Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015

Νέο βιβλίο του Δρ Κουτσούκου Αναστάσιουμε θέμα: τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία

Δελτίο Τύπου
ΑΝΤΙ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
Κυκλοφόρησε και γίνεται ανάρπαστο το νέο βιβλίο
με θέμα τα Πειραματικά και Πρότυπα σχολεία.
Του Δρ Κουτσούκου Αναστάσιου
και της LLM Παπαδάτου Σοφίας
«Πρότυπα Πειραματικά σχολεία
και Πειραματικά σχολεία των Πανεπιστημίων»
Ψυχολογική Παιδαγωγική και Διδακτική προσέγγιση
Το παρελθόν, το Σήμερα το μέλλον
Όλη η αλήθεια για τα Πειραματικά και Πρότυπα.
 Σωστά ο Υπουργός κ. Μπαλτάς Αριστείδης και ο Αν. Υπουργός κ. Κουράκης Τάσος, θέλουν να επαναφέρουν την διάκριση Πειραματικού και Προτύπου σχολείου και να καταργήσουν το λεγόμενο «Πρότυπο Πειραματικό» της κ. Διαμαντοπούλου,που έχει ήδη αποτύχει..
Τα Πειραματικά σχολεία, (που ιδρύθηκαν με το νόμο 4376/16-08-1929 και το νόμο 4600/2-05-1930 και συνεχίστηκαν να λειτουργούν με το άρθρο 31 του ν. 1566/1985), "ανήκουν" στα Πανεπιστήμια και η εισαγωγή των μαθητών γίνεται με κλήρωση, είναι ταυτόσημα με πειραματική διδασκαλία,  δηλαδή δοκιμασία νέων παιδαγωγικών και διδακτικών μεθόδων και ανήκουν, στα παιδαγωγικά Τμήματα των Πανεπιστήμιο. Δεν έχουν να κάνουν μόνο με την «Αριστεία», χωρίς να την αποκλείουν, αλλά με τον πειραματισμό σε νέες παιδαγωγικές μεθόδους (χωρίς να αποκλείεται και η άριστη επίδοση των μαθητών). Για τον λόγο αυτό, οι μαθητές,  πρέπει να εισάγονται με κλήρωση για να είναι το «δείγμα» τυχαίο, για να εκπαιδεύονται σωστά οι φοιτητές. Αφού, οι μαθητές εκπαιδεύονται στις πιο σύγχρονες παιδαγωγικές μεθόδους, εξ ορισμού είναι πιο κοντά στην ταχύτερη βελτίωση του επιπέδου τους και την αριστεία.
Τα Πρότυπα σχολεία, ή ιστορικά όπως... π.χ. το Βαρβάκειο, είναι τα σχολεία της «Αριστείας». Έχουν δηλαδή στόχο την εκπαίδευση αρίστων μαθητών, οι οποίοι, πρέπει να αποτελούν πρότυπο για την κοινωνία και τους άλλους μαθητές,  αλλά με αμφίβολα αποτελέσματα. Στα Πρότυπα σχολεία η επιλογή μαθητών, φυσικό είναι να γίνεται με εξετάσεις, αφού στόχος τους είναι η εκπαίδευση των αρίστων, ή της «ελίτ» όπως επίσης και διακοπή της φοίτησης όσων δεν μπορούν να ακολουθήσουν τους ρυθμούς τους. Είναι φυσικό ότι οι μέθοδοι που εφαρμόζονται σε αυτά να είναι οι νέο-συντηρητικές δασκαλοκεντρικές, όπως το project  κλπ..
Η σκόπιμη  σύγχυση των δύο όρων Προτύπου και Πειραματικού,  επέτεινε την πολιτική, επιστημονική,  παιδαγωγικά και κοινωνική  σύγχυση,  περί του ρόλου των νέων σχολείων, που ονομάστηκαν- κακώς – Πρότυπα Πειραματικά. Καλό θα είναι όποιος,  θέλει να εκφραστεί για τα σχολεία αυτά,  να μάθει πρώτα το περιεχόμενο των επιστημονικών όρων και μετά να εκφραστεί. Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε, ούτε την λειτουργία των Προτύπων ιστορικών σχολείων, αλλά ούτε την λειτουργία των Πειραματικών των Πανεπιστημίων, που στόχο έχουν την εκπαίδευση των φοιτητών στις νέες παιδαγωγικές μεθόδους.
