Σάββατο 30 Αυγούστου 2014

"Η ΕΑΑΑ απειλείται με διάσπαση και διάλυση" - Ποιος το υποστηρίζει με άρθρο του και ποιοι "επιδιώκουν" την επαναφορά στον χουντικό Ν.Δ. 1171/72


Γράφει ο ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑΣ*








Μεγάλη αγωνία συνέχει τη συντριπτική πλειοψηφία των μελών της ΕΑΑΑ. Και τούτο εξαιτίας των όσων, εντελώς απροσδόκητα και παρά τις προεκλογικές εξαγγελίες του τότε υποψήφιου και σήμερα Προέδρου της ΕΑΑΑ, λαμβάνουν χώρα στην ΕΑΑΑ, σχετικά με τις ιδιόμορφες απόψεις του για αναθεώρηση της ΚΥΑ, επί των διαδικασιών ανάδειξης του ΔΣ της ΕΑΑΑ και κάποιες ιδιαίτερα προκλητικές προσθήκες μέτρων τάξης (μήπως και πειθαρχίας;) κατά τη λειτουργία του ΔΣ.



Μετά την τροποποίηση με το Ν. 1911/90 (ΦΕΚ 166Α΄/11-12-90) στο άρθρο 5 του Ν. 1171/72, με την οποία τα μέλη των ΔΣ αποτελούν οι πλειοψηφήσαντες, ύστερα από μυστική ψηφοφορία, στο πλαίσιο περαιτέρω εκδημοκρατισμού, το ΔΣ ΕΑΑΑ το 1992 έκανε ένα ακόμη βήμα για την ανάδειξη διοίκησης στο σύνολο των δομικών της τμημάτων (Κεντρικής Διοίκησης και Παραρτημάτων). Έτσι με απόφασή του όρισε την ταυτόχρονη, με τις εκλογές για ανάδειξη του ΔΣ της ΕΑΑΑ (Κεντρική Διοίκηση), να αναδεικνύονται με τοπικές εκλογές και τα ΔΣ των Παραρτημάτων (περιφέρεια). Τα περιφερειακά συμβούλια θα αποτελούνται από πέντε (5) άτομα. εφόσον υπάρχει αντίστοιχος αριθμός υποψηφιοτήτων. Αν δεν υπάρχει, θα διορίζονται από την ΕΑΑΑ, μέσα από κατάλογο των διαμενόντων-εγγεγραμμένων μελών της περιοχής.

Στη συνέχεια και με βάση τις διατάξεις του άρθρου 5 του Ν. 1171/72, όπως τροποποιήθηκε με το ...
άρθρο 14 του Ν. 1911/90 και μετά το έγγραφο Φ. 800/ ΑΔ. 928741/Σ.775/29-4-02/ΓΕΑ/Δ3, νομοθετήθηκε η Υπουργική Απόφαση υπ. Αριθμ. Φ.454/ΑΔ 452352, ΦΕΚ. 1142/2-9-2002 ¨Ρύθμιση Θεμάτων που αφορούν στην Εκλογή του Διοικητικού Συμβουλίου της Ένωσης Αποστράτων Αξιωματικών Αεροπορίας¨, που ισχύει και σήμερα. Σύμφωνα με την απόφαση αυτή το Διοικητικό Συμβούλιο είναι 11μελές και αποτελείται από τον Πρόεδρο, τον Αντιπρόεδρο, το Διευθύνοντα Σύμβουλο, επτά (7) μέλη και Γραμματέα. Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος θα είναι Ανώτατοι Αξιωματικοί. Οι θέσεις των υπολοίπων εννέα (9) τακτικών μελών θα καλύπτονται από τους πλειοψηφήσαντες κατά τις εκλογές για την ανάδειξη του Δ.Σ. υποψηφίους, ανεξάρτητα βαθμού, ειδικότητας ή προέλευσης.

Παρά τα παραπάνω και ενώ περιμέναμε περαιτέρω εκδημοκρατισμό και εκσυγχρονισμό της οργάνωσης και λειτουργίας της ΕΑΑΑ και των Παραρτημάτων της - κατά τις διακηρύξεις του - μείναμε έκπληκτοι από την επακολουθήσασα ολοκληρωτική μεταστροφή του.
Γενικότερα, από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα προκύπτει ότι το περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί στο χώρο της ΕΑΑΑ, κάθε άλλο παρά δημιουργικό μπορεί να είναι. Αναπτύσσεται μια απύθμενη εσωστρέφεια, η οποία την οδηγεί σε απομόνωση από τα προβλήματα που την απασχολούν. Αλαζονικές και αυταρχικές, αλλά και προσβλητικές συμπεριφορές αναδεικνύονται, συνήθως σε βάρος αποφοίτων ΑΣΣΥ, μελών του ΔΣ. Κάθε αντίθετη άποψη είναι επιλήψιμη και απορριπτέα. Ο δημιουργικός διάλογος, σχεδόν ανύπαρκτος.

Σήμερα, ένα νέο, μάλλον, ¨επαναστατικό¨ πνεύμα φυσάει στην ΕΑΑΑ! Επιδιώκονται να επαναφερθούν αντιδημοκρατικές και αναχρονιστικές διαδικασίες, με δογματικές αντιλήψεις του χουντικού Ν. 1172/72, που δυστυχώς κανένας αρμόδιος Πολιτικός προϊστάμενος ή Στρατιωτικός ηγέτης δεν θέλησε να αντικαταστήσει, αν και πέρασαν σαράντα ολόκληρα χρόνια μεταπολίτευσης.

Προτεραιότητα, στα προβλήματα της ΕΑΑΑ, θεωρήθηκε ότι ήταν η αποπομπή του Διευθύνοντα Συμβούλου, τόσο από τη συγκεκριμένη θέση, όσο και από απλό μέλος του ΔΣ, που περιέργως εγκρίθηκαν από τον κ. ΥΕΘΑ! Περίπτωση που προκάλεσε πρωτόγνωρη αντιπαράθεση, ένταση και χαρακτηρισμούς, αλλά και μηνύσεις. Απαράδεκτο μεταξύ συναδέλφων, με κοινούς υποτίθεται στόχους.

Η περιοδεία του κ. Προέδρου, που ακολούθησε, ανά τα Παραρτήματα για κοπή της παραδοσιακής πίττας του 2014 προκάλεσε δυσφορία, από ανεπίτρεπτες και προκλητικές θέσεις που αντιδεοντολογικά διατυπώθηκαν την ημέρα αυτή, αντί εξαγγελίας μηνυμάτων ελπίδας, χαράς και ομόνοιας.
Και μετά από αυτά αρχίζουν οι αυθαίρετες ενέργειες. Προσλαμβάνεται ως Νομικός Συμβούλος της ΕΑΑΑ ο Νομικός Σύμβουλος της ΕΑΑΣ, χωρίς καν την προηγούμενη εισαγωγή του θέματος προς συζήτηση στο ΔΣ, καθότι τούτο δεν εγγυάται τη διασφάλιση των συμφερόντων της ΕΑΑΑ. Πέραν τούτου αποτελεί και έμμεση απαξίωση συναδέλφων-δικηγόρων μελών της ΕΑΑΑ και δημιουργεί εύλογα παράπονα.

