Η απόφαση του Τούρκου πρωθυπουργού Ρ.Τ. Ερτνογάν να ξεκινήσουν οι έρευνες δυτικά της Χίου για την ανεύρεση της σορού του Τούρκου πιλότου που είχε καταρριφθεί από ελληνικό Mirage 2000EGM φέρνει ξανά στη δημοσιότητα τα γεγονότα του Οκτωβρίου του 1996.
Οι τουρκικές έρευνες πρόκειται να ξεκινήσουν πριν το τέλος του έτους σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα τουρκικά ΜΜΕ και την απόφαση για την επιχείρηση αυτή πήρε ο Τούρκος πρωθυπουργός έπειτα από επιστολή που έστειλε η Εβρίμ Ερντογάν - κόρη του καταρριφθέντος σμηναγού Ναίλ Ερντογάν, στον Αμντουλάχ Γκιουλ με 10.000 υπογραφές που ζητούσαν την εύρεση του αεροσκάφους και τις σορού.
Ο τούρκος υπουργός Άμυνας Ισμέτ Γιλμάζ ανακοίνωσε πως "ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή για να ξεκινήσουν οι απαραίτητες εργασίες":
«Το αεροσκάφος μας ανοιχτά της Συρίας βρέθηκε και ανελκύστηκε από τα 1285 μέτρα. Στο Αιγαίο το βάθος είναι μόλις 400 μέτρα. Θα βγάλουμε τη σορό του πιλότου μας και το αεροσκάφος μας από τον βυθό της θάλασσας. Με τη βοήθεια του Θεού θα το κάνουμε αυτό» είπε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας.
Είναι σίγουρο πως η τουρκική πλευρά θα επιχειρήσει να εκμεταλλευθεί πολιτικά τοι θέμα της ανάσυρσης της σορού καθώςκαι μόνο το γεγονός ότι θα έχουν μια ερευνητική ομάδα στην μέση του Αιγαίο, πιθανότατα συνεπικουρούμενα από άλλα μέσα των ενόπλων δυνάμεων της Τουρκία, φυσικά από μόνο του είναι μια πρόκληση και κανείς δεν ξέρει ποιος ο απώτερος σκοπός της τουρκικής αυτής κίνησης, αναφορικά με τα Εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Το τι πραγματικά όμως έγινε τον Οκτώβριο του 1996 και πως το τουρκικό F-16 κατέληξε στη θάλασσα, -σε ένα συμβάν που η Ελλάδα δεν έχει παραδεχθεί σε επίσημο επίπεδο- παραθέτουμε ευθύς αμέσως:
Η 8η Οκτωβρίου 1996, ήταν μια ηλιόλουστη μέρα στο Αιγαίο, όταν ένα σχηματισμός τουρκικών μαχητικών F-16C/D από την 192 Filo του Μπαλίκεσιρ σηκώθηκε και πήρε την συνήθη κατεύθυνση προς τα δυτικά.
Στα readiness της Τανάγρας ήχησε ο συναγερμός και ελάχιστα λεπτά αργότερα δύο Mirage 2000EGM βρέθηκαν στον αέρα. Οι ημέρες ήταν "ύποπτες" καθώς η ελληνική κυβέρνηση μόλις είχε αναλάβει την εξουσία (κάτι ανάλογο με ότι είχε γίνει στα Ίμια μόλις 9 μήνες πριν) μετά την νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του Σεπτεμβρίου και τα νεύρα στις Μοίρες ήταν τεντωμένα. Ειδικά στις Μοίρες των Mirage που θρηνούσαν ήδη από το 1992 τον Νικόλαο Σιαλμά.
Στο χειριστήριο του ενός Mirage 2000ΕGM βρισκόταν ο - τότε - υποσμηναγός Α.Γ νούμερο "2" στο ζευγάρι του. Η συνάντηση των Mirage 2000 με τα τουρκικά F-16 έγινε δυτικά της Χίου μεταξύ των 6 και 10 ν.μ. Αμέσως ζητήθηκε από τα τουρκικά μαχητικά να αποχωρήσουν από την περιοχή και να επιστρέψουν στον διεθνή εναέριο χώρο, αλλά εκείνα επέμειναν και ξεκίνησε η εμπλοκή δυτικά της Χίου.
