Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Νέα τροπή στο σκάνδαλο VW από τους Financial Times: Έγγραφο δείχνει ότι η Κομισιόν γνώριζε από το 2013

Germany: No more lies!- Activists protest in front of Volkswagen HQ
Σε σοβαρές αποκαλύψεις προβαίνουν οι Financial Times με έγγραφο που δίνει νέα τροπή στο

πολύκροτο σκάνδαλο της Volkswagen καθώς δείχνει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζε για το λογισμικό που παραποιούσε τις τιμές εκπομπής ρύπων στους κινητήρες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Σύμφωνα με το επίμαχο έγγραφο, αξιωματούχοι της Κομισιόν είχαν προειδοποιήσει από το 2013 για τους κινδύνους των συστημάτων αναστολής (defeat devices), δηλαδή δύο ολόκληρα χρόνια προτού ξεσπάσει το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen

Η επίμαχη έκθεση που φέρνουν στο φως της δημοσιότητας οι FT είχε συνταχθεί από το Κοινό Κέντρο Ελέγχου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και υπογράμμιζε τις προκλήσεις που έθεταν τα συστήματα αναστολής και πως ήταν σε θέση να παραποιήσουν αποτελέσματα στις μετρήσεις για πετρελαιοκίνητα οχήματα. Ωστόσο οι ρυθμιστικές αρχές δεν κατάφεραν στην συνέχεια να κυνηγήσουν το ζήτημα, παρά το γεγονός ότι η τεχνολογία ήταν παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007. Αξιωματούχοι της Ε.Ε. ανέφεραν πως δεν έκαναν έρευνα για τον εντοπισμό μιας τέτοιας συσκευής και ότι δεν γνωρίζουν κάποια εθνική αρχή που να έχει εντοπίσει κάποια.

Η έκθεση του 2013 υποστήριζε ότι τα πετρελαιοκίνητα οχήματα πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι σε εργαστήρια, για να μειώνεται ο κίνδυνος παραποίησης. «Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σημερινά αυτοκίνητα μπορούν να διαγνώσουν την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση. Οι συσκευές μπορούσαν ακόμα να «ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν συστήματα ελέγχου των ρύπων» προειδοποιούσε η έκθεση. Η μετάβαση σε τεστ στους δρόμους θα διασφάλιζε «ότι η χρήση συστημάτων αναστολής θα περιοριστεί όσο το δυνατόν περισσότερο».

«Τεστ δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου ξεπερνούσαν σημαντικά τα κριτήρια των ...
ρυθμιστικών αρχών» προσέθετε η έρευνα της Κομισιόν. «Τα υφιστάμενα τεστ που διενεργήθηκαν στο δρόμο καταδεικνύουν τις αδυναμίες της τρέχουσας διαδικασίας».

Από την πλευρά της πάντως η Κομισιόν πάντως πετά το μπαλάκι στις επιμέρους εθνικές ρυθμιστικές αρχές, τονίζοντας ότι«η αστυνόμευση αναφορικά με το εάν οι εταιρείες τηρούν την ευρωπαϊκή νομοθεσία και η έρευνα είναι θέμα των εθνικών αρχών. Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να κάνουν έρευνες. Ο ρόλος της Κομισιόν είναι να δράσει ως πλατφόρμα που διευκολύνει την ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών».
--------------------
Τι λέει ο Έλληνας με το ποδηλατάκι δίπλα στη Μέρκελ; Με ιδιαίτερα καυστικό τρόπο, ο σκιτσογράφος των New York Times, Patrick Chappatte, σχολιάζει το σκάνδαλο της Γερμανικής εταιρίας και ναυαρχίδας της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, Volkswagen.

Ο σκιτσογράφος έχει ζωγραφίσει ένα αυτοκίνητο Volkswagen, στο οποίο επιβαίνει η Μέρκελ. Το αυτοκίνητο από την εξάτμιση του ρυπαίνει την ατμόσφαιρα και βγάζει μαύρο καπνό. Δίπλα στο αυτοκίνητο βρίσκεται ένας ποδηλάτης που απεικονίζει την Ελλάδα.

Ο ποδηλάτης ρωτάει με τα ίδια λόγια που κάποτε ρωτούσαν οι Γερμανοί τους Έλληνες σχετικά με την οικονομία. « Ώστε κλέβατε και λέγατε ψέματα, και τώρα η Ευρώπη θα πληρώσει το τίμημα;»

Η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στις εκδόσεις των αυτοκινήτων με πετρέλαιο είχε προσαρμόσει ένα ειδικό τσιπ, που κατά τη διάρκεια των ελέγχων, «έκλεβε» και παρουσίαζε χαμηλότερους ρύπους. Όλα αυτά για τα αυτοκίνητα της εταιρίας που κυκλοφορούν στις ΗΠΑ.

Τώρα αναμένεται τεράστιο πρόστιμο πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ, από την Αμερικάνικη δικαιοσύνη και τον οργανισμό περιβάλλοντος.

http://www.topontiki.gr/article/144117/deite-skitso-ton-new-york-times-poy-xeftilizei-ti-germania-gia-skandalo-tis#.VgZ6-VqZIOU.facebook

==========================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.