Πέμπτη 9 Απριλίου 2015

Είναι αλήθεια; Καταγγέλλουν τον σύζυγο της Σ. Σακοράφα ότι πήρε χαριστικά 1.650.000 ευρώ από το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ το 2012!

ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΓΕΙΡΟΥΝ ΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ
Το χρέος, η αποζημίωση από το Πράσινο Ταμείο και οι καταγγελίες για προνομιακή μεταχείριση του συζύγου της Σοφίας Σακοράφα [PDF]
Μια περίεργη υπόθεση στην Αρκαδία, εγείρει ερωτήματα και καταγγελίες από τον Σύλλογο Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών της περιοχής για προνομιακή μεταχείριση του Κωνσταντίνου Μπιτσάνη, συζύγου της βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ Σοφίας Σακοράφα.
Η ιστορία ξεκινά από το 2012. Η Σοφία Σακοράφα ήταν βουλευτής του ΠΑΣΟΚ και ένθερμη υποστηρικτής του Γιώργου Παπανδρέου μέχρι το 2010. Εκείνη την περίοδο (Απρίλιο του 2012) προσχώρησε στην ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ. Υπουργός ΠΕΚΑ ήταν τότε ο επίσης «παπανδρεϊκός» Γιώργος Παπακωνσταντίνου. Παράλληλα, η Τίνα Μπιρμπίλη - προσωπική επιλογή του πρώην Πρωθυπουργού που ήταν η προκάτοχός του Παπακωνσταντίνου στο ΥΠΕΚΑ - είχε ιδρύσει το «πράσινο ταμείο».
Τον Απρίλιο του 2012, ένα ολόκληρο οικοδομικό τετράγωνο στην Τρίπολη ιδιοκτησίας του κ. Μπιτσάνη απαλλοτριώθηκε και αποζημιώθηκε από το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ με 1.650.000 ευρώ.
Δείτε εδώ την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Τρίπολης εκείνη την περίοδο:

Η αντίδραση των Μηχανικών Αρκαδίας
Ο Σύλλογος Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών Αρκαδίας είχε απευθύνει από το 2012 ερωτήματα για την διαδικασία που ακολουθήθηκε για την απαλλοτρίωση της συγκεκριμένης έκτασης γης που επισήμως στα έγγραφα αναφέρεται ως «θέμα της τροποποίησης του Σχεδίου Πόλης στο Ο.Τ. 138β (οικόπεδα Μπιτσάνη)».
Ο λόγος της παρέμβασης των Μηχανικών ήταν η καταβολή χρημάτων από το Πράσινο Ταμείο του ΥΠΕΚΑ (το οποίο είχε ιδρυθεί επί υπουργίας Τίνας Μπιρμπίλη) στον ιδιοκτήτη για την απαλλοτρίωση της έκτασης. Αφήνουν δε σαφείς αιχμές για μεροληπτική στάση της δημοτικής αρχής προς τον ιδιοκτήτη.
Στην ανακοίνωση τους οι μηχανικοί κάνουν λόγο για «προνομιακή αντιμετώπιση» του ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου οικοπέδου, συζύγου της Σοφίας Σακοράφα αφού – όπως υποστηρίζουν - δεν έχουν ζητηθεί χρήματα μέχρι σήμερα από το Πράσινο Ταμείο για όλους τους χώρους που έχουν ήδη κηρυχθεί χώροι πρασίνου ή κοινόχρηστοι χώροι.
Γεγονός που είχε προκαλέσει και την αντίδραση των γειτόνων των οικοπέδων Μπιτσάνη.
Παράλληλα, οι μηχανικοί θέτουν ερωτήματα όπως «ποιος φέρει την ευθύνη της προκαθορισμένης διαδρομής του χρήματος του Πράσινου ταμείου, και ποιος την ευθύνη της «πελατειακής» αντιμετώπισης του ιδιοκτήτη;» και «μήπως ο ιδιώτης είναι πιο ισχυρός διαπραγματευτής με το Πράσινο Ταμείο απ’ ότι ο Δήμος Τριπόλεως;».
