Το site του Ello αποτελεί κατά κάποιον τρόπο μια διασταύρωση μεταξύ του Twitter και του Tumblr, με πιο περιορισμένα χαρακτηριστικά.
Όλο και πιο γνωστό φαίνεται να γίνεται το Ello- ένα ιδιαίτερο, ad-free και invite-only ανεξάρτητο κοινωνικό δίκτυο, που σε δημοσιεύματα του ειδικού Τύπου συχνά χαρακτηρίζεται «anti-Facebook».
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Mashable, το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο φαίνεται να σημείωσε μία viral «έκρηξη» την τελευταία εβδομάδα, με πολλούς χρήστες να περηφανεύονται ότι έλαβαν πρόσκληση στο Facebook.
Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη τι προκάλεσε τη συγκεκριμένη «έκρηξη» δημοφιλίας (το site έχει λανσαριστεί από τον Μάρτιο) ωστόσο πολλοί συνδέουν την άνοδό του με την πρόσφατη διαμάχη γύρω από την πολιτική χρήσης πραγματικών ονομάτων στο Facebook, η οποία έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα όταν κάποιοι drag performers και ακτιβιστές ΛΟΑΤ (LGBT) διαμαρτυρήθηκαν όταν εμποδίστηκε η πρόσβαση στους λογαριασμούς τους λόγω μη χρήσης των κανονικών ονομάτων τους.
Στην υπόθεση ενεπλάκησαν αξιωματούχοι της πόλης του Σαν Φρανσίσκο, ενώ υπήρξε συνάντηση στα κεντρικά του Facebook. Αν και ο «βασιλιάς» των κοινωνικών δικτύων συμφώνησε να επιτρέψει προσωρινά στους κατόχους των λογαριασμών την πρόσβαση σε αυτούς, δεν έχει υπάρξει κάποια αλλαγή στους κανόνες χρήσης.
Αυτό, σύμφωνα με το Mashable, έκανε ένα ποσοστό της LGBT κοινότητας να «μετακομίσει» στο Ello, το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να χρησιμοποιήσει όποιο όνομα επιθυμεί.
Το μανιφέστο του Ello έχει ως εξής:
«το κοινωνικό σας δίκτυο κατέχεται από διαφημιστές. Κάθε post που μοιράζεστε, κάθε φίλος που κάνετε και κάθε link που ακολουθείτε ανιχνεύεται, καταγράφεται και μετατρέπεται σε δεδομένα. Οι διαφημιστές αγοράζουν τα δεδομένα σας έτσι ώστε να μπορούν να σας δείχνουν περισσότερες διαφημίσεις. Εσείς οι ίδιοι είστε το προϊόν το οποίο αγοράζεται και πωλείται. Πιστεύουμε ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος. Πιστεύουμε στην τόλμη. Πιστεύουμε στην ομορφιά, την απλότητα και τη διαφάνεια. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που φτιάχνουν πράγματα και οι άνθρωποι που τα χρησιμοποιούν θα έπρεπε να συνεργάζονται. Πιστεύουμε ότι ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ενδυνάμωσης. Όχι εργαλείο παραπλάνησης, εξαναγκασμού και χειραγώγησης, αλλά ένα μέρος όπου κάποιος μπορεί να διασυνδεθεί, να δημιουργήσει και να γιορτάσει τη ζωή. Δεν είστε προϊόν».
Το site αποτελεί κατά κάποιον τρόπο μια διασταύρωση μεταξύ του Twitter και του Tumblr, με πιο περιορισμένα χαρακτηριστικά. Οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν status updates, φωτογραφίες και GIFs και να κάνουν σχόλια στις δημοσιεύσεις φίλων τους, ενώ υπάρχει και εργαλείο αναζήτησης για άτομα που μπορεί να γνωρίζει κάποιος. Σύμφωνα με τους δημιουργούς υπάρχουν πολλά νέα χαρακτηριστικά στο στάδιο του σχεδιασμού, ωστόσο δεν είναι γνωστό το πότε αυτά θα εμφανιστούν.
Η δραματική άνοδος της δημοφιλίας φαίνεται να έχει φέρει «μπαράζ» αιτημάτων για προσκλήσεις, ενώ κάποιοι «δαιμόνιοι» χρήστες έχουν αρχίσει να ανεβάζουν προς πώληση στο eBay.
