Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Δισεκατομμύρια στους εργολάβους (Βίντεο) - Το σχέδιο Σουφλιά εφαρμόζεται και πάλι προεκλογικά; - "Είναι πολλά τα λεφτά Άρη"!!!

"Η συνεχής ατιμωρησία και η αίσθηση ότι ένα κλειστό γκρουπ προφυλάσσει τους επίορκους, θα προκαλέσει στον κόσμο οργή, που θα φθάσει σε ανεξέλεγκτες καταστάσεις. Θα ξεσηκωθεί ο κόσμος και θα φθάσουμε σε ακραίες καταστάσεις. Πρέπει να τα προλάβουμε αυτά. Οι πολιτικοί θα πρέπει να αντιμετωπίζονται όπως και οι πολίτες. Να πληρώσουν όσοι τέλεσαν αδικήματα" (Πάνος Καμμένος)
Πάμε για εκλογές ή θα ακολουθήσουν την τύχη των "σοσιαληστών" συναδέλφων τους;
Με την πλάτη στον τοίχο έγιναν οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις του Δημοσίου με τους εργολάβους για την επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους. «Δεν είχαμε άλλη επιλογή», είπε ο Μ. Χρυσοχοΐδης, δίνοντας χθες στη δημοσιότητα τις αναθεωρημένες συμβάσεις και ομολογώντας ότι σε περίπτωση καταγγελίας των συμβάσεων οι εργολάβοι θα λάμβαναν αποζημιώσεις ύψους δύο δισ ευρώ και παράλληλα θα ξεκινούσαν πολύχρονους δικαστικούς αγώνες.

Οι εξελίξεις πάντως παραμένουν ρευστές, παρά τον πανηγυρικό τόνο της χθεσινής συνέντευξης Τύπου για 20.000 νέες θέσεις εργασίας, που σφραγίστηκε από φιλοφρονήσεις ανάμεσα στον «πράσινο» υπουργό Υποδομών και τον τεχνοκράτη Ευθύμιο Βιδάλη, που ορίστηκε από τον πρωθυπουργό διαπραγματευτής με τους εργολάβους.

Ως τώρα έχει δοθεί έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ την Τετάρτη ο Μ. Χρυσοχοϊδης μεταβαίνει στις Βρυξέλλες για να έχει απευθείας συνομιλίες με τους Ευρωπαίους αξιωματούχους. Εχει ενδιαφέρον ότι έδωσε μόνον τις τρεις συμβάσεις, αφού αυτή που αφορά την Κορίνθου-Πατρών δεν είχε υπογραφή από τους εργολάβους. «Είναι στο Παρίσι», είπε αόριστα ο υπουργός αναφερόμενος στον επικεφαλής της κοινοπραξίας. Είναι πιθανόν να πρόκειται για ένα ακόμη παιχνίδι των εργολάβων. ...

Επί της ουσίας, οι ανάδοχοι τα πήραν όλα και ίσως αυτό εξηγεί γιατί από χθες οι αυτοκινητόδρομοι δεν ανήκουν στη δικαιοδοσία του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι αρχικές συμβάσεις προέβλεπαν ότι, μετά την ολοκλήρωση των έργων κατασκευής και σε διαφορετικές χρονολογίες για το κάθε έργο, το Δημόσιο θα εισπράττει μέρος των εσόδων από τα διόδια. Με χρονικό ορίζοντα το 2038 και με βάση τα αισιόδοξα σενάρια του 2007, οι εισπράξεις θα έφταναν τα 22 δισ. ευρώ. Το μοντέλο έχει ανατραπεί και πλέον τα έσοδα του θα περιοριστούν στα 8,2 δισ. ευρώ, προφανώς γιατί παραχώρησε στους εργολάβους μέρος των μελλοντικών εσόδων του.

Με «δωράκια» προς τους εργολάβους είχαν ξεκινήσει, αφού όπως αποκάλυψε ο υπουργός, το 2008 λόγω δικαστικών προ¬σφυγών είχαν πάρει αποζημιώσεις 90 εκατ. ευρώ. Το σημαντικότερο είναι ότι και μετά τις τροποποιήσεις των συμβάσεων παραμένουν «παραθυράκια» για νέες διεκδικήσεις, για αρχαιολογικά και απαλλοτριώσεις που δεν έχουν ολοκληρωθεί.