Το arcadiaportal.gr είχε δημοσιεύσει την ανακοίνωση των μηχανικών στην οποία περιέγραφαν με τον πλέον αναλυτικό τρόπο πως πραγματοποιήθηκαν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης του οικοπέδου του συζύγου της Σοφίας Σακοράφα δίνοντας του αποζημίωση, τη στιγμή που, όπως υποστηρίζουν, κανένας άλλος ιδιώτης δεν πήρε χρήματα από το εν λόγω Ταμείο. Μάλιστα σε αυτά που περιγράφουν κάνουν λόγο για «πελατειακή» αντιμετώπιση του ιδιοκτήτη και θέτουν συγκεκριμένα ερωτήματα.
Συγκεκριμένα αναφέρουν:
  • Ο Δήμος δεν φρόντισε ποτέ να το εξαγοράσει κι έτσι, το 2007, το Πρωτοδικείο διέταξε την άρση της απαλλοτρίωσης. Το 2010, ο Δήμος (;) ζήτησε να ενταχθεί το οικόπεδο στο Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου για εξαγορά.
  • Το 2011, δεσμεύτηκε πίστωση 1.650.000 ευρώ από πόρους του Πράσινου Ταμείου για την απόκτηση του χώρου που όμως αφορά το 58% του οικοδομικού τετραγώνου.
  • Κατόπιν αυτού, οι ιδιοκτήτες υποβάλλουν σχέδια τροποποίησης του σχεδίου και προτείνουν την εξαγορά του 57% του οικοπέδου, εμβαδού 4.660 τ.μ., κρατώντας την υπόλοιπη επιφάνεια των 2.860 τ.μ. για αξιοποίηση.
  • Η συνεννόηση ήταν προφορική, έγινε όμως πράξη τον Απρίλιο του 2012 με απόφαση του Δ.Σ. της Τρίπολης.
  • Σε αυτή την απόφαση, προβλέπεται πεζόδρομος πλάτους 4,00 μέτρων μεταξύ των δύο τμημάτων του οικοπέδου και επιβολή πρασιάς, χωρίς αλλαγή των όρων δόμησης της περιοχής.
Τα ερωτήματα
Για κάποιον που πιστεύει ότι ο δημόσιος χώρος δεν είναι διαπραγματεύσιμος, τα ερωτήματα αναβλύζουν αυτόματα:
  • Γιατί δεν έγινε η αναθεώρηση του δυτικού τμήματος του Σχεδίου Πόλεως για να επικαιροποιηθεί το Πράσινο του Γ.Π.Σ.;
  • Η συγκεκριμένη τροποποίηση του Σχεδίου Πόλεως είναι σύμφωνη με το άρθρ. 20 του Ν. 2508/97 βάσει του οποίου υπάρχει υποχρέωση εισφοράς σε γη της αρχικής ιδιοκτησίας εμβαδού 7520,00 τ.μ.;
  • Η εισφορά σε γη στην συγκεκριμένη περίπτωση ανέρχεται σε 1918,50 τ.μ.!
  • Ο ιδιοκτήτης δικαιούται αποζημίωση μόνο για το απομένον μετά την εισφορά σε γη τμήμα της ιδιοκτησίας του, δηλαδή 7520,00 – 1918,50 τ.μ. = 5601,50 τ.μ. οπότε το απομένον στον ιδιοκτήτη τμήμα είναι 941,50τ.μ.
  • Υπήρχε υποχρέωση σύνταξης πράξης αναλογισμού για την δημιουργία του πεζοδρόμου πλάτους 4,00μ.;
  • Έγινε διαπραγμάτευση προκειμένου ο Δήμος να αποκτήσει δωρεάν τμήμα από τα 2.860 τ.μ.(ή 941,50τ.μ.);
  • Αν αποτύγχανε η διαπραγμάτευση γιατί δεν επεβλήθησαν αυστηρότεροι όροι δόμησης (π.χ.ΣΔ 0,60 και όχι 1,20) και μικρότερο ύψος (11,00 - 12,00 μ.);
  • Θυμίζουμε εδώ ότι με το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό, το ύψος επιτρέπεται να είναι 17,25 μ. (!!). Αυτό σημαίνει αλλαγή του τοπίου σε ένα από τα ψηλότερα σημεία της Τρίπολης.
