Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Νομοσχέδιο υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση- Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις». Κατατέθηκε στην Βουλή στις 6-4-2015. Ανάλυση – Κριτική-Παρατηρήσεις - Προτάσεις

Υπόμνημα  Αίτημα Ειδική Ανάλυση Παρατηρήσεις  Τελικές Προτάσεις & Ανοικτή επιστολή
 
Προς
Κύριο Υπουργό κ. Νίκο Βούτση
Κύριο Αναπληρωτή Υπουργό κ.  Γιώργο Κατρούγκαλο
Κοιν.
Κύριο Πρωθυπουργό κ. Αλέξη Τσίπρα
Κύριο Υπουργό κ. Μπαλτά Αριστείδη
Κύριο Αναπληρωτή Υπουργό κ. Κουράκη Τάσο
Κυρίες, Κυρίους Βουλευτές, Ευρωπαϊκή Ένωση
Κοιν. Ν.Σ.Κ., ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΑΔΕΔΥ, ΠΟΣΔΕΠ,  ΜΜΕ
 
Θέμα: Νομοσχέδιο υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης. «Εκδημοκρατισμός της διοίκησης- Καταπολέμηση Γραφειοκρατίας και Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση- Αποκατάσταση Αδικιών και άλλες διατάξεις». Κατατέθηκε στην Βουλή στις 6-4-2015. Ανάλυση – Κριτική-Παρατηρήσεις - Προτάσεις.
 
Γενική Παρατήρηση: Σωστά κινείται το νέο νομοσχέδιο, αλλά θέλει μερικές τροποποιήσεις. Ενώ για την αυτοδίκαιη αργία και την δυνητική αργία υπάρχει πρόοδος, αντίθετα για την οριστική παύση και απόλυση, υπάρχει πολύ αυστηρό καθεστώς! Με άλλα λόγια απολύεται πολύ εύκολα ο υπάλληλος: α) με την έννοια της ανάρμοστης συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας και β) με την διάταξη ότι αν έχει ο υπάλληλος τιμωρηθεί το προηγούμενο διετές διάστημα με τρεις ποινές με ποινή άνω του ενός μηνός ή την προηγούμενο έτος έχει τιμωρηθεί για το ίδιο αδίκημα με ποινή πάνω από ένα μήνα! Για τον λόγο αυτό, πρέπει να αυξηθούν τα χρονικά όρια και τα όρια ποινών, δηλ. ο υπάλληλος, να έχει τιμωρηθεί τα δύο προηγούμενα χρόνια με έξι ποινές με ποινή άνω των τριών μηνών αποδοχές ή το προηγούμενο έτος με τρεις ποινές, άνω των τριών μηνών αποδοχές.
Η «αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός ή εκτός υπηρεσίας, πρέπει να οριοθετηθεί γιατί ο καθένας δίνει την δική του ερμηνεία. . Πρέπει να διαχωριστούν τα αδικήματα τα εντός υπηρεσίας και τα εκτός υπηρεσίας.
 
Υπάλληλος που κατέθεσε καταγγελίες ή ήταν μάρτυρας  κατά της διαφθοράς και κακοδιοίκησης εντός ή εκτός υπηρεσίας, δικαιούται αυτομάτως «Προστασία Μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος» και προστατεύεται από αντεκδικήσεις από πειθαρχικές διώξεις και αμείβεται αναλόγως της προσφοράς του. Την Προστασία Μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος, δύναται να την χορηγεί, το αρμόδιο Πειθαρχικό συμβούλιο, ο Περιφερειακός Δ/ντής, ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης, ο αρμόδιος Υπουργός ή ο αρμόδιος Εισαγγελέας.
 
Ακολουθούν παρατηρήσεις και προτάσεις:
 
Πειθαρχικό Δίκαιο.
 
Αποκατάσταση του τεκμηρίου αθωότητας στην πειθαρχική διαδικασία.
 
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΕ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΕΚΜΗΡΙΟΥ ΑΘΩΩΤΗΤΑΣ ΠΑΡΑ ΜΕΡΙΚΩΣ.
ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΔΙΚΑΙΗ ΑΡΓΙΑ ΟΤΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΝΤΑΛΑΜΑ ΚΡΑΤΗΣΗΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΥΝΗΤΙΚΗ ΑΡΓΙΑ ΜΕ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΡΟΒΛΕΨΗ ΟΤΙ ΠΙΘΑΝΑ ΘΑ ΔΙΚΑΣΤΕΙ Ο ΥΠΑΛΛΗΛΟΣ!!
Ακολουθούν σημεία και άρθρα του νομοσχεδίου με επισημάνσεις προσθηκών ή τροποποίησης για το συμφέρον τα Δημόσιας Διοίκησης και των Υπαλλήλων.
 
Κεφάλαιο 2
Εξορθολογισμός του πειθαρχικού δικαίου
 
Άρθρο 3
1.      Ορθώς καταργούνται οι διατάξεις αυτές
2.      Αυτοδίκαιη Αργία.
Εδώ παρά τις εξαγγελίες επανέρχεται η έννοια της «αυτοδίκαιης αργίας», βέβαια ύστερα από ένταλμα προσωρινής κράτησης ή δικαστικής Απόφασης, έστω και αν απολύθηκε με εγγύηση. Εδώ θα μπορούσε να επισημανθεί, μόνο  για κακουργηματικές πράξεις και η κράτηση να υπερβαίνει τις 22 ημέρες παρουσίας στην υπηρεσία.
Αυτό πρέπει να διορθωθεί με την εισαγωγή της λέξης ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑ και ΠΡΟΛΗΠΤΙΚΑ
Επίσης, να υπάρχει η δυνατότητα αναστολής – άρσης της αργίας για οικονομικούς κοινωνικούς λόγους –όταν ο υπάλληλος δεν κρατείται πλέον.
 
