Τετάρτη 14 Αυγούστου 2013

"Επαναστάτες" χωρίς ιδανικά ( Γκαντάρας, Γιαγκούλας, Τζατζάς) ή ιδανικά χωρίς επαναστάτες, αλλά φραπεδομαλάκες (Λάκης, Μιμής, Ντιντής...);

Σχετικό: ΗΟΤ ΕΛΛΑΔΑΡΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΜΗΣ...ΣΑΝ ΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ... [ Δεν είμαστε απλώς χώρα διακοπών, ένα απέραντο resort center - Είμαστε χώρα πτυελοδοχείο - Μια απέραντη ξαπλώστρα, που δίδεται δωρεάν...]


Περιστατικά σημειωμένα στο περιθώριο του βιβλίου της ιστορίας της αποτυχημένης επανάστασης του 1821.
Η επανάσταση του 1821 ξεκίνησε με τους Κλέφτες, αναλώθηκε στις κλεψιές και τελείωσε με τους τελευταίους Κλέφτες. 
Το αποτέλεσμα της περιπέτειας αυτής είναι το σημερινό κλεπτοκρατικό έκτρωμα του κρατιδίου  της Ρωμιοσύνης. Ένα εξάμβλωμα των νεοκοτσαμπάσηδων και του δεσποτο-παπαδαριού.
Οι μεμονωμένοι και ανεξάρτητοι κοινωνικοί επαναστάτες Γκαντάρας, Γιαγκούλας, Τζατζάς
«Εωράκαμεν τους ληστάς»
Η αναφορά που ακολουθεί ανήκει στον Ιωάννη Πετράκη , υπαστυνόμο του Κιλκίς, ο οποίος στις 7 Aπριλίου 1923, αναφέρει στο τοπικό τμήμα της  χωροφυλακής τα εξής:
Λαμπυριζούσης και σελαγιζούσης της σελήνης παρά λίμνην της Δοϊράνης εωράκαμεν τους ληστάς. Κράζων δε «σταθήτε ρε πούστηδες, γαμώ το σταυρό σας» και απαντησάντων «Κλάστε μας τα αρχίδια», απέδρασαν.
Τους τότε ληστές δεν μπορούσαν να τους πιάσουν, διότι έτρεχαν πιο γρήγορα από τους χωροφύλακες. Τους σημερινούς, που  είναι συνήθως υπέρβαροι ή λελεδομπούληδες, τους ξέρουμε, τους βλέπουμε, μας λένε «κλάστε μας τ’ αρχίδια», αλλά δεν μπορούμε να τους πιάσουμε! Γιατί δεν μπορούμε; Άντε ντε! Θα μας εξηγήσει κανείς το μυστήριο αυτό, τέλος πάντων;
Από τον φίλο Κίμωνα Μπελιάτη έλαβα την εξής πληροφορία:


Ο Γιάννης Πετράκης είναι υπαρκτό πρόσωπο, είναι αυτός που συνέλαβε τον λήσταρχο Γιανκούλα όταν απήγαγε τον Παπαλάμπρο και ενδεχομένως να βγήκε και το δημοτικό Παπαλάμπραινα. Ο εγγονός του Πετράκη, Γιώργος Πετράκης μηχανολόγος στη Θεσ/νίκη έχει την εταιρεία ACS AUTOMATION (βιομηχανικοί αυτοματισμοί).


ΔΙΑΒΑΣΤΕ:  Θωμάς Γκαντάρας
Νομίζω ότι πέραν της λαογραφικής και σατιρικής διάστασης που διαθέτει το κείμενο, αξίζει τον κόπο να σταθούμε στην φράση «σταθήτε ρε πούστηδες, γαμώ το σταυρό σας». Το ερώτημα που προκύπτει είναι κατά πόσο υπήρχε η άνεση, την εποχή εκείνη, να εξυβρίζει κανείς τα «θεία» και πόσο μέρος του πληθυσμού φέρονταν με τον τρόπο αυτόν.
Επίσης, ίσως να είναι και το σπουδαιότερων των ερωτημάτων, για πιο λόγο ο ελληνικός λαός την εξύβριση των «θείων» την είχε συνεχώς στο στόμα του.Το ρωτάω αυτό διότι έχω παρατηρήσει με προσοχή ότι όσο πηγαίνω προς τα πίσω – τα στατιστικά μου ξεκινούν περίπου από το 1960 – τόσο και σε μεγαλύτερο βαθμό τα γαμοσταυρίδια πήγαιναν σύννεφο.
Υποψιαζόμενος λοιπόν λέω: όταν ένας υπαστυνόμος γράφει με τόση άνεση σε επίσημη αναφορά του το «…γαμώ το σταυρό σας», το οποίο μάλιστα ξεστόμισε ο ίδιος κι όχι κάποιος άλλος (άνετα δηλαδή θα μπορούσε να το παραλείψει), δεν είναι λογικό να συμπεράνουμε ότι η εξύβριση των «θείων», ήταν μια συμπεριφορά καθημερινότητας και μη επιλήψιμη; Επίσης θυμάμαι και το εντυπωσιακό υβρεολόγιο, κατά των «θείων», εκείνων των επαναστατών του 21, το οποίο φαντάζομαι ότι σε μεγάλο βαθμό θα είχε λογοκριθεί από τους γραμματικούς της εποχής εκείνης.
Πολλοί Πόντιοι, ακόμα και σήμερα το «’μω την πίστη σ’» που πάει να πει «γαμώ την πίστη σου», το έχουν ψωμοτύρι και φυσικά πάντοτε το απευθύνουν σε συνανθρώπους τους χριστιανούς. Από πότε κόλλησε λοιπόν η συνήθειά τους αυτή και από ποια αιτία προέκυψε; Δεν θα πρέπει να εξηγηθεί κάποτε το ζήτημα αυτό;
Η μόνη εξήγηση που μπόρεσα να δώσω στο φαινόμενο αυτό είναι ότι η εξύβριση των «θείων» προέρχεται από την εποχή που οι προ-προπαππούδες μας εκχριστιανίστηκαν από τους Βυζαντινούς με ωμή βία. Για το ζήτημα της βίαιης επιβολής της χριστιανική θρησκείας στους Έλληνες, δεν μπορεί να υφίσταται καμιά αμφιβολία, διότι τα γραπτά και αρχαιολογικά ντοκουμέντα είναι υπέρ αρκετά. Τα έχω καταθέσει, και εγώ, στην παρούσα ιστοσελίδα. Έχω την αίσθηση λοιπόν ότι το πράγμα μιλάει από μόνο του. Εάν όμως κάποια ή κάποιος νομίζει ότι διαθέτει ορθότερη άποψη, παρακαλώ να μας την καταθέσει.
Ε, δεν πιστεύω τώρα να βγει κανένας και να ισχυριστεί ότι οι Έλληνες βρίζουν τα «θεία» από την πολύ αγάπη που τρέφουν προς αυτά.

****************************************************

ΛΗΣΤΑΡΧΟΣ ΓΙΑΓΚΟΥΛΑΣ



Ο Μήτρος (ή Μήτσιος) Τζατζάς (ή Τζιατζάς) 


********

ΚΛΕΦΤΕΣ ΒΕΛΤΣΙΣΤΙΝΟΙ


==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.