Οι σχεδιαστές του – καλλιτέχνες και designers- έχουν δώσει έμφαση στον «καθαρό» σχεδιασμό, ο οποίος ενισχύει την «ad-free» εικόνα του δικτύου. Σε σχετικό δημοσίευμα του Gizmodo σχολιάζεται ότι εάν ένα δίκτυο θέλει να αποτελέσει το «anti-Facebook», τότε θα πρέπει να είναι διαφορετικό- και το Ello φαίνεται να κάνει κάποιες «θυσίες» όσον αφορά στην αμεσότητα της πλοήγησης, αν και η απλότητα στην εμφάνιση παραμένει βασικό χαρακτηριστικό. Οι επαφές μπορούν να οργανωθούν σε δύο λίστες- τους «φίλους» και τον «θόρυβο», κάτι που παραπέμπει στους «κύκλους» του Google +, αλλά χαρακτηρίζεται απλούστερο- όπως και το feed, που φαίνεται ομαλό, στο στυλ του Twitter.
Όσον αφορά στο μοντέλο κερδοφορίας του Ello – εφόσον προωθείται και υπογραμμίζεται ως βασικό χαρακτηριστικό ο ad-free χαρακτήρας του- στο site αναγράφεται ότι το κοινωνικό δίκτυο είναι εντελώς δωρεάν, ωστόσο σύντομα θα αρχίσει η προσφορά «ειδικών χαρακτηριστικών» προς τους χρήστες. «Αν δημιουργήσουμε ένα ειδικό χαρακτηριστικό που σας αρέσει, μπορείτε να επιλέξετε να πληρώσετε ένα μικρό ποσό για να το προσθέσετε για πάντα στον λογαριασμό σας. Πιστεύουμε ότι ο καθένας είναι μοναδικός και ότι όλοι θέλουμε και χρειαζόμαστε διαφορετικά πράγματα από ένα κοινωνικό δίκτυο. Οπότε θα αρχίσουμε να προσφέρουμε διάφορους τρόπους για να μπορούν οι χρήστες να παραμετροποιούν την εμπειρία τους στο Ello. H συντριπτική πλειονότητα των χαρακτηριστικών, αυτά που όλοι μας χρησιμοποιούμε κάθε μέρα, θα είναι πάντα δωρεάν και θα συνεχίσουμε να τα βελτιώνουμε. Όταν επιλέγετε να πληρώσετε ένα μικρό ποσό για ένα νέο χαρακτηριστικό, βοηθάτε να υποστηρίξουμε το Ello ως ένα ελεύθερο από διαφημίσεις δίκτυο και μας βοηθάτε να το κάνουμε ακόμα καλύτερο».
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Όλο και πιο γνωστό φαίνεται να γίνεται το Ello- ένα ιδιαίτερο, ad-free και invite-only ανεξάρτητο κοινωνικό δίκτυο, που σε δημοσιεύματα του ειδικού Τύπου συχνά χαρακτηρίζεται «anti-Facebook».
Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Mashable, το εν λόγω κοινωνικό δίκτυο φαίνεται να σημείωσε μία viral «έκρηξη» την τελευταία εβδομάδα, με πολλούς χρήστες να περηφανεύονται ότι έλαβαν πρόσκληση στο Facebook.
Δεν είναι ξεκάθαρο ακόμη τι προκάλεσε τη συγκεκριμένη «έκρηξη» δημοφιλίας (το site έχει λανσαριστεί από τον Μάρτιο) ωστόσο πολλοί συνδέουν την άνοδό του με την πρόσφατη διαμάχη γύρω από την πολιτική χρήσης πραγματικών ονομάτων στο Facebook, η οποία έλαβε χώρα νωρίτερα μέσα στον μήνα όταν κάποιοι drag performers και ακτιβιστές ΛΟΑΤ (LGBT) διαμαρτυρήθηκαν όταν εμποδίστηκε η πρόσβαση στους λογαριασμούς τους λόγω μη χρήσης των κανονικών ονομάτων τους.
Στην υπόθεση ενεπλάκησαν αξιωματούχοι της πόλης του Σαν Φρανσίσκο, ενώ υπήρξε συνάντηση στα κεντρικά του Facebook. Αν και ο «βασιλιάς» των κοινωνικών δικτύων συμφώνησε να επιτρέψει προσωρινά στους κατόχους των λογαριασμών την πρόσβαση σε αυτούς, δεν έχει υπάρξει κάποια αλλαγή στους κανόνες χρήσης.
Αυτό, σύμφωνα με το Mashable, έκανε ένα ποσοστό της LGBT κοινότητας να «μετακομίσει» στο Ello, το οποίο επιτρέπει στον χρήστη να χρησιμοποιήσει όποιο όνομα επιθυμεί.