 
Δυνητική θέση σε Αργία – Αναστολή Καθηκόντων
1. Αν συντρέχουν λόγοι δημοσίου συμφέροντος, μπορεί να τίθεται σε αργία ο υπάλληλος, κατά του οποίου:
α) έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επισύρει την έκπτωση από την υπηρεσία. Εδώ θα πρέπει να προστεθεί η λέξη για μόνο για «κακούργημα».
Β) έχει ασκηθεί ποινική δίωξη για αδίκημα το οποίο μπορεί να επισύρει την ποινή της οριστικής παύσης. Εδώ θα πρέπει να προστεθεί η λέξη για μόνο για «κακούργημα»,γιατί σύμφωνα με το νομοσχέδιο οριστική παύση μπορεί να φέρει και το αδίκημα της χαρακτηριστικώς ανάρμοστης συμπεριφοράς εντός ή εκτός της υπηρεσίας. Άρα με την υποψία ότι όλοι όλα τα αδικήματα μπορεί να ενταχτούν στην λεγόμενη χαρακτηριστικώς ανάρμοστης συμπεριφοράς εντός ή εκτός της υπηρεσίας, τότε οποιαδήποτε υπάλληλος μπορεί να ενταχτεί σε καθεστώς δυνητικής αργίας.
Επομένως ΔΕΝ καταργείται το τεκμήριο της αθωότητας, αλλά απλά περιορίζονται λίγο οι πράξεις που οδηγούν τον υπάλληλο σε αυτοδίκαιη αργία.
΄
3.      Η πράξη, με την οποία ο υπάλληλος τίθεται σε δυνητική αργία ή επαναφέρεται στα καθήκοντα του, εκδίδεται από τον οικείο Υπουργό ή το ανώτατο μονομελές όργανο διοίκησης των ν.π.δ.δ. ή, αν δεν υπάρχει, από τον Πρόεδρο του συλλογικού οργάνου διοίκησης ν.π.δ.δ. ύστερα από γνώμη του πειθαρχικού συμβουλίου.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΚΔΙΔΕΙ ΠΡΑΞΗ ΑΡΓΙΑΣ ΑΜΕΛΗΤΙ
Πρέπει να εισαχθεί διευκρίνιση, ότι ο Υπουργός με αιτιολογημένη αίτηση του υπαλλήλου μπορεί να ξαναστείλει την υπόθεση στο Πειθαρχικό το οποίο αυθαιρέτησε ή δεν εξέτασε όλα τα δεδομένα ή έγιναν παρατυπίες στην πειθαρχική διαδικασία. Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί ο Υπουργός να υπογράφει ΑΜΕΛΗΤΙ πράξεις Πειθαρχικών Συμβουλίων αν ο ίδιος δεν εξετάσει το περιεχόμενό του.
Για τη θέση του υπαλλήλου σε αργία απαιτείται προηγούμενη ακρόαση αυτού από το πειθαρχικό συμβούλιο, αλλά και από τον ίδιον τον Υπουργό αν ο Υπάλληλος το αιτηθεί , για να σταματήσουν οι αντεκδικήσεις στις υπηρεσίες.
 
4. Μετά την πάροδο έτους από τη θέση σε αργία, το πειθαρχικό συμβούλιο υποχρεούται να γνωμοδοτήσει για τη συνέχιση ή μη της αργίας, άλλως η αργία αίρεται. Σε κάθε περίπτωση, η αργία αίρεται αυτοδικαίως μετά την πάροδο διετίας από την έκδοση της απόφασης θέσεως του υπαλλήλου σε αργία.
Το συμβούλιο πρέπει να γνωμοδοτεί κάθε τρίμηνο.
Επίσης, να υπάρχει η δυνατότητα αναστολής – άρσης της δυνητικής αργίας για οικονομικούς κοινωνικούς λόγους – όπως υπήρχε η δυνατότητα αναστολής της αυτοδίκαιης αργίας. Να σταματήσουν οι αυθαιρεσίες των Προϊσταμένων κατά υπαλλήλων.
 