Στα χειριστήρια του διθέσιου F-16D βρισκόταν ο Οσμάν Τσιλεκλί επίσης υποσμηναγός με εκπαιδευτή τον σμηναγό Ναίλ Ερντογάν. Η εμπλοκή ήταν σκληρή και οι Τούρκοι επιχείρησαν να τραβήξουν σε χαμηλό ύψος τα ελληνικά Mirage 2000, όπου τα F-16 υπερτερούν σε απόδοση.
Ο υποσμηναγός της ΠΑ απασφάλισε, όπως ήταν η πάγια διαδικασία σε όλη την δεκαετία του '90 αλλά και του 2000, όταν φαινόταν ότι οι Τούρκοι εισβολείς θα επέμεναν να πάρουν την "ουρά" των ελληνικών μαχητικών.
Και τότε έγινε: Σε μία παρατεταμένη στροφή κι ενώ το ελληνικό μαχητικό είχε πάρει την ουρά του τουρκικού F-16, ένα από τα βλήματα μικρής ακτίνας δράσης R-550 Magic II, έφυγε από το ελληνικό μαχητικό.
Μετά από πτήση ελάχιστων δευτερολέπτων κι ενώ μέσα στα χειριστήρια του διθέσιου μαχητικού ηχούσαν σα τρελό το RWR της Loral που έδειχνε ότι εναντίον τους είχε εκτοξευθεί βλήμα αέρος-αέρος, καρφώθηκε στην ουρά του F-16.
Το F-16D έγινε μια πύρινη μπάλα από την μέση και πίσω. Ο Οσμάν Τσιλεκλί, κατάφερε να εκτιναχθεί όταν το αεροσκάφος του δέχθηκε την γιγάντια "κλωτσιά" και άρχισε να πέφτει σε περιδίνηση. Ο σμηναγός Ναίλ Ερντογάν δεν τα κατάφερε και πλήρωσε τις φιλοδοξίες της Άγκυρας στο Αιγαίο.
Η ελληνική νίκη ολοκληρώθηκε με την περισυλλογή του Οσμάν Τσιλεκλί από ελληνικό ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης και την νοσηλεία του σε νοσοκομείο της Χίου.
Τώρα ο πρωθυπουργός της Τουρκίας έδωσε εντολή για εύρεση του καταρριφθέντος F-16D και του πιλότου του, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί.
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Οι τουρκικές έρευνες πρόκειται να ξεκινήσουν πριν το τέλος του έτους σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα τουρκικά ΜΜΕ και την απόφαση για την επιχείρηση αυτή πήρε ο Τούρκος πρωθυπουργός έπειτα από επιστολή που έστειλε η Εβρίμ Ερντογάν - κόρη του καταρριφθέντος σμηναγού Ναίλ Ερντογάν, στον Αμντουλάχ Γκιουλ με 10.000 υπογραφές που ζητούσαν την εύρεση του αεροσκάφους και τις σορού.
Ο τούρκος υπουργός Άμυνας Ισμέτ Γιλμάζ ανακοίνωσε πως "ο πρωθυπουργός έδωσε εντολή για να ξεκινήσουν οι απαραίτητες εργασίες":
«Το αεροσκάφος μας ανοιχτά της Συρίας βρέθηκε και ανελκύστηκε από τα 1285 μέτρα. Στο Αιγαίο το βάθος είναι μόλις 400 μέτρα. Θα βγάλουμε τη σορό του πιλότου μας και το αεροσκάφος μας από τον βυθό της θάλασσας. Με τη βοήθεια του Θεού θα το κάνουμε αυτό» είπε ο Τούρκος υπουργός Άμυνας.
Είναι σίγουρο πως η τουρκική πλευρά θα επιχειρήσει να εκμεταλλευθεί πολιτικά τοι θέμα της ανάσυρσης της σορού καθώςκαι μόνο το γεγονός ότι θα έχουν μια ερευνητική ομάδα στην μέση του Αιγαίο, πιθανότατα συνεπικουρούμενα από άλλα μέσα των ενόπλων δυνάμεων της Τουρκία, φυσικά από μόνο του είναι μια πρόκληση και κανείς δεν ξέρει ποιος ο απώτερος σκοπός της τουρκικής αυτής κίνησης, αναφορικά με τα Εθνικά κυριαρχικά δικαιώματα.