Χθες έγινε γνωστό ότι οι αποζημιώσεις δόθηκαν σε δύο «τσέπες», που στην ουσία είναι μία. Οι αποζημιώσεις για καθυστερήσεις στα έργα ορίστηκαν στα 360 εκατ. ευρώ και άλλα 167 εκατ. θα δοθούν για διαφυγόντα έσοδα από τα διόδια. Επιπλέον το Δημόσιο θα καλύψει το χρηματοδοτικό κενό των 1,2 δισ. ευρώ. Οι εργολάβοι ώς το τέλος του 2012 είχαν εισπράξει από διόδια 861 εκατ. ευρώ και θα πάρουν άλλα 60Ο εκατ. κατά τη φάση κατασκευής.



Αυξήσεις-φωτιά στα διόδια από τον Ιανουάριο

«Τσουχτερές» αυξήσεις στις τιμές των διοδίων φέρνει στους οδηγούς η πολυδιαφημισμένη από την κυβέρνηση επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητόδρομους. Προβλέπεται σε επόμενη φάση χρέωση ανά χιλιόμετρο που θα φτάσει τα 4 λεπτά, έναντι 2,5 λεπτών που αναλογούν σήμερα στα περισσότερα τμήματα του εθνικού οδικού δικτύου.

Για... ξεκάρφωμα, πάντως, ανακοινώθηκαν χθες κάποιες μειώσεις στην «εθνική καρμανιόλα» της Κορίνθου-Πατρών, κάποια εκπτωτικά πακέτα για συχνούς χρήστες στην εθνική οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης, στα τμήματα Μεταμόρφωση Αττικής-Μαλακάσα και στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου, που χρησιμοποιούνται στις καθημερινές μετακινήσεις στη διαδρομή σπίτι-δουλειά.

Οι πρώτες αλλαγές, που θα ισχύσουν από την ημερομηνία επανέναρξης των έργων, πιθανότατα από τις αρχές Ιανουαρίου, περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα εξής:

