Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019

Η ελληνική ιστορία των τουρκικών γεωτρύπανων που… βιάζουν την ΑΟΖ της Κύπρου


Από τις βαθιές θάλασσες-όπως έλεγε το όνομά τους-και την ελληνική τους ιδιοκτησία, κατέληξαν με επιθετικά, φιλοπόλεμα ονόματα στα χέρια της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίων και αποτελούν πλέον την αιχμή του δόρατος της τουρκικής προκλητικότητας στην κυπριακή ΑΟΖ και την ανατολική Μεσόγειο. 
Το Deep Sea Metro 1 και το Deep Sea Metro 2, λοιπόν, από πλοία ελληνικών συμφερόντων κατέληξαν στα χέρια της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίων, και ήδη το πρώτο βρίσκεται ανοιχτά της Πάφου, ενώ το δεύτερο προετοιμάζεται για να προβεί σε γεώτρηση, σύμφωνα με τις τουρκικές εξαγγελίες, βόρεια των κατεχόμενων ακτών της Κύπρου.
Τα δύο πλοία κατασκευάστηκαν από την Hyundai στην Κορέα μετά από παραγγελία του ζεύγους Θεόδωρου και Γιάννας Αγγελοπούλου, οι οποίοι κατείχαν μέχρι το 2015, το 60% των δικαιωμάτων τους. Το άλλο 40% άνηκε τότε στην νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Odfjell.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οργισμένη αντίδραση Ερντογάν-«Αν σας περνά ελάτε να τους πάρετε»
Τα φιλόδοξα σχέδια των επιχειρηματιών που ενεπλάκησαν στην ομολογουμένως τεράστια επένδυση που ξεπέρασε το 1,6 δις. δολάρια, προσέκρουσαν στην πτώση των τιμών του πετρελαίου διεθνώς λίγο μετά το 2011, όταν και παραδόθηκαν τα δύο πλοία και για αυτό η Γιάννα και ο Θεόδωρος Αγγελόπουλος αποφάσισαν να τα ξεφορτωθούν λίγα χρόνια αργότερα,  αφού η συντήρηση τους αποτελούσε ακόμα ένα σημαντικό βραχνά.
Ενδεικτικό της μη συμφέρουσας επένδυσης που ανάγκασε το ζεύγος Αγγελόπουλου να πωλήσει τα πλοία, είναι το γεγονός ότι το Deep Sea Metro 1 ενοικιάστηκε στην εταιρεία εξορύξεων του Βιετνάμ  με κόστος 255 χιλιάδες δολάρια την ημέρα, ενώ προηγουμένως το ίδιο πλοίο είχε ενοικιαστεί από την British Petroleum με κόστος 423 χιλιάδες δολάρια την ημέρα. ...

Το 2015 λοιπόν, το ένα εκ των δύο πλοίων, το Deep Sea Metro 2, άλλαξε χέρια και η ιδιοκτησία του πλοίου πέρασε στην τράπεζα που έδωσε το δάνειο για κατασκευή τους και σύμφωνα με τον ελληνικό τύπο, η κυριότητα πέρασε στην Chalfont Shipping η οποία αποτελεί θυγατρική της Odfjell Drilling.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Περνά από τα λόγια στις πράξεις η Ευρωπαϊκή Ένωση για την Τουρκία
Δύο χρόνια αργότερα, το 2017, το Deep Sea Metro 2 αγοράστηκε έναντι 210 εκ. δολαρίων στην τουρκική εταιρεία πετρελαίων. Ο κ. Αγγελόπουλος πάντως ξεκαθάρισε εξ αρχής πως ο ίδιος δεν είχε καμία σχέση με το συγκεκριμένο deal, αφού το πλοίο αρκετό καιρό πριν είχε περάσει σε άλλα χέρια.
Ως γνωστό, το πλοίο λίγο αργότερα αφού εξοπλίστηκε και αφού μετονομάστηκε σε Fatih (Πορθητής), από την τουρκική εταιρεία πετρελαίων προέβη χωρίς κανένα αποτέλεσμα σε γεώτρηση ανοικτά των ακτών της Αττάλειας, ενώ εδώ και περίπου ενάμιση μήνα βρίσκεται σε απόσταση 72 χιλιομέτρων από την Πάφο, όπου διεξάγει, με αρκετές δυσκολίες, όπως αποδεικνύεται, νέα γεώτρηση.
Οι δυσκολίες άπτονται σύμφωνα με πληροφορίες, στο γεγονός πως οι εταιρείες που μισθώθηκαν για να παρέχουν υπηρεσίες που έχουν να κάνουν κυρίως με αγορά τεχνολογίας απαραίτητης για τη γεώτρηση, μετά τα διεθνή εντάλματα που εξέδωσε η Κυπριακή Δημοκρατία αλλά και υπό το βάρος των εξελίξεων με τις κυρώσεις κατά της Άγκυρας να βρίσκονται προ των πυλών, αποχωρούν σιγά σιγά από την περιοχή αφού διαβλέπουν πως άμεσα ή έμμεσα θα αντιμετωπίσουν συνέπειες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η πρώτη επίσημη αντίδραση της Άγκυρας μετά το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ε.Ε.
Παρόμοια πορεία διέγραψε και το Deep Sea Metro 1, αφού μετά τη μη εξυπηρέτηση των δανείων του από την οικογένεια Αγγελοπούλου, αυτό πέρασε στην ιδιοκτησία της Golden Close Maritime Corp, η οποία τον Οκτώβριο του 2018 ανακοίνωσε την πώληση του στην τουρκική εταιρεία πετρελαίων.
Μάλιστα, το συγκεκριμένο ερευνητικό γεωτρύπανο προηγουμένως διεξήγαγε έρευνες στο Βιετνάμ, σε περιοχή που όπως αποδείχτηκε αποτελούσε αμφισβητούμενη περιοχή, στα θαλάσσια σύνορα της χώρας με τη Μαλαισία, με αποτέλεσμα αυτές να ολοκληρωθούν άδοξα.
Σήμερα το Yavuz, όπως μετονομάστηκε και σημαίνει αποφασιστικός άγριος και άκαμπτος, ένα επίθετο που δινόταν σε αρκετούς Σουλτάνους της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας, βρίσκεται αγκυροβολημένο στο Λιμάνι του Dileskelesi, εντός της θάλασσας του Μαρμαρά.
Δεν αποκλείεται πριν το πλοίο σηκώσει άγκυρα για να κατέβει νότια προς τις κατεχόμενες ακτές της Κύπρου, όπου αναμένεται να προχωρήσει σε παράνομη γεώτρηση, να προηγηθεί κάποια τελετή, όπως αυτή που είχε πραγματοποιηθεί και για το Fatih, πριν αυτό ξεκινήσει τις παράνομες ενέργειές του.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Τι μπορεί να περιλαμβάνουν τα μέτρα κατά της Τουρκίας από την Ευρωπαϊκή Ένωση
Τα δύο γεωτρύπανα που πλέον ανήκουν στο δυναμικό της τουρκικής εταιρείας πετρελαίων είναι έκτης γενιάς, με μήκος 229 μέτρα και μπορούν να προβούν σε γεωτρήσεις βάθους 10 χιλιάδες ποδών στο νερό και 40 χιλιάδων επί του εδάφους.

=====================
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.