Άλλοι 150.000 φορολογούμενοι θα κληθούν τις επόμενες ημέρες, να προσκομίσουν ή να αποστείλουν ταχυδρομικά στις εφορίες τα δικαιολογητικά των δηλώσεων φορολογίας
Δεν έχει τελειωμό η φετινή περιπέτεια χιλιάδων φορολογουμένων, καθώς δεν μπορούν να ξεμπερδέψουν ακόμα με τις φορολογικές τους δηλώσεις παρά το γεγονός ότι τις υπέβαλαν εμπρόθεσμα.
Σύμφωνα με το Euro2day.gr, άλλοι 150.000 φορολογούμενοι θα κληθούν τις επόμενες ημέρες, να προσκομίσουν ή να αποστείλουν ταχυδρομικά στις αρμόδιες εφορίες τα δικαιολογητικά των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος τις οποίες υπέβαλαν ηλεκτρονικά, για να γίνει έλεγχος στα στοιχεία που δήλωσαν.
Με τη νέα «φουρνιά» των φορολογουμένων που καλούνται να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά, ο συνολικός αριθμός που μπήκε φέτος σ' αυτή την περιπέτεια (ήδη 150.000 εκλήθησαν στις εφορίες για έλεγχο αμέσως μόλις απέστειλαν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις τους στο TAXISnet), θα ξεπεράσει τις 300.000.
Ο αριθμός αυτός αποτελεί μέρος από συνολικά 500.000 υπόχρεους για τους οποίους οι διαδικασίες εκκαθάρισης των φορολογικών δηλώσεων «πάγωσαν» ...
από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, λόγω προβλημάτων τα οποία εντοπίστηκαν κατά τις αυτόματες διασταυρώσεις στοιχείων που διενεργήθηκαν κατά την υποβολή τους.
Κατά τον αυτόματο ηλεκτρονικό έλεγχο που πραγματοποίησε το σύστημα ΤΑΧΙSnet στις 500.000 αυτές δηλώσεις διαπιστώθηκαν αποκλίσεις και αναντιστοιχίες ανάμεσα στα στοιχεία που δήλωσαν οι ίδιοι οι φορολογούμενοι και στα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΓΓΠΣ σχετικά με τα ποσά των φορολογητέων εισοδημάτων, των παρακρατηθέντων φόρων και των εκπιπτόμενων δαπανών.
Από το «ξεκαθάρισμα» που επιχειρήθηκε τις προηγούμενες ημέρες για να «ξεμπλοκαριστούν» όσο το δυνατόν περισσότερες από τις δηλώσεις αυτές, τελικώς διαπιστώθηκε ότι είναι δυνατό να απελευθερωθούν περίπου 350.000 δηλώσεις, στις οποίες οι αναντιστοιχίες που είχαν εντοπιστεί δεν κρίθηκαν τελικά τόσο σημαντικές ώστε να χρειαστεί περαιτέρω έλεγχος.
Έτσι, οι υπόλοιπες 150.000 δηλώσεις θα παραπεμφθούν για περαιτέρω έλεγχο στις εφορίες καθώς, οι αποκλίσεις και οι αναντιστοιχίες που διαπιστώθηκαν κρίθηκε ότι είναι αναγκαίο να ελεγχθούν εξονυχιστικά.
Οι 150.000 φορολογούμενοι που θα κληθούν για έλεγχο θα πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν στις Δ.Ο.Υ. όλες τις βεβαιώσεις για τα εισοδήματα που εισέπραξαν το 2012 και για τους φόρους που παρακρατήθηκαν από τα εισοδήματα αυτά, καθώς επίσης και όλα τα αποδεικτικά για τις δαπάνες που αναγνωρίζονται για έκπτωση από το φόρο εισοδήματος. Επιπλέον θα πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν και όλες τις αποδείξεις λιανικής πώλησης και παροχής υπηρεσιών που μάζεψαν το 2012 για να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ.
Οι έλεγχοι των εφοριακών θα επικεντρωθούν κυρίως στα δηλωθέντα ποσά των φορολογητέων εισοδημάτων από μισθούς, συντάξεις και ελευθέρια επαγγέλματα, τα οποία περιλαμβάνουν οι συγκεκριμένες δηλώσεις, καθώς και στα ποσά των φόρων που έχουν δηλωθεί ότι παρακρατήθηκαν από τα εισοδήματα αυτά.