Να προστεθεί: Ανάκληση αυτοδίκαιης αργίας, βάσει του Νόμου Ν.4210 ΦΕΚ 254/21-11-2013».
Ο άδικα διωχθείς Δημόσιος Υπάλληλος, πρέπει να καταθέσει, εντός διμήνου από την επίδοση της Διαπιστωτικής Πράξης σε αυτοδίκαιη αργία, προσφυγή στο Διοικητικό Εφετείο κατά της απόφασης Διαπιστωτικής Πράξης για αυτοδίκαιη αργία.
Ο Υπάλληλος μετά την προσφυγή του στο Διοικητικό Εφετείο, μπορεί να καταθέσει στον αρμόδιο για τον διορισμό του Υπουργό, αίτηση Ανάκλησης αυτοδίκαιης αργίας, βάσει του Νόμου Ν.4210 ΦΕΚ 254/21-11-2013», ότι συντρέχουν στο πρόσωπό του, σοβαροί οικονομικοί, κοινωνικοί ή οικογενειακοί λόγοι ή λόγοι υγείας. Μπορεί επίσης να επικαλεστεί το τεκμήριο αθωότητας.
Το αίτημα του υπαλλήλου διαβιβάζεται άμεσα στο πειθαρχικό συμβούλιο. Το εν λόγω συμβούλιο γνωμοδοτεί, σε κάθε περίπτωση υποβολής σχετικού αιτήματος, από τους κατά νόμο δικαιούμενους το αργότερο εντός προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την περιέλευση σε αυτό του εν λόγω αιτήματος. Σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας, το αρμόδιο όργανο έχει διακριτική ευχέρεια να αποφασίσει και χωρίς τη γνωμοδότηση. Δηλ. ο Αρμόδιος Υπουργός ακόμα και να μην γνωμοδοτήσει το Αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο είναι στο χέρι του αν θέλει να διατάξει την άρση της αυτοδίκαιης αργίας, συνεκτιμώντας όλα τα στοιχεία. Μέχρι την τυχόν έκδοση απόφασης αναστολής της αργίας ο υπάλληλος παραμένει σε αργία. Στην πράξη όμως αυτό καθυστερεί.
6. Συνέπειες της αργίας
2. Στον υπάλληλο, που τελεί σε κατάσταση αργίας καταβάλλεται το 1/3 των αποδοχών του. Επίσης, να υπάρχει η δυνατότητα όχι μόνο αναστολής – άρσης της δυνητικής αργίας για οικονομικούς κοινωνικούς λόγους –αλλά και καταβολή των 2/3 των αποδοχών του για σοβαρούς οικονομικούς, κοινωνικούς λόγους, μετά από αίτηση του υπαλλήλου στο αρμόδιο Πειθαρχικό όργανο ή στον Υπουργό...
 
8. Η αυτοδίκαιη αργία που προβλέπεται στις καταργούμενες με την παράγραφο 1 λήγει αυτοδικαίως μετά από 15 μέρες από την δημοσίευση του παρόντος διατάξεις … κλπ…
Εδώ θα πρέπει να προστεθεί: Υπάλληλοι αν δεν εισαχθούν με τον παρόντα νόμο σε νέα αυτοδίκαιη αργία ή δυνητική αργία και έχουν ήδη πετύχει την αναστολή της αυτοδίκαιης αργίας τους με Υπουργική Απόφαση ή Πράξη, δικαιούνται την συνέχιση της αναστολής της  αυτοδίκαιης ή δυνητικής Αργίας ώσπου να αποφανθεί τελεσίδικα το ποινικό ή πειθαρχικό όργανο. Επίσης, να  επανεξετάζεται η υπόθεση αν για τον λόγο, που είχαν τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία ή δυνητική αργία έχουν εκλείψει λόγω αθώωσης στα ποινικά δικαστήρια ή το αδίκημα ΔΕΝ προβλέπεται με τον παρόντα νόμο ή ήταν αποτέλεσμα της «συνδικαλιστικής ή κοινωνικής δράσης του υπαλλήλου και τυγχάνει τις ευεργεσίες του νόμου αυτού και η υπόθεση αρχειοθετείται, ή η ποινή μετατρέπεται, προς όφελος του υπαλλήλου.
 
Άρθρο 4
 
Πειθαρχικές ποινές  
Η) η ποινή της οριστικής παύσης  μπορεί να επιβληθεί για…..
 
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι τονίζει την φράση «χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας. Στ σημείο αυτού πρέπει να τονιστεί ότι πρόκειται για κακουργηματικές και μόνο πράξεις.
Παρατήρηση. «Η χαρακτηριστικώς  αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός ή εκτός υπηρεσίας», που ορίζεται από το Άρθρο 107, για να μην γίνεται κατάχρηση και παρερμηνεία του όρου, πρέπει να έχει σχέση με τα κακουργήματα ή τα πολύ σοβαρά, πλημμελήματα, που περιγράφει ο νόμος 4057/2012 κα ο  Ν.4093/2012,  «περί πειθαρχικού». Για τον λόγο αυτό προτείνουμε να προστεθεί η λέξη σοβαρά χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός υπηρεσίας και ιδιαίτερα σοβαρά χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εκτός υπηρεσίας.
Επίσης στα πειθαρχικά παραπτώματα που προβλέπονται από τον παρόντα νόμο στο άρθρο 6 περί πειθαρχικών παραπτωμάτων, που  στην υποπερίπτωση ε) ορίζει ως πειθαρχικό παράπτωμα την «αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός ή εκτός υπηρεσίας» , ενώ στους λόγους οριστικής παύσης μπαίνει μπροστά η λέξηχαρακτηριστικώς
Επειδή, υπάρχει ήδη από το παρελθόν οποιαδήποτε πράξη του Δημοσίου Υπαλλήλου, μπορεί να χαρακτηριστεί αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός ή εκτός υπηρεσίας.
Προτείνουμε να προστεθεί η λέξη σοβαρά χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός υπηρεσίας και ιδιαίτερα σοβαράχαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εκτός υπηρεσίας. Πρέπει να διαχωριστούν τα αδικήματα τα εντός υπηρεσίας και τα εκτός υπηρεσίας.
 
Σωστά ο Υπάλληλος, που ήταν συνδικαλιστής, υποψήφιος Βουλευτής ή Βουλευτής, ή έχει κοινωνική δράση τυγχάνει ειδικής προστασίας από καταγγελίες, που στοχεύουν την αντεκδίκηση για την συνδικαλιστική του στάση και όχι το συμφέρον της υπηρεσίας.
 
