη ότι όλες οι θεσμοθετημένες άδειες που έχουν νομίμως χορηγηθεί πριν από τη δημοσίευση της υπ’ αριθμ 281/11.5.2013 (Β’ 1139) απόφασης Πρωθυπουργού και της υπ’ αριθμ. 6212/11.5.2013 (ΦΕΚ 1140Β’) απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (ήτοι την 11η Μαΐου 2013), δεν θίγονται εξ αφορμής της πολιτικής κινητοποίησης, για το χρονικό διάστημα που αυτές έχουν χορηγηθεί.
Τι λέει στην προσφυγή της η ΟΛΜΕ
Η ΟΛΜΕ στην προσφυγή της υπογραμμίζει ότι η πολιτική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών και η επίταξη των προσωπικών τους υπηρεσιών, όπως και η επίταξη της χρήσης ακινήτων και κινητών μέσων που είναι απαραίτητα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, είναι αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη και τις υπ' αριθμ. 105, 87 και 98 Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας, τη Διεθνή Σύμβαση της Γενικής Συνδιάσκεψης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) και στον Ν. 3536/2007, που προβλέπει την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών κ.λπ. σε περίοδο ειρήνης.
Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ πριν από τρεις ημέρες (10 Μαΐου 2013) αποφάσισε να θέσει σε έγκριση από τις Γενικές Συνελεύσεις των Ενώσεων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) πρότασή της για την πραγματοποίηση απεργιακών κινητοποιήσεων.
Ακολούθησαν οι αποφάσεις του πρωθυπουργού και των συναρμοδίων υπουργών για την πολιτική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών.
Οι κυβερνητικές αυτές αποφάσεις, μεταξύ των άλλων, αναφέρουν ότι υπάρχει ανάγκη αποτροπής των απειλούμενων δυσμενών συνεπειών από την πρόταση της ΟΛΜΕ για 24ωρη πανελλαδική απεργία την πρώτη ημέρα διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων και «από κάθε άλλη προταθησόμενη ή κηρυχθησόμενη εντός της περιόδου διεξαγωγής των εξετάσεων αυτών και μέχρι την ολοκλήρωση τους, καθώς και τη σημαντική διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και τους σοβαρούς κινδύνους που επαπειλούνται για τη δημόσια τάξη και την υγεία των υποψηφίων στις εξετάσεις».
Για τους λόγους αυτούς η κυβέρνηση προχώρησε στην επιστράτευση.
Στην προσφυγή της η Ομοσπονδία υποστηρίζει ότι η επιστράτευση των εκπαιδευτικών είναι αντίθετη στο άρθρο 22 του Συντάγματος, το οποίο απαγορεύει την αναγκαστική εργασία και στο άρθρο 23 του συνταγματικού χάρτη, που προστατεύει τη συνδικαλιστική ελευθερία.
Ακόμη, παραβιάζει την 29 Διεθνή Σύμβαση της Γενικής Συνδιάσκεψης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) για την αναγκαστική ή υποχρεωτική εργασία και τις Διεθνείς Συμβάσεις 105 (κατάργηση αναγκαστικής εργασίας), 87 (περί συνδικαλιστικής ελευθερίας και προστασίας συνδικαλιστικών δικαιωμάτων) και 98 (κατοχύρωσης του δικαιώματος της συλλογικής διαπραγμάτευσης), όπως επίσης παραβιάζεται και η ΕΣΔΑ.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι δεν υπάρχει καμιά «έκτακτη ανάγκη», όπως προβλέπει η νομοθεσία για την επιστράτευσή τους, και επισημαίνουν: «Η απόφαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου να προτείνει προς έγκριση των ΕΛΜΕ την προκήρυξη 24ωρης απεργίας δεν συνιστά αιφνίδια κατάσταση, η οποία απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων προς αντιμετώπιση αμυντικών αναγκών της χώρας, ούτε ασφαλώς επείγουσα κοινωνική ανάγκη, από κάθε μορφής απειλούμενη φυσική καταστροφή».
