Το τρίτο Μνημόνιο περιλαμβάνει 223 προαπαιτούμενα, δηλαδή νομοθετικές δράσεις από τις οποίες εξαρτώνται οι περιοδικές αξιολογήσεις της «τερατόικας» και η εκταμίευση των δόσεων του νέου δανείου, σύμφωνα με τα μνημονιακά «έθιμα» που έχουν καθιερωθεί από τον Μάιο του 2010.
Ετικέτες: Β! Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ & ΑΝΕΛ - ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΙΙΙ
-127 το 2015
-81 το 2016
-12 το 2017
-3 το 2018
Από το σύνολο αυτών των προαπαιτούμενων, 51 πρέπει να νομοθετηθούν-εφαρμοστούν εντός του Οκτωβρίου προκειμένου να ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση του τρίτου Μνημονίου. Στο χρονοδιάγραμμα που έχουν επιβάλει οι δανειστές, και που ουσιαστικά αποτελεί το πρόγραμμα οποιασδήποτε κυβέρνησης, υπάρχουν μέτρα διοικητικού-γραφειοκρατικού χαρακτήρα, μέτρα εκ πρώτης όψεως «ουδέτερα» και μέτρα που συνιστούν κυριολεκτικά μια «Μαύρη Βίβλο» λιτότητας, απορύθμισης των εργασιακών σχέσεων, κατεδάφισης του κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος και ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Είναι να μέτρα που είχαν εξαφανιστεί από την προεκλογική καμπάνια των μνημονιομάχων, ή προβάλλονταν επιλεκτικά, εξωραϊστικά και παραπλανητικά.
Σταχυολογούμε τα πιο σημαντικά όπως αναφέρονται στο χρονοδιάγραμμα του Μνημονίου, από τον τρέχοντα μήνα μέχρι και τον Δεκέμβριο 2018:
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ (θα νομοθετηθούν και αυτά τον Οκτώβρη)
1. Δέσμευση και κατάσχεση λογαριασμών οφειλετών του δημοσίου, με ηλεκτρονική αποστολή στις τράπεζες στοιχείων των οφειλετών. Για οφειλέτες με χρέη στην εφορία άνω των 70.000 ευρώ θα υπάρχει αυτοματοποιημένη διαδικασία κατάσχεσης. Το μέτρο θα ενισχυθεί με την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού αυτοματοποιημένων ηλεκτρονικών κατασχέσεων εις βάρος οφειλετών του Δημοσίου. Το πρόγραμμα θα δοθεί με απευθείας ανάθεση!
2. Κατάργηση του ανώτατου ορίου ύψους κατάσχεσης 25% επί μισθών και συντάξεων και μείωση όλων των κατώτατων ορίων ύψους 1.500 ευρώ (1.250 για μισθούς και συντάξεις, 1.000 ευρώ για καταθέσεις).
3. Επίσπευση της διαδικασίας δημόσιας σύμβασης για την περαιτέρω αυτοματοποίηση της είσπραξης οφειλών και κατασχέσεων από ιδιώτες.
4. Έναρξη κατασχέσεων για οφειλέτες που δεν καταβάλουν εγκαίρως τις δόσεις τους ή τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.
5. Ορίζονται τα πρώτα νησιά στα οποία θα καταργηθεί η έκπτωση 30% στον ΦΠΑ.
6. Με απευθείας ανάθεση θα δοθεί και έργο παραγωγής ειδικού λογισμικού για τους ελέγχους των ελεγκτικών φορολογικών μηχανισμών της «ανεξάρτητης» ΓΓ Δημοσίων Εσόδων. Ολοκλήρωση της μεταφοράς των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων του ΣΔΟΕ στην ίδια ΓΓΔΕ.
7. Έκδοση απόφασης για να εφαρμοστεί η ψηφισμένη αύξηση της φορολογίας στα πλοία.
8. ΚΤΕΟ. Πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο, μετά από διασταύρωση στοιχείων.
