Σχετικό: Θρησκευτικός ηγέτης στα Σκόπια διώκεται λόγω πεποιθήσεων
Φυλακισμένος στα Σκόπια επειδή φώναξε η Μακεδονία είναι ελληνική. Απαράδεκτες οι συνθήκες κράτησης. Απειλούν να τον σκοτώσουν αν δεν ανακαλέσει τα όσα υποστηρίζει για την ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Ο μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος Αχρίδας Ιωάννης τόλμησε να πει την αλήθεια κι αμέσως οι Σκοπιανοί του πρόσαψαν τον χαρακτηρισμό προδότη του έθνους. Αν και τα τρία τελευταία χρόνια ταλαιπωρείται στην φυλακή δεν ήταν λίγα αυτά που πέρασε και τα προηγούμενα χρόνια. Συνεχείς φυλακίσεις, βασανισμοί, διώξεις, εξορίες. Όλα αυτά γιατί ο Αρχιεπίσκοπος δεν φοβόταν να πει στους Σκοπιανούς ότι δεν είχαν καμία δουλειά με τον Μέγα Αλέξανδρο και την Μακεδονία.
Θέλουν να τον εξοντώσουν και αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που του φέρονται στη φυλακή είπε η μητέρα του που της επέτρεψαν να τον δει μόνο δύο φορές. Κοιμάται σε κελί με 33 άτομα με μια τουαλέτα , οι φύλακες τον βασανίζουν και οι συνθήκες υγιεινής είναι απαράδεκτες. Η εκκλησία του Αρχιεπίσκοπου Αχρίδος, στα πλαίσια του Πατριαρχείου Σερβίας, είναι αναγνωρισμένη από όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τις κατά τόπους Εκκλησίες της Οικουμένης.
Σήμερα ο μάρτυρας φιλέλληνας συμπληρώνει τρία χρόνια στις φυλακές των Σκοπίων, όπου λιώνει αβοήθητος από τους Σέρβους και από τους Έλληνες. Η Διεθνής κοινότητα μόνο λεκτικά ...
συμπαρίστανται στο δράμα του Ιωάννη. Οι ομόδοξοι Σέρβοι δεν κάνουν καμία θεαματική ενέργεια για να τον αποφυλακίσουν.
Ούτε οι Έλληνες έκαναν κάτι για αυτόν που έχουν ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση στον Ελληνομαθέστατο και φιλέλληνα Ιεράρχη, που υπερασπίστηκε τα Ελληνικά δίκαια της Μακεδονίας, φωνάζοντας κι αυτός μαζί με 10 εκατομμύρια Έλληνες, ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική. Από τότε ο Ιωάννης πληρώνει ακόμη πολύ βαρύ τίμημα, αυτά τα 12 χρόνια.
Μια φυλακή κόλαση. Όπως έγραψε προ ημερών ο ίδιος, ζήτησε δύο φορές από τον διευθυντή των Φυλακών να του επιτρέψει να επισκεφθεί τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Οχρίδας, ιερείς και μοναχούς, αλλά του αρνήθηκε χωρίς εξήγηση.
Στην ίδια επιστολή του περιγράφει τις άθλιες συνθήκες στέγασης (33 άτομα σε ένα δωμάτιο με μόνο μία τουαλέτα), κακό φαγητό και κακή υγιεινή, και η φυλακή δεν δίνει ούτε ένα πιάτο και κουτάλι στους φυλακισμένους, γι” αυτό πρέπει να τα φέρουν από το σπίτι.
Η υπερήλικη μητέρα του, που τον επισκέφθηκε προ ημερών επιβεβαίωσε, τις φήμες ότι ο γιός της Ιωάννης βρίσκεται σε κακή κατάσταση υγείας. Κάθε μέρα βασανίζεται από το προσωπικό των φυλακών, με απόφαση της Διοίκησης των Φυλακών, με την ανελέητη πίεση πάνω του, μετά την απελευθέρωσή του από τη φυλακή, να εγκαταλείψει την Δημοκρατία Μακεδονίας, με την απειλή ότι αν δεν συμφωνήσει, θα τον εξαφανίσει.
Αυτή είναι η τύχη των ανθρώπων που αγαπούν την Ελλάδα και φωνάζουν για την ελληνική Μακεδονία μας, μέσα στα Σκόπια.