Σε όσες περιπτώσεις διαπιστώνεται ότι τα δηλωθέντα ποσά εισοδημάτων, παρακρατηθέντων φόρων και δαπανών είναι ανακριβή, θα καταλογίζονται οι πρόσθετοι φόροι και τα πρόστιμα που προβλέπει η φορολογική νομοθεσία.
Πώς να διορθώσετε τα λάθη στις φορολογικές δηλώσεις
Η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έληξε χθες. Όμως, για χιλιάδες φορολογούμενους που έσπευσαν να προλάβουν τις ημερομηνίες κακήν κακώς ξεκινάει νέος ...Γολγοθάς: η διόρθωση των λαθών. Το ίδιο ισχύει και για τους ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι έχουν παραλάβει «φουσκωμένα» εκκαθαριστικά επειδή δεν επιμελήθηκαν την εικόνα της περιουσίας τους στο Ε9. Διαβάστε ποια είναι η διαδικασία για τη διόρθωση, σύμφωνα με το fpress.gr.
Τροποποιητική δήλωση Ε1
Το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ανοίξει εφαρμογή για την υποβολή ηλεκτρονικών τροποποιητικών δηλώσεων έτσι ώστε οι φορολογούμενοι να αποφύγουν την επίσκεψη στη Δ.Ο.Υ. Προς το παρόν αυτό δεν έχει γίνει αν και ο αρμόδιος γενικός γραμματέας υπόσχεται ότι η εφαρμογή θα ανοίξει εντός των ημερών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει την …τεχνολογία πρέπει να ακολουθήσει τη χειρόγραφη διαδικασία που προβλέπει:
1. Συμπλήρωση του Ε1 με τα καινούργια δεδομένα που τροποποιούνται
2. Συγκέντρωση των δικαιολογητικών που να επιβεβαιώνουν τα αναγραφόμενα στο Ε1
3. Σύνταξη μιας αίτησης στην οποία να αναγράφεται για ποιο λόγο υποβάλλεται η τροποποιητική δήλωση (π.χ προσθήκη τάδε ποσού στον κωδικό τάδε κλπ). Η υποβολή της αίτησης είναι προαιρετική
Αν η εκκαθάριση της αρχικής δήλωσης δεν έχει ολοκληρωθεί, ο υπάλληλος της εφορίας, ναι μεν θα παραλάβει την τροποποιητική δήλωση, αλλά δεν θα προχωρήσει στη νέα εκκαθάριση. Καλό λοιπόν θα είναι να απευθυνθείτε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μετά την οριστική εκκαθάριση της αρχικής - ηλεκτρονικά υποβληθείσας - φορολογικής σας δήλωσης, προσκομίζοντας εκτυπωμένο αντίγραφό της.
Τροποποιητική δήλωση Ε9
Και για την τροποποίηση των εκκαθαριστικών του ΦΑΠ ετών 2011 και 2012, το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ενεργοποιήσει ηλεκτρονική εφαρμογή κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός της εβδομάδας. Σε κάθε περίπτωση, ο φορολογούμενος έχει στη διάθεσή του τέσσερις μήνες προκειμένου να προχωρήσει στην διόρθωση των λαθών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει, θα πρέπει να συγκεντρώσει τα συμβόλαια των ακινήτων και να προχωρήσει στη σύνταξη καινούργιου εντύπου Ε9 για τα αντίστοιχα έτη όπου υπάρχει το λάθος. Αν το λάθος έχει γίνει στον ΦΑΠ του 2011, θα πρέπει να υποβληθεί το Ε9 όπου θα αποτυπώνεται η ακίνητη περιουσία κατά την 1/1/2011.
Προσοχή: τα λάθη του Ε9 –ειδικά αν είναι εις βάρος σας- θα πρέπει να τα διορθώσετε εντός του τετραμήνου καθώς αν παρέλθει η ημερομηνία, δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορέσετε να διεκδικήσετε πίσω τον φόρο που σας καταλογίστηκε λόγω του λάθους.