 
Προσοχή.
Για να μην βγαίνουν πορίσματα εντελώς αβάσιμα, πρέπει να προστεθεί η φράση: Ο αρμόδιος Προϊστάμενος ή αρμόδιος Υπουργός, που λαμβάνει πόρισμα ΕΔΕ ή απόφαση, που οδηγεί τον υπάλληλο σε «αυτοδίκαιη ή δυνητική αργία» ή «παύση ή απόλυση», δύναται να αναπέμψει την ΕΔΕ σε άλλον για «συμπληρωματική διενέργεια ΕΔΕ», όταν η πρόταση ή το πόρισμα της ΕΔΕ είναι εξόφθαλμα αβάσιμο, ή ο υπάλληλος δεν απολογήθηκε ένεκα προβλημάτων ή  έγιναν σοβαρές παρατυπίες στην διενέργεια της ΕΔΕ.
Τέλος, υπάλληλος που κατέθεσε καταγγελίες, ή ήταν μάρτυρας  κατά της διαφθοράς και κακοδιοίκησης εντός ή εκτός υπηρεσίας, δικαιούται αυτομάτως «Προστασία Μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος» και προστατεύεται από αντεκδικήσεις, από πειθαρχικές διώξεις και αμείβεται αναλόγως της προσφοράς του.
 
 
Το αδίκημα «παράβασης καθήκοντος» πρέπει να οριοθετηθεί γιατί ο κάθε Προϊστάμενος που έχει στοχοποιήσει υπάλληλο, μπορεί να εκλαμβάνει κάθε αδίκημα εντός υπηρεσίας π.χ.κριτική κατά του Διευθυντή ως αδίκημα παράβασης καθήκοντος…
Άρθρο 4
Η) Οριστική Παύση
Να επανεξεταστεί το άρθρο για οριστική παύση  απόλυση
1. Η περίπτωση η΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 109 του ν. 3528/2007 (ΦΕΚ 26/Α΄) όπως ισχύει αντικαθίσταται ως εξής:
«η) η ποινή της οριστικής παύσης, η οποία μπορεί να επιβληθεί μόνο για τα ακόλουθα παραπτώματα: της παράβασης του άρθρου 107 παρ.1 (α) του παρόντος, της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς νόμους, της απόκτησης οικονομικού οφέλους ή ανταλλάγματος προς όφελος του ιδίου του υπαλλήλου ή τρίτου προσώπου κατά την άσκηση των καθηκόντων του ή εξ αφορμής αυτών, της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάξιας για υπάλληλο διαγωγής εντός ή εξαιρετικά ιδιαίτερης εκτός υπηρεσίας της σοβαρής παράβασης της υποχρέωσης εχεμύθειας, της αδικαιολόγητης αποχής από την εκτέλεση των υπηρεσιακών καθηκόντων πάνω από σαράντα τέσσερις μέρες (44) εργάσιμες ημέρες συνεχώς ή πάνω από εξήντα (60) εργάσιμες ημέρες σε διάστημα ενός (1) έτους, της εξαιρετικώς σοβαρής απείθειας (η οποία θα τεκμηριώνεται από σοβαρή έρευνα), της άμεσης ή μέσω τρίτου προσώπου συμμετοχής σε δημοπρασία την οποία διενεργεί επιτροπή μέλος της οποίας είναι ο υπάλληλος ή όταν η επιτροπή αυτή υπάγεται στην αρχή στην οποία ο υπάλληλος υπηρετεί, της εμμονής σε άρνηση προσέλευσης για εξέταση από υγειονομική επιτροπή.
Επίσης η ποινή της οριστικής παύσης μπορεί να επιβληθεί στον υπάλληλο για οποιοδήποτε παράπτωμα αν κατά την προηγούμενη της διάπραξής του διετία του είχαν επιβληθεί έξι (6) τουλάχιστον πειθαρχικές ποινές ανώτερες του προστίμου αποδοχών τριών (3) μηνών ή κατά το προηγούμενο της διάπραξής του έτος είχε τιμωρηθεί για το ίδιο αδίκημα με ποινή ανώτερη του προστίμου αποδοχών εννέα (9) μηνών.
Σε καμιά περίπτωση δεν συνιστά ανάρμοστη συμπεριφορά ή αναξιοπρεπή ή ανάξια για υπάλληλο διαγωγή κατά την έννοια του άρθρου 107 η άσκηση συνδικαλιστικής, πολιτικής ή κοινωνικής δράσης»
Ο υπάλληλος δικαιούται Ειδική Προστασία Μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος όταν έχει καταθέσει αναφορές για κακοδιοίκηση, πλαστά πτυχία, υπεξαιρέσεις κλπ… και η υπόθεσή του αρχειοθετείται ή εκπίπτει της ποινής ανάλογα της προσφοράς του.
Την Ειδική Προστασία Μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος την δίνει ο Εισαγγελέας Ο Υπουργός κατά της διαφθοράς Ο Υπουργός Παιδείας Δικαιοσύνης ανάλογα που υπηρετεί ο Δημόσιος Υπάλληλος.
 
Είχαμε ήδη επισημάνει τα ακόλουθα:
 
Αξιότιμοι Κυρίες, Κύριοι,
Στην πρώτη του εφαρμογή ο πρώην Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και το Πειθαρχικό Δίκαιο, έφερε τα αντίθετα από τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Αντί να διωχτούν οι «πράγματι επίορκοι», διώχτηκαν οι «κατασκευασμένοι επίορκοι»!
 
