Σχετικό: Ο Γιαννόπουλος, η ΡΟΖΑ, ο ΣΥΡΙΖΑ, ο Κουφοντίνας και δύο βίντεο
Δημοσιογράφοι και πολιτικοί χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως «ντροπή», «πρόκληση» και «αίσχος», ούτε λίγο ούτε πολύ εμφανίζονται να διαμαρτύρονται που δεν απαγορεύτηκε να εκδοθεί το βιβλίο του Δ. Κουφοντίνα! Ζητούν επιστροφή στον Mεσαίωνα δηλαδή, άνθρωποι που αγνοούν τόσο την κληρονομιά του διαφωτισμού όσο και το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση, αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα γενικότερα.
Παρόμοια βιβλία έχουν εκδοθεί φυσικά παντού στον κόσμο. Στη γειτονική Ιταλία έχει κυκλοφορήσει πλήθος αντίστοιχων βιβλίων, αλλά χωρίς ποτέ η κυκλοφορία τους να συνοδεύεται με την υστερία που εκδηλώθηκε στη χώρα μας αυτές τις μέρες. ...
Ο Ρενάτο Κούρτσιο, από τους ιστορικούς ηγέτες των Ερυθρών Ταξιαρχιών, που καταδικάστηκε σε πολλά χρόνια φυλάκισης για συμμετοχή σε ένοπλη δράση, όχι μόνο έγραψε και εξέδωσε δικά του βιβλία, αλλά όταν βγήκε από τη φυλακή, περνώντας σε ένα καθεστώς περιορισμένης ελευθερίας, διηύθυνε μάλιστα κι ένα συνεταιριστικό εκδοτικό οίκο, βγάζοντας πολλά βιβλία.
Γιατί λοιπόν εδώ, με τα μέλη της 17Ν, έχουμε αυτές τις ακραίες αντιδράσεις που ούτε θα διανοούνταν κανείς τη δεκαετία του ‘80; Κριτική στο βιβλίο και στα όσα υποστηρίζει ο Δ. Κουφοντίνας μπορεί και δικαιούται φυσικά να ασκήσει ο καθένας - και όσο σκληρή θέλει. Αλλά να ζητά να απαγορευτεί το δικαίωμα ενός κρατούμενου να γράψει ένα βιβλίο; Πόσο θλιβερή και επικίνδυνη για τη δημοκρατία μπορεί να είναι μια τέτοια άποψη; Η δικαιολογία ότι ο Δ. Κουφοντίνας έχει αφαιρέσει ανθρώπινη ζωή ή ζωές δεν στέκει. Ο Δ. Κουφοντίνας έχει δικαστεί κι εκτίει ποινή για τα αδικήματα για τα οποία καταδικάστηκε. Ούτε είναι ο πρώτος καταδικασμένος στην Ελλάδα που γράφει βιβλία. Ο Νίκος Κοεμτζής, που είχε γράψει την αυτοβιογραφία του, την πουλούσε ο ίδιος στην Ευελπίδων έξω από τα δικαστήρια, αλλά δεν είχε ξεσηκώσει ποτέ αντίστοιχη οργή. Αντίθετα, πλήθος άρθρων γράφονταν στα ΜΜΕ για εκείνον, με αρκετή συμπάθεια για το πρόσωπό του. Ο Δ.Σαββόπουλος μάλιστα, είχε δηλώσει ότι διάβασε το βιβλίο του και ότι η ιστορία του τον ενέπνευσε για να γράψει και τραγούδι.
Εξίσου αδόκιμη είναι και η προσπάθεια να παρουσιαστούν οι πράξεις του Δ. Κουφοντίνα ως αποκλειστικά ποινικού χαρακτήρα, παραβλέποντας τον πολιτικό χαρακτήρα τους, καθώς και τα πολιτικά κίνητρα της οργάνωσης 17Ν.
Ακριβώς αυτός όμως είναι ο λόγος που αντιδρούν έτσι: ο φόβος της πολιτικής βίας, την οποία ξορκίζουν, αρνούμενοι να τη χαρακτηρίσουν πολιτική. Αλλά ποινικοί εγκληματίες έχουν γράψει πολλές φορές βιβλία, χωρίς ποτέ να ξεσηκώσουν τέτοιες αντιδράσεις. Μόλις όμως επιχειρήσει κάτι τέτοιο, όπως γίνεται τώρα, ένας καταδικασμένος για εγκλήματα πολιτικής βίας, σημαίνει συναγερμός.
