Η βλακεία και η ασχετοσύνη, όταν
γίνονται Νομοσχέδια και Νόμοι καταστρέφουν την ίδια την πολιτεία.
Δρ
Κουτσούκος...
Μετά τα ανεδαφικά του Νόμου Μανιτάκη
το Ν/Σ, για αξιολόγηση Δημοσίων Υπαλλήλων, σπάει ρεκόρ γέλιου!
Να παραιτηθούν όσοι σχεδίασαν αυτήν
την ανοησία, μην μας πάρουν χαμπάρι και
οι ξένοι και μας κρεμάσουν κουδούνια, ενόψει της Προεδρίας!
Το νέο Προκρούστειο
Σύστημα αξιολόγησης, είναι απίστευτο και
παγκόσμιας πρωτοτυπίας: Προαποφασίζεται, πόσοι Υπάλληλοι θα είναι άριστοι, πριν καν
αξιολογηθούν ή περάσουν κάποιες εξετάσεις!
Αν δηλαδή στις όποιες
εξετάσεις, αποτύχει να πιάσει το «Άριστα» το 95% των Υπαλλήλων, σύμφωνα με το
Σ/Ν, ο προιστάμενός τους θα «πριμοδοτήσει ως άριστους», άλλο ένα 20% !
Μεταφερόμενο αυτό στην
καθημερινή ζωή, αν σε ένα σχολείο ή σε ένα Πανεπιστήμιο ένας μόνο μαθητής
γράψει άριστα,θα τεντώσουμε τον πήχη, να αριστεύσουν και άλλοι, για να συμπληρώσει το 25% του Σ/Ν.!
Επίσης, αν στις ίδιες εξετάσεις γράψουν κάτω από 6/10
μόνο το 5% των υπαλλήλων ή μαθητών, θα τεντώσουμε πάλι τον πήχη να αποτύχουν
και άλλοι χάριν, της ποσόστωσης!
Τώρα αν είσαι ήδη
Προιστάμενος οπωσδήποτε συμμετέχεις με 70% στην «Αριστεία» και ας μην το
θέλεις, ή να μην το αξίζεις, για να
«βγει» το ποσοστό!!
Πρόταση: Δεν
υπάρχουν προσωπικά δεδομένα, για πτυχία και προσόντα υπαλλήλων, όταν
...
διορίστηκαν, αξιολογούνται βάσει αυτών,ή έχουν καταγγελία ή έχουν ΕΔΕ για μη
νόμιμη κατοχή πτυχίων και προσόντων και οφείλουν εντός 15 ημερών, να παρουσιάσουν στο αρμόδιο όργανο τα πτυχία
και τα προσόντα τους, ειδάλλως παραπέμπονται με το αιτιολογικό της απόλυσης. Οι
αρμόδιες υπηρεσίες που χορήγησαν τους τίτλους ή τις βεβαιώσεις, οφείλουν να κοινοποιήσουν στην υπηρεσία, αν ο υπάλληλος είναι νόμιμος κάτοχος των
προσόντων και πτυχίων, που προσκομίζει ή επικαλλείται.
Πρόταση: Όλοι που αδικήθηκαν, με αίτησή τους, πρέπει να περάσουν συνέντευξη να αναπτύξουν
τις ικανότητές τους και τα επιχειρήματά τους και να επαανεκτιμηθεούν οι
ικανότητές τους, από ειδικό συμβούλιο. Μην ξεχνάμε όσι στο Δημόσσιο ανθεί ένα
ερπετό, ο «ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ», που σε όλες τις
εποχές και σε όλες τις κυβερνήσεις είναι ο ίδιος, που προκατασκευάζει την όποια αξιολόγηση.
Σ/Ν. Διοικητικές
απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του
Δημόσιου Τομέα – Τροποποίηση διατάξεων Π.Δ. 318/1992 (Α’ 161) και λοιπές
ρυθμίσεις
Θέτουμε σε διαβούλευση
το νομοσχέδιο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης με τίτλο «Διοικητικές απλουστεύσεις – Καταργήσεις, Συγχωνεύσεις
Νομικών Προσώπων και Υπηρεσιών του Δημόσιου Τομέα – Τροποποίηση διατάξεων Π.Δ.
318/1992 (Α’ 161) και λοιπές ρυθμίσεις», το οποίο περιλαμβάνει τρία βασικά
κεφαλαία.
Ειδικότερα, τα
κεφάλαια αυτά είναι:
1. Διοικητικές
απλουστεύσεις – Άρση διοικητικών βαρών.
2. Εξορθολογισμός
δομών με την κατάργηση φορέων.
3. Καλύτερη αξιοποίηση
του ανθρώπινου δυναμικού μέσω νέου, μεταβατικού τρόπου αξιολόγησης των δημοσίων
υπαλλήλων.
1. Η ελληνική
κυβέρνηση συνεργάζεται με τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης,
αξιοποιώντας τη διεθνή του εμπειρία και τεχνογνωσία στον τομέα της άρσης των
διοικητικών βαρών. Η στρατηγική αυτή συνεργασία αποσκοπεί ευρύτερα στην τόνωση
του επιχειρηματικού περιβάλλοντος και στη βελτίωση του επενδυτικού κλίματος στη
χώρα μας. Στο πλαίσιο αυτό, νομοθετούμε με το παρόν νομοσχέδιο μια πρώτη δέσμη
σημαντικών διοικητικών απλουστεύσεων με σημαντικότερες τη κατάργηση της
υποχρέωσης υποβολής πρωτοτύπων ή επικυρωμένων αντιγράφων από τους
ενδιαφερόμενους στο σύνολο των συναλλαγών τους με το Δημόσιο, την κατάργηση από
1η Ιουλίου 2014 της υποχρέωσης δημοσίευσης στο ΦΕΚ των τροποποιήσεων
καταστατικού και των ετήσιων ισολογισμών Α.Ε. και ΕΠΕ, καθώς και την κατάργηση
της υποχρέωσης βεβαίωσης γνησίου υπογραφής στην Υπεύθυνη Δήλωση που κατατίθεται
στην πρώτη φάση προσφοράς σε διαγωνισμό του Δημοσίου
2. Καταργούνται 21
φορείς και υπηρεσίες που δεν κρίνονται πια απαραίτητοι και παράλληλα
απομακρύνεται μέρος του προσωπικού τους. Οι τρεις κυριότεροι φορείς είναι το
Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), το Εθνικό Ινστιτούτο Εργασίας και Ανθρώπινου
Δυναμικού (ΕΙΕΑΔ) και η Ενοποίηση Αρχαιολογικών Χώρων Αθήνας Α.Ε. Με αυτό τον
τρόπο αντιμετωπίζεται η κωλυσιεργία σε φορείς που εδώ και καιρό έχουν
εκπληρώσει την αποστολή τους, η αδιαφορία μπροστά σε προφανείς επικαλύψεις
αρμοδιοτήτων και η σπατάλη δημόσιων πόρων.
Η αναδιοργάνωση των
κρατικών δομών συνολικά συνιστά στρατηγική προτεραιότητα για την κυβέρνηση.