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν έχει τελειωμό η φετινή περιπέτεια χιλιάδων φορολογουμένων, καθώς δεν μπορούν να ξεμπερδέψουν ακόμα με τις φορολογικές τους δηλώσεις παρά το γεγονός ότι τις υπέβαλαν εμπρόθεσμα.
Σύμφωνα με το Euro2day.gr, άλλοι 150.000 φορολογούμενοι θα κληθούν τις επόμενες ημέρες, να προσκομίσουν ή να αποστείλουν ταχυδρομικά στις αρμόδιες εφορίες τα δικαιολογητικά των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος τις οποίες υπέβαλαν ηλεκτρονικά, για να γίνει έλεγχος στα στοιχεία που δήλωσαν.
Με τη νέα «φουρνιά» των φορολογουμένων που καλούνται να προσκομίσουν τα δικαιολογητικά, ο συνολικός αριθμός που μπήκε φέτος σ' αυτή την περιπέτεια (ήδη 150.000 εκλήθησαν στις εφορίες για έλεγχο αμέσως μόλις απέστειλαν ηλεκτρονικά τις δηλώσεις τους στο TAXISnet), θα ξεπεράσει τις 300.000.
Ο αριθμός αυτός αποτελεί μέρος από συνολικά 500.000 υπόχρεους για τους οποίους οι διαδικασίες εκκαθάρισης των φορολογικών δηλώσεων «πάγωσαν» ...
από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων του υπουργείου Οικονομικών, λόγω προβλημάτων τα οποία εντοπίστηκαν κατά τις αυτόματες διασταυρώσεις στοιχείων που διενεργήθηκαν κατά την υποβολή τους.
Κατά τον αυτόματο ηλεκτρονικό έλεγχο που πραγματοποίησε το σύστημα ΤΑΧΙSnet στις 500.000 αυτές δηλώσεις διαπιστώθηκαν αποκλίσεις και αναντιστοιχίες ανάμεσα στα στοιχεία που δήλωσαν οι ίδιοι οι φορολογούμενοι και στα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η ΓΓΠΣ σχετικά με τα ποσά των φορολογητέων εισοδημάτων, των παρακρατηθέντων φόρων και των εκπιπτόμενων δαπανών.
Από το «ξεκαθάρισμα» που επιχειρήθηκε τις προηγούμενες ημέρες για να «ξεμπλοκαριστούν» όσο το δυνατόν περισσότερες από τις δηλώσεις αυτές, τελικώς διαπιστώθηκε ότι είναι δυνατό να απελευθερωθούν περίπου 350.000 δηλώσεις, στις οποίες οι αναντιστοιχίες που είχαν εντοπιστεί δεν κρίθηκαν τελικά τόσο σημαντικές ώστε να χρειαστεί περαιτέρω έλεγχος.
Έτσι, οι υπόλοιπες 150.000 δηλώσεις θα παραπεμφθούν για περαιτέρω έλεγχο στις εφορίες καθώς, οι αποκλίσεις και οι αναντιστοιχίες που διαπιστώθηκαν κρίθηκε ότι είναι αναγκαίο να ελεγχθούν εξονυχιστικά.
Οι 150.000 φορολογούμενοι που θα κληθούν για έλεγχο θα πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν στις Δ.Ο.Υ. όλες τις βεβαιώσεις για τα εισοδήματα που εισέπραξαν το 2012 και για τους φόρους που παρακρατήθηκαν από τα εισοδήματα αυτά, καθώς επίσης και όλα τα αποδεικτικά για τις δαπάνες που αναγνωρίζονται για έκπτωση από το φόρο εισοδήματος. Επιπλέον θα πρέπει να προσκομίσουν ή να αποστείλουν και όλες τις αποδείξεις λιανικής πώλησης και παροχής υπηρεσιών που μάζεψαν το 2012 για να κατοχυρώσουν το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ.
Οι έλεγχοι των εφοριακών θα επικεντρωθούν κυρίως στα δηλωθέντα ποσά των φορολογητέων εισοδημάτων από μισθούς, συντάξεις και ελευθέρια επαγγέλματα, τα οποία περιλαμβάνουν οι συγκεκριμένες δηλώσεις, καθώς και στα ποσά των φόρων που έχουν δηλωθεί ότι παρακρατήθηκαν από τα εισοδήματα αυτά.