Επίσης, η ΟΛΜΕ προσθέτει πως «οι αποφάσεις για την επιστράτευση των εκπαιδευτικών επικαλούνται αυθαίρετα και παντελώς αστήρικτα τον υποτιθέμενο κίνδυνο δήθεν πρόκλησης στην υγεία των υποψηφίων μαθητών».
Σε άλλο σημείο της προσφυγής της αναφέρει ότι «η εκτελεστική εξουσία επιδεικνύοντας πρωτοφανή αδιαλλαξία δεν ενεργοποίησε καν οποιαδήποτε μορφή ουσιαστικού δημοσίου διαλόγου και ούτε επέδειξε διάθεση καλόπιστης διαπραγμάτευσης για την επίλυση των φλεγόμενων προβλημάτων του κλάδου και του δημοσίου σχολείου, προβλήματα που επιτείνονται με την απόφαση της κυβέρνησης να προωθήσει στην παρούσα χρονική στιγμή διατάξεις για τις οποίες μόλις προ ολίγων μηνών μας διαβεβαίωνε ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστούν, αναγνωρίζοντας εμμέσως τον επιζήμιο χαρακτήρα τους».
Τέλος, η Ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι όλα αυτά θα είχαν αποφευχθεί εάν υπήρχε διάλογος από την πλευρά της Κυβέρνησης και χαρακτηρίζουν «σφόδρα πιθανό» ότι όλα θα είχαν αποτραπεί εάν το θέμα είχε οδηγηθεί στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ).
Η κύρια προσφυγή (αίτηση ακύρωσης) της ΟΛΜΕ θα συζητηθεί στην Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας στις 7 Ιουνίου 2013 με εισηγητή τον σύμβουλο Επικρατείας, Ηρ. Τσακόπουλο, και βοηθό τον Β. Γκέρτσο. Η ΟΛΜΕ κατέθεσε στο ΣτΕ και αίτηση αναστολής.
Την ίδια ώρα, λίγο πριν από το μεσημέρι τυπώθηκε και η τελευταία παρτίδα των φύλλων πορείας και στη συνέχεια ξεκίνησε η επίδοσή τους στους συνολικά 86.000 εκπαιδευτικούς.
Συλλαλητήρια
Το απόγευμα της Δευτέρας πραγματοποιήθηκε συλλαλητήριο έξω από τα γραφεία της ΟΛΜΕ ενώ αντιπροσωπεία της Ομοσπονδίας μετέβη στο Κοινοβούλιο για να επιδώσει ψήφισμα διαμαρτυρίας. Στη Βουλή κατέληξε και η πορεία του ΠΑΜΕ.
Στο συλαλλητήριο είχε μεταβεί αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς επίσης και ο Αντώνης Σταματόπουλος, πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων Λειτουργίας του Μετρό, που επίσης είναι επιστρατευμένοι.
Εν τω μεταξύ, μιλώντας στο naftemporiki.gr, ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος χαρακτήρισε «κοροϊδία» τη στάση της ΑΔΕΔΥ και έκανε γνωστό πως οι καθηγητές δεν θα μετάσχουν στην απεργία που προκήρυξε για την Τρίτη. Σύμφωνα με τον κ. Παπαχρήστο, η Ομοσπονδία είχε θέσει όλες τις ασφαλιστικές δικλίδες ώστε οι κινητοποιήσεις να μην αφορούν τους συνδικαλιστές αλλά τους καθηγητές.
Διευκρινίσεις υπουργείου Παιδείας για την επιστράτευση
Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας σε ανακοίνωσή του διευκρινίζει ότι η επιστράτευση των καθηγητών ισχύει από τις 12.00 το μεσημέρι της Τετάρτης 15 Μαΐου καθώς και επίσης και ότι οι εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης οφείλουν να παρουσιαστούν και να ασκούν τα καθήκοντά τους στις θέσεις όπου υπηρετούν.
Ειδικά, οι αποσπασμένοι ή όσοι έχουν διατεθεί εκπαιδευτικοί οφείλουν να παρουσιαστούν και να ασκούν τα καθήκοντά τους στις θέσεις όπου αυτοί έχουν αποσπαστεί ή διατεθεί, αντίστοιχα.
