«Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιοι δεν θέλουν να δημοσιευτούν. Οτιδήποτε άλλο, είναι δημόσιες σχέσεις»
(Το KAΛΑΜΙ είναι το παλαιότερο -ιδρύθηκε Φεβ. 1995- και μεγαλύτερο e-ΜΜΕ εκτός Ελλάδας)
(Το KAΛΑΜΙ είναι το παλαιότερο -ιδρύθηκε Φεβ. 1995- και μεγαλύτερο e-ΜΜΕ εκτός Ελλάδας)
Τι πιστοποιούν νεότερα στοιχεία, ιστορικά έγγραφα-αρχεία κ.ά.
Αρχές 17ου αιώνα οι πρώτοι 'Ελληνες στην Αμερική, στον άγιο Αυγουστίνο Φλόριδας
Στις αρχές του 17ου αιώνα φαίνεται ότι αρχίζει η παρουσία των Ελλήνων στην Αμερική. Επίσημα γνωρίζουμε ότι η πρώτη ομαδική μετανάστευση έγινε τον χρόνο 1768, με την έλευση των πρώτων περίπου 400 Ελλήνων (26 Ιουνίου 1768, στον άγιο Αυγουστίνο, βορειοανατολικής Φλόριδας), από την υπό οθωμανική κατοχή -τότε- Ελλάδα, από περιοχές της Πελοποννήσου (Aρκαδία, Μεσσηνία, Λακωνία) και νησιά του κέντρο-νότιου Αιγαίου.
Τους μετάφερε στην Φλόριδα, επί αγγλο-βρετανικής περιόδου (1763-1793), ο ιατρός Dr. Andrew Turnball (με καταγωγή από Σκωτία), φίλος του τότε κυβερνήτη ανατολικής Φλόριδας James Grant, που ήθελε να χτίσει μιά νέα αποικία, νοτιότερα του άγιου Αυγουστίνου, με αγροτικές καλλιέργειες (indigo). Τον Σεπτέμβριο του χρόνου 1768, οι 'Ελληνες μετανάστες είχαν μεταφερθεί στην σημερινή πόλη ''Νέα Σμύρνη'' (Νew Smyrna). Η αποικία (νέα πόλη), πήρε το όνομά της από την πόλη καταγωγής (Σμύρνη) της Ελληνίδας συζύγου του Turnball, Μαρίας. Η αποικία δεν ευδοκίμησε, εξαιτίας επιδημιών και επιθέσεων ινδιάνων. Τον χρόνο 1777, οι άποικοι (όσοι επέζησαν) επέστρεψαν στον άγιο Αυγουστίνο, αφού πρώτα κατάγγειλαν στον νέο κυβερνήτη, τον Turnball, γιά κακομεταχείριση, βαρβαρότητες, εγκλήματα κ.ά.
'Οταν επέστρεψαν, βρήκαν αρχικά καταφύγιο στο κτίριο Casa Avero, το οποίο αγόρασε τον χρόνο 1966 η ελληνική Αρχιεπισκοπή Αμερικής και δημιούργησε σε αυτό το ''προσκύνημα του αγίου Φωτίου''.
Από νεότερα στοιχεία, που ήρθαν στο φως την τελευταία δεκαετία, πιστοποιείται ότι οι πρώτοι 'Ελληνες, μέλη ισπανικής αποστολής, φαίνεται ότι εγκαταστάθηκαν στον άγιο Αυγουστίνο μεταξύ 1700 και 1710, στην 1η ισπανική περίοδο Φλόριδας.