Θρησκευτικός ηγέτης στα Σκόπια διώκεται λόγω πεποιθήσεων
Με πρόσφατη απόφασή του το Εφετείο των Σκοπίων επικύρωσε πρωτόδικη ποινή φυλάκισης τριών χρόνων εις βάρος του Αρχιεπισκόπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αχρίδας Ιωάννη. Ο Ιωάννης είναι ο μοναδικός θρησκευτικός ηγέτης στην Ευρώπη που διώκεται για τις πεποιθήσεις του, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις διεθνώς, τόσο σε εκκλησιαστικό επίπεδο όσο και από πλευράς ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πολύ δε περισσότερο όταν η χώρα που τον φυλακίζει διεκδικεί την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Επισήμως, ο Ιωάννης έχει καταδικαστεί από το Πρωτοδικείο των Σκοπίων σε φυλάκιση μαζί με άλλα δεκαοχτώ άτομα που ασπάζονται τις ίδιες εκκλησιαστικές απόψεις -μεταξύ αυτών η μητέρα και η αδελφή του- για «ξέπλυμα χρήματος» μέσω θρησκευτικού συλλόγου. Κατηγορήθηκε ότι το διάστημα από το 1998 έως το 2002 ως μητροπολίτης Βελεσσών και Παραβαρδαρίου της αποκαλούμενης «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» «υπεξαίρεσε» και «ξέπλυνε» το ποσό των 240.000 ευρώ.
Πίσω όμως από τη δίωξη του συγκεκριμένου ιερωμένου σοβεί εκκλησιαστική διαμάχη που έχει να κάνει (και) με την ίδρυση και λειτουργία του ανεξάρτητου κράτους της FYROM. Και τούτο, διότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της FYROM αποσχίστηκε το 1967 από τους κόλπους του σερβικού Πατριαρχείου και κήρυξε το αυτοκέφαλό της ως «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», στο πλαίσιο της γενικότερης κατεύθυνσης για την ενίσχυση της αυτονομίας της «Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας» σε πρώτη φάση. Η κατεύθυνση αυτή, στη συνέχεια, μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, κινήθηκε υπέρ της ενίσχυσης της ανεξάρτητης χώρας, στη λογική «ένα έθνος, ένα κράτος, μία εκκλησία». Ωστόσο, καμία ορθόδοξη εκκλησία δεν έχει αναγνωρίσει έως τώρα τη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία».
Ο Ιωάννης εκδιώχθηκε από τις τάξεις της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» το 2002, όταν υποστήριξε συμβιβαστική πρόταση για την εξεύρεση λύσης με το Πατριαρχείο της Σερβίας, η οποία και απορρίφθηκε. Κατόπιν αυτού, ο ίδιος προέβη στην επανίδρυση της «Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας», πρωτοβουλία που εξελήφθη από την πολιτική και εκκλησιαστική «νομιμότητα» περίπου ως πράξη εθνικής προδοσίας, και ο Ιωάννης ετέθη στο στόχαστρο.
Σε πρώτη φάση, φυλακίστηκε επί οχτώ μήνες για «υποδαύλιση θρησκευτικού και εθνικού μίσους» και, όταν αποφυλακίστηκε, ακολούθησε η δίωξη για «ξέπλυμα» χρήματος. Βεβαίως ουδείς πιστεύει στα σοβαρά ότι, δεδομένης της περιορισμένης απήχησής του, ο Ιωάννης αποτελεί εκκλησιαστική και εθνική απειλή και οι ανά τον κόσμο ορθόδοξες «αδελφές» εκκλησίες έχουν αξιώσει την άμεση αποφυλάκισή του. Μάλιστα το ζήτησε και ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος από τον πρόεδρο της Βουλής της ΠΓΔΜ, τον οποίο δέχθηκε προσφάτως στο Φανάρι.
Πολιτική διάσταση
Πέραν της εκκλησιαστικής πλευράς υπάρχει και η πολιτική διάσταση του ζητήματος. Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αλλά και ευρωπαϊκές οργανώσεις στις ετήσιες εκθέσεις τους για τη FYROM καταλογίζουν στην ηγεσία της χώρας σκοπιμότητες στις συνεχιζόμενες διώξεις και εγείρουν ζήτημα παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Συνδέουν ευθέως το θέμα με τη χειραγώγηση από πλευράς πολιτικής εξουσίας της Δικαιοσύνης, η απαλλαγή της οποίας από αυτόν τον εναγκαλισμό αποτελεί ένα από τα κριτήρια για την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ενωση και μέχρι τώρα θεωρείται ένα από τα ευάλωτα σημεία της όλης διαδικασίας.