Τα Πρότυπα Πειραματικά  είναι τα νέα σχολεία που ιδρύθηκαν με τον Νόμο 3966/2011. Τα νέα σχολεία τα Πρότυπα Πειραματικά, είχαν τα εξής χαρακτηριστικά: α) Στην ουσία προσπάθησαν να μιμηθούν τα ιστορικά πειραματικά,  αλλά με πενιχρά αποτελέσματα έως αποθαρρυντικά, αφού εισήχθησαν και μαθητές με 12/20 και το 45% απέτυχε να περάσει από το Πρότυπο Πειραματικό στο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο και β) η επιβεβλημένη μετατροπή των Πειραματικών των Πανεπιστημίων σε Πρότυπα πειραματικά, και η επιβεβλημένη εισαγωγή των μαθητών μόνο με εξετάσεις,  εξοβέλισε κάθε επιστημονική προσπάθεια σοβαρής επιστημονικής έρευνας,  αλλά και σοβαρής μόρφωσης των φοιτητών των παιδαγωγικών τμημάτων των Πανεπιστημίων σε «τυχαίο» δείγμα μαθητών και μάλιστα ακόμα και σε χαμηλής επίδοσης μαθητές.
Ο τίτλος του κάθε σχολείου, με τον νέο νόμο, που θα τροποποιήσει τον Νόμο 3966/2011, θα πρέπει να καθορίζεται: α) Πειραματικό του Πανεπιστημίου (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση) για καθαρά επιστημονικούς λόγους  και β) Πειραματικό, που συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με κλήρωση), γ) Πρότυπο (Πειραματικό) Σχολείο που συνδέεται με το Πανεπιστήμιο (όπου οι μαθητές εισάγονται μόνο με εξετάσεις, με εφαρμογή του Νόμου 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ. Α΄), «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής), που θα πρέπει να τροποποιηθεί..
Στην ουσία, θα υπάρχουν, πλέον, δύο τύποι σχολείων: α) Τα «Πειραματικά των Πανεπιστημίων» και τα συνεργαζόμενα με αυτό, που θα διοικούνται από τα ίδια τα Πανεπιστήμια και το ΚΥΣΔΕ και ΠΥΣΔΕ αντίστοιχα και η εισαγωγή των μαθητών σε αυτά θα γίνεται με τυχαία κλήρωση, όπως και τα Πειραματικά και β) τα «Πρότυπα», που θα διοικούνται από το Τμήμα Προτύπων, του Υπουργείου Παιδείας και η εισαγωγή σε αυτά τα Πρότυπα ή ιστορικά, θα πρέπει να γίνεται με εξετάσεις ή τεστ. Ουσιαστικά πρέπει να επανεξεταστεί ο νόμος 3966/2011 (ΦΕΚ 118, τ. Α΄), «Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, Ίδρυση Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής κλπ.
Με την εφαρμογή του Μνημονίου και με την οικονομική κρίση, το 2011, πολλοί μαθητές από τα ιδιωτικά έφευγαν προς τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων. Τότε οι ιδιώτες, «προσέγγισαν» τους τότε υπεύθυνους και αποφασίστηκε η καταστροφή των Πειραματικών των Πανεπιστημίων και η μετατροπή τους σε ένα «μέτριο σχολείο», που θα βαπτιστεί μεν ως σχολείο της δήθεν αριστείας, αλλά στην ουσία θα επιβάλλει την ημιμάθεια, την μετριότητα, την «ρουφιανιά» τον καταδοτισμό, την παπαγαλία, την αγορά θεμάτων από τα φροντιστήρια,  που άνθισαν για να περάσουν τελικά οι μέτριοι, πράγμα που τώρα το αποδέχονται και οι της «κλίκας» Προτύπων Πειραματικών. Έτσι, τα ιδιωτικά σχολεία  ξαναγέμισαν τα ιδιωτικά τους σχολεία,  αφού οι σοβαροί γονείς κατάλαβαν, ότι τα δήθεν σχολεία αριστείας ήταν κέντρα ημιμάθειας, νέο-φασισμού και δήθεν σοβαροφάνειας.