Δεν είναι ωστόσο, μόνο ο φόβος της έκρηξης πολιτικής βίας σε μια κοινωνία που ξεχειλίζει από οργή για το πολιτικό σύστημα. Είναι και το ότι προσπαθούν ταυτόχρονα να τρομοκρατήσουν την κοινωνία με πρόσχημα την τρομοκρατία. Η καλλιέργεια του φόβου της τρομοκρατίας συμβάλει στην ποινικοποίηση της δράσης ακόμα και ακτιβιστών, εργαζομένων, τοπικών κινημάτων κ.α. (βλ. Σκουριές) καθώς και στην αντιμετώπιση των κοινωνικών συγκρούσεων. Χρησιμεύει ακόμα και ως εργαλείο πολιτικής επιβολής, όταν το πολιτικό σύστημα αμφισβητείται εντόνως, όπως συμβαίνει στην εποχή των μνημονίων, που γύρισαν τη χώρα πολλά χρόνια πίσω και γονάτισαν την κοινωνία, με κερδισμένους μόνο τις τράπεζες, τη διαπλοκή και το πολιτικό προσωπικό που μας έφερε εδώ.
Κόντρα στη Βουλή με αφορμή το βιβλίο του Κουφοντίνα
Ένταση επικράτησε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής με αφορμή το βιβλίο του καταδικασμένου για συμμετοχή στην τρομοκρατική οργάνωση 17Ν, Δημήτρη Κουφοντίνα.
Ολα ξεκίνησαν όταν κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, που αφορά μεταξύ άλλων την αναδιοργάνωση της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «διεξάγει χημικό πόλεμο εναντίον του εχθρού λαού» και ότι έχει μετατρέψει τα ΜΑΤ σε σήμα κατατεθέν της.
Το γάντι σήκωσε αμέσως ο Μάκης Βορίδης (Ν.Δ.), λέγοντας ότι «σήμα κατατεθέν του ΣΥΡΙΖΑ είναι η συνύπαρξη, η συνοίκηση, η υπεράσπιση και η προλόγιση τρομοκρατών». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. αναρωτήθηκε αν είχε «φιλολογικές αγωνίες ο συνάδελφός σας ο κ. Γιαννόπουλος της συνιστώσας “Ρόζα” που προλογίζει βιβλίο του Κουφοντίνα, καταδικασμένου τρομοκράτη» και κοιτώντας προς τα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πρόσθεσε: «“Μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι” και ταυτόχρονα να κόπτεσθε για τα μισθολογικά τους δικαιώματα, δεν γίνεται».
«Ακροδεξιό παραλήρημα»
Αμεσα παρενέβη εκ νέου ο κ. Λαφαζάνης, κάνοντας λόγο για «ακροδεξιό παραλήρημα» του κ. Βορίδη και «κατήφορο που παραπέμπει σε μετεμφυλιακές καταστάσεις». «Δεν μπορείτε να χαρακτηρίζετε τρομοκράτες την αξιωματική αντιπολίτευση», πρόσθεσε.
Ανταπαντώντας, ο βουλευτής της Ν.Δ. τόνισε ότι «το να νομιμοποιείτε πολιτικά καταδικασμένους για τρομοκρατία είναι δική σας κατρακύλα. Βλέπω όμως ότι τελικά είναι συνειδητή επιλογή σας».
Ακολούθησαν έντονες διαμαρτυρίες από τα έδρανα του ΣΥΡΙΖΑ, με τον κ. Βορίδη να απαντάει πως «δεν θα αποφύγετε τα πολιτικά ζητήματα με πολιτικές κοντρίτσες».
Στη συνέχεια, λαμβάνοντας τον λόγο ο Πάρις Κουκουλόπουλος (ΠΑΣΟΚ) πήρε αποστάσεις από όσα ακούστηκαν, μιλώντας για «ψευδεπίγραφη πόλωση μεταξύ ακρότητας και αφέλειας, όμως έτσι δεν πάει μπροστά η χώρα».
Από την πλευρά του ο Νότης Μαριάς (ΑΝ.ΕΛΛ.) κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι χρησιμοποιεί την Αστυνομία «για να χτυπά τις αντιδράσεις του λαού και των κινημάτων».
Ο Νίκος Τσούκαλης (ΔΗΜΑΡ) επέκρινε ωστόσο τον Π. Λαφαζάνη, λέγοντας ότι «είναι εγκληματικό να ισοπεδώνουμε τα πάντα», εξηγώντας ότι δεν μπορούμε να μην αναγνωρίζουμε τα επιτεύγματα της μεταπολίτευσης και το πόσο άλλαξε η Αστυνομία.
Εξίσου επικριτικός με τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν και ο Θανάσης Παφίλης (ΚΚΕ), λέγοντας ότι η καταστολή δεν αλλάζει με τις κυβερνήσεις. «Επί ΠΑΣΟΚ δεν είχαμε χημικά; Τα πράσινα κλομπ βάραγαν διαφορετικά;», αναρωτήθηκε.