Στόχος μας είναι η αποτελεσματικότερη και αποδοτικότερη λειτουργία δημοσίων
οργανισμών και φορέων, με όσο το δυνατόν μικρότερο δημοσιονομικό κόστος. Το
κράτος οφείλει πλέον να ιεραρχήσει τις επιχειρησιακές του προτεραιότητες και να
συγκεντρώσει και να αναδιατάξει τις δυνάμεις του, ώστε να καταστεί πιο
λειτουργικό και αποτελεσματικό.
Οι ΙΔΑΧ υπάλληλοι των
ΝΠΙΔ που καταργούνται οδηγούνται σε υποχρεωτική αποχώρηση, ενώ οι υπάλληλοι των
ΝΠΔΔ εντάσσονται στο πρόγραμμα της κινητικότητας.
3. Σήμερα, σχεδόν όλοι
οι δημόσιοι υπάλληλοι βαθμολογούνται με 9 και 10. Η σημασία και η λογική της
αξιολόγησης ακυρώνεται στην πράξη, ενώ θα έπρεπε να αποτελεί κίνητρο για τον
αξιολογούμενο και εργαλείο βελτίωσης της αποδοτικότητας του ίδιου και του φορέα
όπου υπηρετεί.
Το νομοσχέδιο εισάγει
την ποσόστωση – τη συγκριτική δηλαδή αξιολόγηση στον προσδιορισμό των ανώτατων
ποσοστών των δημοσίων υπαλλήλων ανά κλίμακα βαθμολογίας. Σκοπός της ρύθμισης
αυτής είναι να αποδοθεί η βαρύνουσα σημασία που θα πρέπει να έχει κάθε σύστημα
αξιολόγησης και να αρθούν οι στρεβλώσεις και η σημερινή απαξίωση.
Παρακαλούμε για τα σχόλιά
σας μέχρι την Τρίτη 21/1/2014.
Ο Υπουργός Διοικητικής
Μεταρρύθμισης
και Ηλεκτρονικής
Διακυβέρνησης
---
Το Νομοσχέδιο αυτό
έρχεται ως συνέχεια των απίθανων νόμων περί πειθαρχικό Δημοσίων Υπαλλήλων.
Αναλυτικά:
Άρθρο 19: Ανώτατα ποσοστά ανά κλίμακα αξιολόγησης
Το άρθρο 7 του Π.Δ.
318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 7
Ανώτατα ποσοστά ανά
κλίμακα αξιολόγησης
1. Τα ανώτατα ποσοστά
υπαλλήλων που είναι δυνατόν να αξιολογούνται με την κλίμακα βαθμών του άρθρου 8
του Π.Δ. 318/1992 καθορίζονται ως εξής:
α. Με τους βαθμούς 9
έως 10 αξιολογείται ποσοστό έως και 25 % των υπαλλήλων.
β. Με τους βαθμούς 7
έως 8 αξιολογείται ποσοστό έως και 60% των υπαλλήλων.
γ. Με τους βαθμούς 1
έως 6 αξιολογείται ποσοστό έως και 15% των υπαλλήλων.
2. Τα ποσοστά της παρ.
1 του παρόντος άρθρου υπολογίζονται επί του συνόλου των υπαλλήλων που υπηρετούν
στην ίδια Γενική Διεύθυνση.
Ο επιμερισμός των
ποσοστών αξιολόγησης σε κάθε Γενική Διεύθυνση γίνεται με απόφαση του οικείου
Προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης στο σύνολο των υποκείμενων οργανικών μονάδων
μέχρι και επιπέδου Τμήματος ή αντιστοίχου επιπέδου οργανικής μονάδας. Για τον
επιμερισμό αυτό λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, ιδίως:
α) η παραγωγικότητα
των μονάδων
β)οι αρμοδιότητες των
οργανικών μονάδων σε σχέση με τις προτεραιότητες της ασκούμενης πολιτικής.
γ) η κατανομή των
υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα.
4. Η απόφαση της
προηγούμενης παραγράφου εκδίδεται αποκλειστικά εντός του Ιανουαρίου κάθε έτους
και αποστέλλεται στους Προϊσταμένους Διεύθυνσης πριν από την σύνταξη των
εκθέσεων αξιολόγησης. Η μη τήρηση των ποσοστών αυτών από τους αξιολογητές
συνιστά πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος κατά τα
οριζόμενα στην παρ. 1 περ. β του άρθρου 107 του ν. 4057/2012 και ελέγχεται με
ευθύνη του αρμόδιου οργάνου έκδοσης της σχετικής απόφασης.
5. Για την αξιολόγηση
των Προϊσταμένων Τμημάτων και Διευθύνσεων ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών
μονάδων, το ανώτατο ποσοστό αξιολόγησης με τους βαθμούς 9 ή 10 ανέρχεται έως
και 70%, το οποίο υπολογίζεται επί του συνόλου των προϊσταμένων του ίδιου
επιπέδου της ίδιας Γενικής Διεύθυνσης.
6. Στις περιπτώσεις
που από την εφαρμογή των ανωτέρω ποσοστών προκύπτει κλάσμα μισής μονάδας και
άνω λογίζεται ως ακέραιη μονάδα.
7. Όπου κατά την
αξιολόγηση δεν εξαντληθεί το ανώτατο επιτρεπόμενο κατά κλίμακα ποσοστό, το
υπολειπόμενο μέρος που δεν χρησιμοποιήθηκε προσαυξάνει το ποσοστό της αμέσως
κατώτερης βαθμολογικής κλίμακας.
8. Τα ποσοστά της παρ.
1 του παρόντος άρθρου ισχύουν και για την αξιολόγηση των υπηρετούντων σε
γραφεία Υπουργών, Υφυπουργών και στους Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς, καθώς
και για τους υπαλλήλους που υπηρετούν σε οργανικές μονάδες που υπάγονται
απευθείας στον Υπουργό, τον Υφυπουργό και τον Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα. Στην
περίπτωση αυτή αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης της παρ. 3 του άρθρου
αυτού είναι αντίστοιχα ο Διευθυντής του οικείου Γραφείου, όπου προβλέπεται, και
όταν δεν υπάρχει, ο Υπουργός ή ο Υφυπουργός, και ο Γενικός /Ειδικός Γραμματέας.
9. Στις περιπτώσεις
όπου δεν προβλέπεται στον φορέα οργανική μονάδα επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης,
αρμόδιο όργανο για την έκδοση της απόφασης της παρ. 3 του άρθρου αυτού είναι ο
Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας, το μονομελές όργανο Διοίκησης και, αν δεν
υπάρχει, ο πρόεδρος του συλλογικού οργάνου διοίκησης του φορέα.»
ΣΧΟΛΙΟ
Το συγκεκριμένο
σύστημα αξιολόγησης αντιπαραγωγικό και με τιμωρητικό χαρακτήρα για τους Δημοσίους
Υπαλλήλους:
1. Δεν είναι δυνατόν
να αποφασίζεται εκ των προτέρων πόσοι υπάλληλοι θα είναι άριστοι, πόσοι μέτριοι
και πόσοι ανεπαρκείς και μάλιστα η Γενική Διεύθυνση να κάνει και κατανομή των
ποσοστών στις υφιστάμενες μονάδες. Έτσι δεν δίνεται το κίνητρο στους Δ.Υ. να
αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και μάλιστα αφαιρείται το κίνητρο και από
αυτούς που εργάζονται ευσυνείδητα και πολλές φορές υπερβάλλουν εαυτόν και αυτοί
μπορεί να είναι περισσότεροι από το 25% που τίθεται ως όριο.