9. Ξήλωμα της ρύθμισης των εκατό δόσεων. Αποκλείονται όσοι δεν καταβάλουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις, τη θέσπιση απαίτησης για τη φορολογική διοίκηση και τη διοίκηση, συντόμευση της διάρκειας της ρύθμισης «για όσους έχουν τη δυνατότητα» να πληρώσουν νωρίτερα ρυθμισμένους φόρους ή εισφορές. Αύξηση επιτοκίων από 3% σε 5% στις ρυθμισμένες οφειλές. Οφειλέτες με χρέη κάτω των 5.000 (το 90% όσων εντάχθηκαν στη ρύθμιση) παραμονή του χαμηλού επιτοκίου, αλλά μόνο με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
10. Δέσμευση του κράτους ότι δεν θα θεσπίσει νέες ρυθμίσεις δόσεων ή άλλες ρυθμίσεις διακανονισμού, ούτε θα τροποποιήσει τις ισχύουσες ρυθμίσεις π.χ. παρατείνοντας προθεσμίες.
11. Αποκλειστική χρηματοδότηση όλων των επικουρικών ταμείων από ίδιες εισφορές (σφαγή στις επικουρικές). Υπαγωγή όλων των επικουρικών ταμείων στην ΕΤΕΑ.
12. Νέα Task Force, με επιτροπεία στο τετράγωνο: Μεσοπρόθεσμο σχέδιο τεχνικής βοήθειας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω νέας Υπηρεσίας Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (ΥΣΔΜ).
13. Από την κοινωνική πρόνοια στη φιλανθρωπία του πτωχοκομείου: Προσδιορισμός διαδικασιών για τη βαθμιαία εθνική εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.
14. Ενίσχυση ρυθμίσεων για τη «διακυβέρνηση» του ΤΧΣ ιδίως σε θέματα διαδικασιών επιλογής και διορισμού. Ήτοι, στενός έλεγχος από τους δανειστές (ESM, ΕΚΤ).
15. Προετοιμασία εδάφους για ιδιωτικοποίηση ΔΕΗ με: α) Τροποποίηση κανόνων αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας β) Θέσπιση κανόνων για τον συμψηφισμό των οφειλών μεταξύ ΔΕΗ και του διαχειριστή της αγοράς γ) μεταρρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου δ) Αναθεώρηση τιμολογίων ΔΕΗ βάσει του κόστους, αντικαθιστώντας την 20% έκπτωση για τους χρήστες υψηλής τάσης με τιμολόγια βάσει του οριακού κόστους παραγωγής ε) Αναγκαστική συρρίκνωση της ΔΕΗ με τον σχεδιασμό συστήματος δημοπρασιών σύμφωνα με το γαλλικό ΝΟΜΕ, με στόχο να μειωθούν κατά 25% τα μερίδια λιανικής και χονδρικής αγοράς της ΔΕΗ.
16. Νομοθέτηση του προγράμματος αναδιάρθρωσης του «ΟΑΣΑ - Συγκοινωνίες Αθηνών».
17. Δρομολόγηση της εφαρμογής του αναθεωρημένου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που θεσπίζει το προνόμιο των τραπεζών και αποκλείει ουσιαστικά τους εργαζόμενους από τις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης εις βάρος επιχειρήσεων.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
18. Αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος (πιθανότατα με κατάργηση ανώτατων και κατώτατων συντελεστών, και θέσπιση 2 ή 3 κοντά στο 35%, και κατάργηση φοροαπαλλαγών).
19. Σταδιακή κατάργηση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ντίζελ για τους αγρότες. Πρώτο στάδιο τον Οκτώβριο του 2015, δεύτερο τον Οκτώβριο του 2016.
20. Αποστολή εκκαθαριστικών για είσπραξη του ΕΝΦΙΑ για το 2015. Τελευταία δόση καταβολής τον Φεβρουάριο του 2016.
21. Αύξηση φορολογίας στους αγρότες. Σταδιακή κατάργηση της ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης. Φορολόγηση με 20% το 2016 και με 26% για το 2017.
22. Αύξηση του φορολογικού συντελεστή επί του ετήσιου εισοδήματος από ενοίκια, για εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ στο 15% (από 11%) και για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ στο 35% (από 33%).
23. Επίδομα θέρμανσης. Μείωση στο μισό της επιδότησης στον προϋπολογισμό του 2016. Προφανώς με αντίστοιχη μείωση δικαιούχων.
24. Μονιμοποίηση εισφοράς αλληλεγγύης. Αναμορφώνεται και ενσωματώνεται στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος από το 2016.
25. Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. Επανεξέταση και μεταρρύθμιση του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων ώστε να προβλέπεται η αναγκαστική εκποίηση περιουσιακών στοιχείων σε δημόσιους πλειστηριασμούς.
