Δευτέρα 14 Μαρτίου 2022

Hello κοίτη: Ο πρωθυπουργός είναι στη φάση που βρίσκεται αντιμέτωπος με τα ψέματα που έχει πει σε όλα τα επίπεδα. Ακόμα και τα πιο αθώα.


Ο Κυριάκος Μητσοτάκης υπέπεσε σε γλωσσικό ατόπημα, αναφερόμενος στην επίσκεψή του στο Φανάρι, καθώς έκανε λόγο για «κοίτη της Ορθοδοξίας», ενώ προφανώς εννοούσε «κοιτίδα της Ορθοδοξίας».

«Στη συνάντηση με την ΑΘΠ τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο εξέφρασα τη συγκίνησή μου για την ευκαιρία που μου δόθηκε σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, να βρεθώ μαζί του στην κοίτη της Ορθοδοξίας, στο Φανάρι, ενώ τον ενημέρωσα για τη συνάντησή μου με τον Πρόεδρο Ερντογάν», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης απευθυνόμενος προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο.

Κοίτη είναι «το κοίλο τμήμα του εδάφους μέσα στο οποίο κυλάει το ποτάμι, ο χείμαρρος και το αυλάκι», ενώ κοιτίδα είναι: «το μέρος στο οποίο κάτι αναπτύχθηκε, μέρος από το οποίο κάτι προέρχεται».

Οι χρήστες του Twitter δεν άφησαν, φυσικά, να περάσει στα ψιλά το γλωσσικό του αυτό ατόπημα, με τα σχόλια να παίρνουν φωτιά:

Συγκινημένος που βρέθηκε στην «κοίτη» της Ορθοδοξίας, δήλωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, απευθυνόμενος μπροστά στις κάμερες, στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο. Και όλοι έκαναν τον σταυρό τους που δεν πνίγηκε μέσα στην κοίτη του ποταμού της αμορφωσιάς του. Θα μου πείτε πως είναι σκληρό να αποδίδουμε στον Μητσοτάκη, απόφοιτο του Κολάμπια και λοιπών ιδρυμάτων άγνοια, επειδή έμπλεξε την κοίτη με την κοιτίδα. Όλοι κάνουν λάθη στο δημόσιο λόγο, ειδικά αν έχουν την πίεση της δημόσιας εικόνας και της ευθύνης.

Τα πράγματα θα ήταν έτσι, αν το λάθος και τα λάθη του Μητσοτάκη, δεν αποκάλυπταν έναν αδόμητο πολιτικό και ασταθή χαρακτήρα, που λειτουργεί με το ψέμα και ειδωλοποιεί την εικόνα του. Δεν πρόκειται για «γκάφα Μητσοτάκη» αλλά για γκάφα της Ιστορίας, που επέβαλε ένα πρόσωπο, το οποίο αργά ή γρήγορα θα παραδοθεί μεν στη χλεύη της, αλλά τώρα χειρίζεται τις τύχες μας.

Αναρωτηθείτε τι έχει μείνει ως εικόνα, μετά από τρία χρόνια διακυβέρνησης Μητσοτάκη. Ένας τύπος που κυνηγά την κάμερα, λέει βιαστικά το ποίημά του με επιτήδευση απουσιολόγου Γυμνασίου, ενοχοποιεί τους αντιπάλους του και μετά φεύγει για τριήμερο. Βγάζει διαγγέλματα με ύφος καρδινάλιου αραδιάζοντας διάφορες κοινοτοπίες , καλλιεργεί τον κοινωνικό αυτοματισμό (για όλα φταίει ο πολίτης) και παρουσιάζει τα μέτρα «ανάκαμψης» μιας μερίδας φίλων του επιχειρηματιών ως ανάπτυξη της χώρας.

