Μεγάλο το ενδιαφέρον για το αποτέλεσμα της Ελληνικής Ευρώ-κάλπης. Είναι πολύ λογικό. Στην Ελλάδα εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά η μνημονιακή λιτότητα στην πιο ακραία μορφή της. Εύλογα λοιπόν, το ενδεχόμενο της απρόβλεπτης και βίαιης κοινωνικής έκρηξης η οποία κατά πολλούς θα έβαζε φωτιά και σε άλλες χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου να θεωρείται ακόμα και σήμερα μία απόλυτα λογική και φυσιολογική εξέλιξη.
Όλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η εκλογική μάχη είναι αμφίρροπη. Σίγουρα οι αντί-μνημονιακοί ψήφοι είναι περισσότεροι αλλά ταυτόχρονα είναι διασπαρμένοι σε ένα ευρύ μέτωπο πολιτικών δυνάμεων που εκτείνεται από την άκρα δεξιά έως την άκρα αριστερά. Αυτό το δημοσκοπικό δεδομένο εφ’ όσον επιβεβαιωθεί και με το επικείμενο εκλογικό αποτέλεσμα δεν θα δώσει σαφές πολιτικό μήνυμα αφού πέραν της αντί-μνημονιακής λογικής τα κοινωνικά προτάγματα και προγράμματα διαφέρουν ριζικά.
Στο ενδιάμεσο πολιτικό χώρο από την δεξιά-κεντροδεξιά-κέντρο-κεντροαριστερά στοιχίζονται οι σαφώς λιγότεροι ψήφοι της μεσαίας τάξης. Μίας μεσαίας τάξης που συρρικνώθηκε ποσοτικά και ποιοτικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Διατηρεί όμως ακόμα μια ιδιαίτερα σημαντική συμπαγή εκλογική δύναμη που έχει το χαρακτηριστικό της κυβερνησιμότητας αφού έως τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές υπέρ-ψηφίζει το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας οπότε λόγω του εκλογικού νόμου εκλέγεται φίλο-μνημονιακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία. ...
Όλοι κατανοούν ότι η σημαντική δημοσκοπικά μάζα των αναποφάσιστων ψηφοφόρων που προέρχονται κυρίως από τις νεαρότερες ηλικίες θα κρίνει το εκλογικό Εύρω-αποτέλεσμα. Και όλα τα κομματικά επιτελεία προσπαθούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν πολιτικές τακτικές και στρατηγικές επικοινωνίας που θα προσεγγίσουν με τον καλύτερο τρόπο αυτή την κρίσιμη για το εκλογικό αποτέλεσμα ομάδα ψηφοφόρων. Σε αυτή την επικοινωνιακή μάχη η εκμετάλλευση των περιβόητων social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την χρήση του διαδίκτυου) έχει ιδιαίτερη σημασία.
Ταυτόχρονα όμως και για πρώτη φορά σε μαζικό κοινωνικό επίπεδο διεξάγονται ευρείας κλίμακας δημοσκοπικές έρευνες για τα αποτελέσματα αυτών των εκλογικών τακτικών σε συνάρτηση και συνδυασμό με την κοινωνική και οικονομική θέση του πολιτικού αντικειμένου (δηλαδή του ψηφοφόρου).
Είναι ίσως μία εκλαϊκευμένη η υπέρ-απλουστευμένη έκφραση της κυβερνητικής. Τις έρευνες αυτές τις οργανώνουν ξένα πανεπιστήμια και επιστημονικά ινστιτούτα. Οι ομάδες που διοργανώνουν διεξάγουν και αναλύουν αυτά τα αποτελέσματα στελεχώνονται αποκλειστικά από Έλληνες.
Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικούς από αυτούς. Γ. Σηφάκης, Κ. Παπασταματίου, Α. Μουντή , Σ. Ξαρχάκου, Π. Γερματης, Δ. Δεμέστιχα, Π. Κοντομανώλη.
Χάρης ΓεωργίουΌλες οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η εκλογική μάχη είναι αμφίρροπη. Σίγουρα οι αντί-μνημονιακοί ψήφοι είναι περισσότεροι αλλά ταυτόχρονα είναι διασπαρμένοι σε ένα ευρύ μέτωπο πολιτικών δυνάμεων που εκτείνεται από την άκρα δεξιά έως την άκρα αριστερά. Αυτό το δημοσκοπικό δεδομένο εφ’ όσον επιβεβαιωθεί και με το επικείμενο εκλογικό αποτέλεσμα δεν θα δώσει σαφές πολιτικό μήνυμα αφού πέραν της αντί-μνημονιακής λογικής τα κοινωνικά προτάγματα και προγράμματα διαφέρουν ριζικά.
Στο ενδιάμεσο πολιτικό χώρο από την δεξιά-κεντροδεξιά-κέντρο-κεντροαριστερά στοιχίζονται οι σαφώς λιγότεροι ψήφοι της μεσαίας τάξης. Μίας μεσαίας τάξης που συρρικνώθηκε ποσοτικά και ποιοτικά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Διατηρεί όμως ακόμα μια ιδιαίτερα σημαντική συμπαγή εκλογική δύναμη που έχει το χαρακτηριστικό της κυβερνησιμότητας αφού έως τις πρόσφατες βουλευτικές εκλογές υπέρ-ψηφίζει το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας οπότε λόγω του εκλογικού νόμου εκλέγεται φίλο-μνημονιακή κοινοβουλευτική πλειοψηφία. ...
Όλοι κατανοούν ότι η σημαντική δημοσκοπικά μάζα των αναποφάσιστων ψηφοφόρων που προέρχονται κυρίως από τις νεαρότερες ηλικίες θα κρίνει το εκλογικό Εύρω-αποτέλεσμα. Και όλα τα κομματικά επιτελεία προσπαθούν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν πολιτικές τακτικές και στρατηγικές επικοινωνίας που θα προσεγγίσουν με τον καλύτερο τρόπο αυτή την κρίσιμη για το εκλογικό αποτέλεσμα ομάδα ψηφοφόρων. Σε αυτή την επικοινωνιακή μάχη η εκμετάλλευση των περιβόητων social media (μέσα κοινωνικής δικτύωσης με την χρήση του διαδίκτυου) έχει ιδιαίτερη σημασία.
Ταυτόχρονα όμως και για πρώτη φορά σε μαζικό κοινωνικό επίπεδο διεξάγονται ευρείας κλίμακας δημοσκοπικές έρευνες για τα αποτελέσματα αυτών των εκλογικών τακτικών σε συνάρτηση και συνδυασμό με την κοινωνική και οικονομική θέση του πολιτικού αντικειμένου (δηλαδή του ψηφοφόρου).
Είναι ίσως μία εκλαϊκευμένη η υπέρ-απλουστευμένη έκφραση της κυβερνητικής. Τις έρευνες αυτές τις οργανώνουν ξένα πανεπιστήμια και επιστημονικά ινστιτούτα. Οι ομάδες που διοργανώνουν διεξάγουν και αναλύουν αυτά τα αποτελέσματα στελεχώνονται αποκλειστικά από Έλληνες.
Αναφέρουμε ενδεικτικά μερικούς από αυτούς. Γ. Σηφάκης, Κ. Παπασταματίου, Α. Μουντή , Σ. Ξαρχάκου, Π. Γερματης, Δ. Δεμέστιχα, Π. Κοντομανώλη.
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.