Ειδικά στην παιδεία η κατάσταση «ξέφυγε» και ο κάθε Διευθυντής, μαθητής ή γονέας ή κάποιος που είχε «χρόνιες διαφορές» με εκπαιδευτικό εκβιάζει ανοικτά πλέον τον καθηγητή για να «μην του κάνει καταγγελία», που σημαίνει «ανάρμοστη συμπεριφορά εκτός ή εντός υπηρεσίας», άρα Πειθαρχικό, άρα «αυτοδίκαιη αργία»! Μερικοί Διευθυντές ασκούν πλέον ανοικτά ψυχολογικό πόλεμο και τρομοκρατία με το φόβητρο της ΕΔΕ! Πολλά σχολεία και υπηρεσίες διαλύονται από «αλληλο-κατηγορίες», που δεν οδηγούν πουθενά!
Στο Νομοσχέδιο που κατατέθηκε στην Βουλή μπορεί να γίνουν κάποιες τροποποιήσεις που προστατεύουν τον υπάλληλο από αυθαιρεσίες.
Η «αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας, πρέπει να οριοθετηθεί γιατί ο καθένας δίνει την δική του ερμηνεία.
 
Η  «αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας, συμπεριφορά πρέπει να έχει σχέση με τα κακουργήματα και πλημμελήματα που ορίζει ο νόμος για την δίωξη των υπαλλήλων. Πρέπει να προστεθεί η λέξη «σοβαρά χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή σοβαρά ανάρμοστη ή σοβαρά ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός υπηρεσίας  ή «ιδιαίτερα σοβαρά χαρακτηριστικώς εκτός υπηρεσίας», γιατί γίνεται κατάχρηση του όρου «ανάρμοστη συμπεριφορά»!

Πειθαρχικά παραπτώματα , Αυτοδίκαιη Αργία
Ν. 3528/2007 όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012
Ν. 3528/2007 όπως ίσχυε πριν την αντικατάστασή του με το άρθρο δεύτερο του ν. 4057/2012
Ν. 2683/1999
Οι πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση ανα­γνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία (περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Οι πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση ανα­γνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία (περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Οι πράξεις με τις οποίες εκδηλώνεται άρνηση ανα­γνώρισης του Συντάγματος ή έλλειψη αφοσίωσης στην Πατρίδα και τη Δημοκρατία (περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Η παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους (περ. γ’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Η παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους (περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Η παράβαση καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους (περ. β’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Η απόκτηση οικονομικού οφέλους ή ανταλλάγματος  προς όφελος του ιδίου του υπαλλήλου ή τρίτου προσώπου, κατά την άσκηση των καθηκόντων του ή εξ αφορμής αυτών (περ. δ’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Η αποδοχή οποιασδήποτε υλικής εύνοιας ή ανταλ­λάγματος για το χειρισμό υπόθεσης από τον υπάλληλο κατά την άσκηση των καθηκόντων του (περ. ιζ’ της παρ. 1 του άρθρου 107) 
Η αποδοχή οποιασδήποτε υλικής εύνοιας ή ανταλ­λάγματος που προέρχεται από πρόσωπο του οποίου τις υποθέσεις χειρίζεται ή πρόκειται να χειριστεί κατά την άσκηση των υπηρεσιακών του καθηκόντων ο υπάλληλος (περ. ιζ’ της παρ. 1 του άρθρου 107) 
Η αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας (περ. ε’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
Η χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάξια για υπάλ­ληλο διαγωγή εντός ή εκτός υπηρεσίας (περ. δ της παρ. 2 του άρθρου 109)
Η χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπής ή ανάξια για υπάλ­ληλο διαγωγή εντός ή εκτός υπηρεσίας (περ. δ της παρ. 2 του άρθρου 109)
Η σοβαρή απείθεια (περ. θ’ της παρ. 1 του άρθρου 107)
 
Η εξαιρετικώς σοβαρή απείθεια (περ. ζ΄της παρ. 2 του άρθρου 109)
Η εξαιρετικώς σοβαρή απείθεια (περ. ζ΄της παρ. 2 του άρθρου 109)
Η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων (περ. ι΄ του άρθρου 107)
 
Η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων (περ. δ΄ του άρθρου 107)
Η αδικαιολόγητη αποχή από την εκτέλεση των καθηκόντων (περ. δ΄ του άρθρου 107)
Η χρησιμοποίηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας ή πληροφοριών που κατέχει ο υπάλληλος λόγω της υπηρεσίας ή της θέσης του, για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων του ίδιου ή τρίτων προσώπων (περ. ιδ΄ του άρθρου 107
Η χρησιμοποίηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας ή πληροφοριών που κατέχει ο υπάλληλος λόγω της υπηρεσίας ή της θέσης του, για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων του ίδιου ή τρίτων προσώπων (περ. ιστ΄ του άρθρου 107)
Η χρησιμοποίηση της δημοσιοϋπαλληλικής ιδιότητας ή πληροφοριών που κατέχει ο υπάλληλος λόγω της υπηρεσίας ή της θέσης του, για εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων του ίδιου ή τρίτων προσώπων (περ. ιστ΄ του άρθρου 107)
Η άρνηση σύμπραξης, συνεργασίας, χορήγησης στοιχείων ή εγγράφων κατά τη διεξαγωγή έρευνας, επιθεώρησης ή ελέγχου από Ανεξάρτητες Διοικητικές Αρχές, τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και τα ιδιαίτερα Σώματα και Υπηρεσίες Επιθεώρησης και Ελέγχου (περ. ιη΄ του άρθρου 107)
Η άρνηση σύμπραξης, συνεργασίας, χορήγησης στοιχείων ή εγγράφων κατά τη διεξαγωγή έρευνας, επιθεώρησης ή ελέγχου από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και τα ιδιαίτερα Σώματα και Υπηρεσίες Επιθεώρησης και Ελέγχου (περ. κγ΄ του άρθρου 107)
 