  • Στην εσχάτη περίπτωση δεν μπορούσε να γίνει διάσπαση του οικοπέδου που οικοδομείται σε τρία – τέσσερα τμήματα, περιορισμένα στις χαμηλότερες υψομετρικές του οικοπέδου;
  • Στην τελευταία γραμμή άμυνας, γιατί ο Δήμος δεν απαλλοτριώνει αυτό το οικοδομήσιμο τμήμα με διακανονισμό δεκαετίας και σε μικρότερο ποσό από αυτό των αντικειμενικών;
Κλείνοντας την ανακοίνωσή τους οι μηχανικοί υποστηρίζουν πως «εύλογα υπάρχει ο προβληματισμός»:
  • Γιατί ο Δήμος δεν έχει ζητήσει τη συνδρομή του Πράσινου Ταμείου για όλα τα άλλα γήπεδα που κινδυνεύουν να χάσουν το δημόσιο χαρακτήρα τους;
  • Πού οφείλεται αυτή η προνομιακή μεταχείριση του ιδιοκτήτη του συγκεκριμένου οικοδομικού τετραγώνου;
  • Ποιος φέρει την ευθύνη της προκαθορισμένης διαδρομής του χρήματος του Πράσινου ταμείου, και ποιος την ευθύνη της «πελατειακής» αντιμετώπισης του ιδιοκτήτη;
  • Μήπως ο ιδιώτης είναι πιο ισχυρός διαπραγματευτής με το Πράσινο Ταμείο απ’ ότι ο Δήμος Τριπόλεως;
Την ανακοίνωση των μηχανικών την υπογράφουν ο πρόεδρος Γιώργος Καρούντζος και ο γραμματέας Τιμολέων Κατσίπος.

Πηγή: Το χρέος, η αποζημίωση από το Πράσινο Ταμείο και οι καταγγελίες για προνομιακή μεταχείριση του συζύγου της Σοφίας Σακοράφα [PDF] | iefimerida.gr http://www.iefimerida.gr/news/200443/hreos-i-apozimiosi-apo-prasino-tameio-kai-oi-kataggelies-gia-pronomiaki-metaheirisi-toy#ixzz3WtMAQHA9

«Το Πράσινο Ταμείο δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των δικαιούχων»
Η απάντηση του Πράσινου Ταμείου για τα οικόπεδα Μπιτσάνη
 
Το Πράσινο Ταμείο του υπουργείου Παραγωγικής Ανασυγκρότησης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας απέστειλε επιστολή προς το ArcadiaPortal, με αφορμή το δημοσίευμα της Μεγάλης Τετάρτης 8 Απριλίου, σύμφωνα με το οποίο ο σύζυγος της κυρίας Σοφίας Σακοράφα, βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην βουλευτού του ΠαΣοΚ, κ. Κωνσταντίνος Μπιτσάνης έλαβε αποζημίωση 1,650 εκατ. ευρώ για την απαλλοτρίωση ενός οικοδομικού τετραγώνου από τον Δήμο Τρίπολης. Σημειωτέον ότι για το θέμα είχε προβεί σε καταγγελία ο Σύλλογος Μηχανικών Ελευθέρων Επαγγελματιών. Το ζήτημα έφερε στο προσκήνιο ξανά η iefimerida.gr με ρεπορτάζ της (8.4.15).
Στην επιστολή προς το ArcadiaPortal.gr, την οποία υπογράφει ο πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου κ. Παναγιώτης Βασιλείου, επισημαίνεται ότι ο κ. Μπιτσιάνης δεν έχει λάβει καμία αποζημίωση, καθώς δεν έχει προσκομίσει τα απαραίτητα δικαιολογητικά: «Διευκρινίζεται ότι ο κ. Μπιτσάνης δεν έχει λάβει χρήματα, καθόσον το ποσό είναι δεσμευμένο και θα εκταμιευτεί, εάν και εφόσον προσκομιστούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και συντελεστεί η σχετική απαλλοτρίωση», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην επιστολή.