26. Επανεξέταση (αύξηση) αντικειμενικών τιμών ακινήτων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα έσοδα από το φόρο ακίνητης περιουσίας το 2016 θα ανέλθουν τουλάχιστον σε 2,65 δισ. ευρώ.
27. Αυστηρότερος ορισμός του ποιος είναι αγρότης, πράγμα που θα οδηγήσει σε μαζικό αποκλεισμό από το σύστημα επιδοτήσεων.
28. «Ιδιωτικοποίηση» φορολογικών ελέγχων, με διατήρηση του φορολογικού πιστοποιητικού (όπως είχε απαιτήσει ο ΣΕΒ) από ελεγκτικές εταιρείες.
29. Διαγραφή ληξιπρόθεσμων μη εισπράξιμων οφειλών.
30. Ενίσχυση της Μονάδας Μεγάλων Οφειλετών (ΕΜΕΙΣ) για τη βελτίωση της ικανότητάς στην εκκαθάριση και είσπραξη φόρων, με υποστήριξη από διεθνή ανεξάρτητη εταιρεία εμπειρογνωμόνων (κι άλλη ιδιωτικοποίηση ελέγχων)
31. Η «ανεξάρτητη» Γενική Γραμματεία Εσόδων γίνεται υπερυπουργείο:. «Θέσπιση νομοθεσίας για την ίδρυση αυτόνομου φορέα εσόδων με την οποία θα προσδιορίζονται: α) η νομική μορφή, η οργάνωση, το καθεστώς και το πεδίο άσκησης των αρμοδιοτήτων του φορέα, β) οι εξουσίες και οι λειτουργίες του διευθύνοντος συμβούλου και του ανεξάρτητου Διοικητικού Συμβουλίου, γ) η σχέση με το υπουργείο Οικονομικών και άλλους κυβερνητικούς φορείς, δ) η ευελιξία όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους του φορέα και η σχέση του με δημόσια διοίκηση, ε) η αυτονομία του προϋπολογισμού του στ) υποβολή εκθέσεων στην κυβέρνηση και το Κοινοβούλιο».
32. Αλλαγές στη νομοθεσία γα τον προϋπολογισμό, με πλαίσιο συμμετοχής «ανεξάρτητων φορέων» με παράλληλη κατάργηση ελέγχων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
33. Θέσπιση συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων (βλέπε αναλυτικά κωδικοποίηση Στρατούλη), θέσπιση «ισοδύναμων μέτρων» για πλήρη αντιστάθμιση των επιπτώσεων από την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης του ΣτΕ για τα συνταξιοδοτικά μέτρα του 2012, κατάργηση τροποποιήσεων του 2015 (νομοθετήματα Στρατούλη).
34. Θέσπιση «διαρθρωτικών μέτρων» που θα αποφέρουν εξοικονόμηση συνταξιοδοτικού κόστους 0,75% του ΑΕΠ το 2017 και 0.25% του ΑΕΠ το 2018, σύνολο τουλάχιστον 1,8 δισ.
35. Κατάργηση και αντιστάθμιση περιττών επιβαρύνσεων των συντάξεων.
36. Έκθεση ΤτΕ για τα κόκκινα δάνεια, κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση
της ικανότητας των τραπεζών να αντιμετωπίσουν κάθε κατηγορία
Η ΤτΕ και το ΤΧΣ θα χαρτογραφήσουν τα εμπόδια στην ανάπτυξη μιας «δυναμικής αγοράς των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων». Ήτοι, ξεπούλημα των δανείων στα κοράκια (distress funds). παράσχουν ανάλυση για τον προσδιορισμό των μη κανονιστικών
37. Μέτρα για τη διασφάλιση «ανεξαρτησίας της διακυβέρνησης των τραπεζών σύμφωνα με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές» (το δημόσιο εκτός διοικήσεων).
38. Επανεξέταση υφιστάμενων πλαισίων της αγοράς εργασίας συμπεριλαμβανομένων ομαδικών απολύσεων, συλλογικής δράσης και συλλογικών διαπραγματεύσεων βάσει των βέλτιστων διεθνών και ευρωπαϊκών πρακτικών
39. Εφαρμογή των «υπολοίπων» της πρώτης εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για άνοιγμα στις αγορές, τροφίμων, ποτών, προϊόντων πετρελαίου.
