Πάρτι υπερτιμολογήσεων στα έργα της Εγνατίας οδού, που μεταφράζεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ζημία για το Ελληνικό Δημόσιο, αποκαλύπτουν οι πρώτοι έλεγχοι των συμβάσεων του έργου
Τα χρηματικά ποσά που εισέπραξαν οι εργολάβοι τα οποία φαίνεται να είναι υπερπολλάπλάσια του κόστους κατασκευής, έχουν μπει ήδη στο μικροσκόπιο του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων. Η περίπτωση της Εγνατίας οδού αποτελεί ένα τυπικό παράδειγμα για το πώς γιγαντώθηκε το κράτος των εργολάβων τα τελευταία χρόνια.
Οι αποκαλύψεις εκθέτους τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και όλους τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι καλούνται τώρα να δώσουν εξηγήσεις τος μαύρες τρύπες εκατομμυρίων ευρώ, εις βάρος του δημοσίου και των φορολογουμένων.
Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε πριν από δύο μήνες από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών σε τρεις εργολαβίες της Εγνατίας Οδού, αποκαλύφθηκαν υπερτιμολογήσεις, συνολικού ύφους 104 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για συμβάσεις που αφορούσαν τα τμήματα Παναγία-Γρεβενά, Δερβένι-Σέρρες-Προμαχώνας και Αρδάνιο-Ορμένιο που έχουν υλοποιηθεί από τις κατασκευαστικές εταιρείες ΑΤΤΙΚΑΤ Και Παντεχνική.
Μάλιστα, το πρόβλημα που δημιουργείται τώρα για το υπουργείο, προκύπτει κι από το γεγονός, ότι και οι δύο εταιρείες έχουν μπει στο άρθρο 99 και αναζητούνται οι νομικές διέξοδοι, ούτως ώστε να επιστρέψουν τα χρήματα στα δημόσια ταμεία.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές στο ζήτημα παρεμβαίνει ο αναπληρωτής. υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, έχει δώσει εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων να προχωρήσει σε εξονυχιστικό έλεγχο και των υπόλοιπων συμβάσεων της Εγνατίας οδού.
Σε αυτό το πλαίσιο ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιώργος Δέδες, ερωτηθείς σχετικά τόνισε, ότι υπάρχουν υποψίες και για άλλες συμβάσεις και υπογράμμισε ότι θα αναζητηθούν και ποινικές ευθύνες.
Οι γνωρίζοντες το χώρο των δημόσιων έργων τονίζουν, ότι η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, ξεκινάει με τον ορισμό των εργολαβικών εργασιών σε πολύ υψηλά επίπεδα, τα οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι αναντίστοιχα με τα πραγματικά κόστη. Μάλιστα, είναι σύνηθες, σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, να μην έχουν εκπονηθεί σωστές μελέτες, υπό την έννοια, ότι δεν υπάρχει σωστή αποτύπωση μεγεθών και υλικών, οι οποίες συνήθως έχουν μεγάλη απόκλιση από τις τιμές που ορίζουν οι υπηρεσίες του Δημοσίου σε σχέση με τις τιμές που ισχύουν στην αγορά.
Σημαντικό ρόλο στην υπερκοστολόγηση των έργων παίζει και η ελλιπής επίβλεψη του έργου από τις τεχνικές υπηρεσίες του κράτους, φαινόμενο σύνηθες που αποδεικνύει συμπαιγνίες και εγείρει υποψίες για κυκλώματα στα Δημόσια Έργα.
Τα σκάνδαλα αποκαλύπτονται μόνο όταν έρχεται η ώρα του τελικού απολογισμού και εξόφλησης του έργου, όπου εμφανίζεται το φαινόμενο του αρνητικού λογαριασμού εις βάρος του Δημοσίου, ή ακόμη και να πληρώνονται από τα δημόσια ταμεία χρήματα για διογκωμένους λογαριασμούς έργων υπέρ των εργολάβων, για εργασίες που δεν έχουν υλοποιηθεί.