Και υπογραμμίζεται: «Το Πράσινο Ταμείο και στην περίπτωση αυτή, όπως και στο σύνολο των περιπτώσεων που διαχειρίζεται, ακολουθεί την νόμιμη διαδικασία που προβλέπεται, προκειμένου να περιέλθουν οι κοινόχρηστοι χώροι στους οικείους ΟΤΑ προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των δημοτών. Άλλωστε, ο βασικός άξονας που διέπει την δομή και την λειτουργία του Πρασίνου Ταμείου και των Χρηματοδοτικών του Προγραμμάτων, όπως αυτό που αφορά στην απόκτηση κοινόχρηστων χώρων στις πόλεις, συνίσταται στην απόδοση στους οικείους ΟΤΑ και στους πολίτες κοινόχρηστων  χώρων, προκειμένου να αντισταθμιστούν οι δυσμενείς συνέπειες από την ύπαρξη αυθαίρετων κατασκευών».
Ακόμη, στην επιστολή αναφέρεται ότι ο Δήμος Τρίπολης αποφάσισε το οικόπεδο «να χαρακτηρισθεί ως αστικό πράσινο σύμφωνα με την πρόβλεψη του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Τρίπολης. (...) Περαιτέρω, το γεγονός ότι ο Δήμος Τριπόλεως απέδιδε μεγάλη σημασία στην απόκτηση του συγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου προκύπτει και από το ότι ο Δήμος Τριπόλεως στο πλαίσιο της σχετικής αλληλογραφίας του με το τότε Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής βρισκόταν σε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων για την προώθηση της επανεπιβολής της απαλλοτρίωσης. Περαιτέρω δε με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 20180/29.07.2010 έγγραφό του ζήτησε να χρηματοδοτηθεί η απόκτηση του συγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου από το Πράσινο Ταμείου. Συνεπώς ο Δήμος Τριπόλεως ως αρμόδια αρχή προχώρησε σε μια σειρά ενεργειών μετά την έκδοση των σχετικών αποφάσεων για άρση της απαλλοτρίωσης, προκειμένου να διασφαλίσει χρηματοδότηση για την απόκτηση του χώρου μέσω επανεπιβολής της απαλλοτρίωσης και οποιαδήποτε άλλη αναφορά είναι ανακριβής».
Ακολούθως, παρουσιάζονται στην επιστολή όλες οι ενέργειες του Δήμου Τρίπολης και όλες οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί, ενώ, τέλος, επισημαίνεται ότι το Πράσινο Ταμείο «αντιμετωπίζει τόσο τους διαφόρους φορείς της Πολιτείας όσο και τους διοικουμένους με τον ίδιο ισότιμο και αμερόληπτο τρόπο σύμφωνα με τις προβλέψεις της ισχύουσας νομοθεσίας. Για την αποκατάσταση της αλήθειας παρακαλούμε για τη δημοσίευση της απάντησής μας». 
Ακολουθεί ολόκληρη η απάντηση του Πράσινου Ταμείου.