40. Νέα «εργαλειοθήκη» ΟΟΣΑ για απελευθέρωση ανταγωνισμού σε Χονδρικό Εμπόριο, Κατασκευές, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τον υπόλοιπο μεταποιητικό κλάδο και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
41. Νομοθεσία για πλήρη απελευθέρωση τουριστικών καταλυμάτων.
42. Προεδρικό Διάταγμα για «αποκλειστικές δραστηριότητες των πολιτικών μηχανικών και' συναφών επαγγελμάτων».
43. Διαβούλευση για τη σύνδεση εκπαίδευσης με την Έρευνα και Ανάπτυξη (μπίζνες στα ΑΕΙ).
44. Λήψη μη αναστρέψιμων μέτρων για την ιδιωτικοποίηση: ΑΔΜΙΕ (εκτός αν προταθεί εναλλακτικό σχέδιο με «ισοδύναμα» αναφορικά με τον ανταγωνισμό και τις προοπτικά επενδύσεων, στη βάση πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού από τη ΔΕΗ. Σ’ αυτό κάνει παραπλανητικό παιχνίδι ο ΣΥΡΙΖΑ).
45. Θαλάσσιες Μεταφορές: Ευθυγράμμιση απαιτήσεων επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με εκείνες των διεθνών γραμμών.
46. Δεσμευτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για την πώληση του ΟΛΠ.
47. Διορισμός «Ανεξάρτητης Ομάδας Δράσης» που θα καθορίσει τους στόχους, τη δομή και τη διακυβέρνηση του νέου ΤΑΙΠΕΔ.
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Νέο Mνημόνιο ΙΙΙ - ΣΥΡΙΖΑ> ΦΕΚ 94Α/2015: Το κείμενο του μνημονίου 3 - Το Κείμενο Της Συμφωνίας Της Ελλάδας Με Τους Εταίρους Στο Eurogroup
Αριθμητικά τα προαπαιτούμενα κατανέμονται ως εξής στην τετραετία:Ετικέτες: Β! Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ & ΑΝΕΛ - ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΙΙΙ
-127 το 2015
-81 το 2016
-12 το 2017
-3 το 2018
Από το σύνολο αυτών των προαπαιτούμενων, 51 πρέπει να νομοθετηθούν-εφαρμοστούν εντός του Οκτωβρίου προκειμένου να ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση του τρίτου Μνημονίου. Στο χρονοδιάγραμμα που έχουν επιβάλει οι δανειστές, και που ουσιαστικά αποτελεί το πρόγραμμα οποιασδήποτε κυβέρνησης, υπάρχουν μέτρα διοικητικού-γραφειοκρατικού χαρακτήρα, μέτρα εκ πρώτης όψεως «ουδέτερα» και μέτρα που συνιστούν κυριολεκτικά μια «Μαύρη Βίβλο» λιτότητας, απορύθμισης των εργασιακών σχέσεων, κατεδάφισης του κοινωνικού ασφαλιστικού συστήματος και ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας. Είναι να μέτρα που είχαν εξαφανιστεί από την προεκλογική καμπάνια των μνημονιομάχων, ή προβάλλονταν επιλεκτικά, εξωραϊστικά και παραπλανητικά.
Σταχυολογούμε τα πιο σημαντικά όπως αναφέρονται στο χρονοδιάγραμμα του Μνημονίου, από τον τρέχοντα μήνα μέχρι και τον Δεκέμβριο 2018:
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ (θα νομοθετηθούν και αυτά τον Οκτώβρη)
1. Δέσμευση και κατάσχεση λογαριασμών οφειλετών του δημοσίου, με ηλεκτρονική αποστολή στις τράπεζες στοιχείων των οφειλετών. Για οφειλέτες με χρέη στην εφορία άνω των 70.000 ευρώ θα υπάρχει αυτοματοποιημένη διαδικασία κατάσχεσης. Το μέτρο θα ενισχυθεί με την ανάπτυξη ειδικού λογισμικού αυτοματοποιημένων ηλεκτρονικών κατασχέσεων εις βάρος οφειλετών του Δημοσίου. Το πρόγραμμα θα δοθεί με απευθείας ανάθεση!