Παρά ταύτα, οι κυβερνήσεις στα Σκόπια δείχνουν να αγνοούν τις διεθνείς πιέσεις και τις διαμαρτυρίες των άλλων ορθοδόξων εκκλησιών. Το εφετείο επικύρωσε επίσης τις ποινές -με αναστολή όμως- που είχαν επιβληθεί πρωτοδίκως στους υπόλοιπους δεκαοκτώ συγκατηγορουμένους του Ιωάννη
Το εφετείο των Σκοπίων διατήρησε την πρωτόδικη ποινή φυλάκισης τριών χρόνων σε βάρος του Αχρίδος Ιωάννη
Το εφετείο των Σκοπίων διατήρησε την πρωτόδικη ποινή φυλάκισης τριών χρόνων σε βάρος του Αρχιεπισκόπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αχρίδας, Ιωάννη, όπως και τις ποινές φυλάκισης δύο χρόνων με αναστολή σε βάρος 18 ακόμη κατηγορουμένων (μεταξύ αυτών η μητέρα και η αδελφή του Ιωάννη) για «ξέπλυμα χρήματος» μέσω θρησκευτικού συλλόγου.
Ο κ. Ιωάννης και οι 18 ακόμη κατηγορούμενοι είχαν προσφύγει στο εφετείο των Σκοπίων κατά της πρωτόδικης απόφασης, πριν από ένα χρόνο, με την οποία κρίθηκαν ένοχοι για «ξέπλυμα» 240.000 ευρώ, τα οποία «υπεξαίρεσε» ο Ιωάννης την περίοδο 1998-2002, όταν ήταν μητροπολίτης Βελεσσών και Παραβαρδαρίου της αυτοαποκαλούμενης «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας».
Ο Ιωάννης αποπέμφθηκε το 2002 από τις τάξεις της αυτοαποκαλούμενης «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» διότι είχε υποστηρίξει συμβιβαστική πρόταση για την εξεύρεση λύσης στη διαφορά μεταξύ της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και της αποσχισθείσας «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας».
Η συμβιβαστική εκείνη πρόταση είχε απορριφθεί από την εκκλησία της ΠΓΔΜ, η οποία και απέπεμψε τον κ. Ιωάννη από τους κόλπους της.
Αμέσως μετά την αποπομπή του, ο Ιωάννης προσχώρησε σε κοινωνία με τη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία και προχώρησε στην επανίδρυση της «Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας» στην ΠΓΔΜ (έτσι λεγόταν επισήμως μέχρι το 1967 η μετέπειτα αποκαλούμενη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία») και ορίστηκε Αρχιεπίσκοπός της.
Από το 2002 και μετά, ο Ιωάννης βρίσκεται συνεχώς στο «στόχαστρο» των διωκτικών αρχών της ΠΓΔΜ.
Το 2005 καταδικάστηκε και εξέτισε ποινή φυλάκισης οχτώ μηνών σε φυλακή των Σκοπίων για «υποδαύλιση θρησκευτικού και εθνικού μίσους» στην ΠΓΔΜ.
Οι διώξεις εις βάρος του Ιωάννη από τις δικαστικές αρχές της ΠΓΔΜ έχουν επικριθεί έντονα από διεθνείς οργανισμούς και από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ενώ την αποφυλάκιση του έχουν ζητήσει τόσο η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία όσο και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, χωρίς ωστόσο οι εκκλήσεις τους να έχουν γίνει ακουστές.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της ΠΓΔΜ αποσχίσθηκε το 1967 από τους κόλπους του Σερβικού Πατριαρχείου και κήρυξε το αυτοκέφαλό της με την ονομασία «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», η οποία δεν αναγνωρίζεται από καμία Ορθόδοξη Εκκλησία του κόσμου.
Η «Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή της Αχρίδας», επικεφαλής της οποίας είναι ο Ιωάννης και η απήχησή της είναι περιορισμένη στην ΠΓΔΜ, δεν αναγνωρίζεται από τις αρχές και η δράση της είχε θεωρηθεί ότι είναι «απειλητική» για τη χώρα.
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Φυλακισμένος στα Σκόπια επειδή φώναξε η Μακεδονία είναι ελληνική. Απαράδεκτες οι συνθήκες κράτησης. Απειλούν να τον σκοτώσουν αν δεν ανακαλέσει τα όσα υποστηρίζει για την ελληνικότητα της Μακεδονίας.