Η «κλίκα» που κατέστρεψε τα Πειραματικά των ΑΕΙ, με ψεύδη, απειλές, εκβιασμούς «στημένες κρίσεις», πειθαρχικούς διωγμούς, αποτελείτε αρχικά από την λεγόμενη ή παράνομη ΕΛΜΕ Προτύπων, που έχει μόνο 25 εκπαιδευτικούς. Η Πρόεδρος  της ΕΛΜΕ Προτύπων πήγε στην Μορφωτική Επιτροπή της Βουλής το 2011 που επεξεργαζόταν το νέο νόμο και είπε ψευδώς, ότι τα Πειραματικά έχουν αποτύχει κλπ… οι εκπαιδευτικοί δεν κάνουν καλά την δουλειά τους – και μόνο η ίδια κα ο  σύζυγός της είναι οι δήθεν άριστοι – δυσφημίζοντας και συκοφαντώντας όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούσας στα Πειραματικά  Σχολεία, ενώ δεν υπήρχε καμιά έρευνα που να τα αποδεικνύει.  Τώρα που η νέα Κυβέρνηση θέλει να επαναφέρει το σωστό νομικό καθεστώς οι ίδια ΕΛΜΕ Προτύπων λέει ότι δεν υπάρχει καμία έρευνα, που να αποδεικνύει ότι τα Πρότυπα Πειραματικά απέτυχαν. Τώρα η λεγόμενη ΕΛΜΕ Προτύπων επικαλείται έρευνα, που πριν τέσσερα χρόνια δεν την ήθελε!
Οι υπόλοιποι που συνεργάστηκαν,  για την επιβολή των λεγομένων Προτύπων ήταν τα μέλη της λεγόμενης ΔΕΠΠΣ, που ήταν όλοι τους διορισμένοι και κανείς δεν κρίθηκε. Οι ίδιοι όμως έκριναν τους πάντας.  Έδιωξαν το 40% των εκπαιδευτικών των Πειραματικών, που αντιδρούσε βάσει «προγραφών». Ο νέος Μάριος και Σύλλας, ο κ. Αντωνίου Ιωάννης και  η πιστή γραμματέας κ. Ριζάκη Αικατερίνη με την βοήθεια της κ. Δανίλη Ελένης, παράνομης Δ/ντριας ΠΣΠΑ και του κ. Γ. Κοντογιάννη  κατάφεραν να εκδιώξουν όλους που διαφωνούντες ως δήθεν ψυχασθενείς, ανίκανους, ανεπαρκείς, αντιδραστικούς  κλπ…. Η δήθεν κρίσεις ήταν παρωδία. Πολλοί έφυγαν κάτω από πιέσεις πριν τις ψευδο-κρίσεις. Άλλοι απειλήθηκαν να μην υποβάλλουν φάκελο αξιολόγησης. Άλλοι αφού υπέβαλλαν φάκελο αξιολόγησης, το περιεχόμενό του πετάχτηκε στα σκουπίδια (!), άλλοι αφού είχαν πιο πολλά προσόντα και από τους κρίνοντες εκδιώχτηκαν με την μέθοδο – παράνομα – της αναστολής των κρίσεων – γιατί θα ρωτήσουμε δήθεν την νομική υπηρεσία, γιατί ακούσαμε δήθεν, ότι μελλοντικά έχουν Ε.Δ.Ε.! Αυτές οι αθλιότητες γίνανε και πολλές άλλες. Τα κριτήρια κρίσης ήταν γελοία. Αν είχες κάνεις εκδρομή ως την Αίγινα το ονόμαζες «δράση» και έπαιρνες πιο πολλά μόρια από το Μεταπτυχιακό. Αν είχε γλύψει την Διευθύντρια και είχες πάρει το λεγόμενο νέο-φασιστικό μάθημα project τότε ξεπέρναγες και τον Διδάκτορα. Αν είχες περάσει από το γραφείο κάποιων Βουλευτών ή του κ. Αντωνίου τότε αρίστευες, έστω με ένα πτυχίο «καλώς»
Στις δήθεν «εξετάσεις των μαθητών», αφού εκδιώχτηκαν κακήν κακώς οι προηγούμενοι μαθητές, που είχαν εισαχθεί μα κλήρωση, δημιουργώντας τους έτσι ψυχολογικά προβλήματα, πέρασαν ακόμα και μαθητές με 12 στα 20.  Σύμφωνα με καταγγελίες τα λεγόμενα θέματα επωλούντο σε ειδικά φροντιστήρια, διέρρευσαν στην ΕΛΜΕ Προτύπων και σε Προέδρους Γονέων Κηδεμόνων. Πρέπει να σημειωθεί ότι οι σύλλογοι γονέων κηδεμόνων καταλαβαίνοντας την στημένη σφαγή που ερχόταν για τα παιδιά τους κατέφυγαν στο ΣτΕ, αλλά και εκεί επωλήθησαν από μερικούς δικηγόρους και τον Σύλλογο Γονέων Π.Σ.Π.Α. για ευνόητους λόγους! Βέβαια στα Πρότυπα ιστορικά σχολεία έμπαιναν και μαθητές με άριστες επιδόσεις. Π.χ. η μαθήτρια Χαρτίνη Παπαδάτου του Βαρβακείου, που ήρθε πρώτη στον Πανελλήνιο μαθηματικό διαγωνισμό και άλλοι. Αλλά μαζί με τα «χλωρά»,  μπήκαν και τα ξερά… και όλα καταστράφηκαν. Έτσι στα Πρότυπα Πειραματικά μπήκαν μαθητές με 12/20 και απέτυχαν σχεδόν οι μισοί, να περάσουν από το Πρότυπο Γυμνάσιο στο Πρότυπο Λύκειο!. Στις Πανελλήνιες, τα σχολεία αυτά απέτυχαν παντελώς, αλλά το κρύβουν επιμελώς!