2. Κατάργηση του ανώτατου ορίου ύψους κατάσχεσης 25% επί μισθών και συντάξεων και μείωση όλων των κατώτατων ορίων ύψους 1.500 ευρώ (1.250 για μισθούς και συντάξεις, 1.000 ευρώ για καταθέσεις).
3. Επίσπευση της διαδικασίας δημόσιας σύμβασης για την περαιτέρω αυτοματοποίηση της είσπραξης οφειλών και κατασχέσεων από ιδιώτες.
4. Έναρξη κατασχέσεων για οφειλέτες που δεν καταβάλουν εγκαίρως τις δόσεις τους ή τις τρέχουσες υποχρεώσεις τους.
5. Ορίζονται τα πρώτα νησιά στα οποία θα καταργηθεί η έκπτωση 30% στον ΦΠΑ.
6. Με απευθείας ανάθεση θα δοθεί και έργο παραγωγής ειδικού λογισμικού για τους ελέγχους των ελεγκτικών φορολογικών μηχανισμών της «ανεξάρτητης» ΓΓ Δημοσίων Εσόδων. Ολοκλήρωση της μεταφοράς των ελεγκτικών αρμοδιοτήτων του ΣΔΟΕ στην ίδια ΓΓΔΕ.
7. Έκδοση απόφασης για να εφαρμοστεί η ψηφισμένη αύξηση της φορολογίας στα πλοία.
8. ΚΤΕΟ. Πρόστιμο 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από τεχνικό έλεγχο, μετά από διασταύρωση στοιχείων.
9. Ξήλωμα της ρύθμισης των εκατό δόσεων. Αποκλείονται όσοι δεν καταβάλουν τις τρέχουσες υποχρεώσεις, τη θέσπιση απαίτησης για τη φορολογική διοίκηση και τη διοίκηση, συντόμευση της διάρκειας της ρύθμισης «για όσους έχουν τη δυνατότητα» να πληρώσουν νωρίτερα ρυθμισμένους φόρους ή εισφορές. Αύξηση επιτοκίων από 3% σε 5% στις ρυθμισμένες οφειλές. Οφειλέτες με χρέη κάτω των 5.000 (το 90% όσων εντάχθηκαν στη ρύθμιση) παραμονή του χαμηλού επιτοκίου, αλλά μόνο με εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια.
10. Δέσμευση του κράτους ότι δεν θα θεσπίσει νέες ρυθμίσεις δόσεων ή άλλες ρυθμίσεις διακανονισμού, ούτε θα τροποποιήσει τις ισχύουσες ρυθμίσεις π.χ. παρατείνοντας προθεσμίες.
11. Αποκλειστική χρηματοδότηση όλων των επικουρικών ταμείων από ίδιες εισφορές (σφαγή στις επικουρικές). Υπαγωγή όλων των επικουρικών ταμείων στην ΕΤΕΑ.
12. Νέα Task Force, με επιτροπεία στο τετράγωνο: Μεσοπρόθεσμο σχέδιο τεχνικής βοήθειας με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω νέας Υπηρεσίας Στήριξης Διαρθρωτικών Μεταρρυθμίσεων (ΥΣΔΜ).
13. Από την κοινωνική πρόνοια στη φιλανθρωπία του πτωχοκομείου: Προσδιορισμός διαδικασιών για τη βαθμιαία εθνική εφαρμογή του Ελάχιστου Εγγυημένου Εισοδήματος.
14. Ενίσχυση ρυθμίσεων για τη «διακυβέρνηση» του ΤΧΣ ιδίως σε θέματα διαδικασιών επιλογής και διορισμού. Ήτοι, στενός έλεγχος από τους δανειστές (ESM, ΕΚΤ).
15. Προετοιμασία εδάφους για ιδιωτικοποίηση ΔΕΗ με: α) Τροποποίηση κανόνων αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας β) Θέσπιση κανόνων για τον συμψηφισμό των οφειλών μεταξύ ΔΕΗ και του διαχειριστή της αγοράς γ) μεταρρύθμιση της αγοράς φυσικού αερίου δ) Αναθεώρηση τιμολογίων ΔΕΗ βάσει του κόστους, αντικαθιστώντας την 20% έκπτωση για τους χρήστες υψηλής τάσης με τιμολόγια βάσει του οριακού κόστους παραγωγής ε) Αναγκαστική συρρίκνωση της ΔΕΗ με τον σχεδιασμό συστήματος δημοπρασιών σύμφωνα με το γαλλικό ΝΟΜΕ, με στόχο να μειωθούν κατά 25% τα μερίδια λιανικής και χονδρικής αγοράς της ΔΕΗ.