Αν βγάλετε το περιτύλιγμα, τα κουστούμια και τις γραβάτες, τη σκηνοθετημένη κυριαρχία και την εξουσία που επιβάλει αυταρχικά με μια δράκα ακροδεξιούς, αυτό που μένει είναι ένας τρυφηλός γόνος που δεν ξέρει πού πάνε τα τέσσερα. Βάλτε στην τύχη ένα βίντεο, από αυτά που ο Μητσοτάκης κάνει δηλώσεις στο εξωτερικό, χωρίς την θορυβώδη στήριξη του δημοσιογραφικού προσωπικού που έχει στην Ελλάδα. Περπατάει αμήχανα προς την κάμερα, παίζει συνεχώς με τους αντίχειρες και τους δείκτες των δύο χεριών του σχηματίζοντας τρίγωνα και απαγγέλει το ποίημα που έμαθε με κόπο. Αυτή είναι η πραγματική δημόσια εικόνα του. Όταν συναντιέται με ηγέτες άλλων χωρών που συζητούν μεταξύ τους, νοιώθει σαν το ψάρι έξω από το νερό και συμπεριφέρεται σαν διασταύρωση μίστερ Μπίν και Χατζηαβάτη. Αυτοσυστήνεται με δικαιολογημένο άγχος , αφού γνωρίζει πως την εικόνα του έξω δεν την φιλοτεχνούν ο Αλαφούζος και τα νέα του ΑΝΤΕΝΝΑ και στη συνέχεια επιχειρεί να δείξει πως αποτελεί τμήμα της διεθνούς σκηνής.

Μία μέρα μετά την απόφαση της Ε.Ε να εξετάσει το θέμα του πλαφόν στις τιμές των καυσίμων, ο Μητσοτάκης έστειλε επιστολή με την οποία ζητούσε αυτό που θα εξέταζε η Ε.Ε. Στη συνέχεια έκανε δηλώσεις πως η Ευρώπη ακολούθησε την πρότασή του και έριξε τις τιμές των καυσίμων. Γελάνε και οι αντλίες στα βενζινάδικα.

Η εικόνα του Έλληνα πρωθυπουργού είναι θλιβερή. Πριν βγει από το δείπνο με τον Ερντογάν, η τουρκική πλευρά έχει διαρρεύσει πως μεταξύ των δύο ηγετών συζητήθηκαν όλα τα θέματα του Ελληνοτουρκικού, μεταξύ των οποίων το Αιγαίο και οι μειονότητες. Ο Ερντογάν έσπευσε δηλαδή να διευκρινίσει για μια ακόμη φορά, πως εκτός από την ΑΟΖ-υφαλοκρηπίδα, οι Τούρκοι έχουν και άλλα «θέματα» μαζί μας. Η κυβέρνηση στην Ελλάδα, μας διαβεβαίωσε πάλι πως νικήσαμε αλλά δεν μας διευκρίνισε ποια είναι τα θέματα στο Αιγαίο και ποιες οι μειονότητες;

To χειρότερο είναι πως ο Μητσοτάκης δεν καταλαβαίνει ούτε τη θέση που βρίσκεται, ούτε τη γκάφα του. Πόσταρε στο λογαριασμό του στο Instagram από την Κωνσταντινούπολη, πως βρίσκεται στην Istanbul. Ο Μητσοτάκης δεν είπε τίποτα ανακριβές, αφού εκεί βρισκόταν, αλλά το πολιτικό κοινό του έχει συνηθίσει να ακούει για την Πόλη, την Αγιά Σοφιά και τον Μαραμαρωμένο Βασιλιά, για να μην πούμε και το ξανθό γένος μέρες που είναι.

Ο πρωθυπουργός είναι στη φάση που βρίσκεται αντιμέτωπος με τα ψέματα που έχει πει σε όλα τα επίπεδα. Ακόμα και τα πιο αθώα. Είχε δηλώσει πως «εμένα με ενοχλεί όταν ο Έλληνας Πρωθυπουργός πηγαίνει κάπου που υπάρχει πρωτόκολλο και δεν φοράει γραβάτα” για να καταλήξει να εμφανίζεται αγραβάτωτος σαν Τσίπρας, ακόμη στη συνάντηση με τον Ερντογάν ή τις Συνόδους της Ε.Ε.

Το χειρότερο είναι πως όσοι του γράφουν τις ομιλίες και τον σκηνοθετούν, αδυνατούν και οι ίδιοι να καταλάβουν πως βρίσκεται σε φάση αποδόμησης και επιμένουν να τον προωθούν με τον ίδιο τρόπο. Αν λοιπόν πριν από δύο χρόνια φαινόταν ως superman, τώρα φαίνεται απλώς σαν καρτούν, κάτι σαν hello Kitty. Ή αν προτιμάτε Hello κοίτη.