 
Η «κλίκα» που κατέστρεψε τα Πειραματικά των ΑΕΙ, έκανε και ένα άλλο πιο επαχθές και παράνομο έργο. Καταστρέφοντας τα Πειραματικά των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων κατάστρεψε και την σωστή  εκπαίδευση των φοιτητών στην Διδακτική άσκηση που γινόταν στα σχολεία αυτά. Από το 2011 και μετά οι νέοι φοιτητές δεν έχουν εκπαιδευτεί – όπως καταγγέλλεται – σε όλους τους τύπους μαθητών στην Διδακτική άσκηση και ως εκ τούτου έχουν υποβαθμισμένα προσόντα και ικανότητες. Φανταστείτε τους φοιτητές της ιατρικής που πήγαιναν σε πανεπιστημιακές κλινικές και εκπαιδευόντουσαν σε όλους τους τύπους ασθενών και ειδικά στους βαρεία ασθενείς και με τον νέο νόμο του 2011, να καλούνταν να εκπαιδευτούν σε νέες κλινικές, που θα έχουν ελαφρά ασθενείς (αρίστους), γιατί οι βαριά ασθένειες ( οι κακοί)  δεν εισάγονται πλέον στην κλινική αυτή.
Αλλά, ποιος νοιάζεται για την εκπαίδευση των φοιτητών, αρκεί να τα «κονομάει» η «κλίκα των Προτύπων Πειραματικών, να διασύρει όποιον διαφωνεί ως ψυχοπαθή ή ως έχοντα «ιδεοληψίες» και ας είναι αυτός ο νέος Υπουργός, ενώ σε ανάλογες περιπτώσεις, ο συκοφάντης και  ο εξυβριστής του Υπουργού θα είχε τεθεί σε διαθεσιμότητα με το ερώτημα της απόλυσης για σκόπιμη σκαιώδη προσβολή του προσώπου του κ. Υπουργού.!
Για την έκδοση αυτού του βιβλίου χρησιμοποιήθηκαν υπομνήματα που είχε καταθέσει ο Δρ Κουτούκος σε διάφορους θεσμούς από ετών έως ήμερα με στόχο την διάσωση των Πειραματικών σχολείων των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων που είχαν στόχο την σωστή εκπαίδευση των φοιτητών στην Διδακτική Άσκηση και για το λόγο αυτό οι μαθητές, έπρεπε να επιλεγούν από τυχαίο δείγμα με τυχαία κλήρωση. Επειδή οι μαθητές αυτοί, πχ. Του Π.Σ.Π.Α. κουφά 43 Αθήνα,  ερχόντουσαν σε επαφή με τις πιο νέες μεθόδους μάθησης π.χ. τις κονστρουκτιβιστικές, τα αποτελέσματά τους ήταν σε υψηλότερο επίπεδο από τα ιστορικά σχολεία αλλά και από τα Ιδιωτικά.