Η φθορά λόγω ασυνήθιστης χρήσης, η εγκατάλειψη ή παράνομη χρήση πράγματος το οποίο ανήκει στην υπηρεσία (περ. κγ΄ του άρθρου 107)
Η φθορά λόγω ασυνήθιστης χρήσης, η εγκατάλειψη ή παράνομη χρήση πράγματος το οποίο ανήκει στην υπηρεσία (περ. κ΄ του άρθρου 107)
Η φθορά λόγω ασυνήθιστης χρήσης, η εγκατάλειψη ή παράνομη χρήση πράγματος το οποίο ανήκει στην υπηρεσία (περ. κ΄ του άρθρου 107)
Η παράλειψη δίωξης και τιμωρίας πειθαρχικού παραπτώματος, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 110 του ν. 3528/2007 όπως ισχύει (περ. κδ΄ του άρθρου 107)
Η παράλειψη δίωξης και τιμωρίας πειθαρχικού παραπτώματος, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 110 του ν. 3528/2007 όπως ισχύει (περ. κα΄ του άρθρου 107)
Η παράλειψη δίωξης και τιμωρίας πειθαρχικού παραπτώματος, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 110 του ν. 3528/2007 όπως ισχύει (περ. κα΄ του άρθρου 107)
Η μη τήρηση του ωραρίου από τον υπάλληλο και η παράλειψη του προϊσταμένου να ελέγχει την τήρησή του (περ. κζ΄ του άρθρου 107)
 
 
Τα ειδικά πειθαρχικά παραπτώματα που ορίζονται στο στοιχείο α’ της παραγράφου 4 του άρθρου 117 του ν. 3528/2007 όπως ισχύει, δηλ. η ανάρμοστη συμπεριφορά προς τους πολίτες, η αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτησή τους, η μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους,  η άρνηση συνεργασίας με τα ΚΕΠ, η παράλειψη ανάρτησης ή η πλημμελής ανάρτηση πράξεων που προβλέπονται από την παρ. 4 του άρθρου 2 του ν. 3861/2010 και η μη εφαρμογή των περί απλούστευσης των διαδικασιών και καταπολέμησης της γραφειοκρατίας διατάξεων.
Η ανάρμοστη συμπεριφορά προς τους πολίτες, η αδικαιολόγητη μη εξυπηρέτησή τους, η μη έγκαιρη διεκπεραίωση των υποθέσεών τους, η άρνηση συνεργασίας με τα ΚΕΠ, και η μη εφαρμογή των περί απλούστευσης των διαδικασιών και καταπολέμησης της γραφειοκρατίας διατάξεων (στοιχείο α’ της παραγράφου 4 του άρθρου 117)
 
               
Συμπεράσματα Τελικές Προτάσεις:
  1. Σωστά κινείται το νέο νομοσχέδιο, αλλά θέλει μερικές τροποποιήσεις. Ενώ για την αυτοδίκαιη αργία και την δυνητική αργία υπάρχει πρόοδος, αντίθετα για την οριστική παύση και απόλυση, υπάρχει πολύ αυστηρό καθεστώς! Με άλλα λόγια απολύεται πολύ εύκολα ο υπάλληλος α) με την έννοια της ανάρμοστης συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας και β) με την διάταξη ότι αν έχει ο υπάλληλος τιμωρηθεί το προηγούμενο διετές διάστημα με τρεις ποινές με ποινή άνω του ενός μηνός ή την προηγούμενο έτος έχει τιμωρηθεί για το ίδιο αδίκημα με ποινή πάνω από ένα μήνα! Για τον λόγο αυτό πρέπει να αυξηθούν τα χρονικά όρια και οι ποινές.
  2. Παρακαλούμε με την αναθεώρηση του Μνημονιακού Πειθαρχικού Δικαίου και με  το  πολυνομοσχέδιο, την αποδοχή των προτάσεων μας , ως τροπολογίες,  την τροποποίηση του Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων και την προστασία του Δημοσίου και των Υπαλλήλων και της υπηρεσίας από καταχρηστικές ΕΔΕ, ακρότητες και παράλογες «αυτοδίκαιες αργίες» και αδικαιολόγητες πειθαρχικές  ποινές!
3.      Η  (περ. ε'. της παρ. 1 του άρθρου 107) του ν. 4057/2012 «αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός ή εκτός υπηρεσίας», που ορίζεται από το Άρθρο 107, για να μην γίνεται κατάχρηση και παρερμηνεία του όρου, πρέπει να έχει σχέση με τα κακουργήματα ή τα πολύ σοβαρά, πλημμελήματα, που περιγράφει ο νόμος 4057/2012 κα ο   Ν.4093/2012,  «περί πειθαρχικού». Για τον λόγο αυτό προτείνουμε να προστεθεί η λέξη σοβαρά αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εντός υπηρεσίας και ιδιαίτερα σοβαρά αναξιοπρεπής ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά, εκτός υπηρεσίας. Ως υπηρεσία, θεωρείται μόνο το σχολείο που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός. Δηλαδή,  όταν μιλάμε για αδικήματα «εντός υπηρεσίας»,  είναι αυτά που γίνονται εντός του σχολείου και μόνο αυτού,  που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός.
 