Διευκρινίζει ακόμη ότι όλες οι θεσμοθετημένες άδειες που έχουν νομίμως χορηγηθεί πριν από τη δημοσίευση της υπ’ αριθμ 281/11.5.2013 (Β’ 1139) απόφασης Πρωθυπουργού και της υπ’ αριθμ. 6212/11.5.2013 (ΦΕΚ 1140Β’) απόφασης του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού (ήτοι την 11η Μαΐου 2013), δεν θίγονται εξ αφορμής της πολιτικής κινητοποίησης, για το χρονικό διάστημα που αυτές έχουν χορηγηθεί.
Τι λέει στην προσφυγή της η ΟΛΜΕ
Η ΟΛΜΕ στην προσφυγή της υπογραμμίζει ότι η πολιτική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών και η επίταξη των προσωπικών τους υπηρεσιών, όπως και η επίταξη της χρήσης ακινήτων και κινητών μέσων που είναι απαραίτητα για τις πανελλαδικές εξετάσεις, είναι αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), τον Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Χάρτη και τις υπ' αριθμ. 105, 87 και 98 Διεθνείς Συμβάσεις Εργασίας, τη Διεθνή Σύμβαση της Γενικής Συνδιάσκεψης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) και στον Ν. 3536/2007, που προβλέπει την επίταξη των προσωπικών υπηρεσιών κ.λπ. σε περίοδο ειρήνης.
Ειδικότερα, το Διοικητικό Συμβούλιο της ΟΛΜΕ πριν από τρεις ημέρες (10 Μαΐου 2013) αποφάσισε να θέσει σε έγκριση από τις Γενικές Συνελεύσεις των Ενώσεων Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΕΛΜΕ) πρότασή της για την πραγματοποίηση απεργιακών κινητοποιήσεων.
Ακολούθησαν οι αποφάσεις του πρωθυπουργού και των συναρμοδίων υπουργών για την πολιτική κινητοποίηση των εκπαιδευτικών.
Οι κυβερνητικές αυτές αποφάσεις, μεταξύ των άλλων, αναφέρουν ότι υπάρχει ανάγκη αποτροπής των απειλούμενων δυσμενών συνεπειών από την πρόταση της ΟΛΜΕ για 24ωρη πανελλαδική απεργία την πρώτη ημέρα διεξαγωγής των πανελλαδικών εξετάσεων και «από κάθε άλλη προταθησόμενη ή κηρυχθησόμενη εντός της περιόδου διεξαγωγής των εξετάσεων αυτών και μέχρι την ολοκλήρωση τους, καθώς και τη σημαντική διαταραχή στην κοινωνική και οικονομική ζωή της χώρας και τους σοβαρούς κινδύνους που επαπειλούνται για τη δημόσια τάξη και την υγεία των υποψηφίων στις εξετάσεις».
Για τους λόγους αυτούς η κυβέρνηση προχώρησε στην επιστράτευση.
Στην προσφυγή της η Ομοσπονδία υποστηρίζει ότι η επιστράτευση των εκπαιδευτικών είναι αντίθετη στο άρθρο 22 του Συντάγματος, το οποίο απαγορεύει την αναγκαστική εργασία και στο άρθρο 23 του συνταγματικού χάρτη, που προστατεύει τη συνδικαλιστική ελευθερία.
Ακόμη, παραβιάζει την 29 Διεθνή Σύμβαση της Γενικής Συνδιάσκεψης της Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας (ΔΟΕ) για την αναγκαστική ή υποχρεωτική εργασία και τις Διεθνείς Συμβάσεις 105 (κατάργηση αναγκαστικής εργασίας), 87 (περί συνδικαλιστικής ελευθερίας και προστασίας συνδικαλιστικών δικαιωμάτων) και 98 (κατοχύρωσης του δικαιώματος της συλλογικής διαπραγμάτευσης), όπως επίσης παραβιάζεται και η ΕΣΔΑ.