Σε σχέση με το δημοσίευμα που αναρτήθηκε στην ηλεκτρονική εφημερίδα iefimerida και κάνει λόγο για προνομιακή δήθεν μεταχείριση του Πρασίνου Ταμείου σε δικαιούχο αποζημίωσης για ρυμοτομική απαλλοτρίωση, ο οποίος τυγχάνει να είναι και σύζυγος πολιτικού, θέλουμε προς αποκατάσταση της αλήθειας και διαφύλαξης της αξιοπιστίας και του κύρους του Πρασίνου Ταμείου ως Ν.Π.Δ.Δ που διαχειρίζεται τους πράσινους πόρους, να αναφέρουμε τα ακόλουθα:
1.Καταρχάς, διευκρινίζουμε ότι ο προβαλλόμενος ισχυρισμός περί δήθεν προνομιακής μεταχείρισης του Πρασίνου Ταμείου σε συγκεκριμένο δικαιούχο της αποζημίωσης δεν υφίσταται και δεν είναι αληθής. Το Πράσινο Ταμείο και στην περίπτωση αυτή, όπως και στο σύνολο των περιπτώσεων που διαχειρίζεται, ακολουθεί την νόμιμη διαδικασία που προβλέπεται, προκειμένου να περιέλθουν οι κοινόχρηστοι χώροι στους οικείους ΟΤΑ προς όφελος του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής των δημοτών. Άλλωστε, ο βασικός άξονας που διέπει την δομή και την λειτουργία του Πρασίνου Ταμείου και των Χρηματοδοτικών του Προγραμμάτων, όπως αυτό που αφορά στην απόκτηση κοινόχρηστων χώρων στις πόλεις, συνίσταται στην απόδοση στους οικείους ΟΤΑ και στους πολίτες κοινόχρηστων χώρων, προκειμένου να αντισταθμιστούν οι δυσμενείς συνέπειες από την ύπαρξη αυθαίρετων κατασκευών.
Ο πρώτος ανακριβής ισχυρισμός που εμπεριέχεται στο σχετικό δημοσίευμα αφορά στην δήθεν εκταμίευση ποσού από το Πράσινο Ταμείο, καθόσον το ποσό είναι δεσμευμένο και θα εκταμιευτεί, εάν και εφόσον προσκομιστούν τα απαραίτητα δικαιολογητικά και συντελεστεί η σχετική απαλλοτρίωση, με τη διαδικασία που αναφέρουμε αναλυτικά στη συνέχεια.
2. Ειδικότερα, στην συγκεκριμένη περίπτωση θα πρέπει με έμφαση να σημειωθεί ότι ο ίδιος Δήμος Τριπόλεως γνωμοδότησε αρνητικά για τον αποχαρακτηρισμό του χώρου από κοινόχρηστο-κοινωφελή (αρχικά προβλεπόταν για την ανέγερση σχολείου) σε οικοδομήσιμο στο πλαίσιο συμμόρφωσης με σχετικές δικαστικές αποφάσεις (οι υπ’ αριθμ. 52/2007 και 75/2007 Αποφάσεις του Τριμελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Τριπόλεως) για άρση της απαλλοτρίωσης. Αποφάσισε επίσης να χαρακτηρισθεί ως αστικό πράσινο σύμφωνα με την πρόβλεψη του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου Τρίπολης. Περαιτέρω, το γεγονός ότι ο Δήμος Τριπόλεως απέδιδε μεγάλη σημασία στην απόκτηση του συγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου προκύπτει και από το ότι ο Δήμος Τριπόλεως στο πλαίσιο της σχετικής αλληλογραφίας του με το τότε Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής βρισκόταν σε αναζήτηση χρηματοδοτικών πόρων για την προώθηση της επανεπιβολής της απαλλοτρίωσης. Περαιτέρω δε με το υπ’ αριθμ. πρωτ. 20180/29.07.2010 έγγραφό του ζήτησε να χρηματοδοτηθεί η απόκτηση του συγκεκριμένου κοινόχρηστου χώρου από το Πράσινο Ταμείου. Επί τη βάσει του ανωτέρω αιτήματος, το οποίο εξετάσθηκε, εξεδόθη η υπ’ αριθμ. 1400/6.10.2011 Υπουργική Απόφαση με την οποία δεσμεύτηκε πίστωση από τους πόρους του Πρασίνου Ταμείου ύψους 1.650.000 ευρώ για την χρηματοδότηση της επανεπιβολής της απαλλοτρίωσης τμήματος των ακινήτων που βρίσκονται στον ΚΧ 138β. Συνεπώς ο Δήμος Τριπόλεως ως αρμόδια αρχή προχώρησε σε μια σειρά ενεργειών μετά την έκδοση των σχετικών αποφάσεων για άρση της απαλλοτρίωσης, προκειμένου να διασφαλίσει χρηματοδότηση για την απόκτηση του χώρου μέσω επανεπιβολής της απαλλοτρίωσης και οποιαδήποτε άλλη αναφορά είναι ανακριβής