  1. Νόμος 4093/2012, ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Ζ.3. ΑΡΓΙΑ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΝΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ. Άρθρο 1, 3, γ: Το πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο εκκρεμεί η υπόθεση γνωμοδοτεί μετά την τριμήνου (αντί έτους) και να επανεξετάζει την υπόθεση της συνέχισης της αυτοδίκαιης αργίας ανά τρίμηνο, δεχόμενο τα νέα οψιφανή στοιχεία. Καταργείται η αυτοδίκαη αργία για πλημμεληματικές πράξεις.
  2. Επίσης, για να μην βγαίνουν πορίσματα εντελώς αβάσιμα, πρέπει να προστεθεί η φράση:   Ο αρμόδιος Προϊστάμενος ή Πρωτοβάθμια Πειθαρχικά όργανα ή ο αρμόδιος Υπουργός,  που λαμβάνει πόρισμα ΕΔΕ ή απόφαση, που οδηγεί τον υπάλληλο σε «αυτοδίκαιη αργία» ή «απόλυση», δεν υπογράφει «αμμελητί» αλλά βάσει αιτιολογημένης εκθέσεως και δύναται να αναπέμψει την ΕΔΕ σε άλλον για «συμπληρωματική διενέργεια ΕΔΕ», όταν η πρόταση ή το πόρισμα της ΕΔΕ είναι εξόφθαλμα αβάσιμο, ή ο υπάλληλος ή μάρτυρας δεν απολογήθηκε ένεκα προβλημάτων ή  έγιναν σοβαρές παρατυπίες στην διενέργεια της ΕΔΕ.
  3. Δεν μπορεί να γίνονται χρονικά παράλληλα δύο ή περισσότερες  ΕΔΕ, για τον ίδιο υπάλληλο. Απαγορεύεται η «στοχοποίηση» υπαλλήλου και η δίωξη και η τιμωρία του για τις προσωπικές, συνδικαλιστικές και κοινωνικές του απόψεις. Διευθυντές ή Προϊστάμενοι, δεν επιτρέπεται να προσβάλλουν την προσωπικότητα του υπαλλήλου, να τον υβρίζουν, να τον διασύρουν και τιμωρούνται για παράβαση εξουσίας.
  4. Υπάλληλος που φέρεται να έχει πλαστά η παραποιημένα ή «ανύπαρκτα» πτυχία και πιστοποιητικά, οφείλει να προσκομίσει στην υπηρεσία εντός πέντε ημερών τα πρωτότυπα. Δεν υπάρχουν προσωπικά δεδομένα όταν υπάρχουν εισαγγελικές παραγγελίες για επίδειξη εγγράφων και έλεγχο γνησιότητας εγγράφων. Υπάλληλος που διατηρεί στον φάκελό του πλαστά ή παραποιημένα έγγραφα τίθεται αμέσως, σε αυτοδίκαιη αργία και προπέμπεται με το ερωτηματικό της απόλυσης.
  5. Το πόρισμα της οποιασδήποτε Ε.Δ.Ε. πρέπει να βγαίνει οριστικό εντός εξαμήνου από την έναρξή της και κοινοποιείται στον εξεταζόμενο για τυχόν παράπτωμα, εντός ενός μηνός από το τελικό πόρισμα. Ο Υπάλληλος να δύναται να ασκήσει έφεση κατά του πορίσματος.
  6. Υπάλληλοι, που αναμείχθηκαν σύμφωνα με τον νόμο με τα «κοινά» δηλ. συνδικαλιστές, υποψήφιοι σύμβουλοι Δήμων, Περιφέρειας, υποψήφιοι Βουλευτές, δύνανται να έχουν ειδικά μεταχείριση, μήπως οι καταγγελίες είναι κακόβουλες,  προϊόν αντεκδίκησης αντιπάλων ή φθόνου ή σκευωρίας.
  7. Υπάλληλος,  που κατέθεσε καταγγελίες ή ήταν μάρτυρας  κατά της διαφθοράς και κακοδιοίκησης εντός ή εκτός υπηρεσίας, δικαιούται αυτομάτως «Προστασία Μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος» και προστατεύεται από αντεκδικήσεις από πειθαρχικές διώξεις και αμείβεται αναλόγως της προσφοράς του. Οποιοσδήποτε κάνει αναφορά, για να αποκαλύψει στην υπηρεσία,  πιθανή παράβαση των κανόνων,  μπορεί να υποστεί διώξεις με την διάταξη της δήθεν ψευδούς καταμήνυσης, συκοφαντικής δυσφήμισης κλπ…
  8. Υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας. Ουδείς υπάλληλος δεν διώκεται ή τίθεται σε αυτοδίκαιη αργία, αν δεν αποδειχτεί ενώπιον του Πειθαρχικού Συμβουλίου ή Ποινικού Δικαστηρίου τελεσίδικα η ενοχή του.
  9. Η αυτοδίκαιη αργία, δεν μπορεί να επιβάλλεται για πλημμελήματα τα οποία είναι άσχετα με την υπηρεσιακή δραστηριότητα του δημόσιου υπαλλήλου, π.χ. συκοφαντική δυσφήμιση. Η δυνητική αργία μπορεί να επιβληθεί για λίγους μήνες μόνο για τα σοβαρά πλημμελήματα και δύναται να αρθεί με αίτηση του υπαλλήλου ανά πάσα στιγμή, σταθμίζοντας και το συμφέρον της υπηρεσίας.