16. Νομοθέτηση του προγράμματος αναδιάρθρωσης του «ΟΑΣΑ - Συγκοινωνίες Αθηνών».
17. Δρομολόγηση της εφαρμογής του αναθεωρημένου Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, που θεσπίζει το προνόμιο των τραπεζών και αποκλείει ουσιαστικά τους εργαζόμενους από τις διαδικασίες αναγκαστικής εκτέλεσης εις βάρος επιχειρήσεων.
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
18. Αλλαγές στη φορολογία εισοδήματος (πιθανότατα με κατάργηση ανώτατων και κατώτατων συντελεστών, και θέσπιση 2 ή 3 κοντά στο 35%, και κατάργηση φοροαπαλλαγών).
19. Σταδιακή κατάργηση της επιστροφής του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης ντίζελ για τους αγρότες. Πρώτο στάδιο τον Οκτώβριο του 2015, δεύτερο τον Οκτώβριο του 2016.
20. Αποστολή εκκαθαριστικών για είσπραξη του ΕΝΦΙΑ για το 2015. Τελευταία δόση καταβολής τον Φεβρουάριο του 2016.
21. Αύξηση φορολογίας στους αγρότες. Σταδιακή κατάργηση της ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης. Φορολόγηση με 20% το 2016 και με 26% για το 2017.
22. Αύξηση του φορολογικού συντελεστή επί του ετήσιου εισοδήματος από ενοίκια, για εισοδήματα κάτω των 12.000 ευρώ στο 15% (από 11%) και για εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ στο 35% (από 33%).
23. Επίδομα θέρμανσης. Μείωση στο μισό της επιδότησης στον προϋπολογισμό του 2016. Προφανώς με αντίστοιχη μείωση δικαιούχων.
24. Μονιμοποίηση εισφοράς αλληλεγγύης. Αναμορφώνεται και ενσωματώνεται στον Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος από το 2016.
25. Μέτρα αναγκαστικής είσπραξης. Επανεξέταση και μεταρρύθμιση του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων ώστε να προβλέπεται η αναγκαστική εκποίηση περιουσιακών στοιχείων σε δημόσιους πλειστηριασμούς.
26. Επανεξέταση (αύξηση) αντικειμενικών τιμών ακινήτων, ώστε να εξασφαλίζεται ότι τα έσοδα από το φόρο ακίνητης περιουσίας το 2016 θα ανέλθουν τουλάχιστον σε 2,65 δισ. ευρώ.
27. Αυστηρότερος ορισμός του ποιος είναι αγρότης, πράγμα που θα οδηγήσει σε μαζικό αποκλεισμό από το σύστημα επιδοτήσεων.
28. «Ιδιωτικοποίηση» φορολογικών ελέγχων, με διατήρηση του φορολογικού πιστοποιητικού (όπως είχε απαιτήσει ο ΣΕΒ) από ελεγκτικές εταιρείες.
29. Διαγραφή ληξιπρόθεσμων μη εισπράξιμων οφειλών.
30. Ενίσχυση της Μονάδας Μεγάλων Οφειλετών (ΕΜΕΙΣ) για τη βελτίωση της ικανότητάς στην εκκαθάριση και είσπραξη φόρων, με υποστήριξη από διεθνή ανεξάρτητη εταιρεία εμπειρογνωμόνων (κι άλλη ιδιωτικοποίηση ελέγχων)
31. Η «ανεξάρτητη» Γενική Γραμματεία Εσόδων γίνεται υπερυπουργείο:. «Θέσπιση νομοθεσίας για την ίδρυση αυτόνομου φορέα εσόδων με την οποία θα προσδιορίζονται: α) η νομική μορφή, η οργάνωση, το καθεστώς και το πεδίο άσκησης των αρμοδιοτήτων του φορέα, β) οι εξουσίες και οι λειτουργίες του διευθύνοντος συμβούλου και του ανεξάρτητου Διοικητικού Συμβουλίου, γ) η σχέση με το υπουργείο Οικονομικών και άλλους κυβερνητικούς φορείς, δ) η ευελιξία όσον αφορά τους ανθρώπινους πόρους του φορέα και η σχέση του με δημόσια διοίκηση, ε) η αυτονομία του προϋπολογισμού του στ) υποβολή εκθέσεων στην κυβέρνηση και το Κοινοβούλιο».