Ας κάνουμε μια προβοκατόρικη ερώτηση. Η αύξηση των διοδίων και η δημιουργία νέων σταθμών στους αυτοκινητόδρομους που ξεκινούν, δεν είναι οριζόντιο μέτρο;
Απ’ όσα ανακοίνωσε σήμερα ο Μ. Χρυσοχοϊδης, έγινε… σκληρή διαπραγμάτευση ώστε να πάρουν μπρος τα μεγάλα έργα και μέχρι την άνοιξη να τεθούν σε λειτουργία όλα τα εργοτάξια που θα δώσουν δουλειά σε 20.000 ανθρώπους. Πολύ καλά όλα αυτά. Αλλά απ’ ότι μαθαίνουμε πάλι ο κόσμος θα πληρώσει το μάρμαρο με πανάκριβα διόδια για έργα που δεν υπάρχουν.
Επίσης, μαθαίνουμε ότι στο νομοσχέδιο που κατατίθεται με τις συμβάσεις, παρ’ ότι υπάρχουν και τα έργα που αφορούν τον μεγάλο εργολάβο, Γ. Μπόμπολα (δηλαδή Μωρέας και Ολυμπία οδός) εντούτοις οι διαπραγματεύσεις δεν έχουν τελειώσει και δεν έχουν πέσει οι υπογραφές. Επικρατεί μάλιστα μεγάλος εκνευρισμός κατά του κ. Χρυσοχοϊδη για το ζήτημα αυτό.
Κατά τα λοιπά, οι συμβάσεις παραχώρησης αφορούν στους άξονες: Μαλιακός-Κλειδί, Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα, Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γιάννενα, Αντίρριο-Γιάννενα.
Μόλις ξεκινήσουν τα έργα προβλέπεται αύξηση των σταθμών διοδίων, αλλά και αύξηση του κόστους ανά χιλιόμετρο (κατά 0,04 σεντς συν ΦΠΑ). Για παράδειγμα σε σταθμούς διοδίων της Νέας Οδού, όπως Αφίδνες, Μαλακάσα, Οινόφυτα, Θήβα, ο μέσος όρος αύξησης διοδίων είναι περίπου 60%.
Για την Πελασγία, που είναι στο «Μαλιακός-Κλειδί», το κόστος από 2,70 ευρώ για τα ΙΧ, από την 1η Ιανουαρίου εκτινάσσεται σε 3,50 ευρώ, αυξημένο κατά 30%.
Αντίστοιχα, θα προστεθούν τρεις νέοι σταθμοί στο Ελευσίνα-Κόρινθος (Νέα Πέραμος, Πάχη, Αγίοι Θεόδωροι), άλλοι τρεις μέσα στην Αττική (Άγιος Στέφανος, Βαρυμπόμπη), ενώ προβλέπεται  γενναία εκπτωτική πολιτική έως 80% για τους συχνούς χρήστες.
Αναλυτικά τα νέα διόδια:
Ολυμπία Οδός
Στο κομμάτι Ελευσίνας- Κορίνθου, οι σταθμοί Ελευσίνας και Ισθμού θα μετατραπούν σε αμφίπλευρους (δηλαδή θα χρεώνουν και στις δύο κατευθύνσεις). Αμφίπλευροι θα γίνουν και οι πλευρικοί σταθμοί Νέας Περάμου, Πάχης και Αγίων Θεοδώρων. Όλοι οι σταθμοί του τμήματος αυτού θα ξεκινήσουν να χρεώνουν 0,067 ευρώ/χλμ (με σημερινές τιμές), που είναι το ανώτατο συμβατικά όριο. Με άλλα λόγια, τα διόδια στην Ελευσίνα για τα ΙΧ θα κοστίζουν 2,10 (+31,2%), στον Ισθμό 1,80 (+12,5%)
-Στο κομμάτι Κορίνθου- Πάτρας (σταθμοί διοδίων Ζευγολατιού και Ρίου) οι τιμές των διοδίων θα μειωθούν σε 2,50 ευρώ για τα ΙΧ από 3,20 ευρώ σήμερα (-19,3%). Επιπλέον οι χρήστες του Olympia Pass (πομποδέκτης ηλεκτρονικής διέλευσης) θα έχουν μια πρόσθετη έκπτωση 10%.
-Νέα Οδός
Στο κομμάτι Μεταμόρφωσης – Σκάρφειας της εθνικής οδού Αθηνών- Λαμίας, το ύψος των διοδίων θα αυξηθεί σημαντικά, εφαρμόζοντας την ανώτατη δυνατή συμβατική χρέωση (0,067 ευρώ/χλμ). Έτσι η διέλευση ενός ΙΧ από τα διόδια Αφιδνών θα αυξηθεί από τα 2,10 ευρώ στα 3,35 ευρώ, στη Θήβα από 2,55 ευρώ στα 4,05 και στην Τραγάνα από 2,45 ευρώ στα 3,95 ευρώ. Η αύξηση αντιστοιχεί σε 59%, ωστόσο η Νέα Οδός ήταν η μόνη που χρέωνε 0,034 ευρώ/χλμ (σημερινές τιμές) και θα πάει κατευθείαν στο ανώτατο συμβατικό όριο.
Επίσης θα ξεκινήσει η λειτουργία πλευρικών διοδίων στη Βαρυμπόμπη και τον Άγιο Στέφανο, ενώ η δημιουργία πλευρικών διοδίων στους κόμβους Πύρνας (Λυκόβρυση) και Καλυφτάκη εγκαταλείπεται οριστικά.
Τέλος, ο σταθμός Σχηματαρίου που δε λειτουργεί θα κατεδαφιστεί ενώ θα δημιουργηθεί νέος σταθμός μετωπικός στο Βαθύ, στο τμήμα Σχηματαρίου- Χαλκίδας, με προβλεπόμενη ημερομηνία έναρξης λειτουργίας το 2015.
Αξίζει να σημειωθεί ότι από την 1η Ιανουαρίου οι χρήστες του Fast Pass (πομποδέκτης για διέλευση από τα διόδια) θα έχουν κλιμακούμενη έκπτωση από 5% (1-10 διελεύσεις το μήνα) έως 50% (για περισσότερες από 51 διελεύσεις το μήνα).
-Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου
Στο τμήμα Ραχών- Κλειδιού της εθνικής οδού Αθηνών- Θεσσαλονίκης από την 1η Ιανουαρίου οι τιμές των διοδίων στους σταθμούς Πελασγίας και Μοσχοχωρίου θα αυξηθούν περίπου 30% στο ανώτατο συμβατικό όριο (για τα ΙΧ από 2,70 ευρώ σε 3,50 ευρώ και από 3,10 ευρώ σε 4 ευρώ αντίστοιχα). Ωστόσο θα υπάρχει έκπτωση σε όλους τους μετωπικούς σταθμούς, αν χρησιμοποιείται το e-way (πομποδέκτης ηλεκτρονικής διέλευσης), από έναν αριθμό διελεύσεων και άνω.
Το χρηματοδοτικό κενό των αυτοκινητοδρόμων που θα καλύψει το ελληνικό Δημόσιο υπολογίζεται σε 1,7 δισ. ευρώ, και είναι πόροι που θα προέλθουν κυρίως από την αναθεώρηση του ΕΣΠΑ, συν το δάνειο των 650 εκατ. ευρώ από την ΕΤΕπ.
Εξ αυτών η πρόσθετη χρηματοδότηση είναι 215 εκατ. ευρώ στον Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, 179 εκατ. ευρώ στην Ιόνια Οδό, 410 εκατ. ευρώ στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και 250 εκατ. ευρώ στην Ολυμπία Οδό.
Επιπρόσθετα, το Δημόσιο μπαίνει ως εγγυητής των εργολάβων και των τραπεζών παραχωρώντας μέρος των μελλοντικών του εσόδων από τα διόδια, για να καλυφθούν οι υποχρεώσεις.
Από την άλλη οι εργολάβοι θα πάρει και αποζημιώσεις 574 εκατ. Για καθυστερήσεις που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα στους οδικούς άξονες λόγω απαλλοτριώσεων, αρχαιολογίας κ.ά.
_____________________________________________________