2. Το παλαιό σύστημα
αξιολόγησης επέτρεπε στους υπαλλήλους να αξιολογούνται όλοι με άριστα, κάτι που
βρίσκεται στο αντίθετο άκρο του προτεινόμενου συστήματος. Το σύστημα αυτό
ενείχε αδικίες και δεν επέτρεπε να ξεχωρίσουν οι υπάλληλοι που εργάζονταν
κοπιωδώς από τους ανεπαρκείς υπαλλήλους. Ωστόσο, το προτεινόμενο σύστημα δεν
λύνει αυτή την αδικία, αφού δεν θεσπίζει ένα σύστημα αντικειμενικής μέτρησης
της παραγωγικότητας των υπαλλήλων. Αντ’ αυτού προτιμά να τιμωρήσει τους
υπαλλήλους που όλα αυτά τα χρόνια έπαιρναν Άριστα επειδή το σύστημα το επέτρεπε
και να τους υποχρεώσει να μην πάρουν Άριστα ακόμη κι αν το αξίζουν.
Επειδή όμως από
παρατηρήσεις χορτάσαμε, θα κάνω και μια ΠΡΟΤΑΣΗ:
Κατά την άποψή μου, η
δικαιοσύνη στην αξιολόγηση των Δ.Υ. δεν θα επέλθει ούτε με εξετάσεις γενικών
γνώσεων τύπου Τεστ Δεξιοτήτων, όπως άλλοι παρατηρούν, ούτε με μέτρα τιμωρητικού
χαρακτήρα, όπως το προτεινόμενο.
Αν ένας άριστος
υπάλληλος έχει τοποθετηθεί από την υπηρεσία του σε μία οργανική μονάδα, η
οποία, τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή να μην ασκεί πρωτεύουσα δημόσια πολιτική,
κινδυνεύει να χαρακτηριστεί τουλάχιστον μέτριος και να ανακοπεί η υπηρεσιακή
του εξέλιξη . Είναι σχεδόν βέβαιο ότι η δυσαρέσκεια του εν λόγω υπαλλήλου θα
λειτουργήσει ως αντικίνητρο στην μελλοντική του απόδοση.
Αντιθέτως ένας μέτριος
υπάλληλος ο οποίος θα έχει τοποθετηθεί σε μία οργανική μονάδα η οποία ασκεί
κατά προτεραιότητα κάποια κυβερνητική πολιτική και στην οποία έχει επιμεριστεί
μεγαλύτερο ποσοστό αρίστων, μπορεί να ωφεληθεί, απλά και μόνο επειδή υπηρετεί
στη συγκεκριμένη μονάδα, χωρίς όμως ό ίδιος να διακρίνεται από υψηλή
παραγωγικότητα.
Τέλος , όσον αφορά την
κατανομή των υπαλλήλων ανά οργανική μονάδα, δεν μπορεί να αποτελέσει κριτήριο
επιμερισμού των ποσοστών αξιολόγησης, καθόσον αυτή δεν συνδέεται με την επίδοση
του δημοσίου υπαλλήλου και μπορεί να λειτουργήσει υπέρ των μονάδων που έχουν
περισσότερους υπαλλήλους και κατά αυτών που έχουν λιγότερους. Η οργανική μονάδα
όμως με τους λιγότερους υπαλλήλους, δεν σημαίνει ότι διαθέτει και τους λιγότερο
αποδοτικούς.
Άρθρο 20: Κλίμακα βαθμολόγησης κριτηρίων-
Αιτιολογία
Η παρ. 8 του άρθρου 8
του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Εφόσον ο
αξιολογητής βαθμολογεί ένα ή περισσότερα κριτήρια αξιολόγησης με βαθμό 9 έως 10
ή με βαθμό 1 έως 6, απαιτείται η παράθεση από αυτόν ειδικής αιτιολογίας της
βαθμολογίας αυτής, για τα αντίστοιχα κριτήρια αξιολόγησης».
ΣΧΟΛΙΟ
Για κάθε βαθμό θα
πρέπει να υπάρχει αιτιολόγηση. Η μέχρι τώρα βαθμολόγηση ήταν κατά το πλείστο να
βαθμολογούνται όλα τα κριτήρια με τον ίδιο βαθμό (π.χ. σε όλα τα κριτήρια ο
προϊστάμενος έβαζε 8. Όταν δεν υπάρχει διαβάθμιση στη βαθμολογία 6,7,8 σε
κάποια κριτήρια, αυτό σημαίνει είτε προαποφασισμένο γεγονός, είτε αρνητική
διάθεση, είτε έλλειψη γνώσης βασικών στοιχείων αξιολόγησης. Σίγουρα σε κάποια
σημεία είμαστε καλύτεροι και σε κάποια σημεία χρειαζόμαστε βελτίωση. Θεωρητικά
το 8 ήταν ένας καλός βαθμός όμως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί άδικος όταν δεν
αιτιολογείται.
Η αιτιολόγηση θα
πρέπει να παραμείνει για τους βαθμούς 1-4. Όλοι οι αξιολογούμενοι θα πρέπει να
έχουν δικαίωμα ενστάσεως, αν αδικήθηκαν.
Άρθρο 21: Αυτοαξιολόγηση
Η
παρ. 2 του άρθρου 11 του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «Η βαθμολογία
που δίνει ο ίδιος ο αξιολογούμενος στα ουσιαστικά του προσόντα κατ` ουδένα
τρόπο επηρεάζει τη βαθμολογία που δίνει ο αξιολογητής σ` αυτόν, ούτε επιφέρει
οποιοδήποτε άλλο έννομο αποτέλεσμα. Αποσκοπεί απλώς στο να γνωρίζει ο
αξιολογητής την εικόνα που ο ίδιος ο αξιολογούμενος έχει για τον εαυτό του.
Μπορεί επίσης ο αξιολογητής να εκτιμήσει με βάση την αυτοαξιολόγηση, την ανάγκη
να καλέσει σε συνέντευξη τον αξιολογούμενο.»
ΣΧΟΛΙΟ
Άρα, όλοι που αδικήθηκαν, με αίτησή τους, πρέπει να περάσουν συνέντευξη να αναπτύξουν
τις ικανότητές τους και τα επιχειρήματά τους και να επανεκτιμηθούν οι
ικανότητές τους, από ειδικό συμβούλιο. Μην ξεχνάμε, ότι στο Δημόσιο ανθεί ένα ερπετό ο «ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ»,
που σε όλες τις εποχές και σε όλες τις κυβερνήσεις είναι ο ίδιος, που προκατασκευάζει την όποια
αξιολόγηση, αφού μεταφέρει στους ανωτέρους
ό,τι θέλει και εκείνοι τον εμπιστεύονται, γιατί είναι και οι ίδιοι θύματα του
«ΡΥΦΙΑΝΟΥ» και τον φοβούνται μήπως τους ρουφιανέψει και στους παραπάνω. Ο
ΡΟΥΦΙΑΝΟΣ μπορεί να ρουφιανέψει ακόμα και τον Υπουργό και τον Πρωθυπουργό και
γιαυτό έχει σημαντική θέση στην Δημόσια Διοίκηση, να μην κάνει τίποτα, να μην εργάζεται, πλην του να συκοφαντεί και να
παραπληροφορεί!.