'Ενας τίτλος ιδιοκτησίας στα αρχεία της πόλης αγίου Αυγουστίνου του χρόνου 1716, αναφέρει τον Ιωάννη Γιαννόπουλο ως ιδιοκτήτη γης, όπου δημιούργησε (μεταξύ 1710-15) το πρώτο ξύλινο σχολείο-σπίτι των ΗΠΑ (σώζεται ως μουσείο). Το σχολείο (ΔΕΝ ήταν ''ελληνικό''), λειτούργησε βασικά στα πρώτα χρόνια 18ου αιώνα, από έναν άλλον Ιωάννη (Juan) Γιαννόπουλο, τον εγγονό, αυτόν που ''γνωρίζαμε'' και νομίζαμε ίσαμε τώρα, ως δημιουργό του σχολείου-σπιτιού. Αλλά, όλα δείχνουν, ότι ήταν ο εγγονός του πρώτου Ιωάννη Γιαννόπουλου (δημιουργού του σχολείου-σπιτιού) και υιός του Γεώργιου Γιαννόπουλου. Το σχολείο-σπίτι, φιάχτηκε σίγουρα μετά τον χρόνο 1703, αφού οι Aγγλο-Βρετανοί είχαν κάψει (1702) όλα τα σπίτια της πόλης.
Στα πολύτιμα αρχεία (με μέλη, βαπτίσεις, γάμους, θανάτους κ.ά.) της Ρωμαιο-Καθολικής Επισκοπής Αγίου Αυγουστίνου, περιόδου 1594-1821, που ''ψηφιοποιήθηκαν'' την τελευταία οκταετία, αναφέρεται το όνομα Ιωάννης Γιαννόπουλος τον χρόνο 1712, με καταγωγή ''Αrcadia, Morea''. Τότε, εξαιτίας της ισπανικής κυριαρχίας στην Φλόριδα, όλοι ήταν
Καθολικοί. Τον χρόνο 1752 αναγράφεται η βάπτιση του υιού του, Γεώργιου Γιαννόπουλου.
Η ημερομηνία αυτή ταιριάζει με την ημερομηνία σε τίτλο ιδιοκτησίας του σχολείου-σπιτιού, αφού φαίνεται ότι ο Γεώργιος Γιαννόπουλος, γεννήθηκε 1751. Στην σελίδα 3, Lot 30, γιά ''wooden house'', όπου ευρίσκεται το σχολείο, στην ισπανική απογραφή του χρόνου 1793, με αριθμό 141, αναγράφεται ως κάτοικος-ιδιοκτήτης ο Ιωάννης Γιαννόπουλος (εγγονός), ''υιός γιά 42 χρόνια του Γεώργιου (Γιαννόπουλου) και της Maria Canela''. 'Αρα γεννήθηκε 1751 και βαπτίστηκε 1752.
Συμπέρασμα:
- Ο (πρώτος) Ιωάννης Γιαννόπουλος, μαραγκός-ξυλουργός, μαζί με ολίγους άλλους 'Ελληνες, ήρθε στην Αμερική στην 1η ισπανική περίοδο Φλόριδας, την πρώτη δεκαετία του 17ου αιώνα, με ισπανική αποστολή. Λίγα χρόνια μετά, παντρεύτηκε και απόκτησε έναν υιό, τον Γεώργιο.
- Ο εγγονός του, Ιωάννης Γιαννόπουλος, υιός του Γεώργιου, συνέδεσε περισσότερο το όνομά του με το σχολείο-σπίτι, μετά τον χρόνο 1770. Επειδή ήταν χήρος από 1778, με την δεύτερη γυναίκα του, έκανε (σύμφωνα με τα αρχεία βαπτίσεων περιόδου 1792-1799: Page 163, Roman Catholic Records, St. Augustine Parish-White Baptisms), τον Γεώργιο (1794, πήρε το όνομα του παππού του) και την Μαρία (1796, πήρε το όνομα της γιαγιάς), που αργότερα δίδασκε στο σχολείο. Η Μαρία παντρεύτηκε κάποιον με επίθετο Darling.
- Το σπίτι-σχολείο, δημιουργήθηκε μεταξύ 1710-1715, πρώτη καταγραφή φόρων του, τον χρόνο 1716.