  10. Η αυτοδίκαιη αργία ή η δυνητική αργία , δεν υπογράφεται «αμελλητί» από τον αρμόδιο Υπουργό, ή Περιφερειακό Δ/ντή,  αλλά δύναται ο Υπουργός,  να αναπέμψει τον φάκελο σε άλλον Προϊστάμενο,  από αυτόν που διενεργεί την ΕΔΕ,  αν διαπιστώσει παρατυπίες στην διενεργεί της ΕΔΕ η αν η ΕΔΕ ήταν αποτέλεσμα κακόβουλων καταγγελιών..
  11. Δεν αφορούν την υπηρεσία αναφορές ή «αγωγές» που κατατίθενται κατά υπαλλήλου για την δράση του εκτός υπηρεσίας, γιατί τότε επαναφέρουμε το «ιδιώνυμο» του Μεταξά, που είναι αντισυνταγματικό... Ως υπηρεσία θεωρείται το σχολείο που υπηρετεί ο εκπαιδευτικός.
  12. Απαγορεύεται η παράνομη παρακολούθηση των εκτός υπηρεσίας δραστηριοτήτων του υπαλλήλου. Προστατεύοντα τα προσωπικά δεδομένα και η ιδιωτική ζωή του υπαλλήλου.
  13. Η αυτοδίκαιη αργία πρέπει να εφαρμόζεται μόνο σε περιπτώσεις κακουργημάτων ή παραβιάσεων του Συντάγματος, σε περιπτώσεις κατάχρησης χρημάτων, παιδεραστίας εγκλημάτων στην υπηρεσία και όχι μόνο και μόνο επειδή ο εισαγγελέας εδέχθη την έγκληση για απλά πλημμελήματα, πχ. Συκοφαντικής δυσφήμησης, ψευδούς καταμήνυσης, ψευδούς κατάθεσης, εξύβρισης  κλπ…
  14. Δεν τίθεται ποτέ σε παύση ή προσωρινή παύση υπάλληλος που δεν κρίθηκε τελεσίδικα από την Δικαιοσύνη ένοχος κακουργηματικών και μόνο ποινικών πράξεων, τουλάχιστον με φυλάκιση άνω των έξι μηνών...
  15. Να αυξηθούν και να διπλασιαστούν τα όρια για οριστική παύση . Απολύεσαι όταν είσαι απών 44 μέρες. Επίσης αν έχεις 6 ποινές πάνω από 3 μήνες εντός διετίας ή τρεις ποινές το τελευταίο έτος.. Να σταματήσει η στοχοποίηση του δημοσίου υπαλλήλου Έλεος. Δεν ενδιαφέρουν την υπηρεσία ποινές πλημμελημάτων εκτός υπηρεσίας. Σωστή η προσθήκη αιρετών στα Πειθαρχικά Συμβούλια
  16. Διευθυντές ή Προϊστάμενοι, δεν επιτρέπεται να προσβάλλουν την προσωπικότητα του υπαλλήλου, να τον λοιδορούν, για τις επιστημονικές του απόψεις,  να τον υβρίζουν, να τον διασύρουν και τιμωρούνται για παράβαση εξουσίας.
  17. Υπάλληλος που κατέθεσε αναφορές για διαφθορά, κακοδιοίκηση, έρευνα πλαστών τίτλων και συνεργάστηκε με τις ανακριτικές αρχές δικαιούται Προστασία μάρτυρα Δημοσίου Συμφέροντος, άρθρο 45Β και 263Β του Π.Κ. και όλες οι πειθαρχικές και Ποινικές εναντίον του υποθέσεις (που γίνονται για πράξη αντεκδίκησης), αρχειοθετούνται, ανάλογα της προσφοράς του.
  18. Υπάλληλοι εκπαιδευτικοί που είχαν ΕΔΕ ή έχουν ΕΔΕ ή πειθαρχικά, για ανάρμοστη ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εκτός υπηρεσίας για απλά πλημμελήματα και για πταίσματα,  απαλλάσσονται των κατηγοριών αν δεν είναι κακουργηματικές και η υπόθεση αρχειοθετείται με την δημοσίευση του νόμου αυτού.
  19. Προτεινόμενες Μεταβατικές Διατάξεις: . Υπάλληλοι – εκπαιδευτικοί, σε θέση αυτοδίκαιης αργίας,  που κατηγορούνται για αναξιοπρεπή ή ανάρμοστη ή ανάξια για υπάλληλο συμπεριφορά εντός ή εκτός υπηρεσίας, οι οποίοι δεν κατηγορούνται για κακουργηματικές πράξεις και δεν έχουν ακόμα πειθαρχική ποινή έως τις 7-4-2015, επιστρέφουν αυτόματα στην υπηρεσία τους με την δημοσίευση του νόμου αυτού.
Αθήνα, 7-4-2015
Με τιμή,                  
Ο ΑΙΤΩΝ
Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος
Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Σορβόννης
Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη 15121 Αθήνα   
Πρόεδρος Ελληνοδιεθνής ΜΚΟ
τηλ.6936369717
 
==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.