Ο μαρτυρικός Αρχιεπίσκοπος Αχρίδας Ιωάννης τόλμησε να πει την αλήθεια κι αμέσως οι Σκοπιανοί του πρόσαψαν τον χαρακτηρισμό προδότη του έθνους. Αν και τα τρία τελευταία χρόνια ταλαιπωρείται στην φυλακή δεν ήταν λίγα αυτά που πέρασε και τα προηγούμενα χρόνια. Συνεχείς φυλακίσεις, βασανισμοί, διώξεις, εξορίες. Όλα αυτά γιατί ο Αρχιεπίσκοπος δεν φοβόταν να πει στους Σκοπιανούς ότι δεν είχαν καμία δουλειά με τον Μέγα Αλέξανδρο και την Μακεδονία.
Θέλουν να τον εξοντώσουν και αυτό φαίνεται και από τον τρόπο που του φέρονται στη φυλακή είπε η μητέρα του που της επέτρεψαν να τον δει μόνο δύο φορές. Κοιμάται σε κελί με 33 άτομα με μια τουαλέτα , οι φύλακες τον βασανίζουν και οι συνθήκες υγιεινής είναι απαράδεκτες. Η εκκλησία του Αρχιεπίσκοπου Αχρίδος, στα πλαίσια του Πατριαρχείου Σερβίας, είναι αναγνωρισμένη από όλα τα Ορθόδοξα Πατριαρχεία και τις κατά τόπους Εκκλησίες της Οικουμένης.
Σήμερα ο μάρτυρας φιλέλληνας συμπληρώνει τρία χρόνια στις φυλακές των Σκοπίων, όπου λιώνει αβοήθητος από τους Σέρβους και από τους Έλληνες. Η Διεθνής κοινότητα μόνο λεκτικά ...
συμπαρίστανται στο δράμα του Ιωάννη. Οι ομόδοξοι Σέρβοι δεν κάνουν καμία θεαματική ενέργεια για να τον αποφυλακίσουν.
Ούτε οι Έλληνες έκαναν κάτι για αυτόν που έχουν ακόμη μεγαλύτερη υποχρέωση στον Ελληνομαθέστατο και φιλέλληνα Ιεράρχη, που υπερασπίστηκε τα Ελληνικά δίκαια της Μακεδονίας, φωνάζοντας κι αυτός μαζί με 10 εκατομμύρια Έλληνες, ότι η Μακεδονία είναι Ελληνική. Από τότε ο Ιωάννης πληρώνει ακόμη πολύ βαρύ τίμημα, αυτά τα 12 χρόνια.
Μια φυλακή κόλαση. Όπως έγραψε προ ημερών ο ίδιος, ζήτησε δύο φορές από τον διευθυντή των Φυλακών να του επιτρέψει να επισκεφθεί τα μέλη της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Οχρίδας, ιερείς και μοναχούς, αλλά του αρνήθηκε χωρίς εξήγηση.
Στην ίδια επιστολή του περιγράφει τις άθλιες συνθήκες στέγασης (33 άτομα σε ένα δωμάτιο με μόνο μία τουαλέτα), κακό φαγητό και κακή υγιεινή, και η φυλακή δεν δίνει ούτε ένα πιάτο και κουτάλι στους φυλακισμένους, γι” αυτό πρέπει να τα φέρουν από το σπίτι.
Η υπερήλικη μητέρα του, που τον επισκέφθηκε προ ημερών επιβεβαίωσε, τις φήμες ότι ο γιός της Ιωάννης βρίσκεται σε κακή κατάσταση υγείας. Κάθε μέρα βασανίζεται από το προσωπικό των φυλακών, με απόφαση της Διοίκησης των Φυλακών, με την ανελέητη πίεση πάνω του, μετά την απελευθέρωσή του από τη φυλακή, να εγκαταλείψει την Δημοκρατία Μακεδονίας, με την απειλή ότι αν δεν συμφωνήσει, θα τον εξαφανίσει.
Αυτή είναι η τύχη των ανθρώπων που αγαπούν την Ελλάδα και φωνάζουν για την ελληνική Μακεδονία μας, μέσα στα Σκόπια.