- Το ιστορικό και πρώτο ''ξύλινο σχολείο-σπίτι ΗΠΑ'' (The oldest Wooden School House), που κατασκεύασε ο (πρώτος) Ιωάννης Γιαννόπουλος, με δύο ''πατώματα'', χρησιμοποιήθηκε αρχικά ως σπίτι του και αργότερα, από τον εγγονό του, ως ''σπίτι-σχολείο'', μετά τον χρόνο 1820 όταν η Φλόριδα έγινε μέρος των ΗΠΑ, με την συμφωνία Adams-Onis, 1819 (Πολιτεία των ΗΠΑ -State- έγινε αργότερα), πάνω πάτωμα σπίτι και κάτω -ισόγειο- σχολείο, δηλ. νηπιαγωγείο-δημοτικό. Με δασκάλα, την κόρη του, Μαρία.
(Γιώργος Λυκoμήτρος, Νοε. '17)
«Δημοσιογραφία είναι να δημοσιεύεις αυτά που κάποιοι δεν θέλουν να δημοσιευτούν. Οτιδήποτε άλλο, είναι δημόσιες σχέσεις»
(Το KAΛΑΜΙ είναι το παλαιότερο -ιδρύθηκε Φεβ. 1995- και μεγαλύτερο e-ΜΜΕ εκτός Ελλάδας)
(Το KAΛΑΜΙ είναι το παλαιότερο -ιδρύθηκε Φεβ. 1995- και μεγαλύτερο e-ΜΜΕ εκτός Ελλάδας)
Αποδείξτε με ΣΤΟΙΧΕΙΑ ότι ΔΕΝ εξαπατάτε την Ομογένεια, τον Ελληνισμό, σε ότι αφορά το ''πρώτο -δήθεν ελληνικό- σχολείο στις ΗΠΑ'' ('Αγιο Αυγουστίνο, Φλόριδα)
Απόπειρα τυχοδιωκτών, ανιστόρητων και αστοιχείωτων, να αλλοιώσουν την ιστορία του Ελληνισμού στις ΗΠΑ, γιά αυτοπροβολή
'Αλλο η τιμή στους πρωτοπόρους 'Ελληνες στην Αμερική (ήρθαν στην Φλόριδα αρχές 17ου αιώνα) και άλλο η αυτοπροβολή με ψευδή ιστορικά ''στοιχεία'' του κάθε ''ψώνιου'' επίπεδου Στέλλας Κοκόλη
ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΛΕΣΜΑ προς:
- Στέλλα Κοκόλη, πρόεδρο ''Ομοσπονδίας Εκπαιδευτικών''.
- Ανδρέα Παπαντωνίου, πρόεδρο ''Παναρκαδικής Ομοσπονδίας Αμερικής''.
- Ηλία Τομάζο, πρόεδρο Οργανισμού ''Ελληνική Παιδεία Αμερικής''.
- Σεβαστή Βαρυτιμίδου, πρόεδρο συλλόγου Εκπαιδευτικών ''Αθηνά'', Φλόριδας.
Mε δημόσιες δηλώσεις και ''καλέσματα'' σε εκδήλωση, ισχυρίζεστε ότι το ''ξύλινο σχολείο'' στον άγιο Αυγουστίνο Φλόριδας, όπου ήρθαν οι πρώτοι 'Ελληνες στο έδαφος των (σημερινών) ΗΠΑ, ήταν ''το πρώτο ΕΛΛΗΝΙΚΟ σχολείο στην Αμερική'', που ''δημιουργήθηκε από τον Ιωάννη Γιαννόπουλο το 1776'', ο οποίος ήρθε ''από την Αρκαδία το 1773, ως απλός μετανάστης'' (με...''βίζα'' ήρθε;).