Τα άρθρα που δημοσιεύονται στην κατηγορία «Απόψεις» εκφράζουν τον/την συντάκτη/τριά τους και οι θέσεις δεν συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη του koutipandoras.gr

---------------------------------------

Λιαντίνης - Ο ρόλος του Πατριαρχείου στην τουρκοκρατία

Λιαντίνης - Ο ρόλος του Πατριαρχείου στην τουρκοκρατία
Στους χρόνους της Άλωσης
οι στρατιώτες του Παλαιολόγου που υπεράσπισαν τα τείχη
ήσαν οχτώ χιλιάδες.
Την ίδια ώρα που στα μοναστήρια του κράτους
βρίσκουνταν τριακόσιες χιλιάδες καλόγεροι
στην άλκιμη ηλικία του μάχιμου άντρα.
Να τρώνε και να πέρδονται και να τρέφουνε πρωκτό.
Και ο (θρησκευτικός) αρχηγός του κράτους
την Κυριακή έψελνε πατριάρχης στην αγια-Σοφιά,
και τη Δευτέρα γονάτιζε τσανακογλείφτης στο σαράι.
Έτσι, μιλώντας για πατριάρχη και για σουλτάνο,
φτάνουμε στους πρώτους κύκλους της Κόλασης του Δάντη.
Κάποτε πρέπει να ξεκλειδώσουμε το κατώγι της ιστορίας μας.
Και να φέρουμε στο φως
«τους όφεις και τα φίδια» που είναι μέσα κλεισμένα.
Να ειπούμε, δηλαδή, ότι το πρώτο μέλημα του πορθητή της Πόλης
ήταν να θρονιάσει στο στασίδι των σκλάβων
τουρκόφρονα πατριάρχη.
Όχι για να προστατέψει τα νιτερέσα του δούλου γένους,
όπως μας λένε αιώνες τώρα οι δάσκαλοι και τα βιβλία.
Αλλά για να τον έχει δόλιο και χθόνιο συνεργάτη
στο αρειμάνιο οθωμανιλίκι του.
Στο να μη σηκώσουνε, δηλαδή, ποτές κεφάλι οι ραγιάδες.
- Εσύ από τη μεριά σου, παπά,
είπε ο Πορθητής στον πατριάρχη Γεννάδιο,
αυτόν που διάταξε να κάψουν
τα βιβλία του Πλήθωνα για τον Πλάτωνα,
θά 'σαι το δικό μου μούτρο
με τη μουστακοφόρα και τη ραγιάδικη προβοσκίδα.
Ο κρυφός πολυχρονεμένος πατισάχ.
Θα τους λες, μαζί με την κυρα-Δέσποινα, υπομονή και κουράγιο,
και «πάλε με χρόνους με καιρούς...».
Και θα τους κρατάς καλά στους χαλκάδες και τις άλυσες.
Με τον καιρό θα μάθεις.
Και η συμπεριφορά σου θα γενεί πολιτική σκεπαστή,
και υψηλή διπλωματία.
Με τους δραγομάνους και τους οσποδάρους που θα σου φτιάξω,
και δίπλα στους ιδικούς μου τζοχανταραίους,
τον πασά και τον μουφτή, τον κατή και το βοΐβοντα,
θα οργανώσουμε ένα τέλειο σύστημα διοίκησης.
Τη συντήρηση, δηλαδή, και το διαιωνισμό της σκλαβιάς.
Και τού 'κλεισε το μάτι.
Εγώ από τη μεριά μου, υποσχέθηκε,
θα σ' έχω στα χρυσά και στην πορφύρα,
Θα τρως, και θα πίνεις, και θα παχαίνεις.
Όπως το λέει και το τραγούδι.
Καρδιά μου, τι ξαλάφρωμα,
τι πρήξιμο, κοιλιά μου.
Και τα «οθωμανικά» τερτίπια μου, αν το βαστά η καρδούλα σου,
και κείνα δικά σου. Παπαδάκια και γιουσουφάκια. Μόνε πρόσεχε!
Στο κρυφό και στο σκεπασμένο.
Θά 'χεις τις εκκλησιές σου, τις πισκοπές και τα μοναστήρια σου.
Δίσκους, κεριά, λιβάνια, τάματα, διαθήκες, άσπρα και γρόσια,
βακούφια και χτήματα μοναστηριακά, ούλα αφορολόγητα.
Θα τα γιομίζεις με διάκους, και με καλόγερους τίγκα. Κι αμάν αμάν.
Αλλά τη συμφωνία μας και τα μάτια σου.
Γιατί θα σε κρεμάσω με τ' άντερα σου.
Έχεις ακουστά, τίμιε αναγνώστη,
για τα μοναστηρίσια γεύματα και τα μοναστηρίσια τραπέζια;
Ακόμη αποκρατά ο απόηχος.
Ο Ανώνυμος της Ελληνικής Νομαρχίας διηγάται
πώς ο δεσπότης Ιωαννίνων είχε μια κοιλιά σαν εξάμετρο βαγένι.
Και πώς σαν εστρωνότανε για πρόγευμα, έτρωγε
δύο οκάδες γιαούρτι σακούλας, και μισή οκά σαρδέλλα παστωμένη
με το χουλιάρι την καθησιά.
Έτσι, λοιπόν, από τούτη τη συμφωνία
του πατριάρχη με τον σουλτάνο,
πέρα από τους τέσσερες αιώνες της φοβέρας και της σκλαβιάς,
τι βγήκε;
Βγήκε η περίφημη ρασοφόρα διπλωματία του ραγιά και του καγιά.
Σήμερα τη λέμε φανάρι και φαναριωτισμό.
Είναι οι φαναριώτες. Οι αόρατοι τουρκολάτρες.
Οι πρίντζιπες και οι ηγεμόνες της Βλαχομπογδανίας
που λέει ο Ρήγας.
Οι καρατζάδες, οι μουρούζηδες, οι σούτσοι, οι ραγκαβήδες,
οι μαυροκορδάτοι, και οι πανάθλιοι κωλέττηδες.
Αυτή η λύμη και η συφορά.
Το θρεφτάρι του πατριάρχη και του σουλτάνου.
Αλλά ροβολάει από τον Όλυμπο, τον Αλφειό, την Κασταλία βρύση.
Από τον Κιθαιρώνα, το Βριλησσό και τον Ευρώτα.
Είναι η αρχαία αρετή και η νέα λεβεντιά.
Είναι η εμορφάδα και το φιλότιμο, η μπέσα, και ο λόγος σπαθί.
Το καθαρό μάτι, και το τίμιο χέρι.
--------------Δ. Λιαντίνης - Γκέμμα .pdf