Το τι πραγματικά όμως έγινε τον Οκτώβριο του 1996 και πως το τουρκικό F-16 κατέληξε στη θάλασσα, -σε ένα συμβάν που η Ελλάδα δεν έχει παραδεχθεί σε επίσημο επίπεδο- παραθέτουμε ευθύς αμέσως:
Η 8η Οκτωβρίου 1996, ήταν μια ηλιόλουστη μέρα στο Αιγαίο, όταν ένα σχηματισμός τουρκικών μαχητικών F-16C/D από την 192 Filo του Μπαλίκεσιρ σηκώθηκε και πήρε την συνήθη κατεύθυνση προς τα δυτικά.
Στα readiness της Τανάγρας ήχησε ο συναγερμός και ελάχιστα λεπτά αργότερα δύο Mirage 2000EGM βρέθηκαν στον αέρα. Οι ημέρες ήταν "ύποπτες" καθώς η ελληνική κυβέρνηση μόλις είχε αναλάβει την εξουσία (κάτι ανάλογο με ότι είχε γίνει στα Ίμια μόλις 9 μήνες πριν) μετά την νίκη του ΠΑΣΟΚ στις εκλογές του Σεπτεμβρίου και τα νεύρα στις Μοίρες ήταν τεντωμένα. Ειδικά στις Μοίρες των Mirage που θρηνούσαν ήδη από το 1992 τον Νικόλαο Σιαλμά.
Στο χειριστήριο του ενός Mirage 2000ΕGM βρισκόταν ο - τότε - υποσμηναγός Α.Γ νούμερο "2" στο ζευγάρι του. Η συνάντηση των Mirage 2000 με τα τουρκικά F-16 έγινε δυτικά της Χίου μεταξύ των 6 και 10 ν.μ. Αμέσως ζητήθηκε από τα τουρκικά μαχητικά να αποχωρήσουν από την περιοχή και να επιστρέψουν στον διεθνή εναέριο χώρο, αλλά εκείνα επέμειναν και ξεκίνησε η εμπλοκή δυτικά της Χίου.
Στα χειριστήρια του διθέσιου F-16D βρισκόταν ο Οσμάν Τσιλεκλί επίσης υποσμηναγός με εκπαιδευτή τον σμηναγό Ναίλ Ερντογάν. Η εμπλοκή ήταν σκληρή και οι Τούρκοι επιχείρησαν να τραβήξουν σε χαμηλό ύψος τα ελληνικά Mirage 2000, όπου τα F-16 υπερτερούν σε απόδοση.
Ο υποσμηναγός της ΠΑ απασφάλισε, όπως ήταν η πάγια διαδικασία σε όλη την δεκαετία του '90 αλλά και του 2000, όταν φαινόταν ότι οι Τούρκοι εισβολείς θα επέμεναν να πάρουν την "ουρά" των ελληνικών μαχητικών.
Και τότε έγινε: Σε μία παρατεταμένη στροφή κι ενώ το ελληνικό μαχητικό είχε πάρει την ουρά του τουρκικού F-16, ένα από τα βλήματα μικρής ακτίνας δράσης R-550 Magic II, έφυγε από το ελληνικό μαχητικό.
Μετά από πτήση ελάχιστων δευτερολέπτων κι ενώ μέσα στα χειριστήρια του διθέσιου μαχητικού ηχούσαν σα τρελό το RWR της Loral που έδειχνε ότι εναντίον τους είχε εκτοξευθεί βλήμα αέρος-αέρος, καρφώθηκε στην ουρά του F-16.
Το F-16D έγινε μια πύρινη μπάλα από την μέση και πίσω. Ο Οσμάν Τσιλεκλί, κατάφερε να εκτιναχθεί όταν το αεροσκάφος του δέχθηκε την γιγάντια "κλωτσιά" και άρχισε να πέφτει σε περιδίνηση. Ο σμηναγός Ναίλ Ερντογάν δεν τα κατάφερε και πλήρωσε τις φιλοδοξίες της Άγκυρας στο Αιγαίο.
Η ελληνική νίκη ολοκληρώθηκε με την περισυλλογή του Οσμάν Τσιλεκλί από ελληνικό ελικόπτερο έρευνας-διάσωσης και την νοσηλεία του σε νοσοκομείο της Χίου.
Τώρα ο πρωθυπουργός της Τουρκίας έδωσε εντολή για εύρεση του καταρριφθέντος F-16D και του πιλότου του, αλλά είναι εξαιρετικά δύσκολο να βρεθεί.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
=========================="O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.