Διαπιστώνοντας, ο κ. Πρόεδρος ανάλογες σοβαρές αντιρρήσεις στη όλη διαδικασία λήψης αποφάσεων, κρίνει σκόπιμο όπως τροποποιηθεί ¨δεόντως¨ η ΚΥΑ. Έτσι την Τετάρτη 2-7-2014, εισάγει αιφνιδιαστικά - και χωρίς προηγούμενη συζήτηση και απόφαση από το ΔΣ - ως θέμα συζήτησης στο ΔΣ, την τροποποίηση της ΚΥΑ, σχετικά με την ανάδειξη των μελών του ΔΣ της ΕΑΑΑ. Ωστόσο, αν και ήταν γνωστό ότι κάποια Μέλη του ΔΣ δεν θα παρευρίσκοντο - για διάφορους, ενίοτε και σοβαρούς, προσωπικούς λόγους ή προγραμματισμένες θερινές διακοπές - για συζήτηση ενός τόσο εξαιρετικά σοβαρού και κρίσιμου για την οργάνωση και την εύρυθμη λειτουργία της ΕΑΑΑ θέματος, δεν αναβάλλεται η συζήτηση για μετά τις θερινές διακοπές- όπως κατά πληροφορίες προτάθηκε - αλλά επαναλαμβάνεται η συνεδρίαση την επομένη. Έτσι επιτυγχάνεται η ψήφισή του!! και όχι μετά από συζήτησή του στην ολομέλεια του ΔΣ!!

Να σημειωθεί εδώ, ότι επρόκειτο για ένα θέμα, για το οποίο, γνώριζε και από προηγηθείσα σύσκεψη με τους Προέδρους των Παραρτημάτων στην ΕΑΑΑ, αλλά και από μηνύματα και καταγγελίες μελών της ΕΑΑΑ (έγγραφες αναφορές προς ΕΑΑΑ, Υπουργό και Αναπληρωτή Υπουργό Εθνικής Άμυνας, αλλά και προφορικές ενημερώσεις του Προέδρου), ότι οι απόψεις τους, στη συντριπτική πλειοψηφία τους, ήταν εντελώς αντίθετες με τις δικές του. Όλα αυτά τα αγνόησε με προκλητικό τρόπο και έλλειψη σεβασμού, τόσο προς τους συναδέλφους μέλη της ΕΑΑΑ, όσο και προς την καθ’ ύλη αρμόδια αρχή - που του είχε διαβιβάσει αναφορές με σχετικές επισημάνσεις μελών της ΕΑΑΑ και δεν απαντούσε, κατά το νόμο - προχωρώντας στην παράτυπη ενέργεια σύγκλησης έκτακτου ΔΣ, επιτυγχάνοντας, με αμφισβητούμενη απαρτία και πλειοψηφία, την υπερψήφιση της πρότασής του, χωρίς την εμπεριστατωμένη και σε επάρκεια χρόνου συζήτηση του τόσο σημαντικού θέματος, για το μέλλον της ΕΑΑΑ και των μελών της.

Στην τροποποίηση της ΚΥΑ, επίσης, αποφασίζει να περιληφθεί και ¨μηχανισμούς τήρησης της τάξεως με ποινές αποβολής Μέλους από το ΔΣ - ως είδος μομφής - για τη διαφύλαξη του ήθους από συμπεριφορές, ύβρεις, συκοφαντίες ή και αδυναμία ανταπόκρισης σε καθήκοντα¨ και άλλα τοιαύτα, μάλλον για όσους δεν συμφωνούν με τις απόψεις του. Και αυτό εγκρίθηκε, όπως και πολλά άλλα εγκρίνονται με τη σύμφωνη γνώμη ατόμων, που οι θέσεις τους αυτές σχολιάζονται έντονα και ποικιλοτρόπως!. Ωστόσο, καμία ανάλογη πρόβλεψη δεν θεωρήθηκε αναγκαία και για τον Πρόεδρο του ΔΣ! Αυτός, μάλλον εξ ¨ορισμού¨ ανήκει στην οικογένεια των πεφωτισμένων ή του Πάπα με το αλάθητο!! Ούτε καμία πρόβλεψη για ετήσιο απολογισμό έργου και οικονομικών, που δεν προβλέπεται, επίσης, από την ΚΥΑ

Και διερωτάται κανείς, εκείνοι στους οποίους θα υποβληθούν αυτά τα ¨περισπούδαστα μέτρα διάσωσης¨ της ΕΑΑΑ, τι θα κάνουν άραγε; Θα επιτρέψουν να επικρατήσει η παράνοια, η οπισθοδρόμηση, η διαίρεση των μελών, η διάσπαση της Ενώσεως; Μπορεί η ώσμωση και μόνο να είναι κριτήριο αποδοχής τέτοιων προτάσεων, όταν όλα αυτά βρίσκουν κάθετα αντίθετο τουλάχιστον το 75% (10.000 περίπου) των μελλών της ΕΑΑΑ; Η αεροπορία πάντα πρωτοπορούσε σε μέτρα εκδημοκρατισμού. Τρανή απόδειξη η απόφαση του ΔΣ του 1992 και η Υπουργική απόφαση Αριθμ. Φ.454/ΑΔ 452352 (μετά από εισήγηση του ΓΕΑ), που προαναφέρθηκαν, για να μην τα ξεχνάμε.