Ο Μάκης Βορίδης ντύνεται οδοποιός.
Ο Μάκης Βορίδης από τότε που προσελήφθη στην εταιρία ΑΚΤΩΡ του εθνικού μας εργολάβου Γιώργου Μπόμπολα, και του επιτρέπεται στον ελεύθερο χρόνο του να ασκεί και καθήκοντα δοτού Υπουργού Υποδομών, έχει βάλει ως στόχο ζωής να υπηρετήσει την εταιρεία αυτή, από όποιο πόστο και να βρεθεί.
Έτσι, ο συνδαιτυμόνας του Γκόλουμ στην Αθηναϊκή Λέσχη, με επικοινωνιακό αντάλλαγμα τη συμπαρουσίαση (πια) της εκπομπής "ΑΝΑΤΡΟΠΗ" του Πρετεντέρη στο MEGA, και χρόνο προβολής μεγαλύτερο και από αυτόν της αφεντικίνας "πρέσβειρας καλής θελήσεως" Μαριάννας Βαρδινογιάννη, και παρά τις αφραγκίες του κράτους λόγω οικονομικής κρίσης, όχι μόνο βάλθηκε να ξεπαγώσει τα μεγάλα έργα, για να ξεσκουριάσουν οι μπουλντόζες του Μπόμπολα, αλλά αύξησε και την τιμή των διοδίων.
Γιατί εκτός από τα χαράτσια, τους επιπλέον φόρους, τις περικοπές κ.λπ., τα υπόλοιπα λεφτά που μας μένουν, αντί να τα πετάξουμε στα σκουπίδια, γιατί να μην τα ρίξουμε στις αδηφάγες τσέπες του Γιώργου του Μπόμπολα;


Αυτοί λοιπόν, και πολλοί άλλοι, που δεν ξέρουμε ακόμα, είναι οι λόγοι που ο Μάκης Βορίδης ντύθηκε οδοποιός (με το θρυλικό τσεκούρι πάντα στο χέρι του). Γιατί, προφανώς, μόλις τελειώσει με την εξυπηρέτηση όλων τον θελημάτων του Μπόμπολα, και δεν έχει πια τι άλλο να του δώσει, θα σπεύσει προθύμως, ακόμα και σαν εργάτης, να αφιερώσει και το κορμί του ακόμα σε κάποιο από τα εργοτάξια του ΆΚΤΩΡος.
Ευχόμαστε να τον δούμε κι αυτόν κάποτε, σε ανάλογες σκηνές απείρου τσάμικου κάλλους, όπως αυτή που ακολουθεί με τον τέως υπάλληλο του Μπόμπολα, δηλαδή τον τότε υπουργό υποδομών Γιώργο Σουφλιά,  και τον Σωτήρη Χατζηγάκη.

Απρίλιος 2009 σε εργοτάξιο του Μπόμπολα (Εγνατία Οδός Ιωαννίνων). Ο τότε υπουργός υποδομών 
Γιώργος Σουφλιάς, σέρνει το τσάμικο της διαπλοκής. Ακολουθεί ο Κούτρας (πρόεδρος του ΑΚΤΩΡος) και 
ο τότε υπουργός αγροτικής ανάπτυξης Σωτήρης Χατζηγάκης. [κλικ για μεγέθυνση]
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.