Σχόλιο: Θανάσης Πολυζόπουλος
*Τα θυμόμαστε όλα αυτά με αφορμή το "ουκρανικό",
που προφανώς χρονολογείται
από την προσάρτηση από την Ρωσία της Κριμαίας το 2014,
όταν ο Βαρθολομαίος, έσπευσε να απονείμει
την αυτοκεφαλία της Εκκλησίας της Ουκρανίας τον Ιανουάριο 2019.
Φυσικό επακόλουθο, ήταν η σκληρή θέση που πήρε
το στενό περιβάλλον του Πούτιν
και, προφανώς, ο Πατριάρχης Μόσχας Κύριλλος
έναντι του Πατριάρχη Βαρθολομαίου.
Σε απόλυτη σύμπλευση Ρωσική Εκκλησία και Μόσχα χαρακτηρίζουν
την χορήγηση Αυτοκεφαλίας της Ουκρανικής Εκκλησίας,
«πολιτική απόφαση που ελήφθη από CIA και Στέιτ Ντηπάρτμεντ»
η οποία «υλοποιήθηκε από τον Βαρθολομαίο»
που οι Ρώσοι χαρακτηρίζουν, ως «υποχείριο της Ουάσιγκτον»..!
Έτσι ο Βαρθολομαίος, θέλοντας να έχει
τον πρώτο λόγο στα εκκλησιαστικά της Ουκρανίας,
(αντί του πατριάρχη Ρωσίας),
άλλως ως ενεργούμενο της Ουάσιγκτον,
έβαλε το δακτυλάκι του στην ιστορική διάσπαση
Ρωσίας και Ουκρανίας (άλλως "Μικράς Ρωσίας")

=====================  
 "O σιωπών δοκεί συναινείν"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

To μπλόκ " Στοχσμός-Πολιτική" είναι υπεύθυνο μόνο για τα δικά του σχόλια κι όχι για αυτά των αναγνωστών του...Eπίσης δεν υιοθετεί απόψεις από καταγγελίες και σχόλια αναγνωστών καθώς και άρθρα που το περιεχόμενο τους προέρχεται από άλλες σελίδες και αναδημοσιεύονται στον παρόντα ιστότοπο και ως εκ τούτου δεν φέρει οποιασδήποτε φύσεως ευθύνη.