Άρθρο 22: Έλεγχος τυπικών στοιχείων και ειδικής
αιτιολογίας στις εκθέσεις αξιολόγησης
Στην παρ. 2 του άρθρου
13 του Π.Δ. 318/1992 προστίθεται περίπτωση γ ως εξής:
«γ) ως προς την
έγκαιρη παράδοση ενυπογράφως στην αρχή κάθε έτους των εντύπων αξιολόγησης στους
αξιολογούμενους και ακολούθως την διαβίβαση ενυπογράφως της συμπληρωμένης
Έκθεσης από τον αξιολογούμενο στον Εισηγητή, την παραλαβή των εισηγήσεων και
την παράδοσή τους ενυπογράφως στους αξιολογητές, εξετάζοντας κάθε φορά την
τήρηση των προθεσμιών.»
ΣΧΟΛΙΟ
Να κατατεθούν εκ νέου
και να ελεγχθούν όλα τα στοιχεία και τα
πτυχία των υπαλλήλων και Προϊσταμένων, όλων των βαθμίδων, που αξιολογούνται
μέσα στον φάκελο αξιολόγησης, για να γίνει διασταύρωση, μήπως διορίστηκαν με
πλαστά χαρτιά και προσόντα και μήπως έχουν μεταπτυχιακά και προσόντα μαϊμού
(από Αγγλίες, Βουλγαρίες κλπ...) Επισημαίνουμε ότι τα ανύπαρκτα ή πλαστά
προσόντα πρέπει σύμφωνα με εκτιμήσεις,
να πιάνουν το 30% των Υπαλλήλων,
Προϊσταμένων και ειδικά των Καθηγητών ΑΕΙ και ΤΕΙ.
Πρόταση: Δεν
υπάρχουν προσωπικά δεδομένα, για πτυχία και προσόντα υπαλλήλων, Προϊσταμένων και ειδικά των Καθηγητών ΑΕΙ
και ΤΕΙ, όταν διορίστηκαν, αξιολογούνται βάσει αυτών,ή έχουν καταγγελία ή έχουν
ΕΔΕ για μη νόμιμη κατοχή πτυχίων και προσόντων και οφείλουν εντός 15 ημερών να
παρουσιάσουν στο αρμόδιο όργανο τα πτυχία και τα προσόντα τους, ειδάλλως
παραπέμπονται με το αιτιολογικό της απόλυσης. Οι αρμόδιες υπηρεσίες οφείλουν να
κοινοποιήσουν στην υπηρεσία, αν ο
υπάλληλος είναι νόμιμος κάτοχος των προσόντων και πτυχίων που επικαλείται.
Άρθρο 23: Αξιολογητές
Το άρθρο 14 του Π.Δ.
318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 14
Αξιολογητές
1. Την αξιολόγηση ενεργεί
αυτοτελώς ένας προϊστάμενος ανάλογα με τη θέση του αξιολογούμενου στην ιεραρχία
της οικείας δημόσιας υπηρεσίας ή του οικείου νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου,
δηλαδή ο προϊστάμενος της αμέσως υπερκείμενης οργανικής μονάδας εκείνης που
υπηρετεί ο αξιολογούμενος, όταν υπάρχει, κατόπιν γραπτής και τεκμηριωμένης
εισήγησης του άμεσου προϊσταμένου του, η οποία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της
έκθεσης αξιολόγησης του υπαλλήλου. Στις περιπτώσεις που δεν υφίσταται
υπερκείμενη οργανική μονάδα, ο υπάλληλος αξιολογείται από τον άμεσο προϊστάμενό
του χωρίς να απαιτείται εισήγηση.
2. Ως προϊστάμενοι
νοούνται οι πολιτικοί υπάλληλοι με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου ή ιδιωτικού
δικαίου αορίστου χρόνου ή στρατιωτικοί, που κατέχουν θέση, η οποία αποτελεί την
κορυφή της οικείας οργανικής μονάδας καθώς και οι μετακλητοί ή με θητεία
υπάλληλοι, οι οποίοι κατέχουν τέτοια θέση βάσει ειδικών διατάξεων,
συμπεριλαμβανομένων και των νομίμων αναπληρωτών τους.
3. Αξιολογητής των
προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Τμήματος είναι ο προϊστάμενος της
οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης, μετά από
γραπτή και τεκμηριωμένη εισήγηση από τον άμεσο προϊστάμενό του.
4. Αξιολογητής των
προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης είναι ο προϊστάμενος της
οικείας υπερκείμενης οργανικής μονάδας επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης.
5. Ο Γενικός ή Ειδικός
Γραμματέας ή ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης προκειμένου για
αυτοτελείς υπηρεσιακές μονάδες αποκεντρωμένων ή αυτοτελών δημοσίων υπηρεσιών ή
N.Π.Δ.Δ., το μονομελές όργανο διοίκησης και, αν δεν υπάρχει, ο πρόεδρος του
συλλογικού οργάνου διοίκησης, συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης για τους
προϊσταμένους οργανικών μονάδων που υπάγονται απευθείας σε αυτούς και για τους
υπαλλήλους που υπηρετούν στο γραφείο τους ή υπάγονται σε αυτούς.
6. Οι εκθέσεις
αξιολόγησης των υπαλλήλων που υπηρετούν σε γραφείο Υπουργού ή Υφυπουργού
συντάσσονται από τον Διευθυντή του οικείου Γραφείου. Εάν δεν υπάρχει
Διευθυντής, τότε οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται από τον Υπουργό ή τον
Υφυπουργό.
7. Οι εκθέσεις
αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων επιπέδου Διεύθυνσης ή Τμήματος, οι
οποίες υπάγονται απευθείας σε Υπουργό ή Υφυπουργό, καθώς και η έκθεση
αξιολόγησης του Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού ή Υφυπουργού, συντάσσονται
από τον οικείο Υπουργό ή Υφυπουργό.
8. Για τους
αποσπασμένους υπαλλήλους συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης από τους
προϊσταμένους των υπηρεσιών, στις οποίες είναι αποσπασμένοι. Για τους
υπαλλήλους που είναι αποσπασμένοι σε νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, σε
διεθνείς οργανισμούς ή σε όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης βάσει ειδικών διατάξεων,
συντάσσονται εκθέσεις αξιολόγησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος, από
τους αρμόδιους προϊστάμενους των φορέων αυτών.
9. Ειδικά για το
πολιτικό διδακτικό και βοηθητικό επιστημονικό προσωπικό των σχολών των
Υπουργείων Εθνικής Άμυνας και Εμπορικής Ναυτιλίας που υπάγεται στον Υπαλληλικό
Κώδικα (ν. 3528/2007), ως προϊστάμενος αξιολογητής νοείται ο προϊστάμενος της
οικείας σχολής.»