Σχόλιο:
Το κόστος των διοδίων είναι: http://diodia.com.gr/diodia-athina-thessaloniki.html
Εάν υποθέσουμε ότι το κόστος Αθήνα Θεσσαλονίκη είναι: 30,70 ευρώ για τα 104 εκ. των υπερτιμολογησέων χρειάζονται 3.383.214 διελεύσεις ...
"Κάθε λαός είναι άξιος των ανθρώπων που τον κυβερνούν . Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι. Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους" Πλάτωνας 427-347 π.Χ
Τα συμπεράσματα δικά σας
Για τα "Στοχαστικά Γονατογραφήματα"
Νάσος
--------------------------------------------
Η VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29,9%) είναι η μεγαλύτερη εταιρία λειτουργίας έργων παραχώρησης υποδομών στην Ευρώπη και ηγετική εταιρία παγκοσμίως στον χώρο λειτουργίας έργων παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων. Με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση νέων παραχωρήσεων και σαν κάτοχος ενός μοναδικού χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων, η VINCI Concessions S.A.S. διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην τάση των έργων παραχώρησης, που ενισχύονται από τις αυξανόμενες απαιτήσεις υποδομής των τοπικών δημόσιων αρχών. Επίσης, συμμετέχοντας σε μια νέα δυναμική υπηρεσιών, η VINCI Concessions S.A.S. εφαρμόζει καινοτομίες που βελτιστοποιούν την αποδοτικότητα των υποδομών για τις οποίες της έχει παραχωρηθεί η λειτουργία, αποδεικνύοντας μια υπεύθυνη προσέγγιση ως υπεύθυνη των παραχωρήσεων δημόσιας υπηρεσίας, επιθυμώντας να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των 600 εκατομμυρίων πελατών της.
Η HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%)είναι το αρμόδιο κέντρο του Ομίλου της HOCHTIEF για τα έργα Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) στην Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική. Η εταιρεία εστιάζει στις αγορές των οδικών και κοινωνικών υποδομών. Για την υλοποίηση των χρηματοδοτούμενων από τον ιδιωτικό τομέα έργων δημόσιας υποδομής, η HOCHTIEF PPP Solutions προσφέρει όλες τις υπηρεσίες από μια πηγή - από το προγραμματισμό και σχεδιασμό έως την χρηματοδότηση, κατασκευή / ανακαίνιση και λειτουργία. Η εταιρεία δραστηριοποιείται σήμερα σε ένα σύνολο 25 έργων ΣΔΙΤ που αντιπροσωπεύει όγκο επενδύσεων πάνω από 6 δισεκατομμύρια ευρώ.
Ο όμιλος J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. (17%) είναι ένας από τους ισχυρότερους κατασκευαστικούς Ομίλους στην Ελλάδα και στο εξωτερικο, εισηγμένος από το 1994 στο χρηματιστήριο Αθηνων. Με δραστηριότητα σε όλους τους τομείς κατασκευής, με έργα που περιλαμβάνουν έργα Πολιτικού Μηχανικού, Κτιριακά, Λιμενικά, Οδοποιίας, με εισαγωγή τεχνογνωσίας από το εξωτερικό αλλά και με εξαγωγή προς τρίτες χώρες, αποτελεί σοβαρό και υπολογίσιμο σχήμα στις συνεργασίες του με διεθνείς οίκους και με τις μεγαλύτερες κατασκευαστικές εταιρίες του κόσμου. Χαρακτηριστικό γνώρισμα των δραστηριοτήτων του Ομίλου είναι η προσήλωσή σε βασικές αρχές που έχουν ως κέντρο ενδιαφέροντος τον άνθρωπο και υπηρετούν την αισθητική σε συνδυασμό με την λειτουργικότητα.
Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (17%) αποτελεί μια ισχυρή επιχειρηματική μονάδα διαχείρισης έργων, συμμετοχών και παραχωρήσεων στους τομείς των υποδομών, της ανάπτυξης γης και της ενέργειας. Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. κατέχει ηγετική θέση μεταξύ των εγχώριων ανταγωνιστών στα συγχρηματοδοτούμενα έργα με τη συμμετοχή του στην Αττική Οδό και στη Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου. Πέρα από την κατασκευή των έργων αυτών, ο Όμιλος συμμετέχει και στις αντίστοιχες εταιρείες λειτουργίας, αποκτώντας πολύτιμη εμπειρία στον τομέα της διαχείρισης έργων τέτοιου τύπου.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%) είναι ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς Ομίλους στην Ελλάδα, με ισχυρή παρουσία και στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής. Ο Όμιλος κατέχει ηγετική θέση στους τομείς των κατασκευών (μέσω της 100% θυγατρικής ΤΕΡΝΑ Α.Ε.), των παραχωρήσεων (Ολυμπία Οδός, Νέα Οδός, Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος – Ε – 65, σταθμοί αυτοκινήτων κ.ά.), του real estate και της ηλεκτροπαραγωγής από συμβατικές (Ήρων Α.Ε.) και Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή Α.Ε.).
Η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%) έχει δυναμική παρουσία στην εγχώρια και διεθνή αγορά ιδιωτικών και δημόσιων τεχνικών έργων από τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Έχει εκτελέσει έργα για δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, στην Ελλάδα, Βαλκάνια, Ευρωπαϊκή Ενωση, Μέση Ανατολή, Βόρεια Αφρική και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα με συνολική αξία εκτελεσθέντων έργων της εταιρείας σε τρέχουσες τιμές να ανέρχεται σε ποσό μεγαλύτερο των 5 δίς Eυρώ. Η φιλοσοφία και η πρακτική της ΑΘΗΝΑ ΑTΕ είναι να εκτελεί τα έργα εντός των συμβατικών χρόνων και προ-υπολογισμών, εκτελώντας τις απαιτούμενες εργασίες με υψηλά standards ποιότητας, εφαρμόζοντας επαγγελματικές και εφευρετικές λύσεις και σύγχρονες τεχνικές οργάνωσης.
Πολιτικοί Φάγανε! Φάγανε! Φάγανε! Αφυπνίσου...
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Τα χρηματικά ποσά που εισέπραξαν οι εργολάβοι τα οποία φαίνεται να είναι υπερπολλάπλάσια του κόστους κατασκευής, έχουν μπει ήδη στο μικροσκόπιο του Σώματος Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων. Η περίπτωση της Εγνατίας οδού αποτελεί ένα τυπικό παράδειγμα για το πώς γιγαντώθηκε το κράτος των εργολάβων τα τελευταία χρόνια.
Οι αποκαλύψεις εκθέτους τις προηγούμενες πολιτικές ηγεσίες και όλους τους άλλους εμπλεκόμενους φορείς, οι οποίοι καλούνται τώρα να δώσουν εξηγήσεις τος μαύρες τρύπες εκατομμυρίων ευρώ, εις βάρος του δημοσίου και των φορολογουμένων.
Συγκεκριμένα, σε έλεγχο που πραγματοποιήθηκε πριν από δύο μήνες από τις υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών σε τρεις εργολαβίες της Εγνατίας Οδού, αποκαλύφθηκαν υπερτιμολογήσεις, συνολικού ύφους 104 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για συμβάσεις που αφορούσαν τα τμήματα Παναγία-Γρεβενά, Δερβένι-Σέρρες-Προμαχώνας και Αρδάνιο-Ορμένιο που έχουν υλοποιηθεί από τις κατασκευαστικές εταιρείες ΑΤΤΙΚΑΤ Και Παντεχνική.
Μάλιστα, το πρόβλημα που δημιουργείται τώρα για το υπουργείο, προκύπτει κι από το γεγονός, ότι και οι δύο εταιρείες έχουν μπει στο άρθρο 99 και αναζητούνται οι νομικές διέξοδοι, ούτως ώστε να επιστρέψουν τα χρήματα στα δημόσια ταμεία.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές στο ζήτημα παρεμβαίνει ο αναπληρωτής. υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων κ. Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, έχει δώσει εντολή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημοσίων Εργων να προχωρήσει σε εξονυχιστικό έλεγχο και των υπόλοιπων συμβάσεων της Εγνατίας οδού.