Το μανιφέστο του Ello έχει ως εξής:
«το κοινωνικό σας δίκτυο κατέχεται από διαφημιστές. Κάθε post που μοιράζεστε, κάθε φίλος που κάνετε και κάθε link που ακολουθείτε ανιχνεύεται, καταγράφεται και μετατρέπεται σε δεδομένα. Οι διαφημιστές αγοράζουν τα δεδομένα σας έτσι ώστε να μπορούν να σας δείχνουν περισσότερες διαφημίσεις. Εσείς οι ίδιοι είστε το προϊόν το οποίο αγοράζεται και πωλείται. Πιστεύουμε ότι υπάρχει καλύτερος τρόπος. Πιστεύουμε στην τόλμη. Πιστεύουμε στην ομορφιά, την απλότητα και τη διαφάνεια. Πιστεύουμε ότι οι άνθρωποι που φτιάχνουν πράγματα και οι άνθρωποι που τα χρησιμοποιούν θα έπρεπε να συνεργάζονται. Πιστεύουμε ότι ένα κοινωνικό δίκτυο μπορεί να αποτελέσει εργαλείο ενδυνάμωσης. Όχι εργαλείο παραπλάνησης, εξαναγκασμού και χειραγώγησης, αλλά ένα μέρος όπου κάποιος μπορεί να διασυνδεθεί, να δημιουργήσει και να γιορτάσει τη ζωή. Δεν είστε προϊόν».
Το site αποτελεί κατά κάποιον τρόπο μια διασταύρωση μεταξύ του Twitter και του Tumblr, με πιο περιορισμένα χαρακτηριστικά. Οι χρήστες μπορούν να δημοσιεύουν status updates, φωτογραφίες και GIFs και να κάνουν σχόλια στις δημοσιεύσεις φίλων τους, ενώ υπάρχει και εργαλείο αναζήτησης για άτομα που μπορεί να γνωρίζει κάποιος. Σύμφωνα με τους δημιουργούς υπάρχουν πολλά νέα χαρακτηριστικά στο στάδιο του σχεδιασμού, ωστόσο δεν είναι γνωστό το πότε αυτά θα εμφανιστούν.
Η δραματική άνοδος της δημοφιλίας φαίνεται να έχει φέρει «μπαράζ» αιτημάτων για προσκλήσεις, ενώ κάποιοι «δαιμόνιοι» χρήστες έχουν αρχίσει να ανεβάζουν προς πώληση στο eBay.
Οι σχεδιαστές του – καλλιτέχνες και designers- έχουν δώσει έμφαση στον «καθαρό» σχεδιασμό, ο οποίος ενισχύει την «ad-free» εικόνα του δικτύου. Σε σχετικό δημοσίευμα του Gizmodo σχολιάζεται ότι εάν ένα δίκτυο θέλει να αποτελέσει το «anti-Facebook», τότε θα πρέπει να είναι διαφορετικό- και το Ello φαίνεται να κάνει κάποιες «θυσίες» όσον αφορά στην αμεσότητα της πλοήγησης, αν και η απλότητα στην εμφάνιση παραμένει βασικό χαρακτηριστικό. Οι επαφές μπορούν να οργανωθούν σε δύο λίστες- τους «φίλους» και τον «θόρυβο», κάτι που παραπέμπει στους «κύκλους» του Google +, αλλά χαρακτηρίζεται απλούστερο- όπως και το feed, που φαίνεται ομαλό, στο στυλ του Twitter.
Όσον αφορά στο μοντέλο κερδοφορίας του Ello – εφόσον προωθείται και υπογραμμίζεται ως βασικό χαρακτηριστικό ο ad-free χαρακτήρας του- στο site αναγράφεται ότι το κοινωνικό δίκτυο είναι εντελώς δωρεάν, ωστόσο σύντομα θα αρχίσει η προσφορά «ειδικών χαρακτηριστικών» προς τους χρήστες. «Αν δημιουργήσουμε ένα ειδικό χαρακτηριστικό που σας αρέσει, μπορείτε να επιλέξετε να πληρώσετε ένα μικρό ποσό για να το προσθέσετε για πάντα στον λογαριασμό σας. Πιστεύουμε ότι ο καθένας είναι μοναδικός και ότι όλοι θέλουμε και χρειαζόμαστε διαφορετικά πράγματα από ένα κοινωνικό δίκτυο. Οπότε θα αρχίσουμε να προσφέρουμε διάφορους τρόπους για να μπορούν οι χρήστες να παραμετροποιούν την εμπειρία τους στο Ello. H συντριπτική πλειονότητα των χαρακτηριστικών, αυτά που όλοι μας χρησιμοποιούμε κάθε μέρα, θα είναι πάντα δωρεάν και θα συνεχίσουμε να τα βελτιώνουμε. Όταν επιλέγετε να πληρώσετε ένα μικρό ποσό για ένα νέο χαρακτηριστικό, βοηθάτε να υποστηρίξουμε το Ello ως ένα ελεύθερο από διαφημίσεις δίκτυο και μας βοηθάτε να το κάνουμε ακόμα καλύτερο».
naftemporiki.gr
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.