ΣΧΟΛΙΟ
Από την στιγμή που δεν
έχει λυθεί το μέγα ζήτημα της αξιοκρατικής επιλογής των προϊσταμένων, είναι
τουλάχιστον άδικο να δίνεται και αυτή την αρμοδιότητα στους άμεσους
προϊσταμένους. Για να έχει το δικαίωμα αξιολόγησης ένας προϊστάμενος, πρέπει να
είναι ο ίδιος πέραν πάσης αμφισβήτησης. Άρα πρώτα λύστε το θέμα του αδιάβλητου
τρόπου επιλογής των προϊσταμένων και μετά δώστε τους αυτή την εξουσία.
Διαφορετικά όσοι είναι «δικοί» τους θα είναι κάθε χρόνο «άριστοι» …..για τους
υπόλοιπους έχει ο Θεός ή ο «ρουφιάνος».
Στο εληνικό
δημόσιο,αξιολογητές σήμερα είναι στις περισσότερες περιπτώσεις άτομα με κατά
πολύ λιγότερα εώς συνήθως ανύπαρκτα προσόντα από τους υφισταμένους-
αξιολογούμενους, ενώ έχουν διοριστεί και ανελιχθεί με κομματικά κριτήρια πολλά
χρόνια πριν τη δημιουργία του ΑΣΕΠ, με αποτέλεσμα η νέα γενιά υπαλλήλων να
αδικούμαστε και να μην έχουμε ευκαιρίες στο δημόσιο ,ζούμε κωμικοτραγικές
καταστάσεις όταν μας καλούν να μεταφράσουμε πχ κάποια επιστολή που φτάνει στην
υπηρεσία ή να τρέξουμε κάποια καινούρια εφαρμογή αλλά κατά τα άλλα είμαστε
άφαντοι,πολλές φορές ούτε το όνομά μας δε φαίνεται σε ένα έγγραφο που
συντάσσουμε ή στοιχεία που μαζεύουμε πχ για υπηρεσιακή απάντηση σέ έγγραφα των
υπουργείων αλλά υπογράφει φαρδιά πλατιά ο προιστάμενος.Επίσης αν θέλετε να
κάνετε κάτι καλό καταργήστε το απηρχαιομένο σύστημα που βασίζεται στις εκθέσεις
αξιολόγησης, πρόκειται για εντελώς αναξιοκρατικό στα όρια του κωμικού σύστημα
αξιολόγησης βασισμένο σε προσωπικές συμπάθειες ,γνωριμίες και ιδιοτελή κίνητρα
ανταγωνισμού από αυτη την απίθανη γενιά υπαλλήλων- προισταμένων
Το Δημόσιο περιέχει
οργανισμούς με πολλές ιδιαιτερότητες είναι καλό να ξεκαθαριστεί ποιος είναι ο
άμεσος προϊστάμενος. Π.χ. στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά ιδρύματα οι υπάλληλοι
τοποθετούνται από τον Πρύτανη και όχι από την Διεύθυνση Διοικητικών Υπηρεσιών.
Στα ΑΕΙ υπάρχει η ιδιαιτερότητα: υπάλληλοι να είναι τοποθετημένοι σε
Εργαστήρια, Κλινικές, Τομείς. Ο άμεσος προϊστάμενος μπορεί να είναι 1
πρωτοβάθμιος Καθηγητής ή και περισσότεροι καθηγητές εφόσον το κάθε εργαστήριο
λειτουργεί με πάνω από 1 καθηγητές. Αυτοί οι υπάλληλοι δέχονται εντολές ως προς
το έργο τους, ή ελέγχονται από τους καθηγητές των εργαστηρίων ή κλινικών και
όχι από το διοικητικό προϊστάμενο ο οποίος πολλές φορές δεν γνωρίζει το έργο
που παρέχουν οι υπάλληλοι οι οποίοι μπορεί να εργάζονται και σε διαφορετικό
χώρο, κτίριο, περιοχή.
Πρόταση: στην αξιολόγηση του υφισταμένου ο άμεσος προϊστάμενος δηλαδή ο καθηγητής ή
ο Διευθυντής του εργαστηρίου/κλινικής/τομέα να συμμετέχει στην αξιολόγηση του
υφισταμένου.Τέλος, κατά το πλείστο, οι μέχρι τώρα προϊστάμενοι διορίζονταν ή
τοποθετούνταν από τα υπηρεσιακά συμβούλια του ιδίου φορέα – μοίραζαν μεταξύ
τους τις θέσεις των προϊσταμένων. Ετσι πολλές φορές διαπιστώνει κανείς ότι
υπάρχουν υφιστάμενοι με πολύ περισσότερα τυπικά προσόντα: πτυχία διοίκησης και
οικονομίας με μεταπτυχιακούς τίτλους ή και διδακτορικό- από τους προϊσταμένους
που μπορεί να έχουν ένα πτυχίο παιδαγωγικής κατεύθυνσης, ή ακόμα να είναι και
δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή είναι σίγουρο ότι η αξιολόγηση
θα έχει μεροληπτικό χαρακτήρα και αρνητική διάθεση από τον προϊστάμενο προς τον
υφιστάμενο.
Πρόταση: να ξεκινήσει η διαδικασία ελέγχου βιογραφικών, πτυχίων και τυπικών
προσόντων των υπαρχόντων προϊσταμένων
και να ανοίξει η διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος εκ νέου για θέσεις
τομεαρχών, προϊσταμένων κ.λ.π.
Πρόταση: Σε περίπτωση αδικίας ο υφιστάμενος
να έχει το δικαίωμα ενστασεως, κρίσεως και αξιολογήσεως και από τους ανώτερους
και από τον ανώτατο στην ιεραρχία του
δηλ. τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου ή τον Υπουργό.
Άρθρο 24: Χρόνος σύνταξης των εκθέσεων αξιολόγησης
Το άρθρο 18 του Π.Δ.
318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 18
Χρόνος σύνταξης των
εκθέσεων αξιολόγησης
1. Οι εκθέσεις
αξιολόγησης συντάσσονται από τους αρμόδιους αξιολογητές αποκλειστικά εντός του
πρώτου τριμήνου κάθε έτους και το αργότερο έως την 31η Μαρτίου για τους
υπαλλήλους όλων των κατηγοριών, κατόπιν έκδοσης της απόφασης τον Ιανουάριο κάθε
έτους από το αρμόδιο όργανο κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 7 του Π.Δ.318/1992. Η
συμπλήρωση του εντύπου είναι υποχρεωτική για τον αξιολογούμενο και πρέπει να
γίνεται το αργότερο μέχρι το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου. Κάθε
εισηγητής υποχρεούται να καταθέτει την εισήγησή του στον αρμόδιο αξιολογητή
εντός αποκλειστικής προθεσμίας δεκαπέντε ημερών από την συμπλήρωσή της από τον
αξιολογούμενο και το αργότερο έως τέλος Φεβρουαρίου. Κάθε αξιολογητής
υποχρεούται να συντάσσει εκθέσεις αξιολόγησης για όλους τους υπαλλήλους
αρμοδιότητάς του, εφόσον προΐστατο αυτών κατά το προηγούμενο έτος για πέντε
τουλάχιστον μήνες, ανεξάρτητα αν είχε τοποθετηθεί με έκδοση σχετικής απόφασης ή
όχι, έστω και αν κατά το χρόνο σύνταξης των εκθέσεων υπηρετεί σε άλλη υπηρεσία.