Στο οποίο (σχολείο), όπως τονίζετε σε δημόσιες δηλώσεις σας (βλ. εφημερίδα ''Εθνικός Κήρυξ'' Ν. Υόρκης), ''δίδαξε και η κόρη του Μαρία''. Αλλά, η Μαρία, γεννήθηκε στην 2η ισπανική περίοδο, Iανουάριο 1796, δηλ. 20 χρόνια ΜΕΤΑ την ημερομηνία που αναφέρετε ως ίδρυση-λειτουργία του σχολείου. Η Μαρία Γιαννόπουλου-Darling, δίδαξε σε αυτό αγγλικά σε παιδιά Ισπανόφωνων.
Τον τελευταίο έναν χρόνο, που ''ανακαλύψατε'' τον άγιο Αυγουστίνο (μετά την πρώτη εκδήλωση στην ιστορική πόλη, με συμμετοχή εκπρόσωπου του πρωθυπουργού Ελλάδας, 28 Φεβ. 2016) και πήγατε ως (απαίδευτοι-ανιστόρητοι) ''εκπαιδευτικοί'' και στο κοιμητήριο (Tolomato Cemetery) που αναπαύεται η Μαρία, ούτε τις ημερομηνίες γέννησης-θανάτου, στην ''πλάκα'', προσέξατε;;;
Και σε ΠΟΙΟΝ Ιωάννη (Juan) Γιαννόπουλο (Genopoly or Genopoli, όπως τότε αναγραφόταν) αναφέρεστε; Στον εγγονό, που γεννήθηκε στον άγιο Αυγουστίνο στην πρώτη ισπανική περίοδο (και ΔΕΝ ήρθε ως ''απλός μετανάστης'' 1773, όπως εσφαλμένα αναφέρετε και ως ''δημιουργό του σχολείου''), που ήταν υιός του Γιώργου Γιαννόπουλου, ο οποίος ήταν υιός του παππού Ιωάννη Γιαννόπουλου, με καταγωγή ''Arcadia, Morea'', που ήρθε στην Φλόριδα με ισπανική αποστολή, μαζί με ολίγους 'Ελληνες, αρχές του 17ου αιώνα; Και επειδή το ''ξύλινο σχολείο-σπίτι'' φιάχτηκε από τον μαραγκό-ξυλουργό...παππού, περίπου μισόν αιώνα ενωρίτερα (στην 1η ισπανική περίοδο) από ότι εσείς ''κατά φαντασίαν'' νομίζετε (λέτε γιά 1776), τότε τι είναι και σε τι αποσκοπούν, τα ΧΑΖΑ και ανιστόρητα που αναφέρετε;;;
Μάλιστα, ετοιμάζετε και ''εκδήλωση'' στον άγιο Αυγουστίνο, 9 Δεκεμβρίου 2017, γιά να ''τιμήσετε'' το γεγονός, εκδήλωση που προβάλει η ασοβάρευτη-ανιστόρητη ημερήσια εφημερίδα Αστόριας Νέας Υόρκης ''Εθνικός Κήρυξ'', με τα ανιστόρητα-χαζά και εντυπωσικά ανεύθυνα περί ''ελληνικού σχολείου'':
Καλά, ούτε την μεγάλη πινακίδα στην αυλή του σχολείου είδατε, γιά να καταλάβετε ότι σε αυτό διδάσκονταν την αγγλική παιδιά ισπανόφωνων; Με ποιά χαζο-λογική, το ''βαφτίσατε'' αυθαίρετα ως ''ελληνικό'';;; Τόσο πολύ άσχετοι και ασοβάρευτοι είστε;;;
Επειδή τα ''ιστορικά γεγονότα'' που προβάλετε στο αιτιολογικό της εκδήλωσής σας, ΔΕΝ συνάδουν με τα ιστορικά πιστοποιημένα γεγονότα, οι ημερομηνίες ΔΕΝ έχουν σχέση με την ιστορική πραγματικότητα, σας ζητούμε δημόσια να παραθέσετε αποδεικτικά στοιχεία, που να πιστοποιούν ότι το σχολείο ήταν ''ελληνικό'', ότι δημιουργήθηκε τον χρόνο 1776 κ.ά.