3. Στη συνεχεία, μετά από σχετικό έγγραφο του ΥΠΕΚΑ, το οποίο καλούσε τον Δήμο να υποβάλει νέα πρόταση τροποποίησης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, προκειμένου να επανεπιβληθεί η απαλλοτρίωση σε τμήμα του ακινήτου σε συνάρτηση με το εγκεκριμένο ποσό, ο Δήμος Τριπόλεως αποφάσισε σύμφωνα με τα ανωτέρω την τροποποίηση του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου στο συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο σε τμήμα του αρχικώς προβλεπόμενου κοινόχρηστου χώρου (οι υπ’ αριθμ. 215/2012 και 851/2012 Αποφάσεις). Επίσης, στη συνεχεία εκδόθηκε η υπ’ αριθμ. 4070/2012 Υπουργική Απόφαση, με την οποία δεσμεύτηκε ποσό από τους πόρους του Πρασίνου ταμείου για την απόκτηση τεσσάρων κοινόχρηστων χώρων, για τους οποίους είχε αρθεί και επανεπιβληθεί η απαλλοτρίωση και στους οποίους συμπεριλαμβανόταν και ο κοινόχρηστος χώρος 138β του Δήμου Τριπόλεως. Στη συνέχεια, τον Οκτώβριο του 2013 εκδόθηκε το
σχετικό Προεδρικό Διάταγμα για την τροποποίηση εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου Τριπόλεως με άρση και επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης στο οικοδομικό τετράγωνο 138β. Στο σημείο αυτό, θα πρέπει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία (άρθρο 32 του Ν. 4067/2012) και την πάγια νομολογία του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ 469/2009, 3232/2008, 603/2008, 3908/2007) η επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης είναι δυνατή όταν συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις : α)ύπαρξη σοβαρής πολεοδομικής ανάγκης που να υπαγορεύει την εν λόγω ρύθμιση και β) ύπαρξη δυνατότητας για την άμεση καταβολή της αποζημίωσης. Επιπροσθέτως, στη συγκεκριμένη υπόθεση για την συνδρομή των εν λόγω προϋποθέσεων και κυρίως της ύπαρξης σοβαρής πολεοδομικής ανάγκης έχουν γνωμοδοτήσει θετικά τόσο το Κεντρικό Συμβούλιο Χωροταξίας, Οικισμού και Περιβάλλοντος (η υπ’ αριθμ. 45/2010 γνωμοδότηση) όσο και το Κεντρικό Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (η υπ’ αριθμ. 5/2013 γνωμοδότηση), ενώ το σχετικό Π.Δ. υπεβλήθη και στον σχετικό προληπτικό έλεγχο νομιμότητας από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Με τα παραπάνω είναι σαφές ότι κατά την διαδικασία έκδοσης του σχετικού Π.Δ για την επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης ελέγχθηκε ενδελεχώς από μια σειρά από συλλογικά διοικητικά όργανα η συνδρομή της προϋπόθεσης της ύπαρξης σοβαρής πολεοδομικής ανάγκης για την επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης το συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο. Ο δε ισχυρισμός περί ευνοϊκής μεταχείρισης του ιδιοκτήτη καταρρίπτεται και σε κάθε περίπτωση προσβάλει κατάφωρα το κύρος όλων των διοικητικών οργάνων που γνωμοδότησαν υπέρ της επανεπιβολής και στα οποία συμμετέχουν διακεκριμένοι επιστήμονες και υπάλληλοι καριέρας ο ισχυρισμός περί δήθεν προκαθορισμένων αποφάσεων και μεροληπτικής μεταχείρισης.