Παράλληλα, οι εκπαιδευτικοί υπογραμμίζουν ότι δεν υπάρχει καμιά «έκτακτη ανάγκη», όπως προβλέπει η νομοθεσία για την επιστράτευσή τους, και επισημαίνουν: «Η απόφαση του Διοικητικού μας Συμβουλίου να προτείνει προς έγκριση των ΕΛΜΕ την προκήρυξη 24ωρης απεργίας δεν συνιστά αιφνίδια κατάσταση, η οποία απαιτεί τη λήψη άμεσων μέτρων προς αντιμετώπιση αμυντικών αναγκών της χώρας, ούτε ασφαλώς επείγουσα κοινωνική ανάγκη, από κάθε μορφής απειλούμενη φυσική καταστροφή».
Επίσης, η ΟΛΜΕ προσθέτει πως «οι αποφάσεις για την επιστράτευση των εκπαιδευτικών επικαλούνται αυθαίρετα και παντελώς αστήρικτα τον υποτιθέμενο κίνδυνο δήθεν πρόκλησης στην υγεία των υποψηφίων μαθητών».
Σε άλλο σημείο της προσφυγής της αναφέρει ότι «η εκτελεστική εξουσία επιδεικνύοντας πρωτοφανή αδιαλλαξία δεν ενεργοποίησε καν οποιαδήποτε μορφή ουσιαστικού δημοσίου διαλόγου και ούτε επέδειξε διάθεση καλόπιστης διαπραγμάτευσης για την επίλυση των φλεγόμενων προβλημάτων του κλάδου και του δημοσίου σχολείου, προβλήματα που επιτείνονται με την απόφαση της κυβέρνησης να προωθήσει στην παρούσα χρονική στιγμή διατάξεις για τις οποίες μόλις προ ολίγων μηνών μας διαβεβαίωνε ότι δεν πρόκειται να εφαρμοστούν, αναγνωρίζοντας εμμέσως τον επιζήμιο χαρακτήρα τους».
Τέλος, η Ομοσπονδία υπογραμμίζει ότι όλα αυτά θα είχαν αποφευχθεί εάν υπήρχε διάλογος από την πλευρά της Κυβέρνησης και χαρακτηρίζουν «σφόδρα πιθανό» ότι όλα θα είχαν αποτραπεί εάν το θέμα είχε οδηγηθεί στον Οργανισμό Μεσολάβησης και Διαιτησίας (ΟΜΕΔ).
naftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΜΠΕ
«Προτιμώ να πέσει η κυβέρνηση παρά να κάνω πίσω με την απεργία των καθηγητών!» δήλωσε ο πρωθυπουργός Αντώνης Σαμαράς.
Δε γνωρίζω αν το έχετε καταλάβει αλλά έχουμε δύο πρωθυπουργούς σε ένα.
του Στρατή Μαζίδη
Έχουμε το στιβαρό Αντώνη Σαμαρά που δε χαμπαριάζει από συνδικάτα και κατεστημένα. Τον πρωθυπουργό που δεν πιάνεται αιχμάλωτος των συντεχνιών. Το κράτος θα λειτουργήσει κύριοι. Είναι σοβαρό. Τι το περάσατε για μπουρδέλο; Μα καλά πως σας δόθηκε τέτοια εντύπωση; Υπάρχει ανάπτυξη κύριοι. Οι Καναδοί αγοράζουν το αερόδρομιο το οποίο πουλήθηκε με κάτι κάμποσα εκατομμύρια ευρώ οφειλές σε ΦΠΑ. Εργαζόμενοι απολύονται και σκλάβοι προσλαμβάνονται.Κι έχουμε και τον Antonis Samaras που όταν βγαίνει στο εξωτερικό διαπραγματεύεται με …πυγμή, με …σθένος, βαρά το χέρι στο τραπέζι (για να σκοτώσει κάποιο μυγάκι), σηκώνεται όρθιος, απεκδύεται των ενδυμάτων του και βροντοφωνάζει να το ακούσουν όλοι οι Ευρωπαίοι (μεταξύ των οποίων και κάτι κτηνοβάτες εταίροι μας) YES TO EVERYTHING!
Πραγματικά Αντώνη αυτή η κυβέρνηση το μόνο που κάνει είναι για π-έσιμο (όποιος θέλει βέβαια μπορεί να αλλάξει το πρώτο γράμμα). - freepen
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.