Χ. Ιωάννου efsyn.gr
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δημοσιογράφοι και πολιτικοί χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως «ντροπή», «πρόκληση» και «αίσχος», ούτε λίγο ούτε πολύ εμφανίζονται να διαμαρτύρονται που δεν απαγορεύτηκε να εκδοθεί το βιβλίο του Δ. Κουφοντίνα! Ζητούν επιστροφή στον Mεσαίωνα δηλαδή, άνθρωποι που αγνοούν τόσο την κληρονομιά του διαφωτισμού όσο και το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση, αλλά και τα ανθρώπινα δικαιώματα γενικότερα.
Παρόμοια βιβλία έχουν εκδοθεί φυσικά παντού στον κόσμο. Στη γειτονική Ιταλία έχει κυκλοφορήσει πλήθος αντίστοιχων βιβλίων, αλλά χωρίς ποτέ η κυκλοφορία τους να συνοδεύεται με την υστερία που εκδηλώθηκε στη χώρα μας αυτές τις μέρες. ...
Ο Ρενάτο Κούρτσιο, από τους ιστορικούς ηγέτες των Ερυθρών Ταξιαρχιών, που καταδικάστηκε σε πολλά χρόνια φυλάκισης για συμμετοχή σε ένοπλη δράση, όχι μόνο έγραψε και εξέδωσε δικά του βιβλία, αλλά όταν βγήκε από τη φυλακή, περνώντας σε ένα καθεστώς περιορισμένης ελευθερίας, διηύθυνε μάλιστα κι ένα συνεταιριστικό εκδοτικό οίκο, βγάζοντας πολλά βιβλία.
Γιατί λοιπόν εδώ, με τα μέλη της 17Ν, έχουμε αυτές τις ακραίες αντιδράσεις που ούτε θα διανοούνταν κανείς τη δεκαετία του ‘80; Κριτική στο βιβλίο και στα όσα υποστηρίζει ο Δ. Κουφοντίνας μπορεί και δικαιούται φυσικά να ασκήσει ο καθένας - και όσο σκληρή θέλει. Αλλά να ζητά να απαγορευτεί το δικαίωμα ενός κρατούμενου να γράψει ένα βιβλίο; Πόσο θλιβερή και επικίνδυνη για τη δημοκρατία μπορεί να είναι μια τέτοια άποψη; Η δικαιολογία ότι ο Δ. Κουφοντίνας έχει αφαιρέσει ανθρώπινη ζωή ή ζωές δεν στέκει. Ο Δ. Κουφοντίνας έχει δικαστεί κι εκτίει ποινή για τα αδικήματα για τα οποία καταδικάστηκε. Ούτε είναι ο πρώτος καταδικασμένος στην Ελλάδα που γράφει βιβλία. Ο Νίκος Κοεμτζής, που είχε γράψει την αυτοβιογραφία του, την πουλούσε ο ίδιος στην Ευελπίδων έξω από τα δικαστήρια, αλλά δεν είχε ξεσηκώσει ποτέ αντίστοιχη οργή. Αντίθετα, πλήθος άρθρων γράφονταν στα ΜΜΕ για εκείνον, με αρκετή συμπάθεια για το πρόσωπό του. Ο Δ.Σαββόπουλος μάλιστα, είχε δηλώσει ότι διάβασε το βιβλίο του και ότι η ιστορία του τον ενέπνευσε για να γράψει και τραγούδι.
Εξίσου αδόκιμη είναι και η προσπάθεια να παρουσιαστούν οι πράξεις του Δ. Κουφοντίνα ως αποκλειστικά ποινικού χαρακτήρα, παραβλέποντας τον πολιτικό χαρακτήρα τους, καθώς και τα πολιτικά κίνητρα της οργάνωσης 17Ν.
Ακριβώς αυτός όμως είναι ο λόγος που αντιδρούν έτσι: ο φόβος της πολιτικής βίας, την οποία ξορκίζουν, αρνούμενοι να τη χαρακτηρίσουν πολιτική. Αλλά ποινικοί εγκληματίες έχουν γράψει πολλές φορές βιβλία, χωρίς ποτέ να ξεσηκώσουν τέτοιες αντιδράσεις. Μόλις όμως επιχειρήσει κάτι τέτοιο, όπως γίνεται τώρα, ένας καταδικασμένος για εγκλήματα πολιτικής βίας, σημαίνει συναγερμός.
Δεν είναι ωστόσο, μόνο ο φόβος της έκρηξης πολιτικής βίας σε μια κοινωνία που ξεχειλίζει από οργή για το πολιτικό σύστημα. Είναι και το ότι προσπαθούν ταυτόχρονα να τρομοκρατήσουν την κοινωνία με πρόσχημα την τρομοκρατία. Η καλλιέργεια του φόβου της τρομοκρατίας συμβάλει στην ποινικοποίηση της δράσης ακόμα και ακτιβιστών, εργαζομένων, τοπικών κινημάτων κ.α. (βλ. Σκουριές) καθώς και στην αντιμετώπιση των κοινωνικών συγκρούσεων. Χρησιμεύει ακόμα και ως εργαλείο πολιτικής επιβολής, όταν το πολιτικό σύστημα αμφισβητείται εντόνως, όπως συμβαίνει στην εποχή των μνημονίων, που γύρισαν τη χώρα πολλά χρόνια πίσω και γονάτισαν την κοινωνία, με κερδισμένους μόνο τις τράπεζες, τη διαπλοκή και το πολιτικό προσωπικό που μας έφερε εδώ.