Σε αυτό το πλαίσιο ο γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιώργος Δέδες, ερωτηθείς σχετικά τόνισε, ότι υπάρχουν υποψίες και για άλλες συμβάσεις και υπογράμμισε ότι θα αναζητηθούν και ποινικές ευθύνες.
Οι γνωρίζοντες το χώρο των δημόσιων έργων τονίζουν, ότι η διασπάθιση του δημοσίου χρήματος, ξεκινάει με τον ορισμό των εργολαβικών εργασιών σε πολύ υψηλά επίπεδα, τα οποία στις περισσότερες των περιπτώσεων, είναι αναντίστοιχα με τα πραγματικά κόστη. Μάλιστα, είναι σύνηθες, σ΄ αυτές τις περιπτώσεις, να μην έχουν εκπονηθεί σωστές μελέτες, υπό την έννοια, ότι δεν υπάρχει σωστή αποτύπωση μεγεθών και υλικών, οι οποίες συνήθως έχουν μεγάλη απόκλιση από τις τιμές που ορίζουν οι υπηρεσίες του Δημοσίου σε σχέση με τις τιμές που ισχύουν στην αγορά.
Σημαντικό ρόλο στην υπερκοστολόγηση των έργων παίζει και η ελλιπής επίβλεψη του έργου από τις τεχνικές υπηρεσίες του κράτους, φαινόμενο σύνηθες που αποδεικνύει συμπαιγνίες και εγείρει υποψίες για κυκλώματα στα Δημόσια Έργα.
Τα σκάνδαλα αποκαλύπτονται μόνο όταν έρχεται η ώρα του τελικού απολογισμού και εξόφλησης του έργου, όπου εμφανίζεται το φαινόμενο του αρνητικού λογαριασμού εις βάρος του Δημοσίου, ή ακόμη και να πληρώνονται από τα δημόσια ταμεία χρήματα για διογκωμένους λογαριασμούς έργων υπέρ των εργολάβων, για εργασίες που δεν έχουν υλοποιηθεί.
Σχόλιο:
Το κόστος των διοδίων είναι: http://diodia.com.gr/diodia-athina-thessaloniki.html
Εάν υποθέσουμε ότι το κόστος Αθήνα Θεσσαλονίκη είναι: 30,70 ευρώ για τα 104 εκ. των υπερτιμολογησέων χρειάζονται 3.383.214 διελεύσεις ...
"Κάθε λαός είναι άξιος των ανθρώπων που τον κυβερνούν . Κανείς δεν είναι πιο υποδουλωμένος από εκείνους που εσφαλμένα πιστεύουν πως είναι ελεύθεροι. Όσοι αδιαφορούν για τα κοινά είναι καταδικασμένοι να εξουσιάζονται πάντα από ανθρώπους κατώτερούς τους" Πλάτωνας 427-347 π.Χ
Τα συμπεράσματα δικά σας
Για τα "Στοχαστικά Γονατογραφήματα"
Νάσος
--------------------------------------------
Η VINCI CONCESSIONS S.A.S. (29,9%)
Η HOCHTIEF PPP SOLUTIONS GmbH (17%)
Ο όμιλος J&P-ΑΒΑΞ Α.Ε. (17%)
Η ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ Α.Ε. (17%)
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. (17%)
Η ΑΘΗΝΑ ΑΤΕ (2,1%)
Η ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. επελέγη κατόπιν διαγωνισμού από το ΥΠΕΧΩΔΕ για να σχεδιάσει, να χρηματοδοτήσει, να κατασκευάσει και να λειτουργήσει τον αυτοκινητόδρομο για μια περίοδο 30 ετών, με αφετηρία το έτος 2008. Οι εταιρίες που μετέχουν στην ανώνυμη εταιρεία διαθέτουν μεγάλη εμπειρία στο σχεδιασμό και την υλοποίηση παρόμοιων μεγάλων έργων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό.
|
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.