Άλλες οι προεκλογικές εξαγγελίες και προθέσεις. Κρίμα και ντροπή, γιατί τελικά διαπράχτηκε υφαρπαγή της ψήφου μας, με αυτές τις άκομψες και απαράδεκτες μεταστροφές. Πολλοί πρωτοστατήσαμε και για την εκλογή σας, κ. Πρόεδρε. Ας προσέχατε, θα πείτε. Δίκιο έχετε. Τώρα γνωριστήκαμε, όμως. Πρέπει να αποκαταστήσουμε το λάθος μας, για να προλάβουμε τα χειρότερα. Τη διάσπαση ή και η διάλυση της ΕΑΑΑ. Η ενότητα, η αγάπη, η συναδελφικότητα, η μαζικότητα, η αγωνιστικότητα, ο εθελοντισμός δεν επιβάλλονται. Εμπνέονται με την ειλικρινή πίστη στους σκοπούς της ΕΑΑΑ, με το ήθος, με την εντιμότητα, με την αξιοσύνη, με το παράδειγμα, με την πειστικότητα, με το σεβασμό, με την ευγένεια, με την προσήνεια, με την ταπεινότητα, με την ανάληψη ευθυνών, με την αυτοκριτική. Με το ΔΙΑΛΟΓΟ. Η υπεροψία εκτρέφει υπέρμετρο εγωισμό και τορπιλίζει ακόμη και απλή σκέψη για διάλογο. Δεν είμαστε πια σε μονάδα που διοικείτε. Δεν είναι το ίδιο να είσαι διοικητής και το ίδιο Πρόεδρος Ενώσεως! Είμαστε όλοι απόστρατοι και απογυμνωμένοι, πλέον, εξουσιών. Η καταξίωση ή μη των γαλονιών, αφορά στην ενεργή υπηρεσία. Οπωσδήποτε, αποπνέουν και τώρα κάποιο ανάλογο πνεύμα σεβασμού ή εκτίμησης, ίσως και αποδοκιμασίας, από και προς τον καθένα μας. Όχι, όμως, επιβολής. Ούτε και σημαίνει ότι επειδή κάποιος ήταν Ανώτατος ως ε.ε., θα πρέπει σήμερα να εκλέγεται σε ΔΣ της Ένωσης, λόγω βαθμού και μόνο, ανεξάρτητα αν έχει ¨τα τυπικά και ουσιαστικά¨ προσόντα για την περίπτωση ή όχι. Μήπως θεωρείτε ότι άπαξ και αποφασίσει κάποιος Ανώτατος ε.α. να εκθέσει υποψηφιότητα, πρέπει δικαιωματικά και να εκλέγεται; Αν δεν έχει καμία επαφή με το περιβάλλον και τα θέματα που ζούμε στους χώρους της ΕΑΑΑ ή και στα Παραρτήματά της, πώς είναι δυνατόν να έχει απαίτηση να εκλεγεί, αν δεν απολαμβάνει ανάλογης θετικής αξιολόγησης προσόντων και εκτίμησης ικανοτήτων; Πολλοί αξιόλογοι συνάδελφοί σας που έχουν επιδείξει, διαχρονικά, ενδιαφέρον για τα κοινά μας και έχουν ενδιαφερθεί για αυτά, όταν εκθέσανε υποψηφιότητα, πολλοί εκλέχτηκαν από την – κατά την άποψή σας - ¨μακροχρόνια μονόπλευρη ισοπεδωτική κυριαρχία της πολυπληθούς ομάδας¨, μάλλον θα διαμαρτυρηθούν ότι απαξιώνετε και αυτών την αναγνώρισή, την υπερψήφισή και το έργο τους. Κρίμα γιατί έτσι γίνεστε υπαίτιοι να προκληθεί ένα τεράστιο χάσμα μεταξύ των συναδέλφων ε.α και ε.ε., ανεξάρτητα προέλευσης, αντί να γίνουμε ΕΝΑ, που είναι το ζητούμενο και να μην τροφοδοτούμε εκείνους που επιδιώκουν το ¨διαίρει και βασίλευε¨. Γίνεστε υπαίτιοι να σβήσει ένα υπέροχο ¨συναδελφικό-ανθρώπινο παρελθόν¨ συνυπηρέτησης, συνεργασίας και προσφοράς στην Αεροπορία ΜΑΣ. Με άλλες συμπεριφορές και σχέσεις. Η επαγγελματική ποιότητα, η αμεσότητα, η αγάπη, η χαρά, η αγωνία, η θλίψη ήταν τότε όλα ένα κομμάτι του πάζλ του αληθινού ¨Αίεν Υψικρατείν¨.

Το μέγεθος και η ποιότητα της αντιδημοκρατικής αντίληψης και των συγκλειομένων σκοπιμοτήτων εξασφάλισης ελέγχου του ΔΣ και επιβολής των απόψεων του Προέδρου – και όχι μόνο – αναδεικνύει η συγκεκριμένη πρόταση-παραλλαγή των ισχυόντων σε ΕΑΑΣ και ΕΑΑΝ, με τα όποια συμπεράσματα γένεσής της και υπηρέτησης σκοπιμοτήτων, αναδεικνύονται μέσα από αυτή. Συγκεκριμένα προτείνετε : Δύο (2) Ανώτατους Αξιωματικούς (Ιπτάμενοι το πιθανότερο) για τις θέσεις Προέδρου και Αντιπροέδρου. Δύο (2) απόφοιτους της Σχολής Ικάρων (Ανώτατοι και Ιπτάμενοι, το πιθανότερο). Ένας (1) της ΣΣΑΣ (Ανώτατος το πιθανότερο). Ένας (1) από τη ΣΥΔ. Τρείς (3) από τη ΣΤΥΑ. Μία (1) γυναίκα απόστρατος, ανεξαρτήτως ειδικότητας (ίσως και ανώτατος). Ένας (1) από ΣΙΡ, διαγωνισμό, ανακαταγμένους ή ΕΠΥ.

Με ποια κριτήρια αποφασίστηκε η παραπάνω κατανομή μελών στο ΔΣ της ΕΑΑΑ; Αντιληφθήκατε κάτι τέτοιο να συμβαίνει και στο ¨ναό της Δημοκρατίας¨ στη Βουλή των Ελλήνων; Υπάρχει προσδιοριζόμενη από το Σύνταγμα ποσόστωση εκλογής βουλευτών κατά κατηγορίες επαγγελμάτων (Δικηγόροι, Μηχανικοί, Ιατροί, Δημοσιογράφοι, Αγρότες, Στρατιωτικοί κ.λ.π.) και θελήσατε να εναρμονίσετε ανάλογα και τα της ΕΑΑΑ; Μήπως παρερμηνεύσατε τις προβλέψεις νόμων να περιλαμβάνεται υποχρεωτικά και ένας ελάχιστος αριθμός γυναικών σε ψηφοδέλτια ως υποψήφιοι σε συλλογικά όργανα του Δημοσίου, σε ψηφοδέλτια Νομαρχιακών και Δημοτικών εκλογών και γενικότερα σε εκλογικούς συνδυασμούς και σεις το εκλάβατε ως υποχρέωση εκλογής με αντίστοιχη ποσόστωση, ώστε να φαλκιδεύεται η βούληση των εκλογέων μελών της ΕΑΑΑ και να εξυπηρετούνται σκοποί; Πολλές και εκ του πονηρού, μάλλον, σωρευτικές αυθαιρεσίες!
Το τραγικό είναι ότι βρήκατε ερείσματα να τα περάσετε εκεί που κανένας νουνεχής δεν θα μπορούσε ούτε καν να διανοηθεί. Όλα αυτά έχουν προκαλέσει την απογοήτευση των περισσοτέρων ή ακόμη και την μήνι πλείστων όσων συναδέλφων, αισθανόμενοι ότι έχει προδοθεί η ιστορική τους καταβολή και η διαχρονική τους συνύπαρξη ή και συνεργασία μαζί τους. Διαμορφώνεται, έτσι, ένα ηφαιστειακό κλίμα, που δεν αποτελεί, πλέον, κανένα εχέγγυο για την περαιτέρω ορθολογική λειτουργία και πορεία της ΕΑΑΑ.