2. Οι προθεσμίες και
υποχρεώσεις της παρ. 1 ισχύουν και για τους αξιολογητές που απέβαλαν την
ιδιότητά τους αυτή πριν από την 31η Μαρτίου λόγω τοποθέτησης, μετάθεσης,
μετακίνησης, απόσπασης, μετάταξης ή διορισμού σε άλλη υπηρεσία. Με μέριμνα της
Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού ενημερώνονται για την υποχρέωσή τους αυτή.
3. Στην περίπτωση που
ο προϊστάμενος άσκησε καθήκοντα για πέντε τουλάχιστον μήνες, αλλά η υπαλληλική
σχέση λύθηκε λόγω παραίτησης, ορίου ηλικίας ή τριακονταπενταετίας, οι εκθέσεις
αξιολόγησης συντάσσονται και υποβάλλονται με μέριμνα της αρμόδιας μονάδας
προσωπικού, πριν από την παράδοση των καθηκόντων. Κατ` εξαίρεση, όταν
αξιολογητές είναι ο Υπουργός, Υφυπουργός, Γενικός ή Ειδικός Γραμματέας ή ο
Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού ή Υφυπουργού, μπορούν να συντάσσουν έκθεση
αξιολόγησης και για χρονικό διάστημα τουλάχιστον τριών μηνών και σε περίπτωση
που αποχωρήσουν από τη θέση τους, μπορούν να συντάσσουν εκθέσεις αξιολόγησης
μέσα σε δύο τουλάχιστον μήνες από την αποχώρησή τους. Για τις ανωτέρω
περιπτώσεις όσον αφορά στον επιμερισμό των ποσοστών εφαρμόζεται η τελευταία
απόφαση επιμερισμού ποσοστών που εκδόθηκε τον Ιανουάριο του έτους λύσης της
υπαλληλικής σχέσης των αξιολογητών.
4. Σε περίπτωση
κένωσης θέσης προϊσταμένου που ενεργεί ως αξιολογητής, εκτός της περίπτωσης
παραίτησης, συμπλήρωσης ορίου ηλικίας ή τριακονταπενταετίας, τις εκθέσεις
αξιολόγησης συντάσσει ο νόμιμος αναπληρωτής του. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει
νόμιμος αναπληρωτής οι εκθέσεις αξιολόγησης συντάσσονται κατ’ εξαίρεση από τον
άμεσο προϊστάμενο του αξιολογούμενου είτε από τον Γενικό ή Ειδικό Γραμματέα ή
το μονομελές όργανο διοίκησης και, αν δεν υπάρχει, από τον πρόεδρο του
συλλογικού οργάνου διοίκησης, προκειμένου για τους προϊσταμένους Διεύθυνσης.
Και στις δύο περιπτώσεις δεν απαιτείται εισήγηση.
5. Με την επιφύλαξη
των διατάξεων του προτελευταίου εδαφίου της παραγράφου 3 του άρθρου αυτού, σε
καμιά περίπτωση δεν συντάσσεται έκθεση αξιολόγησης για χρονικό διάστημα
μικρότερο των πέντε μηνών.»
ΣΧΟΛΙΟ
Θα πρέπει οπωσδήποτε
να προβλεφθεί διάταξη ώστε να καλύπτεται και το προσωπικό των Δημοσίων
Οργανισμών, στις Διοικήσεις των οποίων γίνονται αλλαγές είτε μετά από την
ολοκλήρωση της θητείας είτε και για οποιοδήποτε άλλο λόγο. Χαρακτηριστικό
παράδειγμα, τα Δημόσια Νοσοκομεία, στα οποία τοποθετήθηκαν νέοι Διοικητές στο
διάστημα μεταξύ Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2013.
Συνεπώς, θα πρέπει να
ληφθεί μέριμνα για το εν λόγω προσωπικό των Νοσοκομείων, που αξιολογείται από
τον εκάστοτε Διοικητή ή/και τον Αναπληρωτή του.
Πρόταση: Στην
παράγραφο 3, μετά τις λέξεις «Διευθυντής του Γραφείου του Υπουργού ή
Υφυπουργού» να προστεθούν οι λέξεις «Διοικητές και Αναπληρωτές Διοικητές
Οργανισμών και Δημοσίων Επιχειρήσεων».
Πρόταση: Σε περίπτωση αδικίας ο υφιστάμενος
να έχει το δικαίωμα ενστασεως, κρίσεως και αξιολογήσεως και από τους ανώτερους
και από τον ανώτατο στην ιεραρχία του δηλ.
τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου ή τον Υπουργό.
Άρθρο 25: Δικαίωμα ένστασης
Το άρθρο 19 του Π.Δ.
318/1992 «Δικαίωμα ένστασης» αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 19
Δικαίωμα Ένστασης
1. Με εξαίρεση τους
προϊσταμένους οργανικών μονάδων επιπέδου Γενικής Διεύθυνσης Υπουργείων και
φορέων που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του παρόντος, καθώς και το προσωπικό
που υπηρετεί στα πολιτικά γραφεία Υπουργών, Υφυπουργών και Γενικών ή Ειδικών
Γραμματέων, ο αξιολογούμενος υπάλληλος δύναται να ασκήσει ενώπιον της Επιτροπής
Αξιολόγησης ένσταση μεροληψίας ή αποδεδειγμένης πλάνης περί τα πράγματα του
Αξιολογητή, σε περίπτωση που ο μέσος όρος βαθμολογίας της Έκθεσης Αξιολόγησης
είναι 6 και κάτω.
2. Η ένσταση πρέπει να
περιλαμβάνει αναλυτικά τα συγκεκριμένα στοιχεία και τα πραγματικά περιστατικά
στα οποία ο αξιολογούμενος θεμελιώνει τους ισχυρισμούς του καθώς και τα
στοιχεία τα οποία αποδεικνύουν την ανακρίβεια των επικαλούμενων από τον
Αξιολογητή γεγονότων.
3. Οι ενστάσεις
ασκούνται μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δέκα εργάσιμων ημερών από την κατά το
άρθρο 21 γνωστοποίηση της έκθεσης στον υπάλληλο.»
ΣΧΟΛΙΟ
΄Ενσταση θα πρεπει να
μπορει να γινει για οποιοδηποτε βαθμο(και ειδικοτερα οταν βλεπεις συναδελφους
με μικροτερα προσοντα να παιρνουν μεγαλυτερο βαθμο,για αλλους λογους ή να είναι
διευθυντές σου…).Νομιζω οτι καποιος δικαιουται να κανει ενσταση οχι μονο οταν
τον υποβιβαζουν στο 6,αλλα και οταν δεν του αναγνωριζουν το 10 που αξιζει!