32. Αλλαγές στη νομοθεσία γα τον προϋπολογισμό, με πλαίσιο συμμετοχής «ανεξάρτητων φορέων» με παράλληλη κατάργηση ελέγχων από το Ελεγκτικό Συνέδριο.
33. Θέσπιση συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων (βλέπε αναλυτικά κωδικοποίηση Στρατούλη), θέσπιση «ισοδύναμων μέτρων» για πλήρη αντιστάθμιση των επιπτώσεων από την εφαρμογή της δικαστικής απόφασης του ΣτΕ για τα συνταξιοδοτικά μέτρα του 2012, κατάργηση τροποποιήσεων του 2015 (νομοθετήματα Στρατούλη).
34. Θέσπιση «διαρθρωτικών μέτρων» που θα αποφέρουν εξοικονόμηση συνταξιοδοτικού κόστους 0,75% του ΑΕΠ το 2017 και 0.25% του ΑΕΠ το 2018, σύνολο τουλάχιστον 1,8 δισ.
35. Κατάργηση και αντιστάθμιση περιττών επιβαρύνσεων των συντάξεων.
36. Έκθεση ΤτΕ για τα κόκκινα δάνεια, κατηγοριοποίηση και αξιολόγηση
της ικανότητας των τραπεζών να αντιμετωπίσουν κάθε κατηγορία
Η ΤτΕ και το ΤΧΣ θα χαρτογραφήσουν τα εμπόδια στην ανάπτυξη μιας «δυναμικής αγοράς των Μη Εξυπηρετούμενων Δανείων». Ήτοι, ξεπούλημα των δανείων στα κοράκια (distress funds). παράσχουν ανάλυση για τον προσδιορισμό των μη κανονιστικών
37. Μέτρα για τη διασφάλιση «ανεξαρτησίας της διακυβέρνησης των τραπεζών σύμφωνα με τις διεθνείς βέλτιστες πρακτικές» (το δημόσιο εκτός διοικήσεων).
38. Επανεξέταση υφιστάμενων πλαισίων της αγοράς εργασίας συμπεριλαμβανομένων ομαδικών απολύσεων, συλλογικής δράσης και συλλογικών διαπραγματεύσεων βάσει των βέλτιστων διεθνών και ευρωπαϊκών πρακτικών
39. Εφαρμογή των «υπολοίπων» της πρώτης εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ για άνοιγμα στις αγορές, τροφίμων, ποτών, προϊόντων πετρελαίου.
40. Νέα «εργαλειοθήκη» ΟΟΣΑ για απελευθέρωση ανταγωνισμού σε Χονδρικό Εμπόριο, Κατασκευές, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, τον υπόλοιπο μεταποιητικό κλάδο και Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
41. Νομοθεσία για πλήρη απελευθέρωση τουριστικών καταλυμάτων.
42. Προεδρικό Διάταγμα για «αποκλειστικές δραστηριότητες των πολιτικών μηχανικών και' συναφών επαγγελμάτων».
43. Διαβούλευση για τη σύνδεση εκπαίδευσης με την Έρευνα και Ανάπτυξη (μπίζνες στα ΑΕΙ).
44. Λήψη μη αναστρέψιμων μέτρων για την ιδιωτικοποίηση: ΑΔΜΙΕ (εκτός αν προταθεί εναλλακτικό σχέδιο με «ισοδύναμα» αναφορικά με τον ανταγωνισμό και τις προοπτικά επενδύσεων, στη βάση πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού από τη ΔΕΗ. Σ’ αυτό κάνει παραπλανητικό παιχνίδι ο ΣΥΡΙΖΑ).
45. Θαλάσσιες Μεταφορές: Ευθυγράμμιση απαιτήσεων επάνδρωσης για τις εγχώριες υπηρεσίες με εκείνες των διεθνών γραμμών.
46. Δεσμευτική ημερομηνία υποβολής προσφορών για την πώληση του ΟΛΠ.
47. Διορισμός «Ανεξάρτητης Ομάδας Δράσης» που θα καθορίσει τους στόχους, τη δομή και τη διακυβέρνηση του νέου ΤΑΙΠΕΔ.
==========================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.