Και δεν φτάνουν όλα αυτά η εφημερίδα ΗΧΩ των ΑΙΘΕΡΩΝ έχει γίνει αποκλειστικό εργαλείο προπαγάνδας και δυσφήμησης των αποφοίτων ΑΣΣΥ, θεωρώντας τους αγράμματους, τα δε μέχρι σήμερα ΔΣ της ΕΑΑΑ - που περιλάμβαναν ¨πολλούς¨ αποφοίτους ΑΣΣΥ - ως περιορισμένων δυνατοτήτων παραγωγής ποιοτικού έργου, σε αντίθεση με τις άλλες Ενώσεις - που κατά την άποψη των συντακτών δημοσιευθέντων κειμένων - επέδειξαν υψηλό επίπεδο έργου (μάλλον λόγω πολλών μορφωμένων στρατηγών στα ΔΣ τους!) Αντίλογος ή και δημοσιεύσεις μελών της ΕΑΑΑ, ιδιαίτερα αποφοίτων ΑΣΣΥ, είναι κομμένες, χωρίς καμία αιτιολόγηση. Και εδώ η δημοκρατία σε ανθεί!.

Κύριοι που ψηφίσατε τις συγκεκριμένες προτάσεις, παραβιάζετε τα άρθρα 4 του Συντάγματος, παραγρ. 1, που ορίζει ¨Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου¨ και παραγρ. 2 που ορίζει ¨Οι Έλληνες και Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις¨, το άρθρο 31, που ορίζει ¨Πρόεδρος της Δημοκρατίας μπορεί να εκλεγεί όποιος είναι Έλληνας πολίτης………. έχει συμπληρώσει το 40ο έτος της ηλικίας του και έχει τη νόμιμη ικανότητα να εκλέγει¨, καθώς και το άρθρο 51, παραγρ. 3 σε ό,τι αφορά στην εκλογή βουλευτών, όπου ορίζει…… ¨Ο νόμος δεν μπορεί να περιορίσει το εκλογικό δικαίωμα παρά μόνο αν δεν έχει συμπληρωθεί κατώτατο όριο ηλικίας ή για ανικανότητα δικαιοπραξίας ή ως συνέπεια αμετάκλητης ποινικής καταδίκης για ορισμένα εγκλήματα¨. ΟΛΟΙ είμαστε Έλληνες, κύριοι. Ανεξαρτήτως βαθμού, ίσοι. Με ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις. Λειτουργείτε, λοιπόν, συνταγματικά ή μήπως το παραβιάζετε εσκεμμένα και σε μεγαλύτερο βαθμό από ότι και η ισχύουσα - σαφώς δημοκρατικότερη του Ν. 1911/90, άρθρο 14 - υπουργική απόφαση Φ.454/ΑΔ 452352, ΦΕΚ. 1142/2-9-2002;


Μηνύματα αγανάκτησης και αποδοκιμασιών αυτού του είδους συμπεριφορών, εκπέμπονται από και προς όλες τις κατευθύνσεις, γιατί με αυτές τις ενέργειες δεν υπηρετείτε τα συμφέροντα της ΕΑΑΑ, αλλά βάζετε και σε μεγάλη δοκιμασία τα συμφέροντα των συναδέλφων σας μελών της ΕΑΑΑ, προτείνοντας τέτοιες αντιδημοκρατικές, ταξικές και αναχρονιστικές διαδικασίες εκλογής των Μελών του ΔΣ, με επιλεκτικές προβλέψεις, δυναμένων να εκλεγούν ακόμη και με την ψήφο τους ή ελάχιστο αριθμό ψήφων, έναντι άλλων υποψηφίων με σημαντικό αριθμό ψήφων.

Φοβούμαι ότι η ΕΑΑΑ οδηγείται σε μια απρόσμενη και απρόβλεπτης έκτασης δοκιμασία, το μέγεθος της οποίας καθιστά ορατή, πλέον, την πιθανότητα και αυτής της ΔΙΑΛΥΣΗΣ της!!! Είναι αυτονόητο και αδύνατον να γίνει αποδεκτή μια εκ του πονηρού τέτοια ακραία μεθόδευση σε βάρος της δημοκρατικής νομιμότητας, της αποτελεσματικής λειτουργικότητας και υπηρέτησης των συμφερόντων της συντριπτικής μάζας των μελών της ΕΑΑΑ, που σκόπιμα τους αποκαλούν συντεχνίες, ώστε να εγκαθιδρύσουν τις δικές τους, έστω και μειοψηφικές, συντεχνίες ευκολότερα.

Και επειδή η ελπίδα πρέπει να πεθαίνει τελευταία, θα μου επιτρέψετε να κάνω, έστω και μια απέλπιδα έκκληση. Κύριε Πρόεδρε, Κύριε Αντιπρόεδρε, Κύριε Διευθύνοντα Σύμβουλε, αγαπητοί συνάδελφοι Μέλη του ΔΣ της ΕΑΑΑ, ακόμη και στο παρά πέντε, μπορείτε να σώσετε την ΕΑΑΑ. Με σωφροσύνη, με ρεαλισμό, με αλληλοκατανόηση, με συναδελφικότητα, με αίσθηση ευθύνης σε αυτούς που με τις εξαγγελίες σας πείστηκαν να σας ψηφίσουν. Μην τους προδίδετε. Η συνέπεια και η υστεροφημία πρέπει να πρυτανεύσουν. Ο εγωισμός καταστρέφει. Η εμπάθεια προκαλεί ολοκαυτώματα.

Πολύ φοβούμαι, όμως, ότι η έκκληση δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα. Μάλλον είναι καιρός να παρέμβει, πλέον, η αρμόδια ηγεσία. Στρατιωτική και Πολιτική, αν όντως ενδιαφέρονται για το μέλλον της ΕΑΑΑ. Ιδού η ¨Ρόδος¨, κύριοι αρμόδιοι. Όλοι κρινόμαστε, ιδιαίτερα στις δύσκολες στιγμές. Οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και καταλυτικές. Για αποφυγή περαιτέρω απρόβλεπτων καταστάσεων και με δεδομένες τις υπάρχουσες αναφορές γεγονότων και καταγγελιών, για εξομάλυνση της όλης κατάστασης, ίσως θα πρέπει να κηρυχθούν νέες εκλογές στην ΕΑΑΑ, για ανάδειξη συμπληρωματικού νέου ΔΣ, για κάλυψη του υπολειπόμενου χρόνου μέχρι τις προβλεπόμενες νέες εκλογές μετά τα τρία χρόνια συνολικής θητείας.