Πρόταση: Από το 9 κάτω να εξετάζετε η ένσταση λόγω πιθανότητας αποδεδειγμένης
μεροληψίας ή αρνητικής διάθεσης του προϊσταμένου στον υφιστάμενο. Είναι
απαράδεκτο και παράνομο να μην μπορεί να κάνει κάποιος ένσταση παρά μόνο όταν
πάρει κάτω από 6. Είναι εντελώς παράλογο και σίγουρα θα ακυρωθεί δικαστικά.
Άρθρο 26: Γνωστοποίηση των εκθέσεων
Η παρ. 1 του άρθρου 21
του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής: «Κάθε έκθεση αξιολόγησης
γνωστοποιείται υποχρεωτικά στον υπάλληλο που αφορά, αφού συμπληρωθεί αρμοδίως η
τελευταία σελίδα του εντύπου αξιολόγησης από την υπηρεσία, σύμφωνα με τα
οριζόμενα στο άρθρο 4, όπως ισχύει. Η γνωστοποίηση γίνεται με τη φροντίδα της
αρμόδιας υπηρεσίας προσωπικού και περιλαμβάνει την τελευταία σελίδα έκθεσης.»
ΣΧΟΛΙΟ
Να γνωστοποιείται όλη
η έκθεση και όλες οι σελίδες του εντύπου.
Άρθρο 27: Διαδικασία Ένστασης
Η παρ.1 του άρθρου 22
του Π.Δ. 318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«1. Η ένσταση
κατατίθεται στην υπηρεσία προσωπικού, όπου υπηρετεί ο υπάλληλος. Αντίγραφο της
ένστασης παραδίδεται ή αποστέλλεται με τη φροντίδα της υπηρεσίας προσωπικού
στον αξιολογητή, του οποίου η βαθμολόγηση αμφισβητείται από τον υπάλληλο και ο
οποίος υποχρεούται σε δέκα εργάσιμες ημέρες από τη λήψη του αντιγράφου της
ένστασης να παραδώσει ή αποστείλει στην υπηρεσία ειδικό σημείωμα, στο οποίο
διατυπώνονται οι απαντήσεις στους ισχυρισμούς του υπαλλήλου. Το ειδικό αυτό
σημείωμα μαζί με την ένσταση διαβιβάζονται στην υπηρεσία προσωπικού για την
εισαγωγή τους στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης. Δεν απαιτείται ειδικό σημείωμα
αν στο μεταξύ έχει λυθεί η υπαλληλική σχέση του προϊσταμένου.»
ΣΧΟΛΙΟ
Σε αποδεδειγμένη έχθρα
ή φιλία για προσωπικούς λογους μεταξύ
Διευθυντή και Υπαλλήλου, ο Υπάλληλος να
έχει δικαίωμα να ζητήσει την εξαίρεση του Διευθυντή, που τον αξιολογεί ή που αξιολογεί άλλους
συναδέλφους και η αξιολόγηση να γίνει
από ειδική επιτροπή.
Στην περίπτωση που υπάρχει
διαδικασία ένστασης ως προς την αξιολόγησή ενός υπαλλήλου κατά την χ χρονική
περίοδο δεν υπάρχουν ασφαλιστικές δικλίδες που να προφυλάσσουν τον
αξιολογούμενο ότι την επόμενη χρονική περίοδο δεν θα επαναληφθεί η αρνητική
διάθεση του προϊστάμενου.
Πρόταση: Όταν υπάρχει διαδικασία ένστασης η επόμενη αξιολόγηση να διενεργείται από
ανεξάρτητη επιτροπή στην οποία δεν θα συμμετέχει ο άμεσος προϊστάμενος ώστε να
αποφευχθούν σημάδια συνεχόμενης αρνητικής διάθεσης του προϊσταμένου προς τον
αξιολογούμενο. Ας μην ξεχνούμε ότι βάσει των θεωριών της οργανωσιακής
συμπεριφοράς η αξιολόγηση δεν είναι τιμωρία αλλά διαδικασία βελτίωσης. Πολλές
φορές οι προϊστάμενοι αξιολογούν χαμηλά τους υφισταμένους για προσωπικούς
λόγους, ανεξάρτητους ως προς την παρεχόμενη εργασία του αξιολογούμενου
(προσωπική εμπάθεια του προϊσταμένου, λόγω ανώτερων προσόντων του υφισταμένου).
Πρόταση: Σε αποδεδειγμένη έχθρα ή φιλία για
προσωπικούς λογους μεταξύ Διευθυντή και Υπαλλήλου ο Υπάλληλος να έχει δικαίωμα
να ζητήσει την εξαίρεση του Διευθυντή που τον αξιολογεί ή που αξιολογεί άλλους
συναδέλφους και η αξιολόγηση του ιδίου
και των άλλων να γίνει από ειδική
επιτροπή. Έτσι θα μειωθεί λίγο η μεροληψία.
Άρθρο 28: Εξέταση των
ενστάσεων
Το Άρθρο 23 του Π.Δ.
318/1992 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 23
Εξέταση Ενστάσεων
1. Η Ειδική Επιτροπή
Αξιολόγησης εξετάζει το παραδεκτό και το βάσιμο της ένστασης και δύναται είτε
να οριστικοποιήσει είτε να διορθώσει την έκθεση αξιολόγησης. Δικαιούται να
ζητήσει οποιεσδήποτε πρόσθετες διευκρινίσεις κρίνει απαραίτητες από τον
αξιολογητή ή τον αξιολογούμενο και γενικώς να ενεργήσει για τη διακρίβωση των
προβαλλομένων ισχυρισμών. Η Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης θα πρέπει να έχει
αποφανθεί για τις ενστάσεις εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο μηνών από την
εισαγωγή τους σε αυτή.
2. Αν η Ειδική
Επιτροπή Αξιολόγησης κάνει δεκτή την ένσταση, σημειώνεται τη νέα βαθμολογία
στον ειδικό χώρο του εντύπου με μνεία του σχετικού πρακτικού της Ειδικής
Επιτροπής Αξιολόγησης. Στη συνέχεια ο αρμόδιος υπάλληλος της υπηρεσίας
προσωπικού αναγράφει τη βαθμολογία της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης στην
οικεία στήλη.»
ΣΧΟΛΙΟ
Αν ο Υπάλληλος δεν
δικαιωθεί από την εξέταση της ενστάσεώς του,
ναέχει το δικαίωμα προσφυγής στην Ειδική
Κεντρική Επιτροπή Αξιολόγησης ή ακόμα στα Διοικητικά Δικαστήρια.