Θρησκευτικός ηγέτης στα Σκόπια διώκεται λόγω πεποιθήσεων
Με πρόσφατη απόφασή του το Εφετείο των Σκοπίων επικύρωσε πρωτόδικη ποινή φυλάκισης τριών χρόνων εις βάρος του Αρχιεπισκόπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αχρίδας Ιωάννη. Ο Ιωάννης είναι ο μοναδικός θρησκευτικός ηγέτης στην Ευρώπη που διώκεται για τις πεποιθήσεις του, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις διεθνώς, τόσο σε εκκλησιαστικό επίπεδο όσο και από πλευράς ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πολύ δε περισσότερο όταν η χώρα που τον φυλακίζει διεκδικεί την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ενωση.
Επισήμως, ο Ιωάννης έχει καταδικαστεί από το Πρωτοδικείο των Σκοπίων σε φυλάκιση μαζί με άλλα δεκαοχτώ άτομα που ασπάζονται τις ίδιες εκκλησιαστικές απόψεις -μεταξύ αυτών η μητέρα και η αδελφή του- για «ξέπλυμα χρήματος» μέσω θρησκευτικού συλλόγου. Κατηγορήθηκε ότι το διάστημα από το 1998 έως το 2002 ως μητροπολίτης Βελεσσών και Παραβαρδαρίου της αποκαλούμενης «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» «υπεξαίρεσε» και «ξέπλυνε» το ποσό των 240.000 ευρώ.
Πίσω όμως από τη δίωξη του συγκεκριμένου ιερωμένου σοβεί εκκλησιαστική διαμάχη που έχει να κάνει (και) με την ίδρυση και λειτουργία του ανεξάρτητου κράτους της FYROM. Και τούτο, διότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της FYROM αποσχίστηκε το 1967 από τους κόλπους του σερβικού Πατριαρχείου και κήρυξε το αυτοκέφαλό της ως «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», στο πλαίσιο της γενικότερης κατεύθυνσης για την ενίσχυση της αυτονομίας της «Σοσιαλιστικής Δημοκρατίας της Μακεδονίας» σε πρώτη φάση. Η κατεύθυνση αυτή, στη συνέχεια, μετά τη διάλυση της Γιουγκοσλαβίας, κινήθηκε υπέρ της ενίσχυσης της ανεξάρτητης χώρας, στη λογική «ένα έθνος, ένα κράτος, μία εκκλησία». Ωστόσο, καμία ορθόδοξη εκκλησία δεν έχει αναγνωρίσει έως τώρα τη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία».
Ο Ιωάννης εκδιώχθηκε από τις τάξεις της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» το 2002, όταν υποστήριξε συμβιβαστική πρόταση για την εξεύρεση λύσης με το Πατριαρχείο της Σερβίας, η οποία και απορρίφθηκε. Κατόπιν αυτού, ο ίδιος προέβη στην επανίδρυση της «Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας», πρωτοβουλία που εξελήφθη από την πολιτική και εκκλησιαστική «νομιμότητα» περίπου ως πράξη εθνικής προδοσίας, και ο Ιωάννης ετέθη στο στόχαστρο.
Σε πρώτη φάση, φυλακίστηκε επί οχτώ μήνες για «υποδαύλιση θρησκευτικού και εθνικού μίσους» και, όταν αποφυλακίστηκε, ακολούθησε η δίωξη για «ξέπλυμα» χρήματος. Βεβαίως ουδείς πιστεύει στα σοβαρά ότι, δεδομένης της περιορισμένης απήχησής του, ο Ιωάννης αποτελεί εκκλησιαστική και εθνική απειλή και οι ανά τον κόσμο ορθόδοξες «αδελφές» εκκλησίες έχουν αξιώσει την άμεση αποφυλάκισή του. Μάλιστα το ζήτησε και ο ίδιος ο Οικουμενικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως κ. Βαρθολομαίος από τον πρόεδρο της Βουλής της ΠΓΔΜ, τον οποίο δέχθηκε προσφάτως στο Φανάρι.
Πολιτική διάσταση
Πέραν της εκκλησιαστικής πλευράς υπάρχει και η πολιτική διάσταση του ζητήματος. Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αλλά και ευρωπαϊκές οργανώσεις στις ετήσιες εκθέσεις τους για τη FYROM καταλογίζουν στην ηγεσία της χώρας σκοπιμότητες στις συνεχιζόμενες διώξεις και εγείρουν ζήτημα παραβίασης ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Συνδέουν ευθέως το θέμα με τη χειραγώγηση από πλευράς πολιτικής εξουσίας της Δικαιοσύνης, η απαλλαγή της οποίας από αυτόν τον εναγκαλισμό αποτελεί ένα από τα κριτήρια για την ένταξη της χώρας στην Ευρωπαϊκή Ενωση και μέχρι τώρα θεωρείται ένα από τα ευάλωτα σημεία της όλης διαδικασίας.