*Σμηναγός ε.α.
Επίτιμος Πρόεδρος Συλλόγου Αποφοίτων ΣΤΥΑ (ΣΑΣ)




Καταγγελία - Διαμαρτυρία

Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Μετά απο την απόφαση του Δ.Σ της ΕΑΑΑ για τροποποίηση της ΚΥΑ αναφορικά με τον τρόπο εκλογής του Δ.Σ της ΕΑΑΑ οι Σύλλογοι ΣΑΣ, ΣΑΣΥΔΑ, ΣΑΙΡ και ΠΑΣΟΙΠΑ συνέταξαν επιστολή "καταγγελία - διαμαρτυρία" προς την πολιτική Ηγεσία του ΥΕΘΑ και τον κ. Α/ΓΕΑ.
Ολόκληρη την αιτιολογική έκθεση για την τροποποίηση της ΚΥΑ μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ.

Ολόκληρη την επιστολή "καταγγελία - διαμαρτυρία" μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ.
Επίσης επιστολή διαμαρτυρίας των περισσότερων Παραρτημάτων της ΕΑΑΑ για το ίδιο θέμα μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ. 

Ξεχωριστή επιστολή διαμαρτυρίας υπέβαλε το Παράρτημα της ΕΑΑΑ Πατρών την οποία μπορείτε να την διαβάσετε πατώντας εδώ.

Παράλληλα οι Σύλλογοι αποφάσισαν την έκτακτη έκδοση της εφημερίδας "Νέα του ΣΑΣ" όπου δημοσιοποιούν τις επιστολές διαμαρτυρίας και το χρονικό της ψήφισης της απαράδεκτης πρότασης για τροποποίηση της ΚΥΑ.
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Ας μην καθόμαστε απραγείς. Ταχυδρόμησε την ακόλουθη επιστολή στον κ. Υπουργό Εθνικής Άμυνας, για να μην περάσει το μόρφωμα αναδόμησης του Δ.Σ. της ΕΑΑΑ που ψηφίστηκε με οριακή πλειοψηφία την 4/7/2014, προϊόν αντιδημοκρατικής συμπεριφοράς του Προέδρου και Αντιπροέδρου της ΕΑΑΑ.
Ατομική επιστολή διαμαρτυρίας πατώντας εδώ.
Τα Δ.Σ των Συλλόγων
Σ.Α.Σ (Σύλλογος Αποφοίτων Σ.Τ.Υ.Α),
Σ.Α.Σ.Υ.Δ.Α (Σύλλογος Αποφοίτων Σχολής Υπαξ/κών Διοικητικών Αεροπορίας),
Σ.Α.Ι.Ρ (Σύλλογος Αποστράτων Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων) και
ΠΑ.Σ.ΟΙ.Π.Α (Πανελλήνιος Σύλλογος Οικογενειών Πεσόντων Αεροπόρων)


Σύνθεση Δ.Σ. ΕΑΑΑ
¨ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΚΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΟΣ ΤΟΥ ΣΑΣ¨ (Σύλλογος Αποφοίτων ΣΤΥΑ)