 
Αφού οι μαθητές των δήθεν σχολείων αριστείας των «Προτύπων Πειραματικών»  απέτυχαν και παρουσίασαν επιδόσεις χαμηλότερες των κοινών σχολείων και αντί οι υπεύθυνοι αυτών των σχολείων,  να αναλάβουν τις ευθύνες τους και να παραιτηθούν ή να ζήσουν συγγνώμη, να λένε τώρα α άτομα της «κλίκας» Προτύπων Πειραματικών παρουσιάζοντας την εξής κουτοπονηριά: Στο Πρότυπο Πειραματικό που τώρα κακώς το λένε αριστείας – το μετονομάζουν οι ίδιοι – οι μαθητές εκπαιδεύονται με άριστες μεθόδους, δηλ. στο σχολείο έχει άριστη λειτουργία, και δεν τους ενδιαφέρει το αποτέλεσμα και οι τελικοί βαθμοί αλλά οι διαδικασία…. Με άλλα λόγια η εγχείρηση ήταν άριστη, αλλά ο ασθενής απεβίωσε! Δηλ. αναλογικά μπορεί να πει ένας προπονητής Ολυμπιακών αγώνων: Εγώ,  εκπαίδευσα σωστά τον αθλητή, αυτός δεν μπόρεσε να περάσει ούτε το όριο στους αγώνες, δεν μας ενδιαφέρει το αποτέλεσμα,  αλλά η σωστή προετοιμασία.!! Αυτά και άλλα πολλά θα ακούσουμε από την κλίκα Προτύπων Πειραματικών, όπως και ύβρεις, απειλές, εκδιώξεις,  ώσπου το Υπουργείο να τσακίσει εντελώς το φίδι του νέο-φασισμού, της ανικανότητας, της ημιμάθειας και της αλαζονείας που λέγεται ΔΕΠΠΣ και ΕΛΜΕ Προτύπων μαζί με την Λερναία Ύδρα των Διευθυντών που επιλέχτηκαν με τον νέο νόμο του 2011 για τα λεγόμενα Πρότυπα Πειραματικά σχολεία της δήθεν αριστείας ή καλύτερα «Πρότυπα Πειραματικά της αποτυχίας».
 
Τα σχολεία πρέπει να είναι δύο ειδών: α ) τα Πειραματικά των Παιδαγωγικών Τμημάτων των Πανεπιστημίων, όπου οι μαθητές θα εισάγονται με τυχαία κλήρωση και β) τα Πρότυπα ή ιστορικά σχολεία, όπου οι μαθητές, θα εισάγονται με εξετάσεις ή τεστ ή άλλου είδους επιλογή.
Τέλος, οι απόψεις του κάθε πολίτη είναι σεβαστές, αλλά τον τελευταίο λόγο τον έχουν οι Επιστήμες Αγωγής  και οι νέες Μεθοδολογίες Επιστημονικής Έρευνας και η Διδακτική, που θέλουν τα Πειραματικά των Πανεπιστημίων να έχουν μαθητές που εισάγονται μόνο με κλήρωση.  Θα πίστευε κανείς, ότι αφού είναι Πειραματικά των Πανεπιστημίων, θα έπρεπε να δέχονται μόνο αριστούχους μαθητές, Αυτό είναι ένα επιστημονικό λάθος, που το κάνουν πολλοί, ακόμα και η περίφημα Δ.Ε.Π.Π.Σ. Για παράδειγμα, σε μια Πανεπιστημιακή κλινική για να εκπαιδεύσουμε τους φοιτητές της ιατρικής, πρέπει να έχουμε ασθενείς με βαριές ασθένειες. Το ίδιο συμβαίνει και στην παιδαγωγική. Οι φοιτητές,  πρέπει να εκπαιδεύονται σε όλους τους τύπους μαθητών και ειδικά στους χαμηλής επίδοσης, για να είναι ικανοί αύριο να διδάσκου σε όλους τους τύπους μαθητών σε όλα τα σχολεία της χώρας και όχι μόνο στους δήθεν «αρίστους». Τα Πρότυπα Ιστορικά, ας έχουν εξετάσεις.
Το κάθε σχολείο έχει να επιτελέσει ένα ρόλο και δεν μπορεί κανείς,  να στερήσει από την κοινωνία το ένα ή το άλλο σχολείο . Τα Πρότυπα Πειραματικά πρέπει να χωριστούν για επιστημονικούς λόγους  σε: α ) Πρότυπα, με μαθητές που εισάγονται  με εξετάσεις και β) σε Πειραματικά των Παιδαγωγικών τμημάτων των Πανεπιστημίων,  με μαθητές που εισάγονται με τυχαία κλήρωση σε αυτό, για επιστημονικούς λόγους σωστής εκπαίδευσης των φοιτητών.
Το να επιβάλλουμε χωρίς μελέτη τις προσωπικές αντιεπιστημονικές απόψεις,  αυτό είναι νέο-φασισμός και όχι οι σωστές θέσεις των επιστημόνων και του νέου Υπουργού. Μάλιστα πολλοί πολιτικοί που είχαν γνώσεις και στο παρελθόν, δεχόντουσαν την αντίθεση μεταξύ Πειραματικού και Προτύπου. Ας μιλήσουν τελικά,  οι σοβαροί επιστήμονες, που έχουν γνώσεις. Ας μελετήσουμε.
Αθήνα 23-02-2015
 Δρ Κουτσούκος Π.Αναστάσιος
Τηλ. 6980203968
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.