Κόντρα στη Βουλή με αφορμή το βιβλίο του Κουφοντίνα
Ένταση επικράτησε χθες στην Ολομέλεια της Βουλής με αφορμή το βιβλίο του καταδικασμένου για συμμετοχή στην τρομοκρατική οργάνωση 17Ν, Δημήτρη Κουφοντίνα.
Ολα ξεκίνησαν όταν κατά τη διάρκεια της συζήτησης για το νομοσχέδιο του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, που αφορά μεταξύ άλλων την αναδιοργάνωση της Αστυνομίας και της Πυροσβεστικής, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτης Λαφαζάνης κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «διεξάγει χημικό πόλεμο εναντίον του εχθρού λαού» και ότι έχει μετατρέψει τα ΜΑΤ σε σήμα κατατεθέν της.
Το γάντι σήκωσε αμέσως ο Μάκης Βορίδης (Ν.Δ.), λέγοντας ότι «σήμα κατατεθέν του ΣΥΡΙΖΑ είναι η συνύπαρξη, η συνοίκηση, η υπεράσπιση και η προλόγιση τρομοκρατών». Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ. αναρωτήθηκε αν είχε «φιλολογικές αγωνίες ο συνάδελφός σας ο κ. Γιαννόπουλος της συνιστώσας “Ρόζα” που προλογίζει βιβλίο του Κουφοντίνα, καταδικασμένου τρομοκράτη» και κοιτώντας προς τα έδρανα της αξιωματικής αντιπολίτευσης πρόσθεσε: «“Μπάτσοι, γουρούνια, δολοφόνοι” και ταυτόχρονα να κόπτεσθε για τα μισθολογικά τους δικαιώματα, δεν γίνεται».
«Ακροδεξιό παραλήρημα»
Αμεσα παρενέβη εκ νέου ο κ. Λαφαζάνης, κάνοντας λόγο για «ακροδεξιό παραλήρημα» του κ. Βορίδη και «κατήφορο που παραπέμπει σε μετεμφυλιακές καταστάσεις». «Δεν μπορείτε να χαρακτηρίζετε τρομοκράτες την αξιωματική αντιπολίτευση», πρόσθεσε.
Ανταπαντώντας, ο βουλευτής της Ν.Δ. τόνισε ότι «το να νομιμοποιείτε πολιτικά καταδικασμένους για τρομοκρατία είναι δική σας κατρακύλα. Βλέπω όμως ότι τελικά είναι συνειδητή επιλογή σας».
Ακολούθησαν έντονες διαμαρτυρίες από τα έδρανα του ΣΥΡΙΖΑ, με τον κ. Βορίδη να απαντάει πως «δεν θα αποφύγετε τα πολιτικά ζητήματα με πολιτικές κοντρίτσες».
Στη συνέχεια, λαμβάνοντας τον λόγο ο Πάρις Κουκουλόπουλος (ΠΑΣΟΚ) πήρε αποστάσεις από όσα ακούστηκαν, μιλώντας για «ψευδεπίγραφη πόλωση μεταξύ ακρότητας και αφέλειας, όμως έτσι δεν πάει μπροστά η χώρα».
Από την πλευρά του ο Νότης Μαριάς (ΑΝ.ΕΛΛ.) κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι χρησιμοποιεί την Αστυνομία «για να χτυπά τις αντιδράσεις του λαού και των κινημάτων».
Ο Νίκος Τσούκαλης (ΔΗΜΑΡ) επέκρινε ωστόσο τον Π. Λαφαζάνη, λέγοντας ότι «είναι εγκληματικό να ισοπεδώνουμε τα πάντα», εξηγώντας ότι δεν μπορούμε να μην αναγνωρίζουμε τα επιτεύγματα της μεταπολίτευσης και το πόσο άλλαξε η Αστυνομία.
Εξίσου επικριτικός με τον ΣΥΡΙΖΑ ήταν και ο Θανάσης Παφίλης (ΚΚΕ), λέγοντας ότι η καταστολή δεν αλλάζει με τις κυβερνήσεις. «Επί ΠΑΣΟΚ δεν είχαμε χημικά; Τα πράσινα κλομπ βάραγαν διαφορετικά;», αναρωτήθηκε.
Χ. Ιωάννου efsyn.gr
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.