Η Ένωση Απόστρατων Αξιωματικών Αεροπορίας (ΕΑΑΑ), μοναδική μεταξύ των άλλων Ενώσεων (ΕΑΑΣ και ΕΑΑΝ), λειτουργεί με Διοικητικό Συμβούλιο, το οποίον ΔΕΝ εκπροσωπεί όλες τις προελεύσεις αξιωματικών. Η αντιπροσωπευτική ή συμμετοχική Δημοκρατία, η οποία επιβάλλει τη συνύπαρξη όλων των προελεύσεων Αξιωματικών αντικαταστάθηκε τα τελευταία 10-12 χρόνια με την επικυριαρχία των συντεχνιακών απαιτήσεων της πλειοψηφίας των Αξιωματικών προελεύσεως εξ Ανθυπασπιστών.
Παρά το γεγονός ότι το 2009 επιχειρήθηκε και πάλι να ισχύει η αντιπροσωπευτική δημοκρατία, εν τούτοις η ίδια ομάδα πιέσεως αντέδρασε.
Είναι προφανές ότι σε κάθε κοινωνικό σύνολο οι ειδικευμένοι τεχνικοί και διοικητικοί είναι αριθμητικά περισσότεροι των στελεχών Πανεπιστημιακής μορφώσεως, που αναλαμβάνουν τις διευθυντικές και ηγετικές θέσεις. Άλλωστε αυτοί που λαμβάνουν θέσεις υψηλής ευθύνης είναι εκείνοι της Πανεπιστημιακής μορφώσεως, ¨ενώ ο τεχνικός μπορεί να αναλάβει εποπτικά καθήκοντα μόνον σ’ένα τομέα το δικό του, τον τεχνικό τομέα¨ ως αναφέρουν οι καθηγητές Χαρ. Κανελλόπουλος και Ευαγγ. Κατσιούλας στη σελίδα 219 του εγχειριδίου Διοίκησης Προσωπικού.
Ενώ λοιπόν η ΕΑΑΣ και η ΕΑΑΝ έχουν κατανομή μελών για κάθε προέλευση αξιωματικών, στην ΕΑΑΑ την τελευταία 10ετία επικράτησαν οι συντεχνίες, οι οποίες δεν ψηφίζουν Αξιωματικούς προελεύσεως Πανεπιστημιακών Σχολών. (Σ.Ι. , ΣΑΣ , ΣΑΝ). Επισημαίνουμε επί του προκειμένου ότι στις πρόσφατες εκλογές (Νοεμβ. 2012), από τους 6 υποπτεράρχους υποψήφιους (5 ιπτάμενους και 1 διοιηκητικό πτυχιούχο νομικής) ουδείς εξελέγει σε εκλόγιμη θέση, ενώ εξελέγησαν αξιωματικοί εξ ανθυπασπιστών.
Το παρών Δ.Σ. της ΕΑΑΑ από την πρώτη στιγμή διαπίστωσε τη δυσαρμονία και έθεσε ως στόχο να επαναφέρει την αντιπροσωπευτική εκπροσώπηση των μελών του Δ.Σ. της ΕΑΑΑ, όπως ίσχυε στο παρελθόν και όπως ακριβώς ισχύει στις άλλες δύο Ενώσεις.(ΕΑΑΣ και ΕΑΑΝ)
Το σχέδιο, το οποίον υπεβλήθη για την τροποποίηση της ΚΥΑ, δεν είναι ακριβώς αυτό που παρουσιάζει ο ΣΑΣ στην έκτακτη έκδοση της εφημερίδος του. Με το σχέδιο αυτό τα ορφανικά μέλη δεν αποκλείονται (όπως μέχρι σήμερα),αλλά συμμετέχουν ισότιμα με τους αξιωματικούς της προέλευσης των συζύγων τους (π.χ. η χήρα ιπταμένου περιλαμβάνεται στο ποσοστό της Σ.Ι., η χήρα εκ της ΣΤΥΑ προερχομένου περιλαμβάνεται στο ποσοστό της ΣΤΥΑ κ.ο.κ.).
Η νοοτροπία των εξ ανθυπασπιστών προερχομένων Αξιωματικών, ¨κυριαρχούμε στις Ενώσεις γιατί είμαστε πλειοψηφία¨ και ¨ως συνταξιούχοι Αξιωματικοί είμαστε όλοι ίσοι και δεν υπάρχουν βαθμοί¨ δεν ανταποκρίνεται ούτε καν στη κοινή λογική , αφού παραγνωρίζει τις ευθύνες των Αξιωματικών υψηλής ευθύνης και το επικίνδυνο της αποστολής των ιπταμένων.
Αγαπητοί συνάδελφοι οι συντεχνίες διεκδικούν και ενίοτε παράλογα, οι Ηγεσίες, όμως κρατούν το τιμόνι της ευθύνης της Πατρίδος και των Οργανισμών που ηγούνται.
Όλοι θα πρέπει να κατανοήσουμε ότι, έχουμε δικαιώματα ανάλογα με τις ευθύνες που αναλαμβάνουμε στη σταδιοδρομία μας.
¨Η ισότητα των ανίσων είναι η μεγαλύτερη ανισότητα¨ δηλώνει ο μέγας Αριστοτέλης.
Ακολουθεί η νέα σύνθεση όπως ψηφίστηκε ομόφωνα από το ΔΣ και υπεβλήθη στο ΓΕΑ, για έγκριση από τον κ. ΥΕΘΑ:
ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΥΑ
Δεν μπορεί να αμφισβητηθεί αξιόπιστα η ανάγκη εκσυγχρονισμού και αναμόρφωσης των κανονιστικών διατάξεων που διέπουν τη λειτουργία της ΕΑΑΑ και κυρίως τη σύνθεση και ανανέωση του ανώτατου οργάνου διοίκησης της ΕΑΑΑ, δηλαδή το Διοικητικό Συμβούλιο. Ταυτόχρονα, διαχρονικά έγινε έντονα αισθητό το έλλειμμα της θεσμοθέτησης ειδικής διαδικασίας εξασφάλισης της ευταξίας, του σεβασμού και της τελέσφορης λειτουργικότητας της σύγκλησης και των συνεδριάσεων του ΔΣ.
Για την αποδοχή της ορθότητας της παραπάνω θέσης επαρκεί και μόνο η υπογράμμιση του γεγονότος ότι τα κείμενα θεσμοθέτησης και λειτουργίας που διέπουν την ΕΑΑΑ, ανάγονται ήδη σε παρωχημένες χρονικά εποχές και δύσκολα μπορούν να καλύψουν ρυθμιστικά τη σύγχρονη και σύνθετη ποικιλομορφία των προβλημάτων που αντιμετωπίζει το ΔΣ. Η ανάγκη δημοκρατικότερης και αντιπροσωπευτικότερης έκφρασής του είναι παραπάνω από επιτακτική.
Είναι γνωστό ότι η ΕΑΑΑ, εκτός από τον προέχοντα κοινωνικοσυνδικαλιστικό της χαρακτήρα, αποτελεί και τον ζωντανό λειτουργικό σύνδεσμο μεταξύ των εν ενεργεία συναδέλφων και των Αποστράτων.