Παρά ταύτα, οι κυβερνήσεις στα Σκόπια δείχνουν να αγνοούν τις διεθνείς πιέσεις και τις διαμαρτυρίες των άλλων ορθοδόξων εκκλησιών. Το εφετείο επικύρωσε επίσης τις ποινές -με αναστολή όμως- που είχαν επιβληθεί πρωτοδίκως στους υπόλοιπους δεκαοκτώ συγκατηγορουμένους του Ιωάννη
Το εφετείο των Σκοπίων διατήρησε την πρωτόδικη ποινή φυλάκισης τριών χρόνων σε βάρος του Αχρίδος Ιωάννη
Το εφετείο των Σκοπίων διατήρησε την πρωτόδικη ποινή φυλάκισης τριών χρόνων σε βάρος του Αρχιεπισκόπου της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αχρίδας, Ιωάννη, όπως και τις ποινές φυλάκισης δύο χρόνων με αναστολή σε βάρος 18 ακόμη κατηγορουμένων (μεταξύ αυτών η μητέρα και η αδελφή του Ιωάννη) για «ξέπλυμα χρήματος» μέσω θρησκευτικού συλλόγου.
Ο κ. Ιωάννης και οι 18 ακόμη κατηγορούμενοι είχαν προσφύγει στο εφετείο των Σκοπίων κατά της πρωτόδικης απόφασης, πριν από ένα χρόνο, με την οποία κρίθηκαν ένοχοι για «ξέπλυμα» 240.000 ευρώ, τα οποία «υπεξαίρεσε» ο Ιωάννης την περίοδο 1998-2002, όταν ήταν μητροπολίτης Βελεσσών και Παραβαρδαρίου της αυτοαποκαλούμενης «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας».
Ο Ιωάννης αποπέμφθηκε το 2002 από τις τάξεις της αυτοαποκαλούμενης «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» διότι είχε υποστηρίξει συμβιβαστική πρόταση για την εξεύρεση λύσης στη διαφορά μεταξύ της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και της αποσχισθείσας «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας».
Η συμβιβαστική εκείνη πρόταση είχε απορριφθεί από την εκκλησία της ΠΓΔΜ, η οποία και απέπεμψε τον κ. Ιωάννη από τους κόλπους της.
Αμέσως μετά την αποπομπή του, ο Ιωάννης προσχώρησε σε κοινωνία με τη Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία και προχώρησε στην επανίδρυση της «Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής της Αχρίδας» στην ΠΓΔΜ (έτσι λεγόταν επισήμως μέχρι το 1967 η μετέπειτα αποκαλούμενη «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία») και ορίστηκε Αρχιεπίσκοπός της.
Από το 2002 και μετά, ο Ιωάννης βρίσκεται συνεχώς στο «στόχαστρο» των διωκτικών αρχών της ΠΓΔΜ.
Το 2005 καταδικάστηκε και εξέτισε ποινή φυλάκισης οχτώ μηνών σε φυλακή των Σκοπίων για «υποδαύλιση θρησκευτικού και εθνικού μίσους» στην ΠΓΔΜ.
Οι διώξεις εις βάρος του Ιωάννη από τις δικαστικές αρχές της ΠΓΔΜ έχουν επικριθεί έντονα από διεθνείς οργανισμούς και από το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, ενώ την αποφυλάκιση του έχουν ζητήσει τόσο η Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία όσο και ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, χωρίς ωστόσο οι εκκλήσεις τους να έχουν γίνει ακουστές.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία της ΠΓΔΜ αποσχίσθηκε το 1967 από τους κόλπους του Σερβικού Πατριαρχείου και κήρυξε το αυτοκέφαλό της με την ονομασία «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία», η οποία δεν αναγνωρίζεται από καμία Ορθόδοξη Εκκλησία του κόσμου.
Η «Ορθόδοξη Αρχιεπισκοπή της Αχρίδας», επικεφαλής της οποίας είναι ο Ιωάννης και η απήχησή της είναι περιορισμένη στην ΠΓΔΜ, δεν αναγνωρίζεται από τις αρχές και η δράση της είχε θεωρηθεί ότι είναι «απειλητική» για τη χώρα.
romfea.gr
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.