Σε όσες περιπτώσεις διαπιστώνεται ότι τα δηλωθέντα ποσά εισοδημάτων, παρακρατηθέντων φόρων και δαπανών είναι ανακριβή, θα καταλογίζονται οι πρόσθετοι φόροι και τα πρόστιμα που προβλέπει η φορολογική νομοθεσία.
Πώς να διορθώσετε τα λάθη στις φορολογικές δηλώσεις
Η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έληξε χθες. Όμως, για χιλιάδες φορολογούμενους που έσπευσαν να προλάβουν τις ημερομηνίες κακήν κακώς ξεκινάει νέος ...Γολγοθάς: η διόρθωση των λαθών. Το ίδιο ισχύει και για τους ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι έχουν παραλάβει «φουσκωμένα» εκκαθαριστικά επειδή δεν επιμελήθηκαν την εικόνα της περιουσίας τους στο Ε9. Διαβάστε ποια είναι η διαδικασία για τη διόρθωση, σύμφωνα με το fpress.gr.
Τροποποιητική δήλωση Ε1
Το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ανοίξει εφαρμογή για την υποβολή ηλεκτρονικών τροποποιητικών δηλώσεων έτσι ώστε οι φορολογούμενοι να αποφύγουν την επίσκεψη στη Δ.Ο.Υ. Προς το παρόν αυτό δεν έχει γίνει αν και ο αρμόδιος γενικός γραμματέας υπόσχεται ότι η εφαρμογή θα ανοίξει εντός των ημερών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει την …τεχνολογία πρέπει να ακολουθήσει τη χειρόγραφη διαδικασία που προβλέπει:
1. Συμπλήρωση του Ε1 με τα καινούργια δεδομένα που τροποποιούνται
2. Συγκέντρωση των δικαιολογητικών που να επιβεβαιώνουν τα αναγραφόμενα στο Ε1
3. Σύνταξη μιας αίτησης στην οποία να αναγράφεται για ποιο λόγο υποβάλλεται η τροποποιητική δήλωση (π.χ προσθήκη τάδε ποσού στον κωδικό τάδε κλπ). Η υποβολή της αίτησης είναι προαιρετική
Αν η εκκαθάριση της αρχικής δήλωσης δεν έχει ολοκληρωθεί, ο υπάλληλος της εφορίας, ναι μεν θα παραλάβει την τροποποιητική δήλωση, αλλά δεν θα προχωρήσει στη νέα εκκαθάριση. Καλό λοιπόν θα είναι να απευθυνθείτε στην αρμόδια Δ.Ο.Υ. μετά την οριστική εκκαθάριση της αρχικής - ηλεκτρονικά υποβληθείσας - φορολογικής σας δήλωσης, προσκομίζοντας εκτυπωμένο αντίγραφό της.
Τροποποιητική δήλωση Ε9
Και για την τροποποίηση των εκκαθαριστικών του ΦΑΠ ετών 2011 και 2012, το υπουργείο Οικονομικών έχει υποσχεθεί ότι θα ενεργοποιήσει ηλεκτρονική εφαρμογή κάτι που αναμένεται να συμβεί εντός της εβδομάδας. Σε κάθε περίπτωση, ο φορολογούμενος έχει στη διάθεσή του τέσσερις μήνες προκειμένου να προχωρήσει στην διόρθωση των λαθών. Αν κάποιος δεν θέλει να περιμένει, θα πρέπει να συγκεντρώσει τα συμβόλαια των ακινήτων και να προχωρήσει στη σύνταξη καινούργιου εντύπου Ε9 για τα αντίστοιχα έτη όπου υπάρχει το λάθος. Αν το λάθος έχει γίνει στον ΦΑΠ του 2011, θα πρέπει να υποβληθεί το Ε9 όπου θα αποτυπώνεται η ακίνητη περιουσία κατά την 1/1/2011.
Προσοχή: τα λάθη του Ε9 –ειδικά αν είναι εις βάρος σας- θα πρέπει να τα διορθώσετε εντός του τετραμήνου καθώς αν παρέλθει η ημερομηνία, δεν είναι βέβαιο ότι θα μπορέσετε να διεκδικήσετε πίσω τον φόρο που σας καταλογίστηκε λόγω του λάθους.
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.