Είναι επομένως πρόδηλη η ανάγκη της συχνής ανανέωσης των μελών του ΔΣ/ΕΑΑΑ και η διασφάλιση της αναλογικής αντιπροσωπευτικότητας με καθιέρωση υποχρεωτικής παρουσίας και στελέχους θηλυκού γένους, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας.
Η αποφυγή των δυσμενών συνεπειών της μονομέρειας και ο συνθετικός εμπλουτισμός του ΔΣ με νέα πρόσωπα ιδέες και δραστηριότητες αποτελεί θεμελιακό προαπαιτούμενο για την πραγματοποίηση των στόχων της Ενώσεως και την διατήρηση της επικαιρότητας και της ελκυστικότητά της.
Συνακόλουθα πρέπει να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος δημιουργίας χρόνιων αντιπαλοτήτων, αγκυλώσεων, πελατειακών σχέσεων και καθεστωτικής νοοτροπίας.
Επομένως αναδεικνύεται ως επιτακτική ανάγκη ο καθορισμός ηλικιακού ορίου, ώστε να διευκολύνεται η είσοδος νεώτερων οι οποίοι λόγω της ηλικιακής συνάφειας κατέχουν πληρέστερα τα αναφυόμενα σύγχρονα προβλήματα και δύνανται ευκολότερα να δραστηριοποιηθούν για την επίλυσή τους.
Σε συνάφεια με την θέση αυτή προτείνεται και ο συγκαθορισμός μέγιστου αριθμού επανεκλογής και διορισμού.
Η συνδυαστική αξιολόγηση και αξιοποίηση των γνώσεων των διαφόρων ομάδων και ειδικοτήτων είναι βέβαιο ότι θα προαγάγει την ψυχική ενότητα των μελών της Ενώσεως, και θα συντελέσει συνεκτικά στην πλήρη κατανόηση και αποτελεσματική αντιμετώπιση των αναφυόμενων πολύπλευρων σύγχρονων προβλημάτων στην παρούσα μάλιστα οικονομική συγκυρία.
Η αντιπροσωπευτικότητα είναι απολύτως συμβατή με τις αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας που κατοχυρώνονται στο Σύνταγμα και αποτελούν βασικούς νομικούς πυλώνες της δημοκρατίας μας. Στο σημείο αυτό πρέπει να επεξηγηθεί ότι σύμφωνα με τις αρχές αυτές η ισότητα δεν ταυτίζεται ουδέποτε με την ισοπέδωση. Απεναντίας εξυπονοείται η ισότιμη αντιμετώπιση των πράγματι ίσων μεγεθών και προσώπων και η αναλόγως άνιση των ανίσων.
Επιτονίζεται ότι, η μονόπλευρη ισοπεδωτική κυριαρχία μιας μόνο μακροχρόνια και αμετάβλητα πολυπληθούς ομάδας αποτελεί τη χειρότερη μορφή ανισότητας. Αντίθετα, η δυνατότητα διοικητικής και έμπρακτης επικοινωνίας με τους ψηφοφόρους νέων και άφθαρτων προσώπων αποτελεί θεμελιώδες συστατικό της δημοκρατίας.
Αξίζει ιδιαίτερη μνεία και ανάλυση η παράμετρος της ανάγκης θέσπισης μηχανισμού τήρησης της τάξεως κατά τη λειτουργία του ΔΣ και ευρύτερα της Ενώσεως. Είναι αυτονόητο ότι κανένας συνάδελφος δεν είναι οπαδός της καταστολής. Η τήρηση όμως της νομιμότητας και της ευταξίας από τα στελέχη που κάνοντας προφανή κατάχρηση της εκλογής τους επιμένουν στην αυτάρεσκη και μονοσήμαντη επιβολή της όποιας άποψής τους, αγνοώντας επιδεικτικά την άποψη της πλειοψηφίας και παρεμποδίζοντας τη λειτουργία του συλλογικού οργάνου, αποτελεί στοιχειώδες προστατευτικό καθήκον της δημοκρατίας.
Αναλυτικότερα, προς τον σκοπό τήρησης της τάξεως εντός της Ενώσεως και για τη διαφύλαξη του απαιτούμενου στο Διοικητικό Συμβούλιο ήθους, επιβάλλεται ως κύρωση ορισμένης συμπεριφοράς η ποινή της αποβολής ως μομφή και αποδοκιμασία κατά του παραβάτη εξ’ αιτίας ορισμένης συμπεριφοράς, πράξης ή παράλειψης, η οποία προσβάλλει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ή την Κοινότητα των αποστράτων, αποβλέπουσα στον κολασμό της και ταυτόχρονα στην πρόληψη τέλεσης των αυτών παραβάσεων από τα λοιπά μέλη.
Για την αντικατάσταση μέλους του ΔΣ με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου και έγκριση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, πρέπει να συντρέχει σπουδαίος λόγος, ο οποίος να ανάγεται στα καθήκοντα του ως μέλος του ΔΣ και τη συμπεριφορά του, αλλά και κάθε άλλος λόγος που καθιστά το μέλος ακατάλληλο για την άσκηση των καθηκόντων του, όπως, ενδεικτικά και μόνο, αδικαιολόγητες απαξιωτικές, υβριστικές και συκοφαντικές εκφράσεις κατά μελών του ΔΣ και του Προέδρου, ενέργεια αυθαίρετη που έθεσε σε κίνδυνο έκθεσης την Ένωση και κάθε συμπεριφορά του η οποία είναι αντίθετη προς τα συμφέροντα της Ενώσεως ή ασύμβατη προς την ιδιότητά του ως μέλος του ΔΣ. Το αποβαλλόμενο μετά την απόφαση του ΔΣ μέλος και μέχρι την έγκριση από τον Υπουργό Άμυνας, δεν δύναται να συμμετέχει στις συνεδριάσεις του ΔΣ.
Ο Πρόεδρος ΕΑΑΑ
Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α. Κων. Ιατρίδης
Επίτιμος Δκτής ΔΑΥ.
Τελική πρόταση μετά την απόφαση του Δ.Σ. .
ΣΧΕΔΙΟ
ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΚΥΑ

Αριθμ. Φ.454/……………
Τροποποίηση τις υπό στοιχεία Φ. 454/ΑΔ.452352/20.8.2002 (ΦΕΚ Β΄ 1142) κοινής υπουργικής απόφασης και Φ. 454 /ΑΔ. 451618/9-7-2006.
ΟI ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ −ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
Έχοντας υπόψη:
(ορισμένοι από τους παρακάτω νόμους μπορεί να θέλουν επικαιροποίηση, από το αρμόδιο τμήμα του ΓΕΑ)
α. Τις διατάξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 5 ν.δ. 1171/1972 «Περί Ενώσεων Αποστράτων Αξιωματικών των Ενόπλων Δυνάμεων» (ΦΕΚ Α’ 82), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του ν. 1911/1990 (ΦΕΚ Α΄ 166).
β. Τις διατάξεις των άρθρων 13, 14 και 15 του ν. 2690/1999 «Κύρωση του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄45).
γ. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του π.δ. 63/2005 «Κώδικας της νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ Α΄98).
δ. Την υπό στοιχεία Φ 454/ΑΔ 452352/20.8.2002 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ Β΄ 1142).
ε. Τη σχετική πρόταση του Αρχηγού του ΓΕΑ.
στ. Την υπ’ αριθμ. 246717/3.3.2006 απόφαση ΥΕΘΑ «Ανάθεση αρμοδιοτήτων Υπουργού Εθνικής Άμυνας στους Υφυπουργούς Εθνικής Άμυνας» (ΦΕΚ Β΄ 274).
ζ. Την υπ’ αριθμό 37930/1264/14−10−2005 απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών «Καθορισμός αρμοδιοτήτων των Υφυπουργών Οικονομίας και Οικονομικών» (ΦΕΚ Β’ 1432), όπως ισχύει.
η. Τις διατάξεις του π.δ. 81/2002 «Συγχώνευση των Υπουργείων Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών στο Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών» (ΦΕΚ Α΄ 57).
θ. Το γεγονός ότι από τις προτεινόμενες διατάξεις δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του κρατικού προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:
Άρθρο 1
Τροποποιούμε την υπό στοιχεία Φ. 454/ΑΔ.452352/ 20.8.2002 κοινή υπουργική απόφαση ως ακολούθως:
α. Η παράγραφος 8 του άρθρου 5 αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Η εκλογή διενεργείται δι’ ενιαίου ψηφοδελτίου στο οποίο αναγράφονται χωριστά τα ονόματα των υποψηφίων Προέδρων, χωριστά των υποψηφίων Αντιπροέδρων και χωριστά των υποψηφίων μελών του Διοικητικού Συμβουλίου, ως εξής:
Πρόεδρος ( βαθμός Αντιπτέραρχος ή Υποπτέραρχος)
Αντιπρόεδρος ( βαθμός Αντιπτέραρχος ή Υποπτέραρχος)
(4) Μέλη προελεύσεως εξ Αξιωματικών εκ των οποίων , ένας (1) Ιπτάμενος και ένας (1) Οικονομικός (περιλαμβανομένων ορφανικών).
(4) Μέλη προελεύσεως εξ Ανθυπασπιστών, εκ των οποίων ο ένας από ΣΥΔ(περιλαμβανομένων ορφανικών).
(1) Μέλος θήλυ οποιασδήποτε κατηγορίας.
β. Στο άρθρο 7 προστίθεται:
«γ. Με απόφαση του ΔΣ δύναται να διεξαχθούν οι εκλογές με επιστολική ψήφο ή και με ηλεκτρονική, σύμφωνα με τις οδηγίες που θα εκδοθούν εγκαίρως από το ΔΣ.»
γ. Στο άρθρο 13 προστίθεται το εξής:
«4. Τα μέλη του ΔΣ δεν δύνανται να επαναδιορίζονται μετά από τρείς (3) θητείες, για τη συμπλήρωση των οποίων λαμβάνονται υπόψη και οι διανυθείσες. Ομοίως δεν δύνανται να διοριστούν μετά τη συμπλήρωση του 70ου έτους της ηλικίας τους .»
δ. Στο άρθρο 15 προστίθεται το εξής:
β. «Δια τη διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής των συνεδριάσεων ο Πρόεδρος δύναται να αποβάλλει μέλος του ΔΣ το οποίο με πράξεις του αποδεδειγμένα δημιουργεί διατάραξη της συνεδρίασης, δεικνύει ανάρμοστη συμπεριφορά όπως, ενδεικτικά και μόνο, αδικαιολόγητες απαξιωτικές υβριστικές και συκοφαντικές εκφράσεις κατά μελών του ΔΣ και του Προέδρου και δεν συμμορφώνεται προς τις υποδείξεις του Προέδρου προς τήρηση της ευταξίας, οι σχετικές παρατηρήσεις καταχωρούνται υποχρεωτικώς στα πρακτικά. Σε περίπτωση δε υποτροπής και ανάρμοστης συμπεριφοράς κατ’ εξακολούθηση και ύστερα από απόφαση του ΔΣ υποβάλλεται αιτιολογημένη πρόταση προς τον ΥΕΘΑ για την οριστική του παύση. Το αποβαλλόμενο μέλος δεν δύναται να μετέχει στις συνεδριάσεις του ΔΣ μέχρι την έγκριση ή απόρριψη από τον Υπουργό Άμυνας της πρότασης αντικατάστασής του».
Άρθρο 2
Τροποποιούμε την υπό στοιχεία Φ 454 /451618/9 Ιουνίου 2006 κοινή Υπουργική Απόφαση ως ακολούθως:
. Το άρθρο 16 αντικαθίσταται ως εξής:
α. «Μέλη του ΔΣ τα οποία εκλείπουν, παραιτούνται, αποβάλλονται ως μέλη του ΔΣ ή δεν μπορούν να ασκήσουν τα καθήκοντά τους εκ λόγων υγείας, αντικαθίστανται με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας από τους πρώτους κατά σειρά επιλαχόντες υποψηφίους. Ειδικά, σε περίπτωση κενώσεως της θέσεως του Προέδρου ή Αντιπροέδρου, αυτοί αντικαθίστανται από τους αντιστοίχους για κάθε θέση πρώτους επιλαχόντες. Εφ’ όσον για την θέση του Προέδρου δεν υπάρχει επιλαχών, αυτός αντικαθίσταται από τον Αντιπρόεδρο, του οποίου τη θέση καταλαμβάνει ο πρώτος επιλαχών για τη θέση Αντιπροέδρου και εν ελλείψει αυτού, το πλειοψήφησαν μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο φέρει βαθμό ανώτατου αξιωματικού.»
β. Για όσα θέματα δεν ρυθμίζονται από τις ειδικές διατάξεις περί ΕΑΑΑ εφαρμόζονται οι αντίστοιχες διατάξεις του νόμου 2690/99 (Κώδικας Διοικητικής Διαδικασίας).
Άρθρο 3
Η ισχύς της παρούσας αρχίζει από τη δημοσίευσή της
στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Αθήνα, ………….2014
ΟΙ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ- ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
Επεξήγηση:
Εφ’ όσον εκλεγεί κατά πλειοψηφία στέλεχος θηλυκού γένους που ανήκει σε μία από τις ομάδες άντλησης υποψηφίων, τούτο δεν θα εμποδίζει την εκλογή και άλλης γυναίκας και συγκεκριμένα αυτής με τους περισσότερους ψήφους από οποιαδήποτε κατηγορία και αν προέρχεται.
Κων/νος Δελλής
Υποπτέραρχος (Ε) ε.α.
Αντιπρόεδρος ΕΑΑΑ
Κων/νος Ιατρίδης
Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α.
Επίτιμος Δκτής ΔΑΥ
Πρόεδρος ΕΑΑΑ
ΤΙ ΙΣΧΥΕΙ ΣΤΙΣ ΑΛΛΕΣ ΔΥΟ ΕΝΩΣΕΙΣ (ΕΑΑΝ – ΕΑΑΣ)
(Σχετικά με τη σύνθεση των Δ.Σ.)
ΕΑΑΝ
ΦΕΚ 216/31 Μαρτίου. 1993
Σύνθεση Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος είναι Ανώτατοι Αξιωματικοί του Π.Ν. , ανεξαρτήτως ειδικότητος, Βαθμού Αντιναυάρχου ή Υποναυάρχου και σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιότητος απ’ αυτούς, Βαθμού Αρχιπλοιάρχου. Από τα λοιπά μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (2) δύο προέρχονται από τους Μαχίμους – Δασκάλους,(ΣΝΔ), ένα (1) από τους Μηχανικούς – Χημικούς (ΣΝΔ),ένα (1) από τους Οικονομικούς, ένα (1) από τους Ιατρούς, ένα (1) από τους Λιμενικούς και τρία (3) από τους Πληρωμάτων Στόλου (ΣΜΥΝ).
ΕΑΑΣ
ΦΕΚ 176/20 Απρ. 1992
Σύνθεση Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος και ο Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου είναι Ανώτατοι Αξιωματικοί του Στρατού Ξηράς, βαθμών Αντιστράτηγου ή Υποστράτηγου. Σε περίπτωση μη υποβολής υποψηφιότητας από Αξιωματικούς αυτών των βαθμών, εκλέγονται αντίστοιχα οι πλειονοψηφήσαντες εκ των λοιπών υποψηφίων Ταξιαρχών ή Ανωτέρων Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς.
Τα λοιπά εννέα (9) μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου προέρχονται από αποστράτους Αξιωματικούς οποιουδήποτε Όπλου ή Σώματος του Στρατού Ξηράς. Τα δύο (2) μέλη προέρχονται υποχρεωτικά, ανά ένα (1), από αποστράτους Αξιωματικούς του Δικαστικού και Οικονομικού Σώματος του Στρατού Ξηράς. Τα λοιπά δύο (2) μέλη προέρχονται από απόστρατους Αξιωματικούς της πρώην Χωροφυλακής.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΘΕΙ ΟΤΙ ΣΤΟ ΝΕΟ ΔΣ ΤΗΣ ΕΑΑΣ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΜΕΛΟΣ ΑΠΟ ΤΗ ΣΜΥ.
ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΚΑΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΑ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΛΥΦΩΝΙΑΣ.
ΓΑΙΤΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΝΤΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΝΕΑ ΣΥΝΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΣ ΤΗΣ ΕΑΑΑ ,ΟΠΩΣ ΑΥΤΗ ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΜΟΦΩΝΑ ΑΠΟ ΤΟ ΔΣ; ΠΟΙΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΝ;ΕΠΟΥΔΕΝΙ ΒΕΒΑΙΑ ΤΗΣ ΕΑΑΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΗΣ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΣΥΝΤΕΧΝΙΑΚΑ.



Σχετικό: Τελικές διευκρινίσεις για διεκδίκηση αναδρομικών από αποφάσεις του ΣτΕ

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.