4. Μετά την έκδοση του Π. Δ. για την επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης, το Πράσινο Ταμείο απέστειλε προς τον Δήμο Τριπόλεως, ο οποίος είναι προσωρινός δικαιούχος του προγράμματος «Απόκτηση και Διαμόρφωση Κοινόχρηστων Χώρων» το υπ΄αριθμ. πρωτ. 4592/20.12.2013 έγγραφο. Στο εν λόγω έγγραφο ενημέρωνε τον Δήμο ότι προκειμένου να καταστεί οριστικός δικαιούχος του Προγράμματος και να αποκτήσει τον εν λόγω κοινόχρηστο χώρο θα έπρεπε να προσκομίσει τα προβλεπόμενα στην Υ.Α. 2299/2011 δικαιολογητικά, ήτοι το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, στο οποίο προβλέπεται ρητά ο προς απαλλοτρίωση χώρος, την κυρωμένη πράξη αναλογισμού για τον χώρο αυτό, την δικαστικά ή εξώδικα καθορισμένη τιμή μονάδας αποζημίωσης και την δικαστική αναγνώριση των δικαιούχων αυτής (αποζημίωσης). Επισημαινόταν επίσης ότι το Πράσινο Ταμείο χρηματοδοτεί τον Δήμο προκειμένου να καλύψει τις υποχρεώσεις βαρών που του αναλογούν, όπως αυτά προκύπτουν από την πράξη αναλογισμού και δεν καλύπτει την αποζημίωση των βαρών των παροδίων ιδιοκτητών. Περαιτέρω, το Πράσινο Ταμείο απέστειλε προς τον Δήμο Τριπόλεως το υπ’ αριθμ. 1035/7.04.2014 έγγραφο, στο οποίο του επισήμαινε ότι μετά την επανεπιβολή της απαλλοτρίωσης όφειλε, δυνάμει του άρθρου 32 παρ. 4 του Ν.
4067/2012, να κινήσει ως επισπεύδων την διαδικασία εφαρμογής του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου μέσα σε έξι μήνες από την δημοσιοποίηση της Απόφασης περί επανεπιβολής και συνακόλουθα να λάβει σχετική απόφαση για την σύνταξη πράξης αναλογισμού για το συγκεκριμένοι οικοδομικό τετράγωνο. Έκανε δε μνεία και στις σχετικές προϋποθέσεις που αναφέρονται στην ΥΑ 2299/2011 και 5070/2012 για την ολοκλήρωση της απαλλοτρίωσης και την καταβολή της αποζημίωσης. Μόλις δε πρόσφατα, ήτοι ένα χρόνο μετά την αποστολή του σχετικού εγγράφου μας απέστειλε ο Δήμος την κυρωμένη Πράξη Αναλογισμού για το συγκεκριμένο οικοδομικό τετράγωνο.
Μετά τα παραπάνω, είναι ηλίου φαεινότερο, ότι το Πράσινο Ταμείο αφενός δεν εκταμίευσε κανένα απολύτως ποσό υπέρ συγκεκριμένου δικαιούχου και αφετέρου ενήργησε, όπως και στο σύνολο των περιπτώσεων, ενημερώνοντας τους οικείους ΟΤΑ για τα δικαιολογητικά που θα πρέπει να προσκομίσουν, προκειμένου να συντελεστεί η απαλλοτρίωση, για να καταβληθεί η χρηματοδότηση και να αποκτηθεί ο εκάστοτε κοινόχρηστος χώρος.
Θέλουμε σε κάθε περίπτωση να επισημάνουμε ότι το Πράσινο Ταμείο δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ των διαφόρων δικαιούχων, αλλά στο πλαίσιο της εφαρμογής των αρχών της χρηστής διοίκησης, της ισονομίας και ισοπολιτείας αντιμετωπίζει τόσο τους διαφόρους φορείς της πολιτείας όσο και τους διοικουμένους με τον ίδιο ισότιμο και αμερόληπτο τρόπο σύμφωνα με τις προβλέψεις της ισχύουσας νομοθεσίας.
Για την αποκατάσταση της αλήθειας παρακαλούμε για τη δημοσίευση της απάντησης μας.
Ο Πρόεδρος
Παναγιώτης Βασιλείου
Ειδήσεις: 
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.