Χρησιμοποιείτε γιά ''δόλωμα'' και παραπληροφόρηση της Ομογένειας, την φράση ''πρώτο ελληνικό σχολείο''.
Αλλά τα ιστορικά αρχεία της πόλης αγίου Αυγουστίνου, πιστοποιούν ότι ''δεν ξέρετε τι σας γίνεται'', ότι είστε γραφικοί, ανιστόρητοι και άσχετοι:
Υποτίθεται είστε και ''εκπαιδευτικοί''. Μία μικρή έρευνα γιά το ζήτημα αγίου Αυγουστίνου, θα σας απέτρεπε από ανιστόρητες ''σαχλαμάρες'', που ''δολοφονούν'' την ιστορία μας και παραπλανούν ''πονηρά'' και άσχημα τον Ελληνισμό.
Και το κωμικό, που πιστοποιεί την εντυπωσιακή άγνοια που έχετε (ούτε νηπιαγωγείου να είσασταν), υπάρχει στην τελευταία παράγραφο του ''καλέσματος στην Ομογένεια'', στην επιστολή σας της 10ης Οκτωβρίου 2017:
Για ενημέρωσή σας, τότε, όλοι στην Φλόριδα ήταν Καθολικοί, όχι Χριστιανοί Ορθόδοξοι (ή ανορθόδοξοι). Το σχολείο ΔΕΝ ήταν ''ελληνικό''. Κατά συνέπεια, οι ''Ελληνες μετανάστες'' ούτε ελληνικό σχολείο έκτισαν, ούτε ''εκκλησία''. Αν εννοείτε το ''προσκύνημα του αγίου Φωτίου'', αυτό έγινε πριν 51 χρόνια (1966), όταν το κτίριο αγοράστηκε από την αρχιεπισκοπή Αμερικής. Τότε ήταν ισπανικό οίκημα με την ονομασία ''Casa Avero''. Καλά, την πινακίδα στην είσοδο του κτίριου δεν την είδατε ποτέ; Δύο φορές πήγατε τον τελευταίο χρόνο, όπως λέτε, στην ιστορική πόλη και στον άγιο Φώτιο. Γιατί πήγατε; Γιά φωτογραφίες σας και χαζο-αυτοπροβολές στον ''Εθνικό Κήρυκα'';;; Τι ''σόϊ'' εκπαιδευτικοί είστε τελικά; Επίπεδου Νηπιαγωγείου ή Δημοτικού;
Επειδή η υπόθεση του αγίου Αυγουστίνου και των πρώτων Ελλήνων μεταναστών στην Αμερική είναι σημαντική και σπουδαία και επειδή τα ιστορικά αρχεία δείχνουν άλλα, αντίθετα από αυτά που ισχυρίζεστε, ΠΟΙΟΣ είναι ο σκοπός της ''εκδήλωσής'' σας που στηρίζεται σε λάθος ιστορικά γεγονότα, εκτός από την φτηνή αυτοπροβολή σας, με κίνδυνο να διασυρθεί η Ομογένεια ΗΠΑ, από ολίγους ανιστόρητους, που ''ψοφάνε'' για αυτοπροβολή;
Και επειδή η ιστορία μας στις ΗΠΑ, ΔΕΝ προσφέρεται γιά αυτοπροβολή ανιστόρητων-επιτήδειων, εξηγήστε δημόσια σε ΠΟΙΑ ιστορικά στοιχεία-γεγονότα βασίζεστε γιά να κάνετε ''εκδηλώσεις'' τέτοιας μορφής. Διαφορετικά, θα καταγραφείτε ως ''πολιτικοί απατεώνες'', που κάνετε ζημιά στην Ομογένεια, αλλοιώνοντας την σπουδαία ιστορία του Ελληνισμού στην Αμερική.