Άρθρο 29: Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης
1. Σε κάθε υπουργείο,
αποκεντρωμένη διοίκηση, περιφέρεια ή αυτοτελή δημόσια υπηρεσία και σε κάθε
νομικό πρόσωπο δημόσιου δικαίου, το οποίο έχει δικό του υπηρεσιακό συμβούλιο,
συνιστάται Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, η οποία συγκροτείται κατά περίπτωση με
απόφαση του οικείου Υπουργού ή του οικείου Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης
Διοίκησης ή του Περιφερειάρχη και αποτελείται από τρεις Προϊσταμένους Γενικών
Διευθύνσεων του οικείου φορέα, εκ των οποίων Πρόεδρος ορίζεται ο αρμόδιος για
θέματα προσωπικού, με ισάριθμους αναπληρωτές Προϊσταμένους Γενικών Διευθύνσεων
και εάν δεν υπάρχουν ή δεν επαρκούν ορίζονται μέλη, τακτικά και αναπληρωματικά,
Προϊστάμενοι Διευθύνσεων. Τα ν.π.δ.δ., που δεν έχουν δικό τους υπηρεσιακό συμβούλιο,
υπάγονται στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του φορέα από τον οποίο
εποπτεύονται. Γραμματέας της Ειδικής Επιτροπής Αξιολόγησης ορίζεται υπάλληλος
με βαθμό τουλάχιστον Δ΄ της Διεύθυνσης Διοικητικού/Προσωπικού του οικείου
φορέα.
2. Έργο της Επιτροπής
είναι η αξιολόγηση των ενστάσεων του άρθρου 19 του Π.Δ. 318/1992, όπως ισχύει,
καθώς και των εξαιρετικών επιδόσεων κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 9 του Π.Δ.
318/1992.
ΣΧΟΛΙΟ
Στο αρθρο 54 του Ν.
1943/1991, παρ. 4. ορίζεται ότι: «Σε κάθε υπουργείο ή αυτοτελή δημόσια υπηρεσία
και σε κάθε νομικό πρόσωπο δημόσιου δικαίου, που έχει δικό του υπηρεσιακό
συμβούλιο, συγκροτείται με απόφαση του οικείου υπουργού Ειδική Επιτροπή
Αξιολόγησης, που αποτελείται από τα μέλη του υπηρεσιακού συμβουλίου, το γενικό
διευθυντή της Γενικής Διευθύνσεως Διοικητικής Υποστήριξης, όπου υπάρχει, ή το
διευθυντή Διοικητικού ή προσωπικού και το διευθυντή της Διευθύνσεως
Επιθεώρησης, όπου υπάρχει.»Για ποιο λόγο θα αλλάξει αυτό; Τα αιρετά μέλη των
υπηρεσιακών Συμβουλίων δεν θα συμμετέχουν πλέον στην Ειδική Επιτροπή
Αξιολόγησης; Ποια είναι η θέση της ΑΔΕΔΥ και της ΠΟΕ-ΟΤΑ;
Ας ετοιμαστούν λοιπόν
οι γ.διευθυντές για 90000 ενστάσεις (15% των υπαλλήλων). Για κανένα τρίμηνο θα
έχουν αποκλειστική απασχόληση
Πρόταση: Τα αιρετά μέλη των υπηρεσιακών Συμβουλίων πρέπει να συμμετέχουν στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης. Αν ο
Υπάλληλος δεν δικαιωθεί, να έχει δικαιωμα προσφυγής στα αρμόδια διοικητικά
δικαστήρια.
ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
ΠΡΟΤΑΣΗ
Ο Ν.4024/11 στο άρθρο
28, παρ. 7, τελευταίο εδάφιο αναφέρει :«Οι υπάλληλοι που, κατά την ημερομηνία
δημοσίευσης του παρόντος νόμου, πληρούσαν τις προϋποθέσεις επιλογής σε θέση
προϊσταμένου οργανικής μονάδας οποιουδήποτε επιπέδου σύμφωνα με τις διατάξεις
του άρθρου 84 του ν. 3528/2007, όπως ίσχυε πριν την αντικατάσταση του με τις
διατάξεις του άρθρου 10 του παρόντος, διατηρούν το δικαίωμα υποβολής
υποψηφιότητας για την πλήρωση των θέσεων αυτών, για χρονικό διάστημα δύο (2)
ετών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, ανεξάρτητα από το βαθμό στον οποίο
κατατάσσονται με τις διατάξεις του παρόντος άρθρου.»Ο Ν.4024/11 είχε προβλέψει
– έδινε το δικαίωμα, στους υπαλλήλους με αυξημένα προσόντα (κυρίως κάτοχοι
μεταπτυχιακών) οι οποίοι είχαν ήδη τον Α’ βαθμό και ήταν ήδη τμηματάρχες την
30-10-2011 και οι οποίοι με βάση το άρθρο 28 κατατάχθηκαν στον Δ’ βαθμό
(«έχασαν» τον Γ’ βαθμό για λίγους μήνες), να μπορέσουν να συμμετάσχουν στις
επιλογές & για τις θέσεις των Δ/ντώνΚαι ενώ στο Δημόσιο έχουν γίνει
επιλογές μετά το Ν.4024/11 (άρα ασκήσαν το δικαίωμα) στους ΟΤΑ Α’ βαθμού οι
επιλογές «ξεπάγωσαν» πολύ πρόσφατα με το Ν.4147/26-4-2013 και διευκρίνιστηκαν
με την εγκύκλιο 17 του ΥΠΕΣ την 2-9-2013.
Τα παραπάνω έχουν ως
συνέπεια οι περισσότεροι ΟΤΑ Α’ βαθμού να προκηρύξουν τις επιλογές με
καταληκτική ημερομηνία υποβολής αιτήσεων, μετά την 1-11-2013 και οι
περισσότεροι υπάλληλοι των ΟΤΑ Α’ βαθμού να μην μπορέσουν να ασκήσουν ποτέ το
παραπάνω «δικαίωμα».Επειδή :1) είναι «άδικο» άλλοι υπάλληλοι να πρόλαβαν να
ασκήσουν το δικαίωμα και άλλοι όχι
2) η παραπάνω διάταξη
«επιβραβεύει» τους υπαλλήλους με αυξημένα προσόντα (μεταπτυχιακά)
3) το παραπάνω
πρόβλημα είχε «προβλεφθεί» να επιλυθεί και από τον τέως Υπουργό Δ.Μ. κ.
Μανιτάκη στο σχέδιο νόμου του περασμένου Ιουνίου, το οποίο τελικά δεν ψηφίστηκε
4) επειδή μπορεί να
παρατηρηθεί το «φαινόμενο» κάποιοι ΟΤΑ Α’ βαθμού να προκηρύξουν τις θέσεις
«ηθελημένα» με καταληκτική ημερομηνία μετά την 1-11-2013 για να «αποκλείσουν»
τους προσοντούχους υπαλλήλουςΠαρακαλώ, στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο, να
συμπεριληφθεί-προστεθεί σε τροπολογία η διατύπωση στο άρθρο 28 του Ν.4024/11,
παρ. 7, μετά τις λέξεις για χρονικό διάστημα δύο (2) ετών από τη δημοσίευση του
παρόντος νόμου η φράση : «ή για την πρώτη εφαρμογή της επιλογής προϊσταμένων με
τις διατάξεις του παρόντος νόμου», δηλαδή η διατύπωση να γίνει :……για χρονικό
διάστημα δύο (2) ετών από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου ή για την πρώτη
εφαρμογή της επιλογής προϊσταμένων με τις διατάξεις του παρόντος νόμου.
Δρ Κουτσούκος
Αναστάσιος
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Σορβόννης
Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη, ΤΚ. 15121 Αθήνα,
τηλ. 6936369717==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.