Σε ότι αφορά την εφημερίδα ''Εθνικός Κήρυξ'', προξενούν εντύπωση, η έλλειψη στοιχειώδους γνώσης γιά ιστορικά γεγονότα της Ομογένειας και η ανευθυνότητα με την οποίαν χειρίζεται την υπόθεση αγίου Αυγουστίνου, στα πλαίσια της μεγάλης προβολής που κάνει διαχρονικά στην ασοβάρευτη κ. Κοκόλη, που ενώ διακρίνεται γιά την...φωτογραφική προβολή της, δεν έχει να επιδείξει οποιοδήποτε έργο σε ζητήματα Παιδείας.
Ενδεικτικό και το γεγονός ότι η κ. Κοκόλη, δηλώνει δημόσια (ακόμα και στην ελληνική Ομοσπονδίας Φλόριδας), νομίζοντας ότι απευθύνεται σε αφελείς, ότι ''πλήρωσε καθηγητή του Harvard(!!!), που τα ευρήματά του επαληθεύουν όσα αναφέρει γιά άγιο Αυγουστίνο και πρώτο ελληνικό σχολείο''. Αλλά, ουδέποτε αναφέρει το όνομα του ''καθηγητή'' και ουδέποτε προσκομίζει τα ''ευρήματα-στοιχεία'' της ''έρευνας'' του ''καθηγητή''.
ΠΟΙΟΣ ο σκοπός της εκδήλωσής σας;;; Η δημιουργία εντυπώσεων και η αυτοποροβολή σας, με ψευδή ιστορικά ''γεγονότα''; 'Η γιά να ''σαμποτάρετε'' την μεγάλη εκδήλωση -με την (πολύ πιθανή) παρουσία των προέδρων ΗΠΑ και Ελλάδας- που προετοιμάζεται αθόρυβα και μεθοδικά, γιά τον ερχόμενο Ιούνιο, γιά τα (επίσημα-τυπικά) 250 χρόνια ομαδικής άφιξης των Ελλήνων στην ''νέα γη'' (περίπου 400, Ιούνιο 1768, επί αγγλικής κυριαρχίας στην Φλόριδα, που δημιούργησαν αργότερα την ''αποικία'' Νέα Σμύρνη, νοτιότερα του αγίου Αυγουστίνου);;;
Σημ.: Ο εκδότης του ''Κ'', που είναι ο μόνος, δυστυχώς, 'Ελληνας στις ΗΠΑ, που έχει κάνει επιτόπια έρευνα στα ιστορικά και λοιπά σημαντικά αρχεία της πόλης αγίου Αυγουστίνου, με πολλαπλά ταξίδια και πολυήμερες παραμονές στην πόλη, από 1984, θα αναμένει την παράθεση στοιχείων από τους ''όψιμους'' και ανιστόρητους ''ενδιαφερόμενους'', πριν δημοσιοποιήσει αποτελέσματα της πολύχρονης έρευνάς του (αρχεία, μικροφιλμς κ.ά.) γιά άγιο Αυγουστίνο, πρώτους 'Ελληνες στην Αμερική, το ''πρώτο ξύλινο σχολείο'' και λοιπά συναφή. Και, δυστυχώς, ήταν ο πρώτος που τον χρόνο 1990 δημοσιοποίησε στην Ομογένεια ΗΠΑ και στην Ελλάδα (''Ελευθεροτυπία'') τα περί άγιου Αυγουστίνου. 'Ισαμε τότε, ο Ελληνισμός με εξαίρεση απειροελάχιστους, αγνοούσε και την ύπαρξη της ιστορικής πόλης, που έχει συνδεθεί απόλυτα με την λαμπρή ιστορία-παρουσία του Ελληνισμού στις ΗΠΑ.
(Γ. Λυκ., 1 Νοε. '17) - http://www.kalami.us/2017/omogeneia/stAug-school_nov17.html
=====================
"O σιωπών δοκεί συναινείν"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.